daddys

Beware the fury of a patient man

Lite av dagens skörd

Kategori: Barn

Kloka mammor resonerar


Mitt nya lilla projekt, som jag hoppas en gång för alla skall röja alla tvivel om vem det är som är offer och förövare i den här tragiska soppan har äntligen börjat ta form. Tycker själv att jag redan gjort det rätt tydligt, men det verkar som om mottagarens åsikter om manligt och kvinnligt tycks avgöra, snarare än de hårda bevisen. Det tar dock ännu lite tid att färdigställa. Därför postar jag ut lite annan information idag.

Först vill jag rekommendera ett besök på Ingrid Carlqvists blogginlägg om mig idag. Gör som daddy..... Ingrid Carlqvist är för er som inte vet journalist och författare. Hennes senaste bok som kommer ut i dagarna är uppföljaren till Ego girl, om Carolina Gynning. Jag har inte läst ettan skall jag erkänna, däremot läser jag hennes blogg med glädje. Ingrid är en modig kvinna som står upp för sanningen när den misshandlas och göms.

Sedan efter jag läst Ingrids blogg gjorde jag ett besök på Maja Lundgrens. Hon har utnyttjat min situation för att generera trafik till sin annars rätt glest befolkade blogg. 4 Inlägg har det blivit, för Maja har inte riktigt hajat att möjligheten att kommentera inte tar slut vid 200. Eller så har hon det, men låtsas för att hålla liv i den sköna bloggstatistiken. Numera har dock alla med något vettigt att tillföra lämnat eländet.  Då försöker Maja själv att tända på brasan igen genom att med en idiots tvärsäkerhet fastslå att...jorå han är en pedofil. Detta hade hon lyckats utläsa ur den video som jag postade ut häromdan.

Detta får inte den menade effekten. Tyvärr, för jag hade gärna sett att ännu fler fick se filmen. Men det blev tyst förutom en förvirrad rödstrumpa som hojtade "var finns filmen, var finns den?" Men för f....

Nu tycks debatten ha övergått i en mammornas klubb för intern beundran. Nu tycks ju Maja inte ha några barn, och klok verkar hon inte heller.

Jorå...olämplig helt klart


Maja Lundgren:
"Jag har förlitat mig på att samhället står pall för påtryckningar. Sedan har det framkommit mer och mer, och jag ska säga att videon du nämner är sådan att jag hoppas att Daddy absolut inte får vårdnaden om dottern ens enstaka helger. Man får förlita sig på samhällets klokskap. Av det jag har sett av olika medborgargarden på nätet lutar jag åt att rättsstaten måste stärka sig mot egenintressen och lobbyism."

"Eller så här: jag älskar båda lika mycket, men på olika sätt, och med mamma känns det på något sätt som att jag har varit ett kurr i hennes mage."

När man läser hennes magsura kommentar där hon slår fast min skuld långt innan domstolen ens fått chansen, och samtidigt tänker tillbaks på hur hon själv bar sig åt mot sina manliga kollegor i sin bok Myggor och tigrar, så klingar det jävligt falskt.

Ur Aftonbladet om myggor och tigrar:
Författarinnan beskriver en lång rad namngivna personer synnerligen nedsättande. Hon anklagar män i ledande befattning på Aftonbladets kulturredaktion, där Lundgren vikarierat, för att ha varit sexistiska. Hon påstår att rubriker på dessa kultursidor ska ha varit budskap riktade direkt till henne.

Det är i princip bara män som blir påhoppade – men även författaren Maria Küchen får sig en känga för att hon ska ha pikat Lundgren för hennes barnlöshet. I ett uppenbart ironiskt mejl till en högt uppsatt chef på Bonniers tackar Küchen för att förlaget ger ut en så viktig roman som Lundgrens. Hon passar också på att med drypande ironi be om ursäkt för att hon varit så elak mot Lundgren eftersom Küchen glömt en barntröja framme i ett gästrum på sitt skärgårdsställe där Lundgren bjudits att övernatta.

Detta är alltså samma människa som tycker att min video bevisar att jag är skyldig till vidrigheterna jag anklagas för.  Så här gör rödstrumpor när dom debatterar. Men i det här fallet tycker jag nog att Lundgren borde hålla sig för god för att döma ut min dotters far som en brottsling som aldrig mer skall få träffa henne. Någon annan som vill ta det ansvaret på sig?

Jag blir kritiserad för allt annat mellan himmel och jord också på många ställen. men hittills har jag bara hittat en kommentar som kritiserat något som jag faktiskt skrivit. Denne rödstrumpa hade lusläst alla mina över 170 inlägg och hittat ett som hon ansåg vara under all kritik. Kommentarsfloden på lundgrens blogg (ni får hitta länken själva) avslutades då jag var där idag med följande intelligenta kommentar från en gammal feministisk bekant:
Systerdyster: "Helt klart är pappor sämre som föräldrar."
Kort och gott. Nu får hönsen kackla vidare bäst dom vill. Jag har gjort mitt sista besök.

Boj kott..hopp menar jag


Minns att jag vid ett besök i ett kommunalt väntrum i Göteborg hittade en broschyr från Brottsoffer organisationen. Bojen stod det på utsidan. och strax under: en verksamhet som vänder sig till barn och deras mammor.

Då öppnade så kunde man läsa vidare:
Det är inte ditt fel att pappa slår dig och mamma.
Det är inte ditt fel att pappa blir arg när han dricker.


Fattar ni kvinnor hur jävla kränkande det är att ständigt få denna propaganda tryckt upp i nyllet så fort man sätter en fot i det offentliga rummet? Var barnen vars mammor dricker och slår skall vända sig framgick inte. Nu har denna skruvade organisation tillsammans med SKR (kvinnojourer) och HOPP som jobbar för offer för exuella övergrepp tillsammans släppt en pressrelease.

Kolla in detta. Är vi så korkade eller är det bara dom som tror det?

Barn som upplever våld mot närstående ska betraktas som brottsoffer. Det är ett av de mycket viktiga yrkande som BOJ, SKR och HOPP kommer att föra fram under sitt seminarium "Små brottsoffer - stora sår" under Almedalsveckan. En färsk undersökning visar att det är ett yrkande som har brett stöd hos allmänheten - tre av fyra tillfrågade håller med.


Tre av fyra håller med. Vad märkligt! Om någon kommer fram till dig på stan och frågar, anser du att barn som misshandlas skall behandlas som brottsoffer? Vad skulle du svara? Mest märkligt är väl att inte 100% svarade ja på frågan? Men sedan kommer propagandan insmygande i pressreleasen som nu fått legitimitet genom denna bluffundersökning.

De flesta barn i Sverige har det bra, men de som har det svårt har det ofta mycket svårt. Det finns inga exakta siffror på hur många barn i Sverige som upplever våld i hemmet eller själva utsätts för våld, men Rädda Barnen uppskattar att ungefär vart tionde barn någon gång har sett eller hört en förälder bli slagen hemma. Barn har egna rättigheter och rätten att slippa våld är grundläggande.


Ni tror väl inte att dessa organisationer ens kalkylerar med kvinnliga förövare? Nej här är budskapet om vem det är som är farlig tydligt. Detta eviga propagandatrummande från alla feministstyrda organisationer som BOJ, Röda korset, Rädda barnen, BO, BRIS, är ju dom som orsakar att barn blir misshandlade mer än dom hade behövt bli. När skall folk begripa detta. Tror ni tortyrmamman i Stockholm hade fått tillbaks vårdnaden om sina barn om inte soc och domstolar var så skruvade i pallet av all pappabashing att dom rent automatiskt tror att mammor är ofarliga?

Ser ni inte?

Diskrimineringsombudsmannen rycker ut


Tur att vi har såna myndigheter som diskrimineringsombudsmannen så att ingen blir diskriminerad i Sverige. Vi pappor som diskrimineras utav bara helvete bör dock inte besvära denna viktiga myndighet i sin viktiga tjänsteutövning. Dom tar sig inte an könsdiskriminering som riktar sig åt vårt håll nämligen. Det ingår inte i det feministiska begreppet jämställdhet.

Nu har DO i all sin klokhet tilldömt en kvinna som jobbar på Erlanders tryckeri ett skadestånd på 35 000 kronor för att hon vägrats att jobba vid en viss maskin. Könsdiskriminering vrålar hon och anmäler arbetsplatsen. Erlanders försökte till sitt försvar säga att denna kvinna inte mötte kravet på den fysiska styrka, som arbetsgivaren ställt, för arbete vid den stora maskinen. Näpp, diskriminering pga kön blev domen. 35 000 blev skadeståndet....

Igår avslog kammarrätten min begäran att få ut socialtjänstens journaler angående mig. Samtidigt avslog socialnämnden min andra överklagan som påpekade att mamman inte längre har sekretess skydd.  Åtminstone trodde jag inte hon hade det längre, då sekretessmarkeringen uppenbarligen togs bort enligt brev från skatteverket den 7 maj. Nu har hon emellertid tydligen lyckats med samma konststycke igen?!

Det är nu över 90 dagar sedan min 4 åriga dotter tilläts ha någon kontakt med hennes far. Som om man bara bryr sig om att titta och lyssna på det hittills utpostade bevisen är helt oskyldig.

För att göra det lite lättare kommer här en lite sammanställning:


Kort från mamman på min födelsedag den 26 November, mindre än en månad innan dottern föddes:
69 dagar 7 timmar och 41 minuter

Expressens sex och samlevnads expert uppmanar till exakt samma övergrepp som jag påstås ha gjort mig skyldig till:
Det är inte papporna som begår övergreppen


Utdrag ur socialtjänstens protokoll där umgängessabotage och lögner blir tydliga, samt mail från Monica Antonsson som berättar om sitt telefonsamtal med mamman som inte var ett dugg orolig för vårt barn:
sakkunniga har uttalat sig

En anmälan om oro för mitt barn lämnades till socialen en vecka före anklagelserna kom, samt  alla lagar och regler som brutits av polisen och åklagaren:
Hur man pressar "sanningen" ur en 4 åring

Ljudfilerna som jag spelade in på tingsrätten i Varberg, då man i den muntliga förberedelsen tog ifrån mig allt umgänge medan "utredningen pågår". Utredningen pågår och pågår och pågår....

Det låter ju fruktansvärt

Mammans uttalande i tingsrätten om mina kidnappningsförsök, och som senare dementeras av dagischefen.
Samt dagisets anmälan om oro för dottern vid ett tillfälle då hon bevisligen hade vistats hos mor och mormor i 12 dagar i sträck:
Dagis har anmält oro för min dotter

Farmors vittnesmål om mig som far, samt mammans falska anmälan till försäkringskassan.
Beware the fury of a patient man

Min film med dotterns röst som tydligt säger att hon vill vara mer med sin pappa.
..att jag får vara hos dig lite mer..

Samt dagens inlägg på Ingrids blogg som redogör för hur förhör med barn går till. Något som också framgår av protokollet från förhöret med Rania. Ändå har jag valt att inte publicera en del inspelningar av hänsyn till dotterns mamma som, vill jag betona,  jag egentligen inte hyser något agg till. Hon är ett offer som låter sig göras till en förövare i detta som jag ser det.

Men är det bara jag som tycker att det börjar bli bråttom nu?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Barn har verkligen egna rättigheter och rätten att slippa våld måste vara grundläggande. Det gäller självklart även det psykiska våldet det innebär att ha en förälder som ljuger sönder den andra förälderns liv och hela tillvaro. Eller att få sin och familjens tillvaro sönderslagen av lögner spridda av profitskäl.

    Men vindarna kan vända så...

    Håll ut!

    2009-06-27 | 01:58:10
  • Leroy säger:

    Jodå Daddy jag har både sett och upplevt.



    Får nog hoppas att lagsiftare och ansvariga vågar träda fram och försöka förklara som man gjort i de fall om SIS omhändertagenden som lyfts. Att rätvisa får råda.



    Leroy

    2009-06-27 | 02:23:56
  • Sussie säger:

    Oh Daddy... jag är en trogen läsare av din blogg och nu sitter jag bara och suckar... man har svårt att förstå att vi lever i ett modernt samhälle där man har tillgång till en massa bevis men de ignoreras. Jag tillhör de som håller alla tummar jag kan för att allt ska ordna sig för dig och lill-flickan. Du har ju uppenbarligen en hel massa dokument som stärker mammans försök till sabotage mellan dig och Rania samt häxjakten mot dig personligen. Någon gång måste Sveriges domstolar och myndigheter vakna till liv och inse att det inte per automatik är pappan som är fienden i ett mamma-pappa-barn förhållande!

    2009-06-27 | 06:53:13
  • Sussie säger:

    Kanske bör tillägga (även om jag hoppas att alla med hjärnan i behåll fattar det) att jag naturligtvis menar "...i ett mamma-pappa-barn förhållande där saker och ting inte är som det ska".

    2009-06-27 | 07:25:02
  • [ lilla fru werner ] säger:

    Svar:



    Jag har inte tagit mig tid till att läsa ditt förtydligande i din blogg. Jag förstår dock vad du menar med att hamna i klorna på soc. kan ha rakt motsatt effekt mot vad som var tänkt från början. Soc. eller familjerätten eller för den delen andra myndigheter. Även jag har sett detta på mycket nära håll.



    Jag anser dock fortfarande, att om man medvetet lämnar kvar sin lilla, lilla sju dagar gammal bebis i bilen så är det något som inte står rätt till. På ett eller annat vis bör åtminstone dessa föräldrar komma till insikt med allvaret i händelsen.



    Jag kan överhuvudtaget inte förstå hur man kan lämna sitt barn i bilen. Inte bara på grund av rådande värmebölja, utan även risken för bortförande eller något annat tragiskt. Jag vill inte måla fan på väggen - men saker händer faktiskt.



    Ganska nyligen befann jag mig på en parkering utanför ett köpcenter på Backaplan. I bilen bredvid där vi parkerade satt ett ensamt barn och sov. Han kan kanske ha varit fem år. Förmodligen var föräldrarna inne i en närliggande butik och lät pojken sitta kvar i bilen "för han sover ju så gott, den lille". Efter att ha uträttat vårt ärende återvände vi till bilen, ungefär en halvtimme senare. Pojken satt kvar där ensam i bilen och sov. Men tänk om han hade vaknat och blivit alldeles livrädd och helt ifrån sig för han inte visste var han var. Känt sig förvirrad, ensam och övergiven, alldeles nyvaken. Det var verkligen inte långt borta att jag ringde polisen och larmade. Nu gjorde jag inte det, tyvärr.



    Jag står fast vid min åsikt - någon slags rejäl tillrättavisning bör föräldrar, som uppenbarligen medvetet tar sådana här beslut, få. De bör definitivt få veta att så här beter man sig inte.



    /moralkakan

    2009-06-27 | 08:48:10
    Bloggadress: http://lisawerner.blogg.se/
  • Rospiggen säger:

    Klart som fan att det är bråttom :/ Jag har läst inne hos Ingrid men jag kan säga det även här, att jag anser det här barnhuset vara ett sektartat ställe som hjärntvättar barnen och invaggar de i ett "vi är en familj-tänkande" Ryyyyser!



    Rania verkar vara en tuff och kavat liten flicka och jag hoppas att hon behåller den sidan så länge och så mycket som möjligt och inte blir sådan de vill att hon ska vara och bli. Ju mer tiden går hoppas jag att hon fortsätter att vara den hon är men man vet ju inte som sagt. Usch, det här gör mig så jäkla ledsen!

    2009-06-27 | 09:07:27
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Sara A säger:

    Hej Daddy,



    Bara en liten fråga... Jag undrar om du har tid/ork/lust att berätta lite mer om vad som hänt tidigare i detta fall - gärna i kronologisk tidsföljd samt kortfattat? Om tekniskt möjligt - att denna text läggs så att den är synlig på första sidan även 10 inlägg senare? Jag tror att det är många läsare som har saknat detta och som blir förvirrade eftersom de inte vet vad som har hänt tidigare och inte har tålamod eller tid att söka sig bakåt och "lägga pussel". Jag menar givetvis inte att du på något sätt har en plikt eller skyldighet att tillfredsställa just min nyfikenhet, utan för att stärka dina argument både inför dem som stödjer dig (vilket är många) och de som redan har bestämt sig för att inte förstå (vilket tyvärr är förfärande många)...



    Bara några tips/förslag/synpunkter från en ständigt återkommande läsare...



    Hälsningar/Sara A



    "Jorden kan du inte göra om.

    Stilla din häftiga själ!

    Endast en sak kan du göra:

    en annan människa väl." (Stig Dagerman)

    2009-06-27 | 09:17:10
  • MOa säger:

    Säkert inget att sörja att Du inte läst "Ego Girl", Daddy. Den handlar mest om en ego girl - Egotrippen personifierad.Har inte själv läst den, men min vuxna dotter har gjort så och jag har fått lite berättat för mig. Mja, verkar ju inte vara nåt att hylla precis! O nu gör du reklam för skiten på din blogg. Synd!

    2009-06-27 | 15:03:32
  • daddy säger:

    Fru Werner

    Du har missförstått min kommentar fullständigt. Om du läser den en gång till och lite långsammare förstår du nog det. Det jag sa var att man bör tänka sig för innan man lättvindigt springer och anmäler folk till socialtjänsten. Det kan bli väldigt galet för barnet om det hamnar i socialtjänstens klor. Se bara vad som hände med mitt.



    Sara.

    En kort resumé som alltid ligger framme är en bra idé. Skall fixa en sådan genast.

    2009-06-27 | 15:59:08
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Moa

    Jag gör inte reklam för en bok utan för en författare. Det är skillnad. Hur än Carolina Gynning är som människa så är tydligen en del människor intresserade att läsa om henne. Och om hon är, eller har varit en så egotrippad människa så kanske det är bra att visa upp sig själv. Kanske det kan hjälpa andra kvinnor att slippa gå i samma fälla. Om det bara fanns Biografier över goda och öppenhjärtade människor skulle det ju bli aningen tråkigt.



    Fan nu blev jag ju nyfiken själv. Får väl låna den på bibblan och ta reda på vad som gäller...

    tyvärr Moa. Jag tror du själv just gjorde mer reklam för boken än vad jag gjorde. Men för Ingrids skull så hoppas jag att den säljer bra. Få människor har kämpat mot rättsrötan lika länge som hon.

    2009-06-27 | 16:06:27
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • MOa säger:

    Shit då! S

    2009-06-27 | 17:46:35
  • Trollan säger:

    Hej du,

    Reagerade lite på den här debatten som har kommit angående att du "outtat" Rania. Jag kan inte förstå att man ser detta som ett större problem för henne i framtiden, än risken att hennes far hamnar i fängelse för incest. För det kommer inte sätta spår hos henne då?

    Hela den här röran känns väldigt surrealistiskt, och jag vet inte vad jag tror ska hända. På något sätt så borde någon vettig person reagera och slå näven i bordet. Å andra sidan så sitter Liza Marklund kvar på sina höga häster när det inte borde ha varit möjligt, så ibland undrar jag hur lång tid det ska ta innan vinderna vänder. Men på något sätt tror jag verkligen att de kommer att vända. Och du kommer ha varit en av de som har fått igång debatten och orsakat förändringen. Jag hoppas bara att det kommer hända snart. För din skull, men mest för Rania.



    Inser inte hennes mamma vad det här kommer göra mot Rania? Varför kan hon utsätta sin dotter för något sådant? Hur kan folk i samma veva säga att de tror på din oskuld men samtidigt tycka att det är du som skadar Rania mest med det här?

    2009-06-27 | 18:53:12
    Bloggadress: http://trollan.wordpress.com
  • Annette säger:

    Jag tycker också att din blogg är otäck, riktigt otäck. Och innan du blir arg - det beror inte på dig.

    Jag och säkerligen många med mig tror de flesta om gott och vi tror framförallt att myndigheter jobbar för sanningen, för rätt och mot fel. Det kan vara därför så många blir förbannade på dig - vi vill inte höra att vi har fel. Vi vill inte veta att myndigheterna inte står på barnens sida, att de har bestämt sig innan de hört båda sidor osv osv...

    Jag vill att du ska ljuga, jag vill inte att det ska vara så här otäckt i vårt samhälle, jag VILL att alla människor ska vara goda och göra rätt. Tyvärr visar din blogg att det inte är så och DET är otäckt.

    Stå på dig Daddy, slåss för ditt barn och hennes bästa och låt oss hoppas att det leder till något bra för oss alla.

    2009-06-27 | 19:08:35
  • Daddys säger:

    Tack för allt stöd. Jag hoppas ni fortsätter att hjälpa mig i min kamp för ett äkta barnperspektiv och sann jämställdhet i sverige. Era (för det mesta) kloka kommentarer betyder lika mycket som det jag skriver.



    Detta mail skickade jag idag till Expressens sex och samlevnads expert Katarina Janouch:



    Hej



    Jag är en man som är 42 år gammal. Jag har två barn en grabb på 10 år och en flicka som är 4 med två olika mammor. Mamman till flickan har i 3,5 år saboterat allt vad hon kan för att hindra mig från att träffa min dotter.

    Hon har provat snart varenda knep i boken. Kidnappning, falska anklagelser om våld och hot, sabotage av umgänget, dölja sig bakom skyddade adressuppgifter etc etc.



    I mars mådde min dotter så psykiskt dåligt av hennes omilda behandling att jag skickade in en anmälan om oro för mitt barn. Detta trots att jag inte längre har någon vårdnad. Endast ett magert helgumgänge. Det dömdes så i Göteborgs tingsrätt, trots att det står i domen att jag är mer lämplig som vårdnadshavare och att mamman ljugit friskt om mig och även tidigare polisanmält mig falskt. Men enligt "anknytnings" principen belönas den förälder som saboterar mest.



    Resultatet av min anmälan var att den ignorerades. Istället fann jag mig en vecka senare polisanmäld för sexuella övergrepp mot min dotter.

    Brottsrubriceringen lyder "Sexuellt utnyttjande av minderårig genom att ha låtit dottern vidröra hans könsorgan".

    Detta har jag aldrig förnekat. Första gången dottern fick spendera en helg utan övervakning med mig och sin bror var ca 1 månad efter domen som kom den 1 April 2008. Då var hon över tre år gammal. Då vi duschade tillsammans blev hon nyfiken på vad det var jag hade mellan benen. Detta hade hon aldrig förr sett. Jag förklarade och lät henne känna på den EN gång. För detta har dom nu hindrat min dotter och mig att ses sedan den 22 mars. Jag är fråntagen allt umgänge av tingsrätten och skäligen misstänkt för sexbrott som kan ge fängelse.



    Men då jag tittar på det du säger på RFSU:s hemsida under rubriken, "Skall barn få känna på pappas snopp" så skriver du "ja, tveklöst! så länge det inte uppstår några sexuella känslor". Nu fattar jag ingenting. Uppmanar du till övergrepp på barn? Naturligtvis förstår jag att du inte gör det, och jag är dessutom ense med dig att man inte bör skambelägga nakenhet för små barn. Men enligt polisen och domstolen så är det ju precis vad du gör. Uppmanar till sexövergrepp på barn...offentligt...på nätet?

    Kan du förklara? Ty jag känner mig just nu kraftigt förvirrad, arg och ledsen.



    MVH



    Joakim Ramstedt

    http://daddys.blogg.se

    2009-06-27 | 19:44:08
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Katta säger:

    "Systerdyster: "Helt klart är pappor sämre som föräldrar." "



    Nog bestod väl systerdysters inlägg av fler ord än så? Vad skulle du tjäna på att inte citera det hon säger i sin helhet? Varför rycker du saker ur sitt sammanhang?

    2009-06-28 | 01:51:49
  • daddy säger:

    inlägget i övrigt länkade till en artikel om tragedin i danmark där ett spädbarn dog i en het bil. Syftet med att länka till denna artikel var vad jag förstår att bevisa tesen att pappor är sämre som föräldrar.



    Ett snaskigt och fult påhopp på pappor som grupp. Den sortens propaganda sysslar inte jag med på denna blogg. jag har aldrig dömt ut mammor som grupp pga vad en mamma gör.



    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att skriva något så urbota dumt som "helt klart är mammor sämre som föräldrar" och sedan länka till en artikel om mamman i Bromma som torterade sina barn med glasbitar och spikar.



    Jag tror att alla som följt denna blogg ett tag kan skriva under på detta.



    Dessutom har denna far straffats nog. Han är efter vad jag kunnat utläsa knäckt mentalt efter det inträffade. Bara såna som ni skulle komma på tanken att sparka på dom som redan ligger.

    2009-06-28 | 02:08:58
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Farmor säger:

    Vilken absurd och Kafkaliknande historia detta är. Jag som varit med från början och inte alltid kunnat sortera vad som är rätt och fel i det Joakim gör i sin kamp för sin dotter har nu landat i att känna mig stolt över det mod och den beslutsamhet han visar. Joakim är en fridsam och snäll människa. Hna har varit så snäll så det har gränsat till mesighet. Som barn var det han som ömmade för de mobbade och utsatta barnen i skolan. Han var helt enkelt en god och kärleksfull liten pojke och nu är han en god och kärleksfull far. Hans son Robin är förresten likadan, det finns inte en gnutta ont i någon av dem. Är det något gott den här historien fört med sig så är det åtminstone att han har slutat vara mesig och står upp för sig själv och för sin och Ranias rätt. Modern anklagar honom för hot och våld och måste begära skyddad adress. Taktik för att få som hon vill, nämligen skilja Rania från sin pappa. Jag var själv med när modern ringde till Joakim i början av allt detta och sa ordagrant:"Det vet jag väl att du inte är farlig". Men myndigheterna svalde hennes påståenden om Joakim utan att ta reda några fakta och gav henne skyddad adress.Modern däremot har ett hett humör, kunde bli så ursinnig över att inte få som hon ville att hon rev ner alla glas ur skåpen och krossade dem. Vem fick sopa upp det tror ni? När Joakim tog henne under sina vingars skugga i tron att han med sin oreserverade kärlek kunde rädda henne från hennes egen självdestruktivitet och självhat (vilket bl.a. yttrade sig i missbruk av droger och av självskadebeteende) var jag mycket orolig och tänkte att måtte det inte bli barn för det kan inte sluta bra. Hur det gick kan vi se nu. Jag har förståelse för att kommentarerna här på bloggen andas skepsis ibland. Jag har inte alltid hållit med Joakim om att han gör rätt när han "angriper" myndigheterna, socialtjänsten m.m. Jag har tänkt att det slår tillbaka på honom själv och att det kan vara bättre att gå den mjuka vägen, inte reta upp dem. Men jag har ändrat uppfattning, jag tror nu att detta är hans enda chans att rädda Rania från att gå samma väg som sin mamma. I händerna på den mormodern är hon inte säker, det är deå ett som är säkert! Hennes känsloliv må redan vara skadat av det som hon har fått gå igenom på polisförhör och inte minst "mormorsförhör". Att få sitt sunda ,friska, nyfikna barnasinne nedsmutsat. Det gör ont att tänka på. Men jag tror på att sanningen skall segra och jag kan bara hoppas att det inte ska behöva gå så lång tid innan Rania åter får träffa den pappa som hon älskar så mycket. Och att det då ska gå att reparera hennes tillit till vuxna som nu alldeles säkert tagit skada.

    2009-06-28 | 04:43:41
  • Anonym säger:

    Hej ! Nu har jag följt Din blogg ett tag. Plockade upp länken via min systers blogg, som sitter i en något liknande situation via sin nya man och hans barn från ett f.d. ruttet äktenskap. Hela denna historia är ju helt absurd. Jag får panik när jag tänker på att detta kan hända vilken jäkla man som helst, när som helst. Jag har en dotter som fyller 3 nästa månad. Att duscha och sova med sin dotter, som pappa, känns helt naturligt och att perverst tänkande byråkrater tycker/känner att det är något fel med detta, känns som okunskap (inga barn själv) eller ren avundsjuka....

    Jag håller tummarna för att detta går Din och Din dotters rätta väg, vilket faktiskt ska var 50/50 delad vårdnad i minsta tänkbara fall. Det känns dock också som att hon bör få fullständigt skydd från denna djävulusiska mormor. Fy fan...

    Men, det är väl bara att glömma..

    With you / Mvh / Anders



    P.S. Spelade Slowburn (via denna sida) på en bbq hemma hos mig igår och alla tyckte att detta var helt KANON !!

    2009-06-28 | 05:21:36
  • Anders säger:

    Hej ! Nu har jag följt Din blogg ett tag. Plockade upp länken via min systers blogg, som sitter i en något liknande situation via sin nya man och hans barn från ett f.d. ruttet äktenskap. Hela denna historia är ju helt absurd. Jag får panik när jag tänker på att detta kan hända vilken jäkla man som helst, när som helst. Jag har en dotter som fyller 3 nästa månad. Att duscha och sova med sin dotter, som pappa, känns helt naturligt och att perverst tänkande byråkrater tycker/känner att det är något fel med detta, känns som okunskap (inga barn själv) eller ren avundsjuka....

    Jag håller tummarna för att detta går Din och Din dotters rätta väg, vilket faktiskt ska var 50/50 delad vårdnad i minsta tänkbara fall. Det känns dock också som att hon bör få fullständigt skydd från denna djävulusiska mormor. Fy fan...

    Men, det är väl bara att glömma..

    With you / Mvh / Anders



    P.S. Spelade Slowburn (via denna sida) på en bbq hemma hos mig igår och alla tyckte att detta var helt KANON !!

    2009-06-28 | 05:23:40
  • daddys säger:

    Tack morsan



    Jo jag sitter uppe som vanligt.

    Jag är en obotlig tidsoptimist. jag skrev igår att jag höll på med en sammanställning av mina bevis och att jag nog skulle ha den uppe vid midnatt.



    Jag visste inte ens själv att jag hade så mycket. Om allt går enligt planerna kan jag publicera ut den första bunten snart tillsammans med en sammanställning och en kort resumé. Det kommer härefter att bli klart mycket lättare att göra sig en samlad bild av dom brott som begåtts mot mitt barn och mig.



    Detta blir också en unik dokumentsamling utan motstycke på internet idag, samt ett mycket värdefullt referensbibliotek för andra fäder som sitter i min sits. Kanske dessa filer även kan få fler att inse att dom genom sin tystnad och lydighet spelar dessa onda myndigheter rätt i händerna. Mörker kan endast fördrivas med ljus.



    Dessutom fick jag spendera en god del av gårdagskvällen med att försvara mig mot några riktigt perversa och äckliga människor på Ingrids blogg.



    Jag undrar om vi inte har letat efter pedofiler på helt fel ställe. Kanske vore idé att granska pedofiljägarna lite närmare. Dessa typer är dom mest perversa människor jag någonsin upplevt. Värre än allt annat jag någonsin har kommit i kontakt med. Dom är bara ute efter att smutsa ner allt som är naturligt och vackert i den här världen. Kärlek har dom inte en susning om vad det är en gång. Tro mig det är något allvarligt fel på dessa människor.



    En fungerande socialtjänst hade börjat sitt

    granskande arbete där. Jag känner mig tamejfan nersmutsad bara av att gå i polemik med dom. men vem fan kan tiga när dom angriper det som är allra heligast? När dom bara slänger hinkvis med dynga och avföring rätt in i hjärtat på en?



    Fy fan för dessa vidriga äckliga as. Dessa sjuka förvridna själar som går under namnet "häxorna" i den här debatten. Vi alla som står upp för sanningen och rättvisan i denna fråga, Monica Antonsson, Ingrid Carlqvist, Ramona Fransson, jag och några till har alla drabbats av denna pöbel.

    Nu efter jag blev anmäld för sexbrott så vädrar dom blod. Dom törs dock komma in hit på min blogg utan attackerar på tryggt avstånd på Ingrids och Maja Lundgrens bloggar. Alla påhopp görs dessutom anonymt. För att det skall se ut som om dom är fler än vad dom är i verkligheten så byter dom signaturer med jämna mellanrum.



    I verkligheten består detta vidriga gäng bara av en handfull sjuka kvinnor som kallar sig "överlevare" och som är det mest hatiska pack som går att finna på detta nät. Dom är värre eller åtminstone lika galna som nynazister och andra tomtar.



    Deras idoler är människor som Monica Dahlström Lannes, Eva Lundgren, Carina Sällberg, Ulla Inezdotter och nu säkerligen också Maria Brage på barnhuset i Göteborg



    Det känns bra att någon i min familj äntligen har sett vad jag länge har försökt förmedla.

    Så hårt sitter vår tro på att våra myndigheter endast vill oss väl, att vi t o m vänder ryggen till våra egna familjemedlemmar då dom hamnar i dessa myndigheters hårkors.



    Det finns många fler pappor därute som kan vittna om det.

    2009-06-28 | 05:27:25
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Kul att ni gillar musiken Anders...

    Och att ni hittat hit. Hoppas det jag skriver kan vara till hjälp.



    Säg till om ni har några frågor.



    //D

    2009-06-28 | 05:32:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Till Farmor "Jockes mamma, Ranias och Robbins Farmor" Jag tycker det är bra att du visar dig och stödjer Jocke här på hans blogg, Det visar att det finns någon bakom Jocke i hans "reall life" och inte bara cyberrymds folk som sitter och blahaar en massa. Att säga att Jocke inte skall agera mot myndigheterna håller jag dock inte med dig om riktigt. Jag själv gick på myndigheterna mycket hårt i mitt eget Case "som kunde slutat precis som Jockes. I det fallet kunde man mer skönja hur myndigheterna mer eller mindre förde en dialog som skulle leda in mamman i trygghet att hon är den enda rätta för vårat barn. Hade jag inte gått på som en ångvält och slagits för mig och mitt barns rttigheter och mot myndigheternas arrogans, okunskap och fatala brister så hade jag säkerligen suttit med flaskan som bästa vän och utan vårat barn. Jag vill tvärt om uppmuntra till ett skarpt agerande mot myndigheterna. Viktigt i dessa fall är att läsa på lagar och balkar, Grund till dessa lagar och balkar och fakta. Detta kan i många fall skapa oreda hos soc och andra instanser eftersom de själva inte kan ett jota om sina egna arbetsredskap. Att ställa en Socialhandläggare mot Socialtjänstlagen är som att ställa en byggnadssnickare "inget ont om denna arbetsgrupp" vid en cnc-styrd svarv eller fräs. Kunskapen finns inte där och axelryckningarna och frågetecknena är ett faktum.



    Det tog mig 3 år att få igenom mina klagomål men oavsett så kom de på att soc agerat fel, skolan agerat fel, De psykiatriska "Bup" fick inte ens chansen eftersom en bekant till mig redan innan mig felbehandlades för att han var pappan i de fallet. Dock fick jag motparten att byta och tänka om när det gäller vilken Bup mottagning som vi skulle vända oss till.



    Nää På myndigheterna om och om och om igen om de gör fel tills dess att de får huvet ur lådan och faktiskt börjar jobba efter de arbetsmetoder som faktiskt finns lagstadgade i Socialtjänstlag och övriga balkar.



    Mvh

    Mikael Karlsson

    2009-06-28 | 08:12:07
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • MOa säger:

    Ja, må sanningen segra! Det är ju verkligen fruktansvärt om det är så att så många pappor råkar ut för falska anklagelser. Det är ju ingen liten skitsak att bli anklagad för incest, utan nåt den anklagade för dras med hela livet, samt att barnen till de anklagade får leva i tron att deras pappor är pedofiler.



    Själv har jag väldigt svårt att tro att det tillhör vanligheterna att biologiska pappor begår incest, eller att det skulle ha skett sån ökning. De allra flesta har nog de naturliga spärrarna.



    Brukar bada med mitt barnbarn och har gjort sen hon var liten, men på senare tid har jag haft bikinibyxor på mig. Vi sover i samma säng också när hon besöker mig. Så mysigt att sova tillsammans. Och visst är ungar nyfikna på de vuxnas kroppar men jag håller inte med Katerina janoush. Jag skulle vilja säga "se men inte röra" är ok. Vill inte med detta skuldbelägga eller anklaga dig Daddy men jag kan tänka mig att en del reagerar när du skriver att du låtit din dotter ta på din penis. Det kan säkert vara tillräckliga bevis för en del.



    Jag väljer fortfarande att tro att du är oskyldig, fast egentligen är det svårt att ta ställning när man bara hört den enes version. Din mamma låter vettig och jag kan ju bara föreställa mig hur det skulle kännas om min egen son blev anklagad för nåt han inte gjort sig skyldig till. Hemskt!



    2009-06-28 | 08:20:53
  • Lilla My säger:

    Har läst vad som skrivits på Ingrids blogg.



    Börjar fundera om de som skriker högst om att daddy är en pedofil, och vrider allt han skriver till ett övergrepp på barnet.



    Att de kanske skriker så högt för att de själva har perversa tankar om barn mm.



    Kanske känner de att de mår bättre inom sig om de skriker högst av alla om att daddy minsan inte ska få träffa sin dotter mer.

    De kanske kan få de konstiga tankarna om barn att försvinna för en stund, om de protesterar riktigt argt och högt om att alla män är pedofiler.



    Vilket inte behöver betyda att de skulle begå övergrepp på ett barn, men de själva är rädda för sina tankar.

    Kanske de känner avsky för sig själva, och är oroliga för att någon ska se igenom dem.

    Att någon ska upptäcka deras perversa tankar.



    Vad vet jag, men det är kanske något man ska tänka på!

    2009-06-28 | 09:09:21
  • Lilla My säger:

    Att daddy går ut med sånt som inte gynnar honom borde bevisa att han försöker vara så ärlig som möjligt.



    Daddy har hela tiden skrivit att alla fakta inte är ute på bloggen.

    Han lägger ut det när han anser att det är dags.

    Inte riktigt samma sak som att ljuga, som vissa påstår.



    Att vrida och vända daddys beskrivning av händelsen, till något perverst eller ett övergrepp, gör det ändå inte till något annat än att ett barn var nyfiket.

    Som alla barn är.



    Säg ett barn som inte reagerar på att han/hon inte ser likadan ut som mamma/pappa?

    Det finns nog inte.



    Som daddy säger så hade det inte varit bra att bra att slå bort handen, utan göra som han och sen förklara att det är privat.



    Att man får det till att man tvingat barnet att smeka snoppen, då kan man inte ha läst det daddy skriver.

    Får mig att undra om det är skrivarens egna persversa tankar som kommer fram?

    De som protesterar mest kanske gör det för att tvinga undan sina egna perversa tankar om barn mm.



    De föräldrar som påstår att deras barn aldrig varit nyfikna, ljuger nog för sig själva, och andra

    Finns säkert många som varit med om att barnet petat på snoppen/fittan och undrat vad det är, på samma sätt som barn petar på näsa, mun mm och frågar vad det är.



    Ett barn petar och frågar sen, ganska normalt eller hur!



    Kopierade det jag skrivit på Ingrids blogg så det blir lite kaka på kaka.



    Orkade inte skriva om: )



    2009-06-28 | 09:15:26
  • MOa säger:

    Ja. lilla my. Jag glömde tillägga det. Daddy berättar ju och talar om vad han gjort och det är ju ärligt.



    2009-06-28 | 09:28:10
  • Leroy säger:

    Ja Daddy och Farmor.



    Tänka vad sjuka påståenden sjuka människor gör för att få makt eller pengar.



    Finns massor av bevis om detta på nätet nu för tiden. Synd att myndigheter lyssnar till den som påstår eller skriker högst.



    Inte sköter utredingar eller agerar direkt, att det skall löna sig för annan part än barnen genom att ta istället för att dela med sig och se fördelarna av så bred social bas som möjligt.



    Leroy

    2009-06-28 | 20:47:37
  • Richard säger:

    Håll ut Jocke, jag hoppas rättvisan och sunda förnuftet segrar. Jag finner det lämpligt att på din blogg erkänna mina egna hemska övergrepp på mina två flickor. När de var små ville dom ofta duscha tillsammans med mig och om dom vaknade på natten fick de ligga i min säng eller så gick jag och la mig bredvid dom. Jag sover alltid naken och hade ingen aning om att mina två små flickor kunde ta skada av att deras pappa har en snopp som hänger mellan benen. Mina två små flickor är vuxna nu och snart blir jag morfar. Hoppas innerligt att mina barnbarn får uppleva sina pappor lika naturligt som mina barn fick uppleva sin pappa.....

    2009-06-28 | 23:08:47
  • Daddy säger:

    Det beror till största delen på vilken mamma dom väljer. Det är nämligen hon som bestämmer idag, huruvida en pappa får vara förälder och i så fall hur mycket. Speciellt om han har haft fräckheten att ta på sig rollen som försörjare och inte spenderat den halva barnledigheten som de här feminist tokarna ser som ett villkor för att ens diskutera någon annan lösning än den vanliga.



    Åtminstone är det så man rersonerar i Kungsbacka och Stenungsunds kommuner. Och av dom rapporter jag får från övriga Sverige ser det rätt mörkt ut överallt.



    Vad fan har detta med lämplighet att göra? Att sätta likhetstecken mellan dessa två är anledningen till att allt för många barn idag hamnar i händerna på usla, saboterande och rent sadistiska föräldrar.



    Själv hade jag inget val. Om jag tagit ut min barnledighet så hade min inkomst inte räckt till hyran. Det var nämligen jag som stod för den. Hade tingsrätten annars ansett att jag varit lämplig nog att få behålla vårdnaden? Om jag gjort oss hemlösa?



    För er som inte läst skämtet till dom kan jag berätta att anledningen dom ger för att ge mamman enskild vårdnad var att hon, genom att egenmäktigt föra bort barnet och sedan sabotera alla möjligheter till något vettigt umgänge. Knytit närmare an till barnet och att det därför var barnets bästa att få vara kvar där.

    Måste man vara drabbad själv för att inse vilka hemska konsekvenser detta feltänkande ofta ger för barnen?



    Det finns bara en lösning på detta. Gemensam vårdnad och 50% umgänge vid en skilsmässa. Endast om en förälder är bevisat olämplig skall vårdnadsrätten ens ifrågasättas. Detta är för mig totalt självklart.



    Om man förutom alla dom fall där vårdnadsrätt och boende tas från en förälder idag, lägger till de fall där det döms till gemensam vårdnad, men pappan (oftast) endast träffar barnen var 14 dag. då blir det förfärande många barn som mister denna kontakt varje år. Har inte kollat exakt, vet inte ens om jag vill.



    Umgänge två dagar var 14 dag är i mina ögon också ren och skär barnmisshandel. Men dom papporna som åtminstone får det skall idag skatta sig lyckliga. Inte törs dom ifrågasätta det heller, allt för rädda att mista denna 14 dagars skärva som dom trots allt fått. Detta är grymt. Framför allt mot barnen. För mig är detta ett straff värre än något annat. Jag döms till det för att jag tog ansvar för att barnet åtminstone skulle ha värme, mat och blöjor.



    Barnperspektiv?

    2009-06-28 | 23:41:09
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Bloggare på icedaniel.se säger:

    Håller med Inger har en fantastisk blogg!

    2009-06-30 | 00:58:01
    Bloggadress: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här: