daddys

Beware the fury of a patient man

Varför Josefsson?

Kategori: Jämlikhet

shyman blåstVarför upplåter du debatt i SVT till dessa dårar och deras feministsmörja när det finns så mycket viktigare saker att debattera? Ser du inte agendan? Är du så förtjockad i skallen av allt rödvin så du har tappat förmågan att se ens de minsta sammanhang i politikens smutspöl längre?

Vad jag syftar på är naturligtvis kvällens debatt där Gudrun Schyman och hennes anhang som ikväll blir upplåtna TV tid igen för att sprida sin antifamiljpropaganda. Igår var det samma sak i Ekberg på TV4. En kvinna som varit på Lär känna dig själv kurs hade skrivit en bok som hette från singel till "sjävbo". Detta tyckte alla medier var så intressant att tantan hade fått ge intervjuer i all oändlighet. Budskapet var att alla singlar som längtade efter kärlek och gemenskap skulle bli självbos istället så skulle den där längtan gå över.

Ebba Von Sydow satt brevid och klappade händer åt budskapet, samtidigt som hon kom med inlägg om hur illa hon tyckte om människor som generaliserade och såg ner på de stackars singlarna som allihopa egentligen var lyckliga i sin ensamhet. Detta från en människa som har skrivit att alla män är idiotiska och rädda för att binda sig.
När man sitter i TV bör man ha bättre koll på vad man själv vräkt ur sig innan man ger sig på företeelser som fördomar och generaliseringar.

Läs gärna Süleyman Wannes inlägg på Debatts hemsida. "En attack mot äktenskapet är en attack mot barnen". Hon har rätt. Tro mig jag är ingen kristen människa. Jag anser att religionerna också är förljugna. Jag är en människa som värnar om kärleken och barnen. Inget annat. Om det finns en gud så tror jag att han stavas K Ä R L E K. Om man säger ordet på engelska LOVE, så blir det ett verb. Ordet gud blir då ett verb, Ä L S K A. Men åter till saken innan jag snöar in mig för mycket i det där.

Dessa totalt skruvade personer anser att vägen till jämställdhet går via ett förstörandet av kärnfamiljen. Fan, jag har röstat rött i hela mitt liv, trodde i min enfald att det var denna sida som stod för rättvisa och jämställdhet i Sverige. Nu känner jag mig lika blåst som Gudrun blev på den här bilden. Ser ni inte att det är kärleken som dessa människor kämpar för att avskaffa.

Konsulten och sexisten  Lars Einar Engström skall också delta i debatten med sin klokskap. Sexist är ingen etikett jag satt på honom. Det gör han själv på sin hemsida. Är det lämpligt att upplåta TV tid till såna människor Janne Josefsson? Vad ska du ha med härnäst?  Nazister? Pedofiler?

Barnen behöver sin MAMMA och PAPPA!!! Denna självklara insikt attackeras nu från feministrörelser överallt. Media jönsar med. Seriösa journalister som Josefsson tycks gå omkring med samma dimma i ögonen som kungen i sagan om ringen, medan ormtunga fortsätter viska "sanningar" i hans öra.
familj

Man blir ledsen. Hur kunde det få gå så här snett? Varför vaknar inte människor och hjälper våra barn? Varför?
Ni som vill men inte vet hur. Börja t ex med att skriva under denna namninsamling. Inrätta en författningsdomtol nu

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Rospiggen säger:

    Jag tänker också på barnen. Vi som är vuxna och har levt ett tag har referenser och erfarenheter, utbildning och information vi tagit till oss medan barnen - de är så små, de har inte mycket referenser, de har ingen aning om vad som sker i samhället och varför, de behöver guidas av sina föräldrar.

    Det gör mig mycket beklämd att läsa det här inlägget och det du beskriver om hur de uttryckt sig i media.

    2009-03-19 | 21:05:55
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • daddy säger:

    Hej Rospiggen

    Min trogna läsare. Glad att du tittar in då och då. Jag borde bli bättre på att kommentera på din och andra bloggar som jag läser. Jag skyller på stress och tidsbrist. Håller det? Jag skall försöka bättra mig.



    Har du skrivit på namninsamlingen. Denna namninsamling är jätteviktig. En författningsdomstol skulle kunna räta upp slagsidan på vårt land som snart sjunker om inget görs.

    2009-03-19 | 21:24:49
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Rospiggen säger:

    Ja, jag har skrivit på namninsamlingen, gjorde det direkt på studs när jag såg länken. Och du behöver inte alls känna att du måste hoppa in och skriva hos alla andra utan du ska lägga din energi på din egen blogg och annat du gör som har med den att göra. Projektet t ex, som jag hoppas går vägen, det låter intressant!

    2009-03-20 | 08:43:37
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • profanum_vulgus säger:

    Självbo? Är det när man blir gammal nog att kunna bo själv?

    Varför kan inte folk skilja på ensam och själv?

    Om man äter ensam, så är det en enda person som sitter och äter.

    Om man äter själv, så är det ingen som hjälper personen att äta.

    2009-03-20 | 10:54:20
  • L.P säger:

    Självbo?



    Vad är det för nått konstigt?..



    Märkligt att det predikas "självbo" så där...



    Näää,det duger inte alls,mycket bättre att hålla ihop i familj och släkt..



    Det är väl där man har sina närmsta,den där självbon har nog inget kvar av ovanstående??



    Tragiskt isåfall!!



    Mvh L.P



    www.pappa-barn.se



    Pappa-barn/Vi håller ihop!!

    2009-03-24 | 04:35:42
  • L.P säger:

    Foto är bara för godis!!!



    "Länge leve kärnfamiljen"



    Dax att spara en liten bild för framtida bruk..hehe



    Mvh L.P

    2009-03-24 | 04:38:30

Kommentera inlägget här: