daddys

Beware the fury of a patient man

Det finns ofantligt många lögner, men endast en sanning

Kategori: Pappa

trut and liesHär är en länk till Joline Larséns nya Metroblogg som hon kallat "Att ha ensamrätt på sanningen". Denna blogg skall enkomt handla om Gömdaskandalen och jag vill varmt rekommendera denna kloka unga kvinnas ord.

 Speciellt riktar jag mig till er som fått den felaktiga uppfattningen att jag är en "kvinnohatare". Jag har både tillbakavisat och motbevisat detta så många gånger nu så jag kan ibland tycka att det blir en aning tröttsamt. Varje gång ber jag mina belackare peka på någonting i min blogg som skulle tyda på ett allmänt kvinnohat, eller hat överhuvudtaget för den delen,  men ingen har hittills lyckats.

Joline Larsén är dotter till LenaLarsén och Salim som båda förekommer i boken Gömda. Lena kallas Helena och Salim kallas Muhammed. Om ändå fler av Sveriges unga tjejer klarade, som Joline gör, att se igenom all feministisk bullshit och alla falska kvinnoideal som trumpetas ut av en girig och samvetslös skönhetsindustri, så skulle samtliga dessa typer gå i konkurs på nolltid. Tack Joline för dina kloka synpunkter och ditt friska sätt att se på livets alla goda och dåliga sidor. Jag hoppas vi kan göra allvar av vårt projekt.
Joline Larsén

Sedan vill jag när jag ändå skriver också rekommendera signaturen "Slabadang's" lysande analys av hela denna smutsiga affär. Den finns publicerad på Monicas Blogg, och är något av det bästa jag läst på länge. Undrar om Slabadang inte egentligen är journalist? Som vi vet är det ju inte så hälsosamt på alla redaktioner att stödja den sanningsägande sidan, varför en del journalister väljer att skriva under pseudonym. Tragiskt men sant.

Nu är jag hungrig och trött och måste ta en break. Avslutar med en gåta. Vet ni vad som går och går men aldrig kommer till dörren?

En papparättsaktivist.

Peace....


                                                                                                                                                     

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

                                                                                   

Kommentarer

  • Tommy Jonsson säger:

    Helt rätt Daddy!

    Jag gillar skarpt Helena och Jolins raka ärlighet och deras uttalanden är ett gott stöd för äkta jämställdhet.

    Grattis förresten till alla utnämningar som kvinnohatare. Har själv råkat ut för det i många fall och då vet jag att mina synpunkter är korrekta.

    Det är märkligt att många kvinnor har svårt att skilja på sak och person.

    Slabadangs analys sann men inte politiskt korrekt.

    2009-03-17 | 23:42:45
  • Leroy säger:

    Jag vet att du inte är kvinnohatare, men det är lätt att sätta en sån stämpel på en person som setat i en helikopter och fått perspektiv om hur det går till. antingen genom att observera hur andra har haft det eller genom att själv har varit den som hindrats genom att någon annan höjer rösten och säger sig vara hotad och trängd och andra agerar utifrån detta utan att ifrågasätta.



    Jag gillar Joline´s ny blogg, hon verkar faktiskt ha blivit en hel människa trotts att mama och pappa hade det svårt. Bra att någon i denna soppa vågar stå upp för sanningar. Diskutera det som gjorts.



    Leroy

    2009-03-18 | 18:37:41
  • Anna säger:

    Min papparättsaktivist kom fram till dörren...genom att utsätta mig för det som många fäder i vårdnadstvister ofta blir utsatta för - smutskastning och falska anklagelser i en strid ström - fick dock behålla både vårdnad och rätt till umgänge...men har ändå inte träffat mitt barn på 3,5 år p g a att pappa har vägrat trots domar och viten. Är medlem på pappaliv. Har börjat läsa din blogg, och Jolines blogg, bara för några dagar sedan och blivit 'hänförd' av era historer och åsikter och reflektioner m m. Lysande.

    2009-03-19 | 12:05:50
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/momangen

Kommentera inlägget här: