daddys

Beware the fury of a patient man

Chocksiffror i unik amerikansk larmrapport

Kategori: Jämställdhet

kvinnliga sexförbrytareSå fann jag det till slut. Beviset för vad jag länge misstänkt men inte tordats andas om fram till nu, än mindre skriva om. Ändå blev jag smått chockad av att ta del av den larmrapport som det amerikanska justitiedepartementet nu släppt. Den visar klart och tydligt att det som tidigare endast talats om som ett stort mörkertal gällande kvinnliga pedofiler i verkligheten är mycket högre än vad någon ens kunnat tro i sina vildaste fantasier. Inte ens jag.

Rapporten som heter "Sexual Victimization in Juvenile Facilities
Reported by Youth, 2008-09" finns nu att ladda ner i pdf format här.
I den officiella statistiken som hittills har kunnat gå att få del av talas det om att 75 procent av sexövergreppen mot barn och ungdomar utförs av män och 25 procent av kvinnor. Dock har man alltid kunnat läsa i samband med denna statistik att mörkertalen vad gäller kvinnor är stort. mycket beroende på våran föreställning om att kvinnor inte är kapabla till dessa brott och att deras offer därför inte ens anmäler dom till myndigheterna. Dom få som ändå tar risken blir oftast inte trodda. En annan sak man tidigare kunnat utläsa av statistiken är att de övergrepp som utförs av kvinnor oftast är grövre till sin natur än de som begås av män.

Tittar man på statistiken över de som döms är övervikten mot män som ni säkert redan förstått ännu högre. Men i den nya rapporten från USA ställs nu plötsligt alla dessa siffror totalt på huvudet.

Här följer en kort sammanfattning av den 49 sidor långa rapporten, som för övrigt är den första av sitt slag och därför ger en unik inblick i en värld som dom flesta av oss som tur är aldrig behöver ens se. För vilka tidningar eller andra media skriver om kvinnliga pedofiler?

95 procent av övergreppen 2008-09 utfördes av kvinnor!


  • 12 procent av de minderåriga som är intagna på statliga eller stora privata ungdomsanstalter i USA, eller 3,220 stycken rapporterade då dom tillfrågades att dom under de senaste 12 månaderna utsatts för sexuella övergrepp på anstalten där dom vistats.
  • 2,3 procent (722) sade sig ha utsatts för övergrepp av andra intagna. 10,3 procent (2 730) rapporterade att dom utsatts för övergrepp av personal.
  • Ca 4.3% av de unga (1,150) rapporterade att dom haft sex eller annan sexuell kontakt med personal till följd av våld eller tvång. 6,4 procent (1,710) rapporterade att dom haft sexuell kontakt med någon ur personalen utan våld, hot eller någon form av tvång.
  • 95% av alla minderåriga som rapporterat övergrepp sade sig ha blivit offer för kvinnliga övergripare. 2008 utgjorde kvinnor 43 procent av de anställda på dessa anstalter.

Kvinnliga pedofiler tillåts härja fritt


Jag antar att jag inte är den enda som sitter helt tagen efter att ha tagit del av USA:s justitiedepartements unika rapport. Visst har jag efter över ett års bloggande om det som görs mot våra barn förstått att övergrepp utförda av kvinnor är vanligare än många insett, men dessa siffror blåste mig nästan av stolen.

Jag har tidigare skrivit vaga antydningar om mina misstankar gällande bland annat personalen på Göteborgs barnhus, som nästan uteslutande utgörs av kvinnor, men nu skriver jag det rakt ut. Det ni utsatte min 4 åriga dotter för under era förhör var rena övergrepp och ni borde aldrig få jobba med barn mer i hela era liv.

Men så fungerar det inte i Sverige. Medan nästan uteslutande män och framförallt pappor är dom som anmäls, utreds och fängslas för dessa brott så tillåts kvinnliga pedofiler att härja fritt. Utan risk för att ens misstänkas. Och var söker dom sig tror ni? Om du som läser detta försöker tänka dig in i att du hade en sexuell dragning till barn och ungdomar, var skulle du då helst vilja jobba? Skulle inte ett jobb som terapeut eller barnutredare på polisens barnhus vara rena drömjobbet?

Kommer detta att få synas i media?



Svenska medier, inte minst det feministiska husorganet Aftonbladet älskar vanligtvis rapporter av det här slaget. Eller vad sägs om det journalistiska lågvattenmärket här intill. Den artikeln har fått riksdagsmän i Sverige att motionera om något dom kallar för "tittlag" som enbart kommer att leda till att en stor majoritet av alla svenska medborgare med en internetuppkoppling kommer att kriminaliseras.

Rapporten från FN som dom stöder detta horribla påstående på finns ingenstans att hitta. Efter en stunds eget grävande finner jag orsaken. Författaren till rapporten har fått sitt namn felstavat i ALLA tidningar, nyhetsiter och bloggar som skriker ut denna "nyhet". Aftonbladet, SvD, DN, GP, TV4 bara för att nämna några. Exakt samma felstavning i allihop dessutom. Göran MontanDå jag inser detta finner jag till slut rapporten som är skriven av Najat Maalla och inte Najat Maala som alla nyhetsmedia påstod. Rapporten är inte bara tunn, siffran 750 000 nämns överhuvudtaget inte någonstans. Ni kan ju läsa och döma själva.

Hur samtliga sveriges journalister kan skriva om detta utan att hänvisa till eller ens besvära sig om att kritiskt granska källan är ju rent häpnadsväckande. Än mer häpnadsväckande är att artiklar av detta slag används som stöd för att skapa nya lagar i vår demokrati. Jag stod själv på barnkonventionens dag i Kristianstad och lyssnade häpet på den moderate riksdagsmannen Göran Montán (bilden) då han skröt över regeringens nya tittlag som han dessutom personligen tog åt sig äran för. Nu vet vi var han fått sina uppgifter  om den lavinartade ökningen av barnporr på internet ifrån. Göran sa emellertid inte ett ord om problemet med diskrimineringen av fäder. Det som hela manifestationen handlade om.

Samtliga de uppradade medieföretagen ovan är numera regelbundna besökare på Daddys. Tror ni dom kommer att skriva om rapporten från USA?

Den som lever får se.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • L.P säger:

    Jag finner inga ord,det är ju fruktansvärt.....



    L.P

    2010-01-11 | 05:32:50
  • Daddy säger:

    Nej visst satt man ordlös och försökte smälta detta ett tag. Såg att jag av misstag råkat lägga ett password på nedladdningen. Har äntligen förstått hur det funkar på DivShare. En liten kryssruta som är lätt att missa.



    Hur som helst är det fixat nu och länken fungerar nu som den skall.



    Ber om ursäkt för detta.

    2010-01-11 | 06:52:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Ann Helena Rudberg säger:

    Att journalister "klipper och klistrar" är välkänt och det har de gjort med den här rapporten också, som rapporteras av TT/AFP.



    Dessa nyhetsbyråer är heliga kor, som alltid betros med 100 procent trovärdighet. Ingen kollning.



    Senast det märktes var när TT gick ut med en helt annan version om Enar, som försvann och nästan frös ihjäl i Småland.



    Enligt TT var det någon i ett hus som råkade titta ut och såg bilen. Men enligt hans vänner så letade de och hittade honom för att de visst vart han brukade åka.



    Jag tror nog hellre på vännerna än TT.



    Fast Aftonbladet och GP verkar ha tagit bort artiklarna.



    Själva fakta är förfärliga.

    2010-01-11 | 08:29:21
    Bloggadress: http://www.annhelenarudberg1.blogspot.com
  • MoaLinn säger:



    Intressant grävning där. Nu tror jag kanske inte att den här rapporten ensam kan säkerställa generell statistik. Tex. kan man läsa att 91% av de intagna var unga pojkar, vilket säkert förklarar (men inte ursäktar)den höga andelen kvinnliga pedofiler.



    Vad som är viktigt med en rapport som denna är dock att våga belysa komplexiteten i våld och våldskopplad sexualitet, så att inte gamla uttjänta förklaringsmodeller som könsmaktsordningen får stå ensam herre på täppan. Könsmaktsordning förklarar inte våld i homosexuella relationer, inte våld från kvinna mot man och inte kvinnors våld mot barn (troligen inte heller mäns våld mot barn även om de vill låta påskina detta).



    Vi behöver i samhället få en fördjupad förståelse kring den psykiska problematik som ligger till grund för dessa fenomen. Och där borde kvinnorörelsen kunna vara behjälpliga istället för att motarbeta. Många av analyserna som gjorts i feminismens namn är ju en bra grund för en vidare förståelse, som tex Eva Lundgrens "normaliseringsprocess". Men som du skrev i inlägget innan (eller var det som en kommentar hos Ingrid?) Det sitter en man i fängelset i Sverige dömd för ett mord som en kvinna begått, eftersom man antar att han manipulerat henne. Denne man har Eva Lundgren skrivit en bok om som faktiskt var både nyanserad och läsvärd. Ändå så ser man inte att en förälder kan manipulera ett barn till att tycka illa om den andre föräldern eller att en kvinna kan driva en man till vansinnesdåd.



    Förunderligt med dessa skygglappar. Ja, jag tror banne mig jag blir mer förundrad ju mer jag läser i ämnet. Hur tänker våra journalister?



    2010-01-11 | 08:54:20
  • Cuben säger:

    Daddy bra att du lyfter fram rapporten och att du har läst den, vilket ju verkligen få verkar ha gjort och inte jag heller ännu. Siffrorna som rapporten nämner är skrämmande. Det vore ju upprörande om media ignorerar denna rapport där ju barn blir utsatta för övergrepp, denna gång av kvinnliga pedofiler.



    Om media mörkar denna information så börjar man ju undra vilkas ärenden de går. Nu är det ju verkligen tid att några kvalificerade reportrar går igenom rapporten och skriver lite mer om ämnet med insikt istället för att bara kopiera från ett felaktigt koncentrat. Det är ju verkligen en nyhet att frekvensen av kvinnliga pedofiler är så stor.

    2010-01-11 | 09:56:46
  • Nisse säger:

    Oscar Swartz har skrivit väldigt utförligt och bra om just den här rapporten. Mycket läsvärt.



    http://swartz.typepad.com/texplorer/2009/09/fn-rapport-varnar-11000-ufon---barnporr-del-1.html



    Missa inte att det är tre delar.

    2010-01-11 | 09:59:18
  • Madde säger:

    Strålande Jocke.

    Bra jobbat.



    Felstavning helt medvetet och dessutom verkar ju tidningarna ha sammarbetat kring detta.

    Varför frågar jag mig.

    Jag misstänker att det är just detta som klart påvisar att samhället SKA vara så vridet åt det feministiska tänket.

    Det får inte komma fram, då det här inte faller de i smaken.



    Jag citerar från Jockes text:

    "Och var söker dom sig tror ni? Om du som läser detta försöker tänka dig in i att du hade en sexuell dragning till barn och ungdomar, var skulle du då helst vilja jobba? Skulle inte ett jobb som terapeut eller barnutredare på polisens barnhus vara rena drömjobbet?"



    Exakt, det är ju inte svårt att förstå detta.

    Precis som det är till barnsajter som dessa pedofiler söker sig och letar upp sina offer.



    Jag skrev till en Hans på Ingrid Carlqvist blogg att innan och citerar mig själv:



    "Du skriver i ett inlägg att det måsta vara bra att resureser sätts in för att få stopp på pedofiler.

    Ja, absolut.

    Ingen tvekan där.

    MEN då måste de som ”hjälper” polisen först och främst vara friska från denna sjukdom själva.

    De måste själva sluta begå övergrepp.

    Det är också av vikt att de som hjälper dessa barn gör det för barnen, inte för att få egna kickar."



    Det är just det jag menar, det du skriver Jocke.

    Siffran 43% där övergreppen begås av kvinnor som jobbar med utsatta barn är ett bevis på fullständig galenskap.

    Både av de kvinnor som utför övergreppen och de som anställer dessa kvinnor.

    HUR kan detta hända?

    Är det så att dessa kvinnor rent av likt en massmördare ser ut sina offer och tar reda på precis vad de skall säga för att få anställning så de kan tillfredställa sin sjuka hjärna.

    Jag likställer deras sätt att tänka och planera med en massmördares planer.



    Jag är helt tagen av ditt inlägg, tagen, men på något sätt inte förvånad.



    Jag tar ett exempel.

    Jag är ett barn.

    Jag ligger i en säng med min pappa på mig.

    Min mamma står vid dörren och ser vad som händer.

    Hon vänder och går sin väg och gör inget.



    Som jag ser det så är det två personer som begår övergreppet mot mig.

    Min pappa och min mamma.



    En man.

    En kvinna.

    Tänker jag fel eller rätt tycker ni?



    I detta fallet skriker många att jag är utsatt för ett övergrepp som är begått av min pappa, media hade slagit klorna i detta som ett hett nyhetsstoff.

    Jag är väldigt säker på att det inte hade stått att en mamma har begått övergrepp då hon inte ingripit.



    Vips så är statistiken stärkt att det är ytterligare en man som begått övergrepp!



    2010-01-11 | 09:59:55
  • Nisse säger:

    Oscar har alltså skrivit om barnporr-rapporten borde skulle jag tillägga :)

    2010-01-11 | 10:02:23
  • Alexis säger:

    Kvinnliga sexrovdjur verkar alltid ha funnits. I sena 1700-talets Ryssland fanns en kvinnlig jordägare Darja Saltykova, 25 år, känd som "manslukerska"(liudoed). Hon var ett monster som fann sadistisk njutning av att sexuellt tortera hundratals av sina livegna. Myndigheterna skyddade henne under lång tid trots att allt försiggick i själva Moskva. Bl a dödade hon 138 kvinnliga livegna med misshandel som främst riktade sig mot deras könsorgan. Till sist ingrep myndigheterna. Dödsstraffet hade avskaffats 1754, Salykova fick i stället sitta en timme på ett torg med ett plakat "Denna kvinna har torterat och mördat" innan hon skickades till livstids inspärrning i ett underjordiskt klosterfängelse.

    Vet inte om hon fick datorförbud.

    2010-01-11 | 11:47:11
  • Madde säger:

    Strålande Jocke.

    Bra jobbat.



    Felstavning helt medvetet och dessutom verkar ju tidningarna ha sammarbetat kring detta.



    Varför frågar jag mig.

    Jag misstänker att det är just detta som klart påvisar att samhället SKA vara så vridet åt det feministiska tänket. Det får inte komma fram, då det här inte faller de i smaken.



    Jag citerar från Jockes text: "Och var söker dom sig tror ni? Om du som läser detta försöker tänka dig in i att du hade en sexuell dragning till barn och ungdomar, var skulle du då helst vilja jobba? Skulle inte ett jobb som terapeut eller barnutredare på polisens barnhus vara rena drömjobbet?"



    Exakt, det är ju inte svårt att förstå detta. Precis som det är till barnsajter som dessa pedofiler söker sig och letar upp sina offer.



    Jag skrev till en Hans på Ingrid Carlqvist blogg och citerar mig själv:

    "Du skriver i ett inlägg att det måsta vara bra att resureser sätts in för att få stopp på pedofiler. Ja, absolut. Ingen tvekan där. MEN då måste de som ”hjälper” polisen först och främst vara friska från denna sjukdom själva. De måste själva sluta begå övergrepp. Det är också av vikt att de som hjälper dessa barn gör det för barnen, inte för att få egna kickar."



    Det är just det jag menar, det du skriver Jocke. Siffran 43% där övergreppen begås av kvinnor som jobbar med utsatta barn är ett bevis på fullständig galenskap. Både av de kvinnor som utför övergreppen och de som anställer dessa kvinnor.

    HUR kan detta hända?

    Är det så att dessa kvinnor rent av likt en massmördare ser ut sina offer och tar reda på precis vad de skall säga för att få anställning så de kan tillfredställa sin sjuka hjärna?

    Jag likställer deras sätt att tänka och planera med en massmördares planer.



    Jag är helt tagen av ditt inlägg, tagen, men på något sätt inte förvånad. Jag tar ett exempel.



    Jag är ett barn.

    Jag ligger i en säng med min pappa på mig.

    Min mamma står vid dörren och ser vad som händer. Hon vänder och går sin väg och gör inget.

    Som jag ser det så är det två personer som begår övergreppet mot mig.

    Min pappa och min mamma.

    En man.

    En kvinna.

    Tänker jag fel eller rätt tycker ni?

    I detta fallet skriker många att jag är utsatt för ett övergrepp som är begått av min pappa, media hade slagit klorna i detta som ett hett nyhetsstoff.

    Jag är väldigt säker på att det inte hade stått att en mamma har begått övergrepp då hon inte ingripit. Vips så är statistiken stärkt att det är ytterligare en man som begått övergrepp!



    2010-01-11 | 12:18:38
  • Anonym säger:





    "Most perpetrators of staff sexual

    misconduct were female.

    Approximately 95% of all youth reporting staff

    sexual misconduct said they had been victimized

    by female facility staff (table 11). Among the estimated

    2,730 adjudicated youths who had been

    victimized, 92% were males reporting sexual

    activity with female staff; an additional 2.5%

    were males reporting sexual activity with both

    female and male staff. In comparison, 91% of all

    adjudicated youth held in the sampled facilities

    were male. In 2008, 42% of staff in juvenile facilities

    under state jurisdiction were female. (<b>Staff

    data for only sampled facilities were not available</b>).



    <b>Note: In facilities covered by the NYSC, an estimated 91% of adjudicated youth were male</b>. Based on

    available data from 43 states and the District of Columbia, 42% of staff in juvenile facilities under

    state jurisdiction on October 22, 2008, were female. (See CJCA Yearbook 2009: A National Perspective

    of Juvenile Corrections, Council of Juvenile Correctional Administrators, 2009.)

    <b>*Detail sums to more than total because some youth reported more than one victimization</b>".

    2010-01-11 | 14:28:17
  • Jakobsson säger:

    Mycket bra skrivet och vilket grävarbete!

    Det är helt klart på bloggarna som det intressanta händer medan gammelmedia mer liknar gamla tiders skoltidningar, klipper ut och klistrar in.



    Mycket riktigt så är det nog många "lyssnar" pedofiler som finns på barnahusen och dyl. ställen som behandlare och utredare. Det är väl själva lusten och den egna fantasin som gör att man driver de stackars barnen till alt grövre detaljer och snaskigare historier. Hittills har de som avslöjats inom incest industrin varit uteslutande män men det beror på att det varit brott som ansetts vara icke förenliga med kvinnor.

    Vissa kvinnor som E Lundgren, med sin något åldrande men ändock utstuderat sexualiserade look, är en person som jag givetvis inte kan påstå har några sådana böjelser, men som för mig framstår som en obehaglig person som jag inte skulle vilja lämna ensam med barn någon längre stund. Den typen av kvinna med starkt sexualiserad föreställningsvärd med groteska inslag av rituella övergrepp är som typ just en sådan kvinna som får mig att rygga tillbaka och känna ett instinktivt obehag.

    Det finns ett stort antal sådana kvinnor i den offentliga debatten som frikostigt delar med sig av grova historier/fantasier till alla som vill lyssna så inte är jag förvånad över rapporten från USA.

    2010-01-11 | 20:57:52
  • Jakobsson säger:

    Mycket bra skrivet och vilket grävarbete!

    Det är helt klart på bloggarna som det intressanta händer medan gammelmedia mer liknar gamla tiders skoltidningar, klipper ut och klistrar in.



    Mycket riktigt så är det nog många "lyssnar" pedofiler som finns på barnahusen och dyl. ställen som behandlare och utredare. Det är väl själva lusten och den egna fantasin som gör att man driver de stackars barnen till alt grövre detaljer och snaskigare historier. Hittills har de som avslöjats inom incest industrin varit uteslutande män men det beror på att det varit brott som ansetts vara icke förenliga med kvinnor.

    Vissa kvinnor som E Lundgren, med sin något åldrande men ändock utstuderat sexualiserade look, är en person som jag givetvis inte kan påstå har några sådana böjelser, men som för mig framstår som en obehaglig person som jag inte skulle vilja lämna ensam med barn någon längre stund. Den typen av kvinna med starkt sexualiserad föreställningsvärd med groteska inslag av rituella övergrepp är som typ just en sådan kvinna som får mig att rygga tillbaka och känna ett instinktivt obehag.

    Det finns ett stort antal sådana kvinnor i den offentliga debatten som frikostigt delar med sig av grova historier/fantasier till alla som vill lyssna så inte är jag förvånad över rapporten från USA.

    2010-01-11 | 21:40:25
  • Trollan säger:

    Tänkte på det här med MoaLinns kommentar att det var unga pojkar och det till viss del kunde förklara andelen kvinnliga pedofiler.



    På något sätt så är det mer ok när kvinnor förför yngre män/pojkar. Skrev själv idag om rubriksättningen på 42-åriga kvinnan som plockade upp en 16 årig kille på nätet. Hur skulle man se det om det var äldre man och ung tjej? Skulle man prata om dejta då?



    Off topic Jocke, men jag kollade hur inflytelesrik din blogg var.

    http://www.inflytande.se/blog/daddys.blogg.se/

    "Daddys.blogg.se är en mycket inflytelserik blogg. Endast 9,49% av svenska bloggar är mer inflytelserika."

    Grattis :)

    2010-01-11 | 22:20:00
    Bloggadress: http://trollan.wordpress.com
  • Jakobsson säger:

    Grattis Jocke.



    Daddy du skall vara jä...... rädd om ditt varumärke och din blogg. Vilket jobb du gjort mitt i all skit så går du och skapar en blogg som ligger i toppen av inflytelse rika bloggar. Jag känner hopp igen, du är fantastisk.



    http://www.inflytande.se/blog/daddys.blogg.se/

    2010-01-11 | 22:48:43
  • Anton säger:

    Tja,det är nog inte så konstigt,att Daddysblogg är populär,etablissemanget skiter ju knäck...



    Och dom stackars socialrättSSocionomerna skakar som asplöv,och deras chefer försöker lugna dem,och intala sig själva att "det" bara är en storm som blåser över =8)

    Men så är det ju inte,utan istället kommer fler tjänstemän göromål och ageranden att synas i sömmarna.

    Snart lär dom ha en tornado över sig,med tanke på hur många som nu är medvetna om att social förvaltningarna begår mängder med tjänstefel och rena övergrepp mot barn och deras föräldrar.



    Hälsningar



    Anton Karhu

    Styrelseledamot i Pappa-barn Riks

    www.pappa-barn.se

    2010-01-12 | 06:18:59
  • Madde säger:

    Jag tänkte svara på din fråga Jocke i den sista meningen.



    NEJ, jag tror inte att de kommer att skriva om det, inte förrän de har samlat på sig så mycket som de kan för att dementera dessa uppgifter.

    Det kommer däremot fylla en hel del av deras tid.



    Om de inte hittar något som de kan slå ner på, ja så kommer de att vara tysta.

    Precis så tysta som vissa nu är när det avslöjas det ena efter det andra.



    Moa Linn skrev något mycket läsvärt.

    Jag citerar då jag tycker det gott kan läsas flera gånger och detta är något som måste belysas ordentligt.

    Minns vad jag skrev i min kommentar ovan.

    Är det en eller två förövare när den ena utför övergreppen rent fysiskt och den andra tyst ser på?



    Moa skriver så här: "Det sitter en man i fängelset i Sverige dömd för ett mord som en kvinna begått, eftersom man antar att han manipulerat henne. Denne man har Eva Lundgren skrivit en bok om som faktiskt var både nyanserad och läsvärd. Ändå så ser man inte att en förälder kan manipulera ett barn till att tycka illa om den andre föräldern eller att en kvinna kan driva en man till vansinnesdåd."



    Är det mer än jag som ser denna dubbelmoral?

    Vad är dess syfte?





    2010-01-12 | 11:57:31
  • Madde säger:

    Har ni läst detta?



    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6414520.ab



    Svåra övergrepp

    Barnen omhändertogs omedelbart av socialtjänsten. Och snart började syskonen att berätta om övergrepp och på deras kroppar hittades flera skador.



    Barnen fick inte ha på sig kläder för mamman. De fick även sova i en säng utan madrass direkt på fjädrarna. Och de kunde inte tvätta sig då badrummet då badkaret var fyllt av bråte.



    I dag dömdes mamman av Solna tingsrätt för grov fridskränkning till fängelse 1 år och fyra månader.



    Hon ska även betala skadestånd på 58 800 kronor vardera till två av barnen.

    2010-01-12 | 12:19:18
  • shorty säger:

    hejsan. jag har läst lite i din blogg nu och får inte riktigt grepp om något direkt. de jag förstått e att du inte får träffa dina barn pga anmälningar som gjorts mot dig på falska underlag osv speciellt din dotter vad jag förstått. är detta inte sant anmälningar hit o dit så tycker jag att mamman och mormorn borde söka hjälp för sina egna problem. att dra i ett barn på detta sätt förstör enbart henne i slutet, ingen annan. när hon blir äldre trotts smuttskastning kommer hon själv kunna välja och se saningen. jag har själv vänner som haft mammor som slitit dom från sina pappor och tryckt i dom massa skit att dom blivit sexuellt utnyttjade av dom osv men inte har dom minne av det alls, dom minns mycket av vad mamman sa som inte alls stämde med det dom kommer ihåg som valde sen att bo hos pappan och har ett väldigt mycket bättre liv idag som har sett igenom de falska påhoppen mot fadern.



    det jag tycker e mest konstigt e att detta gått så långt rättsligt utan grunder, hur kan socialtjänsten hovrätten osv döma när ord står mot ord... vad har din dotter sagt i polisförhören och om de nu skulle vara så att hon blivit sexuelltutnyttjad osv så hade de kommit fram och du hade suttit inne nu... de finns så mycket fel o brister inom socialtjänsten osv att man tappar hakan. klart man blir förbannad när hela rätts ställer sig bakom mamman och mormorn.



    har du aldrig haft någon som kunnat styrka dig i din historia?



    detta är tragiskt för den enda som skadas i slutet e din dotter. barn behöver ett lugn runt om sig, rutiner och ingen stress, fyllt med kärlek och barn behöver både sin mamma och pappa. (om nu mamman o pappan e kapabla till att kunna ta hand om sitt barn och ge barnet det den behöver)



    jag tycker de e sorligt att mamman i detta fall inte ger det hon älskar högst en uppväxt med både mamma och sin pappa. socialtjänsten kanske ska vara med när du träffar din dotter och skriva sina rapporter efter det och inte gå på enbart mammans grunder.



    jag hoppas allt kommer lösa sig till det bästa. och e allting sant som du skriver kommer din dotter förstå en dag att mamma tog pappa i från henne.



    Jag själv skulle aldrig kunna ta ifrån mitt barn (när jag väl får mitt första o om vi inte lever tillsammans längre)sin pappa hur jävlig han än skulle vara i mina ögon, hur mycket jag än avskydde människan så skulle jag bita ihop för mitt barns skull och hoppas på att han gjorde desamma. jag skulle inte ha hjärta till att inte kunna ge mitt barn chansen att ha sin pappa i sitt liv, det är ren idioti och då är de endast egoistiskt och sjukligt när man endast ser sitt barn som nått sorts föremål som man ska slåss om. det sårar endast barnet i slut endan. älskar man nån så högt så gör man allt för den o inte fan tar man bort något som en kärleksfull far.



    ger dig styrkekramar! ge aldrig upp!!

    2010-01-12 | 14:23:46
    Bloggadress: http://shortydaqueen.blogg.se/
  • Bernt säger:

    En annan sak som jag kom att tänka på i detta sammanhang!



    Kommer ni ihåg att för nåt halvår sen så flammade det upp ett ramaskri i tidningar och TV om sexuellt utnyttjande av djur, främst hundar.

    Kommer ni också ihåg att det plötsligt bara försvann utan några flera uppföljningar.

    Kommer ni också ihåg eller vet ni varför?



    Jo!

    När det visade sig att det var kvinnor som utnyttjade hundar och männen som mest var åskådare om ens det. Detta kom fram när kvinnan på ett enda ställe som jag sett publicerat berättade att hon var en som lärde hundarna att ha sex med kvinnor, som hon sen sålde vidare.

    Det jag minns mest av hennes berättelse var att det var lite konstigt i början, men sen var det ok. Att ha sex med hundar alltså.

    Simsalabim! Då blev det plötsligt en ointressant historia.



    Är det nån som sparat den artikeln eller om det var på TV?

    Man är ju korkad att man inte själv är bättre på att spara såna detaljer.

    2010-01-12 | 14:43:05
  • Daddy säger:

    Tack för era kommentarer, tankar och beröm.

    Jag blev mycket förvånad och glad över att bli rankad så högt på listan av inflytelserika bloggar. Ibland känns det som jag bara skriver och skriver utan att någon bryr sig. Att det inte är så fick jag ju bevisat på självaste julafton i år, och detta är ju ännu ett tecken på att jag har fel.



    Att gräva i den dyngpöl som kallas feminism är inte så svårt. Det svåra är att dels sålla i all dynga man hittar och försöka offentliggöra den som är mest väsentlig, och dels att få några reaktioner eller svar från dem som man skriver om. Det har ännu inte i denna bloggs historia hänt att en namngiven person gått in och kommenterat ett inlägg. Åtminstone inte under deras egna namn. Något som ibland förvånar mig. Om det jag skriver inte stämmer så borde det väl väcka någon form av reaktion kunde man tycka?



    Inte heller har Aftonbladet eller någon av de andra tidningarna som nu har fått rätt mycket stryk av mig någonsin hört av sig med anledning av något som jag skrivit. Aftonbladet hörde heller inte av sig då jag fick sju nomineringar till deras "svenska hjältar" gala. Ingenstans nämndes heller detta i deras tidning.



    Angående det som "Shorty" skriver ovan om att det är svårt att få ett helhetsgrepp om mitt eget fall, som ju fortfarande pågår, så förstår jag det. Bloggen är nu större än en genomsnittlig roman och ingenstans kan man få en översiktlig bild av dess innehåll. Emellertid kan jag ge ett tips till "Shorty" och andra som vill ha en lite mer samlad bild av det krig som myndigheterna skapade av vår konflikt som uppstod den där natten 2006 då vår skilsmässa blev ett faktum.



    I högermarginalen på bloggen en bit ner så finns det en bild av en hårddisk i en påse märkt "Evidence". Under denna bild finns tre stycken länkar. En går till ett worddokument där jag försökt sammanfatta historien. Den länken är märkt "Kort resumé samt förklaring till filerna nedan".



    De andra två länkarna öppnar varsin rullgardinsmeny där jag har lagt upp de ljudfiler och dokument som jag anser bevisar att det jag skrivit om just min egen vårdnadstvist är sant.



    Dessa länkar kanske inte är så lätta att hitta, och jag funderar på om de inte borde få en lite bättre exponering. Det får bli i nästa redesign.



    Det fall som Madde länkar till ovan är det numera riksbekanta fallet om dedn så kallade "Tortyrmamman". Denna mamma var också en aktiv "mammabloggare" som skrev om hur orättvist hon behandlades som mamma av sveriges myndigheter. Denna blogg är numera borttagen, men det finns en hel tråd om henne på Flashback. Det senaste jag hörde i det fallet var att mamman nu redan är frigiven och att hon nu försöker få tillbaks vårdnaden och boendet för sina barn. Huruvida detta är sant eller inte har jag inte hunnit gräva djupare i än. Detta är bara ytterligare ett exempel på en liten fläck av dynga som ingår i den stora "skitsjö" som vår gammelmedia inte vill sticka sina rentvådda händer i. Det jobbet överlåter dom helst på oss oavlönade bloggare. Och vi gör vårt bästa med mycket begränsade resurser.



    Läs gärna det sensaste inlägget hos Monica Antonsson om G(l)ömda projektet och Eva Britt Dahlströms inblandning i detta, fortfarande pågående projekt. Detta är ytterligare ett exempel på ämnen som jag tidigare snuddat vid men inte haft den nödvändiga tiden att fördjupa mig i. Tack och lov finns det i alla fall ett fåtal journalister som fortfarande gör sitt jobb. Emellertid tvingas de flesta göra det på sin fritid....



    En annan rekommendation är att gå till bloggen "Medborgarperspektiv" och titta på Del 1 av dokumentären könskriget, angående dom satanistiska pedofilringar som feministerna diktat ihop och som nu åter aktualiseras i boken av Birgitta Allmo om Södertäljeflickan.



    It never ends this shit....

    2010-01-12 | 16:55:55
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Daddy!



    Som jag hoppats så verkar 2010 bli året då sanningen hinner ikapp påståenden och agendor.



    Vi får hoppas våra barn får.



    FN-Deklarationen som Göran skrev på visar sig följas.



    Jämställdhet får handla om annat perspektiv än om det som Margareta Winberg som Vice statsminister tar upp i de filmer som Evin Rubar så klarsynt gjorde och du tidigare lyft.



    Hoppas att de kontaktat dig om umgänge och att någon valt att agera, sätta ner en fot.



    Leroy

    2010-01-12 | 20:35:43
  • Linda säger:

    Hej,

    Lägger in en bra länk om denna fejkrapport:

    http://swartz.typepad.com/texplorer/2009/09/fn-rapport-varnar-11000-ufon---barnporr-del-1.html

    första delen, (läs gärna alla tre.)

    du har säkert redan läst ;)

    Personligen tror jag att nätpedofiler är ngt makten andvänder som ursäkt för att övervaka vår kommunikation. Ett steg i taget..

    2010-01-12 | 20:43:33
  • Trollan säger:

    Jocke,

    Eftersom nu Aftonbladet dissade dig, så får jag väl komma med ett bidrag som jag tycker passar till dig.

    http://www.tackfilm.se/?id=1263330406656RA36

    2010-01-12 | 22:13:35
    Bloggadress: http://trollan.wordpress.com
  • Madde säger:

    Trollan.

    Hatten av för dig.

    Baske mig om det inte rinner en tår samtidigt som jag sitter här med ett fånigt leende.



    Så fint :)

    2010-01-12 | 22:22:55
  • Bernt säger:

    Trollan!



    Ja! Den var tårframträngande.



    Fasiken!

    Idag har man fått upplevá flera såna......

    2010-01-12 | 22:43:03
  • Leroy säger:

    Trollan!



    Fantastisk video !



    Jag har alltid gillat Stina Ekblad, sedan hon var med i Strindbergs, Fanny och Alexander i Uppsala.



    Jag hoppas din hyllning Trollan var tillägnad Joakim från hjärtat och själen.



    Rättvisan hinner ikapp dom som betalat licensen!



    Leroy

    2010-01-12 | 23:53:32
  • Daddy säger:

    ....vad säger man? Bugar mig ända ner till golvet för denna hedersbetygelse från Trollan. Och lyfter samtidigt på hatten för Den webutvecklare som skapat detta mästerverk.



    Men GAH! inte den gamle bilden =/ Jag ser inte ut så där. jag var vid det där tillfället trött, vinterblek och uppsvälld 30 kg av en medicin från helvetet. Och så en närbild med blixt rätt upp i nyllet..Snyft <=)

    Jag tog mig därför friheten att göra en ny version med en bild som är mer porträttlik... Dessutom hyllas ännu en liten hjälte i denna version. hoppas det är okej..

    http://www.tackfilm.se/?id=1263335916565RA82

    2010-01-12 | 23:58:45
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Madde säger:

    Oskyldig dömd.

    Dottern ljög.



    http://www.tv3.se/play

    2010-01-13 | 06:40:56
  • Madde säger:

    Förklaring till min kommentar ovan.



    Gå in på 45 minuter på tv3 play.

    Leta upp avsnitt 3 (säsong6).



    Ett stulet liv.



    Fy sjutton!

    2010-01-13 | 06:45:18
  • Trollan säger:

    Sorry för bilden Jocke, du har rätt, den andra var mycket bättre. Lite för snabb sökning där på kvällskvisten...



    Ja Leroy, när jag såg denna byggas första gången så tänkte jag direkt på Jocke. För en gångs skull kändes det som det var värt att betala TV-licensen :)

    2010-01-13 | 09:11:27
    Bloggadress: http://trollan.wordpress.com
  • shorty säger:

    Um din dotter säger juh själv i polisförhöret att hon leker med din snopp i sovrummet... ja tror inte en 4åring säger såna saker och till o med kan visa hur om de inte har hänt. um kommer sluta läsa denna blogg

    2010-01-13 | 20:46:09
    Bloggadress: http://shortydaqueen.blogg.se/
  • Daddy säger:

    I polisförhör nummer ett (som hålls utan min eller mitt ombuds närvaro flera månader efter att vi tvångsseparerats av tingsrätten) säger Rania inte ett ord om några snoppar. Istället svarar hon när polisman Maria Brage på barnhuset ställer frågan om hennes och pappas "hemlis" att: "Pappa är snäll" och att hon vill vara hos pappa "samma tid". Når så polisen inte får det svar hon vill ha så introducerar HON orden "snopp" och "snopplek" i förhöret. På frågan om var hon leker denna snopplek säger Rania att det gör hon "i dockrummet på dagis". Och på frågan om vad pappa gör när hon leker "snoppleken" svarar hon att "han sover".



    I förhör nummer två så har enligt socialens utredning (protokollet har hemligstämplats) denna påstådda "snopplek" flyttats från sovrummet till soffan i vardagsrummet. Vilket ju reser en del frågeteckan kan man tycka. Speciellt som min son Robin nog skulle ha lagt märka till om Rania satt i soffan och lekte med pappas petterniklas. Men han är överhuvudtaget inte hörd av varken polis eller socialtjänst.



    Strax efter att förhör nummer två hållits (även detta utan närvaro av varken mig eller min advokat) så lägger polisen hastigt ner hela förundersökningen och hemligstämplar densamma utan att ange några skäl.



    Om du "Shorty" tycker att detta räcker för att bevisa brott så hoppas jag verkligen inte att du jobbar inom våra lagförande myndigheter.



    Och om du nu inte tänker läsa min blogg längre, får jag då rekommendera en annan?



    http://inteutanminasoner.wordpress.com/



    Där kan man bland annat i det senaste inlägget läsa om Parental alienation och hur lätt det är att få en 4 åring att tro på sagor, tomtar och troll.



    Att en 4 åring gör det är helt normalt. Men du verkar ju vara äldre än så och då bör man ju ha kommit till insikt att allt som finns i fantasin inte nödvändigtvis existerar i verkligheten...eller?

    2010-01-13 | 21:47:26
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Det kan dessutom tilläggas att det framkommit att Rania av sin kära mormor undervisats i konsten att "skaka tupp" med hjälp av en majskolv, och även att det vid tidpunkten då jag berövades min umgängesrätt inte fanns några andra anklagelser mot mig än att jag duschat och delat dubbelsäng med mitt barn som, vilket nämts, var 4 år gammal vid detta tillfälle.



    Jag hoppas att vi därmed kan stänga en eventuell debatt om min eventuella skuld. Detta har jag redan avhandlat till döds i ett otal inlägg och kommentarer.



    Om det fortfarande är någon som har frågor om detta kan jag rekommendera att ni läser inlägget som heter "Nu kan dom åtala mig" där saken belyses både inifrån och ut http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html



    Polisen och åklagarna har friat mig från misstankar. Borde inte även denna lilla detalj ha en viss betydelse "Shorty"?

    2010-01-13 | 21:56:28
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Adam Weisshaupt säger:

    Shorty tillhör de personer som fortfarande tror jorden är platt, sannolikheten för att du ska få en logisk o syn är större än att Daddy har utfört dessa handlingar han anklagas för.



    Din människosyn är vedervärdig Shorty.

    2010-01-14 | 00:18:14
  • Madde säger:

    Jocke:



    Shorty är och gästspelar lite här och där och har samma budskap var denna person än är.

    Långt osammanhängande inlägg hos Ingrid.

    Min dotter på 9 år formulerar sig bättre.

    Uttalandet här ovan från Shorty visar att detta är en människa som inte riktigt har förstått.

    Intressant egentligen.

    Var inte syftet med den berömda namninsamningens syfte till en lagändring?

    Den skulle göra det möjligt att gå vidare trots en dom som säger att den som är anklagad för tex övergrepp inte skulle ses som friad utan det skulle fortfarande utredas i en oändlighet.

    Var det inte något liknande Marina ville med sin namninsamling.

    Något är det som klingar i bakhuvudet när det gäller detta.

    Shorty visar upp detta tänk.



    Shorty:

    Kan du hjälpa mig med lite.

    Det är så här förstår du att lillkillen här hemma kommer ibland in och lägger sig hos sin mamma dvs hos mig på natten.

    Vi somnar gott och han ligger nära mig.

    Ibland känner han sig lite frusen och borrar sig nära mig för att få av min värme.

    Ibland har han drömt mardröm och vill känna sig trygg.

    Men nu är det så här Shorty.

    Du förstår, ibland vaknar jag av att han ligger och klämmer på min brötvårta (japp, en av de två som var hans matpaket i nästan två år).

    Jag vaknar av detta då det gör väldigt ont.

    Men nu till min fråga till dig Shorty.

    Är detta ett övergrepp?

    Begår jag övergrepp mot sonen?

    Vad skall jag göra?

    Vad skall sonens pappa göra?

    Pappan är medveten om detta, men verkar vara helt ointresserad av att göra en anmälan mot mig?

    Shorty: Skall jag anmäla mig själv för att begå övergrepp mot sonen?



    Jag blir ju alldeles kluven nu efter Shortys kommentarer lite här och var.



    2010-01-14 | 06:21:20
  • shorty säger:

    Daddy:

    nu förstår jag lite mer av detta och anser nu att det är polisen som gjort fel. att kasta sig in i en blogg o läsa för livet i 4a timmar sedan läsa förhören med din dotter.. jag kopplade inte och ber om ursäkt för detta.

    nej jag jobbar inte innom lag eller osv.. jag e en person som själv e glömd av landet sverige, jag finns inte med i systemet och därför finns jag inte... är så att säga en smuttsfläck undermattan för sverige pga att jag ej kunnat jobba och kommer ej kunna på flera år då jag lider av svår panikångest och agorafobi.



    Madde:hey ta de lite lungt här nu.. nu tycker jag du ska backa bandet och för det första ej lägga dig i jag tror att jag och daddy hade fixat detta utan att du kommer med dina påhopp.

    jag är en människa på 25 år som e fullt frisk i skallen. jag har brorsöner från 1 till 9 år.

    där ett åringen än tar på mammans bröst, där jag och 3 åringen badar tillsammans i badkar där han frågat vart min snopp är. 1 åringen o jag har även badat tillsammans där han peta på mitt ena bröst och sa tutte.

    tror du ärligt jag är dum i huvudet eller vad är det frågan om?

    du snackar till mig som att jag vore en männsika utan iq... men nu e det såhär lillavännen att du ska nog inte lägga dig i så mycket när du inte har en aning om vad du snackar om.. jag frågade daddy.. fick svar fortsatte läsa blev ckockad... fick svar och se allting löser sig, jag fick en annan syn på det hela och sen kommer du med dina idiotiska påhopp... som att jag inte vet att barn OFTA klämmer på mammans bröst när dom sover för att det är/har varit deras mat + trygghet att amma...



    Ssen att du vart med från början .. kanske till o med känner han o allting som hänt gör juh saken en aning lättare för dig att förstå eller har jag fel?



    men ja...JA ANMÄL DIG SJÄLV... det e väl de enda rätta för då e la alla pedofiler i denna värld?

    herregud ärligt ja blir förbannad.

    hoppas du inte känner dig lika kluven nu.



    2010-01-19 | 17:24:54
    Bloggadress: http://shortydaqueen.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Ber vänligt kombattanterna att gå till ringhörnorna och sluta puckla på varandra en stund. Ni är uppenbarligen kloka människor bägge två så det finns ingen anledning att bråka.



    Tråkigt att höra om ditt öde Shorty. Jag hoppas det löser sig. Men att få rätsida på sitt liv efter att myndigheterna fått en i korshåren kan vara mer än lovligt bökigt.

    2010-01-19 | 20:44:44
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Madde säger:

    Nej shorty jag menar inte att du har ett lägre IQ än andra.

    Men försök förstå vad det är jag svarade dig på.

    Jag skrev utifrån detta du skrev:



    Postat av: shorty

    Um din dotter säger juh själv i polisförhöret att hon leker med din snopp i sovrummet... ja tror inte en 4åring säger såna saker och till o med kan visa hur om de inte har hänt. um kommer sluta läsa denna blogg



    2010-01-13 @ 20:46:09"



    Nu skall jag ärligt säga att jag kan ha missförstått dig, då jag inte riktigt hänger med i ditt språk och ditt sätt att skriva.

    Det är fel av mig.

    Jag tolkar det du skrev som att du inte tror att Jockes dotter skulle säga detta om det inte har hänt och att du ifrågasatte Jocke.



    Är det fel, då ber jag så hemskt mycket om ursäkt.



    Jag ville också uppmärksamma att om man är pappa/man så är det så att samhället ser på denna person med andra ögon, tyvärr.



    Jag tröttnade tillslut, så är det.



    Springer självklart till ringhörnan, då jag inte är en person som i vanliga fall blir riktigt så irriterad som jag blev i det förra inlägget jag skrev.



    2010-01-20 | 06:04:23

Kommentera inlägget här: