daddys

Beware the fury of a patient man

Dagis har anmält oro för min dotter

Kategori: Barn

lies killJag vet inte hur många av er som lyssnat på inspelningarna från den muntliga förberedelsen som jag postade ut igår. Och av er som har hört det, hur många som reagerade på det som sades på slutet av mammans advokat. Att min dotters dagis slagit larm om att hon varit aggressiv och utagerande och ledsen. Trots detta och trots att jag samt flera personer med mig också har slagit larm till socialtjänsten i Kungsbacka och uttryckt vår oro för hur min dotter behandlas hemma hos mor och framförallt hos mormor så vägrar man att agera från socialtjänstens sida.

Och varför har jag inte informerats om detta tidigare? Jag borde ju som förälder ha rätt att få denna information. Speciellt som jag skriftligen begär ut den.

Detta är inte den flicka jag känner


Den Xxxxx jag känner är inte varken aggressiv eller utagerande. Tvärtom, hon är en liten flicka på 4 år som är snäll och kärleksfull. Då hon var här på sitt sommarumgänge ifjol gick hon ut och på eget initiativ plockade en bukett blommor som hon sedan gick och gav till damen som bor granne med mig. Ett rätt moget beteende av en 4 åring. Hon har aldrig uppvisat dessa sidor under något umgänge som jag tillåtits ha med henne. Det framkommer ju dessutom att detta skulle ha skett före Xxxxx umgänge med mig, alltså som vi påpekar, efter att hon har varit med sin mor och mormor i minst 12 dagar. "Advokat Andersch: "ja ja, vi ska ju inte dribbla om det, men dagis har uttryckt oro för flickans mående, det var det jag ville framföra". Detta måste också ha gått Fiskal Westgård totalt förbi när hon fråntar mitt barn rätten att ha någon som helst kontakt med sin pappa som hon bevisligen saknar. Är det någon fler än jag som ser en viss förfördelning beroende på kön här? Detta bryter i så fall mot Sveriges grundlag. Sug på den rikspolisstyrelsen och domstolsverket! Jag vet att ni tittar in här ibland. När skall ni agera? När skall någon sätta stopp för den uppenbara barnmisshandel som tillåts pågå mot min flicka? NÄR?

"Han har försökt  kidnappa Xxxxx"

Och när vi ändå är inne på dagis.  Så här säger mamman i rätten. "Han har vart runt och försökt kidnappa Xxxxx på dagis ett flertal gånger, och jag har papper från dagis här som dokumentera dessa obehagliga händelser då dom har fått låsa in övriga barn på dagis av oro för Joakim."

Vad jag vet är kidnappningsförsök ett allvarligt brott. Även när det gäller ens egna barn. Detta är vad som skett. Den 2 April skulle mitt påsklovsumgänge umgänge med min dotter ha startat. Jag hade i två veckor innan detta datum försökt att få ett svar från mamman, var och när vi skulle träffas för överlämning. (dokumenterat). Mamman vägrade svara. Jag förstod att hon inte hade för avsikt att hedra domen utan återigen sabotera min umgängesrätt. Eftersom jag som far i det läget inte kan räkna med någon hjälp ifrån någon myndighet åkte jag som en sista utväg ner till orten där min dotter bor och försökte hitta hennes dagis. med mig hade jag tingsrättens dom där det stod svart på vitt att mitt påsklovsumgänge skulle starta den 2 April efter förskolans slut.

Jag erskorterades ända till grinden


På de första två daghemmen jag besökte sa man bara att det inte gick någon flicka vid namn Xxxx där. På det tredje dagiset vägrade man svara på frågan. Istället ringde man efter dagisets rektor samt hennes chéf och bad mig vänta tills dessa två anlände. Det gjorde jag. medan jag satt ute på gården och väntade blev jag bjuden på kaffe och pratade med flera av barnen som var ute och lekte. Vad jag såg var det ingen som var rädd för mig och inga barn låstes heller in. När rektorn anlände med chéf i släptåg blev jag visad in i ett rum där man höll ett samtal med mig angående allt som skett i den här historien. Detta tog ungefär en timme. Under detta samtal ringde det flera gånger i damernas mobiler varpå dom lämnade rummet. Då dom säkerställt att mamman varnats och fått tid att hämta dottern ifrån dagis är min historia inte längre intressant. Jag förstår då jag får ett ursinnigt sms från mamman vad som hänt och jag lämnade då dagiset lugnt och fredligt.  Jag har inte fått ha någon kontakt med mitt barn sedan dess. Vid ytterligare ett tillfälle ett par veckor senare åker jag på nytt ner till dagis i förhoppning att bara få träffa och tala med henne, men blir då  tillsagd att genast lämna området. Vilket jag också gjorde, eskorterad av dagisets över mamuschka ända ut till grinden.
sad

Varför anmäldes jag inte för detta då?


Om det existerar något papper från dagis som säger något annat så har jag inte sett det. Vilket ju är lustigt då jag ju har begärt att få se alla handlingar som rör mig hos Kungsbacka kommun. Och än allvarligare är ju att om dagispersonalen skrivit ner något annat än det jag redogör för ovan så ljuger dom. Jag väntar nu på att bli uppringd av Högste ansvarige chéf för barnomsorgen i kommunen för att få klarhet i detta.

Dessutom undrar jag naturligtvis varför denna allvarliga anklagelse mot mig utelämnats i polisanmälan? Försök till kidnappning...det har väl till och med längre straffvärde än sexuellt ofredande? Eller sparar hon den ifall hon inte lyckas sätta dit mig för sexbrottet?

Mamman påstår i rätten att jag bedriver hatpropaganda mot henne. "Han tar offentliga dokument och postar ut offentligt på internet!!"  utbrister hon upprört. "han anklagar mig för att jag skulle begå övergrepp mot mitt barn". You bet! Och det bör vid det här laget vara rätt tydligt att detta också stämmer. 

Brott eller inte? Det beror på....


Domaren frågar motsidan under förhandlingen. Vill ni kommentera anklagelsen mot Joakim som jag förstår enbart skulle bestå av att han duschat och delat säng med Rania? "Nej det vill vi inte kommentera", blev svaret. Jag kan inte se annat än att jag då blev av med min av tingsrätten tilldömda umgängesrätt enbart på dessa påståenden, vilka i och för sig är sanna, men knappast brottsliga.

pappaPsykisk och fysisk barmisshandel är dock brottsligt, likaså egenmäktighet med barn samt falsk tillvitelse. Men dessa lagar gäller tydligen inte min dotters mor och mormor. Ni som tycker mammans falska anklagelser är avskyvärda skulle se mormorns. Enligt socialtjänstens journaler så har mormor sprungit till familjerätten och sagt att hon nu fruktar för sin dotters liv. Hon menar med andra ord att jag skulle vara kapabel att mörda henne. Med största sannolikhet tog familjerätten allvarligt på denna uppgift. 

Ni som tycker all denna olikhet inför lagen låter konstig, bör ju försöka påminna er om att lagarna skrivs och röstas igenom av politiker. Nämndemännen i Sverige tillsätts på politisk väg. Dvs det är politiker som innehar dessa uppdrag. Samtliga partier i Sveriges riksdag utom moderaterna betecknar sig som feministiska partier. Ett plus ett är likamed.....ööööhh...får man inga alternativ? 

And remember, let's be careful out there


Hittills har mina försök att hitta någon journalist med stake nog att våga visa upp det här misslyckats. Trots att jag redan i stort sett gjort allt arbete och dom kan få allt serverat i knät. Men även om någon vågar ta mitt fall så ska det ju passera chefredaktörer och programansvariga också. Det kanske är där de stora hindren sitter. Jag har dock själv nu antagits till nordiska journalistlinjen med start i höst. Så om ingen vill ha hela det scoop jag sitter på så får jag väl ta det själv. Förr eller senare kommer jag att ses som en visionär och inte som nu som en typisk galen papparättshaverist. Det är ju alltid en lite tröst i mörkret.

Slutligen en länk till fler offer för socialens iver att skydda våra barn. Anhölls för misshandel av sitt barn.
Socialchefens försvar: Vi agerade utifrån skyddsaspekten. För övrigt samma konstiga aspekt som Hanna Westgård hänvisar till då hon tar min umgängesrätt ifrån mig.

Och alla män bör också vara försiktiga då ni porrsurfar ute på nätet så ni inte av misstag råkar klicka på någon sida som postar ut bilder av lite för unga tjejer. Då kan det sluta riktigt illa...Ni kvinnor som porrsurfar kan dock lugnt fortsätta med det såvida datorn inte tillhör er man förstås...Another one bites the dust. Kanske kan detta få några fler att förstå hur det känns att falskt anklagas för ett sånt här brott....


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Kommentarer

  • Leroy säger:

    Daddy!



    Det skall så klrat handla om lämplighet vilja och bevisad förmåga.



    Det du utsätts är tragiskt. Ännu mera tragiskt att ingen vettig journalist fattat eller försökt få kontakt för att följa med och ställa obekväma frågor.



    Hade det varit omvänt så vet vi hur mediadrevet gått. Att en kvinna utsatts för en man som....



    Både i hur myndigheterna, juristerna och journalisterna agerat.



    Även poltiker skulle säkert ha utalata sig och agerat, krävt översyn av lagar och direktiv.



    Att dom inte agerar i den öppenhet och sårbarhet du visar gör mig verkligen förvånad. Att de flesta av dom har fått ta skit tycker jag inte är skäl nog att inte hjälpa till ny när Ranja inte får och du trängts upp så in i .... i hörn. Du har valt att klä av dig naken som Kejsaren utan kläder.



    Du står där naken men ingen vågar fråga dig om din sanning och din historia. Man köper 1/2 sanningar och skiter i barnen och framtiden verkar det som.



    Tur att du har något att visa Ranja den dagen hon kräver svar.



    Du vet att du är välkommen på besök när du vill.



    Jag hoppas min dotter och din dotter en dag får prata om det som varit då sanningar hunnit ikapp.



    Leroy

    2009-06-17 | 21:52:52
  • Anonym säger:

    Daddy,



    det är nog en bra sak det du gör här på bloggen. Att lägga ut allt i realtid. Hela din situation blir så verklig då och går inte att blunda för. Efteråt när man försöker förklara saker är det så svårt. Hur man än försöker så blir minnet lite utsuddat och då också kraften i vanmakten.



    Din berättelse här hoppas jag kan väcka mångas medvetenhet om hur det går till. Man känner varje vecka med dig. Varje dag som går. Oroar sig med dig härinne.



    Jag hoppas att publiceringen kommer att tjäna dig också i rättsprocessen och inte tvärtom. Det håller jag alla befintliga tummar för.



    / Moa

    2009-06-17 | 22:08:03
  • Moa säger:

    Daddy,



    det är nog en bra sak det du gör här på bloggen. Att lägga ut allt i realtid. Hela din situation blir så verklig då och går inte att blunda för. Efteråt när man försöker förklara saker är det så svårt. Hur man än försöker så blir minnet lite utsuddat och då också kraften i vanmakten.



    Din berättelse här hoppas jag kan väcka mångas medvetenhet om hur det går till. Man känner varje vecka med dig. Varje dag som går. Oroar sig med dig härinne.



    Jag hoppas att publiceringen kommer att tjäna dig också i rättsprocessen och inte tvärtom. Det håller jag alla befintliga tummar för.



    / Moa

    2009-06-17 | 22:08:24
  • Katarina Folmer säger:

    Hej J

    Jag håller med föregående talare och är för en gångs skull lite lugnare för att du ska bli frikänd för dessa anklagelser.

    Och det beror på ditt driv.

    Mvh

    K

    2009-06-17 | 22:18:48
    Bloggadress: http://katarinafolmer.blogspot.com
  • Leroy säger:

    Hej igen Daddy.



    Jag gav dig autosvar från Jan på Gp men

    jag har inte fått någon fråga från varken:



    [email protected] eller

    [email protected]



    Ingen har återkoppplat eller frågat varför jag bryr mig och jag hoppas verkligen att

    man nom media försöker göra allt för att Rania mfl. skall få en chans att träffa sin far och farföräldrar syskon och att man hjälper till så att barnen i framtiden kan få. Att den påstående föräldern inte vinner fördelar genom att bara påstå. Den måste kunna visa.



    Tack för din nakna sanning. Den behövs för framtiden och våra barn.



    Leroy

    2009-06-17 | 22:34:17
  • Leroy säger:

    Ps.



    Media creeper verkar inte fungera å din blogg.



    ???



    (Samtidigt så måste jag få tala om att man får lov att ladda namn och E-post adresser ofta 2 ggr, lite skumt. Kan du inte köra en ny media creeper eller visa resultat av din sida?)



    Testing as usual.



    Leroy

    2009-06-17 | 22:40:14
  • Rospiggen säger:

    Att Rania nu agerar som hon gör och som får dagis att reagera på det är i mina ögon helt beroende på den miljön hon lever i. Jag har inte alls intrycket att hon tidigare varit utagerande på något sätt - tvärtom. Det som nu sker är ett tecken på att hon inte alls mår bra. Och på detta dessutom polisförhör.



    Du har dessutom inte sett henne på evigheter så varför är det ingen ansvarig som ser sambandet, som ser kopplingen? Hon mår inte bra nu, hon agerar utåt nu men det är inte dig hon är med nu.



    Usch, det är så fruktansvärt hemskt och tragiskt =(

    2009-06-17 | 22:59:42
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Ramona Franssonn säger:

    Mycket bra inlägg!

    2009-06-17 | 23:01:37
    Bloggadress: http://ramona-fransson.blogspot.com
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    Ordet Rättshaverist är en av rättsväsendets skyddsvästar mot dem som vågar ifrågasätta dem, så det ordet skall vi använda med försiktighet, tycker jag.



    Nu, med de insikter jag har skäms jag för alla gånger jag gått rättsväsendets smutsiga ärenden och kallat någon kämpande människa rättshaverist.

    2009-06-17 | 23:01:49
  • wh säger:

    Rättshaverister är enligt mig sådana som försöker förvrida lagar och regler till något de inte är. Fega journalister, men vad förväntar man sig när riktiga rättshaverister som Liza Marklund styr och ställer?

    2009-06-18 | 00:21:43
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    wh

    Ja just det så kan man också se det, har inte tänkt så långt tidigare.

    Låt oss snotillbaka ordet och använda det i rätt sammanhang.

    Rättshaveristen Liza Marklund, funkar bra känner jag.

    2009-06-18 | 00:27:32
  • Elisabeth Hermon säger:

    Bra att du fortsätter skriva och kämpa. Det är många som förljer din kamp och på olika sätt, om än i det tysta, gör vad de kan för att påverka den rådande situationen i landet. Trägen vinner Jocke så GE INTE UPP.



    Och kom ihåg att du är inte ensam i din kamp för din, flickans och alla andras mänskliga rättigheter.

    2009-06-18 | 01:53:29
    Bloggadress: http://elisabethhermon.blogspot.com
  • Tommy Jonsson säger:

    Rania har väl som hos polisen talat om att hon vill vara mera hos pappa men att det är mamma som bestämmer över henne och pappa. Det är väl inte konstigt att hon blir förbannad och agerar ut sina känslor.

    De borde då av Rania förstått och hört ovanstående från Rania men undvikit och dolt detta i sin anmälan till socialtjänsten.

    2009-06-18 | 02:44:17
  • Anonym säger:

    Det är kanske inte så kontigt att media backar lite inför ditt fall. Det är ju något som pågår just nu och jag har faktiskt förståelse för om en journalist inte vill lägga sig i en pågående vårdnadstvist.



    Det som är mer vanskligt är att de ofta gör det ändå om en kvinna berättar "sin" historia.



    Inte för att jag vet vad som är bra eller inte, med mediabevakning, men vi människor kan ju vara lite rädda för att "ta parti" för någon och sen behöva associeras med detta om det går fel.



    Vad gäller Ranias utåtagerande ter det sig självklart för mig att det beror på den press hon utsätts för just nu i hemmet. Men jag litar inte alls på att det är den förklaringen som kommer att föras fram. Man får nog ha beredskap på att själva utåtagerandet kan bli en del av åklagarens bevisning som symptom på just det de vill visa.



    Och detta är så bisarrt. Man kan läsa om det i "Den tusende gången" också. Hur man hittar på förklaringsmodeller som att: Hemma hos mamma i trygga miljön "vågar" barnet agera ut sina rätta känslor. Så där kan man hålla på och manipulera med uppgifter och alltid vrida dem dit man vill ha dem.

    2009-06-18 | 08:37:10
  • Mikael Karlsson säger:

    Daddys Fall är inte det enda som mörkas av Medierna. Vi skickade en hel del skrivelser till Media om "Lasses" fall. Där Soc LVU:at 2 barn från "Lasse" sedan de LVU:ats från mamman till pappan. Pappan hade gjort ett fel. Han lät Barnen träffa mamma under övervakning av sig själv och detta är det enda som ligger till grund för LVU placering av barnen. Soc hade tidigare endast givit "Lasse" restriktioner om att barnen inte fick vistas själva med mamman. Detta följde "Lasse" ändå får han endast träffa sina barn 2 timmar vartannan vecka.



    Anledningen nu från Advokatens sida är att de inte vill experimentera med barnen och flytta tillbaka dem till "Lasse" eftersom man anser att "Lasse" inte kan säga emot mamman. Detta är en lögn. Hade Lasse vetat att barnen INTE skulle få träffa mamman hade han inte heller agerat så att barnen skulle träffat mamman. Jag vill inte gå in på varför man inte låter barnen bo och träffa mamman själva men kan säga att det finns grund för det beslutet dock ingen grund för LVU från "Lasses" LVU.

    2009-06-18 | 09:51:56
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Mikael Karlsson säger:

    Lasse heter igentligen något annat....

    2009-06-18 | 09:52:35
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Anonym säger:

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1611138/kidnappad-1955-nu-ar-han-tillbaka

    2009-06-18 | 10:55:45
  • Anonym säger:

    Den där dagishistorien är en ren parallell till Mias lögner om Osamas besök dagis i boken Gömda (baserad på en lögnaktig historia).



    Hon påstod också att han hade försökt kidnappa dottern, att han hotat personalen som fått låsa in sig och kalla på polis.



    Det var inte sant.

    Han ville bara träffa sin dotter.

    Ingen kände sig hotad.



    Du ska absolut skriva en bok, Jocke!

    Och framför allt: Fortsätt blogga!



    Tidningarna kan du glömma tills vidare. De skriver inte om vårdnadstvister. Övergrepp kan därför ske.



    Stå på dig!

    2009-06-18 | 10:56:22
  • Monica Antonsson säger:

    Hm

    Det var från mig det där.

    Monica

    2009-06-18 | 10:57:24
  • L.P säger:

    En bok som berättar allt ur sanningsperspektiv hade varit läsvärt,och bra..för att belysa samhället och alla instanser och dessa tjänstemän/kvinnor som begår övergrepp och brott mot barn och vuxna med hjälp av lagen,med ett dystert resultat av slaktade band och relationer!



    Samtidigt är det tragiskt att dessa tjänstemän/kvinnor inte inser,att om man inte ser objektivt på vad som sker,så skapas det en osäker rättssäkerhet som drabbar barn och vuxna.



    Detta är ett tydligt fenomen i samhället,där först och främst vanliga hyggliga pappor och deras barn råkar illa ut i sk.familjemål!



    Där har vi en obalans i jämställdhet som drabbar endast ett kön extremt hårt dvs mannen/pappan!



    //L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-06-18 | 16:03:24
  • KimhZa Bremer säger:

    Joakim, som alltid sänder jag dig mitt stöd. Det du kämpar för, i uppförsbacke, motvind och mot dörrar som hela tiden stängs, är det riktiga att göra - hur hopplöst och omöjligt det än känns.



    En dag kommer allt att bli bra - och Rania och du kommer att få upprättelse.

    2009-06-18 | 18:59:31
  • justidag säger:

    Jag sitter oxo utan barn o förståelse från soc, är så frustrerande i min maktlöshet.

    2009-06-18 | 19:27:54
    Bloggadress: http://justidag-pappa.blogspot.com
  • Pensa säger:

    Jag är Ranias farmor. Den Rania jag känner när hon är med sin pappa är en helt förtjusande, empatisk och kärleksfull liten flicka som verkligen älskar sin far. Ögonen lyser på henne när hon är tillsammans med honom som är den mest mjuka och kärleksfulla far som jag någonsin mött. Jag har också sett hur ljuset slocknat i hennes ögon vid överlämnandet till mamma som surt och argt signalerat att det är INTE okej att älska pappa. Jag är mycket orolig för Rania nu. Socialtjänst,dagis och andra myndigheter MÅSTE se vad det är som händer. De får inte tillåta att Rania tappar tilliten till livet och kärleken. Och blir ett verktyg för moderns och mormoderns helt klart egoistiska ägaranspråk på en oskyldig liten flicka. Läs Khalil Gibrans dikt "Om barnen".

    2009-06-18 | 20:51:15
  • L.P säger:

    Pensa:



    Det är jättebra att du är engagerad i kampen för Ranias bästa,pappor idag har minst sagt en svår kamp framför sig,då mammor ges företräde till våra barn av bl.a socialförvaltningar och domstolar runt om i landet,där besluten ofta fattas på förutfattad,förlegad och ålderdomlig syn på föräldrarollerna!



    I vårdnads/umgängesärenden så råder det stor ojämställdhet mellan könen,i 9 fall av 10 så ges kvinnan företräde till vårdnad och boende,medan mannen hamnar utanför och banden mellan mannen och barnet riskerar att sargas svårt för all överskådlig framtid!



    Även en far önskar inget hellre än att vara en god förälder.............men i de flesta fall är det inte accepterat att en PAPPA kan vara en BÄTTRE förälder än en mamma,ofta så är det den förlegade synen "boven" i dramat,som ställer till det då myndigheter och domstolar fortfarande har kvar den förlegade synen att mamma "är ju mamma,och pappa är bara pappa",för barnen är det inte fullt så enkelt,utan barnen behöver pappa på samma villkor som de behöver mamma.......att ta bort pappan är idag ett oacceptabelt beteende,som kan liknas vid ett brutalt övergrepp som ENDAST kan jämföras med de värsta tänkbara övergrepp man kan begå mot ett barn!



    Att ha 2 föräldrar att umgås med på lika tid (dvs växelvis) av motsatt kön är bland det allra viktigaste för ett barn!



    Varför ser det då inte ut så i praktiken,när man skärskådar ärende efter ärende i våra domstolar?



    Kan det bero på att det finns domare som fortfarande inte är kapabla till att ta ett riktigt beslut utifrån barns bästa till att få ett generöst umgänge med BÅDA föräldrarna dvs mamma och pappa?



    //L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-06-18 | 21:32:57
  • jakobsson/anette jacobsson säger:

    Kunde inte låta bli att lägga in dikten. Boken Profeten är förövrigt mycket läsvärd och klok.



    En kvinna som bar ett barn vid sitt bröst sade:

    "Tala till oss om barnen."







    Och han sade:

    Ert barn är inte era barn.

    De är söner och döttrar av Livets längtan efter sig själv.

    De kommer genom er men är inte från er.

    Och fastän de lever hos er, tillhör de er ändå inte.



    Ni kan giva dem er kärlek, men inte era tankar, ty de har sina egna tankar.



    Ni kan hysa deras kroppar men inte deras själar.



    Ty deras själar dväljs i morgondagens hus, som ni inte kan besöka, ens i era drömmar.



    Ni må sträva att efterlikna dem, men sök inte att göra dem lika er.



    Ty livet vänder inte tillbaka och dröjer inte hos den dag som har flytt.



    Ni är de bågar, från vilka era barn skickas ut som levande pilar.



    Bågskytten ser målet på det oändligas stig och Han böjer dig med sin makt för att Hans pilar skall gå snabbt och långt.



    Låt dig i glädje böjas i Bågskyttens hand.

    Ty liksom Han älskar pilen, som flyger, älskar Han också bågen, som är stadig.



    av Khalil Gibran ur Profeten



    2009-06-18 | 22:53:09
  • Rospiggen säger:

    Jacobsson, den dikten hade jag med i dophäftet när barnen döptes. Den är så himla bra!



    Pensa, glad att läsa att du skriver här. Det är starka och viktiga ord du skriver.

    2009-06-18 | 23:10:52
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Leroy säger:

    Daddy!



    Vi kommer så klart att kunna läsa godnattsagor om häxor och väderkvarnar. :

    http://www.youtube.com/watch?v=I5alWozDrpg



    För lilla "Sofie" :

    http://www.youtube.com/watch?v=lCo8ExrUruA



    Då vi i midsommar drömmer:

    http://www.youtube.com/watch?v=c0xyHIUnETY



    Då vi styr mot okänt land. :

    http://www.youtube.com/watch?v=79M4u4stN0g



    Men vi kanske kan landa på lyckliga gatan. :



    http://www.youtube.com/watch?v=YE0-KWo_dhs



    Ha en trevlig midsommar alla som ser mellan rader och vill att barnen skall få möjligheter.



    Låt det få stiga en sång.



    Leroy

    2009-06-19 | 00:24:06
  • Tommy Jonsson säger:

    Tack Pensa, LP. Monica, Rospiggen jag blir mycket rörd över ert stöd till Rania och Daddy och alla andra barn och föräldrar som hamnar i samhällets köttkvarn.

    Daddy har du skickat något vykort eller ringt till Rania? Hon måste väl undra varför hon inte får träffa dig?

    2009-06-19 | 00:46:13
  • Leroy säger:

    Kan inte låta bli att länka till Stilla natt inann jag går och lägger mig som en hyllning till dig Daddy :



    http://www.youtube.com/watch?v=xBz9SLSWNGk



    och även Jailbird singers låt Barnatro framförd här av Freddie Wadling:

    http://www.youtube.com/watch?v=dtW0HRebkBI



    Öppnar hjäratats dörr! Barna tro! Till himmelen du är en gyllne bro.



    Tack för fröjd. Du kan sjunga sen.

    Leroy

    2009-06-19 | 00:48:50
  • Robert säger:

    Hej Daddy.



    E-zinet "Clean Magazine for Second Hand News" är mycket angeläget, om att få ensamrätt till ditt scoop (utan "").



    Man tror där på din historia och skulle mer än gärna skriva om den.



    Man undrar vidare, när du är tillgänglig för en ev. intervju.



    Tro mig, som jag tidigare påpekade: Du är långtifrån ensam men detta problem behöver ett "känt" ansikte för att erhålla den publicitet och respekt det förtjänar.



    /

    M.v.h,

    Robert



    2009-06-19 | 06:59:25
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Robert säger:

    Som av en märklig tillfällighet spelar jag själv gitarr sedan 1989 (och trakterar även klarinett, trummor, piano och sång samt har en hemstudio: Zoom MRS 1608 med cd-brännare).



    Jag får associationer till bl.a. "Mark Knopfler", när jag lyssnar på "Tequila Sunrise":s "If my love was made of gold".



    Säg gärna till, om gruppen skulle råka behöva en slide-/sologitarrist, körsångare, eller någon annan bandmedlem.



    :O)



    Jag tittar gärna på er live, vid tillfälle.

    Den musik ni spelar är trevlig att lyssna på.



    Det känns även spontant, som om din hemsida borde delas upp i två: en föräldrar/barn-del och en musikdel.



    Inte för att detta inte kan kombineras men för tydlighets skull.



    /

    M.v.h,

    Robert

    2009-06-19 | 07:09:41
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • daddy säger:

    Clean Magazine for second hand News är välkomna att konrakta mig när som helst för en intrevju, om dom inte redan gjort det. Om dom inte redan gjort det. Måste kolla daddymailen idag.



    Men att ge ensamrätten till ett litet E-Magazine det vore ju rent ut sagt dumt. Uppdrag granskning skall kontakta mig på måndag eller tisdag.



    Kul att du gillar musiken. Vi har idag en kille på Slidegitarr och han är nog den sista som skulle ge upp sin plats i bandet... Eller hur Mårten =)



    Men det vore hemskt trevligt att få träffa dig på ett gig framöver.

    2009-06-19 | 12:14:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Andrew Wang säger:

    Daddy,



    My experience with my ex is not too different from yours.

    I have had endless accusations of child abuse and other atrocities, never with one bit of proof or evidence. Based on that a judge said that my ex could remove our son from the country!



    In the last few weeks or so, my ex was all over the papers and news about how her and Thor's life were in danger. She had announced on the paper and 3 other blogs that she was getting a "secret identity" and was going in to hidding. By the way, it was no state secret that she was hidding at

    Foreningen Alla Kvinnors Hus in Saltsjöbaden.



    I could not understand why she would make up such lies until I realized that Maria Danielsson (my ex), was making up these lies to only cover up for her own threats that she had made earlier this year publicly.



    To my surprise, SVENSKAMAMMOR (http://www.globemoms.net/Default.aspx?alias=www.globemoms.net/svenskamammor)

    contacted me about their experience with Maria. They told me that they had been lied to endlessly by Maria. They told me that they thought that Maria was unstable. BUT they will refuse to help me present evidence that could result in Maria loosing custody of Thor. Because they rather see him with Maria, even if she's not stable. I'm not surprised because the are afterall it is a "mother's" organization... not a "children's" organization... and most definitely NOT a "father's" organization.



    After Maria made up all those non existent threats, Michelle Cadeau's group Svenskamammor made me aware that there had been a threat against my life. Maria has posted it on her blog that Svenskamammor created for her. Eventually, for legal liability reasons, they had to shut down Maria's blog.



    Read the email here: http://www.k2techconsulting.com/pdf/killAndrew.pdf



    I asked Svenskamammor to step up and tell the public their experience with Maria. But Michelle Cadeau basically told me that they would not do so because they don't want to offend the sensibility of their Swedish-American clients. Because each member of the group had businesses appart from the organization (Mimi Cha's business: http://www.mymimi.com and Sabina Ramsey's: http://www.sabinaramsey.com)



    It is rather sickening that despite being a "mother's organization" they were only protecting the mothers instead of the children.



    Honestly, early on I was skeptical about Daddy's views about these "mother's organizations" and how biased they are. But my experience with it seems to confirm Daddy's views and I stand corrected of my skepticism.

    2009-06-19 | 16:39:19
    Bloggadress: http://savebabythorwang.blogspot.com
  • Andrew Wang säger:

    Maria Danielsson Vs. Svenskamammor/Globemoms!



    After I posted an email from Svenskamammor telling me of Maria's murderous thoughts, Maria & Co. created a new blog site dedicated at slandering Svenskamammor!



    Read all about it: http://savebabythorwang.blogspot.com



    This swedish mother's organization started helping Maria until they found out about the "real Maria". That's when they decided to withdraw support to Maria. Does any body wonder why?

    Also, why hasn't Svenskamammor not mentioned this?



    2009-06-21 | 21:35:38
    Bloggadress: http://savebabythorwang.blogspot.com
  • Fia säger:

    Om du inte hittar någon journalist...om du ska skriva själv...jag är gärna med. Har slitit och sliter för männens rätt - har ett lika sjukt fall som jag jobbar med och som bara blir galnare och galnare.....



    2009-06-27 | 01:47:31
    Bloggadress: http://www.sofiapalm.wordpress.com

Kommentera inlägget här: