daddys

Beware the fury of a patient man

Singelplus

Kategori: Pappa

Idag vill jag slå ett slag för en ny websida som kommit upp på weben. Singelplus heter den och det är en kontaktsida. "Jaha och vad är det som är så speciellt med det då? Såna finns ju hur många som helst." Jo, denna site riktar sig enbart till singelföräldrar och används i första hand inte till att hitta nya partners även om detta naturligtvis också är möjligt.

Jag har mina barn varannan helg och öven fast vi har jättemysigt ihop dessa få dagar så har mitt största bekymmer varit att det inte finns många andra barn här i närheten vilket resulterat i en akut kompisbrist för både dottern och sonen dessa helger.
Så jag satte in en annons på singelplus och efterlyste andra singelföräldrar som hade barn i samma ålder och som hade liknande problem. I förra veckan fick jag svar från en mamma i Göteborg som hade en son i samma ålder som min dotter, och vi bestämde oss för att prova om hennes son och min dotter skulle kunna tänkas fungera ihop. I helgen gick det hela av stapeln.

Mor och son kom igår förmiddag och barnen såg först lite blygt på varann. Men som det är med människor i 4 års åldern så bryts isen fort och snart sprang både dotter och son runt som galningar här och trashade hela mitt hus. Men jag har sällan sett min dotter så lycklig. Äntligen fick hon leka mamma pappa barn, och alla andra lekar med en jämnårig. Pappa i all ära, men jag är inget vidare på dessa lekar. Jag har gjort tappra försök, men min fantasi har med åren "förvuxnats" precis som sker med dom flesta av oss. Jag och mamman fick också tid att bekanta oss med varann och vi berättade våra repektive historier. Jag fick en nyttig påminnelse om att alla pappor inte är bra föräldrar, fast det har jag ju aldrig heller påstått.
Mor och son sov över i vårat gästrum och idag har vi varit ute på promenad i naturen och barnen har bestigit berg och tagit sig igenom ogenomträngliga djungler fyllda med tigrar och andra faror. När våra besökare åkte blev dottern ledsen och det kom t o m lite tårar, men vi bestämde att vi skulle ses igen kanske redan nästa umgängeshelg om två veckor, och då kändes det bättra

Singelplus är en väldigt ny site och man tycks lida av en del barnsjukdomar, men jag själv är ytterst tacksam för detta strålande initiativ och vill rekommendera den varmt till singelföräldrar som vill knyta nya kontakter. Både för sig själva och sina barn. För min dotter blev det högsta vinsten direkt. Nu skulle jag bara behöva hitta en 10 årig kompis åt grabben också i Göteborg eller ännu hellre några mil norr om stan. Detta skall väl inte heller vara omöjligt att fixa så småningom.

Jag önskar ett den kontaktperson som socialtjänsten utsåg åt oss i min vårdnadstvist, och som efter 10 timmar dömde ut mig som farlig för mina barn, kunnat se min dotter stråla av glädje igår. Fast såna människor har ju sin uppfattning om oss pappor inristade i sten. Inte mycket att göra åt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tack för tipset,ska faktiskt ta och bli medlem där!

    2008-10-19 | 22:18:07

Kommentera inlägget här: