daddys

Beware the fury of a patient man

100 dagar av misshandel, terror och övergrepp

Kategori: Barn

family courtIdag är det 100 dagar sedan jag och min dotter sågs eller fick ha någon som helst kontakt.  Denna universella mänskliga rättighet har tagits ifrån oss av Individ & Familje omsorgen i kungsbacka kommun. Ni som tror att det är i domstolarna som sånt här avgörs bör nog omvärdera detta. Det finns avhandlingar på nätet som har tittat på statistiken. Alla kommer fram till samma sak. Domstolen dömer efter familjerättens rekommendation. Tingsrätten är bara bödeln som utför avrättningarna som Socialtjänsten har utdömt.

Socialtjänsten behöver inte stå till svars för sina brott, då dom bekvämt kan gömma sig bakom särskilt för ändamålet skrivna sekretesslagar. Så fort dom får en minsta lilla jobbig fråga så får man alltid höra, "det är tyvärr sekretessbelagt".

Tänk till en gång vad detta egentligen innebär. I Sverige har vi alltså hemliga domstolar som avgör barns och vuxna medborgares liv och öden. Domstolar utan insyn, utan kontroll, besatta av socionomer med 4 års utbildning i bästa fall,  och som aldrig behöver stå till svars för någonting. Oantastliga och ogranskningsbara.

Den där "ingen" måste stoppas genast


Är detta förenligt med en demokrati? Är detta ens en viktig fråga att reda ut? Inte enligt våra politiker tydligen. Där tycks denna fråga vara den enda som inte behöver diskuteras....
Se på vad som har hänt i fallet med mamman i Bromma som torterade sina tre barn svårt. I tidningen står det "Mamman blev av med vårdnaden, men fick senare tillbaks den. Orsakerna till detta är oklara." Oklara ja...eller snarare sekretessbelagda. Någon har gjort fel, så långt tror jag att vi kan vara överrens. Men som vanligt verkar det vara den där "ingen" som har varit framme igen. För vad jag kan se så är det "ingens" fel. Jag tycker någon borde ta ett allvarligt snack med den där "ingen" snart. Om alla kloka föräldrar gjorde det enda rätta och bojkottade denna farliga myndighet så skulle vi kanske åtminstone få lite strålkastaljus på dom, men som lydiga medborgare travar vi självmant rätt ner i gaskamrarna i tron att vi skall få en avlusning.

Besvärliga pappor


Vi som inte lydigt går frivilligt till vår egen avrättning utan trotsar överheten och kräver rättvisa blir stämplade som s k "besvärliga pappor". Såna finns, men dom flesta knäcks till slut av övermakten. För detta ändamål har man inrättat särskilda metoder för att handskas med oss. Lagen om grov kvinnofridskränkning är en mycket användbar och effektiv metod. Fråga min kompis Christer i Göteborg. Han blev anmäld för detta av Socialtjänsten i Tynnered. Det var i Oktober i fjol tror jag. Han har inte fått träffa eller prata med sina pojkar sedan dess. Detta trots att han fortfarande inte blivit av med vårdnaden. Den kan dom inte ta ifrån honom innan polisen blir klar med sin utredning om vad som egentligen hände för sju år sedan. Och det blir dom inte.

I julas var jag allvarligt oroad för Christers liv. Jag var faktiskt inte säker på att han skulle orka. Han försökte att få lämna en kasse med julklappar till sina barn via socialtjänsten i Tynnered, men icke. Mamman hade sprungit till BUP och fått ett intyg på att det inte var bra för barnen att ha någon som helst kontakt med sin pappa. Om dom pratat med Christer? Nix...det har ingen gjort. Ingen har velat titta på hans bevis heller. Det har snart gått ett år. Gissa hur han mår?

Vad skall man kalla sånt här om inte tortyr?


Jag har sedan år 2006 hindrats att få ha någon som helst vettig kontakt med mitt eget barn. Jag är aldrig dömd för någonting. Det allvarligaste brott jag någonsin gjort mig skyldig till är fortkörning. För att jag vägrat att ge upp kampen för mitt barns rättigheter har jag kallats offentligt för, kvinnohatare, misshandlare, farlig, aggressiv, egoistisk, hotfull, och gud vet allt. Sedan min kära ex släppte atombomben i huvet på mig, dvs incestanklagelserna så har jag dessutom nu avancerat till pedofil, och incestuöst kräk. Detta utsätts jag för av människor, för att jag försöker rädda ett barn. Naturligtvis bidrar det till att ytterligare försämra min allmänna hälsostatus. Jag väger nu 72 kilo. samma vikt som jag hade när jag var 15 år. Mitt närminne försämras och jag har svårt att hålla saker i huvudet. Ett syndrom som kallas  traumatic stress disorder och som det kan ta år att bli bättre ifrån. Jag har under snart 4 år utsatts för en daglig stress som skulle knäcka dom flesta på en vecka. Jag har körts med ambulans med siren och blåljus ända från Tjörn till Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg och vårdats på hjärt intensiven i en vecka innan faran var över.

Sverige har skrivit under konventionen om dom mänskiliga rättigheterna som bla uttryckligen förbjuder all form av tortyr. Oskyldig eller skyldig spelar ingen roll. Tortyr i Sverige är absolut förbjudet. Men vad fan skall man kalla detta då? Ringa misshandel??? 

Oskyldig innan motsatsen bevisats

piratpartiet
I dagens vårdnadslag som dom värsta ultrafeministerna kopplade till den dåvarande (S) regeringen såsom Bodström, Jens Orback, Margareta Winberg och Gunilla Ekberg, drev igenom 2006 tillsammans med ROKS och övriga kvinnoförbund har visat sig vara en katastrof. Vårdnadstvisterna har ökat med 35%. Antalet anmälningar för sexuella övergrepp mot barn har ökat med 400% sedan 1998 års vårdnadsreform. Ingen vill dock sätta dessa faktum i samband med varandra. Istället ser feministerna detta som en succé?!

Vi har nu en situation framförallt för fäder som är totalt absurd. Vi är inte oskyldiga tills motsatsen bevisats. Vi är inte ens skyldiga tills vi har bevisat motsatsen. Nej, vi är skyldiga ÄVEN om vi bevisar motsatsen. På vilka horribla sätt detta ofta drabbar våra barn är väl lätt att räkna ut?

Jag ser en strimma hopp i det nya Piratpartiet. Man kan ju tycka att det är idiotiskt av mig som fattig musiker att rösta på detta parti, men i deras partiprogram står klart och tydligt att dom ser Sveriges konstution som okränkbar. Det borde vara självklart för alla riksdagspartier, men sanningen är en annan, sorgligt men sant.

Jag har varit på polisförhör hos Maria Brage. I en och en halv timme förhördes jag angående mina påstådda övergrepp. Under detta för hör lämnade min advokat Peter haglund in bevisning. Bl a domen från 08 där tingsrätten fastslår att mamman redan polisanmält mig falskt en gång tidigare. Att hon dessutom ljugit om i stort sett allt annat också. Att jag skulle på något sätt vara farlig avfärdar rätten bestämt samtidigt som dom lägger ansvaret för den uppkomna situationen på mor och mormor. Men resultatet blev ändå det vanliga. Mamman tilldöms enskild vårdnad helt enligt den sjuka mall som våra feministiska partier har bestämt. (Domen kan laddas ner i högermarginalen).

Är åklagaren inte skyldig att se på bevisningen?


Jag ringde för en tid sedan upp åklagaren i mitt fall för att ställa några frågor angående utredningen. Vilket jag
Per åke Kvarnströmnaturligtvis har all rätt att göra. Denne åklagare Per-åke Kvarnström i uddevalla försökte först brevledes lura i mig att jag inte hade rätt att anlita vilken offentlig försvarare jag ville, utan påstod att jag av kostnadsskäl måste välja en från Uddevalla domsaga. Jag blev därför tvungen att skriva ett svar till herr åklagare och förklara lagen för honom. Något jag också fann en smula märkligt.

I det telefonsamtal som jag idag publicerar så har Kvarnström redan beslutat att hålla ännu ett förhör med min dotter. "Detta är ren formalia" säger han till mig. Jag frågar: "har du läst tingsrättsdomen från 08"? Det hade han inte gjort, vilket framgår. Han hade alltså bestämt att ytterligare ett påfrestande förhör med Rania skulle hållas utan att ens ha tittat på den bevisning jag hade lämnat in. Detta är inte det enda märkliga som framkommer i detta samtal.

Varsågoda, ännu en uppvisning av hur vårt samhälle idag ser på "baaarnens bästa".
100 dagar utan kontakt idag. Ett dystert jubileum. Hur länge skall denna tortyr mot mig och mitt barn tillåtas pågå?





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Ramona Fransson säger:

    Jag ber alla som läser Daddys blogg och andra förtvivlade pappor som orättfärdigt blivit fråntagna sina barn att bara för en enda sekund tänka sig in tanken att DU BLIR OSKYLDIGT DÖMD.



    Bara tänk den tanken och börja skaka av den fruktansvärda informationen att du ska sitta i fängelse och du är oskyldig!

    2009-06-30 | 20:52:47
    Bloggadress: http://www.ramona-fransson.blogspot.com
  • Andrew Wang säger:

    Here's another example of the courts favoring mothers even when they lie and lie and lie some more.



    See for yourself the evidence that can't be denied.



    http://savebabythorwang.blogspot.com/2009/06/sumary.html



    The court let Maria Danielsson who lied take away a child away from his country of birth.



    And to make things worse, when the truth about Thor Wang came out, those people who knew about the truth refused to share the information.



    Organizations such as Svenskamammor and Globemoms ran by Michelle Cadeau, Sabina Ramsey, Mimi Cha and Marina Celander, will not tell the truth to the authorities. They started working with Maria Danielsson. But then they discovered Maria's endless lies and stopped working with her. Shortly after they contacted me they refused to be publicly associated with me because I was the big bad wolf.



    Read about Svenskamammor and Globemoms here:



    http://savebabythorwang.blogspot.com/2009/06/maria-versus-svenskamammorglobemoms.html



    http://savebabythorwang.blogspot.com/2009/06/svenskamammor-globemoms-are-witholding.html



    When I first read Daddy's blog I was skeptical about a system that used children as their trading currency. After meeting Svenskamammor/Globemoms and Michelle Cadeau, I have come to agree with Daddy's that children are being used as financial tools.



    I was told by Michelle Cadeau that they could not be publicly associated with me and release the information they have about the case because of their business interests in the swedish-american community. Rather than telling the truth and making sure that Thor has access to his father, this group of women rather stay quiet and let Thor suffer his fate.



    So much for a "children's" organization! It's just another corrupt organization that rather look after their pocket book than the best interest of children.



    Read this email from Michelle Cadeau pretty much summarizes what this orgnization is about $$$$$$$$$$$$$$$$$ NOT children well being:



    http://www.k2techconsulting.com/pdf/Michelle%20real%20reason.pdf



    2009-06-30 | 21:14:52
    Bloggadress: http://savebabythorwang.blogspot.com
  • Leroy säger:

    Vilken skandal och sånt hyckleri i resonemanget av åklagaren.



    Ingen Civilkurrage visas om att det kanske finns missförhållanden baserat på all deras konstiga ageranden.



    Efter att jag lyssnat igenom detta reagerar jag kraftigt på detta.

    :



    Förhör under vecka 26?



    Lovat av åklagaren höll dom det?



    Jag tänker inte sitta här och lyssna på dig?



    Ohörbart?



    Vem gör vad och inte?

    Allas intresse!



    Förhör inom 2 veckor?



    Mormodern har instrerat dottern om majskolvar innan förhöret???



    Enligt 17 paragrafen!

    Ponera: Grov lögn.

    Förstår du om det är sannt. ?



    JA!



    Någon går till polisen. Ta anmälan på allvar. osv.



    Ja Daddy men vi vet ju att du anmälde förrst men man underlät att agera på din anmälan.



    ???



    Leroy

    2009-06-30 | 21:42:18
  • Per(nilla?) säger:

    Jag tror dig Daddy. Och jag tror PÅ dig.



    Per(nilla?)

    2009-06-30 | 21:46:17
  • Leroy säger:

    Han säger ju själv att man kan vända sig till J.O om man är missnöjd.



    Så klart borde en J.O anmälan från dig och barnets andra sociala bas komma. Din egen mor ser ju hur illa allt skötts. VIlka fel som begåtts. Du har trotts allt lite tur på din sida att dina föräldrar är vitala och vet den sanning som faktiskt fösekommit. Man har negligerat vad dom uttryckt hos tingsrätt och familjerätt har inte beaktat barnets rätt til denna sida och möjlighet.



    Fattar inte varför!



    Klart jag hör av mig om jag seglar förbi. Eller står på grund i sommar.



    Leroy

    2009-06-30 | 22:10:05
  • MOa säger:

    Daddys indignation känns rättfärdig och äkta. Tycker det är lätt att identifiera sig med den. Beundransvärt att du kan hålla dig lugn, själv skulle jag bli mer högljudd o ful i munnen om jag blev oskyldigt anklagad för nåt och folk vägrade lyssna på mig. Skulle nog be en o annan dra åt helskotta, men sånt brukar inte leda till nåt så det är ju bra att du håller dig cool.

    2009-06-30 | 23:01:21
  • pokerpappan säger:

    Paypal funka efter lite strul. Hoppas fler hittar dit.



    fortsätt kämpa för ditt och alla våra barn



    pokerpappan

    2009-06-30 | 23:26:08
  • Daddy säger:

    Jag vill rikta ett stort tack till pokerpappan för hans donation. Den skall bl a användas till att öppna ett betalkonto på DivShare så att dom som laddar ner mina filer inte längre behöver vänta 15 sekunder.



    Tusen tack från Daddy & Rania. Nedladdningslänk för CD skivor kommer om en stund.

    Det är ni som besöker min blogg och läser mina inlägg som till slut kommer att fälla avgörandet. Utan er hade vi varit chanslösa.



    Daddy

    2009-07-01 | 00:08:33
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    Jag har svårigheter att öppna filen med åklagaren, några tipps?

    2009-07-01 | 01:39:42
  • Daddy säger:

    Händer det inget då du trycker på playknappen?

    har du provat att ladda hem filen till din dator och öppna den lokalt?



    Du finner den i min bevissamling på bloggens första sida. I drop down menyn under bilden med "Evidence"



    Säg till om det fortfarande inte går så mailar jag den till dig.

    2009-07-01 | 01:51:45
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Elisabeth Höglund Skrev en krönika igår där hon menar att det saknas samhällsengagemang i dagens Sverige.

    http://www.expressen.se/kronikorer/1.1622636/elisabet-hoglund-det-finns-inget-samhallsengagemang-langre



    Jag skrev idag följande mail till henne:



    Hej Elisabeth



    Jag läste din krönika och skulle vilja skicka en kort kommentar.

    Det stämmer inte att det inte finns något samhällsengagemang längre.



    Det finns det visst. Det visade bl a debatten om gömda och FRA med all önskvärd tydlighet.

    Men var fanns expressen då Sveriges mest lästa bok visade sig bara vara en enda stor propagandalögn?

    Medborgarna gjorde sitt yttersta men sanningen ligger fortfarande begravd och Liza Marklund får fortsätta att

    sprida sina lögner i expressen som om ingenting hade hänt?



    FRA frågan startade också som en gräsrotsprotest som kvällstidningarna till slut hakade på.



    Själv driver jag en ojämn kamp mot Goliat för mitt barn som hålls skild från mig, hennes pappa, mot hennes vilja och i strid

    mot både grundlag och mänskliga rättigheter. På motståndarsidan finner man mor, mormor, socialtjänsten, familjerätten,

    Åklagaren, polisen, kvinnojouren samt hela den så mäktiga kvinnorörelsen i vårt land.



    På min sida finns sanningen. Vad ger du mig för odds? Att grova övergrepp begås mot mitt barn och mig har jag

    styrkt genom både dokumentation och ljudfiler som jag har publicerat på min site.

    Sveriges myndigheter såsom Socialstyrelsen, åklagarmyndigheten, skatteverket, rikspolisstyrelsen, domstolsverket, JK etc

    läser min blogg, men ingen gör någonting. Dom enda som hjälper mig är andra medborgare som ser övergreppen

    och reagerar. Jag vet att Expressen har varit på min blogg och läst vad som sker. Varför reagerar inte ni?



    Jag vill påstå att det är Sveriges journalister som tappat sitt samhällsengagemang, inte dess medborgare.

    Och då är vi riktigt illa ute. Det är ni som är satta att vakta vår demokrati. Men vakthunden tycks ha somnat.

    Detta skall inte ses som kritik av dig personligen som är en journalist som jag respekterar och som jag tycker i alla fall försöker.



    Vänligen



    Joakim "Daddy" Ramstedt

    http://daddys.blogg.se



    2009-07-01 | 02:27:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    verkar ha blivit nåt knas med ljudfilen efter 54 nedladdningar. Hur som helst är detta fixat nu.

    Bara att lyssna på...

    2009-07-01 | 04:11:31
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Daddy, du har ett antal viktiga formella synpunkter på hur förhören med din dotter gått till. Att samma fråga ställs flera gånger, att förhören hålls senare än två veckor efter anmälan, m.m. som du tar upp med åklagaren. Ta upp dessa med din advokat och ta sedan upp dessa formella fel i rätten!

    2009-07-01 | 07:30:05
  • Anonym säger:

    Daddy, se även till att läsa alla förhör som hållits med dig själv och se till att polisen verkligen skriver upp det du vill ha sagt som du anser talar för din sak. Som hänvisningar till gammal tingsrättsdom där det slås fast att mamman och mormor har ljugit om dig tidigare! Och att polisen har uppgivit att mormor visat Rania med en majskolv o.dyl.



    Allt sådant måste du tyvärr själv se till att det kommer med i utredningsmaterielet. Annars kommer det inte att beaktas av åklagaren!

    2009-07-01 | 07:47:18
  • Anonym säger:

    Du måste även se till att dessa uppgifter finns kvar slutversionen av utredningen! Polisen (Maria Brage) kan mycket väl kasta dina uppgifter i "slasken" om hon inte tycker att de är väsentliga. Med tanke på hennes partiskhet så är den risken stor! Vaka över allt hon skriver och ha alltid synpunkter på vad hon skriver och hur hon formulerar sig. Framförallt är det viktigt att hela tiden se till att dina uppgifter finns med, hela vägen fram till den slutgiltiga versionen av utredningen.



    Du kan även ge förslag på andra personer som ska förhöras samt frågor som hon bör ställa till andra (t.ex. mamma och mormor).

    2009-07-01 | 07:51:35
  • Johanna säger:



    Kul att "Camp Andrew" verkligen respekterar sina medhjälpares önskan att få vara anonyma.



    Sen är det många med mej som verkligen har försökt sätta sej in i Andrews fall och se det från hans vinkel men blivit bortskrämda av Andrew och hans kompis Klartexten som hugger och beter sej aggressivt vid varje normal fråga.



    Det går inte att föra en vettig diskussion med nån av dom utan att man blir kallad både det ena och det andra..Dom drar sej inte för att gå till grova personangrepp när man inte sväljer allt dom säjer med hull och hår!



    Det har inneburit att jag numera skiter i Thor trots att jag var engagerad i början..Så sorgligt att ett barn hamnar i skiten för att föräldrarna uppför sej värre än huggormar



    Jag hoppas i alla fall att du snart får träffa din dotter och att du får upprättelse



    2009-07-01 | 11:28:18
  • Rospiggen säger:

    "Det har inneburit att jag numera skiter i Thor..."



    ???



    Sånt här förstår inte jag. Varför ska engagemanget hänga ihop med sakerna i övrigt? Thor har rätt till all hjälp han kan få. Separera det lilla barnet från det andra som väcker taggarna i dig. Vänd på det och se barnet och strunta i det andra istället.



    Kommentarerna till dig, Jocke, här ovan om att du ska anteckna och spara och se till att det som Brage verkligen säger och som Rania säger kommer ned på papper och hamnar i utredningen och inte i slasken. Måste man verkligen göra det? Ska inte allt som sägs dokumenteras? Det tog jag för givet i alla fall.

    2009-07-01 | 13:06:27
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Johanna säger:

    jo jag struntar i hela fallet Thor!



    Man möts av tystnad från det ena hållet och glåpord och fula namn från det andra



    Jag lägger härmed inte energi på enskilda fall även fast hjärtat lider med Daddy!



    2009-07-01 | 13:21:10
  • Anna säger:

    Johanna! Vet inte om våra vägar korsats förut gällande Thor, det var ett par Johannor som kommenterade på min blogg ett tag. Hur som helst, jag håller helt med dig och det gör många andra också, som dragit öronen åt sig.



    Och jag vill tillägga - det som en mycket klok människa skrev i ett mejl till mig häromkvällen - att Andrew bränt sitt förtroendekapital genom sitt beteende, vilket är bland det viktigaste man kan ha i en sådan här kamp: "Spenderar man det så är man i sanning ruinerad." Kloka ord. Men kampen om Thor verkar bara handla om ett personligt vendetta nu. Tragiskt.



    Sedan tycker jag att det är vidrigt vad Daddy tvingas gå igenom. "Lider" var ordet.



    Men - i allt elände - kan jag VARMT rekommendera Daddys album! :o) Tummen upp från Annapanna! Perfekt på iPoden på promenaden hem genom ett kvalmigt Kensington Gardens en sommarkväll i London.

    2009-07-01 | 13:49:21
    Bloggadress: http://storminawineglass.blogspot.com
  • Daddy säger:

    Det hade varit ganska lätt att hjälpa barn som hamnat i Ranias och Thors situation om man verkligen hade haft ett barnperspektiv.



    Domstolen hade kunnat remittera bägge barnens föräldrar till en psykiatrisk utvärdering och eventuell diagnostisering. Jag tror att det då hade framstått ganska klart vem som bör få huvudansvaret för barnet.



    Mitt förhör hos polisen tog 1,5 timme. Det sammanfattade Brage på 2,5 A4 sida.



    Nu har åklagaren åkt på semester och någon annan jeppe har tagit vid. Semester är inget särsklilt skäl för att en förundersökning drar ut på tiden. Men dom här töntarna räknar hela tiden kallt med att vi som blir drabbade av falska anmälningar inte kan lagen.



    Den 6 Juli skall dom ta in Rania och utföra nya övergrepp på henne. Jag får inte närvara.

    2009-07-01 | 13:51:39
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Anna

    Jag har bara läst på din blogg..aldrig kommenterat..

    Kloka ord helt klart..Nu är det inte Thor det handlar om längre..Utan som du säjer en Vendetta

    Jo Daddy har en fantastisk röst :)

    smicker nej inte alls..bara fakta

    2009-07-01 | 13:56:25
  • Anna säger:

    Mm, Johanna, riktigt, riktigt bra!



    Och Daddy - nej, det är inte klokt hur det kan gå till, jag kan knappt tro att det är sant.



    "Jaja, Kära Åklagare, njut nu av söderhavssolen eller vart det bär hän och jobba på solbrännan, ha det så gott. Jag stannar här med min ångest och sorg så länge och går under."

    2009-07-01 | 14:30:02
    Bloggadress: http://storminawineglass.blogspot.com
  • Anonym säger:

    När får en misstänkt närvara vid förhör av målsägaren?



    Jag har lyssnat och läst igenom allt material du lagt ut här. Men förhöret som gjordes med dig av MB saknas? Kommer det?



    Hur kommer det sig att du pratar om beröring av ditt kön i duschen, medans din dotter pratar om att det skett i sängen?



    Jag varken misstror eller frikänner dig. Jag bara undrar.



    Katten

    2009-07-01 | 15:30:58
  • Andrew Wang säger:

    Some people think that the things that I am going through to be able to have contact with Thor is done out of convenience or a vendetta towards the Ex.



    To those people, they have no idea the amount of suffering that fathers go through fighting in a corrupt system that benefits from children's misfortune and an ex-spouse who uses the corrupt system to cause more harm.



    We face a court system that will believe any lie that a woman is willing to speak. How many times Maria Danielsson called the police with false accussations? How many times Maria Danielsson has lied to thet court? How many times Maria Danielsson has lied to make sure that I couldn't see Thor? How many times has Maria Danielsson told lies to the news media to get money and attention?



    http://savebabythorwang.blogspot.com/2009/06/sumary.html



    Yet the system does nothing. You know why? Because all involved get derive financial gains from the children's misfortune.



    Attorneys, psychologists, custody experts, foster care system, mother's organizatrions (such as Svenskamammor/Globemoms) derive financial interests from these children's misfortune.



    This letter from Michelle Cadeau from Svenskamammor/Globemoms summarizes this exact point:



    http://www.k2techconsulting.com/pdf/Michelle%20real%20reason.pdf



    To all fathers out there who are trying to see their children... I can't imagine how much harder it is for them who don't have any proof that their ex-spouse is lying and making up things. Neither the system nor the other organization's goals have anything to do with the well being of children, in the end it's all about money. While ex-spouses get to carry out their nefarious goals using the corrupt system



    2009-07-01 | 15:56:03
    Bloggadress: http://savebabythorwang.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Vet katten hur gammal är barnet, nu?...

    Vet katten hur gammal var barnet, när det som påstås hade sagts och hänt?



    Jag bara undrar.



    Hunden

    2009-07-01 | 16:37:30
  • Kattis säger:

    Kan alla vettiga människor ignorera Wang? Låt honom inte smutsa ner här också, han har gjort nog med skada redan och ingen är intresserad längre. Han fattar det inte själv, men nu får det banne mej räcka. Han och Maria är lika galna båda två. Stackars Thor som sitter i mitten, fy faaan.



    Det här är en blogg om Daddy och hans fall, snälla låt inte den debatten överskymmas av en kriminell vettvilling.

    2009-07-01 | 16:42:39
  • Daddy säger:

    Till katten



    Ja hur kommer det sig att mitt barn pratar om snoppar överhuvudtaget? Hon nämner ingenting om några snoppar trots Brages ideligaga försök att få henne in på ämnet.

    Istället säger hon "pappa är snäll", "Jag vill vara hos pappa samma tid".



    Inte förrän Brage frågar om hon sett R:s snopp så förstår Rania vad tanten vill höra. Ordet "snoppleken" är det också Brage som introducerar. Rania förstår inte, vilket framgår, hur en sådan lek skulle gå till utan refererar detta till "mamma, pappa, barn" som hon lekt i dockrummet på dagis. Hur händelsen i duschen gick till har jag redan redogjort för. Det handlade om ett barns nyfikenhet, alltså fanns inget sexuellt uppsåt, alltså är inget brott begånget.



    När det gäller saker som påståtts ha hänt i sängen så ser du ju i förhörat att jag uppenbarligen skulle ha sovit vid det tillfället, så säger ju Rania. Jag har verkligen tänkt på det där, om hon möjligen har vart och pillat på mig medan jag sov, men det är för mig högst osannolikt. När Rania sover brevid mig vaknar jag av minsta ljud. Jag antar att pappor och mammor inte skiljer sig speciellt mycket där.



    Vad gäller polisförhöret med mig har jag vägt för och emot ett publicerande. Där framkommer saker om Ranias mamma och hennes familj som jag helst skonar dom ifrån att få utfäkt offentligt. Och om jag skulle klippa i filen så kommer jag att bli anklagad för att dölja saker.



    Det förhöret kan dock sammanfattas väldigt kort.

    Jag förnekar brott. Jag redogör för vad som hände i duschen och berättar att jag har talat med Rania angående vad man får och inte får och varför. Jag fick också se bilden av min snopp som Rania blev tillsagd att rita, samt höra att MB även talat med Ranias mormor. Mormor uppges ha sagt att Rania vid sänggående har berättat för mormor att hon leker med pappas snopp och att det är en majskolv??!



    Jag pekar då på bilden som Rania ritat och säger att "Det där ser inte ut som någon majskolv" varpå MB säger eeehh...nää..men hon har ritat andra saker också...Vilket inte framgår av förhörsprotokollet.



    För övrigt så har jag nu redogjort för min åsikt i skuldfrågan och alla kommentarer som fr o m nu antyder att jag skulle ha på något sätt gjort något olagligt mot min dotter undanbedes.



    Om ni hade suttit i mina kläder hade ni förstått varför.



    Anser att det räcker så.

    2009-07-01 | 17:03:48
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Johan säger:

    ofattbart.

    Inget litet barn ska behöva sitta o rita snoppar eller snippor.

    Gör små barn öht. det?



    Har aldrig sett att något av våra barn gjort det, någonsin, o då har de ändå sett oss nakna,dushat/badat med oss och sovit nakna med oss i sängen.



    Hur kan man ens få för sig att få/påverka/tvinga ett litet barn till att börja rita "pappas snopp"?



    Hur j-a bra är det på en skala?

    Ren Idioti!



    Hur ser det ut på förskolan?

    Sitter Rania och ritar snoppar bland sina kamrater när de målar??

    "Titta mamma, jag har gjort en fin teckning, det är pappas snopp, sån som ni vill att jag ska rita".....



    Fy för den lede. Hade någon fått något av våra barn att rita könsorgan så vet jag inte vad jag hade gjort.



    2009-07-01 | 17:24:37
  • Daddy säger:

    Samma som jag förmodligen....

    2009-07-01 | 18:58:03
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Sara A säger:

    Ja, tänk er själva att någon polis eller barnpsykolog kliver in på vilken förskola som helst och säger med ett leende till barnen: "Idag barn ska ni få rita hur era pappors snoppar ser ut! Det ska väl bli roligt, eller hur?" -Situationen skulle ha setts som ett solklart övergrepp på barnen och det hade blivit ett ramaskri i media. Men om det sker för att anklagelser om sexuella övergrepp utförda på ett barn av den ene föräldern och som framförs via den andre föräldern mitt under en inflammerad och utdragen vårdnadstvist är det plötsligt helt OK!



    Även om man misstänker att något har hänt barnet måste man låta barnet berätta helt själv; småprata om neutrala saker (väder, lunch, lekar, husdjur etc) men Låt Barnet Få Berätta Själv Utan Ledande Frågor.

    2009-07-01 | 18:58:35
  • KLARTEXTEN! säger:

    Det är otroligt att åklagare får uppträda så korkat och "okunnigt". Tur att du vet bättre än honom! Man ryser när man tänker på vilka enorma problem vanliga människor hade i ditt ställe. Ändå har du det skitjobbigt. DET ÄR FAN INTE SANT!

    2009-07-01 | 23:27:19
    Bloggadress: http://klartexten.wordpress.com
  • Märy säger:

    "Vad gäller polisförhöret med mig har jag vägt för och emot ett publicerande. Där framkommer saker om Ranias mamma och hennes familj som jag helst skonar dom ifrån att få utfäkt offentligt."



    Även här brister du i trovärdigheten eftersom du fläker ut dem nog så bra på bloggen ändå.

    Du är inte speciellt skonsam annat än när det handlar om din egen skuld då.

    2009-07-02 | 01:45:23
  • Klarsynt säger:

    Till Klartexten



    Sannorlikheten att en fd missbrukande musiker vet bättre om juridik än en åklagare är synnerligen minimal. Den existerar helt enkelt inte.



    En helt annan fråga är om åklagaren gjort rätt eller fel men här måste jag säga att det är oerhört svårt att bilda sig någon uppfattning då bloggen på intet sett är journalistisk utan blott ytterligare en förtalsblogg i mängden.

    2009-07-02 | 01:49:37
  • Mikael Karlsson säger:

    Märkligt, Mitt senaste inlägg blev bortmodererat eller nått... hmm... Konstigt..

    Kattis.. Jo Jag ignorerar honom vart fall... Jag tror faktiskt att de flesta utom denna gruppen faktiskt gör det. "Ignorerar honom asså".

    2009-07-02 | 10:49:38
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Helena säger:

    På fyraårskollen på BVC kollar de om barnet kan rita en person med fem eller fler detaljer, dvs om barnet frångått att rita sk "huvudfotingar" De fem detaljerna brukar vara huvud, kropp, armar och ben.



    Att begära att en fyraåring ska kunna rita en detaljbild av en kroppsdel verkar helt vansinnigt!

    2009-07-02 | 10:52:46
  • hanna säger:

    http://ettmisshandlatbarn.blogg.se/. En blogg om min resa mot ett tillfrisknande ifrån att som barn ha blivit fyskiskt- och psykiskt misshandlad av mina föräldrar. besök den gärna.

    2010-06-27 | 19:21:47

Kommentera inlägget här: