daddys

Beware the fury of a patient man

Här är det JAG som bestämmer

Kategori: Jämställdhet

anonymHej ärade bloggläsare. Jag hade inte tänkt att skriva nån blogg i natt, då jag har så mycket annat som måste fixas inför alla rättegångar som väntar, för att inte tala om att hinna ifatt med mailen. Förlåt mig, ni som ännu väntar på svar. Tiden räcker fan inte till. Men jag kan ändå inte låta bli att dela med mig lite av det jag får och hittar.

Vill också ställa en fråga angående ett av mailen som jag inte hunnit svara på. Är det fler som tycker att bloggen blivit mer svårläst efter jag ändrade färgerna? Många gillar inte att läsa ljus text mot mörk bakgrund, utan föredrar det omvända. Vad tycker ni? Ska jag ändra färgerna så bakgrunden blir ljusare?

Socialen hittar på egna lagar


Till att börja med idag tänkte jag visa följande film som visar sanningen om socialtjänsten rått, och osminkat. Precis som dom inte vill att vi ska se den. 

F d chefen familj och individomsorg i Falkenberg Anna Lena Sellergren försöker förbjuda filmning inne på "hennes" socialkontor, med orden "här är det jag som bestämmer". Hon hänvisar även till en paragraf som hon senare skriftligen får erkänna inte finns.

Hon kritiseras senare av tillsynsmyndigheten. Två gånger för grundlagsbrott och en gång för bristande diarieföring.

Kommunfullmäktige i Falkenberg har genom sin ordförande Stig Agnåker uttryckt att den inte ser negativt på Sellergrens agerande??

Denna film kallad "Arne i klistret" får 5 daddysar.  Om gamle Cornelis fortfarande varit i livet kanske han skulle ha uttryckt det så här efter att ha sett den...

...För övrigt är det väl ungefär
samma assistenter här som där
samma falska smil och samma jargong
Gör dig inget besvär om du bär en kalsong



Numera jobbar Anna Lena Sellergren på Mölndals kommun som chef för arbets- och familjestödsförvaltningen. Falkenbergs kommun lade 80 000 kronor på en advokat i ett försök att stämma filmskaparen Helge Rudberg för förtal av bl a Anna Lena Sellergren. Naturligtvis togs målet aldrig ens upp. Socialtjänstens värsta fiende är insyn. Denna film visar tydligt vad dom tycker om öppenhet. Den visar också att dom redan för 10 år sedan såg sig som så maktfullkomliga att dom t o m hittar på egna paragrafer.

Om inte denne Helge hade varit stark nog att hävda sina rättigheter hade han blivit fullständigt överkörd...som de flesta av oss andra blir. Skrämda av bulldozrarna som hotar att köra över oss om vi inte är snälla och lydiga.  Detta klipp visar dock att det åtminstone år 2000 gick att sätta dit dom om dom inte utförde sitt uppdrag korrekt. Hoppas det gäller än. Kan rekommendera ett besök på sidan ifalkenberg.nu som drivs av bl a den f d läraren Helge. Rättshaverist har han kallats, precis som jag, men en skön humor och distans har hans sida. Dessutom har dom ju helt rätt i det dom skriver. Jag gillar inte bullys och översittare. Däremot gillar jag när dom får smaka på sin egen beska medicin.

Märkliga prioriteringar på åklagarkammaren i Halmstad


Åklagare Gisela Sjövall på åklagarkammaren i Halmstad tyckte som bekant inte, att ett konstaterande i en tingsrättsdom var tillräckligt för att bevisa egenmäktighet med barn.  (se mitt förra inlägg)
Men att  lärarinnan Boel 49, till slut  får nog och i ett pedagogiskt syfte blottar sina bröst, då eleverna kladdat svarta tavlan full med obscena teckningar och snuskiga ord, anser åklagaren tydligen vara så upprörande att hon åtalar denne för sexuellt ofredande, varpå Boel får böta 5000 kronor. Jag vet inte vad ni anser om detta, men själv är jag rätt säker på
Boel 49att det blev ganska fort tyst i klassrummet. Jag önskar att jag hade kunnat se minen på busungarna ha ha..Jag tror dock knappast att något barn har fått några större men för livet av detta oortodoxa, och faktiskt måste jag säga rätt kreativa sätt att undervisa på. (Boel ser ni på bilden till höger). Mitt barn riskerar dock högst påtagligt men för livet av den behandling hon nu utsätts för. Men då väljer Fru Sjövall att inte väcka åtal. Jag säger det än en gång...jag begriper ingenting.

Det var också Gisela Sjövall som åtalade läraren i Varberg som efter att ha åkt på en snyting av en elev slog tillbaks. Jag trodde nödvärn var tillåtet? Det trodde tingsrätten med som friade, men Gisela överklagade och i hovrätten blev domen villkorligt och 50 dagsböter. Alla medborgare har rätt att bruka våld för att skydda sin egen person. Dock får man ej bruka mer våld än nöden kräver.

Likaså anser Gisela det vara värt att inleda förundersökning mot en bilist som råkade köra på en MC förare som därmed blev lemlästad för livet. Ett helt riktigt beslut, men jag förstår fortfarande inte hur hon prioriterar. Ett barn riskerar nu att bli själsligt lemlästat för livet, men det är inte lika allvarligt, eller vaddå? Jag vet att åklagarmyndigheten varit här och läst på bloggen ett antal gånger. Kan någon åklagare förklara detta för mig? Just denna åklagare verkar dock diskriminera åt båda håll så jag kan ju inte påstå att hon favoriserar kvinnor. Åklagare Gisela Sjövall får allvarlig kritik för underlåtenhet att vidta åtgärder när en kvinna upprepade gånger misshandlas. Enligt JO. Istället åtalar hon tre utsatta ungdomar i ett annat mål, trots att det är helt uppenbart att de är oskyldiga, så uppenbart att en av advokaterna misstänker sig vara " korkad" eftersom han inte förstår varför hans klient lagförts över huvud taget. (källa RMSS).

TV4 ute och cyklar

TV 4 ute och cyklar igen


Detta har inte varit TV4:as vecka hitills. Först fälls dom i granskningsnämnden för osaklighet. TV4-nyheterna sände före jul ett inslag om barn som får uppleva våld i hemmet. Inslaget fokuserar på att många barn inte får uppleva någon julfrid, utan istället blir vittnen till när deras mammor utsätts misshandel. Inslaget presenteras genom att nyhetsuppläsaren nämner nedanstående faktauppgift för tittarna.

“För många barn är julen allt annat än fridfull. Enligt Rädda Barnen blir uppemot 200 000 barn i Sverige vittnen till hur deras mamma blir misshandlad under julhelgen. Upplevelser som just under julen, kan kännas extra jobbiga för barn.”

Hur fasen TV 4 fick till den siffran kan man verkligen fråga sig. Någon på redaktionen har antingen gjort bort sig rejält, för inte kan det väl vara en medveten snedvridning av fakta? Rädda barnen som inte alls jobbar för att rädda barn, åtminstone inte i Sverige har i ett första steg totalt misstolkat en undersökning utförd av kommittén mot barnmisshandel. Rädda barnen tolkar uppgifterna som att det skulle vara 190 000 barn per år som bevittnar misshandel i hemmet. Resultatet visar dock att det är 190 000 barn som under sin barndom bevittnar våld i hemmet. Dvs våld åt båda håll alltså vilket kanske bör påpekas. På något sätt får alltså TV4 Nyheterna detta till att 200 000 barn endast under julhelgen bevittnar sin mamma bli slagen. Oskyldigt misstag, eller medveten strategi? Det svaret får vi nog aldrig. Men det är ett talande exempel på den falska propaganda som dagligen sprids i vårt feministiska jämställdhetsparadis. (Källa: Genusmagazinet.se)

Som om inte detta vore nog så åker fyran på ännu en smäll från granskningsnämnden. Man har inte riktigt greppat att man inte får göra reklam hur som helst i TV. För denna blunder riskerar man nu att få punga ut med 250 000 kronor i böter. fast det är ju ingenting för fyran å andra sidan. Ungefär vad man delar ut i prispengar i alla sina tävlingsprogram under en vecka. Lite lustigt tycker jag ändå att när det gäller fällningen om den felaktiga statistiken så nämns inga böter. Ändå ser jag det felet som mycket allvarligare.

(S) lilla rosa och annat smått och gott

socialdemokraternas feministhandbokJag vet inte hur många av er som varit inne på (s) kvinnornas hemsida. Där hittar man bl a "den lilla makthandboken". Där kan man (om man är kvinna) få lära sig alla jättebra härskartekniker för att få makten över sin man, eller manliga vänner och kollegor.

1. Osynliggörande 2. Förlöjligande 3. Undanhållande av information 4. Dubbelbestraffning 5. Påförande av skuld och skam.

Detta är ju jättebra av ett riksdagsparti att posta ut på sin hemsida...(obs ironi).

Ett av alla genus stolpskott som tydligen gått igenom den här instruktionsboken både en och två gånger beskrivs på ett lysande sätt av Tanja Bergkvist i hennes senaste blogginlägg. Det är tur ändå att man har humorn i behåll. Hur skulle man överleva utan den?


Ett annat blogginlägg som min trogne läsare Leroy tipsade om i en kommentar är detta inlägg på Bull Blogg - Tokbra och förvirrad. En mycket välskriven blogg av en kvinna som kallar sig GoåGla.

I Expressen kan vi läsa om fosterföräldrarna som ansåg att man gott kan stoppa små barn i säckar och hänga upp dom  på krokar i taket. "Vi tog barnen för pengarnas skull" säger fosterpappan i intervjun. Socialen och skolan såg misären men gjorde ingenting. Är det hos sådana "kärleksfulla" föräldrar dom planerar att placera min dotter? För "hennes bästa", som det står i lagen. Om det hade varit mina pojkar som råkat ut för detta så hade jag nog "välkomnat"  fosterföräldrarna ut från finkan personligen, och tagit ett litet snack med dom.


Kvinnojourerna får ännu "ett litet bidrag"


Kvinnojourerna. Dessa hjältemodigt ideellt kämpande kvinnor som hjälper kvinnor, behöver inte bekymra sig om ekonomin den närmaste tiden heller. Lögner och umgängessaboterande är fortfarande en väldigt lönsam verksamhet tvingas vi konstatera än en gång. Ibland undrar jag om vi kommer att vara det sista landet i världen som vägrar överge feminismen. Då kommer vi att likt Nordkorea bli en isolerad totalitär stat som med våld måste hindra människor från att fly över statsgränsen.  Över 100 miljoner i statsbidrag bara i år. Lägg sedan på det priset kommunerna betalar per övernattning så inser man snart att Hotel Sheraton närmast liknar ett vandrarhemsverksamhet i jämförelse. Hur fan får man så stor mage att man utan att rodna samtidigt kan kalla sig för ideell förening? Bara undrar....

Och i USA har dom feminis...förlåt jämställda familjelagarna krävt ännu några dödsoffer. Om du är man och känner att du vågar riskera att skaffa barn, fine. Du bör ta reda på vad som gäller dock i händelse av en skilsmässa. Men att skaffa
discriminationbarn ihop med en familjerätts advokat är väl ändå att fresta lyckan en aning. Det insåg den här amerikanske tidigare ostraffade professorn alldeles för sent. *pang* Två barn till har förlorat sina föräldrar i onödan.

I England händer det dock oväntade saker i kölvattnet av Baby P affären och de andra lika groteska barnamorden som de sociala myndigheterna ignorerade. Socialcheferna blir tillbakaskickade till skolbänken för "retraining". Fast frågan är väl om ytterligare skolning på våra socialhögskolor hade gjort saker bättre, eller tvärtom? Om våra socialassistenter är resultatet av fyra år på dessa läroinstitut så är det ju tveksamt om det hjälper att skicka tillbaks dom till samma ställe.
Nu skall även engelska journalister få insyn i socialtjänstens förr oåtkomliga inre sägs det och det verkar sannerligen vara på tiden. Jag undrar om fler barn måste dö här i Sverige också innan vi får samma rättigheter till insyn i träsket.
En annan rätt överraskande nyhet från vårt grannland på andra sidan havet är att en mamma dömts till förlorad vårdnad och tre års besöksförbud för att medvetet ha alienerat barnen mot deras pappa. För oss som förstår vad PAS innebär och vilket grymt övergrepp det är kommer detta som en mycket positiv nyhet. När jag vid ett tillfälle frågade en familjerättssekreterare hur dom såg på PAS så begrep hon inte vad jag talade om. Henne hade man ju gärna skickat på omskolning, men var? Till England kanske?

daddy
090512 kl 04:12

Kommentarer

  • Mikael Karlsson säger:

    Fan va Go hon va Familje och indevid chefen. Så förbannat översittande. Du hotar mig nu, Du hävdar din rätt.



    De e bra att de kommer ut i ljuset. Så de får skämmas de svinen!

    2009-05-12 | 08:02:16
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Cuben säger:

    ROKS körde liknande propaganda som TV4 i skyltfönstren på PUB, julen 2007. Intressant.



    mall.asp?version=141378" rel="nofollow">http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmediamall.asp?version=141378



    "Arga pappor får Pub att ändra julskyltning". Dagens Media 21 december 2007.



    Cuben



    2009-05-12 | 08:22:14
  • Mikael Karlsson säger:

    Det var väl den kampanjen de körde ihopa med BRIS eller? För övrigt så funkade inte din länk!

    2009-05-12 | 08:47:50
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Björn säger:

    Angående deras "Power Booklet"...



    Om nu män är så hemska som de beskriver då de listar upp härskarteknikerna, varför vill de då ha hälften män överallt. Som de också skriver.

    Jag skulle inte vilja ha nån som är sådär i mitt parti.



    Men innerst inne vet de nog att alla män inte är som de beskriver. Det känns lite skönt att skriva så bara.

    Sen är det säkert det bästa sättet att knyta till sig fler kvinnor till partiet.



    Män i gemen offrade för partireklam helt enkelt.



    Tänk, tänk, tänk om något parti skulle vända på steken.

    Det skulle ju självklart vara lika illa och diskriminierande.

    Men vilket liv det skulle bli.

    Om till exempel folkpartiet skulle ge ut följande skrivelse:



    "Så får du kvinnan att göra som du vill" - En master-might-power-booklet.



    2009-05-12 | 09:07:33
  • Jumo säger:

    Vilken bra sida du har!! Hit kommer jag flera gånger..

    // J

    2009-05-12 | 09:27:05
    Bloggadress: http://jumo.blogg.se/
  • Cuben säger:

    Mikael Karlsson, du har helt rätt det var den kampanjen de körde tillsammans med BRIS. Jag har skickat länken separat till Daddy också, ibland blir det så att länkarna inte fungerar. Men om du googlar på ”Arga pappor får PUB att ändra julskyltningen” så bör det vara första sökresultat.



    Cuben

    2009-05-12 | 09:31:38
  • Tommy Jonsson säger:

    Det finns en del mammor här i Sverige också som borde stoppas in i fängelse för att de kommer med falska anklagelser och få besöksförbud med sina barn i 3 år. Några brukar hälsa på här också.

    2009-05-12 | 09:32:21
  • Cuben säger:

    Angående din blog så skulle jag gå tillbaka till vitt och transparent. Du behöver inte ha röd täckfärg. Vit som snö och transparent som en klar fjällbäck! Eftersom det är sameting nu, så skulle kanske även den gamla finsk-samiske skogskompisen Aino Radne hålla med.



    Cuben

    2009-05-12 | 09:37:04
  • profanum_vulgus säger:

    Det är synnerligen svårt att läsa med det nya färgschemat.

    2009-05-12 | 13:22:37
  • Ramona Franssonn säger:

    Kanske göra bakgrunden något ljusare eller använda större text. Osäker!

    2009-05-12 | 13:44:01
    Bloggadress: http://ramona-fransson.blogspot.com
  • Pentyl säger:

    Häromdan skrev du: "Idag fick jag beskedet från åklagare Gisela Sjövall att min anmälan om egenmäktighet med barn läggs ner."



    Välommen i klubben!

    När det hände mig tredje gången på ett år kikade soc. närmare och drog slutsatsen att det måste bero på brister hos mig. Så nu finns det konstaterande i ett offentligt dokument (formulerat som ett kort brev till mig) men hela utredningen är hemligstämplad.

    2009-05-12 | 15:55:37
  • daddy säger:

    Okej, det är noterat. Skall åtgärda det så fort som möjligt. Men nu måste jag ta mig tid att vara värd. Jag har som sagt besök den här veckan. Min gamle skolkompis har inte levt i samma värld som jag lever i, så man kan inte vräka på för mycket. Små doser, annars blir det överdos.



    Nu ska vi ta en bira och spela musik...glömma för en stund

    2009-05-12 | 16:12:37
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • KimhZa Bremer säger:

    Allt gott till dig, medborgare Daddy J., från mariaberget, södermalm.



    Ja, ändra gärna din sajt till ljus bakgrund och mörk text. Det är bara i dåligt upplösta TV-apparater som ljus text fungerar bättre:-)



    2009-05-12 | 19:55:45
  • Jakobsson säger:

    Dags att begära asyl i Norge, Daddy och alla andra falskt anklagade män? Borde vara fullt möjligt eftersom de inte är med i EU och många män förföljs av Svenska myndigheter.

    Ja det var bättre förr (Ljus bakgrund och mörk text)

    2009-05-12 | 23:17:18
  • Mikael Karlsson säger:

    Det ger ju knappast någon av dem större möjligheter att få sina barn igenom att fly.

    2009-05-12 | 23:40:10
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Tommy Jonsson säger:

    Har du ringt för att prata med Ranja? Skicka vykort till henne. Hon längtar säkert lika mycket efter dig som du efter henne.

    Ljus glad bakgrundsfärg föreslår jag.

    2009-05-13 | 02:09:33
  • Rospiggen säger:

    Bra att den filmen kom ut i ljuset! Fy fasiken - inte få filma när lagtext läses upp?? Klart som korvspad att hon inte ville avslöja den totala okunnigheten eller att hon inte hade på fötterna alls.



    Länken till Tanja blev till s-sidan men jag ska leta upp hennes blogg och läsa.



    Låter som en bra idé att ta en öl och lira musik :)

    2009-05-13 | 09:15:17
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Avos säger:

    Nu har jag sett videon ! Det här ger dig högsta ratio i de eventuella index som är tillgängliga ! Om du kan erkänna dig skyldig till videon, ger det dig högre poäng för otillbörligt plågande av byråkrat! Visserligen är jag inte riktigt nykter just nu, vilket sker alltför sällan om jag får erkänna,Men detta ger dig rätt till att vinna MINST en BRÖDDROST !!!!, åtminstone en halv !!



    Jag är full av optimism !!!

    2009-05-13 | 21:10:17
    Bloggadress: http://avos.egetforum.se
  • valens säger:



    Saxat från Newsmill:



    "VI DOMARE BEHÖVER NYA ETISKA REGLER"



    "Det är nu dags att damma av tankarna på en reform med etiska regler för domare. Förhoppningsvis skulle tydliga och väl genomtänkta regler kunna bli ett bra stöd för domarna. Som en bieffekt skulle det också kunna hjälpa till att höja attraktiviteten i yrket. Men än mer viktigt är att den uppmärksamhet en reform skulle innebära, samtidigt skulle öka allmänhetens förståelse och förtroende för domarna."



    Det skriver ANDERS BENGTSSON, ordförande i Juseks domstolssektion."





    Låt mig lägga till:

    Justice must not only be done, it must also be seen to be done!



    2009-05-13 | 21:21:05
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • valens säger:



    Saxat från Newsmill:



    "VI DOMARE BEHÖVER NYA ETISKA REGLER"



    "Det är nu dags att damma av tankarna på en reform med etiska regler för domare. Förhoppningsvis skulle tydliga och väl genomtänkta regler kunna bli ett bra stöd för domarna. Som en bieffekt skulle det också kunna hjälpa till att höja attraktiviteten i yrket. Men än mer viktigt är att den uppmärksamhet en reform skulle innebära, samtidigt skulle öka allmänhetens förståelse och förtroende för domarna."



    Det skriver ANDERS BENGTSSON, ordförande i Juseks domstolssektion."





    Låt mig lägga till:

    Justice must not only be done, it must also be seen to be done!



    2009-05-13 | 21:32:15
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • Jakobsson säger:

    Postat av: Mikael Karlsson

    Det ger ju knappast någon av dem större möjligheter att få sina barn igenom att fly.



    Nej det gör det inte! Men jag kan också säga dig att detta är ingen lek, i häktet och i fängelset så har du inga barn i alla fall. Du skall veta att det krävs inga bevis för att bli dömd till 6-7 år och blir man anklagad är det skarpt läge. De flesta män som dömsoskyldiga kommer ut som vrak, endast ett fåtal klarar sig.

    2009-05-13 | 23:19:30
  • Mikael Karlsson säger:

    Har du någon statestik? Och om du nu vill gå in på den biten att man skulle fly som oskyldig till norge "och vara anklagad i Sverige" så får du defenetivt ingen asyl" Sverige och Norge "och övriga Norden" har ingått avtal och överenskommelser.



    Sen tycker jag diskutionen spårar ur när man börjar att sitta med planer för att rädda sig själv. Fly är j-vligt fegt.



    Sen måste jag fråga dig Jakobsson, hur många "Pappor" är det som döms årligen och har dömts årligen för att barnen "mamman" anklagat "Pappan" för olika saker, Har du Någon statestik?



    Jag vet ett par fall... "På en mycket lång tidsepok" Men jag ser inget mönster i det och jag vill inte göra det till en "Stackars Pappa-Sak" För det sker falskdomar i många inriktiningar av brott och anklagelser.



    Sen kan jag nog säga att alla som döms oskyldiga till fängelse kommer ut som vrak. Kvinnor, Män, Ungdomar... De är ofta ett fåtal som klarar sig ur skiten sedan. Speciellt ungdomar.

    2009-05-14 | 06:09:13
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Anonym säger:

    Mikael Karlsson:

    Norge erkänner svenska domar, men det har inget med asyl att göra. Om en svensk kommer till Norge och begär asyl så måste Norge utreda asylskälen innan de utlämnar den asylsökande. Om utredningen visar att man är förföljd i Sverige och är oskyldigt dömd så finns det såklart en chans att få asyl även om den är liten.



    Sedan görs det såklart ingen statistik på hur många som anklagas eller döms oskyldigt. Har du någon statistik på hur många häxor som dömdes och var oskyldiga?

    2009-05-14 | 09:00:04
  • Lilla My säger:

    Angående färger mm på din blogg, rekomenderar jag svart eller annan mörk text mot ljusare bakgrund.

    Vit text är ofta svårt att läsa, speciellt på en dataskärm.



    Den har en tendens att flimra.

    2009-05-14 | 09:32:29
  • daddy säger:

    En polis har sagt att han uppskattar att minst 30% av de som sitter dömda för brott mot kvinnofriden är oskyldiga. Han vill dock inte gå ut med det, så det är inte mycket värt. Men utöver den uppgiften så finns det ingen officiell statistik. Däremot kan konstateras att statens kostnader för skadestånd till oskyldigt dömda har tokrusat de sista åren. Tyder ju på att nånting är kaputt med vårt rättssystem.

    2009-05-14 | 22:04:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Viktoria säger:

    Daddy!!!

    "Just denna åklagare verkar dock diskriminera åt båda håll så jag kan ju inte påstå att hon favoriserar kvinnor"



    Att skriva just en sån här text kan lätt uppfattas som att du vill att hon ska favorisera kvinnor?



    Har du fastnat i ditt tankesätt, tycker att det verkar som du bara letar efter kvinnor att "hacka" på??? Många gånger drar det faktiskt mot kvinohat på denna bloggen.



    Dessutom tycker jag att du borde nog läsa på vad Malla faktiskt skriver, innan du hoppar på henne. Hon säger ju egentligen bara att dina metoder är fel.

    2009-05-15 | 09:55:09
  • Mikael Karlsson säger:

    Jakobsson skrev: Nej det gör det inte! Men jag kan också säga dig att detta är ingen lek, i häktet och i fängelset så har du inga barn i alla fall. Du skall veta att det krävs inga bevis för att bli dömd till 6-7 år och blir man anklagad är det skarpt läge. De flesta män som dömsoskyldiga kommer ut som vrak, endast ett fåtal klarar sig.



    Nej men du har åtminståne umgängesrätt i Fängelset. Och Norge hade inte hållit dig kvar oavsett om de trott att du var oskyldigt dömd. Sverige och Norge skiljer sig inte åt mer än att Norge inte är med i EU, Dock är dom ett EES land.



    Sen kan jag tala om att under min tid i Norge hörde jag på radion om diverse utredningar och kommentarer om hur Farliga män är för barnen, Baserat på svenska skrivelser. Så... Pappa är inte så säker i Norge heller.

    2009-05-15 | 21:18:16
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • L.P säger:

    De som filmat borde kört "dolt",hade nog varit mycket "intressant" som nåt ut till allmänheten.



    L.P

    2009-05-18 | 22:23:55

Kommentera inlägget här: