daddys

Beware the fury of a patient man

I väntan på nästa inlägg..

Kategori: Barn

Jag kan garantera att nästa inlägg kommer att bli mycket intressant. Men det fattas fortfarande en del fakta innan det är färdigt att publiceras. I väntan på det postar jag en video med en av countryvärldens verkliga giganter. Buddy Miller. En man som spelat på fler stora artisters skivor än man kan kan räkna både på fingrar och tår.

Jag är medveten om att USA är hemland för mycket religiösa tokerier, men jag tycker ändå både budskapet och videon till denna låt är fint samtidigt som den påminner om det goda i människan. Åtminstone jag behöver numera påminnas om detta oftare än förr.

Buddy Miller med "Shelter me"

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Jag vill då lyfta Willie N och videon:



    http://www.youtube.com/watch?v=R3IZupZ4084



    Det finns så mycket kraftfull musik som kan ändra balansen hos månniskor. När vibrationerna får insikten om balans och helhet i rätt läge så hör man om det är falskt eller ärligt.



    Du har så rätt Daddy. Med musik kan man förändra världen men inte med påsåenden.



    Man måste kunna leverera eller få möjlighet att leverera.



    Kommer säkert in på fler bra låtar. Förslag på artister som har hjärta och själ som kan förmedla.



    Leroy

    2009-09-28 | 22:07:29
  • Leroy säger:

    Course a Country man can survive:



    http://www.youtube.com/watch?v=I4s0nzsU1Wg



    Leroy

    2009-09-28 | 22:16:03
  • Leroy säger:

    Daddy !



    Lynard Skynard (All I Can Do Is Write About It):



    http://www.youtube.com/watch?v=pOds3lKl58I



    In concrete.



    Leroy



    2009-09-28 | 22:22:50
  • Anonym säger:

    En annan bra låt och vinkling "My Baby's Gone"

    :

    http://www.youtube.com/watch?v=5IJG6IrmO1o



    Men hittade även Leroy Carr´s låt "How long":



    http://www.youtube.com/watch?v=sGBI3VUdCZ0



    Får hoppas att vibrationerna och låtarna kan göra skillnad! Jag gillar din tanke med att musiken kan utgöra skillnad. Jag ser fram emot att flera artister agerar och gör skillnad liksom man gjort i andra fall.



    Leroy



    2009-09-28 | 22:38:46
  • L.P säger:

    Leroy:



    Lynard Skynard (All I Can Do Is Write About It):



    In concrete.



    Underbar beskrivning av vad jag tror,att vi alla försöker göra,sanningar som skyddas och vårdas för att våra barn i framtiden skall få möjlighet att ta del av den,och få ta del av vår kärlek till dem som de inte fått ta del av,och att dem kommer få veta vilket brinnande helvete som mammorna till våra barn tvingar oss pappor att vandra genom.



    Sanningen ögonblick det finns,och för var minut som går,så kommer detta ögonblick närmare,och närmare.



    Det är kanske en klen tröst idag,men våra barn kommer få veta sanningen om hur dem fråntogs sina rättigheter till relationer,och även sin rätt till att få ta emot kärleken ifrån sin egen pappa.



    Dem kommer att få se "mamma" med sanningens ögon,då kommer domen,och det kommer komma som en blixt från en klar himmel.



    Jag är en av dessa pappor som vet att mitt barn,kommer att behöva mig extra mycket den här dagen,och jag kommer att stå kvar,stark och trygg för mitt barn.



    Även om en evighet måste få passera.



    Hälsningar



    //L.P



    www.pappa-barn.se



    För barns rätt till båda sina föräldrar.



    2009-09-28 | 23:13:42
  • Leroy säger:

    Ok Daddy i väntan på verklig förändring eller möjlighet så ger jag en ny youtube länk till Hank Jr. Förutom den första där han sitter på flotten och sjunger att en Country boy will survive. :



    http://www.youtube.com/watch?v=xzuNcbGhjL8



    Hoppas att studierna och intervjuer och inspelningar går bra. ATt Rania och hens moder ser fördelrarna med att bar får och att man delar på ansvar och inte påstår eller tar. ATt myndigheter inte gömmer sig bakom paragrafer eller sekretess att man ser hur klockan tickar och väljer att agera och ge barnen s¨bred bas som möjligt så länge vilja, lämplighet och förmåga finns.



    Leroy

    2009-10-01 | 23:49:50
  • Leroy säger:

    Ok L.P o Daddy!



    Vibrationer och sökande:

    How´s gonna have the right to cut us down?



    :

    http://www.youtube.com/watch?v=mQkFxfyHgMk



    The truth is still unknown. I hope it´l be revealed and that UN resolutions will be respected.



    As You put a finger on music could make a change. If not common sense could or would.

    More people than me could contribute and I hope taht you have international musicians that follows and are willing to contribute.



    Leroy







    Leroy

    2009-10-02 | 00:07:30
  • Leroy säger:

    Hoppas att det blir flera album och man kan få köpa efter möjlighet och förmåga.



    Leroy

    2009-10-02 | 00:09:28

Kommentera inlägget här: