daddys

Beware the fury of a patient man

Just när man tror att man har hört allt

Kategori: Pappa

trollsprayJust när man tror man har hört allt, från kvinnohatare...(den är fortfarande poppis), till mansgris. Så kommer signaturen Jarri och sätter nya lågvattenmärken. Nu hatar jag visst barn också? Som vi sett i tidningarna de senaste dagarna så kan vi ju nu få döpa både pojkar och flickor till Sven, så könet på denne Jarri är fortfarande okänt. Men nog låter denne person mer och mer som en aktiv ROKS medlem för mig.

Nu har denne Jarri blivit så ursinning på mitt förra inlägg där jag nominerade en mamma som kämpade för sin och sitt barns rätt att behålla hennes man och far till hennes barn i livet. Jag blir naturligtvis rätt stött av vad denne pantade människa skriver, men det studsar av rätt fort. 

Vad denne Safia och hennes man har gjort för att spärras in i ett pakistanskt fängelse är det ingen som riktigt vet. Dom är inte åtalade eller fällda någon av dom vad jag vet. Kanske beroende på att dom faktiskt inte gjort något? Inte vet jag, men något terrorbrott eller att dom på något vis skadad eller dödat någon har aldrig varken påståtts eller bekräftats.

Att fängslas enligt dom s k terrorlagarna är numera lika lätt som , att som man fängslas för våldtäkt eller kvinnomisshandel i Sverige. Inga bevis behövs och tiden som man kan bli sittandes utan dom är obegränsad. Precis som i Sverige.

Enligt den skruvade logik Jarri för fram så säger han att han förr stödde "Robert" den LVU omhändertagne pojken i Härryda, men inte nu längre...på grund av att han blivit arg på mitt inlägg?
Öööh..

Jag är hemskt ledsen Jarri men jag tänker inte byta ståndpunkt oavsett om du stöder Härrydapojkens fall eller inte. Inte heller tror jag att det kommer att ha någon direkt bäring på utgången.
Jarri. Du avslöjar dig genom ditt sätt att uttrycka dig. När du började skriva här var det silkeslent medhållande, dock med små kilar av tvivel instuckna här och där. Men med tiden har ditt hat blivit mer och mer tydligt och i din senaste kommentar blommar det ut i full blom. Och varför? För att jag nominerar en mamma som självuppoffrande strider för sin familj. Dvs Hustru, barn och man.

Om det hade varit så att det på något sätt varit fara för barnets liv och hälsa i den miljö dom vistas så tror jag nog att detta hade gått före. Men som synes bland kommentarerna så missar många min poäng. Det är denna unga kvinnas strid för familjen som jag vill hylla. Att detta är otroligt politiskt okorrekt i detta land vet jag, men det ger jag blanka fan i. Vi behöver få ett slut på kriget mot kärnfamiljen, och vi behöver få det snart. Detta säger jag för barnens skull. Vi vet idag att barn skadas av vuxnas konflikter. Vi vet att dom skadas av att växa upp utan eller med vädigt liten kontakt med sin far. Vi vet att vi har en ungdomsgeneration som mår dåligt. Ändå är det ingen som lyckas sätta ihop två och två?

Vi leder ligan


familjSverige är det land i världen med minst antal giftermål och flest antal skilsmässor. Varför är det så? Om jag vore Sherlock Holmes skulle jag säga, "elementärt min käre Watson. Man kan inte få en familj att hålla ihop när man skapar ett samhällsklimat som är familjefientligt".

Det har varit radikalfeminismens mål länge att krossa kärnfamiljen, då man anser att det binder kvinnan i ett patrialkat underordnande och gör henne till någon slags slav i äktenskapet. På mannen lägger man istället en kollektiv skuld och skam som till slut får oss att böja våra huvuden och erkänna oss kollektivt skyldiga till alla dessa brott som läggs på oss, och som vi utför för att vi är män, inte individer.

Offerkofta och dumstrut


Vi sätter alltså en offerkofta på ena parten och en dumstrut på den andra redan innan förhållandet hunnit starta. Naturligtvis blir dessa inte synliga förrän efter ett tag in i förhållandet, men dom har funnits där hela tiden. Vi får dessa plagg placerade på oss redan innan vi hunnit haft vårt första förhållande. Vissa få vägrar att sätta på sig dessa idiotiska plagg, men dom flesta får dom på sig utan att ens märka det själva.

Sedan skall vi alltså gifta oss köpa hus och bil och leva lyckliga alltmedan offerkoftan och dumstruten gör sig alltmer synliga. Lägg på det att, för att kunna betala huset, båten och bilen måste båda jobba heltid så att den enda tid man får med varann är några kvällar i veckan då man oftast är trött, stressad och småirriterad efter att ha bråkat med chéfen, vart sen till dagis och fått skäll av tanterna där. Sedan skall man hinna leka en stund med barnen, men det blir inte länge, för sen är det bolibompa, och så är det läggdags, med tandborstning, avklädning och godnattsaga. Efter telningen till slut somnat så är man så trött att man mest önskar att ligga kvar, men den lilla stunden som återstår på kvällen är ju den enda man får tillsammans. Synd bara att bägge är så trötta att det på sin höjd blir allsång på Skansen på TV, sen är det God natt...nej inte ikväll älskling, jag är alldeles för trött....

Det dröjer inte länge förrän denna eviga rutin tärt sönder det där, som gjorde en så stormande glad, bara av att vara med den person man förälskade sig i. Då man gjorde vad som helst bara för några timmar tillsammans. Efter ett tag ter sig dom där dyrbara timmarna ha förvandlats till en tillvaro av tystnad och tomma blickar. Då börjar vi fundera på om detta verkligen är den kärlek som man har hört så mycket om? Den som det sjungs om i alla vackra sånger? Nej det kan det inte vara, jag har valt fel...vi passar inte för varann. Och när vi försöker prata om det så förstår vi inte vad den andre säger, för vi talar helt olika språk. Här kommer ofta koftan och struten in i bilden. Och snart börjar man leta efter grönare gräs på andra sidan staketet, och så klart hittar man det till slut.

cowEn äng som lockar med friskt, frodigt, grönt gräs istället för det brunbrända små stråna på din sida staketet. Så hoppar vi över, och njuter att tag av det fräscha gräset i den hagen, medan den man lämnade kvar i den gamla hagen får klara sig bäst den vill. "Jag älskade aldrig honom på samma sätt". Men så efter ett tag händer samma sak i den nya hagen. Det gröna gräset vissnar och blir brunt och torrt. Då kommer tankarna, "det är mig det är fel på". Så då börjar vi gå i terapi för att lösa upp gamla knutar. Detta betalar vi gladeligen 1200 spänn i timmen för. Sedan när vi spenderat upp mot 50 000 på att göra oss fria från gamla trauman och fått gjort upp med far och mor så går vi nöjda därifrån, med samma offerkofta och samma dumstrut som vi hade på oss när vi gick in.

Och så försöker vi igen, men fan det sket sig denna gången med...äsch fan, jag ger upp. Det är fan bättre att leva ensam. Och så växer antalet ensamhushåll för varje år i Sverige tills vi har en hel nation av ensamma mammor som får förstöra sina små puttinuttinuttisar hur mycket dom vill, och farsor som får betala i 18 år för en natts meningslös sex. 

Dom förstör vårt allra heligaste

Människor som inte kan känna kärlek. Dom som aldrig fick den när dom var små och därmed blev av med sin egen medfödda, är så avundsjuka på dom som verkar ha "det där" som dom aldrig tycks hitta. Dom söker och söker efter ett gräs som inte vissnar, men förgäves. Till slut blir dom bittra och hatiska. Konstigt nog tycks dom känslorna vara någon sorts kompensation för bristen på kärlek. Om man inte kan bli älskad så kan man i alla fall bli hatad. För om ingen tycker någonting om mig så finns jag ju inte ens. Därför kan dessa människor på våra socialtjänster och politiker som Tomas Bodström och Margareta Winberg stå i rutan och hånle när dom lyckats slå ännu ett slag för "kvinnans frigörelse".

loveFrigörelse från vadå? En mans kärlek och respekt? Är det inte det som man söker? Men så länge kvinnorna vägrar att ta av sig sin offerkofta och kliva ner från sin pidestal där dom har blivit satta av decenniers daltande, och vi män tar av oss den dumstrut som har satts på oss av kvinnorörelsen och deras allierade överallt i samhället, och står upp för vad vi är, och vad vi INTE är framförallt. Så länge kommer vi inte att få se någon ökning i vare sig äktenskap eller någon minskning i antalet skilsmässor. Snarare kommer det att trava på i samma takt. Och därmed lyckas även femenismen med ännu ett av sina mål enligt det stora manifestet. Att med våld skära av bandet mellan far och barn.

Skall vi fortsätta så här i bedrivandet av vår jämställdhetspolitik? Skall feminismen som enbart jobbar för kvinnors rättigheter få fortsätta sätta agendan för vad som är jämställt och inte?

Jag tycker det är skamligt att attackera det heligaste vi har på jorden. Kärleken mellan man, kvinna och barn.
Hur man kan försvara ett sådant barbari går bortom min horisont. Men jag har jobbat hårt i mitt liv för att behålla kontakten med mitt hjärta, och det har jag lyckats med. Däremot har jag haft en dumstrut som heter duga. Men den har långsamt glidit av under denna process, och det är jävligt skönt att bli fri den. Det lovar jag er.

Detta är anledningen till att jag anser att Safia gör en hjälteinsats. Inte bara för sin man utan även för familjen som instution, och i förlängningen även sitt barn, som jag är säker på behandlas humant i fängelset. Jag antar nämligen att pakistanier även dom älskar sina barn, precis som de allra flesta människor på jorden. Att som barn få växa upp med två föräldrar som av samhället ges trygghet och stöd för att kärleken inte skall vissna och bli brun, utan istället blomstra och förädlas som ett vin på lagring, är det ultimata. Det håller dom flesta sunt tänkande människor med mig om. Dom barnen som fått bevittna sann kärlek från sina föräldrar kommer också att kunna visa den till sina partners.

Tyvärr blir det färre och färre som ges denna möjlighet. Istället promotas splittring i vår familjebalk, när par kommer till familjerätterna och söker hjälp så eldar dom under brasan istället för att släcka den. Umgängessabotage och tvister om barnen tillåts eskalera bortom alla gränser. Vi har sett flera dödsfall, mordförsök och kidnappningar. Falska anmälningar lönar sig och lögner belönas ofta med egen vårdnad. Dvs att en av föräldrarna får en diktators rätt att bestämma totalt över allt som rör barnens liv. Oftas den föräldern dessutom som initierat och drivit konflikten.

Jag står för min nominering, så länge jag inte får bevis för att denna mamma på något sätt är olämplig som mor. Av det som framkommit hittills så skulle jag vara stolt som barn då jag blir äldre och får reda på vad min mor gjorde för min far den där gången. Då skulle jag förstå vad kärlek är.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

  • susanna svensson säger:

    Mycket bra skrivet Daddy

    2009-10-04 | 08:10:43
  • valens säger:

    ”Söndra och härska (latin: Divide et impera) som är en angreppsmetod, problemlösningsmetod respektive krigföringsmetod som går ut på att dela upp ett större sammanhang i mindre delar. Förhoppningsvis kan därefter dessa mindre delar behandlas enklare än det större mer komplexa sammanhanget.”



    I flera år nu har jag mallat på denna historiska termen som verkar bli grundstenen på många agendor hos många aktörer inblandade i familjepolitiken (rövslikarna inkluderas!)...

    Det värsta är att när det händer att bubblan spricker och grova grymma fakta avslöjas, makt och korruption går hand i hand och omsorgsfull soppar man allt under mattan...



    Allt för banets bästa...

    Divide et impera!

    2009-10-04 | 09:09:13
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • Afrodite säger:

    Är det så illa att någon som säger sig stötta ett barn straffar barnet för att någon skriver något på en blogg som inte faller i god jord?



    Jag är ganska mållös just nu kring detta.



    Mycket bra skrivet Daddy, du pekar på något som egentligen är så enkelt men som i praktiken är så svårt.



    2009-10-04 | 09:15:09
  • Afrodite säger:

    Valens:



    Bra skrivet, det är en bra förklaring till vad det är som händer.

    2009-10-04 | 09:16:32
  • Rospiggen säger:

    Jag är alldeles stum, Jocke! Fy fasiken vad du har skrivandets och uttryckandets talang!! Såååå himla bra skrivet! Jag kan bara sitta här och tyst nicka och hålla med dig i varje ord i det här inlägget.



    Jag hoppas också att allt går bra för dig med lilla kissemissen :) Ge honom en puss på nosen från mig!

    2009-10-04 | 09:44:27
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • L.P säger:

    Taggen som känns,men som man inte kommer åt!



    Massa sanna och kloka ord,ord som man själv inte kunnat få fram,men ändå legat nånstans därinne,djupt inbäddat i ens innersta,likt en tagg som fastnat och som gör ont!



    Men som man inte kan göra något åt,för taggen är i själva verket en myndighet som inte drivs på ett sätt som motsvarar barnens bästa!



    Utan istället så handlar det om att minska "konflikterna" ett barn tvingas uppleva,"boten" ligger i att sarga barnens rättigheter till relationer till båda sina föräldrar,och därigenom åsamka barnen den ultimata förlusten,dvs kärlek och relation till sina nära och kära.



    Suck.....



    //L.P



    www.pappa-barn.se



    För barns rättigheter till båda sina föräldrar.

    2009-10-04 | 10:26:23
  • Mikael Karlsson säger:

    Vilket kön Jarri tillhör är ganska ointressant, det intressanta är ju de korkade kommentarerna denne person skriver....

    2009-10-04 | 11:01:35
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se/
  • denise säger:

    Finns det inte en sökfunktion på bloggen så att man kan få fram alla inlägg från en viss person? Det är ju ofta när jag läser bloggar som jag skulle vilja kunna kolla vad en person skrivit

    2009-10-04 | 11:11:30
  • Leroy säger:

    Djupt och bra.



    Instämmer.



    Leroy

    2009-10-04 | 11:55:16
  • Daddy säger:

    Vet inte om det fungerar men skriv in signaturen i sökrutan och kolla. Det finns dock ingen speciell sökning enbart för detta ändamål.

    2009-10-04 | 12:10:21
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • vmm säger:

    Safia hade inget visum till Pakistan. Så helt oskyldig är hon inte.

    2009-10-04 | 14:42:43
  • Daddy säger:

    Nehej, då skall hon väl straffas enligt visumlagen som hon bröt, men det har hon ju uppenbar0ligen redan blivit eftersom hon blev frisläppt.



    Vill vi verkligen ha tillbaks en värld där poliser får rätt att gripa vem dom vill hur dom vill, och sedan hålla dom inspärrade hur länge dom vill?



    Vill vi ha tillbaks en värld där din dörr kan bli insparkad vilken tid på dygnet som helst, och en gäng soldater rusar in och tar din make eller barn?



    Nu har dom kokat ihop ett lagförslag att man måste ha resetillstånd om man skall åka från Malmö till Luleå. Dom kallar den "papieren bitte" lagen.



    Jag håller med Buddy Miller i hans låt för två inlägg sedan..."shelter me".

    2009-10-04 | 14:57:02
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • vmm säger:

    Daddy: du får det att låta som att polisen helt godtyckligt griper oskyldiga bara för att dom skulle tycka att det är kul, eller nått. Jag tror inte att det går till så. Inte ens i Pakistan.



    Men jo, jag erkänner staters rätt att genom polisen gripa personer. Alla är oskyldiga innan dom dömts men vid misstanke om brott kan man spärras in. Så är det i Sverige, Pakistan och i alla andra länder.

    2009-10-04 | 15:25:34
    Bloggadress: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    vmm, Om man nu är oskyldig tills dess att man är dömd... Varför får då inte föräldrar som Jocke träffa sin dotter? Han är ju oskyldig samt har ju utredningen lagts ner... Känns som gamla klycher och gamla standard kommentarer gällande huruvida man ses i samhället när det kommer till brottsmistankar..

    2009-10-04 | 17:45:00
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Adam Weisshaupt säger:

    Mycket bra skrivet Jocke!

    Det är svårt att inte medtagas av dina texter om man är en vanlig medkännande människa. Jag tycker att det är dags att vi ignorerar dessa mörkermänniskor som försöker att försämra för barn och pappor (mammor med för den delen). Det jag menar är att du inte behöver gå i dispyt med dessa mörkermänniskor för det ger inte ett dugg, du behöver inte försvara dig Joakim då du försvarar de mest basala o fundamentala mänskliga rättigheterna för barn och pappor. At sedan några som uppenbarligen är emot barnkonventionen och mänskliga rättigheter tycker annorlunda är trist men inget som vår kamp ska bli lidande för.

    Du kommer att bli en sjujäkulens journalist Jocke!

    2009-10-04 | 18:37:36
  • Nils säger:

    Jag tycker uppriktigt synd om dig, mest synd om din dotter och ditt ex. Såväl du som ditt ex är uppenbarligen vingklippta individer. Lägg ner denna blogg om du har någon som helst respekt för din dotter

    2009-10-04 | 21:24:46
  • Afrodite säger:

    Nils, du har uppenbarligen missat något mycket viktigt och det är att det är mamman tillsammans med diverse myndighter som har total brist på respekt för flickan.



    Det är väl då märkligt att ni som har så svårt för Daddys blogg verkar inte ha det minsta problem med vad mamman och hennes hejdukar gör mot flickan.



    Men jag tar mig friheten och skriva att jag tror att du möjligtvis har någon form av samröre med flickans mamma.

    2009-10-04 | 21:34:04
  • Frida säger:

    daddys har jag följt sen det startade, bloggen är den nu, betydelsefullaste insatsen för barn och deras fäder självklara rättigheter till ett familjeliv, som tyvärr inte gäller alla familjer i Sverige.

    Bättre samanfattat än detta inlägg har jag inte läst tidigare jag är imponerad du kommer att göra skillnad, JR du är en klippa.

    2009-10-04 | 23:51:40
  • Anton säger:

    Jocke!



    Ett seminarium du kan uppmärksamma och deltaga i är Makalösa föräldrars lunchseminarium fredagen den 13 oktober i ABF-huset klockan 11.00-13.30



    Hur får vi vårdnadsfred istället för vårdnadstvist?



    Program:



    Kl 11.30

    Makalösa föräldrars generalsekreterare Helene Sigfridsson presenterar resultatet av en medlemsenkät som visar hur vanligt det är med konflikter mellan föräldrar, hur man löser dem och hur man skulle vilja att stödet för att lösa konflikter ser ut.



    Kl 12.15

    Marianne Gabrielsson, Projektledare Barn i svåra vårdnadsstrider i stadsdelen Hägersten-Liljeholmen, presenterar hur de arbetar med konfliktlösning.



    Kl. 12.45

    Debatt, behöver vi en ny lagstiftning eller andra politiska beslut för att bli bättre på att skapa vårdnadsfred istället för vårdnadstvister?



    Medverkande:

    * Anti Avsan, moderaterna

    * Maria Kornevik Jakobsson, centerpartiet

    * Gunvor G Ericson, miljöpartiet

    * Liselotte Olsson, vänsterpartiet

    * Gudrun Schyman, feministiskt initiativ



    ... å föresten Jocke, jag betalar gladerligen Din anmälningsavgift.



    2009-10-05 | 00:09:36
  • Daddy säger:

    Intressant. Jag går gärna dit. Om jag får tid och möjlighet. Jag skall kolla in datumet lite närmare.

    2009-10-05 | 01:41:29
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Afrodite säger:

    Jag skulle glädjeligen betala min sambos ex anmälningsavgift om jag visste att hon kunde ta in det och det gynnade deras son.



    Jag skulle gärna gått själv om jag kunnat.

    2009-10-05 | 07:04:17
  • Anette Jakobsson säger:

    Jocke jag tycker du skall lägga ut Jarris inlägg så vi alla kan ta dela av hennes tankar om barns rättigheter.

    Ibland så är det bra att låta dumheten/ondskan få tala för sig själv och visa sig i all sin nakenhet. Det kommer att bli intressant att se vilka som tar ställning för och sympatiserar med tanken att man kan offra barn för att straffa någon vars åsikter man ogillar.

    Är Jarris inlägg så illa som du skriver så kommer det att skada hennes sak mer än 100 meter text av någon annan.

    2009-10-05 | 08:55:11
  • Afrodite säger:

    Jag håller med dig Anette.

    En dag skall vi alla stå för det vi säger, skriver och gör.



    Jag har fortfarande mycket svårt att kunna förstå hur någon kan vara så fruktansvärt finner inte passande ord som straffar en människa som skriver något som inte passa genom att fullständigt egoistiskt, utan insikt straffar ett barn.



    Sedan vet ju inte jag om denna Jarri enbart säger att hon skulle hjälpa XXXXX.

    Jag tror inte att hon har den potantial som krävs för att hjälpa någon eftersom hon sätter sig själv främst och därmed snackar skit kring detta för att ge dig Daddy dåligt samvete genom att säga att det är DITT fel att Jarri nu bestämt sig för att vända ett barn ryggen.



    Vad sägs?

    Någon som känner igen tankesättet?

    Jag möter detta varje dag då min sambos äldsta son är utsatt för detta av sin mamma.



    Detta är min tolkning utan att veta mer än vad som står i Daddys inlägg.



    2009-10-05 | 09:12:14
  • Adam Weisshaupt säger:

    Vi kan också vända på steken. Om denna blogg hette "Mommy´s blogg" då skulle Jarri och hans kumpaner glatt hålla med denna mamma. Dessa personer är helt enkelt inte öppna för andra synvinklar och dom förstår inte att dessa mammor som rövar bort sina barn är väldigt farliga för sina barn och att de skadar barnen. I deras värld så finns det inga dåliga mammor för det är vad deras egna erfarenheter säger dem, dessa personer har inget intresse av att söka lära sig någonting nytt eller att debattera på ett sakligt sätt. Dras tankar är cementerade...... det är lönlöst att tala med dem.

    2009-10-05 | 11:35:54
  • Lennart säger:

    En hel blogg med så mycket dumhet! En av daddys egna hyllningar till samma dumhet applåderas. Det var länge sedan jag skrattade så mycket.

    Tack alla ni som bidrar till underhållningen!



    Är det dum-brudens behandling av barn som daddy hyllar och förordar så ska han inte ha någon vårdnad. Det är gudskelov inte helt omöjligt att någon myndighetsperson läser detta och ser daddys totala brist på omdöme när det gäller bemötandet av barns behov.

    Daddy fattar inte vad det är han exponerar och inte den jublande publiken heller.

    Så daddy får skylla sig själv. Han får vad han ber om.

    2009-10-05 | 12:59:16
  • Daddy säger:

    Det är väl bara att konstatera att vissa förstår vad jag försöker säga och andra begriper inte ett smack.



    Det beror väl på vilka kroppsdelar man nyttjar i sin tänkeprocess skulle jag tro.



    Lennart passar väl in på den typ av man som beskrivs längst upp till höger på bloggen.

    2009-10-05 | 13:02:55
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Adam Weisshaupt säger:

    Lennart, Vilken kille:-)

    Snacka om att göra en halmgubbe....

    Daddy försvarar mänskliga rättigheter och barnkonventionen och ibland så svävar han ut med kärleksfulla texter som ovanstående som påvisar att han har ett ytterst sällsynt rikt känsloliv som kan fånga det kärleksfulla som denna moder gjorde.

    Vilka myndighetspersoner kommer att ingripa mot att en människa är kärleksfull och inkännande?

    Du måste skämta Lennart

    2009-10-05 | 15:39:28
  • Lennart säger:

    Konsekvenstänk, daddy. Konsekvenstänk.

    2009-10-05 | 16:10:13
  • Leroy säger:

    Jag tror inte du Lennart läst mer än kanske 10% av alla de stolligheter som här har lyffts kring utsatta barn och föräldrar och ur myndigheter och lagvrängare agerar fel och framförallt inte skyndsamt.



    Förändringar är ett måste så att tiden inte går och fler jänar på påståenden eller att tiden går förlorad.



    Se till den som liten är.



    Lennart kanske är förklädd gud/gudinna.



    Läs på lite djupare Lennart.



    Leroy

    2009-10-05 | 17:07:28
  • Anton säger:

    Jag hoppas innerligt att "Lennart" och hennes trollsvans gör sig hörda med sitt "konsekvenstänk".

    Det är precis det som faktiskt är på tapeten här "Lennart". Genom att sådana trasiga individer som du visar vad ni går för, så får vanligt folk insikt i hur den mentala ohälsan genomsyrar många myndighetsutövande instanser. Det är vanliga människor som arbetar på dessa instanser. Även sådana med svåra personlighetsstörningar.

    Se på Schyman, Winblad, Bodström osv..



    Hoppas vi ses i ABF-huset.

    2009-10-05 | 19:30:51
  • W säger:

    Fy f-n vad underbart skrivet Daddy!



    Jag kan bara säga att ge Aldrig upp denna blogg!



    Efter vad jag gått igenom så kan jag lugnt säga att denna man tar i väl i underkant - min innersta önskan är att idioter likt "jarri" som resten feministvasaller håller sig till gängse forum och inte väljer att förpesta gällande Verklighet med sina uppdiktade sagor. Jag likt resten dumstrutpappor vill bara ha fred!



    Jag har i alla fall haft lite tur på vägen - det finns inget finare än att höra lillemans snarkningar i sängen bredvid ikväll!



    Finns "säkert" nåt fel att finna i detta också "Jarri", eller hur..?

    2009-10-05 | 19:52:05
  • Adam Weisshaupt säger:

    Lennart;

    Allvarligt, om du vill komma med kritik så är det en fördel om du poängterar vad som är fel i Daddy´s resonemang på ett sakligt sätt annars så är det lätt hänt att man avfärdar dig med troll deviset

    Upp till bevis Lennart!

    2009-10-05 | 21:20:54
  • Se hit! TR dömde rätt! säger:

    http://www.pappa-barn-sverige.se/artiklar/hopp/pappa.html



    ...nu har Svea Hovrätt prövat ärendet i en tredagars-förhandling (i dagarna).



    Mammans advokat? Allas våran Ia Sweger såklart!

    Behöver man önska sig en mer utförlig dom av en tingsrätt?

    Läs tingsrättens dom och förundras (av lycka)

    2009-10-05 | 21:33:21
  • Anonym säger:

    Jisses vad ni jiddrar...



    Är detta för att komma för att komma ifrån problemet som drabbar oss pappor - nämligen den Verklighet som står för dörren när tjejen (mamman) väljer att göra slut trots att man gör allt man kan med familjerådgivning, familjerätt och till slut (trots att man innerst inne inte vill) tingsrätt för att få vara förälder till sitt EGET barn!



    Jag erkänner villigt - jag ORKAR inte läsa igenom alla ´kommentarer´ längre, folk vill bara göra sig hörda och/eller styra ämnet åt sidan. De som vill ägna sig åt interna tvister bör så delge varandra tillträde till facebook, eller ännu hellre ge varandra sina telefonnummer så detta kan fortgå där!



    Ämnet som tas upp i Daddy's blogg är alltför viktigt för att spolieras av dessa Idioter som inte förstår bättre.

    2009-10-05 | 21:33:33
  • W säger:

    Lennart = Lena

    2009-10-05 | 21:35:35
  • Leroy säger:

    Så tråkigt att Lennart/Lena väljer att påstå i stället för att diskutara eller föra dialog.



    Hoppa på i stället för att se fördelar med att sakfrågan reds ut snabbare.



    Så klart borde viss insikt visas efter allt du skrivit och lyft Daddy.



    Jag blir så trött som man säger då man gång på gång bevisat men den man pratar med inte förstår eller inser eller väljer att visa att den förstått.



    Vad skaöll man skriva för att en del skall förstå att det handlar om rättvisa och 3.dje part som riskerar att växa upp utan möjlighet att bilda sig en upfattning om 2ndra part/förälder.



    Hm.



    När skall vasinnet ta slut?



    Insikt eller sanning hinna ikapp?



    Leroy



    Leroy

    2009-10-05 | 22:42:52
  • Leroy säger:

    Finns det längre något samvete?



    Eller skall man handla i egen sak skita i 2á och 3dje part?



    Lägga ner och ge upp eller tro på en framtid?



    Leroy

    2009-10-05 | 22:44:53
  • Adam Weisshaupt säger:

    LP

    När och vart är detta seminarium.

    kontakta mig gärna.

    Adam:-)

    2009-10-05 | 22:47:45
  • Anton säger:

    Adam...



    LP har nog inte en blekaste, han snurrar nog mest runt sin egen axel ;)



    däremot kan jag säga att det är den 13:e denna månad och det är makalösa föräldrar som anordnar.

    Inga stora förhoppningar men jag tänker gå.

    2009-10-05 | 22:58:49
  • Adam Weisshaupt säger:

    Anton;

    I vilken stad, kontakta mig då du har numret.

    MVH

    Adam

    2009-10-05 | 23:59:44
  • Leroy säger:

    Daddy jag skulle nog vilja ha med denna låt på skivan.:



    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1405974&BroadcastDate=&IsBlock=



    Texten:Varför skola mänskor strida,

    varför skall det flyta blod.

    Varför skall så många lida

    blott för någras yvesmod.

    Friden är och skall väl bli

    livets högsta poesi.

    Friden är och skall väl bli

    livets högsta poesi.



    Alla äro vi ju lika

    födda utav samma ätt.

    Både fattiga och rika

    ha vi samma mänskorätt.

    Varför skall den starke då

    så den svage nederslå.

    Varför skall den starke då

    så den svage nederslå.



    Varför skilja man från maka,

    varför taga moders stöd.

    Varför skall de små försaka,

    blott för kriget dagligt bröd.

    Läggen nu all vapnen ned,

    låt oss njuta evig fred.

    Läggen nu all vapnen ned,

    låt oss njuta evig fred.



    Ungdomsåren äro korta

    man bör räkna var minut.

    När de en gång äro borta,

    är det ock med glädjen slut.

    Vilka minnen lär ni få,

    när ni en gång bliva grå.

    Vilka minnen lär ni få,

    när ni en gång bliva grå.

    Alla äro vi ju lika

    födda utav samma ätt.

    Både fattiga och rika

    ha vi samma mänskorätt.

    Varför skall den starke då

    så den svage nederslå.

    Varför skall den starke då

    så den svage nederslå.



    Varför skilja man från maka,

    varför taga moders stöd.

    Varför skall de små försaka,

    blott för kriget dagligt bröd.

    Läggen nu all vapnen ned,

    låt oss njuta evig fred.

    Läggen nu all vapnen ned,

    låt oss njuta evig fred.

    "

    Leroy

    2009-10-06 | 00:45:10
  • Brunmedelåldersman säger:

    Makalösa mammor??? Kommer de att vara på samma seminarie?

    2009-10-06 | 12:18:09
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Läste du domen Daddy??? säger:





    http://www.pappa-barn-sverige.se/artiklar/hopp/pappa.html

    2009-10-06 | 17:11:30
  • Daddy säger:

    Nej jag har inte hunnit detaljstudera den. Är det domen från Solna tingsrätt som har fastslagits i Hovrätten?

    I så fall är det ju helt fantastiskt eftersom den tar upp just PAS, även om den inte nämner just den förbjudna termen.



    Kan nån ge mig den korta versionen. Jag är överhopad just nu...

    Ett nytt inlägg är i alla fall planerat till i kväll.

    2009-10-06 | 19:05:42
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Jo Daddy dommen nämner faktiskt den förbjudna termen under Bevisning.



    Har läst igenom allt.



    Utdrag:

    "BEVISNING



    Pappan har som muntlig bevisning åberopat fritt partsförhör med sig själv samt vittnesförhör med fil.dr. och leg. psykologen Lena Hellblom Sjögren, nuvarande



    kontaktpersonen Gunilla Björklund, familjebehandlaren Gun Andersson, tidigare



    kontaktpersonen Mikael Danin, vännerna NN och NN. Som skriftlig bevisning har Pappan åberopat ett brev daterat den 25 januari 2009 från sin kusin NN, sakkunnigutlåtande upprättad den 17 augusti 2008 av Lena Hellblom Sjögren till närmare analys av befintligt skriftligt material åberopat kring tvisten kompletterat med muntliga uppgifter vid ett hembesök, i målet verkställd vårdnadsutredning, polisanmälningar jämte på dem följande avskrivningsbeslut, Mammans brev till Pappan den 3 september 2007, avskrift av ett sms från äldsta barnet den 12 december 2007 till Pappan s väninna, utskrift sms från ------ 24 juli 2008, utskrift sms till äldsta barnet juli 2008, beskrivning av Parental Alienation Syndrome, PAS, hämtad från Internet och skriven av Stan Hayward, Agnetea Svensson och Göta Emtestam, intyg från leg psykoterapeut Ingrid Arenäs över Pappans behandling, fotografier över Pappan tillsammans med barnen samt slutligen syn, förevisning av två korta filmer tagna med mobilkamera vid flickornas besök i Pappans nya lägenhet."



    Leroy



    2009-10-06 | 19:25:21
  • Uppsala säger:

    Angående domen från Solna.



    (Mål nr T 8421-07 SOLNA TINGSRÄTT Avdelning 1 DOM 2009-04-24 Meddelad i Solna. Html-format. Jag antager att den stämmer med originalet.)



    Har inte orkat läsa noga. Min fråga till alla blir: Tycker ni alla att Barnkonventionen skall ignoreras? Tingsrätten har ju ålagt pappan ”bevisning”.



    Är det inte så att Staten skall ”garantera” barnen sin rätt enligt Barnkonventionen?



    Svensk lag:

    Är det inte så att Rätten skall se till att alla frågor rörande vårdnad och umgänge utreds?



    Voffor skall då pappan bevisa?



    Annars är det lätt att få intrycket att rätten f.ö. roat sig med att följa både lag och vägledande dom i detta fall. Det är både ovanligt och positivt! )



    Till Afrodite säger jag att det är nog Aurora som är Morgonrodnadens Gudinna! Eller hur? Om jag i morgon ser signaturen Afrodite igen så återkommer jag kanske om ”din lapp på kylskåpet”.



    Tycker alla i övrigt att tjänstemännen i Sveriges Offentliga Makt skall kunna trotsa lagen utan att få straffen som lagen anger?



    Jag kanske skall kalla mig för trötter i stället för Uppsala.

    Man kan bli trött efter många kränkningar. På nätet cirkulerar något snyftigt om en före detta åklagare Stefan Holmlin. Mot mig var han kaxig och nedlåtande. Någon förening för ”falskt anklagade”. När han själv drabbades av sina egna metoder tycktes det inte vara lika lustigt!

    De där ”Makalösa Föräldrar” förvärrar problemen för pappor och barn. Konstigt att så många okritiskt sväljer fager retorik.



    Natti, natti!



    2009-10-06 | 21:28:48
  • Anton säger:

    Uppsala...



    Alla kanske inte tycker att det du nämner "borde vara", men då är det dags att känna kaffedoften och vakna. För SÅ ÄR DET!



    Alla "ansamlingar" människor har individer och grupperingar med skilda åsikter.



    Makalösas inbjudan till ett seminarium med titeln som den är tyder inte på att huvudsyftet med seminariet är att samla folk som ska "förvärra problemen för pappor och barn.



    Släpp bitterheten och gör din mänskliga röst hörd istället.

    Uppsala är inte alltför långt bort. Kom dit som en individ med intelligenta meningar så kan det dra ett litet strå till "stacken".



    Alla välkomna!

    2009-10-06 | 21:56:01
  • Leroy säger:

    Var det inte så att ett advokatkontor i den nämnda staden låg bakom grundandet av Bortrövade Barns Förening, BBF som var inblandade i Gömda skandalen ochden politiska agenda som Liza och Mia drev. Då man körde över E Hermon som säkert hade mer kunskap och var mer lämpad. Lyssnade till alla inblandade.



    Visste mer om skyddad identitet än de flesta.



    Att flera inblandade som det skrivits om fortfarande håller på att påstå i stället för att bevisa. Att många väljer att se NMKR,Yakida som hot i stället för att inse att sanningar hinner ikapp påståenden.



    Man bör inte bara påstå, man bör kunna visa substans.



    Tänk vad bra ju bredare social bas våra barn och frmtiden kan byggas på och vi delar ansvar. Ger och inte tar eller påstår. Myndigheter agerar skyndsamt och inte långsamt.



    Leroy

    2009-10-06 | 22:51:58
  • vmm säger:

    Uppsala skrev: "Är det inte så att Staten skall ”garantera” barnen sin rätt enligt Barnkonventionen?"



    Eh... nope. Om du vill ha det korta svaret. Att Sverige skriver på en konvention betyder inte ett skit förutom att vi bedyrar att vi vill att konventionen ska införas i våra lagar. I klartext så är det helt meningslöst. En konvention är ett papper helt utanför våra lagar och det är så att i Sverige så gäller svenska lagar.



    Sedan så finns kryptiska skrivningar om "barnets bästa" i barnkonventionen. Ingen kan objektivt säga vad det är. Rädda Barnen har sagt att det är "barnets bästa" att få tillhöra en kultur och därför är det okej att omskära pojkar. Men när det gäller flickor så är det barnets bästa att inte tillhöra en kultur. Alltså inte bli omskuren. Och är det verkligen barnets bästa att som spädbarnspojke få förhuden bortskuren för att ens föräldrar har en religiös övertygelse som säger att man ska skära bort könsdelarna på ett nyfött pojkbarn? Det här med "barnets bästa" är verkligen föremål för tolkning!



    Men nu var det inte omskärelse vi skulle prata om. Men i korthet så betyder det inte någonting att Sverige skriver under en konvention att verka för barnens bästa. Det betyder... inget!

    2009-10-06 | 22:53:51
    Bloggadress: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Alldeles riktigt tolkat. Barnkonventionen har fortfarande 20 år efter Sverige satte kråkan under, inte upphöjts till svensk lag.



    Det är 5 mandatperioder. Och ännu syns ingen som helst verklig vilja att göra den till lag heller. Inte på någon sida av blocken verkar det som.



    Påminner om ljusgalan som skall hållas i Kristianstad den 20 November för att uppmärksamma barnkonventionens 20 års firande. Konstigt ord att anväda på en sorgehögtid. Men jag kommer att vara där då och spela en låt eller två tillsammans med en musikervän till mig som inte fått se sina barn på 14 månader. Alla anklagelser har visat sig vara falska där med kan tilläggas. Hoppas att så många som möjligt som bor i närheten sluter upp.

    2009-10-07 | 00:33:08
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Afrodite säger:

    Först så vinkar jag lite till Uppsala ;)



    Ja det är med barnkonvention, föräldrabalk osv är bara (kanske, eventuellt, möjligtvis) intressant fallet är ett sk nomalfall.

    När det går att hänvisa till de och det räcker så för att en eller båda föräldrarna skall förstå vad det handlar om.

    Men när det inte är det där sk normalfallet (enligt div myndigheter) så är det plötsligt inte intressant längre.



    Jag har läst på otaliga ställen att Sverige har den bästa barnpolitiken i världen.

    Jag skulle vilja påstå att vi säkert har det - på pappret.

    Prata går ju...



    Förresten, de som vill ha en lång pratstund med Fredrik Malmberg räcker upp handen.

    Min hand räcker fysiskt några decimeter över huvudet.

    Mentalt långt upp i universum.



    Har ni läst detta?

    http://barnombudsmannen.blogspot.com/2009/09/anmalningar-magkansla-och-barns.html



    2009-10-07 | 06:34:31
  • Leroy säger:

    Jodå Afrodite.



    Läst men inte sett vare sig vilja eller bevis för att man böjrat arbeta objektivt.



    Våga ifrågasätta de som påstår.



    Men man får väl hoppas att helheten blir belyst och att sanningen får råda.



    I Framtiden.



    Leroy



    2009-10-07 | 21:23:54
  • Bitten säger:

    Det här är väl bara delvis On Topic, men man undrar hur det hade sett ut om det varit MAMMAN som satt i rullstol?? Det här väl om något ett fall för DO??

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6065074.ab

    2009-11-04 | 11:19:29

Kommentera inlägget här: