daddys

Beware the fury of a patient man

Beware the fury of a patient man

Kategori: Barn

daddys

(Övers. Ta er i akt för raseriet hos en tålmodig man.) Detta citat av John Dryden har jag valt som slogan för denna blogg och min kamp. John Dryden var en brittisk dramatiker och skald som levde på 1700 talet, mest känd för sina politiska satirer. Anledningen till att jag valt denna formulering är att den stämmer så bra in på mig. I nästan alla vittnesmål som hittills avlagts av dom som känner mig så ser man orden snäll och tålmodig. Och det är nog en rättvis beskrivning av mig.  Men när jag drivs till den punkt då mitt enorma tålamod tar slut, då vill du inte vara den som orsakade det. Det kommer dom personer som nu gör mitt barn illa att förstå om dom inte redan gjort det. Med tanke emellertid på motsidans anmälningsbenägenhet vad gäller hot o dyl är det väl bäst att poängtera att jag inte med detta menar att jag skall göra någonting olagligt.


Bannern till vänster är en av fyra som jag satt uppe i natt och tillverkade efter jag kom hem från midsommarmiddagen som jag blev bjuden på igår med ett par timmars varsel. Tack Johnny. Jag uppskattar ditt stöd. Ni som känner att ni vill stödja mig och min dotter Rania. Ladda gärna ner någon av de banners jag postar ut idag, lägg upp dom på er egen sida och länka till min. Jag kan inte ge er något för det, utöver min eviga tacksamhet och ett vackert diplom den dagen då min dotter befrias. Hoppas ändå att ni gör det för mitt barns skull. Instruktioner för dom som behöver det finns nederst i dagens inlägg.

Hagelskur av lögner


Igår fick jag ett brev från försäkringskassan. Där stod det att jag blivit anmäld av mamman som påstår att jag aldrig har betalt underhåll för mitt barn. Försäkringskassan måste ha dåligt minne. För ganska exakt två år sedan fick jag ett likadant brev, varpå jag skickade in kontoutdrag som bevisade att jag betalat in vartenda underhåll direkt på C:s konto punktligt.  Idag postar jag ut bevisen på bloggen istället. Så sparar jag portot. Jag undrar vad hon hoppas vinna på det här? Att återigen bli bevisad som lögnare kan väl knappast styrka hennes sak. Här är insättningen från Mars. Här är insättningen från April. Här är insättningen från Maj. Anser att det detta räcker för att bevisa att hon än en gång ljuger om mig för myndigheterna. Detta är trakasseri. Och den som drabbas värst är dottern.

Ska fan vara barn i det här landet

Det andra brevet igår kom från socialtjänsten i Kungsbacka och var undertecknat av socialsekreterarna Kristin Bäckstrand och Lotta Anberg. Dom upplyste mig om att dom hade mottagit en anmälan om oro för min dotter och  att dom nu önskade tala med mig om saken. Fast inte förrän den 6 Augusti. Dom måste väl hinna ha semester först. Åka med sina barn på Liseberg och Astrid Lindgrens värld. 

Vilken av alla anmälningar om oro för min dotter som detta gäller står inte, så jag förmodar att det handlar om mammans påståenden om sexuella övergrepp som dom fick in i slutet på Mars. Beslutet att utreda fattades som jag förstår det den 17 April. Det betyder att den 6 Augusti då socialen varit vänliga att ge mig audiens så återstår det en vecka av dom 4 månader dom har på sig att utreda. Jag undrar om det inte vore dags för en översyn av socionomutbildningen. Bör inte utbildade socionomer åtminstone förstå innebörden av ordet "skyndsamt", samt veta vad som står i socialtjänstlagen?

Med lag skall landet byggas

daddysDen gamle konungens valspråk borde väl gälla än. Fast numera hade det passat bättre med "demokratin är bara till för dom som äger den".

Anmälningsplikten regleras i Socialtjänstlagen 14 kap 1 §. Denna skyldighet är lagreglerad i syfte att skydda barn och ungdomar. Du behöver inte ha konstaterat att barnet far illa, utan det räcker med att du har misstanke om att det kan vara så. Men socialsekreterna med chéfer i Kungsbacka kommun, som dess kommuninvånare avlönar för att skydda dom och deras barn, har trots fyra anmälningar om att min dotter inte får den omsorg som hon har rätt till, inte sett det nödvändigt att agera. En av anmälningarna är ifrån dotterns dagis. Detta gott folk är vårt samhälles nuvarande syn på "barnens bästa". En annan följd av alla dessa falska anmälningar om pedofili och våld som kastas mot fäder i vårdnadstvister är att polisen inte hinner utreda inom dom stipulerade 3 månaderna. Som regel tar det numera minst 6 månader. 

Vad värre är, utredningarna utförs av poliser som saknar kompetens, nödvändig fallenhet och tekniska resurser.  För 0-6-åringarna har anmälningarna enbart gällande sexövergrepp ökat med 400 procent sedan 1998, för de över 6 år är ökningen mer än 100 procent, säger Anna Gustafsson, chef för familjevåldsenheten i Malmö. Ökningarna kan i ett första skede låta oroväckande men för familjevåldsenheten är det närmast en succé. - Mörkertalet har minskat och våldet har blivit synligare. Vi har blivit bättre på att förhöra. Vi har lärt oss mer, bland annat att där det förekommer våld mot kvinnor är det också vanligare med övergrepp mot barn, säger Anna Gustafsson.

Inkompetens på gränsen till stupiditet

daddysPersoner som Anna Gustafsson är ett bra exempel på vad jag menar när jag säger att vi idag sätter våra barn i händerna på manshatande, inkompetenta och farliga utredare. Om man bryr sig det minsta om att förstå den egentliga ökningen av dessa anmälningar så bör man väl sätta dom i samband med vårdnadslagarna som ändrades 1998, för sedan ändras igen 2006. Jag har tidigare flera gånger redovisat den forskning som samstämmigt från hela världen säger att sexualbrott mot barn är ytterst sällsynta, tack och lov. Borde man inte som polis och utredare vara intilligent nog att kalkylera med, att samtidigt som vi får en vårdnadslag som ger barnen rätt till bägge sina föräldrar vid en separation, så börjar anmälningarna att öka lavinartat?

Jag väntar ett viktigt besked på måndag eller tisdag angående en eventuell journalistisk granskning av mitt fall. Om beskedet blir negativt så kommer jag att posta ut mitt material själv. Först i kön står mitt telefonsamtal med åklagare Per-Åke Kvarnström i Uddevalla. Efter det torde det inte längre råda något tvivel om att min dotters framtid placerats i ytterst inkompetenta och olämpliga händer.

Det är inte bara mig mitt barn förvägras



Min dotter har nu varit skild från hela sin släkt sedan i julas då jag och hon var hemma och hälsade på. Den 18 Juli skulle hon ha kommit hit och fått spendera två veckor med mig, sin bror, sin farmor och farfar, sina älskade kusiner, sin farbror, Farfars nya fru, och inte minst vår granntant och hennes två hundar som hon avgudar. I år blir det inget besök för henne. Istället får hon bereda sig på nya förhör hos Maria Brage på barnens hus. Vilken lämplig förälder hon är, min dotters mamma. Vilken kärleksfull mormor hon har. Vilken "lysande" socialtjänst hon har som möjliggör misshandeln. Åklagare och polis måste ju också klappa sig på axlarna och känna sig jättestolta som avslöjat ännu en pedofilpappa. I polisens förhör frågas dottern vilka människor som hon har därhemma. Hon svarar: "mamma och mormor". Efter en liten påminnelse av förhörsledaren kommer hon också ihåg att hon har en pappa och en bror. "Sen har jag inga flera" säger hon. Det är inte sant mitt lilla hjärta. Du har massor av fler människor som älskar och bryr sig om dig. Men vi får inte träffa dig. Bl a har du en farmor som håller på att gå sönder av sorg och oro. Fick du det paket och det brev som hon skickade till dig för ett tag sedan?

farmorSå här skriver din farmor som älskar och saknar dig jättemycket om mig, din pappa i ett brev till domaren:

Till slut vill jag berätta om hur Joakim och Xxxxx har det tillsammans, vad jag har bevittnat. Det går inte att ta miste på den stora kärlek som Xxxxx hyser för sin pappa och vice versa. När de besöker oss
eller när jag är på besök på Tjörn ser jag en liten flicka som är uppenbart mycket fäst vid sin pappa (det hör ju också ihop med fyraårsåldern vilket gör det som händer nu än grymmare i mina ögon). Farmor får inte hjälpa henne så mycket alls,"det ska pappa göra" får jag ofta höra. 

Joakim har ett oändligt tålamod med henne. Ofta spelar de och sjunger tillsammans och Joakim som är en duktig musiker gör inspelningar där dom spelar och sjunger tillsammans, vilket Xxxxx tycker är väldigt roligt. Xxxxx älskar naturen och vill gå på promenader till havet, plocka blommor m.m. Jag har faktiskt aldrig hört Joakim säga någon enda gång att han inte har tid eller att han vill vara ifred en stund. Nu verkar det vara just det som ligger honom i fatet, att döma av de fragment som läckt ut angående den sekretessbelagda utredning som socialtjänsten genomfört och lämnat till polisen är Joakim tydligen anklagad för någon form av sexuella övergrepp. var detta kommer ifrån är det ingen som förstår. 

Xxxxx vill som sagt ha sin pappa inom synhåll hela tiden och t.ex. när han ska duscha sa vill hon göra det samtidigt. Därför har hon fått duscha tillsammans med honom och alla med en sund och frisk syn på barnuppfostran ser näppeligen något konstigt med det. Om det är detta modern vill få till ett sexuellt övergrepp så synes det mig konstigt att socialtjänsten ansett detta så allvarligt att man lämnat in en polisanmälan. Vem är det i så fall som har ett sjukt tänkande? Och vem är det som begår övergrepp mot ett försvarslöst barn om hon under förhör hos BUP och polisen tvingas svara på frågor om detta som hon aldrig förr sett något konstigt med? 

Hittills har Xxxxx sovit med sin pappa i samma rum i en 190 cm bred dubbelsäng. Mamman har krävt vid ett flertal gånger att Xxxx skall bära pyjamas på natten, men Joakim har låtit henne bestämma det själv och då föredrar hon att sova i underkläderna, precis som sin far. I mammans huvud kanske även det kan bli till ett övergrepp, att en fyraaring sover bredvid sin pappa. Ett barn som blir utnyttjat skulle naturligtvis inte vara så uppenbart kär i sin far, det är absurt att ens tänka sig. Barn har ett rättvisetänkande och sunda begrepp om vad som ar rätt och fel. Jag har sett hur hon springer mot Joakim och kastar sig i hans famn nar hon kommer för umgänge. Och jag har hört henne säga nar söndageftermiddagen kommer att hon vill stanna hos pappa. "Varför får jag inte vara mera med dig pappa?" Vad svarar en mycket ledsen pappa på det? 

barnahusDock har jag aldrig hört Joakim säga ett ont ord om mamman till Xxxxx. Jag som varit med under hela resans gång och har sett hurJoakim försökt allt för att få mamman att inta en mera förnuftig hållning till hela den här situationen utan att lyckas. Mamman verkar vara helt oemottaglig för förnuftsargument och verkar mera styras av känslor än av förnuft. Känslor som ingen av oss vet var eller hur dom har uppstått Jag misstänker att det har med hennes uppväxt att göra. Det sa jag när jag vittnade i tingsrätten i Mars i fjol och jag har inte ändrat uppfattning sedan dess. Att man kan få en förvriden verklighetsuppfattning av en dålig uppväxtmiljö det vet de flesta. 

Men det kan ju också enligt andra auktoriteter inom området personlighetsstörningar finnas ärftliga faktorer. Att mamman lider av någon form av psykisk ohälsa råder det för mig inget tvivel om. En "frisk" förälder skulle aldrig gå så långt som att utnyttja sitt barn, för att få en far satt i fängelse på falska grunder. En far som dessutom verkligen visat att han besitter alla egenskaper som behövs för att vara en mycket bra förälder för båda sina barn vilka han verkligen älskar och bryr sig om.  

På heder och samvete


Pappa kommer aldrig att ge upp. Det skall du veta mitt älskade barn, hur detta än slutar. Jag älskar dig och din bror över allt annat på jorden. Jag hoppas att mina ord på något sätt kan nå dina öron. Kanske någon som finns runt dig nu läser dom och kan förmedla dom till dig. Jag hoppas det, för jag tror du verkligen behöver höra dom just nu.

Gonatt pappas prinsessa

Html kod för att sätta in den stora stående bannern ovan är
a href="http://daddys.blogg.se" target="_blank">img src="http://i382.photobucket.com/albums/oo263/Daddys_bucket/daddys140x350.jpg" border="0" alt="Photobucket" /></a>
(OBS! inkludera ett "<" tecken före "a href" samt "img src" detta gäller samtliga banners. Jag var tvungen att ta bort dom annars hade browsern satt in bilden istället för koden.)

Html kod för att sätta in den avlånga liggande bannern:
a href="http://daddys.blogg.se" target="_blank">img src="http://i382.photobucket.com/albums/oo263/Daddys_bucket/daddys468x60.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a>

Html kod för att sätta in den stora knapp bannern:

a href="http://daddys.blogg.se" target="_blank">img src="http://i382.photobucket.com/albums/oo263/Daddys_bucket/daddys120x60.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a>

Html kod för att sätta in den lilla knappen:
a href="http://daddys.blogg.se" target="_blank">img src="http://i382.photobucket.com/albums/oo263/Daddys_bucket/daddys88x31.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a>

Läs även andra bloggares åsikter omLäs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Johan säger:

    Du har varit stark länge Daddy.

    Stark för din dotters skull. Jag vet att hon hade varit väldigt stolt över sin pappa om hon fått veta hur mycket han kämpar för henne ,varje timme, varje dag, varje vecka, varje månad.

    Din dotter är en smart flicka, hon vet att du aldrig kommer att lämna hennes sida eller ge upp.

    Hennes mamma kommer aldrig med sina ord eller handlingar att lyckas ta bort hennes hopp om att få återse sin pappa. Aldrig!



    Trots att det är tufft just nu så hang in there!

    2009-06-21 | 00:37:28
  • L.P säger:

    Fina bilder du gjort,D,de är starka!



    Men viktigast av allt är att du är inte ensam,fler,och fler DADDYS ser vad som sker runt om dig,och oss...och vi kommer kräva upprättelse för våra barns lidanden,men också för våra eget lidande som vi har orsakats,och fortfarande utsätts för ifrån myndigheterna,och dess enskilda tjänstemän/kvinnor!



    En dag kommer dessa män/kvinnor få bära det ansvar som dem har svikit,låt detta sargade ansvar ligga dem till last för alltid,låt bördan av skuld tynga dem!



    Låt dem veta hur illa dem har sargat våra barn,låt dem leva med visheten,av hur smärtan dem har orsakat barn och vuxna har skördat massoffer!



    Låt dem känna smärtan.............



    //L.P



    www.pappa-barn.se



    2009-06-21 | 03:18:48
  • Sara A säger:

    Gigantiska övergrepp på enskilda människor görs ofta i det godas namn... Att barn så lätt kan skiljas från den ene av sina föräldrar (och därmed från halva sin släkt) för återstoden av sin uppväxttid tror jag kommer av eftervärlden ses som en enorm skandal. Folk kommer att skaka på huvudet och säga "varför? Vad var det som hände? Var det ingen som kunde tänka efter lite?"



    Jag vill bland annat jämföra med tvångssteriliseringarna under 1930-70-talet då tiotusentals svenskar - i regel unga kvinnor - tvångssteriliserades "för att hålla rasen ren" och därmed för alltid fråntogs förmågan att bli föräldrar. I dag ses detta som ett stort övergrepp, då ansågs det som något nödvändigt för att hindra människor med "förbrytar-" eller "sinneslöa" anlag från att sprida sina olämpliga gener vidare. På den tiden gällde gen- och blodsglasögonen (och kulminerade med förföljelserna av judar, zigenare, homosexuella etc i Nazityskland); i dag är det perspektiven "ingen-ljuger-om-våldtäkt", "ingen-anmäler-någon-för-övergrepp-på-barn-om-det-inte-är-sant" och "ett-barn-som-hamnar-i-förhör-om-sexuella-övergrepp-har-blivit-sexuellt-utnyttjat-annars-skulle-det-inte-vara-där-i-förhör" som gäller.



    Liknande jämförelser kan också göras när det gäller jakten på kommunister på 50-talet i USA och jakten på tsartrogna, västvänliga och övriga oliktänkande i Sovjetunionen på 20-50-talen samt givetvis häxförföljelserna på 1500- och 1600-talen.



    Lite off topic, men likheterna har gnagt i mig länge...

    2009-06-21 | 07:50:56
  • Ramona Fransson säger:

    Hej Daddy,



    Tänk att det ska vara så svårt för myndigheter att förstå och så lätt för dem att begå övergrepp. Såg en dramadokumentär på Viasat Crime om en brittisk familj som verkligen blev våldtagna av systemet. Familjens fall skapade en lagändring påstods det



    Och det var att ingen människa ska dömas till fängelse utan bevis???!?!?! Inte heller enbart på experters uttalande!



    Ursäkta men det trodde jag var självklart! Men nu vet jag attt det inte är så och det har bland annat din historia bevisat Daddy.



    I en demokrati skall ingen människa behandlas som i en diktatur, trodde jag, men nu vet jag att det är ingen skillnad mellan Nordkorea eller Sverige i vårdnadstvister. Samma diktatur finns i Sverige! Fy fan!!!



    2009-06-21 | 10:56:58
    Bloggadress: http://www.ramona-fransson-blogspot.com
  • PAPI säger:

    Bra att du står på dig och visar att dom gått över gränsen! När jag vart anmäld så mådde jag så dåligt att jag inte orkade anmäla saker som mamman hade gjort mot mig och som jag dessutom kunde bevisa, vilket jag ångrar nu.



    Det som jag däremot känner att jag gjorde rätt var att ha en regelbunden kontakt där jag pushade på utredningen (ca 1 gång i veckan), mamman ringde betydligt oftare vilket istället vart till hennes nackdel då hon upplevdes som besvärlig. Utredningen tog ”bara” 2 månader men kändes som en hel evighet och jag är säker på att om jag inte hade jagat på polisen så hade det tagit betydligt längre.



    Tyvärr är det så att när det gäller barnmisshandel och incest (även till viss del kvinnomisshandel) så gäller inte längre oskyldig till motsatsen är bevisad utan, skyldig till motsatsen är bevisad vilket är svårt i dessa fall. För hur bevisar man att man Inte gjort något?



    Tyvärr så tycker inte Svenska myndigheter om att man pekar ut deras fel och brister och istället för att ta till sig kritiken och rätta till felen så tar de gärna till härskartekniker som att t.ex. stämpla dig som rättshaverist... Därför är det väldigt viktigt att man riktar in sig på tydliga och klara fall där man klart kan bevisa deras felaktigheter.



    2009-06-21 | 13:53:16
  • Annette säger:

    Var håller din advokat hus?

    Om det är som du skriver, så borde han/hon kunna överbevisa din motpart lätt som en plätt.

    Och kan han/hon inte det är det hög tid att byta advokat.

    2009-06-21 | 14:12:19
  • daddy säger:

    Jag läste en intressant artikel i Aftonbladet igår...trot eller ej. Den handlade om sveriges meste JO anmälare som var en kvinna. Jag minns inte hennes namn nu. Hon hade lämnat i 28 JO anmälningar och vunnit i 17 av fallen. Då hon blev tillfrågad om hon var en rättshaverist så sa hon: "Nej, en rättshaverist är en människa som inte kan lägga saker bakom sig". Jag tyckte det var myckjet klokt sagt. Och fick därmed det slutliga beviset på att jag inte är en rättshaverist.



    Jag har aldrig haft några problem med att lägga saker bakom mig. Även detta kommer jag att lägga bakom mig den dagen jag och Rania får upprättelse.



    Därmed inte sagt att jag kommer att lägga kampen för alla barns rätt till bägge sina föräldrar bakom mig för det.



    Min advokat är i Norrbotten någonstans och firar midsommar. Stackars jävel...jag som är norrlänning vet hur man brukar må dagen efter ett äkta norrländskt midsommarfirande. Han kommer hem på Onsdag.



    Inget ont om min advokat Alexander Barkman. Han är en av dom advokater som kämpar hårt med att försöka hjälpa tvångsomhändertagna barn och deras föräldrar, samt fäder som mig. Han är dedikerad, engagerad och jävligt kunnig, men han hinner inte göra allt. Dessutom skulle det kosta en arm och ett ben om han gjorde även det jobb jag kan göra själv. I Sverige får advokater inte jobba s k "pro bono" dvs gratis för en god sak. Då blir dom anmälda till advokatsamfundet.



    Alexander berättade för mig i telefon på midsommarafton att han i sin senaste förhandling för att försöka rädda barn ur tvångspnhändertagning hindrades av rätten att ställa frågor till vittnena. Han trodde på fullt allvar att han var med i dolda kameran och att dom när som helst skulle hoppa fram och säga "SURPRISE". Men så var det inte. Det var bara svensk rättssäkerhet av idag.

    2009-06-21 | 14:50:17
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddy säger:

    Hörru L.P

    Skulle ni inte kunna sätta in en banner på Pappa-Barns första sida?

    Jag vet att du inte har rättigheter till den, men som styrelsemedlem väger dina ord tyngre än mina.

    2009-06-21 | 15:19:36
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Andrew Wang säger:

    Maria Danielsson Vs. Svenskamammor/Globemoms!



    After I posted an email from Svenskamammor telling me of Maria's murderous thoughts, Maria & Co. created a new blog site dedicated at slandering Svenskamammor!



    Read all about it: http://savebabythorwang.blogspot.com



    This swedish mother's organization started helping Maria until they found out about the "real Maria". That's when they decided to withdraw support to Maria. Does any body wonder why?

    Also, why hasn't Svenskamammor not mentioned this?



    2009-06-21 | 21:41:23
    Bloggadress: http://savebabythorwang.blogspot.com
  • Leroy säger:

    Kan inte du ve att man kallar till samarbetssmatal före detta darum eftersom man underlåtit att ta tag i det hela sjäva och riskerar att annars ha missat skyndsamt.



    Du kan begära samtal via familjerätt och om inte den andre parten infinner sig så ligger det då så klart till last.



    Inte skall ditt barn inte få baraför att ordinarie handläggare har semester då skall det finnas andra som kan arbeta om inte andra ordinarie väljer att agera.



    Ställ krav på att de skall ta tag i det och agera eftersom dom inte agerat.



    Leroy

    2009-06-21 | 21:44:14
  • Leroy säger:

    D.v.s Daddy.



    Tålamodet gör att sanningen hinner ikappp, men fortsätt kräv agerande av 3é part som agerat på påståenden och inte visat att de ser helheter.



    Leroy

    2009-06-21 | 21:47:42
  • Leroy säger:

    Mycket bra skrivet Daddy!



    Ha en fortsatt trevlig sommar hoppas makrillarna går till.



    ;-)



    Leroy

    2009-06-21 | 21:49:25
  • Leroy säger:

    ÄR så klart sugen att åka ner dit.:



    http://www.youtube.com/watch?v=sns4VQez4bU



    EN annan video om rättsäkerheten från Rosenbad om makrillar som börjar i Stockholm :



    Portalen till Göteborg och Tjörn som man väntar på, Fathers day off ?:



    http://www.youtube.com/watch?v=fr-jNc-BAws



    Leroy



    2009-06-21 | 22:05:10
  • Leroy säger:

    Ok jag bjuder på portal nr 2 oxå:



    http://www.youtube.com/watch?v=3yM_j4rAPhc



    Sven Hilding ?



    Leroy

    2009-06-21 | 22:11:14
  • Leroy säger:

    På tal om Rania och Penutbutter Diplomacy:



    http://www.youtube.com/watch?v=cWGd3-3CfMg



    Eller sök mer om Queen Rania och hennes öppenhet på :



    http://www.royaltruth.co.cc/



    och om att separera fakta från fiktion :

    http://www.youtube.com/watch?v=zAmJlUdjSKk



    Hon är bra, sterotyperna är många men hon pratar om öppenhet och fördelarna med det.



    Leroy

    2009-06-21 | 22:53:48
  • Leroy säger:

    Menar så klart i mitt första inlägg att du skall be kommunen att kalla till samtal. Om och om igen tills det sker om så krävs. Att dom sen kallar för att dom skall vara lediga är deras problem, du har problem du vill ha lösta skyndsamt. Det har din dotter oxå.



    Det kräver även lagstiftaren.



    Deras sak att kalla och se till att lösning närmar sig.



    Efter allt de gjort och inte gjort.



    Hoppas vi kan dra en och annan makrill eller röding i framtiden.



    Leroy

    2009-06-21 | 23:35:47
  • geson säger:

    AAAH, den irriterande stavningskontrollanten springer in och skriker: översta bannern är felstavad, "fury" ska det väl va :)

    2009-06-22 | 00:26:38
  • daddy säger:

    Ja jävlar Geson!! Det har du ju helt rätt i...Jag får addera en korrekturläsare till önskelistan nedanför punkten sekreterare...



    Tack för dina skarpa ögon och för att du hojtatde till. Annars hade jag nog inte sett det i första taget.



    Pinsamt.....

    2009-06-22 | 01:54:17
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Robert säger:

    Ja, FörKräkningskassan har inte bara "väldigt dåligt minne", dess tjänstemän har i vissa fall s.k. NOLLKOLL på vad kollegorna har gjort.



    Det har "vi" omorganisationen av Fk att tvivelaktigt tacka för.



    Ett exempel:

    * jag beviljades förra året eftergift på en skuld, som uppgick till drygt 53 000 kr (retroaktivt återbetalningsbelopp).



    Trots detta har jag nyligen fått tbrev, som antyder att skulden ska betalas. Även Länsrätten har skickat en dom, som redan när den kom var inaktuell, eftersom skulden inte längre finns.



    Samma skuld hade man innan beslutet om eftergift krävt betalning på, inom loppet av ca fjorton dagar eller så.



    Jag åberopade att skulden var alltför gammal (äldre än tre år, enl. en skrift från Fk själv...kan vid behov bifoga denna, då fler än jag torde ha nytta av den), vilket kan (OBS! kan) ha varit avgörande, och vann hursomhelst gehör.



    MYCKET skönt bör tilläggas.

    Jag hade ännu längre tillbaka nämligen nekats just eftergift.



    Jag hade, när skulden ännu var aktuell, funderat på att tapetsera väggarna med de fem brev (om inte fler) från Kronofogden, som jag mottog på bara två dagar.



    Ett annat exempel:

    * Fk skickade, för ett par år sedan, ett brev till barnens mor, vilket skulle ha kommit till mig.



    Anledningen kan vara att vi bor på samma väg men det är oklart.



    Ett tredje exempel, på hur enstaka tjänstemän är ovilliga att fatta egna beslut och hur myndigheten sluter sig gentemot folket:



    * jag ville nyligen ha ett direktnr till en handläggare på Fk (hon...oftast en hon, som hade anmodat mig att betala en skuld som inte finns) och tyckte att en bra idé vore att ringa huvudkontoret i Sthlm.



    I den reguljära telefonkön var det nämligen 26 minuters väntetid och min köplats var långt över 100, kanske 140 eller så.



    Orimligt!



    Tips för alla som läser detta ("rättshaverist, javisst!" är förresten mitt nya motto):

    försök, om möjligt, skaffa direktnr till tjänstemän, på Fk, "socialen", domstolar och andra myndigheter.



    Hursomhelst, vad händer?



    Jo, personen i andra änden kan inte själv fatta beslutet att lämna ut numret till mig, eftersom det skulle strida mot en sorts "policy".



    När jag försökte gräva djupare i policyn, så visade det sig att hon eg. inte kände till hur den löd.



    Jag använde argument om myndigheters öppenhet, etc och till slut frågade hon en annan person, som menade att det var ok att lämna ut en handläggares direktnr!



    Så mycket möda för så lite!

    Helt sanslöst.



    Personen jag talade med betonade sedan att hon även höll med mig, i mycket av det jag sade.



    Så dags då, tänkte jag.



    Så fungerar "Systemet" inifrån, det som vi kallar Sverige..."där alla har det bra och där ingen blir för stor" (Nationalteatern: "Sent en lördag kväll" - http://www.youtube.com/watch?v=sHzix40nzVY).







    2009-06-22 | 04:22:22
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Robert säger:

    En kommentar till frasen:

    "Beware the fury of a patient man", som jag förvisso känner igen mig själv i är:



    "I won't soil my hands with your blood".



    (minnesvärd replik, sagd av ett skelett i dataspelet King's Quest - "Mask of Eternity"...kan rekommenderas...oj då: oförtjänt reklam)



    Den frasen säger att det liksom inte är värt att smutsa ned sina egna händer, p.g.a. en idiots handlingar.



    2009-06-22 | 04:32:01
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Robert säger:

    Till sist...



    Daddy:

    jag har lagt upp din stora, lodräta banner på vår sida (under länkar) och har även en annan länk till din blogg där.



    Nu kan jag sova gott, eller kanske bättre i natt.

    :O)

    2009-06-22 | 04:41:19
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • daddy säger:

    Tusen tack Robert!

    Skall genast sätta upp dig på diplomlistan. Diplom kommer att skickas ut på Ranias befrielsedag.

    2009-06-22 | 09:06:14
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Johan säger:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5411085.ab



    Sådant här är rent ut sagt äckligt.



    Vi har inget skydd för barnen i vårt samhälle idag!



    Barnens rättigheter.. ha. Ett stort skämt.

    Att barn under en lång tid måste fara illa innan man får lov att rädda dem är ofattbart.



    2009-06-22 | 14:08:00
  • L.P säger:

    En mammas vansinniga våld mot sina egna barn!



    Johan,det är inte första gången som en mammas våld kommer upp i media,finns många fler exempel samlade på Pappa-barns forum!



    Det kvinnliga våldet,som bl.a ROKS mörkar,är i många fall oerhört grymt och utstuderat,tortyr är ofta ett inslag som figurerar,även dess "toner" skymtar fram i vårdnads/umgängesärenden i våra domstolar,fast där är dem av mer diffusa och svåra för utomstående att se(oftast av psykologisk art)!



    Men dessa kvinnojourer och föreningar verkar inte mot att stoppa det kvinnliga våldet,och de som drabbas oftast av det brutala våld är oftast mannen eller barnen i kvinnans liv.......och det som man också bör ta med i sina tankar är att när väl media skriver i sina tablåer om dessa fall,så har det ofta pågått länge innanför lyckta dörrar,i dessa fall så är det oftast pappans gemensama vårdnad,som kan skydda barnen utan att pappan tvingas riskera fängelse!



    Lagändring gällande gemensam vårdnad är mycket önskvärt,så att pappor kan ta hand om,och skydda sina barn INNAN det gått för långt!



    Att en pappa ska behöva riskera fängelsestraff för att han ingriper som förälder är inte rimligt idag!



    //L.P



    www.pappa-barn.se



    2009-06-22 | 16:40:27
  • Mr Galahad säger:

    Länkar till dig via dina sköna banners.

    Kämpa på, låt inte de jävlarna vinna.



    //Mr G

    2009-06-22 | 17:11:08
    Bloggadress: http://mrgalahad.wordpress.com/
  • Cygnus Ferreus säger:

    På Genusnytt har ytterligare en fader beskrivit sina erfarenheter. http://genusnytt.wordpress.com/2009/06/11/22-diplom-pa-dagens-skolavslutning/#comment-2257

    Tragiskt att behöva läsa samma sak, om och om igen, från många olika personer.



    Trots att dessa fäder är många, så är det få som vågar prata om det. Den som nämner diskriminering av män blir ofta förlöjligad. Ifall man tar upp något av alla exempel på köns-diskriminering mot män, så finns horder av kvinno-engagerade kvinnor som direkt ger en elak anklagelse tillbaka. Även om man tar upp exempelvis fäders problem, så handlar mot-anklagelsen ofta om våldtäkter.



    Känner någon igen kommentarer som denna?

    “Jamen, det finns ju våldtäkter. Då kan alltså inte män diskrimineras.”

    2009-06-22 | 23:55:10
  • Cygnus Ferreus säger:

    Ett exempel på en kvinna som visar sitt förakt mot män:



    Centerpartisten Annika Qarlsson har råkat försäga sig, och avslöja vad hon anser om män. http://qarlsson.se/blogg/?p=710 Och hennes bortförklaring blottar hennes mans-förakt ännu mer. http://qarlsson.se/blogg/?p=712



    Trots att sådana ondskefulla uttalanden borde vara jätte-skandal, så har jag inte läst om det i tidningarna. Varför håller dom tyst? Allmänheten borde få veta hur centerkvinnan Annika hetsar mot män. Finns någon som skriver insändare om detta? Vilka vill skriva till Centerpartiet angående detta?


    Hur gör man för att avslöja Annikas elakheter för så stor del som möjligt av allmänheten? Det är inte rätt ifall hon får komma undan detta.

    Annika är förvisso inte ensam kvinna att hetsa mot män. Men hon lyckades visa sitt förakt tydligare än hon avsåg.

    2009-06-23 | 00:04:01
  • Leroy säger:

    Jag Leroyar igen:



    En del ser helheter och kan förstå varför jag hoppas att man kan se helheter och inte fortsätta att tolka bara halva historier. Eftersom tiden tickar på.



    :

    "Broder Joakim !:



    http://www.youtube.com/watch?v=8e95ZDZlpQo

    (Bam Bam Daddy!)

    eller

    http://www.youtube.com/watch?v=W_Kem7-KNA0

    Även om många pratar om Lille Man. Blomma och en plåga.

    När du blir man. Ge svar på tal med samma mynt.:

    http://www.youtube.com/watch?v=e1PmYt_ohDw



    Silver vita källorna? Hoppas vi kan träffas antingen vid Masthugget eller Luossa. Hälsar från en broder från Pajso!

    Men nog broder. Oavsett vem som staden kväver. Lite avigt att en broder till bandet gav stöd till Gudrun i valet för sångerna är ju bra. Hör hur Haga parkens armar.. Höns och svultna skator..när du bygger dig en koja. http://www.youtube.com/watch?v=g98GTB9RowY

    http://www.youtube.com/watch?v=DOhwIiRMtRA

    (Var skog har nog sin källa.)

    http://www.youtube.com/watch?v=J-z5hBxBxTI



    De sjöng nog så när de var radikala och inte kapitala. :



    http://www.youtube.com/watch?v=P0BQTGjWDIc

    no time då dom sjöng om pengar eller ej.

    Lev som du lär, Tänk om?

    På tal om Göteborg har fastnat och tittat en hel del på Albert och Herbert. Hittade i nöd och lust, 3 avsnitt:

    Öppna inte dörren!.

    http://www.youtube.com/watch?v=SeqV8eLPZ3I

    Stig Järrel: "Vad har du tänkt göra med mixern?" öppnar upp för allas ha begär.

    De här ve ena gör sköj. !

    Den här gången hade du tur.

    Fassan du kan ju i.a.f. låta bli att snarka.



    Lite som din blogg verkat bidragit till här och runt om på olika bloggar.

    Aldrig sett maken, kasta ut skiten.! - Kan bara hålla med.



    Men det börjar ju egentligen med del 1 och efter 8.53 c.a "Nu e skräcködlan på plats". :

    http://www.youtube.com/watch?v=P8o6SgAucnc

    6,49 in så säger Sten Åke kraftfullt att du skall hedra din fader och din moder.

    Men det börjar ju egentligen med del 1 och efter 8.53 c.a "Nu e skräcködlan på plats". :

    http://www.youtube.com/watch?v=P8o6SgAucnc



    "Du har dig själv att skylla. Hålla 6 månader. Kan du hålla käften?"



    6,49 in så säger Sten Åke kraftfullt att man skall hedra din fader och din moder.

    8,00 Hon kanske inte kommer. ?

    8,38 aah o nu börjar eländet.



    I del 2 så ser man hur efterkommandes välfärd skall beredas väg. :

    http://www.youtube.com/watch?v=sOPn6yK27vU

    Han svarar ja men hon svarar Nej.Hon sa nej.

    Du har skrämt henne? Misstag? Simpel skrothandlare.!

    Ta av dig kavajen eller ska jag slå av dig den?

    Jag har ändrat mig. !

    3.37 - Nu kommer sanningen fram. !



    6.30 - Du skall inte sitta här och deppa.

    8.00 Telegram."



    Leroy



    2009-06-23 | 00:10:33

Kommentera inlägget här: