daddys

Beware the fury of a patient man

Liza Marklund har mäktiga vänner och flotta hus till utlåning

Kategori: Pappa





Så här går det alltså till. Jonas gummeson som är nyhetschef på TV 4 är personlig vän med Liza Marklund. Nu har han stoppat ett kritiskt inslag om sin kompis Liza. Att Jonas brukar få låna miljonärskans hus i spanien och hennes flotta våning i gamla stan kan möjligen ha med saken att göra...fast nä...så korrumperad kan väl inte en nyhetschef vara?

Det var när TV4 Reportern Anikka Widebeck gjorde ett kritiskt inslag om Liza Marklund som detta stoppades av nyhetschef Gummesson. "Inslaget höll helt inte måttet" var Gummessons förklaring. utan att vilja precisera sig närmare på viket sätt reportaget var undermåligt.

Gummessons beslut har väckt bestörtning hos TV4:as journalister. Widebeck har sagt "för första gången i mitt liv skäms jag för att vara journalist". Heder år sådanan människor.

Även på TV4 är stämningen upprörd. man anser bl a att nyhetschefen borde stigit åt sidan och låtit hans chef avgöra frågan (om nu det hade hjälpt)?

Men Gummeson, han ser inga problem alls??!!
"Mitt beslut att stoppa inslaget hade naturligtvis inget att göra med att jag och Liza är vänner" hmm ja jooo så kan det ju vara förtsås *host host*

Man får väl hoppas att Liza Marklund är en bra ryggklierska, och att Jonas får en skön sommar nere i Spanien.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Jag hoppas att de inte tjänat miljoner på luft och att sanningar hinner i kapp.



    Synd att allt skall handla om mörker i stället för ljus.





    Klart det borde handla om saning inte om att mörka.



    Leroy

    2008-12-18 | 23:49:52
  • Bella säger:

    Har läst igenom din blogg nu och..jag är chokad och tacksam. Chokad över att det kan gå till så här, att systemet är så jädrans fel! Tacksam över att du skriver om det, kommer defentivit följa din blogg.



    Har spenderat hela dagen med att läsa igenom det som kommit fram om Liza Marklunds Gömda böcker och jag är upprörd, har varit ett stort fan av just dem böckerna men nu.. nej, kommer aldrig köpa en bok av henne någonson. Det får inte gå till så här. Det får bara inte göra det.



    Fortsätt med skrivandet!



    /Bella



    2008-12-21 | 17:06:48
  • pelle säger:

    http://www.yakida.se/falskt.html kan du läsa mera om Mia i bökerna Gömda och Asyl. Naturligtvis handlar det om en pågående vårdnadstvist. Huvudfiguren i berättelsen kallar sig för Maria Eriksson men hette ursprungligen Margareta som var i en tvist med barnets fader om umgänget. Senare bytte hon namn till Jacklyn.

    2008-12-23 | 20:07:38
  • Daddy säger:

    Tack för tips och beröm. Yakida är en site jag länge följt med stort intresse. Den har också givit mig inspiration till dagens inlägg.



    Jag blir alltid lika häpen när människor inser sanningen genom att läsa vad jag skriver här. Det går nämligen inte att berätta och bli trodd. Inte ens av sin egen familj.

    En sanning så obegriplig och vidrig måste man få i små doser i taget verkar det som. Det går inte att ta in allt på en gång. Det kommer att uppdagas så småningom, när det blir för mycket för att kunna tystas ner, men det kommer att vara för sent för mitt barn, och väldigt många andras.

    2008-12-27 | 06:35:42
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Magnus säger:

    Liza Marklund gör mig illamående, ju mer jag läser desto sämre mår jag. Bra bloggpost.


Kommentera inlägget här: