daddys

Beware the fury of a patient man

Anledningen till att det är tyst här för tillfället

Kategori: Allmänt

Om någon undrar var Daddy har tagit vägen och varför det är så tyst på bloggen så kan jag berätta orsaken.
Eller kanske snarare orsakerna.

Min egen vårdnadstvist rasar på. Den har nu kommit in på år 5. Just nu befinner den sig i ett känsligt läge med en ny pågående vårdnadsutredning och umgänge med kontaktperson. Och så småningom en ny huvudförhandling där frågan om vårdnad boende och umgänge åter skall tas upp.

Det finns mycket man skulle kunna och vilja berätta om vad som sker, men jag har valt att inleda en vapenvila gentemot socialtjänsten, familjerätten och domstolen för att inte störa processen i detta skede. Huruvida vapenvilan är tillfällig eller permanent beror naturligtvis på hur det hela avlöper.

Men jag har också inlett ett ganska rejält researcharbete. För att bota en sjukdom måste man först diagnostisera sjukdomen anser jag. Jag har under flera år sökt ett svar på frågorna, hur kunde detta ske? Varför förs det ett smutsigt krig mot familjen och fäderna? Hur har radikalfeminismen uppstått och varför? Varför får inte sanningen komma upp på bordet?

Jag har börjat hitta svaren och jag är helt förbluffad över vad jag funnit. Jag funderar också över hur jag bäst kan föra ut den informationen. Via bloggen? En bok? Både och?

Dags för en redesign


Jag har också tillsammans med mina vänner här på nätet och i vår rörelse börjat fundera på att ta Daddys till en ny nivå. Jag har i vilket fall som helst planer på en rejäl omdesign av bloggen. Detta kommer också att ta en del tid.
Men det arbete som jag gillar och tycker är roligt så jag klagar inte. Nu är det sportlov och jag och grabben skall åka hem till Jämtland och hälsa på farmor och farfar. Vi tjuvstartar sportlovet och åker redan i morgon. Så under den perioden får han komma i första hand och samtidigt får jag en chans att vila och äta morsans köttbullar. Men jag tar med mig datorn. Alltid blir det en och annan stund över. Jag önskar att även min dotter hade kunnat få följa med så klart, men nu är det som det är, inget jag kan göra något åt för tillfället.

Brev från pappa C


Jag hittade detta på Monica Antonssons blogg och kände att jag ville dela med mig av det. Kommer ni ihåg pojken som Liza Marklund och hennes anhang av galna feminister och överlevare skrev ett flertal krönikor om. Pappan friades från anklagelserna om sexuella övergrepp på pojken. Detta kunde Marklund inte tåla så likt så många gånger förr drog hon igång med en personlig vendetta mot pojkens far och domstolen som hade friat honom i Expressen.

Pojkens far fick trots den friande domen aldrig se sin son mer. Till slut orkade han inte strida längre. Det kan synas konstigt för en som inte har varit där, men vi som varit där förstår precis. Så här skriver han i brevet till Monica:

Hej Monica!
känner bara för att skriva av mig lite idag. Det är nämligen exakt på dagen 3 år sedan jag träffade min son för sista gången. Jag kunde inte ens ana att det skulle gå så här. Jag visste att hans mamma har allvarliga bekymmer med sig själv och alkoholen, men att hon skulle göra så här mot sitt eget kött och blod låg utanför mina ramar.
Han fyller 11 år idag, vi brukade ha kalas för honom med alla hans vänner. Jag åkte runt halva landskapet för att hämta upp hans polare och vi fixade tårtan som han gillade.

Tro mig när jag säger att jag saknar stunderna med grabben. Det värsta är egentligen inte att jag inte får träffa honom. Visste jag att det var för hans bästa så hade det känns bättre, men nu vet jag att han utsätts för en tortyr jag inte ens önskar hans så kallade mamma, och henne önskar jag inget gott alls. Hon kommer bittert få ångra när hon vaknar upp och inser att hon och hennes nära har förstört ett litet barns uppväxt och kanske hela hans liv. Jag kommer aldrig förlåta henne för det.
Idag skiter jag faktiskt i att hon fick mig att sitta i häktet i fyra månader. Det har fört en hel del gott med sig faktiskt. Svårt att förstå som utomstående kan jag tänka mig. Men mitt liv har faktiskt blivit bättre. Det har säkert att göra med att jag slipper ha med henne att göra och att jag och min fru har kommit mycket närmare varandra.
Jag älskar mitt liv, min fru, Adam, mina riktiga vänner och min helt otroliga släkt. Det kan jag tillåta mig själv att göra endast för att jag har rent samvete mot min son. Jag vet att sanningen kommer fram en dag. Den dagen längtar jag efter varje dag. Men till dess är saknaden enorm.
Tack för att du lyssnar Monica

/ C


Ny rapport från BRÅ


Jag har tagit del av BRÅ:s nya rapport som släpptes igår. Jag har läst en del av rapporten nu och visst är den ett litet steg i rätt riktning. Föga förvånande kan man läsa att kvinnor är mer nöjda med dagens rättssytem än vad männen är.

Det står också att både män och kvinnor drabbas av våld i nära relationer i lika hög utsträckning. Men sen hänvisar den till både könsmaktsordningen och Eva Lundgren, och där tappar den direkt mycket av trovärdigheten. Och inte på ett enda ställe ser jag att den tar upp den värsta misshandeln man kan utsättas för. Falska anklagelser om kvinnovåld och sexualbrott, och förlusten av sina barn som en konsekvens av detta.

Intressant dock att BRÅ ser att samtidigt som anmälningarna om kvinnovåld ökat under 2000 talet pekar ingenting på att det faktiska våldet har ökat. Borde man då inte vara smarta nog att dra vissa slutsatser av detta?
Jag har hittills inte hittat falska anmälningar nämnt på ett enda ställe i rapporten. Anmärkningsvärt!
Ni kan själva ta del av den här: Våld mot kvinnor och män i nära relationer.

Som sagt ett litet steg framåt då faktiskt både kvinnor och män nämns som offer, men över det stora hela en rätt dålig rapport med stora luckor.

Moderaterna flörtar med feminismen


Det verkar som om det enda partiet i riksdagen som inte officiellt kallar sig feministiskt nu aspirerar på ändra på detta. Efter att ha läst Fredrik Reinfeldts senaste utspel i SvD Moderaterna har kvinnorna i fokus.

Man kan bara anta att moderaterna i någon slags desperation över fallande opinionssiffror nu försöker att flörta med femninismen i tron att detta skall locka fler kvinnliga väljare. Själv tror jag att dom biter sig i foten. Dom har i alla fall med denna artikel förlorat denne manliga väljare i detta val. Och jag tror inte heller dom kommer att locka speciellt många kvinnliga. Det dom missat är att det faktiskt är fler kvinnor än män i dagens Sverige som säger sig vara emot feminism och som är dödligt trötta på att ständigt höra att dom är offer som det skall tyckas synd om.

Av oss förespråkare för sann jämställdhet och förpassandet av feminismen till historiens sophög är alltså kvinnor i majoritet. När skall något riksdagsparti uppmärksamma att det finns väldigt många röster att hämta i förandet av en sådan politik? Idag finns inget bra alternativ bland riksdagspartierna för oss. För mig personligen lutar det mer åt piratpartiet. Dom vill åtminstone återinföra och upprätthålla grundlagen. Därmed kan man ju säga att dom förespråkar jämställdhet eftersom det i grundlagen står att alla oavsett kön och etnicitet skall behandlas lika inför lagen.

Lex sarah införs för Socialtjänsten


Thank god for small favours. Lex Sarah lagen skall från den 1 Juli 2011 gälla även socialtjänsten. Detta innebär att det i socialtjänstlagen stadgas att var och en som fullgör uppgifter inom socialtjänsten eller vid Statens institutionsstyrelse (SiS) ska medverka till att den verksamhet som bedrivs och de insatser som genomförs är av god kvalitet.
Jag antar i och för sig att socialsekreterarna redan idag anser att deras jobb är av god kvalitet. Det är ju inte direkt där problemets kärna sitter. men återigen, ett litet myrsteg i rätt riktning kanske.

Nu kan ni se vilka bloggar som skrivit något nytt


Min bloggarkollega och tillike jämställdhetskämpe Magnus som driver den utmärkt bra webtidningen Genusmagazinet har kodat ihop en mycket bra tjänst på sin sida www.genusperspektiv.se. Där har han tagit X antal av dom bästa bloggarna som skriver om jämställdhet och gjort så att man kan se vilka som har uppdaterat och läsa dom första raderna i varje inlägg. En fantastiskt bra tjänst. Gå genast dit och sätt ett bokmärke.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

  • Frida säger:

    Kan du berätta för mig hur du vet att den här pappan var oskyldig? Vad har du för bevis mer än att domstolen dömde till hans fördel? Skyldiga slipper ju undan också precis som oskyldiga blir dömda.

    Och kan du berätta för mig varför pojken hade dessa skador o analen och varför skola(eller dagis) anmälde, pojken visade ju upp ett "konstigt" beteende, varför gjorde han det då om inget hänt?

    2010-02-09 | 13:00:01
    Bloggadress: http://fridalundh.blogspot.com
  • Madde säger:

    Jag önskar dig, sonen ett underbart lov.

    Njut av köttbullar, ledighet, utflykter osv.

    Lev :)



    Ta med er minnet, känslan in i framtiden.



    Jag håller med dig Lex sarah är efterlängtat och som du skriver ett steg i rätt riktning.

    Framåt!!



    Pappa C, en dag kommer svaren.

    Dessförinnan frågorna.

    Det kommer att bli bra, tillslut.

    Har pojken samma styrka som du, då kommer det bli tufft för de som utnyttjade honom och då handlar det om ALLA som inte gjorde rätt.



    Du Pappa C, gjorde rätt.

    2010-02-09 | 14:31:27
  • Frida säger:

    Men kan du då Madde svara på mina frågor här ovanför eftersom du också är säker på att den här pappan är oskyldig. Hur vet du det?

    2010-02-09 | 15:06:08
    Bloggadress: http://fridalundh.blogspot.com
  • Emelie säger:

    Frida



    Motfråga: Kan du bevisa att du inte är pedofil och att du aldrig har våldtagit något barn?



    Självklart inte. För det är inte så det går till i ett rättssamhälle värt namnet att man ska bevisa att man är oskyldig.



    Vi är oskyldiga tills vi har funnits skyldiga bortom allt rimligt tvivel.



    När man tummar på den principen, som du och Liza Marklund med flera gör, så hamnar man i samma träsk som häxprocesserna en gång var.



    Det kanske gynnar feminismen men det drabbar barnen och dem som bryr sig mer om barnen än om ideologiska agendor.

    2010-02-09 | 15:28:54
  • Ann Helena Rudberg säger:

    Kul att ni har sportlov du och grabben! Så bra att han har sin pappa. För ut all information du kan i denna blogg, tack!



    Men skriv också en bok för sjutton. Det behövs.

    2010-02-09 | 15:39:36
    Bloggadress: http://www.annhelenarudberg1.blogspot.com
  • JD säger:

    Hej!

    Jag önskar dig lycka till och hoppas och tror att det kommer att gå bra tillslut.

    Jag blev riktigt rädd då du sa att du inte orkade längre eftersom min egen pappa tog sitt liv då jag var liten. Det kommer alltid att vara en saknad för mig. Din idé att förändra bloggen är nog rätt i tiden eftersom dagens bloggar är rätt omoderna i sin form. Har själv tankar på ett mer interaktivt sätt att blogga på istället för i kronologisk ordning såsom bloggar ser ut idag. Exakt hur detta kan se ut vet jag inte men jag är övertygad om att dagens bloggar är omoderna om några få år.

    Lycka till och ha det så gott!

    2010-02-09 | 16:24:10
  • Madde säger:

    Klart att Jocke skall skriva en bok, den väntar jag på med spänning :)

    2010-02-09 | 16:40:37
  • Alexis säger:

    Eländiga Frida; det är klarlagt av medicinskt kunniga att de symptom som pojken uppvisade också i de flesta/väldigt många fall kan uppstå av t ex förstoppning, i övrigt var det inget ovanligt. I det aktuella läkarutlåtandet står heller ingenting om att de skulle ha kunnat uppstått av "inträngande" eller något liknande. Rätten bedömer sådant bättre än du. Gå hem till Liza M. och drick en kopp kaffe eller till mamman och kläm ett halvdussin flaskor vin med henneoch gör inte bort dig här. Sedan kan du gå till en läkarundersökning och begära fram vilka egenheter de hittar i din ändtarm. Jag lovar dig att det blir alltid en del. Avråder dock från datormografi av din hjärna!

    2010-02-09 | 16:48:43
  • Alexis säger:

    Ps till Frida; det var väl inte alls konstigt att pojken i skolan eller på dagis visade ett "konstigt" beteende med en sådan rabiat PAS-ande mamma? Stackars grabb!

    2010-02-09 | 16:55:37
  • Adam Weisshaupt säger:

    Allt det bästa Jocke, både med jämtlandsresan och utredningen. Hoppas att någon smart person som kan något om barn får delta så det inte blir status quo=barnens bästa.



    Lev Väl!

    Din vän

    2010-02-09 | 17:45:21
  • Omar säger:

    Mycket bra Jocke,

    Klart ska du skriva bok.



    Ang Frida,

    jag vad ska man svara henne?????? Hänvisar till Alexis svar.

    2010-02-09 | 21:51:44
  • Daddy säger:

    Det kan ju nämnas i sammanhanget när det gäller pappa C att Liza Marklund är personlig vän med pojkens mamma. Tomas Bodström (ytterligare en i kompisgänget) företrädde mamman.



    Läs gärna Ingrid Carlqvists artikel om detta fall om det fortfarande skulle finnas oklarheter. http://ingrid-carlqvist.blogspot.com/2009/05/c-annu-ett-offer-for-liza-marklund.html



    Döm sedan själva. Det är domstolen som friar eller fäller. Vi kan ha åsikter om deras sätt att döma. Det har jag själv haft många gånger, men inte förrän vi har satt oss in i fallet och fått fakta som vi kan basera en åsikt på.



    Sedan kan man ju även ha åsikter om att Expressen upplåter redaktionellt utrymme för Liza Marklund att som ensam jury och bödel uttala sig om ett fall där hon inte enbart sätter sig över ett domslut, utan också är i allra högsta grad jävig.



    Det är lätt att säga att pappan ska stämma tidningen för förtal, men i Sverige har fattiga inte den rättigheten.

    2010-02-09 | 21:53:50
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Omar säger:

    http://www.mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=12072&number=73256

    2010-02-09 | 22:21:00
  • Daddy säger:

    Omar:

    Det blev något fel på länken tror jag. Den fungerar inte för mig i alla fall.

    2010-02-09 | 22:25:41
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Förlåt...den fungerade nu...

    2010-02-09 | 22:27:23
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Ja där gjorde det röd-gröna alternativet fullständigt klart också var dom står när det gäller jämlikhet kontra feminism.



    Det hade ju varit ärligare om Peter Eriksson, denne intellektuelle gigant hade klargjort VAD som var hårt vinklat och osant i könskriget.



    Att Wachenfeldt stod i talarstolen och skämtade om moraknivar och alla dess användningsområden? Eller att Gunilla Ekberg, sakkunnig i den gamla sosseregeringen hotade Evin Rubar då hon trodde kameran var avstängd? "Du ska ju inte vänta dig att du får någon hjälp av kvinnojouren om du blir misshandlad".

    Eller uttalandet om att män är djur och vandrande dildosar? Var det det som var hårt vinklat?



    Eller var det månne intervjun med Eva Lundgren som satt och gafflade om satanistiska pedofilsekter som mördsade och grävde ner barn i parti och minut?



    Eller vad?



    Dokumentärens bägge delar finns att titta på i högermarginalen på denna blogg för dem som vill döma själva.



    Evin Rubar anklagades efter dokumentären för att ha på något sätt tagit detta uttalande ur sitt sammanhang. Men hon visade då upp allt sitt inspelade matrial och än en gång fick den lögnaktiga kärringen Von Wachenfeldt skämmas.



    2010-02-09 | 22:38:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • carstoned säger:

    Frida: Att pojken uppvisade "konstigt" beteende kan ha flera olika faktorer. Och exakt VAD är ett konstigt beteende? Det kan bero på ngt helt annat, kanske var det hos mamman han far illa? Och HUR vet du att han hade skador? Bara undrar? För att du läst det i ngn tidning eller krönika? Eller har du haft "förmånen" att faktiskt läsa rättsintyget?



    Bara undrar...



    Carstoned

    2010-02-09 | 23:32:25
    Bloggadress: http://kulusoy.blogg.se/
  • BN säger:

    Jag trodde domstolar alltid dömde fel enligt herrskapets sätt att se på saken.

    Men när den friar pappor så är det alltid rätt dömt alltså. Ja det förenklar ju saken.



    Alexis,:

    Vad är "datormografi"?

    Inom vården använder man datortomografi så det vet de flesta vad det är, men ditt ord "datomografi" är något helt nytt.

    2010-02-10 | 00:06:10
  • Artikel 19 säger:

    På tal om Brottsförebyggande rådet och Liza Marklund, missa inte min artikel om Liza Marklunds lögn om Mikael Ryings forskningsavahandling "Utvecklingen av dödligt våld mot kvinnor i nära relationer".



    Artikel 19, Liza Marklund, en feministisk lögnhals!:

    http://artikel19.blogspot.com/2007/06/liza-marklund-en-feministisk-lgnhals.html

    2010-02-10 | 00:52:17
    Bloggadress: http://artikel19.blogspot.com
  • Madde säger:

    BN:



    Jag kan inte annat än att sucka åt dig.

    Du missar något hela tiden.



    Citerar dig:

    "Jag trodde domstolar alltid dömde fel enligt herrskapets sätt att se på saken.

    Men när den friar pappor så är det alltid rätt dömt alltså. Ja det förenklar ju saken"



    Du är bara för mycket.

    Tror du att det är så enkelt?



    Tror du att vi är dumma eller?



    Jag har ju för sjutton själv varit utsatt för övergrepp!



    Det skedde när jag var liten.

    Nu är jag 40 år.



    Men jag kan ju inte gå genom livet och vara bitter och sluta tänka.



    Tror du inte att vi alla förstår att det finns de kvinnor och män som skall sitta bakom lås och bom och helst aldrig mer få komma ut i friheten.



    Tror du inte att vi förstår att det finns kvinnor och män som blir friade när det skulle vara en fällande dom så det ryker om det?



    Jag vet fortfarande inte vad som driver dig.

    Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor jag ställt till dig.



    Varför är du här egentligen?

    Jag menar inte att du inte får vara här.

    Jag menar inte att du inte får tänka annorlunda.

    Men människa, var konkret någon gång.

    Visa att engagemanget ligger på ett högre plan än det du visar i din skrift.



    Du kan inte kräva svar från andra när du själv smidigt duckar för de frågor som ställs till dig.



    Något som jag personligt tycker är fruktansvärt irriterande är när det visar sig att de flesta som tycks jobba ur perspektivet att kvinnor är offer och män är predatorer har så svårt att tänka ur ett annat perspektiv.



    Det är som om det har blivit korsslutning någonstans.



    Något mycket märkligt är också att det bloggas från er, men det går väldigt ofta inte att kommentera.

    För mig visar det på människor som inte kan ta en diskussion.

    Precis som de människor som skäller på sin livspartner och sedan rusar ut och smäller igen dörren och slipper därmed undan från frågor.



    Varför vill man inte utvecklas som människa istället för att stampa på samma ställe?



    Jag förstår det inte.



    2010-02-10 | 06:45:34
  • Alexis säger:

    BN; nu blev du glad... fast även du har tillstått att du slinter på tangenterna ibland. Att du känner till ordet datortomografi beror på att det var genom en sådan man upptäckte alla förkalkningar i ditt substitut(sic!) för hjärna. Hur mår Jag/Moi förresten?

    2010-02-10 | 09:34:32
  • Mikael Karlsson säger:

    Önskar dig och grabben en go och härlig sportlovsvecka.



    Övriga diskussionen lämnar jag därhän...

    2010-02-10 | 10:44:31
    Bloggadress: http://mikael.netroots.se/
  • Anonym säger:

    Daddy skrev:



    "Varför förs det ett smutsigt krig mot familjen och fäderna? Hur har radikalfeminismen uppstått och varför? Varför får inte sanningen komma upp på bordet? Jag har börjat hitta svaren och jag är helt förbluffad över vad jag funnit".



    Dina författarvänner har säkert bättre strategiska tips att komma med men jag tycker att det låter som en suverän idé att skriva en bok om det. Jag är väldigt nyfiken på dessa frågor och skulle köpa boken.



    Du har dessutom talang för att skriva - egentligen är dina inlägg lite långa för att vara i bloggform, men jag kan inte låta bli att läsa dem ändå.



    Om du ska skriva bok, vänta då med att blogga om vad du kommer fram till så du inte tar bort nyhetsvärdet från boken. Blogga om de viktigaste faktafynden kan du göra efteråt.

    2010-02-10 | 11:25:27
  • Frida säger:

    Har ännu en gång förstått att det inte är någon idé att föra en diskussion på varken den här bloggen eller Ingrid C's blogg o liknande.

    Jag ställde en fråga, jag ville veta hur man kunde vara säker på att pappan var oskyldig, men frågar man det så är man dum i huvudet och blir förolämpad. Jag tycker det är oödigt att bete sig som ett småbarn när man svarar och för en diskussion. Ni alla anhängare påstår att överlevare och feminister (för detmåste man vara om man inte är med på allt som skrivs på den här bloggen) inte kan se den andra sidan men det kan ju inte ni heller. Tänker inte kommentera mer eftersom folk är otrevliga.

    Vill man inte ha en diskussion bör man inte bliogga och ha öppet för kommentarer...

    2010-02-10 | 12:51:51
    Bloggadress: http://fridalundh.blogspot.com
  • Daddy säger:

    Jag antar att det är mig som Frida Lundh vänder sig till i hennes senaste kommentar. För det första har jag inte varit otrevlig mot dig Frida. För det andra har jag svarat på din fråga.



    För det tredje skulle jag vilja vända på ditt påstående och säga att om man inte är beredd på en del bryska ord och arga kommentarer bör man inte blogga. Speciellt inte om ett så känsligt ämne som detta. Att stänga bloggen för kommentarer vore samma sak som att döda den, och varför skulle jag vilja göra det?



    Något för dig att tänka på innan du kommenterar här nästa gång. Jag vet inte om du fullständígt har missat poängen. Men efter vad jag har läst på din egen blogg är du ju inte själv speciellt öppen för att ta in information från bägge sidor eller hur?



    I ett av dina blogginlägg lästa jag att du kommit till den otroliga insikten om att ALLA män inte är onda. Då ska jag ge dig en till. ALLA kvinnor är inte goda heller.



    2010-02-10 | 13:03:37
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mimmi säger:

    Det går inte att ha några åsikter om fallet utan att ha satt sig in i alla handlingar. Tingsrätten fällde, Hovrätten var inte enig när den friade - men det betyder självklart fortfarande inte att han är skyldig. Däremot bör man vara väldigt försiktig med blind tro, åt vilket håll det vara månde.

    2010-02-10 | 13:07:28
  • Alexis säger:

    Mimmi har alltså inga åsikter alls, ok.

    Rent allmänt kan man försås påpeka att Hovrätten har större objektiv juridisk och rättsmedveten expertis/erfarenhet än en liten tingsrätt där exempelvis märkliga nämndemän som EBD kan husera.

    2010-02-10 | 13:37:17
  • Mimmi säger:

    Ja, Hovrätten har en annan juridisk kompetens.

    2010-02-10 | 13:53:54
  • Mimmi säger:

    Ja, Hovrätten har en annan juridisk kompetens.

    2010-02-10 | 14:00:49
  • Daddy säger:

    Faktum är att sveriges tingsrätter är unika i världen. Inget annat land använder sig av politiker som domare. Inte ens i gamla sovjetunionen dömdes man av politiker utan av juridiskt utbildade domare.



    Det satt i och för sig en politisk kommisarie med och övervakade tillställningen men faktum kvarstår.



    Kan det vara en av anledningarna att vi leder ligan över det land som anmäls och fälls mest i europadomstolen?



    Ponera att SD kommer in i nästa val. Utan att ha några egentliga åsikter, då detta är fel forum att diskutera detta, så kan jag dock säga att jag inte skulle känna mig helt trygg som utlandssvensk anklagad för brott med två SD politiker som domare.

    SD politiker som gått en knapp dags kurs innan dom fått dra på sig domarrocken för övrigt.



    Idag är i stort sett alla partier som representeras i tingsrätterna feministiska. Need I say more?

    2010-02-10 | 14:03:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mimmi säger:

    Instämmer delvis. Men även i Tingsrätten väger domarens bedömning tyngst, d.v.s nämndemännen röstar inte (som i USA). För övrigt - att i princip samtliga partier säger sig vara feminister (på riksnivå alltså) innebär inte att "gräsrötterna" bland nämndemännen övervägande är feminister.

    2010-02-10 | 15:47:21
  • Mikael Karlsson säger:

    Du har faktiskt rätt när du säger att Alla partierna har samma inställning gällande Feminismen. Dom är samma skit allihop i de frågorna.



    När man till och med säger som kristdemokrat att man tror att föräldrar själva kan avgöra vissa frågor inom föräldralivet så blir jag mörkrädd.. jag tror nämligen inte att vi föräldrar är kompetenta att själva avgöra vårdnads, föräldraledighets eller umgängesfrågor själva.. Då hade vi inte haft så förbannat många tvister i detta landet.

    2010-02-10 | 18:46:34
    Bloggadress: http://vardnads-umgangeslagar.se
  • Leroy säger:

    Hoppas Ni får det bra under lovet. Kan få möjlighet att dra en och annan röding.

    Leroy

    2010-02-10 | 21:29:27
  • Sandra Atas säger:

    Hejsan! Vi har mejlat dig angående medverkan i en dokumentärfilm om manlig jämställdhet. Skulle vara jättebra om du kunde svara snabbt!

    2010-02-11 | 09:25:43
  • Daddy säger:

    Hej



    Jag har ännu inte fått det mailet. När skickade ni det? Och skrev ni rätt adress?

    [email protected]



    2010-02-11 | 09:30:28
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Sandra Atas säger:

    Hejsan! Vi har skrivit på mejl igen, för det verkade ju inte funka sist!

    2010-02-11 | 10:02:03
  • Daddy säger:

    Fasen vad konstigt. Jag har fortfarande inte fått något mail. Jag provade även att skicka ett mail till dig. Har du fått det?



    Om det inte fungerar med mail så prova att ringa.

    0731-012601

    2010-02-11 | 10:36:50
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Sandra Atas säger:

    Hej igen! Nu har jag skickat det igen till joakim-mejlen. Om det inte funkar nu så ringer vi annars!

    2010-02-11 | 13:58:49

Kommentera inlägget här: