daddys

Beware the fury of a patient man

Hur man känner igen en fanatiker

Kategori: Feminism

miljöpartietKommer ni ihåg den där gången Liza Marklund satt som gäst hos Skavlan på SVT? Nej hon hade inte ljugit. Nej, hon ville inte möta Monica Antonsson face to face. Nej, problemet var inte att det stod sann på omslaget, utan att det saknades ordet "byggd".

Men det var inte den tjötmostern det skulle handla om idag. Jag tog upp detta program för att kanske ni som såg det satt kvar och även lyssnade på Amos Oz, den israeliske författaren som kom in efter Marklund. Både Liza och Amos är säkert intellegenta personer. Men om man med intelligens även menar ärlighet och medkänsla så skulle en jämförelse mellan de två vara som att jämföra Kelly Bundy med en nobelpristagare.

Jag hörde även senare en intervju med denne man på radion och han fick då frågan: Hur känner man igen en fanatiker? Jo, sa han. Det första tecknet på att någon har drabbats av fanatism är en total avsaknad av humor. Det där är en mening som kommer att följa mig resten av mitt liv. Jag är inte längre densamma människa som jag var innan jag sögs in i den här skräcktillvaron. Jag har kallats psykopat, kvinnohatare och t o m värre saker. Nu senast var det någon som kallade sig "marcus" på Newsmill som visste att jag var alkis tydligen. han hade nämligen gjort efterforskningar som han sa. Undrar var? Jag är i stort sett absolutist, och minns inte ens senast jag drack mig berusad. Under turneåren blev det en del, men det var ju 9 år sen vi pensionerade vår gamle Bettan nu. Det känns som jag har spenderat halva mitt liv i den där Dodge bussen. Många dråpliga minnen är förknippade med den bilen.

Så ibland har jag nästan undrat själv, har jag blivit fanatisk? Så obalanserad att jag inte längre klarar att se klart på det vi i Sverige kallar jämställdhet. Så när jag hörde dom där orden av Amos Oz kände jag mig både glad och lättad. För jag har fortfarande humor män farliga för djur Jag kan till och med se uttalanden som det av miljöpartisten Karin Svensson Smith ovan och garva en smula. Fast det är klart, om dom där tre partierna skulle vinna valet så kommer jag att kunna hålla mig för skratt. Det talas på Newsmill om att Wetterstrand skulle bli statsminister. I så fall blir väl Mona jämställdhetsminister kan man anta. Då jävlar ska ni få se på "jämställdhet". Då kommer jag att söka asyl i USA. Om Mia kan komma in för att hon är förföljd så borde väl jag också få. Ska kolla med domare Livingstone. Colorado är ju en vacker stat, med härliga skidbackar och vacker natur. I

dag får bloggen gå i humorns tecken. Som artikeln i Expressen här ovanför t ex. Här följer ett litet utdrag ur artikeln: Nu vill vi i organisationerna Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige (ROKS), Sveriges kvinnojourers riksförbund (SKR), Djurens Rätt, Svenska Djurskyddsföreningen samt Djurskyddet i Sverige, gemensamt lyfta frågan till den politiska dagordningen. Inte minst då den nya alliansregeringen anser att frågan om mäns våld mot kvinnor är en viktig och prioriterad jämställdhetsfråga samt att antalet sällskapsdjur stadigt ökar.
Dessutom slipper jag skriva så mycket om jag lägger in ett par filmer istället.

Att köpa nytt programerbart tangentbord, och mus med ytterligare en massa knappar kommer att spara in en massa tid visst. Men skiten ska ju programmeras först. Macron ska skrivas in och knappar och hjul skall kalibreras och assignas till genvägar och sökvägar och både fan och moster.
Och när jag gör det så måste ju röran som jag haft på datorn också organiseras upp. Så det blir först en rätt lång startsträcka innan alla smarta funktioner har knappats in. Jag har en mängd saker på blogglistan nu, men det får vänta tills jag fått ordning på alla knappar, mappar, hjul, domar brev, svaromål, åklagarbeslut och allt annat som jag har haft lite huller om buller. men sån är jag. Även om jag inte är världens mest organiserade person så vet jag precis var jag har allting. Det är sällan jag behöver använda sökfunktionen. Ni har säkert sett dom där gamla kufarna som har mappar och pärmar lite överallt, men dom hittar allt på stört. Men när någon sorterar så hittar dom ingenting. Lite så fungerar det väl med mig också. Även om det är att hårddra det en smula.

I dag bjuder jag på ett par riktiga humorhöjdare. Först Paolo Robertos intervju från radion i vintras där smockan hänger i luften. Den kvinnliga programledaren gör nästan på sig i ren ilska. Hon gör sitt bästa för att dölja den, men...tja, det går väl så där.... skulle man väl kunna säga...Ni som inte har hört den, ta chansen nu.

Sedan hittade jag ett jäkligt kul klipp med Robban gustavsson som jag aldrig sett förut. litegrann på samma tema faktiskt med en mycket ilsken TV reporter som intervjuar mästaren i "kast med liten kärring". garvar ni inte åt den....ja då är det definitivt dags att börja fundera.

Här kommer först Paolo...(Det verkar som det där att boxare skulle vara punchiga också är en myt).



Och så Robban och sisela Kyle.




Jag hittade den här också. Tony Rickardsson provar på att arbetsträna nu när speedwaykarriären är slut. Bl a testar han att jobba på dagis. Då blir det som ni kanske förstår näppeligen speciellt genusinriktat. Däremot obetalbart roligt.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Ja det är underligt. Att Liza gång efter gång frå blanda sig i andras vårdnadstvister och tycka offentligt försöka påverka.



    Skulle inte förv¨åna om hon försöker tycka likt andra radikaler försökt göra för ditt barns räkning.



    Jag hoppas att du har det bra och att det går framåt. Din kompis verkar vara i samma läge som mig.



    Med en massa konstiga SMS i telefonerna men ingen vaken socialsekreterare eller familjerätts utredare är beredd att kolla om det verkligen är så.



    STRANGE ?



    Synd att det finns kvar och att sanningen hinner ikapp.



    When the shit hits the fan it´l get widely spread.



    Bra postat till Monica.







    Leroy

    2009-05-24 | 20:56:18
  • Leroy säger:

    Nog känner man igen alla dessa faniatiker efter 4 år på olika forum.



    Tråkigt att man inte talar om barnens rätt eller försöker se att det är den det handlar om.



    Man tror eller påstår, väljer att fastna i detaljer i stället för att kanske inse eller sätta sig in i olika historier.



    Man försvarar att det är ok att ta i olika lägen i stället för att låta saker bli utredda på eett korrekt sätt och att det inte får ta tid så att alinering blir möjlig.



    Fanatism är när man är rädd för humanism och driver egna agendor.





    Leroy

    2009-05-24 | 21:00:11
  • Karina säger:

    Har aldrig hört den intervjun med Roberto, men jag fann mig själv sitta och applådera! Killen har ju rätt. Vi måste kämpa för jämställdhet, men vi får inte heller tvinga den på folk. Vi lever i ett demokratiskt samhälle, allt vi är och har är baserat på demokrati, så låt oss välja själva!

    2009-05-24 | 21:41:15
  • PAPI säger:

    Härlig intervju med Roberto, skrattade faktiskt gott! Trodde inte han var så duktig på att prata.



    Tyckte inte att kast med liten kärring var så kul så jag kanske är en liten fanatiker ;)



    Dagis klippet var betydligt roligare, undrar vad jag skulle hamna om jag blev arbetslös? Kanske som städare på ROKS!



    PAPI

    2009-05-24 | 23:17:25
  • L.P säger:

    Jag blir riktigt förbannad när jag läser om hur idiotiskt Karin Svensson (MP) uttalat sig!



    Är det bara såna här idioter som kvoteras in,eller?



    Det är precis såna här idioter som vräker vårt välfärdssamhälle rätt ner i den ekonomiska avgrunden,väck med såna idioter som Karin,de tillför skada istället för nytta på vårt samhälle.



    Vad f*n menar hon med den "kvinnliga" trafikdöden,är det plötsligt bara kvinnor som dör i trafiken idag,eller?



    Det är väl lika hemskt oavsett vem som dör i trafiken,men tydligen skall även trafikolyckorna göras till en fråga ang.kön,och naturligtvis skall män ta på sig och bära skuld för "mäns strukturella våld mot kvinnor"!



    Herre gud alltså,varför sitter Karin och lyfter lön på denna position,jag hade gärna sett att någon annan kvoterats in som är lämpligare.



    Karin Svensson har tydligt visat hur olämplig hon är för jobbet!



    Jag ska ta del av resten av artikeln senare,när mitt blod slutat svalla av upprördhet =(



    Kanske kan jag dra på mina smilband något,trots allt =)



    L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-05-25 | 05:28:06
  • Alexis säger:

    Roks talesskribenter tycks vara väldigt obildade. "I jämförelse med anglosaxiska och nordamerikanska diskussioner"... Jojo! "Anglosaxisk" avser också alla engelskspråkiga länder - vilket språk är det dominerande i USA?

    2009-05-25 | 12:46:30
  • Tommy Jonsson säger:

    Tack för de humoristiska inläggen Daddy. De är mycket behövliga i vår grå vardag.

    Två andra glädjande nyheter är att Vibeke Bing i dag har utbildning i Örebro och att prefekten på Uppsala Universitet har beslutat att Docent Max Scharnbergs bok som framför mycket allvarlig kritik mot Professor Eva Lundgren ska makuleras. Boken tar upp alla de fel som det sk "Södertäljefallet" är behäftat med.

    Boken har dock redan spridits till 5 värlsdelar och är det något våra makthavare är orolig för är det som framförs i internationellt media. Det lilla som får framföras i svenskt media stör inte så mycket.

    Ska bli spännande och se om SÄPO kommer för att beslagta mitt exemplar.

    2009-05-25 | 13:18:43
  • Key säger:

    Hej "Daddy"

    Det var jag som lånade din kommentar i AB och har redan fått beska kvinnokommentarer på min blogg.



    Nu ska jag sno Robert G:s dagis film också. Hoppas det inte gör något.



    Jag vill också berömma din blogg som jag kommer att följa. Har bara hunnit med första sidan så långt.



    Titta gärna in hos mig! http://keypet.blogspot.com/

    2009-05-25 | 18:48:53
    Bloggadress: http://keypet.blogspot.com/
  • L.P säger:

    Tjena Key:



    Jag läste din artikel om PP..



    http://keypet.blogspot.com/2009/05/ett-citat-fran-ab.html



    Mvh L.P



    2009-05-25 | 19:47:02
  • daddy säger:

    Key:



    Inte har du snott någon film från mig. Jag har ju bara postat ut den från youtube.

    Kul att du har hittat min blogg. Allt eftersom du läser så lommer du att se att vi har rätt mycket samma åsikter men ibland gör vi lite olika analyser. Jag tänker t ex på de ansvariga i fallet Sofie. Jag har jobbat med dessa tjejer och vet att dom i media alltid framställs som oskyldiga oskuldsfulla små änglar som faller offer för stora stygga män. Verkligheten är dock alltid mer komplicerad än den bild vi får förmedlad via våra hemska tabloider som nu passerat alla moraliska gränser.



    Läs exempelvis artikeln på Newsmill som är skriven av Englas mamma och hur hon blivit behandlad av framförallt expressen. Mycket intressant artikel.



    Men som sagt, vi ser lika på det mesta. Idag gick jag och röstade i EU valet. Piratpartiet blev till slut det självklara valet för mig. Speciellt efter gårdagens debatt mellan Schyman och SD och Piratpartiet, dvs de tre outsider partierna. Han från piratpartiet fick bl a frågan om var dom står i frågan om jämställdhet. Han svarade då att jämställdhet för dom var lika rättigheter för alla människor och att lagarna skall gälla lika för alla. Kan det sammanfattas bättre än så?



    Gudrun däremot som har en irriterande ovana att aldrig låta någon tala till punkt hann knappt börja förrän hon likt den papegoja hon är, kom in på hur jävla orättvist allt är för kvinnor. Och hon tycks verkligen mena precis allt.



    Jag får rysningar i ryggraden när hon tar ordet jämställdhet i sin mun. Den goda nyheten var dock att nån mätning visat att Fi får 0,5% av väljarstödet. Men gudrun sätter på sig sin falskt obekymrade min och menar att mätningar skall man inte lita ett dugg på.



    Hon har ju totalt missförtått. Det är ju henne man inte skall lita ett dugg på. Det har 99,5% av väljarna äntligen begripit. Ännu en seger i den segdragna kampen för samm jämlikhet.



    "Daddy"

    2009-05-25 | 20:22:43
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Key säger:

    Ja. Suck! Gudrun, tanten med dom röda läpparna som tycker att alla vi män är talibaner! Undrar om den hon är gift med också är taliban :-)



    Oj, vad bra att ni röstar på PP. Har redan förtidsröstat. Blir PP i riksdagsvalet nästa år också!



    Och tjena L.P Roligt att du också tittar in på min blogg.



    Ha det allesammans!

    2009-05-25 | 20:55:48
    Bloggadress: http://keypet.blogspot.com/
  • L.P säger:

    Nu har även jag kollat på dagiset och "kast med liten kärring"...helkul ju!



    Men när ROKS hittar detta så lär väl det ingå i deras "meny" ang.mäns våld =)



    Tänk om de kunde belysa att majoriteten av männen är vanliga hyggliga medborgare,istället för att som idag höja sina röster och hojta med hittepå "fakta"!



    Väck med ROKS och dessa tokgalna kärringarna,som inte har vett att inse att vi män är hyggliga vanliga medborgare!



    Fram för jämlikhet i Sverige!



    L.P



    PS..Key,kika gärna in på www.pappa-barn.se nån gång.=)

    2009-05-25 | 22:08:05
  • Mikael Karlsson säger:

    Tycker inte att man ska ta bort ROKS? Varför ska man det? Dom har rätt att finnas som alla andra organisationer. Att säga så är det samma som att göra som den röstdeltagaren som slängde Piratpartiets röster i stockholm. PP också ett helt onödigt parti men dom har rätt att finnas som alla andra.!

    2009-05-25 | 22:52:29
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Mikael. ROKS är ingen vanlig organisation som vilken som helst. Dom är en extrem hat och propagandaspridande grupp som hyllar SCUM manisfestet som närmast kan jämföras med Hitlers Mein Kampf.



    Om du inte förtsått detta än så rekommenderar jag dig verkligen att titta på filmen könskriget som finns på min blogg. Klicka på logotypen daddys längst upp så du kommer till startsidan, sedan hittar du filmen i högermarginalen en bit ner.



    Jag kan lova dig att du kommer att ändra uppfattning om denna organisation efter att du sett den filmen. Dom får miljoner i statligt stöd varje år när dom i ett sunt samhälle skulle satts upp på FNs terrorlista för länge sedan.



    Återkom gärna i frågan efter du har sett filmen.

    Den är i två delar. Båda finns postade på min Vimeo sida, Men börja gärna med del 2 som ligger ute på denna blogg.

    2009-05-26 | 00:42:11
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddy säger:

    Dessutom är PP inte något onödigt parti, fast nu talar jag ju politik och där får man tycka vad man vill.



    Men enligt mig så är PP idag det mest nödvändiga partiet vi har. Dom är nämligen det enda parti som försvarar din och min rätt att även i framtiden skriva våra åsikter på ett fritt internet.



    Jag vet inte vad du tycker i frågor som FRA och IPRED, men jag lovar dig att betydligt brutalare lagar än dessa just nu ligger på ritbordet. Internet är idag det enda media som garanterar medborgarna att fritt få sprida information som den jag sprider på denna blogg. Tror du Aftonbladet hade tryckt en enda rad av det jag skrivit här.



    Detta enda hopp för våra barn att få leva i en demokratisk värld i framtiden är nu hotat. Detta är den viktigaste frågan som finns idag.



    För vad kommer att hända om inte vi gör något? Jo det kan jag tala om för dig. Då kommer internet att förvandlas till samma skitmedia som TV:n har blivit som också den var en uppfinning som hade kunnat garantera fri informationsspridning, men vad har hänt med den? Jo den har lagts under ett fåtal stora bolag som bestämmer vad som får visas och inte. Sedan luras vi att köpa "paket" där vissa kanaler ingår. Om vi själva vill bestämma vad vi vill se så går inte det.



    Vill du ha ett internet där du tvingas köpa färdiga paket för svindyra priser och som ger dig rätt att få tillgång till ett antal "godkända" siter som youtube och Aftonbladet, men hindrar all access till fria siter som din och min?



    Det är dit vi är på väg om vi inte agerar.

    Rösta på piratpartiet! Gå inte på lögnerna om att dom är tjuvar som stjäl musik och filmer gratis. Det handlar om så mycket större och viktigare frågor än så.



    (dessutom har dom en jäkligt sund inställning till jämlikhet).

    2009-05-26 | 00:56:35
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    njaaa. Rösta på ett parti som enbart för ett par frågor, tror jag inte att jag vill, Jag uttalar mig inte direkt i IPRED frågan men jag kan säga som så här, Den insyn jag haft inom vissa bitar talar starkt för att FRAlagen måste skärpas ännu mera.



    visst kan det uppfattas som kränkande för en vanlig svensson när det kommer till dessa lagar men syftet är, Frågan om det är stöld eller inte, tjaa, Om en artist skriver låtar och vill tjäna pengar på dem och fixar skivor etc etc.. Så är det i mina ögon stöld att någon lägger upp dennes musik utan dennes tillstånd.



    Om jag går till mitt arbete varje dag och kämpar för att få ihopa mina stålar och chefen helt plötsligt säger att nu betalar jag ingen lön till dig för de som ska ha sakerna hämtade grejjorna i natt utan att säga till... Skulle du då tycka att det är ok?!? Inte jag i alla fall!



    Om det står en bil på gatan och nycklarna sitter i, Skulle du då tycka att det är ok att ta bilen och köra iväg och lämna tillbaka den när du är färdig?



    Man kan se på PP hur man vill men i mina ögon är det endast ett parti som vill visa sitt missnöjje när det kommer till internett och det har de full rätt till att göra. Personligen ser jag PP lika onödigt som Sverigedemokraterna, Men jag anser att bägge är lika välkomna att föra sin talan för det kallas yttrandefrihet "Åsiktsfrihet". Hade vi förbjudit dessa grupper så hade vi till slut levt under diktatur och alla val hade ställts in!



    Jag röstar INTE på Piratpartiet!

    2009-05-26 | 01:10:03
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Mikael Karlsson säger:

    Jag har sett filmen du talade om "tidigare".. tjaa.. det är deras sätt att agera. Men jag ser också andra "jämställda föreningar" med samma ageranden fast i det dolda de med. Låt Roks vara .. slåss i stället för sakfrågor. Det är nått man vinner på i längden!



    "Nu får jag säkert höra att jag är skolad på ett eller annat sätt som många kommentatorer gärna vill ge sken av sedan tidigare"

    2009-05-26 | 01:13:04
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • L.P säger:

    ROKS arbetar emot ett jämlikt samhälle,de försöker införa lagar och ordningar som går ut på att enbart stärka dem själva,verktygen de använder sig av i samhället är sk. manligt våld,de utnyttjar vanliga sunda kvinnor genom att propagera in ett manshat i dem,de använder snarlika metoder som religösa sekter gjort under århundraden!



    Det som vi ser är inget nytt!



    De propagerar för att bygga upp ett starkt manshat i vårt samhälle,de har dessutom lyckats väldigt väl med sina metoder!



    Men är det så vi alla vill att vårt samhälle skall se ut?uppbyggt med hat riktade mot varandra?mellan könen?



    Vad kommer härnäst ifrån "överhuvudena" inom ROKS när mannen är hatad och bespottad,och fråntagen allt värde som människa?



    Först är vi människor,sedan blir vi djur,sedan blir vi ingenting!



    Hitler nöjde sig med rasutrotning,ROKS satsar FULLT ut på att utrota manliga könet.



    De (ROKS) har inte i vår värld att göra,så enkelt är det!



    Män och kvinnor klarar sig bra utan dem!



    L.P

    2009-05-26 | 01:20:03
  • Mikael Karlsson säger:

    Dom har rätt att uttrycka sig precis som alla andra, Vad ger dig rätten att neka dem att bedriva sin tro?



    Ursäkta men du skriver precis vad du har förstånd till när du menar att de inte har rätten att yttra sina åsikter... Då anser jag att ni är ett hot mot yttrandefriheten.. Samt åsiktsrätten i vårat land. Hade man då haft så starka lagar som motsatt sig deras tycker så hade även Daddys blogg blivit bannad och låst och kanske till och med Daddy blivit slängd i finkan för sina åsikter.



    Sen ser jag en likhet i det senaste inlägget med vad Paolo Roberto beskriver om Feminismen. Tala för dig själv och låt andra tala för sig :/



    2009-05-26 | 01:25:44
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Mikael Karlsson säger:

    För övrigt L.P. Du jämför Hitler med Roks som jag Jämför Nazismen med Pappa-Barn.

    2009-05-26 | 01:26:53
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • L.P säger:

    Nazismen och Pappa-barn?hur menar du Mikael



    L.P

    2009-05-26 | 01:35:08
  • Mikael Karlsson säger:

    Om du söker igenom denna bloggen lite här och var så kanske du finner, sen finns det andra ställen att läsa på som du kan söka upp.. Men jag går inte in i Polimik mer med dig med risken att åter bli den som blir "boven i dramat". Som så mången gång förut då det surnas och gråts när det ges kritik.

    2009-05-26 | 01:39:05
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • L.P säger:

    Vet du vad problemet mellan oss är,Mikael?



    Problemet ligger i att du gärna läser mellan raderna jag skriver och där lägger du in ord som passar dig!



    Ta bara detta där du tycker/menar att jag nekar ROKS deras åsiktsfrihet att uttrycka sig!



    Stjärnexempel på hur du "läser" mig,och totalt missuppfattar mig som vanligt,Mikael!



    Faktum kvarstår att vi missuppfattar varandra allt för ofta!



    L.P

    2009-05-26 | 01:49:12
  • daddy säger:

    Mikael.

    Anser du också då att svenska nationalsocialistiska partier som propagerar för etnisk rensing har samma rätt som ROKS att få 11 miljoner i statsstöd?



    Anser du att det borde vara lika tillåtet att hetsa mot judar och araber som det är att hetsa mot män? Skall man inte sätta gränsen någonstans för vad en organisation tillåts sprida för information?



    Roks har offentligt gått ut och påstått att 46% av sveriges kvinnor misshandlas varje år. Är det vad du menar med att alla har rätt till sin tro?



    Roks har också vid ett flertal tillfällen ertappats med att gömma kvinnor och barn som kidnappats från sina fäder. Tranåsfallet är det mest kända, men det finns betydligt fler. Skall man ge statsbidrag till organisationer som begår brott? Varför får i så fall inte Wolfpack och Original gangsters lika mycket?



    Att jämföra ROKS med pappa-barn är inte bara dumt det är direkt fåraktigt.



    Jag vet inte hur länge sedan du såg könskriget, men det kan ju inte direkt varit nyligen. En förening som på sitt 20 årsjubileum står och skrålar "Du kan inte ragga kvinnor när du döööör, du kan inte ragga kvinnor när du dööör". Det jämför du med min blogg???



    Nu jävlar har du lyckats göra mig riktigt förbannad.

    Jag tycker du kan gå med som stödmedlem i denna "demokratiska jämställdhetsförening".



    Du är välkommen tillbaks till denna blogg när du lärt dig lite jävla folkvett. Vi får väl se om det räcker med en vecka till att börja med.

    2009-05-26 | 02:11:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Varför ska jag stötta dem? Jag har inte samma åsikter som dem... Och det handlade inte direkt om vilka åsikter jag hade utan mer om rätten att få uttala sig i tal och skrift... Att de sedan står och skriker slagord som att man inte kan ragga när man är död .. De e ju sant iofs.. men syftet med hela reffrängen en annan... Och ni ger dem uppmärksamhet..



    Om jag förstått det rätt så anser du då att jag inte skall ha rätten att säga min mening i detta?



    Menar du då att jag skall avstängas för det.. hmm??!! ok so let it be... he he he.. Visar ju i så fall att mina påstående skulle vara korrekta.

    2009-05-26 | 04:07:11
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Mikael Karlsson säger:

    En annan sak daddy, Jag jämförde inte ROks och Pappa-Barn. Jag jämförde Pappa-Barn med Nazismen.



    Och när det gäller Roks verskamheter när det gäller Kidnappningar eller dylikt så finns det säkert beskrivet av mig sedan tidigare var min inställning till de bitarna är. Att ni dra en slutsatts från en fråga till en annan är bara löjeväckande. Och du får bli hur förbannad du vill Daddy, Vi hade inte så mycket gemensamt du och jag.. Det märks mer och mer ju djupare i diskussionerna man kommer.



    Mu tror ju inte jag att du godkänner detta inlägg heller. Men jag oavsett så stängde jag ner sms-tjänsten aldelles nyss.



    För vad du nu sitter och skriver om folkvett och åsiktsfrihet stöder jag defenetivt inte och jag tycker att du går åt helvette för långt när du sitter och blir förbannad för att någon går emot strömmen. Trist inställning.



    Men du kan väl sätta min gräns på ett år i stället.. "Om bloggen lever kvar då"...

    2009-05-26 | 04:24:25
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Sara säger:

    Uppfriskande trevliga filmer! Har fått en helt annan syn på Paolo Roberto efter detta inslag.



    Att rösta på Piratpartiet i detta EU-val är viktigt för alla medborgares framtid! Vi måste börja säga ifrån nu om hur övervakningen i samhället idag och i framtiden ska se ut! Snart kan det vara alldeles för sent att sätta de gränserna som våra politiker hejdlöst tänjer på i "det godas namn". Tro inte att att Fra lagen stannar därvid - det finns hela tiden nya lagar som storföretag/regeringar bara drömmer om att få igenom via naiva men också maktgalna politiker!

    Att få säga sin mening fritt via internet utan att censureras av "gammelmedia"och andra intressenter är en av de viktigaste frågorna idag. Alla makthavares mardröm där nyheter sprids blixtsnabbt över världen - om de kan förhindra det så kommer de att göra det. Att kunna röra sig helt oövervakad i samhället idag är redan få förunnat. Övervakningskameror, satelliter och säkert en del annat som "vi medborgare ska förskonas ifrån att veta för vårt eget bästa...."

    Rösta för framtiden, den är redan här och bankar på dörren!

    2009-05-26 | 08:44:07
  • Viktoria säger:

    Daddy

    Varför blev du så arg? VAR jämförde Mikael din blogg med ROKS. YTTANDEFRIHETEN måste gälla alla, annars har den förverkats! Jag trodde absolut den gällde här på din blogg. Du som var så tydlig med att förklara att på din blogg är det ingen som raderar inlägg osv. men att porta någon en vecka! :) HALLO :) Vad gör du? Är det den yttrandefrihet du värnar om.

    Tänk om ni kunde få män att klassas som folkgrupp! Då hade ni kunnat tysta ROKS!

    Men att ROKS ska få statliga bidrag på 11 miljoner är det nog bara de själva som tycker är rätt.

    2009-05-26 | 09:53:34
  • Lilla My säger:

    Viktoria



    Tycker du att det är rätt att hetsa mot män såsom ROKS mfl gör?

    Hade en manlig förening gjort så som ROKS gör hade de blivit anmälda till alla instanser som kunnat uppbringas.



    ROKS anser att män är djur, pedofiler mm enbart grundat på att de är av fel kön dvs män.



    På vilket sätt är det ok att uttala sig så om ett annat kön?



    Mikael.K



    Vart skriver daddy att det är ok att ta en bil bara för att nycklarna sitter i?

    Han pratar om att vi vanliga svenssons ska få fortsätta skriva på nätet och gå in på de sidor vi själva vill.



    Är det ok att ROKS arbetar för att män ska portförbjudas??



    2009-05-26 | 15:47:35
  • daddy säger:

    Mikael får numera sina kommentarer modererade, dvs jag läser dom och bestämmer vad som får postas.



    Att victoria skulle uppröras över det är ju inte så förvånande. hon anser tydligen att jag och ROKS är av samma skrot och korn.



    Om så hade varit fallet så hade jag ansett att kcinnor bör utrotas, att ENDAST pappor skall få rätt att vara föräldrar, att det är okej att svenska skattepengar går till att gömma pappor som kidnappar sina barn. Att kvinnor är vandrande könsorgan som i sina gener har inbyggt en våldsamhet som hotar alla pappor och män. Att kvinnor inte bör få använda datorer och att dom bör få utegångsförbud efter 8 på kvällen.



    Vart har jag sagt detta?

    Och hade det i så fall varit rätt att ge mig 11 miljoner i statsbidrag?

    2009-05-26 | 16:18:58
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Viktoria säger:

    Daddy,

    Lägg av, vart har jag sagt att du och ROKS skulle vara av samma skrot och korn? Vart skrev Mikael det. Dessutom var det DU som blev upprörd.

    Skrev jag på något sätt att ROKS förtjänade 11 miljoner.. Om du tror det kanske du faktiskt ska läsa mitt inlägg 09:53.





    Lilla My

    Skrev jag någonstans att jag tycker att ROKS är bra på något sätt.



    Kan ni sluta tolka allt man skriver negativt.

    Hur ni kan få mitt senaste inlägg till att jag stödjer ROKS?

    Jag skrev att man inte får rucka på yttrandefrihetslagen. Och det gäller väl för alla! Eller?



    Därmed inte sagt att jag håller med ROKS.

    För det gör jag INTE.



    Vore det inte bättre om man kämpade för att inga barn skulle bli kidnappade istället för att leta efter bevis där mammor är skyldiga. De mammorna finns! Jag vet det.



    Men varför är Ni så fokuserade på att bara mammor ljuger för att få vårdnaden i alla tvister. Om det är som du säger så behöver de väl knappast ljuga. "Vårdnaden går automatiskt till mamman i en tvist"



    OCH nu pratar jag inte om ditt fall Daddy, så tolka det inte på det det viset, och ni andra behöver inte heller ta åt er.



    Jag har aldrig sagt att jag inte tror på att Ni här är utsatta för falska anklagelser. SÅ snälla, sluta att tolka in saker som jag inte skriver.



    Varför får man inte säga emot er här utan att bli typ förlöjligad?



    Varför är automatiskt kvinnan en lögnare och mannen ett helgon i tvister här?



    Alla kvinnor är inte lögnare.

    Alla män är inte lögnare.

    Alla kvinnor är inte helgon heller!

    Alla män är inte helgon heller!









    2009-05-26 | 17:11:59
  • Lilla My säger:

    Viktoria



    Jag ställde dessa som frågor för att kolla vart du står i frågan.

    Det var absolut ingen anklagelse mot dig utan frågor.

    Ber om ursäkt om du tolkade dem på det sättet.



    Det måste fokuseras på att många mammor ljuger i vårdnadstvister, kidnappar sina barn mm för att det ska bli någon förändring.



    För att få slut på kidnappningar av barn måste vi få en lagändring så att mamman inte gynnas av att kidnappa barnen.

    De mammor som kidnappat sina barn och undanhållit dem borta en längre tid anses ha en närmare relation till barnen och därmed premieras de med enskild vårdnad.



    Hur tycker du vi ska göra för att få slut på kidnappning av barn och diskrimineringen av pappor?

    Inget påhopp bara en fråga till.



    2009-05-26 | 18:10:25
  • Lilla My säger:

    Viktoria



    Daddy är ärlig och säger till när han tycker folk går för långt på hans blogg.

    Han vill inte stoppa inlägg, men jag förstår honom om han gör det ibland.

    Han får en hel del ganska hatiska kommentarer på bloggen.



    Yttrandefriheten har inte med att en privatperson vill stoppa någon att skriva på dennes blogg...



    Yttrandefriheten kommer enligt mig med ett stort ansvar.



    Jag vill inte heller att staten ska bestämma vad som är lämpligt för mig att se på internet.

    2009-05-26 | 18:14:58
  • Lilla My säger:

    Viktoria



    Är för snabb på att trycka skicka : )



    Alla människor gör både rätt och fel, ingen är perfekt.



    Tyvärr får vi kvinnor fördelar när det kommer till vårdnad om barnen.

    Det är den beska sanningen i dagens Sverige.



    Jag hyllar de föräldrar som alltid utgår från barnens bästa i en separation.

    De är trots allt fler än de som hamnar i domstolar över hela Sverige.



    Trots det måste vi fokusera på de som blir utsatta för lögner mm i en vårdnadstvist för att det så småningom ska bli en förändring.



    ROKS mfl har allt för länge fått sprida sina tentaklar överallt.

    Detta medför en inställning hos domstolar, socialförvaltningar där pappor och barn alltför ofta hamnar i kläm.

    De största förlorarna är barnen som tappar halva sin identitet.

    2009-05-26 | 18:24:24
  • L.P säger:

    Viktoria,my och Daddy:



    Jag tror det skett några missförstånd här ovan,det är väldigt lätt att ibland misstolka kommentatorerna och vad som skrivs i inläggen!



    Inget ont mot någon för att ni har åsikter som en del kanske inte delar med er,men det är väl så vi alla fungerar=vi tycker olika och har egna åsikter!



    Men det som jag vill lyfta här är att skall våra barn få en chans att leva ett lugnt,tryggt liv i jämställdshetens tecken,så måste vi tillsammans bygga grunden för detta trygga samhället,annars lär det bara bli än värre i "vårt" samhälle än vad det redan är!



    Och även jag tycker att ROKS inte skall få bidrag pga att de bl.a sprider falsk propaganda omkring sig,och även medverkar medvetet till att mammor begår brott mot våra barn,brott som är oerhört grymma och som skadar dem själsligt/psykiskt för livet!



    Lägg ROKS bidrags pengar på att bygga upp vårt raserade välfärdssystem istället!



    Både barnomsorg och sjukvård samt rättssäkerheten är illa ute,och dem fungerar allt sämre!



    Och det värsta är att siffran för ROKS bidrag förra året uppgick till dryga 800 miljoner!



    Om jag nu inte minns fel?,hur som helst enorma belopp som borde prioteras till sjukvård och barnomsorg.



    Och jag tror att om vi skulle sätta oss ner tillsammans så skulle vi nog hitta en massa gemensamma åsikter =)



    Mvh till er alla =)



    L.P



    www.pappa-barn.se



    För barns rättigheter till båda sina föräldrar.

    2009-05-26 | 20:52:47
  • daddy säger:

    För det första var det jag som först jämförde Valerie Solanas feministiska manifest SCUM med Hitlers Mein Kampf. En jämförelse som är helt adekvat då båda böckerna propagerar för utrotning av vissa människor. Hitler skrev judar, homos, zigenare, etc



    Solanas skrev att män borde utrotas.



    Hitlers Mein kampf är det nog inte många som hyllar idag, men SCUM blev kritikerrosad av i stort sett alla kulturredaktioner i Sverige då den kom ut på svenska. Den hyllas också av ROKS i filmen könskriget. Där står bl a att män är djur och vandrande dildosar och helt enkelt borde utrotas.



    Mikael skrev i sin kommentar ovan på L-Ps fråga:Nazismen och Pappa-barn?hur menar du Mikael?



    Mikael svarade: Om du söker igenom denna bloggen lite här och var så kanske du finner, sen finns det andra ställen att läsa på som du kan söka upp.. Men jag går inte in i Polimik mer med dig med risken att åter bli den som blir "boven i dramat". Som så mången gång förut då det surnas och gråts när det ges kritik.



    Kan det tolkas på annat sätt än att han jämför det jag skriver här med nazism?



    Då har jag besvarat denna fråga. Jag kan ta mycket skit, och det har jag gjort också, men när man inte ens kan skilja på nazism och en rättfärdig kritik mot radikal feminism som öppet anklagar män för att vara misstag av naturen som bör utplånas, då har man passerat även min annars mycket toleranta gräns.



    Jag är för en öppen debatt och mot censur, men jag har också rätt att bli behandlad med någorlunda respekt för min person. När man går över den gränsen då blir jag förbannad. Är det konstigt?

    2009-05-27 | 03:34:32
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Lilla My säger:

    LP



    Det både jag och daddy vill är att barnen ska ha rätt till båda sina föräldrar och att jämställdheten inte enbart ska riktas åt ett håll.



    Alla har vi olika vägar att gå för att komma dit.



    Som jag ser det är en väg att synliggöra problemen och det tycker jag daddy gör på ett bra sätt.

    Han skapar reaktioner och får folk att börja tänka.



    Tyvärr finns det många som inte vill ha jämställdhet åt båda hållen.

    De vill fortsätta sprida att alla män är djur, potentiella pedofiler mm.

    De vill att illusionen att det enbart är kvinnor som diskrimineras här i Sverige, ska leva vidare.



    Jag skulle nog vilja säga att ROKS och många andra kvinnoföreningar bedriver en hetsjakt på män.

    Vilket för mig är ofattbart att de får göra utan straff.



    Jag förstår daddy att han stoppar Mikael just nu eftersom han/hon attackerar så fort det finns tillfälle.







    2009-05-27 | 07:55:43
  • Rospiggen säger:

    Klart jag ser humorn i dessa klipp! :) Att barnen ska ha rätt till båda sina föräldrar ser jag som en självklarhet. Jag sitter ju själv i en sits där jag med ljus och lykta letar och försöker finna ett sätt som gör att just det fungerar och det ger mig ont i magen och det knyter sig när jag inser att det kanske inte går, jag kanske inte hittar en bostad som underlättar för oss att låta barnen flyta mellan oss.



    Hur man då som mamma medvetet gör allt man kan för att svartmåla, anmäla och ha sig och samtidigt påstå att man är den bättre föräldern och soc stöder det - det övergår helt och hållet mitt förstånd.

    2009-05-27 | 08:57:31
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Viktoria säger:

    Ända sedan 2005 har många vetat om korruptionen inom ROKS se Runeberts nyhetsbrev 2005-05-19. Då trodde han att folk skulle inse sanningen.





    Se länk http://www.runebert.com/nyhetsbrev45.html

    2009-05-27 | 09:00:05
  • Mikael Karlsson säger:

    Nej , Jag menade inte att Daddys Blogg var den som skrev nått nazistiskt.. Vad jag menade med att han kunde leta lite här och var samt leta lite i denna blogg var att jag nämnt vad JAG menar med att jag jämför Pappa-barn med Nazism... För jag har nämnt det förr både på denna blogg samt på andra ställen på nätet i mina åsikter om Pappa-Barn.



    Jag ser bara humorn i hur reaktionen från Dig Daddy blev när du trodde att du blev beskylld för nått.. Jag tänker dock inte skriva nått mer på denna blogg ändå eftersom det visat sig hur du ställer dig till kritik samt yttrandefriheten! För den står då rakt fan inte för!



    Glöm inte moderera mitt Inlägg..

    2009-05-27 | 09:05:11
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Tommy Jonsson säger:

    Det är en författare kanske Harry Martinsson som skrev "I brist på kärlek fungerar hat på samma sätt". Jag får den uppmärksamhet som jag behöver.

    Det stämmer in på ett "värstingbeteende" och det här var kortvarianten.

    Roks agenda stod klar och avslöjad redan i början av 90-talet och är dokumenterad i ett antal "tystade" böcker bl a.

    2009-05-27 | 11:52:49
  • Mikael Karlsson säger:

    Svar till alla som undrar om vad som skrevs och varför.



    Mitt syfte var inte att jämföra bloggen i sig med något nazistiskt eller dylikt. Däremot skrevs följande:



    "Postat av: Mikael Karlsson



    För övrigt L.P. Du jämför Hitler med Roks som jag Jämför Nazismen med Pappa-Barn.



    Postat av: L.P



    Nazismen och Pappa-barn?hur menar du Mikael



    L.P



    Postat av: Mikael Karlsson



    Om du söker igenom denna bloggen lite här och var så kanske du finner, sen finns det andra ställen att läsa på som du kan söka upp.. Men jag går inte in i Polimik mer med dig med risken att åter bli den som blir "boven i dramat". Som så mången gång förut då det surnas och gråts när det ges kritik."



    Frågan var alltså varför jag gjorde en jämförelse mellan en mansförening och Nazismen. Inte något annat. Jag har tidigare kommenterat varför jag anser att de har nazistiska inslag. Jag har också påvisat det tidigare för L.P. Vi misstförstår inte varandra jag och L.P absolut inte. Jag ser honom som lika fanatisk i sina frågor som jag ser ROKS fanatiska i sina.



    Jag är stark i mina åsikter med. Daddy skrev för ett tag sedan att han tror att jag kan be om ursäkt ifall jag har fel.. Jo då det kan jag. Men jag kommer aldrig att be om ursäkt för en uppfattning som de själva skolat visa andra i hur de agerar.



    Jag går absolut inte in och försvarar Roks påståenden eller de frågor de bedriver. Det finns dock ett visst behov av kvinnojoursverksamheter och de går väl "De flesta i vart fall, under Roks." Dock stödjer jag inte allt arbete de bedriver men mycket.



    Hur tänker jag då?? Tjaaa.. Kvinnorjourer stödjer kvinnor med problem som tex misshandels fall. Stödtelefoner etc.. Vad jag också emotsätter mig är att 112 hyr ut sina tjänster till Kvinnojourerna. Psykiatrin i Kristianstad kan tex inte nås via 112 om man hamnar i en krissituation. Min fråga då är... Hur priorioterar man då?? Jag trodde först att 112 var ett statligt bolag som tog endast larm men så är alltså inte fallet.



    Hur som helst... Jag gick inte in och sa att det var Daddysblogg som var nått eller liknas med Nazism. Utan vad jag menar är att jag tidigare skrivit varför jag anser att jag jämför P-B med Nazismen. Jag behövde inte säga mer än så förrens jag var precis det jag tidigare skrev.. Bocken i dramat. Daddy hade bara kunnat skicka ett mail och frågat så hade han fått ett svar på hur jag menade. Men detta gjordes inte utan man tog förgivet.



    Ganska tröttsamt och jag väljer där med att inte skriva fler kommentarer i denna bloggen eller ens befatta mig med den. Tycker att det gått lite långt i sin struktur för hur man agerar. Däremot kommer jag att kopiera kommentatorerna samt detta jag skrivit nu och lägger upp det på min blogg så de som undrar vad jag menat kan läsa det där då risken att jag modereras "som Daddy skrev tidigare att jag nu var satt under moderering av honom själv".



    Ni får alla lycka till i er kamp mot de femenina. Hoppas ni blir hörda.

    2009-05-27 | 12:48:15
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Adam Weisshaupt säger:

    LP;

    Karin Svensson Smith kommer till biblioteket nu på Torsdag, ska vi gå dit?



    Feminismen lider av patologisk narcissism, personligen tycker jag det bara är bra att media lyfter fram deras frågor. Till slut kommer folk att fatta vad de är för några:-)

    2009-05-27 | 14:11:03
  • daddy säger:

    Jag har låtit Mikael Karlssons inlägg där han förklarar varför han skrev som han skrev. Inte mer än rätt.



    Det är lätt att bli missförstådd när man kommunicerar via mail...och sms har nog skapat fler ovänner och brustna förhållanden än någon annan uppfinning i historien.



    Därför bör man vara tydlig när man skriver saker. Jag försöker, men har säkert skrivit ett och annat som jag i efterhand kanske skulle ha formulerat annorlunda.



    Men oavsett om Mikael inte jämför min blogg med nazismen utan menar föreningen pappa-barn är nazister så är det inte något försvar.



    Som jag har förstått det hela så utspelade sig följande.

    Mikael blev ovän med medlemmar på pappa barns forum och till slut utbröt ett regelrätt krig på deras forum. Detta resulterade till slut i att Mikael blev avstängd från forumet efter att ha skrivit saker som gick över all anständighet. Detta skyller han bl a på L-P som han menar är ansvarig för detta. Detta bygger också på ett missförstånd. L-P var inte global moderator på forumet och han kunde därför inte stänga av någon.



    Jag har efter 8 månaders bloggande, 150 inlägg och tusentals kommetarer på denna blogg 2 (TVÅ)!! IP nummer på min modereringslista. Då tycker Mikael Karlsson att jag är en hycklare som talar om yttrandfrihet men inte agerar efter vad jag skriver.



    Nu skall Mikael Karlsson inte befatta sig mer med min blogg och Men däremot skriva sina kommentarer om den på sin egen. Så därför upplyser jag nu alla som läser här att om ni vill ta del av hans kkommentarer om det jag skriver så kan ni besöka Mikaels egen blogg.



    Själv tycker jag det är sorgligt när människor attackerar varann trots att man har samma skador och samma sår. Sår som tillfogas våra själar som föräldrar av myndigheter som tycks sakna all empati och medmänsklighet. Detta blir ibland resultatet. Likt skadade djur attackerar vi dom som försöker hjälpa.



    Men det gör det inte rätt. Det är dom som håller i geväret som vi bör attackera tillsammans. Och den dagen närmar sig alltmer.



    Jag anser nu att jag har gett Mikael chansen till genmäle och därmed gjort rätt mot honom, men det betyder inte att jag vill ha honom här i fortsättningen. Jag anser mig ha rätt att sätta gränsen för vad som tillåts på denna blogg och den gränsen är inte rigid på något vis.



    Man får t o m flyga på varann här om det rör saker som behandlar sakfrågan som bloggen handlar om.

    Det bevisar väl om inte annat de kommentarer som man kan läsa under inlägget om baby Thor. Där allt mer av den sanna bilden nu blir synlig. Men båda sidor får komma till tals och man råkurras ibland så stråna flyger. Det är helt fine med mig.



    Men människor som driver personliga vendettor och som inte kan låta bli att attackera människor för sådant som inte avhandlas här, där går min gräns.



    Jag tror inte Mikael själv heller vill ha någon från någon förening som blir rabiat så fort någon från en annan förening skriver en kommentar. Men om han tycker det är okej så lägger jag mig inte i det. Det kommer dock att sluta i ett regelrätt smutskastningskrig och det kommer hans blogg att få lida svårt för.



    Men det är inte min sak.

    2009-05-27 | 18:57:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • L.P säger:

    Yapp,D..



    du har förstått vad som skett i stora drag mellan Mikael och framför allt en annan medlem som jag inte namnger här av hänsyn till denne medlemmen,samt min tidigare roll som moderator på Pappa-barn(idag är jag admin för Pappa-barns forum!



    Och saken är den att Mikael blev spärrad pga av att han trakasserade medlemmar och till och med hotade en annan medlem till livet öppet på forumet!



    Vi som driver Pappa-barns forum kan inte acceptera ett sådant beteende,oavsett vem som än begår ett sånt här övertramp!



    Faktum är att likt här på din blogg,Daddy..



    så har Mikael getts många chanser till att skärpa sig och behålla fokus på vad P-B:s forum är till för,dvs diskutera allt som har med vårdnad/umgänge,sociala m.m



    Men efter många chanser så har Mikael tyvärr fallit tillbaka i sitt gamla spår och fortsatt vara provocerande och i flera fall till och med trakassera medlemmar!



    Vilket har stört Pappa-barns genuina arbete för barns rättigheter till båda sina föräldrar,och föräldrars rättigheter till sina barn.



    //L.P



    www.pappa-barn.se



    För barns rättigheter till båda sina föräldrar.

    2009-05-27 | 23:33:04
  • Mikael Karlsson säger:

    Svar på Lps inlägg.



    Det stämmer att jag hotade en medlem av pappa-barn. Detta efter att medlemmen ”Som LP nämner fortfarande är medlem i Pappa-Barn” lagt upp en bild på min dotter på forumet: pb.jpg" rel="nofollow">http://www.vardnads-umgangeslagar.se/images/ibispb.jpg Trackaserat andra medlemmar är ren lögn. Men det har helatiden varit så att har man inte delat L.Ps åsikter så har han modererat de inläggen så att de skall passa in så att de passar de åsikter som LP själv har.



    När det sedan kommer till det här med moderatorer och rättigheter så säger Daddy. LP hade inte rätten att ändra eller agera emot vissa personer. Sen skriver LP ”Jag var moderator tidigare men nu forum admin. Hmmm?? Saken är den, Medlemmen är alltså kvar. Man har då alltså accepterat tilltaget med undantag att man ”Stängde av oss båda efter att jag blev förbannad för bilden” men sedan ändå ansett att personen ifråga ”som enligt egen utsago inte haft problem själv och kallar sig boende förälder att vara kvar. Inga protester hördes från någon av de som ”kallade sig moderatorer” eller annan Pappa-Barnare, Ingen i styrelsen gav svar på inlämnat klagomål utan man valde att försöka tysta det hela.



    Jag tycker att jag ska ha den fulla rätten att rättfärdiga mig gentemot Lps anklagelser då han ”i vanlig ordning” försöker utnyttja situationen att jag inte ska kunna ge gensvar. Jag kollar även den rättsliga vägen om förtal då Lps utalande är rent missvisande och trackaserier på andra ”medlemmar inte skett”.

    2009-05-28 | 21:54:55
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Li säger:

    Tycker Paolo har helt rätt i sitt uttalande. I bland har den killen väldigt ljusa stunder.



    Brukar var inne på namninsamling lite då och då. Och hittade den här insamlingen idag.

    http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3429

    Vet att George har skrivit kommentarer på den här sidan innan.

    Har dock lite svårt att avgöra om det är en av "anti-George fanatikerna" som ligger bakom den eller om den är ren sarkasm mot mamman med tanken på de 10 miljonerna som nämns.

    2009-05-29 | 14:21:45
  • L.P säger:

    Med anledning av Karins uttalande om män och våra bilar!



    http://www.youtube.com/watch?v=m7gsE-RoOwA&feature=related



    Kvinna försöker parkera sin bil i en FÖR trång parkeringsficka,om och om igen,likt ROKS envisa hatpropaganda,om och om igen.....................ouch



    http://www.youtube.com/watch?v=vsa7UC1itTc&feature=fvsr



    Kvinnlig förare rammar bil i tvätthall,rejält....................=(



    http://www.youtube.com/watch?v=MJBJDlgEOw0&NR=1



    Kvinna rammar garageport............totaldemolerad =(



    http://www.youtube.com/watch?v=pMfGY9cqTCI&NR=1



    Kvinnlig förare med väninna,krockar,går ut och inspekterar ev.skador på sin bil,men struntar i de andra skadorna hon orsakat,även hennes väninna gör exakt samma generalfel!



    Är det såna här kvinnor Karin Nilsson menar att vi män ska ta efter, i vårt sätt att framföra våra fordon?



    Isåfall vill jag ta sikte på närmaste parkeringsautomat,oroa er inte FÖR jag har en manlig bil som tål det mesta,även närkontakt med parkeringsautomater =D



    Till Karin Nilsson vill jag bara skriva,ta till dig att körning inte har med kön att göra,det har ENBART med sunt förnuft att göra.



    Fast det verkar som att det lider stor brist på sunt förnuft i vårt samhälle idag =(



    L.P



    2009-06-03 | 09:32:22

Kommentera inlägget här: