daddys

Beware the fury of a patient man

Vad är detta för sjuk människa?

Kategori: Allmänt

HenrikJ kallar han sig. Den uppenbart psykotiska människa som sedan en tid startat en massiv hat och förtalskampanj mot mig på internet. Jag är tjockhudad och bryr mig inte särskilt mycket om dåren, men eftersom han valt att på ett väldigt manupilativt och fult sätt försöka dra ner mitt namn i skiten, så vill jag ändå för säkerhets skull klargöra några saker.

För det första är människan en lögnare. Om det är en han eller hon vet jag inte, men låt oss för enkelhets skull anta att han är vad han utger sig för att vara, nämligen en man. Även om den  hedersbetygelsen i och för sig inte kan sägas stämma på Henrik, oavsett vad han har eller inte har mellan benen.

Psykopat?



En del har reagerat med ilska mot mina inlägg angående Bjästa. Och även om jag står för det jag skrivit, kanske jag borde insett att det inte är så smart att kritisera uppdrag granskning dagen efter dom rivit upp en sådan känslostorm som dom gjorde med "den andra våldtäkten". Jag underskattade den massiva skitstorm som blev följden. Men detta är helt okej. Till och med en nyttig lärdom. Jag blir också förbannad ibland över saker jag ser på TV och läser i tidningar och på bloggar. Det som jag dock har gemensamt med de allra flesta människor är att sådant går över. Ilskan lägger sig ganska fort. Ilska är en känsla. Känslor passerar.

HenrikJ och hans trogna följeslagare Binkermuniten och ett fåtal andra fungerar uppenbarligen inte så. Ilskan blir till hat. Ett hat som biter sig fast och äter sig in i hjärnan, och gör personen manisk och besatt. Sanningen om Daddy har HenrikJ kallat sin blogg. Men det vackra ordet "sanningen" blir när den här galningen tar det i sin mun till något förvridet och fult.

Jag vet att jag inte är kvalificerad att ställa några psykiatriska diagnoser, men om man tittar på kriterierna för en psykopat så finner man att störningen karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala färdigheter och känslor som medkänsla och empati. En utpräglad egoism samt en stor manupilativ förmåga.
Allt detta finner man hos denne HenrikJ.

Varför har mitt liv blivit det viktigaste i HenrikJ:s?


HenrikJ dök plötsligt upp i tråden om Bjästafallet dagen efter Uppdrag granskning sändes. Han har därefter på ett närmast maniskt sätt spridit sitt gift i inlägg efter inlägg. Något som förvånat många av de människor som är personligt inblandade är hur detta troll har kunnat haft en så stor insyn i vad som sker och vad som skrivits i vissa rapporter och protokoll.

På samma sätt har han skrivit saker i min tråd, som han genast ålade sig över till efter bjästatråden stängdes, som tyder på att han antingen har insyn i sekretessbelagda akter, eller söker upp människor som stått mig nära. Det är framförallt det som gör denna manupilativa störda person så obehaglig. Blandningen av en gnutta sanning och en stor portion lögner som gör det svårt för människor att till slut skilja svart från vitt.

På min blogg har han kallat sig "Hans" och har under detta namn skrivit ett antal kommentarer som vid en första anblick ser välmenande ut, men som enbart syftar till att så tvivel och försöka få lögnen att jag enbart "skadar mig själv" genom att blogga att få fäste och slå rot.

Genomrutten


Denne HenrikJ har påstått en mängd saker om mig på tråden som jag en gång skapade på Flashback i en naiv tro på människors vilja att sakligt diskutera vårdnadstvisten som nu är inne på år 5.

Om jag den gången hade förstått hur genomruttna en del människor är som krälar runt på det forumet hade jag aldrig startat den tråden, men det är ett misstag som jag får leva med. Det som känns svårt är att mina barn tvingas figurera i dessa psykopaters sjuka inlägg, där dom mer än gärna grafiskt spekulerar i övergreppen på dottern som jag anklagades för. Dom är naturligtvis inte ett dugg intresserade av att reda ut någon skuldfråga. Nej syftet är ett helt annat. Att försöka utmåla mig som skyldig och förknippa mitt och mina barns namn med så många fula könsord som möjligt.

Deras hyckleri blir dessutom monumentalt, då dom gärna kritiserar mig för att jag påstås hänga ut min dotter på denna blogg.  Medan dom själv gör precis samma sak på ett forum där det kommer att ligga kvar för tid och evighet. På viket sätt visar detta en omtanke om mina barn? Detta påstående blir ju rent av enfaldigt.

Men vad har dessa personer för anledning att sitta alla dygnets vakna timmar och tvångsmässigt förtala mig och skada mitt barn på det sättet? Skulle ni göra så mot en person som ni inte känner, och som skrivit en artikel som gjort er förbannad? Är det friskt?

Jag har inte fjäll och jag äter inte småbarn


Detta har i o f s inte HenrikJ påstått än, men i den takt han levererar lögner på tråden  så är det väl endast en tidsfråga.

Det går inte här att bemöta alla dumheter trollet HenrikJ skriver i alla sina hundratals inlägg på Daddytråden. Men för att i alla fall klargöra några saker som pundhuvet påstått.

Nej jag har naturligtvis inte hotat några småbarn. Inte har några barn heller hotats i mitt namn, på grund av något som skrivits här eller av någon av mina vänner.

Det enda barn som jag känner till som hotats, förutom Oskar i hela denna härva är bloggaren "Tinkerbellans" 2 årige son som dödshotades av Oskarhataren och flashback signaturen "Claire Redfield" i slutet av Mars.

Inte heller har jag varken hotat eller trakasserat någon Henrik. Varken i Uppsala eller någon annanstans.

Jag har inte heller hotat hans "gammelsvåger" Jag ställde dock brevledes för några veckor sedan en hövlig fråga till denne om vem som utsätter mig för denna obehagliga och anonyma personförföljelse. Denne "gammelsvåger" är bosatt i Sundsvall och har hemligt telefonnummer. Därav brevkontakten. Jag fick ett mycket ohövligt svar, och har därefter aldrig mer besvärat vederbörande, helt enligt hans eget önskemål. Hur kan man få det till ett hot??

Tonläget på denna blogg har ibland varit uppskruvat. Jag har stundtals varit upprörd och förbannad över saker som jag upplevt som rena kränkningar av mina och mitt barns rättigheter. Hade ni inte varit det om detta hade drabbat er och ert barn? Ni kanske hade valt att tackla problemet på ett annat sätt. Jag gjorde det genom att offentliggöra det som skedde. Rätt eller fel, vem vet. Jag såg ingen annan utväg.

Men att, likte HenrikJ, i inlägg efter inlägg utmåla mig som aggressiv, hotfull, hämndbegärlig, lidandes av vanföreställningar, psykiskt sjuk och en gränslös personlighet blir ju helt skruvat. Vilket nog dom flesta läsare av denna blogg nog kan hålla med om. Oavsett om dom håller med mig eller inte i övrigt. Jag publicerade vid ett tillfälle namn och bild på en person som under en längre tid anonymt trakasserat och smutskastat mig. Precis som jag publicerat namn och bild på andra personer som jag menar har betett sig klandervärt.

Om man menar att detta är att vara aggressiv och hotfull så har vi inte samma definition av ordet.

Narcissist


Narcissism är tillsammans med borderline och antisocial en av tre "facetter" som enligt professor "Sten Levander" skall existera för att en person skall diagnostiseras som psykopat. Även detta  villkor uppfyller HenrikJ som tydligen ser sig själv som solen i sitt eget solsystem. Jag har en längre tid undvikit att läsa tråden om mig  då den inte har varit särskilt upplyftande för en redan ganska trött själ. Men jag tittade in som hastigast tidigare idag inför detta inlägg för att läsa det senaste.

Då såg  jag att HenrikJ nu tar åt sig äran för att dokumenten och ljudfilerna som tidigare fanns i marginalen på bloggen tagits bort, liksom namninsamlingen.Orsaken till det är emellertid en helt annan.

Kort och gott kan man konstatera att det just nu inte finns anledning att ha filerna uppe. Inget krig varar för evigt. Till slut kommer man till en punkt i alla konflikter där striderna ersätts av förhandlingar. Och i förhandlingar får man både ge och ta.

Jag håller även på att rensa bloggen på en del annat innehåll som inte längre fyller något syfte.

HenrikJ hotar dock i sitt inlägg att så länge jag fortsätter att "hänga ut" en enda människa på bloggen kommer han att fortsätta med sitt förtal på Flashback.

Som om det inte finns en enda människa inblandad i denna tvist som har gjort några fel? Som om han är ett slags allseende allvetande öga som är bäst lämpad att avgöra den saken.

Huruvida HenrikJ vill fortsätta att slösa bort sitt korta liv med sin sjuka besatthet av mig struntar jag högaktningsfullt i. Jag vet i o f s inte var denne sjuka människas gräns går. Och visst känns det obehagligt att vara i en uppenbart störd människas fokus på detta sätt. Men så länge han håller sig i gyttjan bland dom andra anonyma fegskitarna som sprider dynga på nätet stör han mig inte.

Själv har jag betydligt viktigare saker att ta tag i just nu, vilket också gör att bloggen tyvärr får komma i andra hand som läget är. 

Jag ville enbart klargöra att HenrikJ är en oärlig och maupilativ människa med  klara psykopatiska drag. Utifall det fortfarande finns någon utom dom närmast sörjande som faktiskt tror på vansinnigheterna han sprider.

Härmed är ämnet utagerat från min sida. Jag önskar alla männsikor som läser detta en härlig sommar. Även HenrikJ. Hoppas du kan få hjälp med din besatthet så du kan släppa mig återgå till ditt liv och dina barn.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

  • Lilla My säger:

    Ja du!

    Tyvärr kommer han/hon inte ge sig...

    Hoppas att du orkar trots allt skit som sprids om dig.



    Hoppas du också får en bra sommar :)

    2010-06-07 | 07:10:03
  • Ann Helena Rudberg säger:

    Ha en bra sommar du också!

    2010-06-07 | 08:13:27
    Bloggadress: http://www.annhelenarudberg1.blogspot.com
  • emelie säger:

    Väl rutet!



    och kan inte annat än hålla med, HenrikJ verkar var en mkt störd människa som har väldigt svårt med både logik, normalt sans/vett och generell människokännedom



    en mkt sorglig typ den där Henrik..jag kan inte för mitt liv förstå hur mkt tid h*n har att lägga på sitt (obefogade) korståg, det kan väl aldrig vara så att försäkringskassan försörjer vårt kära troll? för internettroll kastar väl aldrig sten i glashus? (obs IRONY^^)



    either way, du imponerar återigen Jocke, genom ditt klockrena sätt att synliggöra trollen och ändå orka kämpa med ditt eget..fortsätt så!

    2010-06-07 | 11:55:49
  • Maria säger:

    Det enda som är bra med dårarna på nätet är att vissa tålmodiga och sunda personer försöker svara. Dessa svar är det enda läsvärda i tråden om Daddy. Dårarna får det förstås till att Daddy hänger ut dem, när det enda han gör att försvara sig mot lögner och insinuationer.

    2010-06-07 | 12:21:40
  • Anonym säger:

    emelie, försvara sig mot det man anser är lögner kan man väl göra utan att sjukförklara folk.

    Gemom att kasta ur sig fånerier om psykoser, psykopatiska drag, borderline och till sist psykopati så har man satt sig själ i ett klart underläge intellektuellt. Då har man visat sin brist på argument mot en person som framför sina egna argument och åsikter.

    Daddy faller på eget grepp. Igen.

    2010-06-07 | 13:14:09
  • A.Karhu säger:

    Som vanligt en intressant artikel, och inlägg i cyberrymden, och visst stämmer det att man ger, och får, MEN ibland måste man TA, och det handlar om rätten att vara PAPPA!



    Stå på er alla pappor därute som kränkts av era f.d.



    Viktigast av allt är att i ett barns ögon, så kan varken mamma eller pappa ersättas ;-)



    Trevlig sommar önskar



    Anton Karhu

    Styrelseledamot i Pappa-Barn Riks

    www.pappa-barn.se

    2010-06-07 | 15:51:28
  • Calel säger:

    Dina artiklar som har varit av allmän karaktär med historiska anknytningar har varit mycket intressanta.

    Jag minns bl.a. den om den ekonomiska aspekten hos feminismen som en lönsam affär för många kapitalister (inte hela sanningen kanske men ett intressant och relevant infall).

    Jag har däremot inte varit insatt i din vårdnadstvist och jag vill inte uttala mig om något jag inte vet...

    Kanske fel, kanske rätt av dig att inte skilja det allmänna och det privata åt (jag kan förstå att Internet är ett bra medel för att kompensera en maktlöshet inför en makt som inte är beredd att lösa problemen på ett demokratiskt sätt).



    Däremot är det skrämmande att Flashback tillåter allt det du berättar här.

    Jävligt fult att stänga av dig utan att också stänga tråden.

    Det är det minsta man kan begära: att den anklagade i alla lägen kommer till tals.

    2010-06-07 | 17:25:37
  • Jakobsson säger:

    Håller med helt och fullt. Det finns inget annat att göra än att vända sådana personer ryggen och leva sitt eget liv, utan att öda av sin energi på dem.

    2010-06-07 | 20:41:33
  • Madde säger:

    Så det var HenrikJ som låg bakom SoD.

    Jo jag minns den bloggen, jag var ju en av de som blev uthängd där.

    Men då kan han väl hänga där och ge sjutton i att ljuga gång efter gång i din tråd på Flashback.

    Jag läste att han inte ens visste att det fanns en blogg som heter Sanningen om Daddy, ynkligt att inte kunna stå för det.

    Nu har han två ställen att ösa ur sig det han har på hjärtat om dig där du inte kan svara honom, både på FB och på SoD.



    Jocke, det kommer att blir bra tillslut jag bara hoppas du och exet kan finna en väg att kunna samarbeta precis så mycket som det behövs för att er dotter skall få känna att hon får älska båda sina föräldrar.



    Jag vill också tillägga något som är viktigt och som jag läst till leda.

    Det påstås att det är denna bloggen dvs du Jocke som är den som har skulden i att flickan mår dåligt och det nu eskalerat till att hon inte klarar av sina känslor kring umgängena.

    Man behöver inte vara psykolog för att inse att det är mammans sätt att hantera sina känslor som vi nu ser resultatet av.

    Bloggen är en del.

    Men det är hennes oförmåga att hantera detta som speglar sig i dotterns mående.



    Det är mamman som tillbringar den allra mesta tiden med dottern och det är hennes ansvar att se till att hålla sina känslor för sig själv och inte lägga dessa på den lilla flickan.

    Jag vet att många blir upprörda och idiotförklarar mig när jag anser att flickans mamma har det allra största ansvaret då hon är den som har valt att vara boendeförälder.

    Jag kan inte vara tydligare när jag skriver att mamman har det absolut största ansvaret nu för att hjälpa flickan att få känna att hon har tillåtelse att älska sin pappa.

    2010-06-07 | 21:02:52
  • Claire Redfield säger:

    Nu är du ute på hal is.

    Jag är ingen trevlig människa att ha som ovän och dig skulle jag mycket väl kunna tänka mig att döda.



    Mvh Claire.

    2010-06-07 | 22:27:55
  • Mohammad säger:

    Inlägg 2010-06-07 @ 22:27:55 är ju BARA så patetiskt att man inte vet om man ska skratta eller gråta...

    Dödshot med vänliga hälsningar..jisses dae, skakar ju ända ner i tårna av rädsla =D

    "Claire", du är välkommen att hälsa på hos mig och försöka ;-)



    /M



    2010-06-08 | 02:13:32
  • Madde säger:

    Polisanmäl Jocke, gör det.

    Du har blivit mordhotad.

    2010-06-08 | 06:29:12
  • Burq-ua12 säger:

    Bra inlägg, förutom stavfelen på ett och samma ord.



    Hur svårt kan det vara att stava till ordet "manipulativ", undrar jag?



    I inlägget ges inte mindre än FYRA förslag:



    1.)

    "manupilativt"



    2.)

    "manupilativ"



    3.)

    "manupilativa"



    4.)

    "maupilativ"



    och kanske något annat förslag, som jag råkar ha missat.



    Hur svårt är det att låta någon annan korrekturläsa en text, om man själv inte klarar jobbet?



    Om stressen tar överhanden och överskuggar kvaliteten i den förment journalistiska texten, som man skriver, så bör man, enl. Sällskapet B., snarast införskaffa ett gratis ordbehandlingsprogram, eller lösa problemet på annat sätt.



    I allmänhet vill Sällskapet B. upplysa om att det har bröder, som sysslar med just

    sådant...korrekturläsning, detta på närmast ideell

    basis.



    Välkommen att ansöka om Sällskapets tjänster, Daddy.

    Du är väntad.



    När det gäller "HenrikJ", "Claire Redfield", m.fl., så undrar Sällskapet hur vuxna (?) människor kan bete sig som vore de skyddade av den s.k. anonymiteten på "nätet".



    Säg gärna till, hr Daddy, så ska Sällskapet B. spåra upp inte bara ip-nr till dessa personer utan ALLT, som du vill veta om dem.



    Det går inte att gömma sig bakom en anonym kommentar, anno 2010 och det bör dessa individer vara högst medvetna om.



    Man säger ibland att hoppet är det sista som överger människan.



    Man talar ibland om "tro, hopp och kärlek".



    Frågan är dock om inte RÄDSLAN tävlar med hoppet, i avseende på de individer, som begår genuina och orättfärdiga övertramp gentemot sina medmänniskor.



    Dessa ljusskygga individer har ALL anledning att frukta, för det fall att deras identiteter skulle röjas och belysas.



    Där kan Sällskapet B. hjälpa dig, Daddy.



    F.ö., ang. pseudonymen "HenrikJ"... du skrev, ang. personens kön:



    "

    För det första är människan en lögnare. Om det är en han eller hon vet jag inte, men låt oss för enkelhets skull anta att han är vad han utger sig för att vara, nämligen en man. Även om den

    hedersbetygelsen i och för sig inte kan sägas stämma på Henrik, oavsett vad han har eller inte har mellan benen

    "

    .



    Det låter definitivt, som om du anser att personen är en "hon", speciellt i sista meningen och ordet "inte".



    Daddy, du har säkert tänkt tanken att "Henrik" kan vara din dotters mor, eller hur?



    Om inte annat, så fick du det förslaget nu.



    /

    B12 - av Rubens stam (1-12)

    för

    Sällskapet Bur-q-ua - för allas lika värde, emot rättsröta

    BB - bröd och bur-q-ua åt folket (NYTT även åt Victoria och Daniel...all in the name of love)

    2010-06-08 | 07:12:32
    Bloggadress: http://www.societyofbur-q-ua.tk
  • ann säger:

    Du vet vad jag förväntar mig av dig Joakim! Det är mänskligt att fela - men man måste vara karl nog att rätta till sina misstag.



    mvh

    ann

    2010-06-08 | 07:48:47
  • Gremlin säger:

    Hej



    Jag har några frågor, svara eller inte svara, upp till dig.



    - Du skriver att du har familjerätten, socialtjänsten, polisen, åklagaren, domstolarna, politikerna, de s k överlevarna samt Sveriges samtliga rödstrumpor emot dig. Min fråga. Har alla deras beslut i dina ärenden varit felaktiga eller har de, enligt ditt synsätt, gjort något rätt?



    - Arbetar du fortfarande med Bjästafallet? Jag är intresserad av fallet, är det att vänta att du kommer att skriva något mer om det?



    - Har du slutat blogga om din vårdnadstvist? Finns det fortfarande en sådan tvist eller har ni löst saken?



    - Jag har förstått att du haft sjukersättning, men att Försäkringskassan vill dra in den. Vad är det för sjukdom/diagnoser du har som du varit sjukskriven för?



    - Finns det enligt din mening (enligt min mening finns det det) bra och dåliga feminister (eller snarare feminister man håller med och de man inte håller med) eller är all feminism av ondo?



    Tacksam för svar.



    För övrigt är ditt senaste inlägg från december 2008 inaktuellet. Den kvinna du hävdar inte fälldes dömdes till fängelse sju år för dråp i Hovrätten.

    2010-06-08 | 07:58:55
  • Sherlock säger:

    Sådana där "Sanningen om..."-bloggar har inget eget liv utan lever enbart på att trakassera, förtala och förfölja den blogg som de handlar om. Sysselsättning för psykopater.

    2010-06-08 | 09:28:01
  • Daddy säger:

    Jag kommer att svara på era frågor ikväll. Just nu har jag inte tid. Lagar och lappar på bilen.

    2010-06-08 | 12:39:10
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag har varit inne på Fb och läst, döm av min förvåning när jag läser det Logga-ut/micro113 och Binkermuniten skriver.

    Återigen förlöjligar dessa två dig Jocke och alla personer som inte håller med dessa två rabiata kärringjävlar.

    Jag vet inte när min kommetar kommer in, men det skall bli förbaskat intressant att se hur detta utvecklar sig och i allra högsta grad när HenrikJ kommer indundrandes.

    Jag undrar varför detta mordhot kom precis när du avslöjat en hel del om HenrikJ/Henke.

    Polisanmäl detta om du inte redan har gjort det.

    Detta är tillräckligt allvarligt för att polisen skall kolla upp vem som är Claire Redfield, och det oavsett om det är IP genom tex anonine eller liknande.



    Jag misstänker också att det nu kommer en massa anonyma kommentarer vilket det även gör från mig nu.

    Jag vill inte bli hotad till livet,

    2010-06-08 | 12:52:22
  • J säger:

    Tycker det är trist när en blogg går ut på att smutskasta till höger och vänster oavsett om man blir det själv eller inte. Samma med Monica Antonssons blogg som flippade ut. Håll er till ämnet o det som den handlade om från början! Och det skriver jag som håller med dig i knappt 1% av allt du säger.

    2010-06-08 | 13:31:16
  • Mjaaaaaaaa säger:

    Hej.



    Du gör ett jävligt bra jobb med din blogg och den betyder mycket posetivt för många som sliter i den lera uppförbacken av diskriminering.



    Jag har bara lärt mig att riktigt sjuka typer de ska man inte ge mat, dem ska man svälta ut. Så försök sluta kommentera dårarna, ( fast det är svårt ibland) vi vet ju alla som läser din blogg att vissa som skriver skit om vår allas gemensamma kamp i själva verket är rädda för de brister de själva vet med sig att de har, de vill inte bli avslöjade och de blir de när ingen lyssnar på dem längre.



    Möter de tystnad måste de ändå få ut sin skit och hittar så nya offer eller finner att det de hatade hos andra mer var ett hat riktad mot dem själva.



    Ser de det



    Först då kan de få adekvat hjälp med sig själva, så se alla de som sprider skit att de igentligen ropar på hjälp, ge dem telefonnummer till olika psykakuter i landet som svar..för under skiten är de sårade ledsna människor.



    2010-06-08 | 15:02:09
  • R säger:

    Jag tycker du ska radera formuleringen "uppenbart psykotisk", för psykotisk har ingenting med psykopat att göra. Om jag förstår din argumentation rätt tycker du ju att denna HenrikJ är psykopat, och det har ju inget med psykoptisk att göra. Psykotiska människor är inte manipulativa och letar efter folks svaga punkter på det sätt du menar.

    2010-06-08 | 15:10:47
  • susanna svensson säger:

    Visst kan det vara så att henrik och claire har någon typ av psykisk störning och det kan ju i så fall förklara om så inte försvara deras handlande, men jag lutar nog mest åt att de bara är elaka människor som tycker om att provocera

    2010-06-08 | 15:25:32
  • Claire Redfield säger:

    @ Mohammad: Ja e en äkli svarting såm knöllar mim mami å tror at det är ganja att spöa guzzar.



    @ Madde: Pålisanmääääääääääääääääl däääääääääääääääääääääääädy, buhäääääääääää, buhääääääääää, :'(



    @ Anonym: "kolla upp genom ip" hahahaha.... :D



    2010-06-08 | 16:27:29
  • Claire Redfield säger:

    Daddy, jag funderar på att byta ut all text på din blogg mot någon rolig nidbild.

    Några förslag?

    2010-06-08 | 16:28:40
  • Anonym säger:

    Mjaaaa, du har så rätt.

    Men så svårt att bara låta de här sjuka människorna få hållas även om det verkligen skulle vara det bästa att tiga ihjäl galningarna.

    Det värsta av allt är hur de våldför sig på Daddys dotter och stöttar varandra.



    Claire, HenrikJ/Hans sätter ribban nu.



    HenrikJ har skrivit om misshandeln han eller hon varit utsatt för av sin pappa, därav är det ännu tydligare att mans/pappahat är drivkraften bakom HenrikJ:s extrema förföljelse av Daddy.



    HenrikJ får ta med i beräkningen nu att det finns många som kommer att söka identiteten på honom eller henne.



    HenrikJ har gått alldeles för långt i sina skriverier, det anser de flesta även om HenrikJ själv inte förstår det.

    2010-06-08 | 16:56:28
  • Sherlock säger:

    Claire Redfield är namnet på en tuff kvinnlig filmfigur i något Hollywoodskräp men det valet av pseudonym gör ju inte hotet mindre allvarligt.

    2010-06-08 | 16:57:22
  • Arga Bernt säger:

    Läs det här om ni vill förstå sjuka männikor och vad som ligger bakom diagnoserna



    http://www.yakida.se/psykopat.html

    2010-06-08 | 17:18:42
  • Claire Redfield säger:

    Jag anser det vara tråkigt både för din och min skull om du gör mig irriterad.

    2010-06-08 | 18:36:03
  • Claire Redfield säger:

    Dels för att jag är lika stark fiende som allierad.

    2010-06-08 | 18:37:11
  • Claire Redfield säger:

    Och dels delar jag dina åsikter om vårdnadsfrågor.

    2010-06-08 | 18:43:44
  • Claire Redfield säger:

    Tänk på hur Marita och hennes familj drabbades av min vrede.

    Det finns många andra som har gjort mig irriterad och drabbats än värre.

    De flesta brukar håna mig i stil med Mohamad här ovan men det bjuder jag på.

    Hämden blir desto ljuvare.



    Om du är intelligent så ser du att dessa fyra sista mail innehåller mer än bara text.



    Det innehåller även information om vilken kunskapsnivå jag ligger på.



    Ska bli spännande att se om du märker det och i så fall vad.



    :D

    2010-06-08 | 18:50:51
  • claire säger:

    En annan sak att väga in är att jag jävlas med folk som min enskilt största hobby.

    2010-06-08 | 19:25:52
  • claire säger:

    Jag ser även fram emot resultatet av #ip-spårningen#

    HAHAHA :D

    2010-06-08 | 19:44:33
  • Sherlock säger:

    Psykiska störningar lider uppenbart också en del MA-hatande agronomkleptomaner på Sanningen Om Monica av. Överhuvud taget är sådana där "Sanningen Om"-hatbloggar ett sjukt och deprimerande inslag i bloggvärlden. Daddy har väl råkat mest illa ut hittills... Önskar honom, och också Monica en trevlig sommar!

    2010-06-08 | 21:21:29
  • Numera stor tjej säger:

    Nej, jag måste nog i alla fall kommentera alla möjliga teorier kring varför din lilla flicka inte längre vill träffa dig.

    En del tror att det är du Daddy som dykt upp som ett vrak varje gång och visat känslor som hon inte kan hantera. Andra tror att det är mamman som på liknande sätt, och kanske mer metodiskt, visar känslor kopplade till dig som flickan inte kan hantera.

    Jag säger såhär: den som någon gång i livet förlorat någon, tvingats skiljas från någon som betyder väldigt mycket vet vilken smärta det innebär. Tänk att uppleva det en eller ett par gånger i månaden! En vuxen människa skulle ha svårt att hantera det, men en liten flicka kan inte sortera eller förstå - hon kan bara reagera på det hon känner och den känsla som tar överhanden över allt annat är sorg, rädsla. Klart hon skyggar för att uppleva det om och om igen!



    Brustna hjärtan är inget man bara sjunger smäktande sånger om, det kan göra en människa sjuk. Bokstavligen! Hon reagerar för att överleva, men de vuxna puckona letar genast efter orsaker som gagnar deras egna intressen - inte att hennes beteende vittnar om att hon håller på att gå sönder inombords.



    Små barn har dessutom en olycklig förmåga att tro att det som sker är deras fel, de tar på sig skulden för allt möjligt som är fel i relationen till sina föräldrar. Skilsmässor, mamma är ledsen, pappa är ledsen, något är fel.



    Jag har själv varit den lilla flickan och tycker att både du och mamman borde ha en spark i baken för att ni sätter barn till världen och sedan inte ger henne det hon har rätt till och som betyder precis allt för hennes grundläggande trygghet och självkänsla; båda sina föräldrar!



    Vuxna människor, föräldrar, ska kunna sätta sina barns väl och ve före sina egna. Även om man avskyr varandra så talar man väl om den andre inför barnen, för de är en del av båda. Att tala illa om och ogilla den andra föräldern är i princip att delvis ogilla barnen, som bär drag både fysiskt och psykiskt av båda. Det är i princip samma sak som att säga "jag avskyr en del av den du är" till sina barn, men det fattar tydligen inte alla föräldrar. Sånt gör ont för barn att höra, mycket ont!



    Varken mamma eller pappa kommer förmodligen att veta vilken skada det här gör för hennes fortsatta liv - hon kommer aldrig att säga något till någon av er för trots allt älskar hon er båda. Men ni har berövat henne förmågan att fungera inom det område som betyder allra mest för de flesta: kärleksfulla relationer med män när hon som vuxen ska skapa egna nära relationer. Hon kommer att bära den sorgen i tysthet, men den kommer att göra mycket ont. Då också. För en gång i livet när hon var liten försvann den man som betydde allra mest i hennes liv, han som kunde ge henne saker som ingen annan kan. Han som verkligen kunde få henne att känna sig som en liten prinsessa, den viktigaste lilla tjejen i världen. Hon har inte kommit över det än och en dag kommer hon att förstå varför hon är så rädd för nära relationer. Och vem som tog ifrån henne förmågan att våga älska.

    2010-06-08 | 22:42:41
  • Leroy säger:

    @Numera stor tjej.



    Väldigt bra skrivet/konkluderat.



    Det bygger på att bägge får möjlighet att närvara, ingen hindrar den andre från möjlighet att delta.



    Myndigheter utreder objektivt och skyndsamt så ingen behöver känna osäkerhet eller saknad.



    Leroy

    2010-06-08 | 23:31:29
  • Anonym säger:

    För att kunna "närvara" och vara delaktig i sina barn liv så krävs det en sundhet och insikt i både barns behov, barns känslor och barns utveckling.



    Har man inte den förmågan som förälder så far barnen illa.



    Daddy du har stor skuld i ditt barns mående. Du vägrar komma till insikt i vad du gör för fel eller att andra människor kan ha rätt i sin bedömning om dina tillkortakommanden. Det är ditt val och pga av det far både barnen, barnens mammor och du illa. Ändå fortsätter du.



    Det är inte för dina barns bästa. Och ditt "bönebrev" här är INTE en ärligt menad förklaring eller ursäkt. Det är bara en försök till att "lugna ner stormen", som du orsakat.



    Vi är många som är upprörda över att du INTE skyddat ditt barn, som en förälder bör göra. Det är groteskt att utlämna sina barn så som du gjort. Det är där, mångas engangemang bottnar i denna historia.



    Det finns inget hat mot dig. Det finns ingen avsky. Det är sunt förnuft.



    Jag tror nu inte att du gjort detta för att skada någon, jo kanske, mamman har nog varit ditt största hatobjekt. Det du åstadkommer är mer sympatier för både henne och barnen.



    Barnen får aldrig bli någons verktyg, så som dina barn blivit för dig. Jag hoppas du i hjärtat förstår vad du åsamkat dem i skador i tilliten till dig. Och att du utifrån det behandlar dem och deras mammor med "nya ögon". Med respekt och värdighet.



    Och du kan vara helt lugn. Inser du ovanstående så kommer din och barnens relation kunna läkas. Trots allt så finns det barn i hela världen som lever under än värre förhållanden under flera år, och ändå kan läkas med kärlek, respekt och värdighet.



    Du har bara skyddat dig själv genom att inte lägga fram alla dokument i din samling av "bevis". Dessvärre har det varit mer skadligt för dig. När du inser att du själv skapat den situationen då är du nog på god väg att bli en "bättre människa". Skyll inte på att du velat skydda barnen och mammorna. Det håller inte. Du har svartmålat dem redan. Du har valt att ge ofriska människor tillgång till deras personnr och namn. Och yngsta barnets mamma har du verkligen svartmålat å det grövsta. Hur mycket du än försvar dig så är det ett faktum. Det står att läsa på flera ställen på nätet. Hur mycket du än kallar det fakta så har du ju bevisat att det är din åsikt. Ingen fakta.



    Bjästafallet, ja? Hur kan du med din ringa, för att inte säga obefintliga analytiska förmåga ens uttala dig om skuld eller flickornas utsatthet? Eller eventuella sexuella erfarenheter? Ett nej är ett nej, oavsett vad man tidigare varit med om. Ditt scoop om Bjästa, lämna det där hän. Du har inget att tillföra, du är ingrodd av hat mot kvinnor och därför borde du avhålla dig från att uttala dig.



    Jo, ja! Jag vet att du inte vill kännas vid ditt kvinnohat. Du har ju givit oss några "lysande" exempel på "riktiga" kvinnor, över åren. Kom ner på jorden Daddy. Trots allt lever du ju ensam. Innan det hade du en ganska så mycket yngre kvinna. Din erfarenhet tycks väl inte så överdrivet stor eller verklighetstillvänd. Inse det, så kommer du att förstå att kvinnor är som "folk är mest". Vissa är bra och vissa är mindre bra.



    Ingen här kan rimligtvis veta vad som skett när det gäller din sexuella gränsöverskridande sida. Något har hänt. Och inser du inte att du i mammans situation hade gjort detsamma som hon gjorde när hon fick höra barnets berättelse, ja då är det ju så att du ytterligare än, en gång inte förstår en förälders roll. Tänk på det! Barnet har berättat utifrån vad som skett hos dig. Hur kan mamman bli så hårt ansatt av dig och dina anhängare, utan att någon egentligen vet vad som hänt?



    Om du inser ovanstående. Då tror jag du är på god väg att växa i din roll som förälder. Då är du på god väg och kan göra den förändring som nog krävs för att du, framåt ska kunna ha båda dina barn mer. Fortsätter du i ditt hotande och hatande så är du inte lämplig som förälder annat än i 4 timmars bevakade tillfällen då och då.



    Du har satt dig i den här sitsen, bara du kan ta dig ur den.



    slutligen vill jag uppmana dig att återta din värdighet. Ge dina barn en pappa att vara stolt över. Sluta outa andra människor. Sluta hota dem. Sluta försök överbevisa andra att de har fel. Visa ist i ord och handling att du tar avstånd från ditt tidigare betende. Då kommer du få mer respekt och värdigheten och självkänslan åter.



    Tack & Hej!

    2010-06-09 | 19:52:18
  • Sherlock2 säger:

    Misstänker att HenrikJ är en kvinna. Hon skriver i alla fall under minst tre olika nick på FB (varav två förekommer i dessa trådar: https://www.flashback.org/p19789736#p19789736, https://www.flashback.org/p19789521#p19789521, https://www.flashback.org/p20337365#p20337365. Det tredje nicket är troligtvis Binkermuniten som öppet kallar sig "Micro" i den här tråden: https://www.flashback.org/sp22856994).



    Så varför en kvinna, och dessutom nån du redan har kännedom om?



    1. Hon äger en schäfer (https://www.flashback.org/sp19841923) och skriver om hunduppfödare (https://www.flashback.org/sp22795273).



    2. Hon är rasist, vilket framgår i olika trådar, t.ex den om adoptivbarn. Där skriver hon om afrikanska barn som ett etniskt problem utan att ens betrakta barnet som en fullvärdig människa, utan ett "sådant": Hon och hennes familj tar definitivt inte "emot sådant där den etniska tillhörigheten skulle åsamka problem för övriga familjemedlemmar" (https://www.flashback.org/sp20287414).



    3. Hon vurmar för de som jobbar ideellt på kvinnojourer därför att hon "på nära håll sett hur dessa ideellt jobbande erfarna människor hjälpt många kvinnor och barn ur en mycket hotfull och destruktiv hemmiljö" (https://www.flashback.org/p21336083#p21336083). Hur många män känner du som kan komma in och se Kvinnojourer "på nära håll"?



    I samma FB tråd, som för övrigt handlar om misshandlande mammor, svänger hon sig dessutom med typisk ROKS jargong, direkt ur Eva Lundgrens tomteverkstad. Och på frågan om misshandlade kvinnor få behålla sina barn tycks tant Henkes svar vara ett rungande 'Jomenvisst!'.



    4. Hon frossar i peddo-by-proxy fantasier och skriver gärna om de egna återerövrade minnesbilderna av hur hon fått byxorna avslitna och utsatts för övergrepp från pappan. För komma fram till dessa smärtsamma minnen har hon åtnjutit samma "återerövrade-minnen"-terapi som Överlevarna brukar syssla med. Och hon skriver dessutom precis som dem ofta och gärna om sex med barn och hon återger även sin egen smiskupplevelse i snaskigt grafiska detaljer i olika trådar: "Allt jag minns är kampen när farsan skulle dra ner byxorna på mig, sen är det svart, mitt nästa minne är när jag ligger i min säng med öm bak och morsan försöker trösta med bio och liknande. Jag har verkligen försökt ta fram minnet av slagen men de är totalblockerade. Det värsta är att min äldre syster och min mamma lät det hända, han dvs farsan utförde visserligen bestraffningen men de sanktionerade den och lät den ske." (https://www.flashback.org/sp20434499). Nån FB medlem undrade vagt: "Kan det vara så enkelt att det inte inträffat?". Men nej, otänkbart! Hon skriver vidare om sina återerövrade minnen i andra trådar, tex även denna: https://www.flashback.org/sp19841629.



    5. Hon är hysteriskt noga med att påpeka i hundratals inlägg att hon minsann är man. Vad finns det för anledning att tjata sitt kön om man har rent mjöl i påsen? Nej, det är en 'red flag' i sig själv och får därför egen siffra på den här listan.



    6. Hennes (HenrikJs) ämnesval på FB visar att det är kvinnlig problematik som amning, abort, förlossning (t.ex om hur ”frugan” sprack och fick sys och om hur speciell och sexig hennes kropp blev efter det eftersom hon fött fram ett barn till Henkegumman), sex, oönskad graviditet och preventivmedel som dominerar hennes tankevärld. Hur man bäst tar hand om barn och hur beter sig när man har många barn i huset att passa finns det till exempel många, många inlägg av henne om. Moralism, graviditet, barnuppfostran, manodepressivitet eller bipolär sjukdom, självmord och ADHD är de andra stora intressena, blandat med sjukbidrag, skatter och sanslöst elakt skvaller om kändisar. Samma meningsbyggnad, samma ideologi, samma intressen som de andra micronicken, inklusive den nytillkomna micron Logga-ut. Slump? I don't think so.



    Gemensamt för FB+inlggen som Henke och de andra micronicken skriver är också att det alltid ingår oförklarliga personangrepp mot alla som inte håller med, plus förnumstiga veckotidningsfloskler och standardfraser ur kvällstidningarnas frågespalter, liksom ett totalt orealistiskt önskeperspektiv presenterat från en tänmligen obildad kvinnas synvinkel.



    7. HenrikJ gnäller över vad hon kallar "karlar" i månnga inlägg och hon använder dessutom könsord som "kussimurra", ett ord som nog inte varit i bruk, ens bland småtjejer, sedan tidigt 70-tal. Vilken vuxen man skulle få för sig att använda ett barnspråksord som kussimurra i en diskussion om att han inte slickar sin "fruga" pga av sin herpesinfektion?! (https://www.flashback.org/sp21065367) Jag tror jag spyr!



    Och hur sannolikt är det att det skulle existera en man som till och med går längre än Kapten Klänning i argumenten om att män är djur och skuld till allt ont en kvinna gör (https://www.flashback.org/p21336083).



    Nä, HenrikJ har nog inte snopp under kjolen. Snarare är det nog så att hon symbolikst talat "lånar sin mans byxor" och sedan spinner iväg på rena flickfantasier baserade på diskussioner med honom och att hon på så sätt skapat ett manligt fantasinick som sitt alter-ego, nån som aldrig säger emot och alltid är villig att sprida förtal med henne i FB trådarna.



    6. Hon har skrivit hur många inlägg som helst om att "nån från FB" har "blivit uthängd" här och fått sina barn "hotade". Det är en total idiotfixering och en helt okontrollerad vansinnesilska som resulterat i hur många hysteriska FB inlägg som helst! Kan bara vara författat av nån som själv är inblandad i fabricerandet av den storyn och alla liknande rykten om dagisbarn som nicken "florerar" på FB.

    2010-06-10 | 03:52:58
  • Sherlock2 säger:

    Att HenrikJ är en mytoman av sällan skådat slag är helt uppenbart. Man får sålla friskt för att vaska fram ens en gnutta sanning. Mitt tips är därför att du använder BDO som en första ledtråd istället för kändisskrytet.



    Jag tror nämligen att det kan vara idé att kontakta det företaget med anledning av HenrikJs förtalsinlägg på FB om att en "högt uppsatt" i företagets ledning är pedofil och söker småtjejer på kontaktsajter (https://www.flashback.org/sp21065297).



    Kanske kan den kontakten rent av leda till information som gör det möjligt att ta reda på om nån fd anställd blivit avskedad därifrån för oegentligheter och om det är därför som denne någon, eller nån i dennes familj, sprider bittert skit om företaget?



    HenrikJ påstår att det är hennes bror som blivit "misshandlad" av nån där på företaget, men det får man förstås ta med en nypa salt. Och det nog inte heller så troligt att det är HenrikJ själv som jobbat där, såvida det inte var i kapacitet som lokalvårdare eller nåt annat som inte kräver utbildning.



    Och hon sysslar definitivt inte med nåt annat "jobb" nuförtiden än att tillbringa dagar och nätter med att skriva tusentals inlägg under olika nick på FB. Men kanske hennes man eller nån släkting har nåt skelett i garderoben som har med den revisionsfirman att göra? Eller är det kanske rent av så att familjen haft ett företag med nån skum konkurs i garderoben?



    Att HenrikJ är en mytoman av sällan skådat mått gör det lite knepigare, men så länge man skippar sånt skryt som att hon "bor granne med Olof Palme" (!), är "buksvåger" med nån kändis och har sina barn på samma dagis som Magnus Uggla så är det nog inte omöjligt att vaska fram även det nicket, så att du och din familj kan få lugn och ro från den stalkern. Det är verkligen helt sanslöst vidriga spekulationer och lögner denna HenrikJ spridit om din mamma och din dotter! Jag hade inte heller vilat förrän hon var polisanmäld och stämd!



    Men pudelns kärna är alltså nog snarare en schäfer än en kändis.

    2010-06-10 | 04:14:34
  • Watson säger:

    Strålande detektivarbete av mr Holmes! Alla dessa uppgifter pekar ju sammantaget på en tidigare omnämnd person i denna blogg. Dina fiender är nog inte så många Joakim om de alla kan samsas under samma paraply. Kanske dags för pliten att återse sin gamla arbetsmiljö snart under nya former?

    2010-06-10 | 14:01:55
  • Emil säger:

    Först riktar du skarp kritik mot UTBILDADE legitimerade yreksverksamma människor som ställer diagnoser på nätet. Och vad gör du själv Jocke?

    Ja, förutom att bryta mot diverse lagar såsom förtal.

    Ställer psykiatriska diagnoser över nätet.



    Du skjuter dig själv i foten.

    sätter mig ner för att roat betrakta Stollejocke

    2010-06-10 | 18:00:42
  • Mohammad säger:

    S2...



    GrYmT jObBaT =)



    /M

    2010-06-10 | 21:24:56
  • Daddy säger:

    Jag vill rikta ett stort tack till "Sherlock" för dennes kartläggning av plågoriset som hotar denna blogg. Jag lägger denna kartläggning till dom handlingar jag har sedan tidigare.



    Får hålla med Watson..Strålande!!



    2010-06-11 | 03:03:11
    Bloggadress: http://daddys
  • Madde säger:

    Sherlock 2, OJ!!

    Det här är så detaljerat och så tydligt och det finns inte en centimeter i mig som ifrågasätter detta.

    Bra jobbat, riktigt bra.

    Hade det inte varit för att hon sprider så mycket hat, ilska, obearbetade känslor, projiceringar, lögner (framför allt de där jäkla lögnerna) kring sig som framför allt drabbar Jockes dotter hade jag kanske inte sett rött på samma vis, men här har ni med en uppenbarligen mycket sjuk person att göra.

    2010-06-11 | 07:12:35
  • Anonym säger:

    Detta om något måste bevisa att BM och Micro är samma person, här gjorde hon bort sig.

    Det påtalades i tråden.

    Men BM/micro fortsatte som om det regnade.

    https://www.flashback.org/sp22856994



    Nu försöker Logga-ut prata bort det på FB, vilket gör att det blir än mer tydligt att det verkligen är så som Sherlock2 skriver.

    Dessutom är det ovanligt att några olika personer stöttar varandras lögner, någon brukar tillslut börja fatta och ta fram sin intelligenta sida, vilket dessa personer inte har förmåga till.



    Hon verkar dessutom ha mycket dålig koll på sina lögner oavsett om det är slutstrid tråden eller andra trådar, men skulle hon erkänna det någonsin, nej aldrig.



    Jag vet att hon har en psykisk sjukdom, det hon uppvisar här är ett mönster på just manodepressiva personer.

    Hon lever i en fantasivärld där kändisar ingår och helt säkert tror hon på det hon själv fantiserar ihop delvis i varje fall.



    Denna människa har bestämt sig av någon anledning för att Jocke är målet för hennes sjuka fantasier.



    2010-06-11 | 17:03:55
  • Anonym säger:

    Påminnelse ang HenrikJ alias många.

    Jag tror de allra flesta (de som inte är grundlurade) ser detta hos HenrikJ alias många.



    *******************************



    Ökad aktivitet och kroppslig rastlöshet.



    Personen upplevs som en svår oroskälla, stör alla, påverkar hela sjukavdelningen, kan ej samla sig till något vettigt.



    Patienten har ett ”energiöverskott”.



    Ökad pratsamhet, som en outsinlig källa, går ej att styra vid ett samtal, logorré.



    Tankeflykt.



    Snabba associationer.



    Hoppar mellan samtalsämnen.



    Ordassociationer.



    Alitterationer.



    Individen upplever snabb tankegång, intellektuell briljans och överlägsenhet.



    Upplever alla i sin omgivning som mindre vetande.



    Brister i normal social gränssättning.



    Gör ofta bort sig fullkomligt.



    Sexuellt gränslöst beteende.



    Minskat sömnbehov.



    Igång nästan dygnet runt.



    Stör grannar eller familj genom påträngande beteende.



    Utför bullrande handlingar, spelar exempelvis musik med hög volym dygnet runt.



    Ökat självförtroende, storhetsidéer (megalomani), grandios och uppblåst i sin framtoning.



    Distraherbarhet.



    Ständigt ändrade planer och aktiviteter.



    Fullföljer inte påbörjade aktiviteter.

    Omdömeslöst, obetänksamt eller oansvarigt beteende.



    Omedvetenhet om risker.



    Slösar, konsumerar vanvettigt, skänker bort, kör

    bil vårdslöst, gör oövertänkta affärer, Se social gränssättning ovan!: inleder hastigt sexuella kontakter, har ett starkt ökat sexuellt behov. Krogliv.



    Supande, även om ej personen har sådant beteende i vanliga fall.



    Enorm impulsivitet.

    Kriminalitet.



    Förstör ibland sin ekonomi för all framtid.



    2010-06-11 | 17:26:30
  • swimp78 säger:

    Nej, jag förstår inte likheten mellan den där uppräkningen och aliaset HenrikJ. Förstår inte ens hur du menar. Det där är ju massa saker ingen av oss kan ha en aning om? Sexuellt gränsöverskridande beteende? Kriminalitet? Slösar? Ordsallad? Inte vad jag sett honom skriva i alla fall. Nej, maken till tomt personangrepp har jag väl aldrig sett här i kommentarerna.

    2010-06-16 | 18:10:14

Kommentera inlägget här: