daddys

Beware the fury of a patient man

Barnhus och åklagare begraver bevis.

Kategori: Barn

polis åklagareDet finns ingen rättvisa i det här samhället för mitt barn och mig. Ingen upprättelse, ingen möjlighet att få vara förälder och barn såsom vi båda så hett önskar. När man har ett helt samhällssystem emot sig som inte drar sig för att fuska, ljuga och trixa då lagarna inte längre räcker till.

Dom har redan bestämt sig



Dottern skall stanna hos mor och inte få ha något kvalitativt umgänge med sin far. Detta har dessa myndigheter uppenbarligen bestämt sig för sedan länge, och nu jobbar man tillsammans för att stänga alla dörrar för mig. Den naiva idiot som trodde att fäder och barn också hade rättigheter och ett visst skydd mot övergrepp.  

Uppenbarligen kom det fram saker i det andra förhöret med mitt barn som polis, åklagare och socialtjänst inte vill skall komma ut. Därför ignorerar man först min rätt att ta del av materialet i två veckor, sedan när mitt ombud börjar bli för besvärlig med sitt eviga tjat om "rättigheter" så lägger man ner förundersökningen och hävdar med stöd av detta att man inte behöver skicka ut det andra förhörsprotokollet. Istället sekretessbelägger man det enligt förundersökningssekretessen?? 

Men på den positiva sidan kan väl nämnas att polisman Maria Brage nu efter 30 år som polis äntligen har fått lära sig att skriva ett intyg. Inget vidare bra i o f s då skälen till hennes beslut som vi efterfrågade saknas, men alla är vi små i början.

Lagarna gäller inte pappor


Så här skriver mitt ombud Alexander Barkman i ett kompletterande av vår ansökan om en ny och snar muntlig förhandling i Varbergs tingsrätt:

Förundersökningen nedlagd

Åklagaren Per-Åke Kvarnström beslutade 2009-07-03 att lägga ner förundersökningen mot Joakim Ramstedt. Nedläggningsbeslutet är ovanligt kraftigt uttryckt vilket tyder på att utredningen gett vid handen att inget brott begåtts. Beslutet bifogas som bil 1.

Förhöret med Rania 2009-07-06

real womenDen 6 Juli hölls ett förhör med Xxxxx på barnhuset i Göteborg. Trots skyndsamhetskrav har någon utskrift av detta förhör inte delgetts vare sig Joakim Ramstedt eller hans försvarare. Jag har två gånger hört av mig till polisen till polisen i Göteborg (förhörsledaren är på semester). angående att utskriften av förhöret skall översändas till Joakim Ramstedts försvarare. Vid den första kontakten fick jag beskedet att polisen skulle kolla om det fanns en utskrift och sedan se till att den skickades till Joakim Ramstedts försvarare direkt eller så snart en utskrift fanns tillgänglig.

Vid den andra kontakten, denna gång med förhörsledarens chéf Kerstin Horgby, fick jag besked att en utskrift med förhöret fanns och att denna skulle skickas till mig samma dag (2009-07-23). Senare samma dag fick jag per e-post en kopia på beslutet att lägga ner förundersöknigen men ingen kopia på förhöret. Jag tog därför ny kontakt med polisen om att ta del av förhöret. Joakim Ramstedt och hans försvarare nekades då att ta del av förhöret med hänvisning till förundersökningssekretessen (!) På fråga varför det dröjt så länge med att delge en utskrift av förhöret så att förundersökningen hann att läggas ned (åklagaren måste ju därmed rimligen ha fått ta del av detta förhör) så fick jag svaret att det var den normala arbetsordningen.

Förhöret med Xxxxx innehåller med största sannolikhet uppgifter som är av vikt för utredningen av tvisten i vårdnadsferågan. Om förhöret och handläggningen av det gåt till på samma sätt som i det första förhöret av Xxxxx så har Joakim Ramstedts motpart redan fått ta del av uppgifterna i förhöret.

Inhämtande av handlingar

Eftersom Joakim Ramstedt förvägras att ta del av innehållet i förhöret begärs att tingsrätten inhämtar utskrift av förhöret med Xxxxx 2009-07-06 och att denna förhörsutskrift förs till handlingarna i målet. Eftersom förundersökningen åberopats "in blanco" av såväl motpart som av tingsrätten i det interimistiska beslutet så begärs också att förundersökningen i sin helhet och därtill häförlig överskottsinformation (s.k slask) inhämtas av tingsrätten och att dessa handlingar förs till handlingarna i målet

Dag som ovan
Alexander Barkman
"

Vi har en parasit i vår samhällskropp



parasitDet är inte någon enskild fundamentalistisk, papparädd tjänsteman på ett socialkontor som gör det här mot ett 4 årigt barn och hennes pappa. Det är hela systemet. Ett helt system som med suggestion, fördomar och girighet sliter barn ur armarna på deras föräldrar och sedan lämnar dom åt sina öden därute i det mörka kalla samhället. Sen står samma tjänstemän där och kliar sig i skallen och undrar vad det är för fel på ungdomarna idag. Deras lösning på problemet är att bygga institutioner med taggtråd och isoleringsceller, samt kalla det behandling, och sen ta 4000 spänn dygnet i betalt.

Utan att vi märkte det har några få tillåtits att göra sig till sanningens röster. Röster som hypnotiskt har viskat sina sanningar i våra öron tills vi inte längre klarar att ifrågasätta dom. Istället vänder vi oss emot de få som törs, och reagerar med ilska och förnärmande när någon av dessa sanningar avslöjas som lögn. "Sanningen om Gömda" är väl ett tydligt exempel. För att pappor och män är mer våldsamma och mer sexgalna till sin natur är en sanning som INTE får ifrågasättas i Sverige.

KÖNSMAKTSORDNUNG MACHT FREI borde det stå på riksdagshusets fasad.

Jag valde att ta strid för mitt barn. Jag kunde inte annat. Kärleken är alltför stark till henne för att jag skulle lämna henne till ett öde värre än döden. En kärlekslös uppväxt.

Men parasiten i samhällskroppen är numera spridd överallt. Så fort man försöker hitta en kroppsdel som fortfarande inte är smittad så upptäcker man att infektionen även nått dit. I det läget jag befinner mig i så är mitt enda hopp att vända mig till människor därute som antingen aldrig drabbades av denna hemska parasit eller dom som gjort sig friska ifrån den.

Att vädja om rättvisa borde ju egentligen inte vara nödvändigt, men ändå har jag stått på knä genom hela denna process. Men det har hjälpt föga.

Är det för sent?

struts
I 30 år har vi stuckit huvudena i sanden och låtit denna cancer sprida sig i samhället. En cancer som nästan kan liknas vid organiserad brottslighet. För när den feministiska grenen sätter agendan, dvs död åt familjen, så skapas naturligtvis nya grenar som snabbt listar ut hur man kan profitera så mycket som möjligt på denna politik.

Detta får absolut, på inga villkor avslöjas. Tänk på följderna!! Så jag antar att det är av någon känsla av samhällsansvar, som media skyr denna fråga för allt i världen. Dom sitter ju själva på en av grenarna som riskerar att sågas av. Men en dag kommer sanningen fram om vad som gjordes mot våra barn under den evigt klämkäcka parollen "Baaarnens bästa". Den dagen kommer debatten om tvångssteriliseringen att återaktualliseras och människor kommer i förundran att säga, Hur kunde detta få ske? Varför märkte vi ingenting? 

Lönande extraknäck för socionomerna


Socionom Kenneth Eriksson, aktiv hos familjerätten i Göteborg anlitades som medlare då jag ansökte om verkställighet av domen senast. Dessa extraknäck ger dessa socionomer 10-15000 spänn rätt in på kontot. Men försök att få en enda av dom att erkänna att dom jobbar på familjerätten. Nej dom dyker upp med vita självprintade visitkort med något påhittat firmanamn på. På Kenneth Erikssons stod namnet "K.E Medling". Någon som hittar en rad om ett sådant företag någonstans? Två samtal, sedan en mammavänlig rapport till tingsrätten, kasching, 15 lakan! Och en tvångsseparerad flicka och pappa. 150 dagar idag på dagen. Men vad gör det? Kenneth fick ju sina 15 tusen spänn och har säkert haft en härlig semester på nån fin badort med sina barn i sommar.

Går denna sjukdom ens att bota, eller är det för sent? Har vi tillåtit den att sprida sig för djupt? Hermann göring skrev en gång i tiden:

"Naturligtvis vill människor inte ha krig, vare sig i Ryssland, och inte heller i England eller i Amerika, och inte heller i Tyskland. Det är självklart. Men trots allt är det ledarna i landet som avgör, och det är alltid enkelt att ena ett folk. Oavsett om det är en demokrati, eller en fascistisk diktatur eller ett parlament eller en kommunistisk diktatur. Röst eller ingen röst. Männsikor kan alltid fås att tro på ledarnas försäkringar. Det är lätt. Allt du behöver göra är att säga att de håller på att attackeras, att dom är i fara, och sedan kritisera pacifisterna för att vara antipatriotiska eller mentalsjuka."

fatherNu har dom t o m lyckats göra mig till en farlig fiende till mitt eget barn. Och människor tror på detta? Dom tror att barnhusen reser sig i Sverige för barnens skull. Dom tror att pappor är farligare för sina barn än mammor, trots all forskning som visar på motsatsen. Det går helt i riktning med programmeringen som dom omedvetet utsatts för i alla år.
När något går emot programmeringen reagerar dom flesta med ilska....mot budbäraren.

På min blogg har jag publicerat ut åtskilligt med bevis för att ett brott mot ett barn begås i detta nu. Ändå har människor mest skrivit om huruvida jag är skyldig till det jag anklagats för eller inte. Få har vågat ta ställning. Samtidigt är en 4 årig flicka i händerna på människor som till varje pris försöker förhindra att hon får sin önskan om att få träffa och vara med pappa beviljad.....för hennes bästa.

Egenmäktighet, förtal, falska polisanmälningar, försäkringsbedrägeri, sexuellt ofredande av barn, övergrepp i rättssak, könsdiskriminering, tjänstefel mm mm...är några av brotten som har begåtts hittills för att möjliggöra det största brottet av dom alla. Tvångsseparationen av mig och och mitt eget barn. 

Går denna cancer att bota eller är det för sent? Hur botas en patient som redan fått hjärnan angripen? Den del av samhällskroppen som skall stå för rättvisetänkande och humanitet. Är det ens möjligt?

Frågar sig daddy den 29 Juli 2009


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Anders säger:

    "Joakim Ramstedt och hans försvarare nekades då att ta del av förhöret med hänvisning till förundersökningssekretessen (!) På fråga varför det dröjt så länge med att delge en utskrift av förhöret så att förundersökningen hann att läggas ned (åklagaren måste ju därmed rimligen ha fått ta del av detta förhör) så fick jag svaret att det var den normala arbetsordningen."



    Ja, vad ska man säga...

    2009-07-29 | 22:05:09
  • MO säger:

    Men det är ju inte klokt. Förundersökningen är nedlagd och du skall ändå inte få umgås med ditt eget barn? Är det så du menar? Herregud!

    2009-07-29 | 22:19:56
  • Rospiggen säger:

    Det MÅSTE vara möjligt!



    Jag skrev till P1 Medierna om det här men fick till svar att de bara bevakar medier och inte fall som ditt men jag anser att det här i allra högsta grad rör medier för vilka är det som (vill?) rapportera om vad som händer i Sverige? Det är ju i medierna som det förts fram hela den feministiska ideologin, det är ju där vi fått hela den här "män är svin..."-propagandan.



    Att de gör så här mot dig och Rania gör mig vansinnig! Nu är förundersökningen nerlagd och då tycker jag att soc ska skynda på sin utredning och därefter tycker jag att du ska få umgänge med din dotter - övervakat så okej, men på något sätt måste du få vara med henne, ni måste ju få en chans att motbevisa allt som sagts, ni måste ju för fan få en chans!



    Varför ni inte kan få träffas för att visa att det fungerar, att soc och alla andra kan se att det inte är några problem. Varför inte lyssna på lilla Rania???

    2009-07-29 | 22:56:18
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Leroy säger:

    Så sjukt och så lågt trodde jag inte att rättvisan i Sverige kunde sjunka när det är så uppenbart och att dom agerar som dom gör är ännu sjukare. Att Rania inte skal få umgänge är ´ju bland det sjukaste man läst.



    Honv erkar ju ha flera sunda vuxna på din sida och sysskon som hon har rätt att få träffa. Vad i hela friden är det för galematias Sveriges lagstiftare och myndigheter håller på med.



    Det var väl ändå mamman som valde att flytta och domstolen sa att du var minst lika lämpad.



    Var får dom allt ifrån.



    Att ingen valde att ta den möjlighet du bjöd på då du återigen trotts allt sträckte ut en hand visar ju på hur ännu sjukar än verkligheten allt detta visar sig vara. Tur att du laggt ut verkligheten.



    Den kommer så klart ikapp dom som inte låter Rania träffa sin far och sysskon eller pappas släcktingar och vänner.



    Leroy

    2009-07-30 | 00:57:38
  • Leroy säger:

    Man undrar så klart varför inte du fick genmäle eller tidningar vågar skriva om detta. De kunde ju skriva i neutrum. Men det visar väl vem som agerat fel så det blir väl fel det med.



    Tragiskt.



    Leroy

    2009-07-30 | 00:59:35
  • Medborgare X säger:

    Jocke!



    Du gör ett fantastiskt jobb som systematiskt dokumenterar vad du utsätts för och hur myndigheterna agerar. Tyvärr är det få som inser hur subjektivt myndigheterna agerar och vilka tricks de har för sig för att se till att ärendena ska gå deras väg. Sekretess kan de använda sig av när de inte vill att 'motparten' ska få ut handlingar som berör dem själva. Slasken är något som åklagaren kan gömma allt i som inte talar för åklagarens sak.



    Det är ett odemokratiskt och politiskt subjektivt land vi lever i, där politiska agendor har långt högre värde än dess medborgare.



    Fortsätt rapportera! Fortsätt hänga ut tjänstemännen med namn! Fortsätt lägga ut protokoll och ljudupptagningar på bloggen! Men se till att ha en back-up på allt så att du kan publicera det igen på annat ställe om något plötsligt skulle hända med din blogg!

    2009-07-30 | 08:32:28
    Bloggadress: http://medborgarperspektiv.blogspot.com
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    Rospiggen visst är det en intressant motivering!



    Detta handlar just om medierna VAD MEDIERNA INTE GÖR och VAD SOM ÄR SYFTET MED ATT INTE AGERA, inte om ett fall.



    Att inte agera är också en handling med ett syfte.



    Påminner mig om en pojke med synhandikapp som placerats på en internatskola där han vantrivdes så att efter ett år började visa rent psykotiska drag. Jag kontektade kommun och andra myndigheter och fick det vanliga bemötandet (du är nog rättshaverist bemötandet)Jag vände mig då till BRIS som svarade att de åtog sig inte ärenden där myndigheter var inblandade, bara när det var privatpersoner, "föräldrar och sånna".



    Efter mycket bråk fick pojken komma hem och efter en tid var han helt återstäld och jag kommer aldrig ge en krona till BRIS

    2009-07-30 | 09:14:17
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    Man kan undra vad som är syftet med att dölja handlingarna från förhöret. Jag som är en mycket luttrad person tänker genast att detta öppnar för att kunna komma med nya anklagelser och då har anledningen till att den gammla förundersökningen lades ner försvunnit in i dimman.



    Skriver inte detta för att slå ner dig i skorna utan för att man måste vara förberred på alt.

    2009-07-30 | 09:21:18
  • Anders säger:

    "Men på den positiva sidan kan väl nämnas att polisman Maria Brage nu efter 30 år som polis äntligen har fått lära sig att skriva ett intyg. Inget vidare bra i o f s då skälen till hennes beslut som vi efterfrågade saknas, men alla är vi små i början."



    Vad syftar du på? Vad är det för intyg, som nu har skrivits?

    2009-07-30 | 09:45:06
  • Johan säger:

    -”Men ska man behandla folk så olika?”



    - ”Ja, det gör man i lagstiftningen i dag."



    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5581372.ab



    2009-07-30 | 11:36:41
  • Anonym säger:

    Nej BRIS skulle inte heller jag ge ett ruttet öre till. För ca 15 år sedan hade jag som kontaktperson för RFFR kontakt med en flicka som satt inlåst på ett av socialtjänstens utredningshem. Soc ville till varje pris få henne att erkänna att hennes styvpappa utnyttjat henne sexuellt. Flickan själv hävdade att så inte skett. Flickan vantrivdes där och ville hem hon skrev ett flertal brev till socialnämnden som var fullklottrade med detta budskap jag vill hem jag vill hem jag vill hem. Jag uppmanade henne att ringa bris, men tyvärr tanten där lyssnade inte heller utan tyckte att flickan skulle vara glad över att soc hjälpte henne. Några år senare hade min dotter en kompis som var utsatt för såkallad hedersproblematik. Flickan som var 15 hade en vuxen storebror som ville tvinga henne att gifta sig med en 54 årig man. Flickan fick ingen hjälp av soc fören brodern misshandlat henne svårt. Tösen ringde till bris men fick inget stöd utan i stället blev hon anklagad för att ha fördomar om invandrare. Tösen var ju försjutton invandrare själv.

    2009-07-30 | 12:47:36
  • MO säger:

    Trodde också, en gång i tiden, att BRIS var några som kunde gå in och aktivt hjälpa. Blev varse vid ett tillfälle att deras funktion är väl mest att sitta o lyssna, ungefär som jourhavande präst eller psykolog. Eller snarare jourhavande medmänniska - är det utbildat folk som sitter på BRIS och svarar i telefon?

    2009-07-30 | 13:23:02
  • MO säger:

    Trodde också, en gång i tiden, att BRIS var några som kunde gå in och aktivt hjälpa. Blev varse vid ett tillfälle att deras funktion är väl mest att sitta o lyssna, ungefär som jourhavande präst eller psykolog. Eller snarare jourhavande medmänniska - är det utbildat folk som sitter på BRIS och svarar i telefon?

    2009-07-30 | 13:24:23
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    MO. Det är nog lite blandad kompott men det messta ska väl vara idielt och då brukar det innebära tanter från medelklassen (inget ont om dem.

    2009-07-30 | 15:48:18
  • Daddy säger:

    Angående Anders fråga:

    Vid vårt möte på barnhuset med Maria Brage då hon vägrade mig att sitta med i medhörningsrummet så bad jag och mitt ombud om ett skriftligt intyg på att hon som myndighetsperson fattat beslut om att hindra mig från att bevittna förhöret av min dotter och sedermera helt ställa in detsamma. Vi bad henne också att i sagda intyg ange skälen för hennes beslut.



    Något sådant intyg har vi aldrig fått, förrän nu.För jag antar att det är ett försök till intygsförfattande från Maria Brage som hon sänder i nedläggningsbeslutet på 2 sidor som brådstörtat sändes över samma dag som mitt ombud fått löfte om att ta del av förhörsprotokollet.



    Detta 2 sidiga dokument finns en länk till i inlägget ovan.



    //J

    2009-07-30 | 16:59:33
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • M.P säger:

    De vill kanske skydda flickan från att bli exponerad.

    2009-07-30 | 19:54:38
  • Daddy säger:

    Det är inte min flicka dom skyddar från exponering. Vad har hon att skämmas för i den här historien?

    Vad är det hon har något som helst intresse av att inte få exponerat?



    Det är människorna som borde skämmas som skyddas från exponering...som vanligt.

    2009-07-30 | 20:29:48
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    M.P . Vilken lustig ide du måste ha om rättsäkerhet, yttrande frihet och sekretes.Men det har och andra sidan även myndigheten i detta fall.Det är fint med människor som hävdar godtyckets lov.



    2009-07-30 | 21:26:04
  • Leroy säger:

    Ja Anette Jacobsson. De måste vara rädda för verkligheten och att sanningen kommer fram därför tvingas man i ren desperation hemligstämpla i stället för att tillse att man gör mitåt och att arbeta för att möjliggöra att umgänge åter kommer igång. Men jag förstår om dom känner sig kränkta när dom står med brallorna ända nere vid fotknölarna.



    De har verkligen inte beaktat Ranjas rätt till 2 sociala baser.



    Leroy

    2009-07-30 | 22:15:34
  • L.P säger:

    Citat:M.P



    De vill kanske skydda flickan från att bli exponerad.

    2009-07-30 @ 19:54:38



    Citat slut.



    M.P..Kan du vidarutveckla din tanke ang.att de "skyddar" flickan från vidare exponering!



    För mig låter det som att de snarare skyddar/döljer sina egna "tillgrepp" för att vinkla sanningen,så att den skall passa dessa ENSKILDA tjänstemäns fördomsfyllda åsikter!



    Ve den/dem som stödjer detta förfarandet,sanningen finns redan,och skall inte döljas,ser framemot att bl.a "slasken" tas in till tingsrätten för genomgång!



    Låt sanningen få råda!



    //L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-07-30 | 22:51:45
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    Har man läst det första förhöret så måste det vara av största vikt att ingen får se det andra förhöret.



    Jag skulle inte heller vilja bli offentligjord om jag presterat ett så undermåligt arbete som Maria Brage i förhör ett.

    2009-07-30 | 23:21:09
  • Leroy säger:

    Jag har nu ägnat snart hela kvällen åt att diskutera barnens rätt och sett hur Ingrid C försökt diskutera på en poltikers blogg och tycker det är skrämmande hur en del överlevare väljer att ifrågasätta i stälet för att se fördelar i att lagstiftning och direktiv ses över och granska hur viktigt det är att sanningar får komma fram och öppenhet får råda och att saker inte döljs under sekretess.



    : http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1651&blogg=34414



    Tycker nog det är bra med denna öppenhet och jag väljer nog att rösta bort och i stället välja in. :



    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1465&blogg=34285



    Tur att man får välja in eller välja bort.



    (Stefan A Johansson)



    2009-07-31 | 00:43:55
  • Robert säger:

    Jag blev igår själv indirekt anklagad för att vara pedofil.



    Jag tror mig därför veta hur det känns att "på riktigt" bli anklagad för ett sådant grovt brott, därtill mot sitt eget barn.



    "Brottet" i mitt fall?



    Jag satt på en klippa igår kväll och såg två tjejer, ålder oklart, bada, på ett avstånd om ca 200 m. Ingen av dem var naken, ej heller jag.



    Jag talade aldrig till dem.



    att jag råkade befinna mig på platsen var mer eller mindre en tillfällighet och jag hade varit där säkert 1 1/2 timme längre än tjejerna ifråga.



    De kände sig emellertid hotade och ringde uppenbarligen sin pappa, som menade att jag hade förföljt dem!



    Vari består eg. mitt brott?

    Att jag har ögon?



    Att jag ev. tänkte prata med dem?



    Slutet gott allting gott, nästan:

    tjejerna bad om ursäkt, liksom deras far, som dock dessförinnan hade betonat att han skulle komma ihåg hur jag såg ut.



    Jag tycker att detta är högst illavarslande för samhället Sverige!



    Falska anklagelser till höger och vänster, ett 100% genuint angivarsamhälle, à la Sovjetunionen!



    Vem vill leva i ett sådant samhälle?

    Inte jag i allafall.



    Inte undra på att fäder blir misstänkligjorda, om mansfientligheten är spåass djupt rotad och utbredd och media spär på den, vilket tjejerna lät göra gällande!



    2009-07-31 | 01:58:36
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Robert säger:

    "Daddy":

    det är "lustigt" hur många paralleller det finns mellan ditt och mitt eget fall, förutom just "komponenten" med påstått övergrepp.



    Hur många fler fäder i Sverige och annorstädes berörs av detta?



    Det som du skrev om den s.k. "medlaren" hände mig också, så sent som i maj i år.



    T.o.m. den summa som nämns, "15.000", är snarlik den i mitt fall.



    Summan i mitt fall var dock 15.870 kr för 11,5 timmars arbete. Timkostnad 1.104 kr och moms ovanpå det...inte helt olikt ett advokatarvode.



    Det är helt sanslöst att staten bekostar s.k. medlare, som borde vara experter på att lösa konflikter men som i praktiken är SPLITTRARE.



    I mitt fall hade "medlaren" till huvuduppgift att förmå min motpart att: "frivilligt fullgöra vad som åligger henne", enl. en hovrättsdom.



    Denna uppgift försökte hon inte lösa överhuvudtaget.



    Istället skrev hon på förstasidan i rapporten att mitt umgänge med barnen: "inte kan anses vara till gagn för (...) [barnens] bästa" samt:

    "Det finns hinder för verkställighet".



    Inte en enda reflektion ägnades det faktum att barnen dessförinnan olovligen hade bott med sin mor under nästan fyra månader i sträck!



    "Medlaren" menade sig inte ha sett någonting, som tydde på att modern har hindrat umgänget mellan barnen och mig, trots att det är helt uppenbart för alla insatta, eftersom umgänget stängdes av från ena veckan till andra i januari, utan minsta förklaring!



    Tio års umgänge med barnen och min existens i deras liv var som utplånad från jordens yta, genom denna "medlares" bidrag!



    Mycket riktigt vägrade en domare verkställighet i juni, baserat på splittrarens rapport!



    I mitt fall har inget brott skett överhuvudtaget eller ens anklagelse om brott.



    Hur kan det få gå till så?!



    Var det verkligen "medlarens" funktion och uppdrag att splittra barnen från sin far?!



    Att Föräldrabalken betonar att det är för barnens bästa att umgås med båda föräldrarna (som f.ö. normalt bor ca 200 m ifrån varandra!) nonchaleras totalt!



    Den lagakraftvunna, men ej verkställda, domen har ungefär lika stort värde för mig som toalettpapper, eller faktiskt mindre, eftersom dess papper är hårdare.



    Det märkliga är även att när "medlaren" träffade mig (innan hon träffade modern och barnen på samma dag, ett förfarande som i sig kan ifrågasättas), så lät hon som om hon snarast var på "min sida".



    Hon sade bl.a:



    *

    att hon kunde se ett tydligt mönster, d.v.s. att vad jag än hade gjort så hade jag "stött på patrull" hos "socialen", etc. Stämmer.



    och



    *

    hon reagerade märkbart, när jag berättade att barnens mor i en kyrka tillsammans med barnen hade tänt ljus och bett "för att pappa ska bli snäll".



    Barnens mor bekräftade även detta för medlaren.

    Hon borde istället be för att hon själv ska bli snäll, helt klart och inte uttala sig om min person på ett negativt sätt.



    "Medlaren" skriver även i början av rapporten:



    "Fokus måste alltid utgå från [barnens] rätt till sina föräldrar (...)" (s. 2)



    och



    "För om [barnen] tvingas ta ställning för den ena föräldern emot den andra föräldern är deras framtida hälsa och utveckling i fara."



    Detta skriver alltså samma "medlare", som föreslår att umgänget ska upphöra!



    ! ! !



    Hur motsägelsefull är man då, på en skala från 0-100?



    Som om inte detta vore nog, så är hennes rapport behäftad av sakfel, gällande namnuppgifter, årtal, m.m.



    Hon brister således i noggrannhet och är jävig, eftersom hon uppenbarligen hatar en person, som jag har haft viss kontakt med och som är ordförande i en förening, som liknar den förening hon själv är ordförande för.



    Känns det igen, "Daddy"?



    En tanke jag har är dock att om en s.k. "expert" går en emot, så är det mest logiska att själv hitta en annan expert, som kan säga emot.



    Vad tror Du om det?

    Försök hitta några experter på området.



    Jag har t.ex. hört att barnpsykologen "Lena Hellblom Sjögren" ska vara duktig och insatt i PAS.



    Normalt sett har de bott med mig, nästan varannan vecka sedan våren 2005!



    2009-07-31 | 19:35:52
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Robert säger:

    [rättelse:]



    Naturligtvis skulle den sista meningen i föregående kommentar ha skrivits betydligt högre upp, i själva verket innan meningen som inleds:

    "Tio års umgänge (...)".



    Kanske borde ordet "de" även ha ersatts av "barnen".



    2009-07-31 | 19:41:48
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Svensk Rättvisa säger:

    Trakasserier är vardagen för alla som ifrågasätter socialtjänsten. Det är hemskt olyckligt att se hur barnen drabbas av behandlingen. Centrum mot våld är en ultra feminin organsiation enbart för kvinnor som gränsöverskrider mellan myndigheter och därvid bryter myndighetssekretess och samordnar sina attacker mot män. Även Länstyrelsen som tillsynsmyndighet ingår i kartellen Centrum mot våld. Manshatet och diktaturen är uppenbar. Det är synd, barnen far så illa av deras behandling... Detta i Sverige 2009.

    2009-08-03 | 00:24:54
    Bloggadress: http://www.socialtjansten.eu
  • Bosse säger:

    Hej! Har haft besök av medlaren kennet Eriksson i helgen o blir ju jätteorolig när jag läser detta.

    Jag har begärt verkställighet av en umgängesdom gällande min 10-månader gamla son. Tänk om han skriver att verkställighet inte är att rekommendera ? Har så fruktansvärt ont i magen av oro..

    2009-11-16 | 22:52:00
  • Daddy säger:

    Hej



    Ja den gubben har nog inte riktigt förstått vad hans uppdrag går ut på. Han skulle i mitt fall endast övertyga mamman om att följa domen, det var allt.

    Istället börjar han leka utredare och polis och rekommenderar ett indragande av allt umgänge på oklara grunder. Ett samtal med vardera parten räckte för den pajasen att kunna uttala sig gällande huruvida ett umgänge skall få fortsätta eller ställas in. Och domstolen begrep inte ett skit den heller. Vi påpekade ju för Fiskal Westgård gång på gång att både Kenneth Eriksson och tingsrätten missuppfattat hans uppdrag, men det hjälpte inte ett skit.



    Låt mig gärna veta om han gör om samma sak igen så ska jag gladeligen ta upp den pajsaren på bloggen igen.

    2009-11-17 | 00:48:17
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: