daddys

Beware the fury of a patient man

Små tecken på ljusning

Kategori: Jämställdhet

tunnel
Är det möjligt att det är slutet på tunneln som börjar skönjas, eller är det bara ännu ett tåg?

Själv har jag fått ryggskott så jag stapplar fram som en 95 åring här hemma. Skall inte bli sittande för länge så det får bli kort idag.

Ville dock dela några små ljustecken med er.
T om Aftonbladet Kvinnas krönikör har visst slutat kalla sig feminist och uppmanar kvinnor att sluta behandla män som slavar.

Moderaterna


Apropå moderaterna vars svarande ledamöter fortfarande väntar på att presenteras, men det behövs snart inte längre. Inte efter man har läst deras nya jämställdhetsprogram.

Den moderata utvecklingsgruppen ”Lika möjligheter” har till uppgift att lämna förslag på hur moderaternas jämställdhetspolitik kan förnyas. Utvecklingsgruppen har nu kommit med en delrapport kring jämställt föräldraskap.

Läs mer om det på Moderaternas hemsida. Detta parti framstår mer och mer som det alternativ som finns för oss som så innerligt längtar och törstar efter rättvisa och upprättelse efter att blivit
bushhelt groteskt behandlade i vårt feministjämställda paradis. 

Vi som längtar efter könsfred och ett bestraffande av krigsförbrytarna i det könskrig som rasat allt för länge.

Ett krig som drabbat våra barn ochj ingen ser det. Trots att vi har ett helt land fullt av professorer och experter så ser ingen sammanhangen.

År 1989 sade nio procent av kvinnorna och fyra procent av männen mellan 16-24 år att de hade besvär med oro, ångest eller ängslan. Sexton år senare har andelen bland kvinnorna ökat till trettio procent och fjorton procent av männen uppgav sig ha dessa problem. Det här är fakta ur Socialstyrelsens nationella Folkhälsorapport 2009. Rapporten är tema för en konferens som Socialstyrelsen anordnar på fredag den 24 april. I samband med konferensen anordnas ett lunchpresseminarium om barn och ungas psykiska ohälsa.

Sedan finns det ju för och nackdelar med allt. Exempelvis hoppas jag på ett snart byte på justitieministerposten om dom bildar en ny regering efter nästa val.

Ni som följt denna blogg ett tag vet vad jag anser om Ask och också om det hon har gjort mot sina egna barn och hennes försvarande av en diabolisk vårdnadslag som skadar barn dagligen. Nä bort med kärringen. Sätt dit Camilla Lindberg istället. Fast efter IPRED lagen och alla ännu brutalarelagar som är på ritbordet så har ju även (m) en del att svara för...ja politik *suck*. Vi behöver nåt nytt. Jag höll nästa på att säga Vi behöver en ny demokrati...men så kom jag på mig. Men vad ska man kalla det nu då?

Socialen


Socialdepartementet har gjort en utredning också om intigriteten inom socialtjänsten. Det positiva jag hittade i den var denna mening : För att värna skyddet för enskildas integritet föreslår utredningen vissa grundläggande rättigheter för enskilda, såsom rätt till information, rättelse, skadestånd och överklagande, samt att bl.a. möjligheten att använda känsliga personuppgifter som sökbegrepp begränsas.

Det är ju bra att dom åtminstone fundertar på att ge oss grundläggande rättigheter, fast när det gäller socialtjänsten,
som är en hemsk och farlig myndighet krävs det mer än så. Den måste reformeras och vingklippas ordentligt för att jag någonsin skall kunna känna mig trygg igen.

Läs gärna denna bloggande pappa som beskrivit sitt fall mer detaljerat än jag ännu har gjort. Hans blogg heter Clarence och rekommenderas för er som tvivlar på att det verkligen kan vara så hemskt på våra socialkontor och familjerätter. Låt mig då påminna om att över 20 000 barn per år hamnar under Socialtjänstens utredningar och nästan hälften tvåmgsomhändertas.

Tjena assistenten!


Här är videon som visar hur det kan gå till. Detta är ett utdrag från en längre dokumentärfilm gjord i Tyskland och som handlar om den tyska motsvarigheten till vår "barn och ungdomsenhet". Dom som nu gripit klorna i min fina dotter. Gud hjälpe dessa människor den dagen hon slutar sina dagar som Sofie Lohede, hängandes på en toalett 15 år gammal. Det går nämligen till exakt likadant här. Nästa gång är det er unge dom tar. Hur länge ska vi acceptera att dom sabbar våra barn?

Denna film får inte visas av en enda TV station i Europa. Det har den tyska socialtjänstens advokater sett till. Fråga er varför är ni snälla.



Dan from Daddy on Vimeo.

Fick även denna länk från en läsare om en flicka från Växjö vars enda brott är att hon vill vara med sin pappa.
Det kan tydligen inte socialtjänstens kvinnor acceptera. Titta på detta klipp. 3 stora poliser för att hämta en 15 årig flicka. Modigt...




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • valens säger:

    Låt oss komma lite närmare...

    Till Växjö närmare bestämt!

    Se live myndighetsövergrepp i det småländska Växjö!



    http://www.youtube.com/watch?v=j6y3ihqJ52Y

    (Visningar - 090418: 47355 !!!!!)

    2009-04-18 | 18:49:58
    Bloggadress: http://respEQt.nu
  • Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg! säger:

    Jag är en av finalisterna i månadens blogg hos http://jsomijulia.se/finalisterna-for-mars-och-april/#Kommentera .

    Hade varit så sjukt underbart om du ville rösta på mig. Rösta på mig och jag röstar på dig någon gång :)

    Rösta på Tonårsliv by Leonora :)

    2009-04-18 | 18:55:57
    Bloggadress: http://magiskaminnen.blogg.se/
  • Tommy Jonsson säger:

    Tvångomhändertagande av barn enligt LVU lagen om vård av unga är en stor och lönande industri.

    Vi har ca 20 000 barn i Sverige i dag som är tvångsomhändertagna och tillskottet är ca 1 000 barn per år. Har för mig att Sverige ska vara bäst i världen på detta område också.

    I de flesta fall har fadern ingen del i vårdnaden och ingen kontakt med barnet. Han får heller inte reda på att barnet placerats i en fosterfamilj.

    2009-04-18 | 20:20:14
  • Daddy säger:

    Tack för länken Valens. Har lagt in den i inlägget.



    Veckans blogg? Vad är det. Jag kikade igenom kandidaterna och samtliga var unga kvinnor som bloggade om smycken partyn och pojkvänner.



    Jag tyckte inte någon blogg var en värdig kandidat. Färemot läste jag dina tankar om sexuella övergrepp Leonora. Om jag förstått det rätt så jobbar du på dagis. Jag råder dig att läsa detta inlägg på min blogg. http://daddys.blogg.se/2009/april/varfor-maste-manniskor-alltid-ha-nagon-att-ha.html. Läs på, sätt dig in i frågan, och skriv om det, så ska jag nominera dig nästa gång, det lovar jag.



    Men jag är smickrad av att du frågade mig och är glad för att du läser min blogg...(för det gör du väl?)

    2009-04-18 | 20:29:26
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Tommy Jonsson säger:

    Tvångomhändertagande av barn enligt LVU lagen om vård av unga är en stor och lönande industri.

    Vi har ca 20 000 barn i Sverige i dag som är tvångsomhändertagna och tillskottet är ca 1 000 barn per år. Har för mig att Sverige ska vara bäst i världen på detta område också.

    I de flesta fall har fadern ingen del i vårdnaden och ingen kontakt med barnet. Han får heller inte reda på att barnet placerats i en fosterfamilj.

    2009-04-18 | 20:33:23
  • Leroy säger:

    Skrämmande att behöva läsa och se sådant här.



    Kommer ihåg första gången jag s¨g inslaget från Tyskland och insåg att du inte stred enbart för pappors rätt. Såg att du faktisk stred för barnens rätt och att du såg att mnga föräldrar även inte mammor heller får i fall om LVU som faktiskt gör det hela mångdubbelt värre.



    HUMANISM är det och barns rätt och faktiskt så är det så att sanningen hinner ikapp idag.

    Eller i morgon.



    Leroy

    2009-04-18 | 23:52:03
  • Mikael Karlsson säger:

    Jag vet inte riktigt hur jag ska angripa det som skrivs omkring moddarnas lilla rapport. När man talar om en liten bit i hela rapporten samt att det just är en rapport .. Det är således inget valfläsk eller någon valagenda "än". För visst är det så att politiker och partier lyfter fram frågor som får dem att stanna i toppen. Frågor som man lyft fram gällande "jämställdheten" är ju knappast majoritetsfrågor och folk som inte är berörda av de frågorna bryr sig ju knappast om att rösta för dem frågorna..



    Själv ser jag längre än till "endast frågor gällande tvister". Jag röstar efter vad som kan ge mig förutsättning att kunna leva drägligt och ha möjlighet att även kunna ge mig och mitt barn en ekonomisk trygghet. Den biten hittar jag knappast i den rapport som lagts fram. Och inte heller efter förra valet fick jag direkt en bättre trygghet rent ekonomiskt. Och pga den politik som förts har det ju tvärt om skapat mer problem för mig att kunna ge mitt barn en trygg tillvaro. Just det som man har skapat när det gäller ekonomin och de sänkningarna har är ju i dag det som ligger emot mig för att kunna vinna min tvist. I andra frågor har jag fått upprättelse som förälder. I och för sig tog det 3 år att komma dit.



    Lite märkligt det där.. Först hade jag jobb en god ekonomi.. Men ingen rätt till boendet av mitt barn på grund av partiska utredare. Nu har jag en bra utredning som pekar "för barnet" men har på grund av sittande regering en sämre ekonomi.



    Dock är det inte på grund av sittande regering som utredningen vänt. det beror mer på min envishet och hårda kamp mot myndigheter.

    2009-04-19 | 10:22:07
    Bloggadress: http://blogg.expressen.se/for_mitt_barn/
  • Tommy Jonsson säger:

    Läs aftonbladets debattartikel i dag. Nästan 90% av läsarna litar inte längre på vårt rättssystem i sexualbrottsmål.

    Det är klart att regeringen måste göra något åt detta.

    2009-04-19 | 10:49:21
  • Tommy Jonsson säger:

    Lyssna också på Kaliber P1 13:00

    Jag vill finnas där som pappa - om lagbrottet som kan löna sig.



    Mikael Alonzo var med på Ekot i morse.



    Det händer bra saker och vi får leva på guldkornen.

    2009-04-19 | 12:12:16
  • Cuben säger:

    Daddys, några andra som skulle kunna vara bra som justitieminister vore ju både Anti Avsan eller Hillevi Engström, de som har skrivit det moderata förslaget om "Förslag till moderat politik för jämställt föräldrarskap". Anti Avsan är ju domare från Stockholms Tingsrätt och har varit polis. Tjänstledig för att han sitter i riksdagen. Hillevi Engström är kriminalinspektör. De har säkert båda upplevt vårt nuvarande icke-fungerande system kan man tänka.



    Avsan verkar ju då ha alldeles utmärkta kvalifikationer som jurist och domare för justitieministerposten, tycker jag i alla fall.



    "- Jämställdhet inom familjelivet är en viktig del av en större helhet i jämställdhetspolitiken. Dagens system behöver förbättras, säger Anti Avsan som är riksdagsledamot och som lett gruppens arbete med delrapporten."



    Jag hoppas att det är ljuset vi ser!



    Cuben

    2009-04-19 | 13:29:00
  • Jakobsson säger:

    Mikael Karlsson ett bra och analyserande inlägg. Dessa frågor är så jä.... svåra men för dem som tycker det är viktigt måste man in och agera politiskt. Har själv varit aktiv politiker men lämnat mina uppdrag eftersom det var omöjligt att arbeta med jämstäldhets frågor och rättsäkerhet i "mitt" parti men det är på den politiska arenan vi måste vinna kampen.

    Jag vill dock höja ett varningens finger inför din sista mening:

    "Dock är det inte på grund av sittande regering som utredningen vänt. det beror mer på min envishet och hårda kamp mot myndigheter"

    Det är jätte roligt att det fungerar bra för dig nu, men det är så oerhört lätt att generalisera när man når framgång. Faktum är att oerhört många gör allt rätt och kämpar oerhört hårt men alldrig når sina mål. Låt dem inte få leva med uppfattningen att om de bara kämpat lite hårdare så skulle det gått väl.

    2009-04-19 | 14:20:38
  • daddy säger:

    Jag har inte heller fått det lättare ekonomiskt sedan det förra valet, men det ödet delar jag nog med de flesta. Som vanligt är det dom som är ansvariga för fördelningen av pengarna som ser till att ta för sig först, så får vi andra dela på det som blir över.



    Detta förändras inte oavsett vilken färg på partierna som vinner.



    Faktum kvarstår dock för denne väljare. Vi har ett enda parti i riksdagen idag som inte kallar sig feministiskt. Personligen tror jag det är en anledning till deras framgångar den senaste tiden.



    Vad vi behöver i Sverige är en medborgarrättsrörelse. Som jobbar för att våra konstutionella rättigheter repekteras. Rätten till att öppet transparant samhälle där alla behandlas lika, barnens rättigheter respekteras och där jag slipper ha snokande människor i min telefonlur och i mitt bredband. Många människor borde kunna enas under den parollen. Tillräckligt många för att få våra styrande att lyssna. För när det kommer till kritan är dom bara rädda för en sak, att förlora makt och previlegier.



    I EU valet skall jag rösta på pirat partiet. Jag är själv musiker, och jag skulle kunna leva på det, men endast på bekostnaden av att jag tvingas offra min talang och gå med i en industri som bara producerar lätt tuggad dynga för att maximera sina vinster. Jag hoppas piraterna laddar ihjäl dom stora skivbolagen. Jag kommer inte att sörja dom en sekund.

    2009-04-19 | 14:44:02
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Jag ser inte den framgång som nått som kan generaliseras. Jag har heller inte nått de mål som är uppställt "än". För som jag ser det so oavsett hur man än dömer eller hur man än agerar så har tid gått till spillo för mitt barn. Ageranden har fortfarande gjorts som inte följer svensk lagstiftning eller balkar som gäller. Oavsett vilket parti eller vilka som sitter vid makten så måste man fortfarande kämpa för en rättvisa eller en jämställd ordning omkring våra barn. För vilken förälder får möjlighet att kunna skapa en trygg miljö omkring situationer som berör sitt barn om inte förutsättningarna skapas i förälderns levnadsförhållande? Och vem har möjlighet att kunna ställa krav om denne själv inte kan uppnå samma krav på grund av tex arbetslöshet? Då är FB och andra lagar maktlösa och helt obrukbara efter som man kan peka på missförhållande inom familjen eller enskild förälder.

    2009-04-19 | 16:03:20
    Bloggadress: http://blogg.expressen.se/for_mitt_barn/
  • Cuben säger:

    Skivbolagen håller på att sopas bort av den nya tekniken och den som kommer att komma. Schumpeter skulle ha kallat det ”Creative destruction”. Precis som gammelmedia fortfarande inte förstår hur människor hämtar information och diskuterar saker nu för tiden. Sent skola syndaren vakna.



    Däremot så vet jag fortfarande inte hur upphovsrätten ska hävdas och ersättas. Skivbolagen verkar ju generellt inte vilja ta en diskussion om det heller eller söka lösningar som fungerar med den nya tekniken och internet, utan går i stället vägen över domstolarna. Därför gräver de sin egen grav och verkar ju inte heller förstå att både vinylskivans och hästskons tid är över. Det var också länge sedan skyddet för skråväsendet togs bort.



    Så länge som lagstiftningen om barn och individers rätt sker i Sveriges Riksdag så måste vi påverka Lagstiftaren. En svensk Författningsdomstol skulle kunna ha hjälpt till att stävja de brott mot vår grundlag, Europakonventionen och FN’s Barnkonvention som vårdnadslagstiftningen och dess genomförande innebär. Den nuvarande kränkningen av barns och individers rättigheter måste ändras på politiskt väg. Brott av den typ som Kaliber i P1 idag tog upp ska inte löna sig. Särskilt inte när det drabbar barn som inte kan försvara sig. Det ultimata övergreppet då ett barn berövas den ene av sina föräldrar många gånger med samhällets hjälp eller genom dess passivitet måste få ett slut.



    Vi behöver också fler politiker med mod och integritet som Camilla Lindberg och inte mer övervakning av individen utan mindre.



    Slutligen, hur Liza Marklund kan vara ambassadör för UNICEF är en skam för vårt land. Kan de inte åtminstone plocka bort henne med skälet att hon faktiskt inte bor i Sverige. Argumentet att hon har medverkat till att ha farit med osanningar, skrivit rasistiska böcker och förstört andra människors liv verkar ju inte bita.



    Cuben

    2009-04-19 | 16:15:22
  • tobias säger:

    Tja bli medlem här http://www.gratis5.se/user/register/tobias

    man kan samla poäng o sedan få presentkort helt gratis :)

    2009-04-19 | 17:35:40
    Bloggadress: http://www.gratis5.se
  • Jakobsson säger:

    Jag har funderat mycket över detta med oseriösa handläggare vid olika myndigheter. Det känns som om det blev en stor förändring under 90-talets kris då Göran Persson sanerade hårt i ekonomin. Innan krisen var t.ex. JO en maktfaktor att räkna med för oss som arbetade inom kommun och statliga myndigheter var det en fulkomlig katastrof att bli kritiserad av JO och ett alvarligt hinder i karriären. I dag är det nog en av de tandlösaste myndigheter vi har, vem bryr sig om kritik från JO nu, möjligen en tidningsnotis och i morgon är det glömt.

    90-talets ekonomiska kris innebar stora nedskärningar för befolkningen men rättighetslagstiftningen påverkades inte särskilt mycket däremot har det skett en enorm försämring av möjligheten att få rätt när man inte får det man har rätt till eller behandlas fel av myndigheter. På samma sätt som domstolarna blivit allt mer lyhörda för maktens önskningar har de som är tillför att bevaka våra medborgliga rättigheter också politiserats och ser gärna mellan fingrarna när det gäller klagande medborgare.

    Det är faktiskt så att rättighetslagstiftningen är mer långtgående i dag men möjligheten att få rätt mot en myndighet långt mycket mindre ett snyggt sätt att politiskt kunna visa hur handlingskraftig man är utan att det behöver kosta något.

    Kort sagt vi har fler rättigheter men mindre möjlighet att utnyttja dem.

    2009-04-19 | 19:37:09
  • Tommy Jonsson säger:

    Felaktig behandling av socialtjänsten kan anmälas till Länsstyrelsens tillsynsenhet. De är ofta också socionomer kanske även fd kollegor.

    Blir de prickade för att ha gjort ett fel i sin myndighetsutövning så ses det enbart som en merit. Hon har klarat av att ta svåra beslut.

    2009-04-19 | 22:29:54
  • Jakobsson säger:

    Kan berätta hur det fungerar på Länsstyrelsen i Sth.

    En ung kvinna med autism mycket svår epilepsi och förståndshandikapp bor på Marieviks gruppboende i Hägersten. Hon sitter instängd i ett kalt rum med enbart en säng och några plaststolar. Personalen har inte kunskap att bemöta henne på rätt sätt och då uppstår konflikter. Thea har magrat till oigenkännlighet, plockat bort naglarna på händer och fötter, plockat av sig håret så att hon har stora kala fläckar och på händer och armar har hon stora variga sår som hon river upp så att de inte läker. När mamman reagerar och anmäler, beslutar kommunen och Arbetsmiljöverket att hon skall stängas av från boendet för att personalen mår dåligt. Socialchefen, Inger Outzen, i Liljeholmens stadsdelsförvaltning försöker även att frånta modern godemanskapet.

    Det finns dokumenterat på film hur Thea har blåmärken runt hela sin kropp, något som vanligen tolkas som tecken på misshandel (man slår sig sällan på flera ställen runt om kroppen vid fall) men polis och åklagare lägger ner alla anmälningar.

    Länsstyrelsen utreder ärendet och en anställd på boendet skickar brev till länsstyrelsen att han är förskräckt över vanvården av kvinnan sedan också att han varit närvarande när kvinnan förmodligen misshandlats i ett stängt rum. För varje brev med uppgifter om misshandel/vanvård som kommer till länsstyrelsens utredare så förlängs utredningstiden p.g.a. att nytt material inkommit. När utredaren får i uppdrag av regeringen att utreda "BARNS UTSATHET PÅ INSTUTITIONER" så lägger man ner ärendet under tiden. Det tog över två år att utreda ärendet.

    Vad jag vill säga med detta? Rättsrötan går rakt igenom allt!

    För er som är intresserade av att läsa om Thea.

    Theasaknarskyddfr%25C3%25A5nsamh%25C3%25A4llet10576738.asp" rel="nofollow">http://www.sourze.se/AutistiskaTheasaknarskyddfr%C3%A5nsamh%C3%A4llet10576738.asp

    2009-04-20 | 08:54:46
  • Mikael Karlsson säger:

    Känner att jag vill ta upp detta även här:



    HJÄLP THOR WANGS MAMMA



    Hon har efter 2 månader funnit sitt barn men kan inte få hem honom, Hon får knappt svar på tal från Domstolen nere i Guatemala och de ser inte till Thors bästa när de inte ger honom vatten eller mat. Thor får nämligen sitta i närheten av domstolssalen och vänta under förhandlingen.



    Thors mamma har ensam vårdnad om Thor som kidnappades av sin "pappa" för två månader sedan och förde honom ut ur USA och till Guatimala. Jag har startat en sms-insamling för att hjälpa Thors Mamma med de ekonomiska problemen som uppstått för henne nere i Guatimala.







    Nu är det dags att vi visar att vi även stödjer Kvinnor där män kidnappar barn. För läser man i de olika föreningarna runt om på nätet så spottar man endast på Kvinnor som kidnappar barn från barnens pappor men man glömmer de mammor som blir av med sina barn där pappan kidnappat barnen.



    Thors mamma får ingen Rättshjälp och därför vill ge möjligheten igenom stöd från allmänheten.



    Vill du stödja Thor och Thors mamma. Gör då följanade:



    För att stödja med 25Kr sms:a" Vul thor25 " till 72550



    För att stödja med 50Kr sms:a" Vul thor50 " till 72550



    För att stödja med 100Kr sms:a" Vul thor100 " till 72550





    Stöd du också, det gör jag

    Mikael Karlsson

    Vårdnads & Umgängeslagar

    2009-04-20 | 14:08:49
    Bloggadress: http://blogg.expressen.se/for_mitt_barn/
  • Rospiggen säger:

    Det är helt fruktansvärt - som det står i slutet av filmen längst ner "vi måste tänka på barnen". Gör det då! Herregud, vad är det med vissa myndighetspersoner?

    2009-04-20 | 20:31:38
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Jakobsson säger:

    Rospiggen, visst men vad skall dom säga?

    Vi drivs av prestige?

    Vi har retat oss på den pappan länge och nu får han se vem som bestämmer?

    Socialförvaltningen får dåligt rykte på skolan om vi inte agerar kraftfullt!

    Vi har ett utmärkt sammarbete med ett vårdhem som har tomma platser!

    Alla motiveringar är säkert så oseriösa så de går inte att ens tänka och då kommer flosklerna. I kärlekens namn bryter tre fulvuxna ner ett skrikande barn och släpar det från sitt hem de har verkligen många tunga beslut att fatta på Växjö socalkontor

    2009-04-20 | 20:58:09
  • Leroy säger:

    Hoppas även dessa poltiker och myndighetspersoner sms´´ar en del av lönen. Undrar lite hur mycket en Riksdags eller EU politiker skulle kunna SMS a.



    Om egnagemnag fanns och man ser hur verkligheten ser ut.



    Leroy

    2009-04-20 | 21:07:19
  • Alexander Holmberg säger:

    Hej DAddy.

    Är här och läser väldans ofta. Nu är du länkad också.

    Jag har insettt att min dotter haft tur. Vi löste det där, även om det var oerhört jobbiga samtal när vi separerade.



    Jag är faktiskt ute och pratar mycket m det här, när jag ute. Om hur orättvist det faktiskt är. Ju fler desto bättre!



    / Alexander.

    2009-04-20 | 21:18:42
    Bloggadress: http://alexanderholmberg.wordpress.com
  • Cuben säger:

    Jag var idag på ett seminarium på Transparency International där Ara Abrahamian fick Årets visselpipa (Whistleblower) med motiveringen;



    "Till Ara Abrahamian, som med hög personlig kostnad, har riktat uppmärksamhet mot brist på öppenhet inom elitidrotten. De regeländringar som han genom sitt handlande bidragit till kommer att minska risken för korruption inom idrotten".

    Priset delas ut i samband med Transparency International Sveriges årsmöte den 20 april . Ara Abrahamian är då på resa. Priset tas i hans frånvaro emot av Roger Öberg, ordförande i Spårvägens Brottningsklubb.



    Därefter höll Inga-Britt Ahlenius, internrevisionschef på FN, ett anförande där hon tog upp bristerna med våra statliga och kommunala förvaltningar. Hon var inte nådig mot media heller (regeringens sällskapshundar). Televisionen var där så jag hoppas att de vågar sända det hon sa. Hon talade om nepotism, förläningssystem och vänskapskorruption, inom stat och kommun. Men att det börjar bli bättre nu. Dessutom så pekade hon också på bristen av oberoende revision i våra kommuner. Nu reviderar politiker andra politiker, inte oberoende revisorer. Tror ni inte som jag att en oberoende och självständig revision skulle förbättra exempelvis socialtjänstens hantering i vårdnadsfrågor.



    Jag läste återigen hennes artikel från DN är 2005, se länk



    http://www.dn.se/ekonomi/statens-hardaste-kritiker-1.521469



    och förstår varför hon hade en konflikt med Bosse Ringholm. Skam att det var USA som nominerade henne till den tredje högsta posten i FN och inte Sverige. Undrar just varför?



    Ahlenius" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Inga-BrittAhlenius



    Cuben

    2009-04-20 | 21:21:01
  • daddy säger:

    Oj det vart mycket på en gång. Trött i pekfingrarna är jag också efter att ha knattrat ner ännu ett inlägg med typ 15 ord i minuten.

    Jag behöver en sekreterare! Fast först behöver jag förstås en lön så jag kan betala en sektreterare...Fast då behöver jag ju två löner...Fan man kanske skulle börja blogga om Gucciväskor och cappucinos i alla fall..Tror ni man kan låtsas vara en blond bimbo runt 20 som bloggar om shopping och partys? Nää..inte jag. Dom hade rökt mig direkt.



    Tack Alexander Holmberg. Hedrad över att få vara länkad. Säg till om du har vägarna förbi Götet nån gång och en halvtimme över för en fika. Skulle vara intressant.

    2009-04-20 | 22:14:12
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Rospiggen säger:

    Daddy, du kan ju alltid börja att köra med dagens outfit ;) Glöm inte att du ska stå i spegeln och fota dig från topp till tå, gärna i en snygg pose :)

    2009-04-21 | 15:01:28
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Andreas säger:

    socialstyrelsen o det svenska rättsystemet är ett jävla skämt, och jag lider med alla barn som hamnar i klorna på dom...fy fan!

    2009-05-28 | 13:39:17

Kommentera inlägget här: