daddys

Beware the fury of a patient man

Ibland säger tystnad mer än ord

Kategori: Barn

Som ni ser på räknaren uppe till vänster så räknade jag fel då jag påstod att det var 100 dagar sedan jag och dottern fick ha kontakt. Jag litar mer på datorns matematikkunskaper än mina. Den sista gången vi sågs var den 23 Mars. Detta vidriga brott sker på socialtjänsten i Kungsbackas rekommendation, trots att dom mycket väl vet vem som talar sanning och vem som ljuger.

Denna bild är hämtad från uppdrag gransknings program om Bo Larsson som fick spendera 3 år i fängelse oskyldigt dömd för övergrepp på sin dotter. Åklagare och polis hemlighöll viktiga bevis som tydde på att incestanklagelserna mot Bo Larsson kunde vara falska. Dessa bevis hemligstämplades?? På bilden syns även vice riksåklagare Catharina Bergqvist Levin som ändå på något märkligt sätt menade  att utredningen i stort sett sköttes korrekt.


Nu verkar det som man försöker köra samma fula trick mot mig. Ni kan ju höra själva den långa paus som uppstår då jag i nedanstående telefonsamtal frågar Tf åklagare i mitt fall Sune Johansson om han tagit del av det bevismatrial som min advokat lämnade in i samband med förhöret av mig.



Nu väntar jag med spänning på att tillförordnad åklagare skall återkomma till mig då han har hittat den bevisning som han rimligtvis borde ha erhållit av förhörsledare Maria Brage. För inte kan det väl vara så att Maria Brage "glömt" att vidarebefordra detta bevismaterial till förundersökningsledaren?

Att bevisen bestående av tingsrättsdomen från den 1 april, samt den anmälan om oro för mitt barn som jag lämnade in till familjerätten en vecka innan jag blev polisanmäld, verkligen lämnades in till Maria Brage framgår tydligt av följande inspelning.



Men sedan dess verkar dessa bevis har försvunnit? Ingen av de hittills två förundersökningsledarna har ju i alla fall fått ta del av dom. Borde inte det räcka för att  turerna i detta fallet borde granskas av JK, JO eller vem det nu är som granskar åklagarnas och polisens arbete? Borde inte detta räcka för att någon journalist skulle intressera sig för fallet?

Hade en mamma behandlats så här?


Hur hade det sett ut om det var en kvinna som drabbades av dessa övergrepp undrar man lite försynt?
Hade hon fått utstå samma grymma behandling av myndigheterna. Hade hon överösts av samma hat från anonyma kräldjur på internet?

Är det ingen som har tänkt tanken att om det vore så att jag gjort mig skyldig till dom brott jag anklagas för, samtidigt som jag skrivit den hela roman om barns rättigheter som denna blogg nu utgör, så måste jag ju i så fall vara en fruktansvärd psykopat.

En snabb sökning på ordet psykopat ger följande beskrivning: En psykopat är en person som saknar förmågan till empati och är utan samvete. Psykopati är en personlighetsstörning som är svår att diagnostisera. Ofta vet personer med störningen att de skiljer sig från normal befolkningen. De ser sig dock oftast inte som sjuka utan bara som mera intelligenta än omgivningen. De anser ofta att de sociala spelregler som gäller i ett samhälle gäller för alla utom dom själva.

Tycker ni som har följt min blogg och lyssnat på den musik och de texter jag skrivit att jag stämmer in på den beskrivningen? Att det finns dom som hatar mig som pesten av oklara anledningar vet vi ju nu vid det här laget, men dom borde nog vara försiktiga att slänga sig med dylika diagnoser då dom nog stämmer bättre in på dom själva.

Det enda logiska svaret blir ju: nej naturligtvis stämmer detta inte in på mig. Jag är ingen psykopat. Jag har förmåga att både känna empati, samvete och kärlek. Om jag skulle sakna dessa förmågor hade jag inte fortsatt min kamp för mitt barn trots all verbal misshandel jag får utstå. Jag gör det för att jag älskar henne. Och jag känner även empati för hennes mor som jag fortfarande anser har hamnat i klorna på personer som verkar sakna allt samvete. Men det kan också vara min önskan att det förhåller sig så som talar.

Är mamman också ett offer?


Jag vet faktiskt inte den verkliga orsaken till att min dotters mamma gör så här. Förmodligen har hon blivit suggesterad till att tro att detta verkligen har hänt. Precis som hon har blivit suggesterad att tro att hennes egen far har gjort samma sak mot henne då hon var liten. Det tror hon nämligen. Detta förstår jag nu var det kommer ifrån. jag vet också att det som ser ut som hat egentligen är rädsla.

Jag väntar fortfarande på den dagen då socialtjänsten riktar sitt sökarljus på mormodern. Detta borde dom ha gjort för länge sedan med tanke på alla anmälningar som nu har kommit in mot henne. Och med tanke på att hon fick sin dotter tvångsomhändertagen av densamma socialtjänsten som nu hjälper henne att fösrstöra min.

Jag tänker i alla fall inte dela öde med mitt ex far. Min dotter skall få reda på sanningen om vad som hände och vem som egentligen förgrep sig på henne. Det kan hända att dom fängslar mig oskyldigt. Det kan hända att jag och mitt barn skiljs mot vår vilja med våld. Men vem som låg bakom dessa brott skall det inte råda något tvivel om den dagen min dotter vill ställa någon till svars för vad som gjorts mot henne. Det skall jag bli man för.

MAN GÖR INTE SÅ HÄR MOT ETT BARN!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

  • matilda säger:

    En väldigt intressant blogg med ett viktigt ämne!

    2009-07-03 | 16:27:28
    Bloggadress: http://elitecyclist.blogg.se/
  • Håkan Olsson säger:

    Om det inte vore för att det är ett så allvarligt ämne som du avhandlar och så stora värden som står på spel för din dotter och dig....

    MEN... nu börjar det här likna riktigt stor komik! Du hissar verkligen ner brallorna på det där gänget! Fattar de inte att de nu börjar göra bort sig så att det stänker om det! Du har vid det här laget visat vilka riktigt stora FJANTAR du har att göra med!

    /Håkan

    2009-07-03 | 16:54:39
  • Daddy säger:

    Ja, jag undrar ibland hur tydligt det måste bli innan nån säger..men vänta ett tag nu....



    Men hitills har ingen gjort det. I o f s har en granskande redaktion på en TV kanal intresserat sig för fallet och följer det under den semester som dom har för närvarande.



    Jag hoppas dom fattar rätt beslut då dom återkommer från ledigheten.

    2009-07-03 | 17:30:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Men att myndigheterna följer fallet rätt noggrant går ju inte att ta miste på...



    http://www.gnuheter.com/creeper/site/daddys.blogg.se

    2009-07-03 | 17:32:42
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Ramona Fransson säger:

    Det är jättebra att du skriver ner din historia och att alla kan ta del av det övergrepp som skett inte enbart mot din dotttr utan även mot dig. Jag undrar hela tiden vart de berömda orden " Ingen ska kunna anklagas utan bevis" tog vägen.



    Nu vet vi att det gång på gång begås misstag eller snarare övergrepp. För ordet misstag tycker jag ska användas i sammanhang som när någon tagit din plats på bion. Det är ett misstag!



    När åklagare och andra myndigheter spärrar in oskyldiga i fängelse ska det jävlar i mig inte kallas misstag, utan övergrepp!

    2009-07-03 | 17:48:03
    Bloggadress: http://www.ramona-fransson.blogspot.com
  • Johan säger:

    Jag tänkte det samma.

    Hade myndigheter gjort samma mot en mamma eller boendeföräldern?

    Är de av den uppfattningen att boendeföräldern ska skyddas och man ska inte bråka med den för det är inte bra för barnet.

    Men att bråka med umgängesföräldern det går bra,för umgängesföräldern ska inte komma här o tro någonting.



    Eller hur tänker de?



    Gällande mormodern... rör det sig om mytomani?

    (bygger luftslott och bor i dem?)

    Det är ju vanligt att denna sjukdom går i arv från mor till dotter.

    Oavsett vilket så är det ett hemskt övergrepp som de begår mot Rania.

    De inser tydligen inte heller att det de gör mot dig även drabbar henne för eller senare och mer eller mindre.



    2009-07-03 | 17:48:33
  • Daddy säger:

    Kan för övrigt nöjt konstatera att jag ligger på 6:e plats på de mest besökta skribenterna på Newsmill idag.



    2 artiklar på två dagar:



    http://newsmill.se/artikel/2009/06/29/att-jag-far-vara-hos-pappa-samma-tid



    och



    http://newsmill.se/artikel/2009/07/03/diskriminering-det-beror-pa

    2009-07-03 | 18:13:55
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • valens säger:

    Ojdå Ramona!

    'Jag undrar hela tiden vart de berömda orden "Ingen ska kunna anklagas utan bevis" tog vägen.'

    Om "någon" hitar de förlorade orden går säkert Sverige i konkurs... Vem har råd att subventionera så många platser för de som falskt anklagar? :)



    Och Ramona: när åklagare och andra myndigheter spärrar in oskyldiga i fängelse ska det jävlar i mig inte kallas misstag, utan grovt övergrepp!



    Övergrepp (på gränsen till grovt) är det vad jag och min dotter går igenom och stackars Jocke med sin Rania som följer bestämt i mina spår!

    2009-07-03 | 18:40:48
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • valens säger:

    Ojdå Ramona!

    'Jag undrar hela tiden vart de berömda orden "Ingen ska kunna anklagas utan bevis" tog vägen.'

    Om "någon" hitar de förlorade orden går Sverige i konkurs... Vem har råd att subventionera så många platser för de som anklagar falskt? :)



    Och Ramona: när åklagare och andra myndigheter spärrar in oskyldiga i fängelse ska det jävlar i mig inte kallas misstag, utan grovt övergrepp!



    Övergrepp (på gränsen till grovt) är det vad jag och min dotter går igenom och stackars Jocke med sin Rania som följer bestämt i mina spår!

    2009-07-03 | 18:44:30
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • Daddy säger:

    Valens: Läs Ramonas inlägg en gång till så ser du att ni är fullständigt överens. Bra om vi undviker missförstånd här.

    2009-07-03 | 18:51:25
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Karina säger:

    Hej jocke. Skrev detta inlägg på NM, kopierar det till dig oxå.



    Amanda: När min dotter var dryga året, satt hennes pappa i köket, åt frukost och läste tidningen. Han var nyduschad och satt i badrock. Han är försjunken i läsningen, jag står och fixar gröt åt lillan medan hon kryper och går runt. Utan att någon av oss lägger märke till det, kryper hon under köksbordet och leker. Plötsligt tjuter gubben till, reser sig i extrem hast och slår ned hylla bakom som rasar ned i huvudet på honom.



    Vår då 1-åriga dotter hade förmodligen fått syn på hans grej som hon nog tyckte var värd att undersökas och hon drar till REJÄLT i den. Gubben står och gråter av smärta och flickan gråter av förskräckelse.



    I din hjärna har denna situation nog blivit till "han har låtit den lilla flickan ru.ka av honom!! Han är pedofil och få ta ansvar för att HAN har låtit henne ge honom utlösning"



    Jag kan intyga att Daddy INTE PÅ NÅGOT TIDSPUNKT har skrivit att hans dotter har SMEKT HANS PENIS! Är du, Amanda, fullständigt skruvad i locket!!?? Eller har de små grå permanent semester????

    Skärp till dig och lägg inte ord i andras munnar

    2009-07-03 | 18:59:15
  • valens säger:

    Jocke

    Om det hade blivit något missförstånd, då skulle vi ha redat ut det enkelt, anser jag.

    Så blir det verkligen ett missförstånd, men valet är ditt.

    Lycka till på måndag.

    2009-07-03 | 19:09:53
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • Mr Galahad säger:

    Oroa dig inte Daddy, psykopater kan inte skriva musik :P



    //Mr G

    2009-07-03 | 21:42:20
    Bloggadress: http://mrgalahad.wordpress.com/
  • Tommy Jonsson säger:

    I morgondagens Medierna i P1 11:03 kommer ett program om Könskriget. Dokumentären som förbjöds. Programmet går i repris på söndag och man kan lyssna via nätet också

    2009-07-03 | 22:23:52
  • Tommy Jonsson säger:

    Daddy jag gör samma analys som dig att Ranias mor och andra mödrar här på bloggen hyser stor rädsla för att du redan borde varit vårdnadshavare för Rania.

    Hade myndigheterna varit professionella skulle du varit det för länge sedan.

    Det är väl därför många mammafundamentalister söker sig till bloggar som tar barnets rätt till båda sina föräldrar på allvar. De är alltid anonyma och ser med stor rädsla att pappor kan vara den bäste föräldern att ta barnets behov i första rummet.

    Har du haft någon kontakt med Ranias morfar?

    2009-07-03 | 22:51:58
  • Daddy säger:

    Tack för tipset Tommy! Det skall jag lyssna på. I morgon kl 11 skall jag nämligen åka till Laxå.

    Har nu blivit tvungen att sälja inspelningsstudion för att bekosta det här jävla tramset.



    Synd för Rania som älskade att sjunga in låtar. Hon kunde hålla på i timmar. En av dom finns att lyssna på under "ljudfiler" i högermarginalen.



    Köparen finns i Stockholm så vi bestämde att vi möts på halva vägen. Studion är för ömtålig att skicka med fraktbolag.



    Idag la åklagaren ner min polisanmälan mot socialtjänsten för tjänstefel. Att socialtjänsten totalignorerar min anmälan om oro för Rania och inte ser någon anledning att utreda mormor och mor är i alla fall i mina ögon tjänstefel eftersom det är deras jävla skyldighet, men åklagaren i Halmstad håller tydligen inte med om det.



    Det tog mig 5 timmar att formulera den anmälan jag sände in, men dom läste den inte ens. mamman knatar in en vecka senare och påstår att jag har förgripit mig på Rania och då jävlar....



    Det är något som är ruttet i konungariket Sverige.

    2009-07-03 | 22:55:14
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Tack för tipset Tommy! Det skall jag lyssna på. I morgon kl 11 skall jag nämligen åka till Laxå.

    Har nu blivit tvungen att sälja inspelningsstudion för att bekosta det här jävla tramset.



    Synd för Rania som älskade att sjunga in låtar. Hon kunde hålla på i timmar. En av dom finns att lyssna på under "ljudfiler" i högermarginalen.



    Köparen finns i Stockholm så vi bestämde att vi möts på halva vägen. Studion är för ömtålig att skicka med fraktbolag.



    Idag la åklagaren ner min polisanmälan mot socialtjänsten för tjänstefel. Att socialtjänsten totalignorerar min anmälan om oro för Rania och inte ser någon anledning att utreda mormor och mor är i alla fall i mina ögon tjänstefel eftersom det är deras jävla skyldighet, men åklagaren i Halmstad håller tydligen inte med om det.



    Det tog mig 5 timmar att formulera den anmälan jag sände in, men dom läste den inte ens. mamman knatar in en vecka senare och påstår att jag har förgripit mig på Rania och då jävlar....



    Det är något som är ruttet i konungariket Sverige.



    Jo jag har varit i kontakt med morfar två gånger. Han säger att Cissi spenderade varenda lov där då hon växte upp och han la aldrig märke till att något var fel. Idag verkar han mest vara en trött och knäckt gammal man och vill inte bli indragen i något bråk. han skulle försöka tala med cissi sa han, men det kommer knappast att hjälpa.



    Dom två har idag knappt någon kontakt trots att dom bor i samma kommun.



    2009-07-03 | 22:59:12
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    YES!! Äntligen Christer!

    fan vad Gôtt att se att fler pappor börjar se igenom skrämseltaktiken som dom använt så framgångsrikt så länge. Skall tydligen musiker till för att resa sig mot tyranneriet....



    Nu väntar vi på att fler farsor skall inse att det bara är ett fult knep. "Ligg lågt, annars gör du bara saken värre"...jo tjena. Hur i helvete kan det bli värre??



    Heja Christer. Jag kan lägga upp en egen blogg åt dig med min som mall. Fast specialdesignad åt dig förstås. Detta erbjudande gäller förresten alla andra pappor därute också som för en hopplös kamp för sina barn.



    Låt oss starta pappaupproret nu!



    Jag slår en pling i morgon...

    2009-07-04 | 00:28:48
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Tommy Jonsson säger:

    Välkommen i kampen Christer!

    Visst är ett bättre öde för våra barn värt att kämpa för. De flesta mödrar och fäder finns på vår sida. Det är jag helt övertygad om.

    2009-07-04 | 01:24:59
  • Leroy säger:

    Christer !



    Så klart skall barnen få träffa sina farföräldrar, halvsyskon och kusiner även om inte mammorna vill det för att pappan skall straffas och myndigheterna inte gör utredningar som handlar om vilja, lämplighet eller förmåga.



    SKYNDSAMT utan dom gör det långsamt så att normalisering hos mamman kan hävdas och att det heter att där råder det lugn och ro och barnet har det bra. Men om det efter 1-4 år senare visar sig att mamman då har fortsatta sociala problem och myndigheterna kanske kommit till insikt så borde dom väl kunna agera slå näven i bordet och säga att nu har vi sett.



    Därför agerar vi. Men gör dom det?



    Nej.



    Tragiskt.



    Leroy

    2009-07-04 | 01:28:56
  • Anonym säger:

    Joakim: Varför startar du inte en organisation? PRIS= pappors rätt i samhället! Ordna sen en demo framför rosenbad...



    Läste nån annan kommentar om att du borde starta en stiftelse eller insamling eller nåt. Har du tänkt vidare?

    2009-07-04 | 01:30:08
  • Magnus säger:

    En hel del av er är för fan fullständigt sjuka i huvudet!



    Vill först säga och du får ursäkta mig Joakim efter att ha följt din blogg under en lång tid så måste jag säga att du tidvis öppnar dig själv gentemot kritik med ditt stringena försvar av allt som du har gjort i din blogg och alla aktioner du tagit i din vårdnastvist.



    Jag förstår detta, du har taggarna utåt och min gud du har rätt att hålla dom ute. Problemet är att de människorna som har sina taggar ute gentemot rättvis behandling av alla föräldrar gentemot sina barn oavsett kön kan ju och det gör dom uttnyttja detta.



    Dom sitter i ett oehört överläge emedan du kämpar med näbbar och klor för ditt barn, så sitter de utan emetionell insats och försöker prospektera på dina känslomässiga misstag för att bortse från huvudfrågan.



    Två ord kan sammanfatta dem: Groteska svin.



    Vill dock återigen ge dig ett råd samtidigt med uppmuntran. Du har gjort fel, du har svarat människor som har ifrågasatt ditt agarande på ett aggressivt sätt utan att faktiskt lyssna på vad de faktiskt säger. Återigen så är det naturligt under den stress du befinner dig, vill ändå råda dig att vara mindre avfärdande egentemot konstruktiv kritik, svårt? ja men det innebär inte att du inte klarar det.



    Ovan låter ju som att jag tror att jag kan mäta mig med Joakim, det kan jag inte. Det mod och civilkurage som Joakim visar är det inte många som kan mäta sig med och definitivt inte jag. Jag är full av beundran av Joakims sak, normala människor är det.



    Angående skuldfrågan så vet ingen sanningen mer än Joakim och Rania, för en normal männsiska så pekar ju dock indicierna emot en störd mamman som med alla medel försöker utnyttja sin "mamma" makt till att misshandla sin dotter samt att straffa barnets far.



    Som jag nämnde innan ni groteska grisar, som pratar om hur duktiga ni är och hur ni aldrig skulle göra ditten eller datten.



    mm, jag skulle ju aldrig publicera bilder, hm jag skulle ju aldrig låta mitt barn vidröra mitt kön, vissa säger till och med att jag skulle aldrig bada med mitt barn..



    För det första, jag som är en respekterad framgånsrik far, gift med samma fru och 100% jämställda, har en son. Den sonen badar jag med i stort sett varje dag, min son har vid otaliga gånger i två-tre års åldern sträckt sig emot min penis. Han har ve och fasa hunnit ta på den utan att jag har kunnat förhindra det. Givetvis tyckte jag enligt er groteska grisar att det var skööööönt.



    Era sjuka grisar, jag personligen älskar vuxna kvinnor och har så gjort i hela mitt liv. Finns inte för en människa utan några pedofila tendenser något sexuellt i att ens barn badar med dig eller rör dit könsorgan.



    Newsflash, min son har också tagit min fru mellan benen och på brösten ett flertal gånger och guess what? hon blev inte kåt hon i heller. Det är bara grisar med skruvad fantasi som försöker spinna det så.



    Att man har mage att fokusera på Joakims misstag och inte engagera sig i sakfrågan är skamligt av dem som gör det och de har givetvis en alternativ agenda. Kritik emot hur Joakim bedriver kampen kan vara rättfärdigad, men alla ser igenom er när ni inte engagerar er i sakfrågan, målet är något helt annat för er grisar.



    Jag skiter i(nästan) vem som har rätt eller fel, om Joakim är skyldig eller ej. Vad som gör mig riktigt förbannad är:



    Joakim är pappa, han har laglig rätt enligt domslut att umgås med sin dotter, mamma vägrar!



    Men visa då att rättigheter skall åtföljas, polisen var är ni? Ni skall åka hem till mamman bura in henne eller åtminstone ge Joakim sitt lagstagdade umgänge. VAR ÄR NI o NI VÄKTARE?



    Joakim är inte dömd, under tiden så skall hans rättigheter som far respekteras. Detta görs inte en rättsröta utan dess like.



    Grattis Grisarna! En far umgås inte med sin dotter och går snart under...

    2009-07-04 | 01:56:55
  • Sussie säger:

    Christer och Daddy: Jag tycker det är skrämmande hur det få gå till. Era respektive situationer och era barns situationer... det är ledsamt och skrämmande och man blir bara mörkrädd.



    Christer... jag kan säga att en del av det du skriver är som taget ur mitt eget liv. Det tycks vara ett allmänt arbetssätt bland soc handläggare att strunta i det som kan vara till fördel för en familj men som sagt... de jobbar ju för barnens bästa och får man tydligen ljuga och strunta i det som kan vara till fördel.



    Bra att ni båda inte ger er!!! Det ska ni inte göra! Finns klara bevis på er oskuld så ska ni ta mig *** inte böja er en enda millimeter!



    Ps. Jag är en mammma. Jag vill bara förtydliga att jag inte är en man som skriver under ett kvinnonick. =)

    2009-07-04 | 06:27:35
  • Karin säger:

    Men gud så sjukt det kan bli... !!!

    Fortsätt kämpa, för det här kan inte få fortsätta !

    2009-07-04 | 17:07:01
    Bloggadress: http://karin.hermansro.se
  • Victoria säger:

    Bra Christer! Jag blev så glad av att se ditt inlägg och att kämparglöden finns kvar!

    2009-07-04 | 18:28:55
  • läsare säger:

    Hej, vad har hänt med dina 2 senaste artiklar på Newsmill? De verkar inte finnas kvar? ( Den om "Samma tid pappa" har jag läst förut, nu är den borta, den om "diskriminering" har jag aldrig lyckats få upp)

    2009-07-04 | 20:54:07
  • susanna svensson säger:

    Har dom censurerat dig på newsmill in ena artikel är borta.

    2009-07-04 | 21:05:18
  • Daddy säger:

    Ja det verkar inte bättre än att dom har tagit bort artikeln "Att vara hos pappa samma tid"



    Puts väck.Synd. Den fick många läsare.

    kan ha varit "amandas idiotiska kommentarer som fixat det, men hade det inte då varit bättre att ta bort dom?"

    Den om diskrimineringen verkar finnas kvar dock, men det är inte många som hittar den.



    http://newsmill.se/artikel/2009/07/03/diskriminering-det-beror-pa

    2009-07-04 | 22:16:33
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    har skrivit följande mail till Karin på Newsmill ikväll:



    Min artikel under rubriken Almedalen med titeln "Att jag får vara med pappa samma tid"

    tycks ha försvunnit. Det var synd eftersom den artikeln låg högt på listan över dom flest lästa.



    Inte censurerar ni väl artiklar på Newsmill efter ni har publicerat dom?

    Eller har ni fått påtryckningar från ovan månne?

    Vore tacksam för ett svar.



    Vänligen

    2009-07-04 | 22:33:16
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Må verkligheten och sanningen hinna i kapp dom som har påstått eller har egendor oavsett dom är föräldrar, juornalister, författare eller Poltitiker.



    Så k´lart handlar det om slggs a´censeúr gång på gång av doom sim inte vågar skriva eller ta tag i detta. De har nu fått så många straffsparkar att man börjar tappa räkningen.



    S klart Daddy så hinner verkligheten ifatt dom som svamlar och inte lämnar handlingar av vikt vidare.



    Leroy

    2009-07-04 | 23:47:31
  • läsare säger:

    När jag klickar på länken till texten om diskriminering krävs att jag loggar in, det har inte behövts för de andra artiklarna, och jag är inte reggad på newsmill. Måste man vara det för att få läsa alla artiklar?

    2009-07-04 | 23:51:25
  • Daddy säger:

    Nej självklart inte...På min sida står den som publicerad, men den är väl inte det då.



    Detta är artikeln i sin helhet:



    Diskriminering är olagligt i vårt land. Det står i grundlagen. Ingen grupp i vårt samhälle är det således tillåtet att dikriminera emot. Inte kvinnor och inte män. Inte etniska grupper och inte heller homo eller bisexuella. Alla människor åtnjuter således ett lagligt skydd mot diskriminering. Men hur ser det ut i verkligheten?



    Kvinnor som diskrimineras kan vända sig till diskrimineringsombudsmannen. Flera fall har avgjorts nyligen där kvinnor har fått rejäla skadestånd då dom anseer sig ha blivit diskriminerade. Om man diskriminerar mot homosexuella kan man fällas inte bara för olaga diskriminering utan även för hatbrott. Likaså åtnjuter människor av utländsk härkomst ett lagligt skydd mot diskriminering. olaga diskriminering, hatbrott och hets mot folkgrupp är lagar som dom kan hävda om dom utsätts för orättvis behandling eller glåpord eller våld.



    Det finns dock en grupp som inte skyddas mot diskriminering alls. Ja, förutom i grundlagen då, men den har gjorts tandlös genom ett antal tilläggslagar som tydligen går före konstutionen. Denna grupp är heterosexuella vita män. Speciellt då fäder. Oss får man diskriminera mot urskiljningslöst. Man får även skriva och skrika precis vad man vill om oss utan att riskera något straff överhuvudtaget.



    2006 revs vårdnadsreformen från 1998 upp efter ett intensivt lobbyarbete av ROKS och den dåvarande (s) regeringen. Alla partiers kvinnoförbund stödde den nya vårdnadslagen. Vi medborgare fick höra att med denna nya "moderna" vårdnadslag skulle antalet barn som tvingades gå igenom plågsamma och utdragna vårdnadstvister minska. Resultatet blev det motsatta. Antalet vårdnadstvister steg istället med 35-40%. Förra året drabbades 7200 barn av detta trauma.



    Mammorna vinner enskild vårdnad i över 70% av alla tvister och boendet i över 95%. I de fall där fäderna får behålla den delade vårdnaden tilldelas han i bästa fall ett umgänge som inskränker sig till 2 dagar var 14e dag. Detta är inget annat än ren och skär barnmisshandel. Papporna skall finna sig i detta och inte bråka. Om dom gör det så har våra politiker utformat en hel vapenarsenal för mödrar att ta till. Grov kvinnofridskränkning är ett av dessa effektiva vapen. Ett brott som i allmänhet är omöjligt att bevisa, därför behövs det inte heller bevisas. Sexuella övergrepp är ett annat. Det mest effektiva vapnet av dom alla.



    Konstigt nog så misstros en mor nästan aldrig. När hon har använt i stort sett alla vapen som politikerna har satt i hennes händer och pappan lyckats motbevisa alla anklagelser så tillåts hon ändå att ta fram det ultimata vapnet, sexuella övergrepp. Det fungerar nästan utan undantag. Till slut lyckas hon oskadliggöra pappan hur mycket han än kämpar för att sanningen skall komma fram. Vi har nämligen en oskriven lag i Sverige som få känner till. En lag som kommer ifrån den regel som ROKS och Sveriges kvinnojourer infört. En kvinnas historia skall aldrig ifrågasättas. När man då betänker att mened var det brott som flest kvinnor dömdes för förra året inser man ju snart att denna oskrivna lag orsakar katastrofer för barn i Sverige.



    Minns ni skolskjutningen i Finland förra året? En pojke går in på en skola och skjuter ner sina skolkamrater. Denna tragedi torde ha satt sig fast i de flesta medkännande människors sinne. Efter denna tragiska händelse skrev ROKS förre ordförande Ireen "män är djur" Von Wachenfeldt en artikel här på Newsmill med rubriken "Han dödade för att han är man". I artikeln kunde man läsa "män dödar, män slår, män våldtar". Om vi män hade åtnjutit samma skydd mot diskriminering som kvinnor, utlänningar och homosexuella, hade newsmill aldrig kunnat publicera den artikeln. Och om dom ändå hade gjort det så hade Ireen riskerat 2 års fängelse för hets mot folkgrupp.



    Men som sagt, män är ju inte en folkgrupp i Sverige. Inga diskrimineringslagar är tillämpliga för oss. Hur diskriminerade vi än blir beroende på vårt kön så finns det inget vi kan göra åt det. DO tar inte upp våra klagomål, inte heller tingsrätt eller hovrätt. Vi står nakna utan skydd. Det är bara att diskriminera på när det är en man i hårkorset. Som jag har visat på min blogg under inlägget "rättvisa i sverige 2008 1 & 2" så är det t o m möjligt att mörda oss för att sedan åtnjuta full immunitet i våra domstolar.



    Men så länge alla partier i vår riksdag utom ett (m) definierar sina partier som feministiska är detta en mardröm som vi kommer att få leva med.



    Men är det diskriminering i grundlagens ögon. Ja tveklöst.

    2009-07-05 | 00:23:58
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Kan nu meddela att jag äntligen har postat ut dokumentet där historien hittills kortfattat sammanfattas, samt en kort bakgrund gällande de filer som jag postat ut i dropdown menyn i höger marginalen.



    Tack vare den generösa donationen från "pokerpappan" behöver ni nu inte heller stå ut med reklam och 15 sekunders väntetid innan ni kan ladda hem filerna. Det går numera på stört. Jag kan meddela också att sedan jag lade ut filerna för drygt en vecka sedan så har 2,7GB laddats ner. Ett mycket nöjsamt resultat.



    Knappen där sammanfattningsdokumentet kan laddas ner finner ni precis ovanför de blå dropdownmenyerna. Jag tror inte den går att missa.



    Angående planerna på att starta en stiftelse eller liknande så gror dom i mitt huvud.



    PRIS (pappors rätt i samhället) var ju inget tokigt förslag. Men "Daddys" har nu blivit ett varumärke som får 2000 sidträffar om dagen. Varför överge ett varumärke som jag har slitit gratis i snart ett år för att jobba upp?



    Jag återkommer med mer information då planerna tar fastare form.



    Jag låter detta senaste inlägget stå kvar till på måndag då jag gärna vill att mina stamgäster bland Sveriges myndigheter skall få ta del av det.

    2009-07-05 | 04:33:16
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mr Galahad säger:

    Om du censureras Daddy så betyder det att dina metoder fungerar. Annars skulle de inte bryr sig om dina artiklar.



    Keep up the good work

    //Mr G

    2009-07-05 | 12:48:12
    Bloggadress: http://mrgalahad.wordpress.com/
  • Daddy säger:

    Om du tror att myndigheterna inskränker vpra fri och rättigheter på internet p g a mig så tillmäter du mig nog lite för mycket betydelse.

    Dom har varit igång att inskränka dessa långt före jag lade ut några dokument.



    Jag gör det så länge jag har chansen.

    2009-07-05 | 14:22:01
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Helst anonym säger:

    Jag blir så illa till mods efter att ha läst igenom din blogg och tråd på flashback etc och även tagit del av andra kämpande fäders tankar. Känner verkligen hur hatet glöder inom mig när jag sedan ser kommentarer från hjärndöda fi**or typexempel Amanda. Deras jävla kvinnokamp är viktigare än barns liv helt enkelt och det är förjävligt rent utsagt.



    Anledningen till min ilska är att jag har erfarenheter från en liknande situation fast från barnets sida. Så länge jag kan minnas vart jag och mina syskon i princip behandlade som luft av våran moder, hon är en typisk borderline personlighet med exremt bekräftelsebehov. Det var helt enkelt så att det var min älskade far som var tryggheten i min barndom. Han följde med mig till fotbollsmatcher och stöttade mig med skolan eller diverse problem jag hade. Samma för mina syskon. Dock jobbade han extremt mycket för att kunna få ekonomin att gå ihop med en hemmagående fru som inte ens vet vad platsannonser är för något...



    Och det var en dag när han var på jobbet som vanligt men det var någon slags ledighet iaf från skolan. Minns inte riktikgt men iaf så var dagen före det den sista gången jag såg pappa på ett bra tag. Morsan fick för sig att skiljas och drog med mig +syskon till hennes mamma.



    Min far som somsagt var den aktiva föräldern i våra liv gjorde ju precis allt han kunde för att få träffa oss. Men det var ju inget man fick veta från någon. Det var diverse förhör med massa socialkärringar som var där för att göra det "bästa" åt min situation. det bästa var tydligen=det morsan ville.



    Man kan ju tycka att det är underligt att hon ville ha med oss att göra alls med tanke på tiden före. Troligen var skälen ekonomiska pga bidrag etc +att on ville jävlas helt enkelt. Fick se min fader några enstaka ggr vid möten med massa socialkärringar med som höll uppsikt. Jag visste inte varför och min far ville inte prata om just det utan ville utnyttja tiden till att umgås.



    Jag saknade han extremt och morsan träffade en gubbe som var lika jävla psyksjuk som hon själv. Tillslut när jag var strax under 14 fick jag nog. Stod inte ut. Och jag rymde till min farsa. I början kände jag mig dock sviken av honom. Varför hade han inte träffat oss oftare var tankar jag hade etc.



    Men nu kunde socialen inte hålla mig från honom längre. Jag ansågs stor nog att få välja boende själv. Så valet var ju ganska självklart. Och jag har pusslat ihop och lagt ihop lite info här och där vad som egentligen hände. För det var verkligen inte mycket information vi barn fick. Och min far är den starka tysta typen. Han vill inte direkt prata om vad som hände honom och han vill lägga det bakom sig. Men jag vet så pass mycket att det var hot fram och tillbaka om pedofilanklagelser etc om han försökte få vårdnaden. Misstänker att han vart utsatt för utredningar om det också och det gör mig så förbannad och äcklad att jag skulle kunna mörda kärringarna som sabbade min ungdom och en stor del av min fars liv. Min mor är död för mig. Hon är ersatt av pappas nya sambo som klev in och tog modersrollen tusenfallt mycket bättre.



    Märkte nu att det blev en längre text än vad jag hade tänkt mig. Men lider verkligen med dig och hoppas verkligen du orkar kämpa. Och ge inte upp. Jag är säker på att även om de kan neka dig umgänge ett bra tag nu så kommer din flicka tillslut när hon är gammal nog att se igenom lögnerna och då gäller det att du är där och stöttar henne för hon kommer möjligen känna att hennes mor har svikit henne nått fruktansvärt.



    Exktremt starkt att du orkar och vågar sticka upp mot det extremfeministiska styre vi har idag. Lycka till!

    2009-07-05 | 17:39:39
  • daddy säger:

    jag vill tacka dig för ditt viktiga inlägg.

    Du var stark nog att ta reda på sanningen trots din fars ovilja att tala om den.

    Själv tror jag att många gånger kan fädernas ovilja att tala om vad som hände bottnar i en önskan att inte tala illa om den andre föräldern inför dess barn.



    Man vill helt enkelt låta barnet bilda sig en egen uppfattning, så jag tror din far gjorde rätt där. Det visar också vilken stark och rättfärdig man han är.



    Din kommentar är så stark att jag skulle vilja citera den på bloggen. Om det är okej för dig förstås.



    Tack



    "D"

    2009-07-05 | 17:49:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Shhiva säger:

    Härligt att se dig Christer.. en dag kommer du vinna kriget, det är jag säker på!!



    Det är rent ut sagt förjävligt att det får gå till på detta vis..

    Men jag vet hur det fungerar.. tyvärr.. "män är svin som borde kastreras och låsas in..." ja, det är ju det budskapet man får av politiker, myndigheter och media!



    Hörde på tv:n igår att 80% av alla våldsbrott som begås är begågna av män.. hmm.. "jo eller hur.. " tänkte jag tyst.. det finns mörker tal, och som vi alla vet, myndigeheter som blundar för sanningen.. för det som inte kommer ut är inte sant.. eller?!



    Härligt att se dig kämpa Christer.. ska gladeligen följa din kamp..

    Även du Joakim kommer vinna ditt krig.. Era barn kommer en dag att ställa de rätta frågorna till sina mödrar, och sätta mödrarna på pottan..

    Den dagen kommer snart..



    Barn borde få leva skyddat från ondska.. men vad gör man när ondskan kommer hemifrån?



    //Shhiva.



    (går inte ut med namn, eftersom att jag skriver om mina nära och kära i min blogg, de ska inte behöva bli igenkända om de inte vill.)

    2009-07-05 | 18:02:14
    Bloggadress: http://shhiva.blogg.se/
  • Helst anonym säger:

    Det är ok.

    2009-07-05 | 18:03:50
  • Jenny säger:

    Hej Daddy! Denna kommentar vill jag inte att den publiceras. Den är endast till för dig.



    Först vill jag väl säga att jag följer din kamp, och hoppas att rättvisan, den sanna rättvisan, en dag ska segra..

    Och du gör ett dundr jobb med blggen, du öppnar ögon på oss naiva människor som trott att liknande saker inte försigår..

    Du uppmanar folk att tänka själva och itne bara lyssna på vad myndigheter, politiker och media har att säga..



    Jag har en sak jag vill råd fråga dig om.

    Du kanske inte har tid eller ork att engagera dig i det, men jag tänkte att en fråga kan inte skada..

    Men känner du att du inte orkar, så låt det vara.. förstår om du har en del att tänka på i livet just nu..



    Det är så att jag har en vän, vi kallar honom pelle. Pelle har en 8 årig son tillsammans med Eva, de är skillda och separerade sen många år tillbaka och de har alltid haft ett bra umgänges "schema".



    Men för ca 3 år sedan häbnde något och Pelle började skaffa sig skulder.. skulder hos människor man absolut inte ska bråka med.. olika gäng..

    Det slutade iaf med att Eva inte ville att sonen skulle besöka sin pappa.

    Nu har allt ordnats upp sig för pelle och allt är löst.. han får träffa sin son igen, men inte alls lika ofta som förut. (På ett sätt förståeligt)

    Men nu till problemet.



    Den sista tiden har pelle och hans nya flickvän haft sonen ett par dagar, sonen har då berättat att mammam (eva) brukar låsa in honom på rummet när hnnes nya pokvän ska komma på besök, för att sonen är "för jobbig". Hon vill heller inte ha honom några helger alls, utan lämnar bort honom till sina föräldrar eller till pojkens farföräldrar, men pelle får inte ha pojken dessa helger.



    Sonen har sagt till eva att han önskar bo hos sin pappa på heltid, för han trivs bättre där, och ska snart bli storebror som han verkligen ser framemot.

    Men fick till svar av sin mamma: "Men om du flyttar så kommer ju jag vara helt ensam, det är ju ingen annan som tycker om mig så du måste stanna.. Du kan ju itne överge din mamma!"



    Listan med fel kan göras milslång..

    Min fråga till dig nu är: Är Pelle helt slutkörd eller finns det något han kan göra för sin son?



    Eva kom också med krav för några år sedan att Pelle skulle ge upp sn gemensamma vårdnad över sonen, annars så skulle han aldrig få träffa sin son. Detta ska ha varit under tiden det var som värst..



    Om du har minst lilla råd tar jag emot det med glädje, jag får så ont i hjärtat varje gång jag hör hur han mår den lilla pojken..



    Och även om du inte hinner svara, eller inte orkar! Så kämpa vidare. Du har en hel drös med folk som stöttar dig, och som tror på dig!



    "Kärleken övervinner allt!" Så säger man ju, och hittills har det stämmt i mitt liv.



    Må Väl //Jenny

    2009-07-05 | 19:48:12
    Bloggadress: http://shhiva.blogg.se/
  • Jenny säger:

    kom på att du kanske behöver min mail om du ska svara.. :)



    [email protected]

    2009-07-05 | 19:49:05
    Bloggadress: http://shhiva.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Tack Helst anonym...



    Din röst och berättelse gör att jag gråter.



    Precis så vackert som det låter för en förälder som har viljan. lämpligheten och förmågan men som blir bortmotad av påståenden med myndgiheters hjälp.



    Har själv sett många döttrar reagera/resonera söka svar på http://www.lostdaughtersunited.org/.



    Du kanske är kille men ditt val gör skillnad. Tur att du själv fick välja till slut och att du såg att något blev fel.



    Ge din farsa en stor kram för även pappor har känslor.



    Leroy



    2009-07-05 | 20:06:22
  • Leroy säger:

    Har ni inte sett detta fenom förut så tycker jag nog ni skall se det och lyssna på de inslag om Geldoff som Daddy länkat till.



    :http://www.youtube.com/watch?v=J0YKzVKpBQI



    Leroy



    2009-07-05 | 20:29:39
  • Leroy säger:

    Vilken underbart bra video jag hittade i kväll:



    Jag väljer att U-tuba igen:



    http://www.youtube.com/watch?v=3Bv5v5crULI



    hittade den då jag sökte på Geldoff inläggen och Fathers för Justice då jag kom ihåg kopplingen till Susanna.

    Leroy

    2009-07-05 | 21:27:08
  • Tommy Jonsson säger:

    Hellst anonym, tack för din kommentar. Det känns bra att få läsa den. Daddys och min dotter är utsatta på samma sätt som dig och jag upplever att Daddy och jag agerar på samma sätt som din far.

    Jag har också upplevt att många fäder agerar på samma sätt som oss i liknande situationer.

    Min dotter är 21 år och mycket ambivalent i relationen med mig och hennes släktingar på farssidan.

    2009-07-05 | 21:31:51
  • Leroy säger:

    Eller andra videon. :

    http://www.youtube.com/watch?v=axf4LQAhm9o



    Inte ens körkort angående child suport.



    3 options. - Family court.



    Tur att han spelat in det.



    Leroy

    2009-07-05 | 21:33:52
  • Leroy säger:

    Lyssna till BQ52572R1 för det är ju riktigt bra. :



    http://www.youtube.com/watch?v=D8ua_bc2xbY



    Leroy

    2009-07-05 | 21:41:55
  • Leroy säger:

    Eller alla de video produktioner som gjorts.



    För att nå fram till Obama och det ovala rummet om Family Court´s system av mirekras:



    http://www.youtube.com/user/mirekgra



    Leroy

    2009-07-05 | 22:06:38
  • Leroy säger:

    Daddy ibland säger musik mer än ord eller tystnad. .



    http://www.youtube.com/watch?v=GGME9vL660w



    eller så får vi väl hoppas att vi I.A.F. får en chans att lära våra döttrar cykla. :



    http://www.youtube.com/watch?v=9VaTDvBo_zI



    Leroy

    2009-07-05 | 22:39:10
  • Leroy säger:

    Ibland säger ord mer än tystnad. Som en stilla tysst hylning till dig och kampen för att vi skall få lära våra barn att cykla och hålla balansen.



    You are a Hero. : http://www.youtube.com/watch?v=llXYUxPkm2U



    Du är bra och våra döttrar skall få!



    Leroy



    2009-07-05 | 22:50:39
  • Leroy säger:

    Hoppas du gillar U tubandet :

    http://www.youtube.com/watch?v=kcBDqBqjE_Y



    eller :



    http://www.youtube.com/watch?v=K_6v87gPKh4



    Då man söker svar på helheter.



    Leroy

    2009-07-05 | 23:49:39
  • Sussie säger:

    Till "Helst Anonym": Väldigt vacker men samtidigt tragisk berättelse. Jag är så glad för din skull att du idag har lyckats att ta reda på sanningen och att du har en relation med din far. Är också övertygad om att de som ljuger och manipulerar och hotar en dag får sanningen efter sig. En dag får de betala för det de gjort.



    daddy och C: Ge aldrig upp! Sluta aldrig kämpa!!!



    daddy: Vet du vad... jag håller faktiskt med "Mr Galahad"... visst har cencur funnits långt innan den här bloggen men jag tror också att du anses var en sån pass "pain in the ass" på myndigheter och makthavare att de därför väljer att cencurera det de kan.

    2009-07-06 | 07:27:42
  • Shhiva säger:

    Till "Helst Anonym"



    Jag siter med gråten i halsen när jag läser din berättelse..

    Men inte bara för att jag tycker att det var en enorm orätt som drabbade dig och din pappa.. utan också för alla de barnen som råkar ut för exakt samma sak varje dag fortfarande i samhället..



    Jag är glad för din skull att du fick reda på sanningen till slut, även om sanningen kan såra någor fruktansvärt.

    Och jag är glad för din och din pappas skull för att ni äntligen fått en relation som alla barn bör få chansen till med båda sina föräldrar.



    Själv är jag ett barn som har motsatta erfarenheter..

    HAr heller aldrig haft relation med min pappa, men det är hans eget val.. tyvärr.. så jag vet hur svikna alla ni barn kände er som små, jag vet hur sorgen kan bita sig fast inom en och det känns som om sorgen försöker ta över..



    Önskar dig lycka i livet!!



    Och till Christer.. jag väntar på din blogg.. ska följa även den.

    Kämpa på Daddy och Christer!! Som "Helst Anonym" sa.. en dag kommer även era barn förstå vad som faktiskt är sant och vad osm är lögn..



    Må Väl!

    //Shhiva

    2009-07-06 | 20:50:58
    Bloggadress: http://shhiva.blogg.se/
  • Anna säger:

    Till Christer som alltid varit min förebild och Joakim:

    Christer, jag är så stolt över dig och allt du åstadkommit trots all sorg och smärta. Joakim, jag är glad att även du finns där och att ni stöttar varandra.

    Christer, som du vet så längtar jag och saknar de små något oerhört, men rättvisan ska segra och du vet ju vad jag tror på....karmalagen:)

    2009-07-07 | 12:26:55
  • Britt säger:

    När jag läser helst anonyms inlägg tänker jag på mina barnbarn som antagligen också känner sig svikna av oss, pappan och hans släkt. Vi har under åren haft en tät och kärleksfull relation. Detta vet sociala om, men tror någon att de talade med oss i sin sk utredning. Icke, trots att jag ringt dem ett flertal gånger. Till familjerätten fick jag komma, 10 månader efter att barnen försvann, men rapport därifrån som jag skall godkänna,har efter 6 veckor fortfarande inte kommit.

    Här sitter vi nu, längtar efter barnbarnen och undrar hur dom mår (det är sekretessbelagt fick jag veta på familjerätten).

    Skyndsamma utredningar som det står om i socialtjänstlagen förekommer tydligen inte, eller räknas ett år (av ett barns liv) som skyndsamt.

    Farmor med son som mår mycket dåligt och utan barnbarn.

    2009-07-08 | 13:03:02
  • L.P säger:

    Britt och ni andra som vill skapa förändringar:



    Gå in på www.pappa-barn.se därifrån kan du/ni registrera ett kostnadsfritt konto,som gör att du/ni kan ställa frågor och få hjälp,samtidigt som du/ni kanske kan stödja andra!



    Vi har även flera lokalgrupper runt om i landet!



    Det tragiska är att vi blir fler och fler pappor med farmödrar,fastrar,kusiner som saknas av våra barn,enda sättet att förändra är att enas,tillsammans så kan vi höja våra röster så till den grad att det måste till en förändring!



    Jag känner med er som tvingas till ett liv utan era barn/barnbarn.



    Ge inte upp kampen!



    Mvh L.P



    www.pappa-barn.se



    PS..Ni som reggar er kan nå mig på forumet,kanske kan jag eller någon annan hjälpa er!

    2009-07-09 | 22:55:55
  • L.P säger:

    Citerar Joakim Ramstedt:



    Nu väntar jag med spänning på att tillförordnad åklagare skall återkomma till mig då han har hittat den bevisning som han rimligtvis borde ha erhållit av förhörsledare Maria Brage. För inte kan det väl vara så att Maria Brage "glömt" att vidarebefordra detta bevismaterial till förundersökningsledaren?



    Att bevisen bestående av tingsrättsdomen från den 1 april, samt den anmälan om oro för Rania som jag lämnade in till familjerätten en vecka innan jag blev polisanmäld, verkligen lämnades in till Maria Brage framgår tydligt av följande inspelning.



    Men sedan dess verkar dessa bevis har försvunnit? Ingen av de hittills två förundersökningsledarna har ju i alla fall fått ta del av dom. Borde inte det räcka för att turerna i detta fallet borde granskas av JK, JO eller vem det nu är som granskar åklagarnas och polisens arbete? Borde inte detta räcka för att någon journalist skulle intressera sig för fallet?



    Citat slut:



    Det verkar som om Maria Brage i sin iver att få fälla ännu en hemsk man,har manipulerat eller till och med smusslat med bevisen!



    Vilket innebär att Maria Brage personligen utgör en stor risk i vår rättssäkerhet,en risk som under inga omständigheter borde tillåtas,då det missgynnar rättssäkerheten a det grövsta!



    Ge henne sparken!



    //L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-07-10 | 10:05:28
  • PAPI säger:

    Sitter och lyssnar på några av dina låter, riktigt skön musik och tänker på hur tragiskt det är att du var tvungen att sälja inspelningsstudion. Hur skall det nu gå med musiken och blir det några nya låtar?



    2009-07-10 | 22:59:22
  • Daddy säger:

    Tack Papi.



    Ja det var med sorg i hjätat som jag såg den försvinna. Jag har dock kvar mickar och instrument. Så jag får använda datorn istället. Det skall nog gå det också, bara ett helsike att lära sig allt på nytt.



    Men sluta spela kommer jag aldrig. Det är min terapi, mitt andningshål och mitt liv. Inkomstmässigt så spelar det dock inte så stor roll. har haft 80 000 besökare på bloggen nu och sålt 4 CD skivor. Min typ av musik verkar inte gå hem nåt vidare i Sverige.

    2009-07-12 | 18:44:15
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • L.P säger:

    Tja,dessa 80 000 besökarna kommer nog till din blogg av andra anledningar än musiken,om det kan vara till en liten tröst,förhoppningen är ju att dessa besökare tillhör dem som bryr sig om att sanningen får råda,att rättssäkerhet är rättsäkert för oss alla och att pappor och barn tillåts få vara,pappor och barn tillsammans på ett sunt,naturligt sätt!



    Mvh L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-07-13 | 23:14:56

Kommentera inlägget här: