daddys

Beware the fury of a patient man

Farsor ska inte mopsa sig. Daddy anmäld för sexbrott

Kategori: Jämställdhet

let them trySå släpptes till slut atombomben. Det verkliga massförstörelsevapnet i socialtjänstens arsenal. Dom falska övergreppsanklagelserna mot en far. Denna missil har dom nu avfyrat mot mig. Vilka dom? Ja det är socialtjänsten som har anmält mig, men mamman hukar sig fegt där bakom deras kjolar. Hånleende som aldrig förr.

Min skriftliga anmälan till familjerätten, där jag tydligt visar att det skäl att oroa sig över hur vårt barn behandlas, (finns att ladda ner här) vändes istället emot mig. Det var när jag till slut inte såg något alternativ än att lägga min och dotterns framtid i händerna på familjerätten. Det var då jag istället möttes av den moteld som nu regnar över mig. Mitt påskumgänge med mitt barn saboterades medvetet av både rektorn för ett daghem och dennes chéf, trots att jag hade domen i handen och visade upp den. Vid ett samtal strax efter som också är inspelat bekräftar mamman att hon vet exakt hur många dagis jag besökt. kärringarnas djungeltrumma är otroligt effektiv får man ändå säga. Och jo så länge gammelmedia tar sig rätten att skriva snuskgubbe i sina rubriker, så kommer jag att ta mig rätten att använda ordet kärring. Dock endast då det verkligen är motiverat. Annars föredrar jag "käring" som är ett mycket finare och mer kärleksfullt ord tycker jag.

Men vad hade dom den 2 April för skäl att medvetet sabotera ett umgänge bestämt av domstolen? Jag kan inte se något annat än att socialtjänsten i Kungsbacka redan då hade informerat dagisets personal om att det förelåg misstankar om att fadern är pedofil och incestuös.  Där går jag omkring som en idiot och viftar med en dom, medan alla dagistanter får skrämslag och genast börjar rabbla rutinerna i skallen.

Idag publicerar jag en inspelning här på min blogg. Den är inspelad i tidigare i år. Konversationen äger rum här hemma i mitt kök och de närvarande är min dotter, min son och jag. En dotter som jag alltså påstås ha utnyttjat sexuellt på något sätt?? Hade hon då uttryckt sig så som hon gör här? Denna inspelning borde vara nog för att ifrågasätta mammans trovärdighet. I och för sig borde den redan utan denna inspelning vara satt under stort tvivel, efter att tingsrätten redan en gång funnit att modern ljugit och polisanmält utan grund, men det räcker inte för socialtjänsten i Kungsbacka. Då jag bett om ett enskilt möte för att visa upp de bevis jag har, så har jag nekats detta. Dom har inte kontaktat mig alls, pratat med mig, frågat något...nada..zipp..noll. Kanske dom tänker att denna skräckbehandling ska möra upp mig lite, men inte den här farsan. Den här gången valde dom fel unge att ge sig på.



Jag kommer nu att börja granska varenda en av de människor som är inblandade i det brott, som just nu med myndigheternas goda minne begås mot min dotter. Jag kommer att begära ut varenda offentlig handling om dom. Om dom driver företag kommer jag att begära ut deklarationer och årsredovisningar. Den dag dom slänger mig i fängelse kommer hela historien och alla uppgifter att ligga klara för publicering på en server som myndigheternas långa fingrar inte kommer att lyckas släcka. Med lite tur och hjälp från mina vänner och läsare kommer sedan länken att spridas på bloggar och hemsidor. Hela den smutsiga byken som familjerätterna gömmer bakom sina paragrafer kommer att bli svårare för dom att fortsätta dölja efter det. Dessa livsfarliga gestapolikande hemliga barnstjälande "domstolar" måste STOPPAS NU!!  Nätet är det enda sättet. Min historia kommer aldrig att granskas av någon stor tidning eller TV kanal. Och även om dom gör det så hjälper det inte mycket. Läs tex "Hur kan man tiga sig till enskild vårdnad?" (AB). Människor tror inte på oss, men kanske om dom får se med egna ögon? Det är allt jag kan göra. Rättssystemet i vårt jämställda paradis spottar mig i ansiktet, kallar mig patriark, och pedofil samtidigt som dom kräver att jag ska ta det ekonomiska ansvaret för mitt barn. När jag efter över tre års kamp försöker anmäla de brott som begåtts mot mig, så stämplas jag som rättshaverist. Men mina bevis ska dom inte lyckas begrava bakom sina sekretessstämplar som dom gjort med många oskyldiga pappor förr. Läs den helt fantastiska historien om Bo Larsson t ex. Sen är det ju inte alltid det räcker med bevis, viket ju tydligt framgått av hela "sanningen om gömda" skandalen. Men fler väcks hela tiden ur sömnen. Man vänder inte en oljetanker på en femöring. Jag får hoppas att alla mina inlägg och artiklar trots allt skänker mig en viss trovärdighet som part i den här vansinniga historien.

Socialsekreterare ute i landet som ser detta, och liksom jag tycker det är barbariskt måste våga ställa sig upp och vittna. Polisen måste sluta hymla om de stora antalet falskanmälningar som stjäl mer och mer av deras dyrbara tid.
Bo LarssonsSocionomer ute på behandlingshemmen måste börja ifrågasätta om barnen som slussas ut till dom via socialtjänsterna verkligen behövar "vårdas" och socialtjänsten måste reformeras och sättas under en fungerande granskning snarast. Denna myndighet som snart stjäl hela vår statsbudget måste rivas och byggas upp på nytt. Men framförallt måste du som läser detta oavsett vilken sida du står på, oavsett vilket kön du har, oavsett vilken hudfärg eller sexuell läggning, börja fråga dig om den världsbild du har fått inplanterad i skallen verkligen är sann. Är verkligen män våldsammare än kvinnor? Är pappor verkligen farligare för barnen än mammor? Är det verkligen rimligt att döma människor till fängelse utan bevis? Är det verkligen jämlikt att ha lagar som endast gynnar det ena könet, på bekostnad av det andra?


Jag tänker inte ge mig. Jag tänker inte avsluta mitt jobb som far med att endast efterlämna en lite notis på en nyhetssida. Jag kommer att kämpa för mitt barn tills det är för sent. Efter det kommer jag att kämpa för att riva ner kulisserna dom har satt upp runt oss för att få stöd för sin vansinnespolitik. Jag kommer att vara en nagel i ögat på dom jävla monster som sätter pengar och makt före människoliv. Jag tänker inte vila förrän dom står nakna i strålkastarskenet i all sin uselhet och skam. Den dagen kommer jag att kräva ersättning av staten för de år av min dotters liv som dom förstört med sina tyrannlagar. Att stjäla mitt barn kommer att bli en stor förlustaffär för staten i slutänden. Jag vilar inte förr.

Vet inte om någon missat nyheten i Expressen om barnen som togs om hand av socionomerna i småland och placerades på ett av alla dessa mycket lönsamma HVB hem som poppar upp som svampar i skogen. Mamman som var handikappad hade ensam vårdnad om barnen. Dvs enkla offer för socialen. Bara att plocka. Om pappan förtäljs ingenting utom att han redan tidigare hade avpolliterats. Den officiella versionen är dock alltid att han svikit och inte brytt sig. Nästa gång någon drar den ramsan för dig, stanna upp och reflektera ett tag. Fråga dig, är detta verkligen sant?
Här är ytterligare ett färskt exempel på hur myndigheterna dödar våra barn, och hur vi luras att hjälpa till. Den här gången hade dom ingen 42 årig nerknarkad man att skylla på så nu lovar dom istället tätare kontroller.  Hur länge ska detta få fortgå? Hur länge skall ni tiga? Ni som vet, ni som ser? Hur många fler barn måste offras innan fler reser sig upp i protest? Hur många fler barn tycker ni att vi kan låta gå under, medan vi funderar på om det jag skrivit spaltkilometer om verkligen kan stämma? Var är mammorna? Dom kloka som älskar barn på ett sunt sätt. Ni behövs om vi skall lyckas vända det här. Männen är oftast allt för nertryckta och domestiserade för att varken se eller bry sig innan det är för sent. 

Vansinnet fortsätter ännu en dag. Våra barn skriker på hjälp, men vi håller för öronen. Säkrast så.....



"daddy"

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Mikael Karlsson säger:

    Förbannat bra skrivet Daddy, Och självklart kommer jag vara en av dem som hjälper till att sprida länken. Och Självklart kommer jag att stötta på andra vis med om jag kan, Absolut. Ska förresten till Kungsbacka i dag, "Ska till Onsala".



    Kommer att läsa vidare med stort intresse när jag kommer hem på Måndag kväll, Du har mitt nummer om det skulle vara nått.

    2009-05-08 | 03:19:16
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Mikael Karlsson säger:

    En fråga Daddy, Har ni inte haft någon som helst utredning om boende eller dylikt?



    Tänkte på att har de inte haft in den lilla och grabben på samtal eller så?

    2009-05-08 | 03:22:15
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Nej dom har inte talat med min son, och dom har inte talat med hans mamma. Däremot vittnade hon för mig i den förra huvudförhandlingen. Utrett har dom gjort ändå anser dom.



    I utredningen tvingas dom konstatera, trots alla möjliga försök att hitta nåt som går att bevisa, att det inte finns något som tyder på att jag skulle vara olämplig, men...tätare kontakt...mamma...yada yada...

    2009-05-08 | 03:30:58
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Petra säger:

    Ojoj, du har vart med om en hel del!

    MÅSTE hålla mig uppdaterad!

    Du får gärna påminna mig mellanåt..

    Du finns inte på blogg.se?

    2009-05-08 | 06:26:39
    Bloggadress: http://yasumi.blogg.se/
  • Petra säger:

    Ser nu att du finns på blogg.se.. (skyller på att morgonkaffet inte börjat värka än)

    Får jag länka till dig?

    2009-05-08 | 06:27:54
    Bloggadress: http://yasumi.blogg.se/
  • Katarina Folmer säger:

    http://katarinafolmer.blogspot.com/2009/05/och-sa-kom-da-bomben-daddy-anmald-for.html



    I dag var det ledsamt att dricka morgonkaffet. Tänker på dig. Med denna lilla krönika lämnar jag mitt stöd.



    Häls

    2009-05-08 | 06:52:40
    Bloggadress: http://katarinafolmer.blogspot.com/
  • Lenny säger:

    Här är dom som sprider falska anklagelser om incest.



    HÄR ÄR DOM



    http://www.yakida.se/flashmob.html



    2009-05-08 | 07:01:17
    Bloggadress: http://www.yakida.se/flashmob.html
  • Monica säger:

    Jag har lagt ut din länk.

    Fundera allvarligt på om du ska gå ut med din id, Daddy. Jag tror inte att du har något att förlora på det.

    Håller alla tummarna!

    Monica

    2009-05-08 | 07:14:26
  • Mikael Karlsson säger:

    Lenny, Det finns många organisationer som sprider falska sådana anklagelser och skriver att alla män är Pedo mm mm, Men jag länkar aldrig till dem för de skall inte synas. Tysta ut dem är min metod. Det man inte ser finns inte, En metod jag lärde mig av mina barn när de var små,

    2009-05-08 | 07:19:46
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Carl D säger:

    Tack för att du skriver om detta! Jag är i samma sits som du (fast du är där jag var för tre eller kanske fyra år sedan), och kämpar och dokumenterar fortfarande. Processen går lätt går att förhala i många år, tyvärr. Jag är inte lika modig som du och lägger ut allt i realtid, men allt skall upp på bordet till slut. Det får inte gå till så här!

    2009-05-08 | 07:24:42
  • anonym och arg säger:

    Hej Daddy,



    Jag ar sa ledsen att hora detta skit som du har anklagats for.



    Sta pa dig, jag forstar precis "vad du gar igenom".



    Min fora detta anmalde mig fem ganger for samma sak.



    Du har mitt "support" och jag vill att du kampar till sista slag pa krigs faltet.



    Det skall inte bli sa har och man undrar hur har det gatt till. "Har modern gjort anmalan" eller ar det ett instrument Kommunen anvanda?



    Undersoka och avslojar dom. Det har nyheter stinker bullshit, det ar sa uppenbar.



    Jag kommer att folja varenda detail ni posta pa ditt blogg.



    Du har mitt 100% support och for vad det vard, Jag tror inter for en sekund att du ar en pedofil eller uttnytjar din dotter.



    Dessa anmalare "far inte gar fri" utan att dom tar ansvar for sina handlingar ocksa.



    Det maste satta stop for detta.



    Ett expempel: I New York delstaten , "tror jag" att om en anmalar for denna typ av brott for att forsoka att for Vardnad eller fordel i ett fall, Om det visar sig i ratten att det ar pa det viset. Den anmalaren forlorar ratten till vardnad. "No questions asked".

    2009-05-08 | 08:27:02
  • Annie säger:

    Jag lyckade inte få upp volymen tillräckligt högt för att höra frukost(?)samtalet du hade med din son. Men har läst allt du skrivit och blivit väldigt illa berörd. Måste tillägga att jag själv är socionom och kan bara beklaga mig över "kollegors" inkompetens. Hellre fria än fälla ska väl vara en vägledande princip, men det verkar inte ha gått till så i detta fallet. Kanske att du kan använda media om det redan är så att skvaller spritt sig om dig. Då har du inget att förlora på att ge dig till känna och ta upp kampen öppet vill säga.



    En privat fundering jag har: Kan det vara så att socionomer är så insnöade på övergrepp och misshandel att de "vill" se det även när det inte existerar? Då är det något som gått riktigt snett. Jag hoppas du känner till möjligheten att anmäla för tjänstefel? Du kan även anmäla (iaf hota med det) mamman för förtal, för det är precis vad detta är. Kämpa på Daddy- din kamp är hedervärd och din son förtjänar att få ha en relation med sin far. Det är det som är det viktiga här: din son. Ni föräldrar har inte "rätt" till honom- han däremot, har rätt till sin mor OCH far- fråga familjerätten om de aldrig har hört talas om barnperspektivet (det har talats mycket om det ute på socialkontoren) där det handlar just om att ta tillvara barnens rätt till sina föräldrar.

    2009-05-08 | 08:40:56
  • Tommy Jonsson säger:

    Att det var socialen som anmälde gör att din fd inte blir ansvarig för anmälan. Även om nu polisen lägger ned anmälan så kan socialtjänsten fortsätta att utreda. De brukar då hävda att de inte har till uppgift att utreda med hjälp av barnpsykologer utan att skydda barnet.

    Din dotter är i den åldern då hon för sin känslomässiga utveckling måste få ha en fortsatt god relation med sin far.

    Begär vårdnaden modern verkar inte kapabel att ta ansvar för dotterns behov.

    2009-05-08 | 09:43:41
  • Sara säger:

    Men har socialen inte lärt sig någonting av de gågna årens upprepade misstag runt iom i landet??!! Herregud, vad sysslar de med!?

    Finns det någon mail dit vi kan skriva till soc i ditt ärende för att visa att det finns andra som har annorlunda åsikter och att de läses av många andra? Och för att visa vårt stöd förstås.

    Gärna några namn också, man vet aldrig vad det kan ge om det visas och läses öppet på internet, soc måste ha några igengrävda gravar de inte vill ska komma upp i ljuset igen....

    2009-05-08 | 10:21:43
  • Ramona Fransson säger:

    På min sida finns du redan och tro mig, vi är många som stöttar dig. Vi kan inte bara låta barn fara illa på grund av att vissa kvinnor inte är tillräckligt mogna för att vara mammor och även oansvariga vuxna. Detta ska inte barn tvingas lida av.

    Kram

    Ramona

    2009-05-08 | 10:38:13
    Bloggadress: http://ramona-fransson.blogspot.com
  • valens säger:

    Saxat fråm Monica Antonssons blogg:





    // valens sa...



    Jag håller med Monica om Maja Lundgrens brillianta skrivelse: Sanningen ska göra er fria.Men, är den verkligen så att Sanningen ska göra oss fria.?



    Myyyyycket tvecksamt!



    Med en liten parafras skulle jag säga att Sanningen ska göra oss fria men förstör våra liv!Än så länge gör jag inte mer än att hänvisa till mitt (min dotters) fall samt till daddys (hans dotter) fall!

    Vi har avslöjat sanningar: är vi fria?



    Vad kommer att hända med våra döttrar? Ska socialen placera våra döttrar på deras "utomordentliga" behandlingshem???





    På ett cyniskt sätt man kan jämföra:



    "Sanningen ska göra er fria."

    med

    "Arbeit macht frei"



    den 8 maj 2009 09:08 //





    // Monica Antonsson sa...



    Nu ska ni få ett gott råd från farmor Monica, grabbar.

    Gå ihop och gå ut offentligt. Om kvällspressen har någon skam i kroppen gör de en "unik" serie om er.

    Tänk på saken!

    Som jag ser det har ni ingenting att förlora.



    den 8 maj 2009 10:28 //



    2009-05-08 | 10:56:49
    Bloggadress: http://respEQt.nu
  • Tommy Jonsson säger:

    Monica har tyvärr fel i detta att samlat gå ihop och få en artikelserie i media. Små glimtar kan man få det är korrekt.

    Däremot så får sanningen komma fram i bloggvärlden.

    Valens "Arbeit macht frei? Var det en sanning?

    2009-05-08 | 11:24:30
  • anonym och arg säger:

    Alla Bloggare,



    Ni maste ut och bevaka detta och lagga ut informationen sa att det kommer till kannedom av sa manga som mojligt.Dessa anmalningar from oansvariga personer skall inte far fotfaste I det tokiga pahopp pa Daddy.



    Fan vad man blir arg pa detta. Vad ar syftet med detta ?



    Jag uppmanar Ingrid Carlqvist, Monica Antonsson att bevaka och skriva, vill skall se till att detta stannar inann det borjar med dessa befanga pastaende om sexuellt uttnjyttande.



    Vi maste se till att beslutsfattarna forstar att detta ar inte acceptabellt.



    Jag sjalv skall skriva till Ambassaden dar jag bor och skall forsatta med att skriva till andra Svenska riksdagsman som jag har haft kontakt med "genom mitt arende".



    Daddy ser till att allt information blir ofentlig sa vi kan anvanda detta som forsvar och for att skapa opinion.



    MVH



    Annonym.



    2009-05-08 | 11:33:57
  • ann-mari säger:

    Nej nu Jävlar!!!



    Helt sjukt detta !





    Hur i hela friden kan man göra så som socialen gör ????

    Det verkar ju vara väldigt lätt att få socialen att aktivt hjälpa en mamma att sabotera och utöva PAS för att få bort pappan ur ett barns liv....



    Jag håller på dig och har länkat denna post från min blogg till din blogg....



    Jag håller tummarna och hoppas att allt du gör är på rätt sätt så DE inte kan sätta dit dig för just din kamp för rättvisa och rätten att vara pappa till din dotter !!!

    2009-05-08 | 11:44:06
    Bloggadress: http://maukonen.wordpress.com/
  • profanum_vulgus säger:

    Tommy Jonsson:

    "Att det var socialen som anmälde gör att din fd inte blir ansvarig för anmälan."



    Detta stämmer inte. Falsk tillvitelse innebär att man anklagar en person för brott om detta sker till en myndighet som har att uppta anmälan om brott. Socialen är skyldiga att polisanmäla om de har misstankar om brott, att till socialtjänsten falskt anklaga en person för brott är falsk tillvitelse.

    2009-05-08 | 13:38:30
  • Christoffer säger:

    Hej Daddy!! Du vet att du kan ringa när som, om du vill snacka lite. Jag vet vad du går igenom.



    / Christoffer

    2009-05-08 | 13:41:13
  • Cuben säger:

    Hang in there Buddy! and remember the words from one of the true American heroes, Vice Admiral James Bond Stockdale;



    “This is a very important lesson. You must never confuse faith that you will prevail in the end—which you can never afford to lose—with the discipline to confront the most brutal facts of your current reality, whatever they might be.”



    "I never lost faith in the end of the story, I never doubted not only that I would get out, but also that I would prevail in the end and turn the experience into the defining event of my life, which, in retrospect, I would not trade."



    We can now also count on the internet. The biggest and most powerful fleet the world has ever seen.



    Cuben

    2009-05-08 | 13:44:43
  • Rospiggen säger:

    Nu gick luften fullständigt ur mig! Det hela är så fruktansvärt sanslöst och så förbannat vidrigt mot dig och din dotter. Hon har ju en bror som du har hand om, ett syskon hon kan få växa upp med. Hon fråntas ju hela sin historia och hela sin nutid av det du kan ge henne. Jag fattar det inte =(

    2009-05-08 | 14:43:26
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • mikael karlsson säger:

    jag tror att monica har rätt, vi borde ALLA gå samman och skapa opinion, för det innebär ju inte det att bloggandet måste upphöra.

    2009-05-08 | 14:43:27
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Moa säger:

    En kall hand knöt mitt hjärta i morse när jag läste din blogg. Sorg är det jag känner inför din situation. Sorg eftersom jag vet hur lång tid det tar att utreda. Sorg eftersom jag vet att din dotter kommer att placeras i inkompetent utförda förhör med ledande frågor. Sorg eftersom jag anar att hennes mor kommer att lära henne vad som är bra att svara. Stor sorg när jag förstår att detta övergreppet är det som dottern kommer att utsättas för ostraffat. Tänk att lära sig prata om sin pappas snopp och vad en sådan kan göra. Hur hämtar man sig efter en sådan sak? Har man inte nog med problem med sin sexualitet som tonåring ändå?



    Sorg för att jag vet att många andra barn utsätts för detta. Hur kan någon försvara dessa förhör av små barn som utförs systematiskt eftersom man skapat instanser som ser det som sin specifika uppgift att fälla så många sexbrottslingar som möjligt - i den heliga statistikens namn.



    Den största sorgen av alla är väl att nu kan ditt ex. hålla flickan borta från dig under lång, lång tid (hos oss är vi inne på det 3:e året nu - det är inte klokt!)och därmed alienera henne från dig. Min makes fd. låter honom inte ens tala i telefon med sina barn. På så sätt har hon makten.



    Kram till dig Daddy och ett stort tack för ditt mod att berätta i offentligheten. Det är så lätt att låta skammen ta över i den här situationen. Men skammen motverkar sitt syfte. Om vi vågar tala öppet om dessa falska anmälningar så vinner vi nog i längden!



    Jag tänker på dig!

    2009-05-08 | 14:45:04
  • Rospiggen säger:

    Du har så rätt, Moa! Helt fruktansvärt att utsätta en liten flicka för sådana här vidrigheter.



    Jag har precis skrivit om det själv



    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9281881#kommentera

    2009-05-08 | 15:10:28
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Emma Dahl säger:

    Alla ni som nu går igång på detta.. Har ni tänkt på att det som Daddy anklagas för, är på ett ungefär samma sak som Andrew anklagar Mia för. Och trots det så väljer ni nu den "andra sidan". Ingen förutom de två inblandade vet exakt vad som hänt och ändå är ni så snabba att hej vilt välja sidor. Hur avgör ni när ni byter? För det finns ju trots allt två sidor på samma mynt?

    2009-05-08 | 15:26:00
  • lena säger:

    OJ,,OJ vad överjävligt,rent ut sagt.

    Gå ut med det här,ut i ljuset.

    Du har inget att förlora på det.

    Du behöver en bra advokat, har du det?

    Behöver du ekonomisk hjälp till en bra advokat?

    Vad behöver du rent konkret för att orka gå igenom eländet?

    Be om den hjälpen. Vi är många som vill hjälpa o stötta.



    Kram lena

    2009-05-08 | 15:39:07
  • Avos säger:

    "En dotter som jag alltså påstås ha utnyttjat sexuellt på något sätt?? Hade hon då uttryckt sig så som hon gör här? Denna inspelning borde vara nog för att ifrågasätta mammans trovärdighet."



    Nej, det där tror jag inte att de kommer att lyssna på. De kommer att svara att barn är lojala med sina föräldrar oavsett om föräldern gjort [insert almost anything].



    I Häxprocesser gäller omvänd bevisbörda, tvärtom ju mer du försöker bevisa din oskuld, så visar du dem i deras tycke hur bra du är på att slingra dig.



    Detta är inte en utredning; för det är din motpart som gör utredning på dig !. Sedan kommer "utredarna" att sitta som motpart i länsrätten !



    Jag har själv gått igenom detta, kika på min site om du vill. Min fd fru besparade mig dock pedofil-anklagelsen.



    I början på 80-talet var det dock vanligt att om kvinnan tyckte att hon ville ha enskild vårdnad så viskade hon bara under rättegången "pedofil".



    Domaren: - " Förlåt, jag hörde inte riktigt?"

    Domaren: - " Ja, det där var en obestyrkt anklagelse, men med tanke på barnets bästa så ... blah...blah...blah.."

    I början på 80-talet var detta standardmetoden. 20% av männen förlorade umgängesrätten på det sättet. Sedan tog kvällspressen upp förföljelser av män med rubriken "20% AV SVENSKA MÄN PEDOFILER !"

    2009-05-08 | 16:24:06
    Bloggadress: http://avos.egetforum.se
  • daddy säger:

    Tack för ert stöd.

    För att besvara så många frågor som möjligt.



    Jag har Peter Haglund som försvarare i brottsmålen, (för nu har dom adderat fler grejer) och hans anställde jurist Alexander Barkman som sköter dels min ansökan om verkställighet som kom in den 17 April till domstolen, men fortfarande inte tagits upp. Nu skall någon på familjerådgivningen först få 2 veckor på sig att tala förnuft med mamman...? (lycka till).



    Jag har stämt och yrkat på enskild vårdnad och överflyttande av boendet. Preliminär förhandling den 5 Juni (av alla dagar), vissa av er förstår. Nu vill rätten slå ihop dom bägge målen till ett, vilket skulle innebära att samma domare dömer i bägge. Fördel? Nackdel? vet inte. Bara att det inte rekommenderas vanligtvis.



    Jag har allså en bra advokat, och i brottsmålet är han dessutom helt gratis...vilken lyx!! I vårdnadsmålet däremot skall jag betala nästan hälften av vad han kostar så, jo visst fan hade lite ekonomisk hjälp suttit fint. Det kan inte förnekas.



    Alla som vill kan stödja mig genom att ladda hem Tequila Sunrise CD:n som jag och min gode vän Assar Danielsson har skrivit producerat och spelat in.

    Den har fått bra kritik i USA, där den musiken har en mycket bredare publik än här. 10 låtar x 99 cent blir ca 75 spänn. Lagom för en bra CD tycker jag.

    Annars kan man plocka låt för låt också.

    Länken finns under musikspelaren på min blogg. På musik spelaren finns också inlagt 4 smakprov från skivan.



    Alla får naturligtvis länka till min blogg. Jag är otroligt tacksam för allt stöd.



    Det viktiga från den inspelade konversationen från igår, för dom som har svårt att höra, lyder ordagrant:



    Jag: Vad sa du Rania?

    Rania (min dotter): Jag vill inte hem.

    Jag: Vill du inte hem?

    Rania: nä

    Jag: Men vi måste nog det vet du..

    Rania: mmm mmm(skakar på huvudet)

    Jag: Jo

    Rania: Får inte du bestämma nånting?

    Robin (min son): Nästan inte.

    Rania: Kan du gå till domaren och säga att du behöver va med mig lite mer?

    Jag: mmm

    Rania: För att jag vill va med dig sam..sam..sam..samma tid.

    Jag: Jo det ska jag göra. Jag ska prata med domaren.

    Rania: Men när?

    Jag: I morgon öppnar dom hos domaren igen....



    Jag tackar er alla från djupet av mitt hjärta för ert stöd. Jag trodde redan alla hade förstått vem jag är, sedan jag skrev mina artiklar på Newsmill vet i alla fall dom flesta. Annars så står det ju i den anmälan jag postade ut på bloggen igår. Men jag förtydligar det gärna i nästa inlägg.



    Slutligen till Emma Dahl så vill jag bara säga...Har Andrew anklagat Mia för att ha begått sexuella övergrepp mot thor? Detta har jag i så fall missat. De anklagelser som Andrew riktat mot Mia har han backat upp med bevis. Det är vad saken handlar om. Även min. Finns det bevis för att ett brott begåtts, eller finns det bevis för att anmälan är ogrundad? Jag menar att i mitt fall finns gott om bevis för det senare, men dom har ingen varit intresserad av att ta del av.



    Så innan du dömer någon så gå en mil i hans skor. Förhoppningsvis utan att öppna portarna för ännu en smutsig för och emot kampanj gällande Andrew, Thor och Mia, så vill jag säga detta. Andrews skor ser därifrån jag sitter, väldigt mycket ut som mina.



    Jag ska lägga in ett nytt inlägg nu. Från en mamma som fått nog och reser sig upp i protest. Min sons mor. Kvinnan som var min flickvän och sambo i 7 år.

    Har skrivit ett brev till socialtjänsten.

    Det kommer ut inom kort.

    2009-05-08 | 16:25:29
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Johan säger:

    ja.

    Andrew anklagade Mia för Abuse inför rätten i Guatemala.

    I rättsdokumenten stod det att Andrew säger att Mia förgripit sig på Thor!



    Det är Mia som är i dina skor!



    2009-05-08 | 16:47:22
  • daddy säger:

    Om det hade varit anklagelser om sexövergrepp hade det då inte stått "sexual abuse"? Det är ju den korrekta termen. Ordet "abuse" kan betyda väldigt många saker. Lika många som ordet "övergrepp" på svenska.



    Så att Mia "förgripit" sig på Thor blir i så fall en inkorrekt överättning. Mia har begått övergrepp på Thor, eller Mia misshandlar Thor, hade båda varit bättre formuleringar...eller?

    2009-05-08 | 16:58:19
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Avos säger:

    Jag kikade på ditt brev till familjerätten. Tänk på att inte använda deras känslobetonade språkbruk. Påvisa för dem istället hur de distanserar sig från alla andra utredare i språkbruk och tillvägagångssätt. De kommer annars att beskylla dig för att vara osaklig då de dömer andra efter sig själva.



    Hur min fd fru erbjöds enskild vårdnad: Hon var överbevisad av barnens, mina och fästmannens vittnesmål och erkännanden om att de båda hade övermåttligt alkoholintag, och erkände detta:



    Sedan fortsatte sociala:



    "Barn behöver vuxna som bekymrar sig över hur barnet har det, förstår barnets känslor etc. Ett barn behöver bli känslomässigt bemött på ett nyanserat sätt och miljön kring barnet ska präglas av begriplighet, meningsfullhet, hanterbarhet samt förutsägbarhet. I många fall kan inte ett barn sätta ord på vad de upplever i en bristsituation. De är så gott som alltid lojala mot föräldrarna och sannolikt också rädda för att förlora det stöd och den omsorg de faktiskt får.



    Mamman upplever i nuläget ett bättre självförtroende och en bättre självkänsla än på länge. Hon kan känna glädje men är ledsen och oroad över pågående vårdnadstvist och dess negativa påverkan på yngre sonen. Mamman känner maktlöshet och frustration mot pappan som hon upplever vara mycket påstridig och anklagande. Mamman anser att hon kan ta väl hand om yngre sonen och beskriver att de har en varm och kärleksfull relation. Mamman upplever sig vara en tålmodig, glad och öppen person som tycker om att umgås med andra. "



    Notera att hela det sista stycket hade kunnat varit taget ur en roman i sin subjektiva och osakliga stil. Bara mumbojumbo som inget betyder, får avgöra vårdnadsfrågan.



    Exempelvis här: Kanske något ni känner igen från datanäten ?



    "Pappan är ofta upprörd i sina kontakter med utredaren och är konsekvent av åsikten att myndigheter motarbetar honom.Utredarna har noterat att detta påstående ofta uttalas när pappan möter på argumentation rörande hans redan bestämda åsikter och krav."



    Notera att detta är ett cirkelargument a=b b=c c=a



    7.0 Circulus Vitiosus.:' Att ge varje människa obehindrad yttrandefrihet måste alltid i det stora hela vara fördelaktigt för staten;för det bidrar i hög grad till samhällets intressen att varje person åtnjuter en fullkomligt obegränsad frihet att uttrycka sina åsikter'.



    Sådan här skit kallar de alltså "utredning". Under "utredningens" gång får man ofta höra påståenden av typen "vi behöver få en kompetent handläggning av detta ärende av proffessionella utövare inom socialförvaltning och barnpsykiatrin: de menar dem själva alltså !!



    Jag har än idag inget umgängesavtal eftersom familjerätten vägrade mig detta, trots att jag har gemensam vårdnad.

    2009-05-08 | 16:59:11
    Bloggadress: http://avos.egetforum.se
  • Johan säger:

    Den enda som kan svara på vad som egentligen menas med abuse i det sammanhanget är Andrew.





    2009-05-08 | 17:06:10
  • daddy säger:

    Tack Avos. Du har förtjänat en länk från min blogg.

    Jag har många fler av er på listan, men hinner bara med en sak i taget, här i min lilla overklighetsbubbla. Nu ska inlägget ut först och främst.

    2009-05-08 | 17:06:53
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Karin säger:

    Usch.

    Bottom line... det blir osmakligt och sorgligt att det blir ett krig där barnen helt hamnar i kläm, utsätts för övergrepp i o m intervjuerna som kommer att följa.

    Fan att det ska vara så svårt att acceptera att den andra föräldern ska vara del av barnets liv.

    Som nån skrev på Thor-trådens sida... man kan inte äga ett barn.

    Hang in there.

    Hoppas ditt ex inser vad hon gör, och slutar.



    Bra att du ber om ekonomiskt stöd. Det är ju ofta svårt att göra som svensk, men behövs.

    2009-05-08 | 17:42:26
  • Avos säger:

    "... det blir osmakligt och sorgligt att det blir ett krig där barnen helt hamnar i kläm, utsätts för övergrepp i o m intervjuerna som kommer att följa. "



    Ja, och det vore enligt min mening bättre om det fanns spelregler som automatiskt 50% umgänge som i annat fall måste motbevisas. Idag är det så att lagen säger att barnet har lika rätt till båda sina föräldrar, men sociala kör sitt eget race som heter "varannan helg", dvs fyra dagar i månaden. Då blir pappan på 6-8 :de plats i barnets umgivning, och efter ett år är han ersatt av någon annan.

    2009-05-08 | 17:58:05
    Bloggadress: http://avos.egetforum.se
  • KimhZa Bremer säger:

    Allt stöd till dig, Daddy.



    Det är så oerhört deprimerande, att inkompetenta eller rent av agitativa (manshatande) representanter för de sociala myndigheterna, så slentrianmässigt kan separera ett barn från sin pappa.



    Himlen gråter och tårarna blir till floder.



    Den knivsegg man blir tvingad att vandra på, som separerad pappa, är ditsatt med en grym avsikt, det förstår man med tiden.



    Lagen bygger nämligen på grundinställningen att män är dåliga och kvinnor bra. Men sen är alltihop inlindat i hedervärda, men ovidkommande resonemang om barnets bästa och försöker se "könsneutral" ut.



    Jag håller fortfarande balansen, men är varje dag orolig att falla ner på fel sida. Och vi är många i samma situation. Vi är pappor på nåder.



    Sitter vi fint, så kanske vi t o m får träffa våra barn (ibland).



    Sitter vi inte fint, utan ifrågasätter (och allra värst "kräver" att få vara föräldrar) - ja, då är det bara att kasta in handduken.



    Oavsett hur nära anknytning och hur länge barnet har bott med pappan innan.



    Men jag håller med - låt oss göra något åt detta. Låt oss organisera oss.



    2009-05-08 | 18:05:20
  • Emma Dahl säger:

    Vilka bevis visar Andrew? Att Mia har en tatuering? Jag säger som domaren i Högsta domstolen..So what?

    Kvitton från Costco för alkohol?

    Costco är en grossistfirma. Man köper allt där per låda. Är alla som åker till tyskland eller danmark och köper stora mängder alkohol alla alkoholister och olämpliga föräldrar?

    Frågan som jag ställer mig är..

    Andrew har spelat in Mia under HELA deras förhållande och tagit kopior och skärmdumpar på hennes sidor samt hackat hennes blogg och email.

    Vem verkar ha mest problem här egetligen?



    Daddys inspelning var i ett annat syfte. Andrew har gjort detta ända den den dagen dom i princip blev tillsammans. Säg den normala människan som dagligen spelar in sin sambo på band?



    2009-05-08 | 18:05:28
  • Lilla My säger:

    Daddy



    Tänker på dig och hoppas att du orkar igenom även detta.



    2009-05-08 | 18:08:06
  • KLARTEXTEN! säger:

    Djupt tragiskt!

    Ifall myndigheterna gjorde en så enkel sak som att kräva bevis från mamman så skulle allt falla som ett korthus! Har man fortfarande inte lärt sig något sen 1600-talets häxprocesser?



    Vem som helst kan anklaga vem som helst för sex-övergrepp! Man skall överhuvudtaget inte behöva försvara sig mot anklagelser gripna ur luften!

  • KLARTEXTEN! säger:

    Mia och Johan:

    Mias spam-"orkester" är igång igen!



    Jag och många andra stöder de omständigheter Andrew kan BEVISA och där det finns STÖDFAKTA! Har jag uttryckt stöd för något som där det saknas bevis eller stödfakta? Ni slår in öppna dörrar!



    Visa det i så fall!



    Både Emma och Johan tillhör Mias spammare, bara så ni vet!



    Smaklöst av dom att utnyttja de skitiga anklagelserna mot daddy för att samla poänger åt Mia!

  • Emma Dahl säger:

    Vilka är dessa bevis?

    2009-05-08 | 18:28:03
  • KLARTEXTEN! säger:

    Emma:

    Det bär mig emot att här debattera Andrew, därför att inlägget handlar om daddy, inte Andrew.

    Men spammare är spammare, dom har som enda syfte att trumpetera ut Mias åsikter och är helt ointresserade av Andrews bevis.



    Emma sluta låtsas att du är intresserad av Andrews bevis!



    Var vänlig kommentera vittnesmålen från sköterskan bla som klart visar att Mia ljugit i anmälan mot Andrew!

    Tror du sköterskan talar sanning och att Mia således ljuger? Ja eller nej!

  • Ekorren säger:

    Det finns inga "bevis", det är bara bilder och texter tagna ur sitt sammanhang som Andrew satt egna berättelser & etiketter på.



    Att ni känner ett behov av att ta er in på mia's blogg och e-mail säger nog det mesta om er.



    De "bevis" ni lagt upp har bara styrkt mia's historia.

    b.la checkarna.



    2009-05-08 | 18:33:42
  • KLARTEXTEN! säger:

    Ekorrar är snabba men inte så smarta!



    Mia, Camilla och Johan "ekorr-hjärnan" är nu på listan över personer som tror Mia talar sanning och att två oberoende vittnen ljugit under ed!



    Väntar bara på att en annan spammare, Emma ansluter sig!

  • Emma Dahl säger:

    Om vi är Mias spammare så är väl du Andrews?

    Spännande..

    2009-05-08 | 19:03:18
  • KLARTEXTEN! säger:

    Visste väl det! "Emma" vägrar svara på frågan!

    En bekräftelse på att hon är en av Mias spammare!



    Vad utmärker en spammare? Oavsett bevis så vägrar dom erkänna fakta!



    Säger Mia åt dom att jorden är platt, så hävdar dom att jorden är platt!



    Kan man ha en seriös diskussion med dessa? Fuggetaboutit!



    Vi har bevis för att Mia ljugit sig till vårdnaden.

    Hennes blog säger ju en hel del, förutom vittnena förstås! Och dessa vittnesmål togs EJ upp i rättegången!

  • Karin säger:

    Jag tycker att det är mycket respektlöst och malplacerat att dra in Maria och Yen-Chen historien i just denna tråd.



    Oavsett vad man tycker om den, och min åsikt är ju heller ingen hemlighet, så betyder ju inte det att man inte kan reagera på en persons tragedi och visa sin sympati.

    2009-05-08 | 21:31:25
  • KLARTEXTEN! säger:

    Mitt förslag. Alla som har synpunkter på Andrew, Thor och Mia skriver kommentarerna där de hör hemma:



    tmp=3bdcea4a8a9d10cabc7484043142cb755436bbbf" rel="nofollow">http://daddys.blogg.se/2009/may/las-bloggen-om-thor-och-hans-mamma.html?tmp=3bdcea4a8a9d10cabc7484043142cb755436bbbf



    Det ÄR respektlöst att skriva om detta här. Men Mias spammare drar sig inte för något!

  • KLARTEXTEN! säger:

    daddy:

    I ditt ställe skulle jag göra en motanmälan:

    falsk tillvitelse. Sätt henne på defensiven!



    tillvitelse" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Falsktillvitelse

  • roger säger:

    Vilken jävla fitta!!!! Jag lider med dej!!! Roger dads-r-us.se

    2009-05-09 | 20:41:36
  • Mikael Karlsson säger:

    Klartexten, du verkar vara helt ute och resa... Att sitta och skriva att Mias Spammar.. ÄR jag en av dem då med tanke på att jag inte tycker att andrew är en far som förtjänar sitt barn???

  • Mikael Karlsson säger:

    En sak till, Vilken tur att vissa får komma med personliga påhopp men inte andra.. Har det med åsikten att göra här eller?

    2009-05-11 | 18:03:49
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se/
  • Nisse säger:

    Mår fysiskt illa...Av någon anledning har jag sluppit riktigt samma helevete. Min dotters mor gav förmodligen upp för att hennes advokat inte ville ha med henne att göra. Vi har nu sedan länge delad vårdnad och växelvis boende.

    En undran: Borde det inte vara så att om någon använder lögner och anmäler sitt X för att straffa eller skaffa egna fördelar som barn, ekonomi etc. Vore det inte rimligt att man då riskerar ett tungt straff?? Utan att jag ska behöva anmäla vederbörande. Hon anklagar mig falskt. Det går till dom som säger att inget tyder på att anklagelseran stämmer. Borde inte då personen ifråga bli straffad? Tror inte särskilt mycket på straff osv. Men jag är pragmatisk. Tillfället gör tjuven. Många av oss undviker brott pga risken att åka dit. Jag tror att flera av de svin som sjunker så lågt att de ljuger för att djävlas med sitt X och undanhålla sitt barn den andre föräldern, jag tror att flera av dessa fega svin skulle undvika att ljuga om de visste att de riskerar ex en mycket kraftig bot.

    2009-05-20 | 23:31:28
  • daddy säger:

    Håller helt med Nisse. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Den som falskt anklagar någon för ett brott borde riskera samma straff som den som anklagas. Dvs om man anklagar någon för t ex sexuella övergrepp så har det brottet ett visst straffvärde. Om det visar sig att man anklagat falskt för att skaffa sig fördelar i t ex en vårdnadstvist borde straffvärdet vara lika högt.

    2009-05-21 | 05:42:08
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • PappaP säger:

    Hej!

    Kämpa På!



    Jag ser att du fastnar i samma sak som jag gjorde i början av min tid som falskt anklagad för olika saker - inget så grovt som ditt - jag försökte bevisa min oskuld. Det är omöjligt. Det är helt omöjligt att bevisa att något aldrig hänt eller att någonting inte finns, det är därför bevisbördan måste ligga på den som påstår.

    Tyvärr som vi vet resonerar socialtjänsten ofta tvärtom - bristande kompetens eller utbildning...?

    Dessvärre gör även domstolar det i mål som är av mindre grova än ditt och i vårdnadsmål där det bedrägliga begreppet Barnet bästa vantolkas.



    PappaP

    2009-05-21 | 12:49:33
  • daddy säger:

    Visst är det så.

    Det står t o m i tingsrättsdomen från ifjol att "mammans lämplighet har aldrig satts ifråga"



    Nu har jag ändå tur att jag redan varit inne i karusellen i över tre år och därmed är jag inte så torr bakom öronen längre. Hade hon kört det här i början hade jag varit helrökt.



    Nu har jag i alla fall hunnit lära mig två viktiga saker.

    1. gå inte till första bästa advokat.

    2. Dokumentera dokumentera dokumentera



    Har tack vare det en sportslig chans, dessutom har jag hunnit samla tunga bevis för att hon ljuger.



    Vi får se om det räcker.

    Borde nog skriva ett inlägg med tipa och råd för nybörjare.

    2009-05-21 | 15:39:41
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Anonym kvinna säger:

    Hej!



    Det du beskriver att du anklagas för är verkligen fruktansvärt. Skriv gärna ett inlägg med tips och råd för nybörjare. "Nybörjare mot socialen". Jag tycker det var mycket bra av dig att lägga ut ljudet från inspelningen. Har själv ett förslag: avidentifiera dig och barnen, inklusive mamman. Lägg ut HELA utredningen du får från soc. (När du får den). "Gör en egen utredning", med ljud från de som känner dig, dig avidentifiera alla utom socialen i den kommun som är efter dig, och tipsa sedan Janne Josefsson. Så har du bevisat att du bryr dig om ditt barn, är oskyldig och media uppmärksammas. Bra att din sons mamma yttrar sig. Lägg allt på Youtube....Då kan alla bilda sig en rättvis uppfattning om verkligheten och soc får skämmas. Om du gör detta så kan du senare bevisa för din dotter att du gjort ALLT för henne, när hon blir äldre. OM de skulle neka dig att träffa hene. Så vet hon varför. Bränn ner allt på cd. Sedan kan hennes bror (som hon garanterat kommer att få träffa, kan visa henne detta när hon är nog gammal).Oavsett vad hennes mamma säger om dig. Då har du varit ärlig och rak. Bara en tanke hur man kanske kan göra. För att hon skall ha tilltro till män i framtiden. Anmäl definitivt mamman för falsk tillvitelse.

    Jag håller på dig.

    2009-05-25 | 03:11:59

Kommentera inlägget här: