daddys

Beware the fury of a patient man

Växer det peppar i Bryssel?

Kategori: Feminism

GudrunSkicka Gudrun till Bryssel! Uppmanar F! på sin kampanjsida.
Jag trodde pepparn växte på sydligare breddgrader? Och i så fall tycker vi skickar Gudrun dit istället.  Det tycker jag förresten oavsett om det växer peppar i Bryssel eller inte. Skicka Gudrun var som helst. Nån mysig liten Robinson ö någonstans där hon kan njuta av den generösa pensionen kanske?

De frågor Gudrun går till EU val på är:

- Ut med slipsarna – in med högklackat!
- Utmana de rika männens överkonsumtion!
- Försvara rätten till kollektivavtal!
- Förskola och äldreomsorg – inte fler hemmafruar!
- Bort med påven från politiken!
- Gör abort till en global mänsklig rättighet!
- Sätt sexköpslagen på export!
- Säkerhetspolitik för kvinnor!
- Stoppa EU:s militarisering!
- Försvara asylrätten!

Låt oss granska F!:s jämställdhet


Ut med slipsarna in med högklackat - Låter inte så jämställt tycker jag.

Utmana de rika männens överkonsumtion - Jag som alltid trott att shopping var ett typiskt kvinnligt nöje. Jag såg en bild på Posh Spice i nån blaska för nåt år sedan. Kommer aldrig att glömma den. Dom
madness
hade satt prislappar på alla hennes paltor. Herrrrejäääävlar!! som vi säger i Göteborg. För mig hade hon lika gärna haft H&M kläder, jag hade inte sett nån skillnad, men hennes outfit gick loss på flera hundra tusen om man räknade med den fåniga lilla handväskan, solbrillorna och övriga accessoarer. Gillar du väskan här till höger? 5775 pix!!!
Fattar du vad mycket coola grejer man får på Claes Olsson för det priset?

Försvara rätten till kollektivavtal
. Är det inte lite konstigt att den feministiska vänstern gjort denna fråga till en sån stor grej? Är det inte dessa avtal som håller arbetarnas och de typiska kvinnoyrkenas löner nere? Jag har jobbat på ställen både med och utan kollektivavtal. Där dom inte fanns fick jag vad jag var värd. Och arbetsgivaren betalade det ju gärna eftersom den lönen jag tjänade var ju ändå ingenting emot vad hans företag tjänade på mitt arbete. På fabriken med stämpelklocka och kollektivavtal skrattade han hela vägen till banken. Sen såg man aldrig röken av dom pengarna igen. Framförallt inte då det blev dåliga tider och han tyvärr var tvungen att meddela att han var tvungen att friställa oss. Fast det där är väl egentligen inte mitt område och inte heller någon direkt jämställdhetsfråga som jag ser det.

Förskola och äldreomsorg – inte fler hemmafruar!  Äldreomsorg, är det så dom kallar det. Fy fan, jag skjuter mig i huvet innan jag hamnar där  det säger jag bara. Man ryser bara vid tanken. Som jag sa till Rospiggen häromdan, Jag vill dö på en amerikansk veranda i en gungstol med en flaska god whisky och en gitarr i knät omgiven av min familj. Då
äldrevårdkommer jag att somna in lugnt och skönt. Inte på ett kallt jävla långvårdsgolv bortglömd av personalen.
Och förskolan..ja där kan ju feministerna indoktrinera ungarna ifred med sina genuspedagoger. Usch, jag tror dom har det bättre hemma hos mamma eller pappa där dom kan vara med och baka bullar eller lira landhockey ute på gatan som vi gjorde när vi var små. Själv får jag nervskakningar av att gå in på ett dagis. Det skränar värre än i den gamla fabriken jag jobbade på en gång och där hade jag hörselkåpor. Ska det föreställa en bra miljö för barnen?  Vad är det för fel då det anses konstigt att vara hemma med sina barn? Är det inte så det egentligen är tänkt från början? Eller var det vår skapare som skapade dagiset också? Och till er killar som jobbar på dagis vill jag bara säga...Ni är sannerligen modiga.

Bort med påven från politiken!  - Är han där? Hade jag ingen aning om.

Gör abort till en global mänsklig rättighet!  - Varför inte göra föräldraskap till en global mänsklig rättighet istället? Eller åtminstone också! Abort, visst men den rätten får inte missbrukas och bara användas innan embryot blivit ett foster. Anser jag. Dessutom anser jag att pappan borde få vara med och bestämma också. Nu får jag på käften som fan, men är inte barnet bådas redan från början? Jag tycker denna fråga borde vara tillåten att diskutera utan att behöva få en flock rabiata feminister jagande efter sig.

Sätt sexköpslagen på export!  Det kommer inte att vara den finaste exportvaran som Sverige bistått världen med, den saken är ju helt klar. Därom håller nog många med mig bl a Petra Östergren. Varför inte införa en lag som gör det lagligt att sälja knark också då? Fast inte köpa förstås. Var det bara jag som tyckte det hade snurrat till i skallen ordentligt på de politiker som införde denna konstiga lag? Nu ska dom exportera den till resten av världen också..gud hjälpe de prostituerade i dessa länder. Inte fan kommer dom att få det bättre av att tvingas gå under jord? eller?

Säkerhetspolitik för kvinnor!  Den här måste jag nog fundera på ett tag...säkerhetspolitik, det är väl beslut rörande vårt försvar, hemvärn, säkerhetspolis o dyl? Ska vi ha ett försvar för bara kvinnor? Det har vi ju redan, eller hade i alla fall då vi fortfarande hade ett.  Vi män försvarade kvinnorna genom att ställa oss i skottlinjen. Inte hade vi direkt nåt val heller, men det gnäller jag inte om. Jag anser att det är vår uppgift om vi blir anfallna av den lede fi. Klart man ställer upp då friheten , kvinnor och barn hotas. Samtidigt vill jag även välkomna kvinnor i försvaret. Det finns kvinnor som lämpar sig väl för soldatlivet och män som inte gör det. Rättvist och jämställt bör det vara.  Själv hade jag en fänrik som egentligen är värd ett helt eget inlägg. För honom var det inga tvivel om vilka den lede fi var. Han hade ett märke på sin persedelpåse där det stod "Jag hatar ryssjävlar!".
Nä en säkerhetspolitik bara för kvinnor, låter inte som jämställdhet enligt denna bloggares åsikt heller.

Stoppa EU:s militarisering! - Är det det dom menar med säkerhetspolitik för kvinnor? Ingen alls? Nä, Jag hajar inte hur dom tänker. Men det är ju inte första gången i o f s. Jag är säkert inte den ende mannen som varit med om att kärestan varit ovanligt sur och trumpen en dag, och när man frågat "Vad är det älsklingen min?" fått svaret "Det borde väl du veta??" Ibland undrar jag om inte kvinnan har ett sjätte sinne som vi med Y kromosomen ännu inte utvecklat? Dom klarar ju att läsa väninnans tankar och vice versa. Önskar bara att dom kunde inse att vi ännu inte nått ikapp på det området, och därmed vara lite tydligare mot oss. Vi behöver det. Det erkännes.

Försvara asylrätten! - Avslutningsvis. Menar dom den europeiska eller den amerikanska?
Mia

Är detta en rörelse för jämställdhet?


Nä, inget parti för mig det där. Fast en del män tycker konstigt nog att detta är det parti
Indira som bäst tar tillvara jämställdhetens intressen i Bryssel. Gustav Almestad är gramse på Camilla Lindberg och Pär Ström i Aftonblaskan idag. Han tycker inte om att dom har dragit den självklara slutsatsen att män diskrimineras i vårt samhälle. För övrigt ingen ny slutsats på något sätt. Redan den gamle kloka premiärministern i Indien Indira Ghandi sade det på sin tid. "Kvinnorörelsen? Det är bara trams! Det är männen som diskrimineras. Dom kan inte få barn. Och det verkar inte vara någon som tänker göra något åt det heller".

Gustav menar, om jag förstått honom rätt, att om nu män behandlas olika på något område så betyder det med automatik på att även kvinnor blir det, och då är det ju endast ett perspektiv som kan råda - det feministiska.....Det är en konstig logik. Så om män blir diskriminerade så måste vi se det ur ett feministiskt perpektiv??
Nä..min enkla manliga hjärna ger upp. Men jag läser vidare. Det kanske klarnar...

Gustav menar vidare att eftersom det är kvinnor som blivit orättvist behandlade genom historien så har själva kampen för jämställdhet råkat få namnet feminism...men att ordet numera skall tolkas könsneutralt om jag förstår vad jag begriper (som Kurtan brukade uttrycka det).

Sedan ifrågasätter han om det verkligen är feministerna som skapat antifeministerna?...Vilka är det annars?
Men efter det skriver han faktiskt en sak som jag är helt enig med. "jag tror på ett medieklimat som älskar att reproducera kvinnan som offer och mannen som förövare, och jag tror definitivt på ett bristande engagemang bland män." Jag vet i o f s inte om jag tolkar honom rätt, för han kan väl inte förespråka detta? Fast det är ju sant. Det är så vi lever idag. Men som tur är finns det några män i detta land som fortfarande har vikingablod i sig.
Jag tror faktiskt det ligger latent
vikingsoch väcks upp den dagen vi åker på den ultimata käftsmällen. T ex att fråntas våra barn. Då jävlar far Oden i oss och vi får tillbaks kraften som togs från oss i tidig ålder av genuspedagoger jämställda barnprogram och ensamstående mammors omvårdnad. Gissa om vi blir poppis bland damerna då. Dom snackar om mjukisar men vill egentligen ha något annat. En man. Där lämnar jag Gustav och resten av hans förvirrade dravel.

Vi har blivit riksmesar, visst är det så, men under ytan slumrar vikingen fortfarande. Jag hoppas att han börjar vakna i fler av oss så det blir nån ordning på det här förvirrade genustorpet nån gång. Kom igen grabbar, börja öva tyst framför spegeln då hon inte är hemma..."Håll käften kvinna!! Nu blir det som jag har sagt!!" Prova sen att säga det högre och högre tills den dag då du kanske vågar säga det i skarpt läge.  Med en hård och myndig baryton!

Du riskerar att åka på en hörvel, men mest troligt är att du stiger i aktning hos din älskling....jo det är faktiskt sant! Det finns fortfarande gott om kvinnor som inte är feminister i Sverige. Och förresten. Kan man omvända en riksmes till en man så kan man väl göra kvinnor av feministerna också...Det är aldrig för sent att ge upp!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,
 


Kommentarer

  • Leroy säger:

    Bättre att Gudrun åker till M Winberg, I Segelström pratar med Roks och fåglarna Fenix, Bortrövade barns förening och de sen ringer Liza som får förklara AGENDAN i en krönika.



    Men dom kommer så klart att hänga ut någon åklagare eller redaktör i stället. Be Jan G att vara riddare som säger att alla som skriver på nätet har fel.



    Leroy



    2009-04-20 | 21:59:47
  • Rospiggen säger:

    Att en man säger ifrån på skarpen och mesar sig, det har du rätt i och sen verkar det som att Fi lyckas hitta feminismperspektivet på precis varenda företeelse mm, är det inget område som kan få vara ifred?

    2009-04-20 | 22:02:32
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Tommy Jonsson säger:

    Glädjande är att Camilla Lindberg hittills fått 430 mailsvar och av dem är 426 positiva. Det borde väl säga några i Riksdagen att de har ett problem med jämställdhetspolitiken.

    Bra att Gudrun vill exportera både sig själv och sexpolitiken där pepparn växer.

    2009-04-21 | 02:05:37
  • profanum_vulgus säger:

    Men nu får ni väl stanna upp lite i spåret. Bli inte maskulinister. Bara för att feminismen är konstig och fel så ska man inte göra exakt samma sak med en annan grupp som skyddsvärd.

    2009-04-21 | 08:40:33
  • anonym säger:

    Ja äldrevården är inte vad den borde vara.



    http://www.metro.se/2009/04/21/66783/min-dementa-mor-valdtogs/

    2009-04-21 | 09:10:30
  • Nils Dacke säger:

    Sverige skickligaste retoriker och som aldrig lärt sig någon annan teori än den om Marx som hon fick insupit i sig under sina år i kollektiven på 70 talet! Byt ut klass mot kön i något av hennes tal och ni får se själva!



    Låt tanten odla blommor i Provance hos sin pojkvän och låt oss andra ta hand om verkligheten.

    2009-04-21 | 12:08:49
    Bloggadress: http://dackecountry.blogspot.com
  • daddy säger:

    Jag pratar inte om att bli maskulinister, jag pratar om att bli män. Att återställa den naturliga ordningen som alla genusteoretiker och feminister har så till den milda grad lyckats rasera i vårt land att vi inte längre ser oss som en naturlig del i ett större sammanhang utan som en separat del i ett krig.



    Ett krig startat av Gudrun och hennes gelikar, ett krig dom vägrar ge upp, ett som skadar män, kvinnor och framförallt barnen. Ett dumt, meningslöst, ofattbart dyrt, Ett krig som måste få ett slut.

    I andra världskriget krävdes det två atombomber, men jag vetefan om ens det hade fått stopp på den kvinnliga hatmånglarrörelse som döljer sig under den feministiska korrekthetsmanteln.

    Dom måste avslöjas för vad dom är. Avmaskeras så att människor får se monstrets rätta ansikte.



    Det är vad det handlar om. Inte nån maskulinism. Den enda ismen jag bekänner mig till är HUMANismen.

    Det är också den enda som behövs.

    2009-04-21 | 16:26:39
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Pensa säger:

    Himla bra rutet! Du skriver verkligen bra, initierat och klokt. Och roligt dessutom. Du verkar ha alla hästar hemma som man brukar säga.Fortsätt, droppen urholkar stenen och kanske en dag får vi se verklig jämställdhet i detta land. Och det är inte Gudruns recept, det är då klart. Tänk att dessa superfeminister aldrig frågar sig varför vissa män och vissa kvinnor också för den delen klantar sig i relationer. Vem är det som uppfostrat dessa barn? I de allra flesta fall är det mammorna som stått för det. Jag växte upp med en kärleksfull pappa och jag är då innerligen glad över att 20-talsgenerationen inte skilde sig så lätt för då hade jag med största sannolikhet hamnat hos mamma som säkert skulle gjort vad hon kunnat för att förtala min far som hon svartsjukt bevakade.

    2009-04-21 | 19:49:05
  • Leroy säger:

    Jag vet att du gillar musik daddy.



    : http://www.youtube.com/watch?v=NnwQ51Q3pWc



    eller :



    http://www.youtube.com/watch?v=sOus45dorPU



    Troro nog jag måste börja sjunga i badrummet innan...



    Leroy

    2009-04-21 | 22:01:16
  • daddy säger:

    Tjena Leroy



    Lite lustigt att du länkar till en version av "All my tears" av Julie Miller. Den låten har jag gjort en egen version av. Det var den vi spelade i kyrkan 2007 når min nära vän och trummis sedan 15 år gick bort.



    Finns att ladda ner här för den som är intresserad

    http://www.zshare.net/download/589877298d4c8dd8/

    2009-04-21 | 22:35:02
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Tommy Jonsson säger:

    Daddy bra skrivet och underbara tongångar.

    Tack även du Leroy.

    2009-04-22 | 15:18:36
  • Leroy säger:

    Bra Daddy men hitta inte det klippet eller låten på det som blev nedladdat bara ett intro. Men jag fick många erbjudanden om resor och dollar om jag tryckte här och där.



    Men fick en del annat laddat om bandet Slowburn och fick smak på en annan bra låt. : embedded" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=5Mu9zbKYfJY&feature=playerembedded (Tears never dry)



    Kommer så klart att lyssna igenom bandets olika låtar och leta efter låten i din tolkning.



    Leroy

    2009-04-22 | 18:19:00
  • Leroy säger:

    Ok. Funkar om man laddar hem och öppnar men inte laddar hem för att spara. - Kanon version du och bandet gjort. !!!





    Visste inte att du/Ni gjort den.



    Hörs och ses förr eller senare.



    Leroy

    2009-04-22 | 18:27:51
  • Ann Helena Rudberg säger:

    hihohiho skrattade hela vägen genom det du skrev... den där Gudrun vill bara tjäna mer pengar och få vara ifred med sina knäppa förslag... låt henne inte få det... och nu hoppar hon på sin kompis som sitter där också och tycker att hon ska fundera på att avgå... javisst då har "snälla" Gudrun som plats som i en liten ask... har ogillat henne sedan 1987 då jag såg henne på nära håll för första och enda gången... (obs inte mitt fel)... ;)

    2009-04-22 | 19:11:33
  • daddy säger:

    Ja det är en massa reklam och skit på den där siten. Det märkte jag för sent. Först såg jag bara ordet gratis. Ett ord som jag ständigt tvingas leta efter numera. Men ni är ju så duktiga grävare att ni kan ju lika gärna få direktlänkarna till mina låtar På nätet. All musik finns för försäljning. Slowburns CD blev bl a rekommenderad lyssning i DN tillsammans med Bl a "Black Crowes". Ni kan beställa genom mig så får jag lösa distrubitionen med Border Music som håller i distrubitionen.



    Tequila Sunrise är mitt nuvarande projekt som jag önskar att jag hade haft mer tid till. Då kanske inte chanserna till USA kontraktet gått till spillo, men det kom som sagt en dotter och sociala myndigheter emellan mig och min dröm.



    www.tequilasunrise.se



    www.myspace.com/slowburnswe ("All my tears" kommer först i spellistan).



    Håller på med ett nytt inlägg just nu.

    2009-04-22 | 19:21:19
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Cuben säger:

    DN hade idag en artikel om hur EU parlamentarikerna har varit närvarande. Sämst var Maria Robsahm (Carlhamre), Feministiskt Initiativ. Hon skyller på sin handikappade son som är elva år och som väl var sex eller sju år när hon ställde upp att bli vald. Hon har naturligtvis inte sagt upp sitt uppdrag och pengarna! Undrar om hon har vabbat och fått ut ersättning här i Sverige också? Något för Försäkringskassan att titta på! Sedan att skylla på sin son!, var fanns det egna ansvaret? Undrar om hon borde betala skatt för pengarna i Sverige nu också eftersom hon inte har varit i Bryssel?



    http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/sma-avtryck-trots-fem-ar-i-eu-parlamentet-1.849541



    Nu(!) säger vår vän Schyman att hon nog skulle ha avsagt sig uppdraget. Men HALLÅ varför sa du inte det till din partikamrat Maria innan DN kom på er?



    Jo så ser jag att pepparn växer naturligt i södra Indien.



    http://sv.wikipedia.org/wiki/Svartpeppar



    Cuben

    2009-04-22 | 19:27:11
  • Cuben säger:

    Däremot så ska vi inte beskylla Maria Robsahm (Carlshamre) för att inte vara en god representant för FI. Hon dömdes för övrigt i oktober 2005 till villkorlig dom och böter för bokföringsbrott. Böterna kunde hon ju lätt betala med inkomsten från Europa parlamentet, där hon ju ändå inte har varit närvarande de senaste åren. År 2006 kandiderade hon till riksdagen för FI. Nu vill tydligen Gudrun ha hennes plats i Bryssel!? Hoppas att ingen väljare blir fintad upp på läktaren igen.

    2009-04-22 | 20:10:41
  • Tommy Jonsson säger:

    Daddy håll drömmar vid liv. De kan inte dö förrän du själv gör det.

    2009-04-22 | 20:19:06
  • Anonym säger:

    Söndra och härska..

    Lite av en Sovietstat, inte fick man göra millitärstjänst i hemrepubliken tillsammans med sina likar inte, sådant kunde ju växa till någon sorts samhörighet, fosterlandskärlek t.o.m.



    Rekommenderar alla män att läsa Xenofons Anabasis..







    2009-04-24 | 16:22:15

Kommentera inlägget här: