daddys

Beware the fury of a patient man

Ett äpple bland päron

Kategori: Allmänt

Har min blogg alltid sett ut så här i explorer?

explorer 8Jag installerade nya Exporer 8 idag. Jag har sedan ett år tillbaka använt Firefox, som jag tycker är en utmärkt browser, och min blogg ser i den browsern ut precis som jag tänkt mig att den ska se ut. Jag har alltså gjort kardinalfelet att inte kontrollera hur den ser ut i andra browsers. Jag trodde väl i min enfald att kompatibliteten ökat väsentligt sedan min tid som dhtml knackare. Därför fick jag mig en otrevlig överraskning idag då jag öppnade min blogg i Explorern. Den ser ju för fasen inte klok ut. Har den alltid sett ut så här i Explorer?

Konstigt att ingen har påpekat det i så fall.
Jag skall genast ordna till detta så att även ni med explorer kan se bloggen så som jag har designat den.

Plötsligt är bakgrunden till texten vinröd, texten svart och framen på tok för bred så den täcker halva högermarginalen. Jag har inte testat i Explorer 7. Förhoppningsvis ser den bättre ut där. annars kan jag inte begripa att ingen har klagat.

Nåväl, det verkar som om dom stora browserdrakarna inte gjort ett dyft för att underlätta för interface kodarna trots att det nu snart är tio år sedan jag slutade i den branschen. Men det är klart varför underlätta för människor att fritt få välja vilken browser man föredrar genom att införa en gemensam standard. Jäkla Microsoft....Hur rika måste dom bli innan dom blir nöjda? Eller så är det jag som helt enkelt har kodat klantigt. Men om så är fallet så är Firefox uppenbarligen mycket mer förlåtande mot klantig kodning.

I morgon skall förhoppningsvis även Explorer 8 användarna kunna läsa min blogg utan förstoringsglas. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag hade ingen aning. Det var rena turen att jag idag bestämde mig för att prova den nya Explorern. Håller sakta men säkert på att sätta mig in i allt nytt. Fast jag tycker ju sånt är rätt kul så jag klagar inte. 

crashI går när jag skulle slå på datorn så vägrade den starta. Panik!! Iväg till Göteborg med ilfart och in på databutiken där jag är stamkund numera, även om det går långt mellan besöken. Detta har sina skäl. Eftersom jag inte är direkt stadd vid kassa numera så undviker jag denna butik i möjligaste mån, eftersom jag alltid kommer ut därifrån ännu fattigare än jag var innan.

Jag är långtifrån någon shopaholic, snarare motsatsen. Jag köper nästan aldrig någonting förutom mat och snus, dvs livets nödvändigheter, men när jag kommer in i en databutik så kan jag bara inte stå emot alla nya coola high tech prylar. Igår var naturligtvis inget undantag. Så nu sitter jag här och njuter av ett nytt tangentbord, med 54 olika snabbtangenter som dessutom är programerbara. Ni anar inte vad tidsbesparande det är. Istället för att skriva in långa rader kod varje gång man vill bädda in en bild i en text så trycker jag numera bara på en knapp, färdigt. och då har jag ändå 53 snabbtangenter kvar. Rena himmelriket för en person som jag som aldrig hinner ifatt min "att göra lista". En ny ergonomisk mus blev det också, som också har 8 programerbara knappar. Glory hallejulja!!


Detta orsakade visserligen att jag nu till slut sjönk ner under vattenytan rent ekonomiskt, men jag som aldrig egentligen haft några problem att försörja mig innan märker nu att när man inte längre klarar att hålla sig flytande så släpper penga ångesten konstigt nog. Plötsligt infinner sig snarare ett lugn och en känsla av att det på något sätt snart kommer att ordna upp sig. Jag blev inte begåvad med något ekonomiskt sinne, men å andra sidan har jag på något sätt alltid lyckats få debit och kredit att gå ihop. Ibland har jag haft det gott ställt, och ibland har det varit tider av nöd. Men det har ändå alltid löst sig på något sätt och det kommer det att göra nu med. En sak kan jag dock lova. Jag kommer aldrig i livet att gå till socialen med mössan i handen och med nedslagen blick be om hjälp. Tillfredställelsen att neka mig detta också tänker jag inte bjuda dom på. Då flyttar jag hellre in på stadsmissionen.

Men eftersom  jag nu tack vare mina nya fantastiska hjälpmedel kommer att kunna få dubbelt så mycket uträttat på samma tid så ökar jag ju mina chanser att även hinna med att pyssla mer med musiken och allt jobb med att marknadsföra den. Så egentligen får man ju se det som en investering *host host*. Dessutom har jag nu lämnat in ansökan till nordiska journalistlinjen som börjar i höst, och  än är jag inte för gammal att få studielån. Jag hoppas inte min mycket ekonomiskt sinnade mor läser det här, fast det gör hon nog, och då kommer jag att få en lektion om onödiga inköp. Hon och jag delar inte riktigt samma ekonomiska sinnelag. Frågan är om vi delar något sinnelag alls? Och trots att jag hunnit fylla 40 tror hon ändå att det ska gå att lära om mig. Jag är inte speciellt lik farsan heller. Ibland undrar jag om jag är adopterad, fast nä, jag har ju mitt födelsecertifikat kvar (heter det så?). 2870 gram tung och 48,5 cm lång kom jag hit till den här världen.
daddy
Sedan dess har jag varit ett äpple i päronträdet. Om man ska se något positivt med det här eländet så är det väl att jag jag har slutat att be om ursäkt för att jag råkade bli ett äpple bland päron. Nu får omgivningen antingen köpa det faktumet eller så får dom låta bli. Jag tror man kommer dit så småningom när dom försöker göra äppelmos av en.


Men riktigt som man "skall vara" enligt den här världens päronmall har jag aldrig varit, det är fan ingen lätt resa när man hamnar i fel träd, men den styrka jag idag besitter beror på att jag fått kämpa och traggla mig fram i det här trädet där jag inte hör hemma. Här sitter jag och lyssnar på farsans jazzskivor när jag är 4 år. bara en sån sak?? Undra på att mina stackars föräldrar är gråhåriga.


Jag har sedan lyckats bli en riktigt hyfsad musiker. Jag har utbildat mig i 30 år för att nå dit, men sånt ger en inga diplom i den här päronvärlden. Därför har inkomsterna uteblivit. Jag har aldrig förknippat pengar med musik. Den är för helig för mig.  Man har sagt till mig att jag måste göra musik som folk vill ha, men jag vill inte. Jag gör musik som jag gillar, och struntar fullständigt vad andra tycker. Fast visst finns det många som gillar det jag gör också, fast i Sverige är marknaden inte stor för den sortens musik, det är bara att konstatera. Men om det betyder att jag kommer att dö fattig spelar mig ingen roll. Jag kan på min dödsbädd med helt rent samvete säga att inte en enda gyllene tider låt någonsin spelats på någon av de gitarrer jag ägt genom åren. Inte EN enda. Om jag böjt mig på den punkten hade jag kunnat tjäna rätt bra med kosing, men hur mår ett äpple som tvingar sig att bli ett päron? Jag hade inte stått ut.

Det här blev ett lite udda inlägg, men någon gång måste man väl få skriva ett inlägg i dur också. Nåt som handlar om nåt annat än galna tjötkärringar som Liza Marklund och grymheter mot barn. Nu ska jag försöka knacka till koden så även explorer användarna kan se min blogg så som den är tänkt att se ut. Vi får se om jag minns hur man gör....Det visar sig väl.


PS. Jo, det löste sig ju som synes.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

  • Tommy Jonsson säger:

    Grattis Daddy bloggen har blivit bättre nu.

    Om du vill ha synpunkter så skulle jag önska att texten skulle vara lite grövre och större. Läser med läsglasögon och måste hålla på att focusera. Den svagt röda texten på klickade länkar blir nästan oläslig och det tycker jag är synd.



    Första nyheten i DN i går var att en far som i Tingsrätten dömts till 5 års fängelse och 330 000:- i skadestånd till sin dotter blev frikänd i Hovrätten. Även åklagaren yrkade på en frikännande dom. Flickan hade efter Tingsrättens dom kommit på nya rituella övergrepp som fadern kunde bevisa att han var oskyldig till. Målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz ville att fallet skulle utredas bättre. Fadern kommer nu att begära skadestånd för de 80 dagar han suttit häktad.

    2009-05-22 | 05:50:39
  • L.P säger:

    Verkar mest som att fröken Fritz är ute efter att hova in storkovan,precis som så många andra advokater i Sverige!sen att det sker genom uppdiktade "sanningar" är ju fruktansvärt,bra att fadern i detta fallet kunde bevisa sin oskuld,beklagligt att han tvingas till det,för tänk om han inte kunnat bevisa sin oskuld,och ändå varit oskyldig till dottern anklagelser?



    Resultatet hade varit fängelse för honom,med ett förstört liv efteråt..suck..rättssäkerhet finns det idag?



    L.P

    2009-05-22 | 10:04:00
  • PAPI säger:

    Tråkigt med din ekonomi, har själv inte ekonomiska problem än men märker att jag inte orkar ta tag i min ekonomi och annat då all energi går åt till vårdnadstvisten. Tala om meningslöst slöseri med människor (barnen, mitt ex, jag, socialen, familjerätten, advokater, ...). Så om inte annat så borde staten tänka på hur destruktivt dagens konfliktdrivande system är för samhället och satsa på ett fredsbevarande system istället!



    Har flera gånger lyckats rycka upp mig men då hittar bara exet på något nytt ännu grymmare sätt att hindra/hetsa barnen mot mig och så är det kört igen. Önskar ibland att det fanns ett vaccin mot sånt!



    PAPI

    2009-05-22 | 13:06:24
  • valens säger:



    Det ligger mycket i det vad du skriver PAPI.

    Det vad du talar om, det har hänt i en mindre eller större skala och kommer att ske i varenda vårdnadstvist!



    I mitt fall har omsättningen överskridit den 7 siffriga gränsen för länge sedan i nu den 5 åriga vårdnadstvister...



    Det som jag har för länge sedan försökte få ut i massmedia och därmed till beslutande politiker var just dessa bortkastade pengar, denna absurda slöseri!

    Dessutom har jag alltid ställt frågan om alla är medvettna om hur många lyckliga barn skulle vara tillsammans med båda föräldrarna om dessa resurser skulle användas på ett korrekt sätt!



    Tyvärr, det finns alldeles för många "hungriga" skrupellösa individer som har sätt vårdnadstvisterna som deras ekonomiska välgång, deras gyllene "mjölkko"... Eller en kick för snabb och framgångsrik karriär byggt på lögner och rövslickeri...



    Så länge en skickligt långdragen och manipulerad vårdnadstvist omsätter 7 siffriga summor...

    Så länge HVB för ensamplacerade barn kan tjännar i genomsnitt 3 669 kronor per dyggn och barn...

    Så länge "Vårdnadstvisternas industri" omsäter tiotals miljarder (om inte mer!) årligen...



    Så länge kommer att ske...

    Att varje gång PAPI, daddy, valens och många, många andra lyckats rycka upp sig, då hittar bara exet(manipulerat av...) på något nytt ännu grymmare sätt att hindra/hetsa barnen mot PAPI, daddy, valens och många, många andra och så är det kört igen.

    Önskar ibland att det fanns ett vaccin mot... ALLA skrupellösa individer som har sätt vårdnadstvisterna som deras ekonomiska välgång, deras gyllene "mjölkko"...

    På våra ekonomiska bekostnad... och på våra barns barndom och framtids bekostnad...



    ALLT "FÖR BARNETS BÄSTA"!

    2009-05-22 | 16:22:30
    Bloggadress: http://visa.respeqt.nu
  • Ramona Franssonn säger:

    Hej Daddy, skitsnyggt! Nytt tangentbord tror jag med din kapacitet ÄR en investering oavsett vad mamsen än säger.



    Själv har jag inte kommit längre än vad vi pratade om sist. Inte varit i rätt butik än så att säga. Jag återkommer så snart det blir dags.

    Ha en skön helg!

    Ramona

    2009-05-22 | 19:52:59
    Bloggadress: http://ramona-fransson.blogspot.com
  • Anonym säger:



    Att föreslå ett nytt "keyboard" för att du skulle snygga till och få musiken låta ännu bättre. det är bara ett plus i kanten.

    Jag hade också gärna investerat i ett nytt tangentbord om jag hade varit yngre...

    Det är svårt att lära gamla hundar sitta...



    Så jag får nog nöja mig med min gamla skrivmaskin.

    Men jag kommer alltid se eller lysna vad nya apple keyboard med kompakt design alstrar...

    Självklart att då och då, ödmjuk, kommer jag testa trycka ned en eller några tangenter för att se hur det ser ut, hur det låter...



    Vem har inte imponerats, någon gång i sitt liv, om Bachs orgel music? I dur med...

    2009-05-22 | 21:19:00
  • valens säger:

    glömde signera...

    2009-05-22 | 21:21:51
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • L.P säger:

    det blev klart bättre,och framför allt lättare att läsa bloggen =)



    Bra jobbat,D



    Mvh L.P



    www.pappa-barn.se



    För barns lika rättigheter till båda sina föräldrar.

    2009-05-23 | 00:41:03
  • kvinna och mamma säger:

    Försökte lägga inlägg på newsmill men det gick inte. Får se om det går här. Jag har tvärt om mot dig upplevt att det är pappans sida så som du beskriver här som kommer fram i media, till exempel TV4. Både pappa och socialtjänst använder sig av termen umgängessabotage trots att mamman endast tar hand om ett svårt sjukt barn. En socialtjänst som springer pappans ärenden, en pappa som misshandlat både sin fru och barn och begått övergrepp mot dem båda. En socialtjänst som på inrådan av den misshandlande pappan jagar mamma och barn. Min upplevelse är att det inte finns varken vård eller någon som lyssnar på mamman. Hon är helt ensam om att ta hand om allt, både det som pappan till barnet och det som socialtjänsten åstadkommit samt att ta hand om barnet. Om man har en man som är snäll och tar hand om en när man får barn så har man normala behov och ska få vård och bli omhändertagen och behov av trygghet och bla bla bla när man får barn. Har man däremot en pappa till barnet som misshandlar mamman och barnet och begår övergrepp mot dem, ja då har mamman inga normala behov, då är det fritt fram att attackera henne och ifrågasätta och terrorisera henne hur mycket som helst. Jag håller inte alls med dig om den bild du ger. Jag har upplevt den rakt motsatta. Jag har blivit behandlad så som du beskriver dig behandlad, bara med tillägget att jag och mitt barn var misshandlade och utsatta för sexuella övergrepp. Jag håller med om att socialtjänsten och övriga myndigheter i Sverige begår övergrepp och inte är rättssäkert. Jag håller också med om att kvinnojouren inte är bra. De sprang också mannens och socialtjänstens ärenden och var helt dumma i huvudet rent ut sagt, totalt osunda. Men jag håller inte med om vinklingen att det skulle vara kvinnan man skyddar. Tvärt om. Det är upp till ärendet vem man attakerar. Problemet ligger på en helt annan nivå och handlar om någonting helt annat än det du driver. Hur som helst hoppas jag att den som är snäll och verkligen bryr sig om sitt barn, att det ska gå väl för den. Jag tror inte att det är möjligt att göra någonting åt myndighetspersoner. Det är i stort sett inget fel på lagarna. Det är människorna som arbetar på dessa myndighetsposter det är fel på.

    2009-05-23 | 15:18:25
  • Mikael Karlsson säger:

    Han ville bara göra rätt för sina barn



    För en tid sedan kunde man läsa i medierna om en mamma och en pappa som häktats efter att ett spädbarn inkommit med frakturer på 13 ställen i kroppen. Mamman hade 3 barn sedan tidigare var av ett barn bodde och bor hos sin mormor.





    Det två mellan barnen 3 och 5 år gamla placerades hos sin pappa. Pappan har nu emellertid blivit av med boendet av barnen och barnen har flyttats till ett fosterhem.





    Vad gjorde pappan för fel?





    Jo, Pappan hade fått direktiv att barnen inte fick vistas själva med mamman. Detta respekterade pappan men lät ändå barnen få träffa sin mamma med pappans närvaro. Dessa möten skedde en gång i pappans hem samt en gång på stan. Man hade också observerat att mamman varit synlig utanför dagiset när pappan skulle hämta barnen. Dock har pappan som sagt varit medverkande.





    Utan grund eller fog kontaktade Socialtjänsten pappan för möte där de ville prata ”lite” efter detta möte fick inte barnen följa med pappan hem. Idag sitter pappan och slåss för att få träffa sina barn och har enligt Länsstyrelsen fått full rätt att få umgås med sina barn utan restriktioner samt ej heller någon tidsbestämd umgängesrätt. Detta innebär att pappan således har full rätt att när som helst hämta barnen för umgänge hur länge han vill och göra vad han vill.





    Ändå sätter sig Socialtjänsten som inte gjort korrekta utredningar eller ens kompletta underlag för beslut sig på tvären och sätter stopp. Även Mannen i fosterhemmet sätter sig emot pappan och barnens rätt att få en fullgod kontakt.





    När man gör utredningar som sedan skall ligga till grund för beslut skall det finnas med en konsekvens beskrivning av beslutet. Detta har alla rätt att få enligt socialtjänstlagen. Detta finns inte någonstans i socialtjänstens utredningar eller beslut. Man har också pekat på stödinsattser som inte finns beskrivna i någon utredning. Man har inte heller beskrivit stödinsatsernas karaktär. Stödinsatser som man menar har ägt rum.





    Pappan slåss idag för att få tillbaka sina barn för en trygg uppväxt samt få ha en nära relation till sina barn. Men motarbetas hela tiden av Socialtjänstens handläggare samt mannen i fosterhemmet.





    När pappan fått länsrättens beslut kontaktar han fosterhemmet kvällen innan via sms som förövrigt varit det enda sättet de haft kommunikation på. När han sedan åkte för att träffa sina barn, blev han bemött av fosterhemmets bil som i hög hastighet lämnade området då de fick syn på pappan. Pappan hade då med sig två vittnen. Barnens farmor samt en representant från Vårdnads & Umgängeslagar vilket pappan bett följa med som observatör. Observatören höll sig på avstånd för att inte inverka på barnens kontakt med pappan men såg hela händelseförloppet. Pappan försökte också komma i kontakt med fosterhemmet via telefon dock utan resultat.





    Fosterhemmet menar att pappan endast kan träffa sina barn ca 2 timmar i veckan. Detta för att själva fosterfamiljen inte har tid med mer. Där med måste man väl anse att fosterfamiljen åsidosätter barnens intressen och behov av en kontinuerlig kontakt med sina föräldrar och väljer att deras egna behov får gå före. Detta är inte förenligt med vare sig Fns barnkonvention eller Föräldrabalken.





    Vid andra tillfället pappan kom för att träffa sina barn, möts han av mannen i fosterhemmet som ställer sig och talar om för pappan att han inte har några rättigheter. Mannen är mycket aggressiv och hotiskt i sitt beteende. Han använder ord som Du ska fan inte tro att du kan göra som du vill, Din jävla översittare, Vem fan tror du att du är. Han talar också om för pappan att han ska inte polisanmäla det som sker. Pappan som då har två timmar på sig värjer sig med att han fått beslutet från länsrätten och att han vill träffa sina barn. Ett beslut som mannen i fosterhemmet inte alls tar hänsyn till. Till slut kommer dottern springande och ropar pappa och är jätteglad att se sin pappa. Frågan är hur mycket av denna diskussion barnen hunnit höra innan hon kommer springande.





    Så ser det ut idag. Pappan har endast låtit barnen få träffa sin mamma under uppsyn. Det enda socialtjänsten sagt tidigare var att barnen inte fick vistas själva med mamman och de har inte pappan heller låtit barnen göra.





    Får verkligen socialtjänsten brista på detta sättet och bortse från barnens bästa? Har vi inte nått i detta land som heter barnperspektivet.





    Min personliga uppfattning i detta är om nu socialtjänsten i Gävle ansåg och anser att mamman är så farlig för barnen, Varför kan de då inte först kontakta pappan och tala om att de inte vill att barnen träffar mamman alls? Varför går de inte in med ett restriktions beslut som förbjuder mamman att kontakta barnen?





    Helt klart är ju att barnen idag måste må mycket dåligt av att inte ha kontakt med någon av sina föräldrar. För två timmar i veckan är ju knappast att ha kontakt.





    Mikael Karlsson



    Vårdnads & Umgängeslagar

    2009-05-23 | 15:30:04
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Till Mikael



    Du beskriver en verklighet som många föräldrar brottas med idag. Jag vet inte årets siffror, men 2006 köpte skattebetalarna genom socialtjänsterna privat vård och familjehemsplaceringar för 4,2 miljarder kronor. Att man inte har en aning om vad det är man får för dessa pengar blir alltmer pinsamt tydligt.



    Ännu värre är de fall där man faktiskt VET att man placerar barn hos minst sagt olämpliga fosterföräldrar men plötsligt är det som att DÅ är det inte så himla noga. Men nåde den förälder som råkar gå mot röd gubbe med barnvagnen. Då kan det bli frågan om ett omedelbart skiljande från barnen. (Nej jag överdriver inte. Detta stod bl a om mig i familjerättens vårdnadsutredning).

    Att det är väldigt lönsamt att bedriva fostervård kan ju ha med saken att göra. Men att dessa brott skulle ha ekonomiska motiv och därmed ske medvetet är svårt att få gehör för hos normala människor. Dom kan helt enkelt inte tro att det svenska samhället har gjort sig ekonomiskt beroende på kidnappningar av barn från deras föräldrar. Men titta då på filmen där senator Nancy Schaeffer vittnar igen och igen och LYSSNA på vad hon säger. Kanske det till slut kan plantera ett litet frö av tvivel hos dom som vägrar se.



    Kvinna och mamma:

    Jag är enig med dig om att det är myndigheterna som bär huvudansvaret för de missförhållanden som råder. Jag är också enig med dig om att även mammor hamnar i skiten ibland. Däremot är jag djupt oening med dig då du påstår att det är pappornas sak som får synas i media.



    Du kan ju jämföra spaltutrymmet i fallet baby Thor t ex. Vem fick mest plats stöd och hjälp av våra medier?



    Sanningen om gömda lyckades dom vrida till en debatt om att Liza nu förstört för misshandlade kvinnor. Knappt en rad om de verkliga offren i denna skandal, pappan och hans dotter. I den mån man skrev om pappan så var det ur synvinkeln att han var muslim och därmed diskriminerad.



    Jag tror säkert att det finns fall där mammor behöver samhällets stöd och hjälp, men det får dom ju också. Socialtjänster, Kvinnojourer, kvinnofridslinjer och allehanda andra stödtelefoner, förstående poliser och åklagare, brottsofferjouren, rädda barnen, BRIS, röda korset som driver mammakampanjer, insamlingsgalor på TV, vad mer kräver ni? Papporna har ingenstans att vända sig. Ingen som hjälper.



    Om du har råkat så illa ut som du beskriver och inte blir trodd när du berättar din historia, skyll det i så fall på alla de mammor som anklagar falskt hej vilt för alla brott dom kan komma på, och därmed i nästan samtliga fall lyckas separera barn och fäder.



    Lägg skulden där den hör hemma. 700 kvinnor fälldes ifjol för brottet mened. Och då skall man veta att i ett vårdnadsmål vittnar man inte under ed utan endast i brottsmål.



    jag vill inte förringa mammors problem. Naturligtvis skall dom ha samma rättigheter som pappor. Men deras problem har dom andra mammor att tacka för, inte mig.

    2009-05-23 | 16:12:51
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Tilol Daddy, Jag har även skickat denna skrivelse till Newsmill, Vet inte om den blivit publicerad ännu. Även i lokatidningen där fallet äger rum har jag skickat denna skrivelse. Men jag tror inte de vågar ta upp den.

    2009-05-23 | 16:38:53
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Mikael:



    Om du loggar in på newsmill så ser du på din sida om dom har publicerat din artikel eller inte. Tyvärr motiverar man inte varför en artikel inte har publicerats om så skulle vara fallet.



    Jag fick en refuserad idag som jag hade skrivit under ämnet "skenar åklagarna", men antagligen tyckte man inte att min artikel stämde tillräckligt bra med ämnet.

    2009-05-23 | 16:51:41
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • MZMuZic säger:

    Oh Yes! Bloggen har blivit mycket bättre nu, åtminstone i min IE8!



    Tommy Jonsson:



    Vet inte vilken webläsare du använder men ett bra tips är att använda Ctrl +/- för att förstora och förminska texten. Funkar bra i IE8 i alla fall. :)

    2009-05-23 | 17:37:20
  • Mikael Karlsson säger:

    Jo daddy, Man motiverar, det ser du också på din personliga sida. Till vänster om artikeln. under texten varför den inte blir publicerad. Jag har en artikel som de tyckte var för utmanande. Men det tycker jag ju knappast denna är som jag skrev nu sist. Dock utelämnade jag väl rätt snyggt att det var Gävle kommun det handlade om...

    2009-05-23 | 18:02:04
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • kvinna och mamma säger:

    Aha, ja då vet jag var felet ligger. Fortsätt med det du gör då.

    2009-05-23 | 18:06:55
  • kvinna och mamma säger:

    Måste säga också att jag inte förstår poängen med att klumpa ihop alla av ett kön i samma grupp. Om jag säger att jag inte fått det stöd som du beskriver av socialen och polisen och folks som lyssnar och ditten och datten, istället för att ta in det så säger du att "ni" kvinnor får det vad begär "ni". Det är en bra grej att ha förmåga att sätta sig in i hur andra har det. Jag tror inte det är givande att driva en sak om en grupp i klump. Ofta är det så att man inte ser det som andra drabbas av när man själv inte är i den "gruppen". Det finns många sådana "grupper" i vårt samhälle. Jag kan ju som sagt var också dra upp enkelspåriga vinklingar från media där mammor som jag kommer i kläm av att det snedvinklas (för att det sitter en KVINNA som vill stötta sin BROR mot sin före detta och genom det skriva ner hela det kvinliga mödrasläktet och klumpa ihop dem och göra dem till ett ont ting som beter sig på ett enda sätt. Precis som du nu gör. Och om folk som du och andra för en kamp där ni klumpar ihop kvinnor på detta sätt och utsätter (till exmepel) mig och mitt barn för att inte bli hörda och skyddade så kan man inte skylla på KVINNOR. Varför finns det inte en vettig debatt omkring det här? Myndighetspersoner är inte vettiga, och inte heller de som för debatten runt det gör det på ett vettigt sätt. På vilket sätt anser du att du och ditt barn är mer värda än jag och min son? Hur rättfärdigar du att du klumpar ihop kvinnor som ett ont tingest och skyller på KVINNOR att min son utsätts? Varför skulle min son vara mindre värd än din dotter??? Tack för att jag fick skriva i din blogg men inte för att du inte kan ta till dig vad jag säger. Precis som du inte hör vad jag säger så gör heller ingen annan det. Lycka till med att platta till kvinnor och rättsväsendet. Du är på god väg! Hej då och ha det bra alla vettiga och snälla människor!

    2009-05-23 | 18:15:45
  • jakobsson säger:

    MK.ang. att utesluta namn eller orter tyker jag är synd, det är själva slagkraften i skriverierna. Själv lämnar jag ut namn på tjänstemän och politiker i beslutsfattande position just för att de inte skall kunna sitta och fatta beslut i en skyddadverkstad utan insyn. Jag tror att eftersom genomlysningen av myndigheter inte fungerar i gammelmedia längre får många för sig att det är fritt fram för villka övergrepp som helst.

    Här följer ett ovanligt fult exempel på hur man i populismens namn kan bete sig hur som hellst.



    Frikänd, förnedrad och vanärad.

    Hur överlever man en sådan seger i din domstol, Håkan Laven hovrättslagman i hovrätten för nedre Norrland?

    I Östersunds Posten kan man 081205, läsa om en lärare, som anklagats av en elev för att ha tilltvingat sig sexuelt umgänge under förespeglingar om bättre betyg. Vid förhandlingen i hovrätten, framkom att vid den uppgivna tidpunkten var mannens fru hemma, i lägenheten där övergreppet skulle ha skett, med deras sjuka barn. Läraren hade lektion i skolan vid tillfället. Eftersom det inte redovisas, kan man anta att det helt saknas stödbevisning. Trots detta kan man läsa i ÖP.

    Hovrätten konstaterar i sin dom att elevens berättelse framstår som trovärdig, men att det finns tvivel för att gärningen ägt rum i lärarens bostad vid den tidpunkt som eleven angett och därför ogillas åtalet.

    Med andra ord kan domarna Håkan Laven, Rickard Ebbing och Irja Öhrnell likt gudar, avgöra att pojken talar sanning. Pojken är trovärdig, bara inte om platsen och tidpunkten

    fortsättning finns på länken.

    tillsmotsatsenbevisas10665837.asp" rel="nofollow">http://www.sourze.se/Sexf%C3%B6rbrytaretillsmotsatsenbevisas10665837.asp

    2009-05-23 | 21:02:57
  • Adam Weisshaupt säger:

    Jo rå så att.. de e bittert, lite som Tony Richardsson, fast ja e bitter som fan. Daddy, Valens, LP, MK, fy fan vad dom kör med Oss... Vi e värda grus asså. Hela tiden och kraften går åt till att försvara naturliga och mänskliga rättigheter, fy fan!!

    Ursäkta, jag brukar försöka att vara mild på denna sida men idag har jag druckit Whiskey(hej alla socialsekreterare. de var 2 månader sen jag tog nått stärkande) Vi e ju alla naturligtvis dåliga fäder och skitstövlar, vi luktar illa, vi är inte betrodda(med rätta) vårt budskap till våra barn ska ju vara att de inte har nån rätt alls...

    Snacka om Orwell!

    ps. Till samtliga som skriver på denna blogg, I LOVE YOU! ds.

    2009-05-23 | 23:15:55
  • jakobsson säger:

    AW. Skål o "gu tår". I bland är en god Whiskey den rätta avkopplingen.

    2009-05-23 | 23:29:07
  • Adam Weisshaupt säger:

    Samtidigt får vi ju inte glömma den viktiga kampen för kvinnorna att få 1,6% mer i lön. Härmed utropar jag till samtliga kvinnor i Sverige att jag erbjuder en av Er mina futtiga 225 kr i månaden till Er som tjänar mindre än mig i samma bransch. Det vore trevligt om någon kvinna kom ut och erbjöd mannen lika t ex att Gudrun den store jämställdhetskämpen skrev på sin blogg att vi skulle kvotera vid vårdnadstvister. Vi ska få 2000 fäder som utbildas explicit för att få gemensam vårdnad (istället för män i styrelser) för att möjliggöra för kvinnan att få förmånen att gå ut och jobba, göra militärtjänst, agera mänskliga sköldar då männen är utsatta, få den stora äran att bjuda ut män på krogen å betala...

    Gud vad jag önskar att Gudruns dröm blev sann:-)

    2009-05-24 | 00:38:45
  • Mikael Karlsson säger:

    Kvinna & Mamma, Tyvärr är det så att man ofta delar in samtliga åroblem i kvinnliga och mannliga... Om du går igenom denna blogg ser du att jag som MAN kämpandes emot en KVINNA och SOCIALEN också blir emotsaggd då jag rent oraliskt inte håller med samlingen eller boskapen i jorden. Man får spö av att ha egna uppfattningar eller åsikter... Jag sitter inte nyckter just för tillfället, men jag är ändå av samma boskap som jag alltid varit ... en utdöd art av mellanting mellan havs djur och trädkramare vegetarian och köttätare... Dock tror jag det finns en enda person som respekterar mig här och det är Daddy.. de andra som skriver kommentarer skriver från hjärtat och magen .. Daddy skriver både från hjärtat och magen samt hjärnan... Vad jag vill ha sagt är... Läs vad Daddy skriver.. inte vad resten av kommentatorerna skriver.. Det är inte av vikt... För det som är av vikt är.. Vad Daddy skriver och hur du senare uppfattar det samt vilket svar du ger.. Är du missnöjd med Daddys skrift,,, Låt då din tystnad säga sitt... Håller du med.. Jubla då och smäll av alla konfetti.. men om du vill påtala fel i Daddys skrift.. Säg det ocu låt resten vara... För mig personligen är de andra förutom Daddy en hop folk som vill följa en ledare.. En ledare som kan föra deras språk.. Men när ledaren sagt sitt och inte har fler ord.. då överger de honom och drar vidare... Jag har både jublat och förnekat vad som skrivs.. där av håller jag nu en låg profil för ibland kommentatorerna finns en anda av forum syndrom.. Vilket jag inte tycker om.. Jag gav ett inlägg i ett fall där jag visar var jag står.. men inte i samma anda som de andra utan där jag slår mot de som agerar orätt.. Det gör Daddy med.. men jag ser inga kön.. det gör de andra.. Nu pallar jag inte plådra mer.. Jag har endast käkat ett grönt äpple idag.. och det var inte så bra då jag senare hamnade på fest.. En uppmaning till alla kvinnor och män.. Fyll buken rejält innan alkohol intages.. Jag borde åtminståne ätit 2 äpplen och inte ett... Frukt banta är svårt .. HA HA HA.. Pöss på er... Har en historia och berätta i morrn om en av mina bästa vänner som är tjej.. som endast ville ha VV men som fick Boendet.. men på ett mycket besvikande sätt pga pappan.. Det svinet.. Godnatt!

    2009-05-24 | 00:50:37
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Mikael Karlsson säger:

    Till Daddy.. Jag fick inte min artikel publicerad.. på grund av anledning :



    Se förslag till ändring

    Hej, vi tackar nej till artikeln/Leo Lagercrantz



    dålig anledning tycker jag.. men ska sätta mig i morrn och fråga farför... Fittor är vad sådana är som imte kan säga sanningen i svensk media... Horor är de som får betalt för att skriva en mening och förnedra en annan... Jag accepterade att de inte ville publicera min förra artikel om Pappa-föreningar.. men denna gången tycker jag att Newsmill är veka! Där av faller de till de sistnämnda i mina kategorier!

    2009-05-24 | 00:57:50
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Haha...det festas lite runt om i landet ikväll märker jag. Önskar att jag hade haft en god single malt själv med. Gärna från Islay. Men sådan lyx har jag fått lägga ner.



    Fick en kopia på mitt socialregister idag som dom ärade socialsekreterarna i min dotters kommun begärt ut från min kommun. Innan modern till Rania snodde henne och stack förekom jag inte med en rad i varken soc eller polisregister. Nu finns jag i båda. Vilekt naturligtvis gynnar dom som tydligen tycker att det är bäst för min dotter att aldrig mer få springa och kasta sig runt min hals.



    Sverige är fantastiskt.



    Skål på er pojkar. Jag kan ju trösta mig med att jag slipper huvudvärk i morgon i alla fall.



    Och till mamman vill jag säga att du kanske skulle ta och läsa mitt förra meddelande till dig igen.

    Om du nu har råkat ut för ett sånt svin till man som du skriver begriper jag fan inte att du inte får hjälp av varken soc eller kvinnojour. Dom hjälper ju min dotters mamma, och jag har varken slagit, hotat, kränkt eller begått ett enda jävla övergrepp mot nån av dom någonsin.



    Mycket märkligt land det här...

    2009-05-24 | 02:50:56
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddy säger:

    Nä Mikael, jag hittar inte någon motivering alls. Fast det kan ju bero på att det är helg och att dom inte hunnit granska artikeln än?



    Vi får väl se på måndag om den kommer in. Den borde i så fall kunna röra om i grytan en aning.



    Ta nu en virre för mig med, och skåla för barnens rätt att slippa inkompetenta utredare och galna kärringar som ser potentiella pedofiler i varenda snuskgubbe....ja utom Tomas Bodström och Claes Borgström förstås. Det är ju rekordeliga karlar det som har förstått att vi måste ta det säkra före det osäkra och spärra in män bara för att en kvinna säger att han våldtagit henne för 7 år sedan. Bevis? Vadå? Hon säger ju det...! Trovädigt dessutom. Han sitter visst på Skogome Tito. Även om vi inte delar musiksmak så kan vi ju alltid prata gamla turnéminnen. Dessutom har jag ju Christer i göteborg. Ännu en musikerkollega som ligger mycket närmare mig i musiksmak. Han har inte sett eller hört från sina älskade pojkar på 9 månader nu. gemensam vårdnad har han fortfarande, men Bup har sagt att det inte är lämpligt att barnen får träffa sin far, och då kan det ju inte vara det heller anser hovrätten i Göteborg.

    Märkligt med tanke på att under hela deras uppväxt så är det han som skött om barnen. Haft kontakterna med skolan. Vakat vid deras sjukbäddar och gett dom den kärlek och bekräftelse dom behövde.



    Han har dom anmält för grov kvinnofridskränkning. Men polisen har fortfarande inte lyckats utröna huruvida han är skyldig eller inte. Trots att han har en mobiltelefon full av sexsms från skatan som påstår att han våldfört sig på henne.



    i julas fick han inte ens lämna julklappar till sina barn. Det ansåg socialtjänsten i Tynnered inte nödvändigt. Då saknas ju bara en trummis och basist så kan vi ju bilda en fångorkester. Det blir ju en helt ny genre. Sydstatshårdrock med operasång..Fan, vi kommer ju att bli stilbildare...



    Usch fy fan..vissa kvällar är värre än andra. Gamle Kenta sjöng en gång.."just idag är jag stark, just idag mår jag bra". Fattar precis vad han snackade om det gamle modset.

    Just idag är jag inte stark, men det pendlar från dag till dag.



    Nu öppnar jag Cubase och plockar fram guran. Det är det enda som hjälper nätter som denna.

    2009-05-24 | 03:23:20
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Idag är man inte man för sitt namn... Men kul var det i går i alla fall... Om du såg detta som jag skrev i går "Se förslag till ändring

    Hej, vi tackar nej till artikeln/Leo Lagercrantz " så var det vad jag fick till svar för att Newsmill nekade min insändare. Själv tycker inte jag att den insändaren var så farlig.

    2009-05-24 | 20:26:30
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Key säger:

    Hej "Daddy"



    Du och jag verkar ha mycket gemensamt. Bl.a ekonomin och musiken. Är själv amatörmusiker och har gjort över 100 låtar. Men jag vet inte om nån vill lyssna på dom. Jag är ingen sångare så det är instrumentalt.



    Till Tommy Johansson skulle jag vilja säga: Använd Firefox. Finns ett tilläg där du kan zooma in sidorna så får du större text. Jag hade samma problem innan jag hittade det. Firefox kommer ihåg vilka sidor du vill ha zoomade. Toppen! Förvanskar heller inte sidan, om man inte zoomar in för mycket vill säga. Själv befattar jag mig inte med IE.



    Ha det allihopa // Key

    2009-05-27 | 09:59:27
    Bloggadress: http://keypet.blogspot.com/
  • Key säger:

    Ursäkta: Tommy Johnsson skulle det vist vara i min förra kommentar.

    2009-05-28 | 19:15:59
    Bloggadress: http://keypet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: