daddys

Beware the fury of a patient man

Varning! Se inte den här filmen...

Kategori: Pappa

rockefeller

..Om ni vill leva kvar i er bekväma föreställningar om vår trygga värld och att den är i goda händer. Om ni vill se den obekväma sanningen så bör ni emellertid avsätta ett par timmar.

Jag satt denna kväll och letade fakta på internet precis som så mänga kvällar förut. då jag råkade snubbla över denna bild på googles image search. Senast i mitt förra inlägg nämnde jag ordet Zeitgeist som råkar vara namnet på googles statistik verktyg. Min nyfikenhet triggades och jag gick till adressen.

Nu drygt två timmar senare postar jag ut denna film på min blogg (under stort besvär visade det sig). Även om detta inte direkt kan sorteras in under ämnen som jag normalt avhandlar här så känner jag att denna film bör ses av så många som möjligt.

Jag sitter efter att i två timmar fått min värld rejält omskakad med en stor klump i magen. Kan detta verkligen vara sant? Jag är alltid kritisk till filmer och annat matrial som säger sig vilja visa mig sanningen om saker och ting, men om denna film visar sig vara lögn så erkänner jag mig härmed grundlurad. Det sorgliga är att jag faktiskt önskar att det vore så, snarare än att detta...fan trot, faktiskt är sant. Just nu snurrar det bara i skallen och det känns svårt att sortera tankarna. Är jag grundlurad? Ja fan vet...Omskakad? Ja definitivt!

Denna film skapades tydligen redan 2007 (alltså två år före den stora finanskrisen som nu skakar världen bröt ut). Varför har jag inte sett eller hört talas om den innan? Har ni?

Är världen redo för denna sanning? är du? Sätt i så fall av två timmar av ditt liv och se den. En sak kan jag i alla fall garantera, ni kommer med största säkerhet att se världen från ett annorlunda perspektiv efteråt. Om detta stämmer vilket jag tror, så är det tid att vakna nu. För snart är det för sent...sant eller inte? Döm själva...




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Mike säger:

    Systemet är en lögn.wtc 911 var icensatt.



    Ekjonomi är en lögn.



    Du har jävligt rätt.



    Folket börjar vakna.

    2009-03-04 | 07:20:07
  • Am säger:

    Hade redan ett litet humm om det här, har hört en hel del från olika människor men måste ändå säga att den här filmen är en av de mer välgjorda som jag har sett på länge. Och det är ju så jävligt rätt.

    När ska folk börja vakna? Vad kan vi göra för att förhindra detta?

    2009-03-04 | 11:55:07
  • daddy säger:

    Jag har sökt lite och upptäckt att det faktiskt finns en hel rörelse som jobbar för att de här sakerna skall bli synliga. Gå t ex in och läs på



    http://www.vaken.se







    2009-03-04 | 12:01:55
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • profanum_vulgus säger:

    Vaken.se är en toksida.

    Jag har inte sett filmen, men new world order låter som tokarnas grej om stora dolda agendor och konspirationer.



    Att regimer använder sig av kriser och katastrofer för att driva igenom otrevlig politik som enbart handlar om att behålla makt och att stjäla tillgångar är lika gammalt som samhället. Det är inget stort omvälvande när det sker nu.

    Att USA antagligen lät WTC ske var för att regimen då skulle kunna göra vad de ville, och det de ville göra var att lägga beslag på oljetillgångar. Samma sak har hänt tusen gånger, Riksdagshusbranden i Berlin kanske den mest kända idag. Men branden i Rom under kejsar Nero hade samma syfte. Historien tog inte slut de andra gånger och kommer inte att göra det den här gången.



    Att förutse den ekonomisk krisen var inte svårt. JAG förutsåg den 2005 och angav då tiden för den till -mitten av nästa mandatperiod-. Jag diskuterade en del om detta på Helgons forum, alla med marxistiskt sinnelag hade förutsagt samma sak, alla marknadsrunkare skrattade åt det. En känd amerikansk ekonom (marxist, men det kan han inte säga) peter schiff förutsåg den också. Kolla upp honom på youtube.

    2009-03-04 | 12:10:30
  • daddy säger:

    Jo jag har också talat med människor som sagt sig veta om att denna bankkris skulle uppstå. Men den här filmen gör sammanhangen som man tidigare bara anat så otäckt tydliga.



    Här är några citat som är hämtade från filmen.

    Någon lärd person som kan verifiera deras äkthet?



    "I believe that banking institutions are more dangerous than standing armies...

    If the american people ever allow private banks to control the issue of currency...

    The banks and corporations, that will grow up around them will deprive the people

    of their property, until their children wake up homeless on the continent their fathers

    conquered."



    Thomas Jefferson

    1743-1826





    If you want to remain slaves of the bankers and pay for the costs of your own slavery,

    let them continue to create money and control the nations credit.

    Sir Josiah Stamp

    1880-1941







    "It was a carefully contrived occurrence. International bankers sought to bring about

    a condition of despair, so that they might emerge the rulers of us all"

    Louis McFadden (om den stora depressionen)

    (McFadden blev efter två mordförsök slutligen förgiftad innan han hann väcka talan mot mot bankirerna i senaten).





    En annan intressant sak som tas upp i filmen är intervjun med de två tidigare anställda på den amerikanska skattemyndigheten IRS.

    Båda hävdar att det inte finns någon lag i den amerikanska lagboken som säger att medborgarna är skyldiga att betala 25% av sin inkomst i statlig inkomstskatt. Båda hade verkligen letat. Alltså kan ingen åtalas för att de vägrar deklarera. Ingen av de två f d skattmasarna har lämnat in sin deklaration på flera år.

    Någon som vet om det finns en sådan lag i sverige?

    2009-03-04 | 13:50:31
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddy säger:

    Jo jag har också talat med människor som sagt sig veta om att denna bankkris skulle uppstå. Men den här filmen gör sammanhangen som man tidigare bara anat så otäckt tydliga.



    Här är några citat som är hämtade från filmen.

    Någon lärd person som kan verifiera deras äkthet?



    "I believe that banking institutions are more dangerous than standing armies...

    If the american people ever allow private banks to control the issue of currency...

    The banks and corporations, that will grow up around them will deprive the people

    of their property, until their children wake up homeless on the continent their fathers

    conquered."



    Thomas Jefferson

    1743-1826





    If you want to remain slaves of the bankers and pay for the costs of your own slavery,

    let them continue to create money and control the nations credit.

    Sir Josiah Stamp

    1880-1941







    "It was a carefully contrived occurrence. International bankers sought to bring about

    a condition of despair, so that they might emerge the rulers of us all"

    Louis McFadden (om den stora depressionen)

    (McFadden blev efter två mordförsök slutligen förgiftad innan han hann väcka talan mot mot bankirerna i senaten).





    En annan intressant sak som tas upp i filmen är intervjun med de två tidigare anställda på den amerikanska skattemyndigheten IRS.

    Båda hävdar att det inte finns någon lag i den amerikanska lagboken som säger att medborgarna är skyldiga att betala 25% av sin inkomst i statlig inkomstskatt. Båda hade verkligen letat. Alltså kan ingen åtalas för att de vägrar deklarera. Ingen av de två f d skattmasarna har lämnat in sin deklaration på flera år.

    Någon som vet om det finns en sådan lag i sverige?

    2009-03-04 | 13:50:54
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mike säger:

    Enda lösningen är Direkt Demokrati.



    JAg har forskat i detta i 15 år.



    Och kan mycket väl tala om för er att detta är mer än verkligt.



    folket måste väckas och enas

    2009-03-04 | 15:00:19
  • profanum_vulgus säger:

    Ja det är lag på att deklarera, finns straffsanktioner också. Inkomstskattelagen reglerar sedan uttaget av skatt.

    2009-03-04 | 15:23:59
  • Plastfarfar säger:

    Filmen har en egen tråd på Flashback:

    https://www.flashback.info/showthread.php?t=508196



    ...foliehattar är bara förnamnet.



    2009-03-04 | 16:37:30
    Bloggadress: http://elofmaria.blogspot.com/
  • Leroy säger:

    Jag har sett videon och det finns många bra videos om att vi står inför stora förändringar.



    7th generation.!



    Har sett och hört Oren, Black Elk och andra då dom började prata om detta på 80-talet, Har varit där.



    Indiginous people have spoken about the purifikation that we are gooing through.:



    http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg



    http://www.youtube.com/watch?v=4OjjPETcz6A



    Visst är det bra med samvete och att leva i harmoni med det man har runt omkring sig.



    Leroy

    2009-03-04 | 18:33:25
  • Leroy säger:

    Raise your own Leaders: http://www.youtube.com/watch?v=tqfvUA2vRAM



    se sen alla delarna så kommer man fram till den ekonomiska krisen som dom förutspådde.



    Lakotah Indianerna bröt sig ut från U.S.A 20O712 och har en bra förespråkare. :



    http://www.republicoflakotah.com/?p=60



    Ligger mycket sanning i det dom säger är viktigt.



    Leroy

    2009-03-04 | 18:51:20
  • daddy säger:

    Hej Leroy,



    och tack för de intressanta länkarna. Jag har sett dessa filmer. De är mycket tänkvärda och rekommenderas varmt.



    //D

    2009-03-04 | 19:44:37
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Ok Daddy lite mer musik tipps från en advokat.



    :

    WntssQI1A" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=IWntssQI1A





    ,

    http://www.youtube.com/watch?v=wB-KTleHx6U



    Leroy

    2009-03-04 | 20:01:59
  • Leroy säger:

    Ok tar en till men sen får d va nog.:



    http://www.youtube.com/watch?v=UeMZ3PZ5pJU



    Heartbeat!



    Tack för att du finns och orkar!



    Leroy

    2009-03-04 | 20:10:16
  • Leroy säger:

    Lyssna till vad Nathan chsing Horse säger 1,10 in i denna intervju och 1,30 : StNFpc" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=qU4pStNFpc



    Learning to cry!







    Leroy

    2009-03-04 | 20:33:59
  • Leroy säger:

    Se gärna när ballongen spricker: http://www.youtube.com/watch?v=L0f078UveCM



    European Global antiscipation bulletin nr 32.



    Micro Economics!



    Leroy

    2009-03-04 | 20:42:56
  • Leroy säger:

    Ok ser att en del länkar inte fungerar. Men om Russel skulle varit president sp skulle allt säkert vara kopplat till de 4 elementen.



    :

    http://www.youtube.com/watch?v=a0sIU0X6an4



    Matriarkat eller inte.



    Leroy

    2009-03-04 | 20:47:43
  • Moa säger:

    Ja, det klingar ganska mycket rätt i min intution också. Särskilt det med 911 och kriget mot terrorn. Det verkade lite FÖR hysteriskt och iscensatt när det satte igång. Och nog har jag varit skeptisk till EU också och till Euron...



    Vad gäller Den första delen kan jag rekommendera följande böcker:



    Vägen till Damaskus av Lena Einhorn



    Jesus och Kristus http://www.bokrecensioner.se/917486162X



    samt böcker om gnosticism







    2009-03-04 | 21:21:58
  • MOa säger:

    Vidrigt...ja slavery exists...tänk vad money ställer till

    2009-03-04 | 22:22:44
  • daddy säger:

    Hej kära läsare och tack för alla spännande länkar.



    Kul att så många tar sig tid att se denna omskakande film, trots att den är något off topic på denna blogg. Jag hade tänkt skriva ett nytt inlägg ikväll, men ett spännande mail från USA kom i vägen. Det tog tre timmar att svara på, och nu är jag för trött. Det får vänta till i morgon...



    På återseende och god natt.

    2009-03-04 | 23:20:39
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Hoppas att det var från Arizona eller Californien.



    Ha en trevlig vecka och kommande helg.



    Leroy



    (Holder of the Great Seal)

    2009-03-04 | 23:25:26
  • Ani säger:

    Wow. Jag visste att bibeln bara var skitsnack för att kontrollera massorna och terroristsnacket likaså samt att lilla Sverige går mot ett big brother samhälle med dessa små lagar, men shit... Fantastiskt fin framtid jag har att se fram emot.

    Nytt talesätt: You cant run and you cant hide.

    2009-03-07 | 21:36:43
    Bloggadress: http://selitarie.blogg.se/
  • daddy säger:

    Hej



    Tack för alla musiktips bl a. Här kommer ett från mig

    http://www.youtube.com/watch?v=pQAH6JkJt-A

    2009-03-07 | 21:41:14
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: