daddys

Beware the fury of a patient man

En stridsvagn i högklackat

Kategori: Pappa

A fathers faith
Pålmark utanför Piteå
. Där såg hon dagens ljus 1962, vår deckardrottning Eva Elisabeth Marklund. Inte direkt någon världsmetropol. 1 mil till närmaste kiosk. inga kompisar, inga killar, bara morsan, farsan och ett gäng pensionärer. Farsan var ingengör och lagade traktens alla fordon. Traktorer, bilar, skotrar, och morsan var ekonom och jobbade på skattemyndigheten. Ingen av föräldrarna drack starkt som det kallas däruppe, vilket gjorde dom en aning unika i dessa trakter, där hembrännarna fortfarande står och puttrar i var mans källare. Lillebror har varit svensk mästare i dragracing på motorcykel och sysslar idag med att bygga om och exportera motorcyklar över hela världen i sin firma MC Express. Lillasyster läste till kärnfysiker i Uppsala.

Elisabeth (som blev lisa när lillebror började tala) gick 10 år i söndagsskola i evangeliska fosterlandsstiftelsen. Deltagandet där förklarar förmodligen föräldarnas helnykterism. EFS är inte en församling utan en rörelse som missionerar i U-länder och omsätter miljoner varje år. Man står trosmässigt väldigt nära svenska statskyrkan. När Liza var 16 år flyttade hon från Pålmark till piteå och började på samhällsvetenskapliga programmet, men det var tydligen "själsdödande". Så istället tog hon jobb på lager, som städare, i kassan på tempo och som servitris. Som 18 åring flyttade hon till Stockholm och började jobba som städare på beckomberga sjukhus. Hon sökte också jobb i kassan på porrklubben Chat Noir. "Jag var ju både språkkunnig och hade kassavana så det var klockrent". Men när hon kom dit var det jobb som "dansare" som avsågs. "Den strängt kristligt uppfostrade Liza blev alldeles knallröd och likblek omvartannat och dröp snabbt därifrån".

Efter denna lilla pinsamhet bar det iväg till kibbutz och sedan vidare till USA där hon jobbade som telefonsäljare i vitaminbranschen. Där träffade hon även en amerikan som hon tog med sig tillbaks till Sverige. det höll dock inte. Han tyckte inte om kylan påstås det. Undrar vems?

Liza utbildade sig nu till journalist på Kalix folkhögskola, detta är tydligen möjligt utan gymnasieexamen i botten. Efter ett kort inhopp på Arbetaren där hon fick det första nu riksbekanta  '"scoopet" om den blodiga dykaren som setts krypa iland på svenskt territorium.
Tur trots allt att Liza inte är överbefälhavare, även om journalist och författare är
illa nog. 

A fathers faithIntressant att läsa i denna artikel i Aftonblaskan att Liza anser pappor vara lika viktiga som mammor. Efter hennes politiska projekt som drabbat så många av oss är det svårt att svälja det där. Men vi vet ju att Liza inte är speciellt noga med sanningen. -"Jag är så trött på folk som sitter och gnäller, gör något istället" säger hon. Ja Liza, jag håller med dig, men det finns en gräns som kallas anständighet. Den passerar man inte hur mycket man än vill förändra.

Vi vet nu att dina böcker Gömda och asyl är förfalskade sanningar. Förfalskade i syfte att svartmåla män och pappor i allmänhet och muslimska pappor i synnerhet. Varför? Det är den första fråga jag hoppas Skavlan frågar ikväll, men jag håller inte andan.Och som synes av bilden ovan är dom redan spridda på ett antal språk. På framsidan står "En sann historia". Trots tio år i en kristen söndagsskola har du inte ett uns av skam i kroppen. Det måste rinna av dig som en gås.  Nu försöker du skjuta över ansvaret på Mia som plötsligt själv ska stå där med sin berättelse. hur fan dumma tror du att vi är? Själv gick jag ut samhällsvetenskapliga programmet med hyfsade betyg, men det var inte där jag fick lära mig tala sanning. Inte heller har jag gått i söndagsskola, men jag tvivlar på att det är dom som lärt dig ljuga och offra människor i din jakt på ära och framgång. Dina amsagor presenteras fortfarande på samma lögnaktiga sätt på din hemsida. Missade du HTML kursen på folkhögskolan, eller hävdar du fortfarande att du inte ljugit, skarvat eller lagt till? Att böckerna är sanna? Är det stålarna? Det är ju inte dom som är viktiga har du sagt. Utan att förändra. Från Marklunds hemsida idag den 27/2 kl 15.32: Gömda är en sann berättelse. Den är en gastkramande thriller direkt ur den svenska verkligheten. Skräcken finns här - men också hoppet, modet, glädjen och en kärlek som övervinner allt. Den har blivit en modern klassiker och har sålts i över 800 000 exemplar. På Världsbokdagen 2003 framröstades den som näst bästa svenska bok någonsin av Expressens läsare (vann gjorde Vilhelm Mobergs utvandrarsvit).
Jag hatar inte dig. Jag hyllar din rätt att arbeta för en fråga du tror på, om det nu är det du gör, men jag hatar vad du står för. Lögner, förfalskningar, historieförfalskning och framförallt falska brottsanklagelser mot pappor. Detta har drabbat mig, mina barn, resten av min familj, men också tusen och åter tusen andra pappor och deras barn i Sverige. Min dotter får spendera 3 dagar i månaden med mig. Hennes mor sa i familjerätten att jag var farlig och hotfull. Detta tog dom som sanning utan att ens kolla upp det, och så gick det som det gick. tre år av mitt barns liv har stulits ifrån mig nu. Du är skyldig till detta. Du och resten av dom "fittstimsbrudar" som du sympatiserar så med. Min 4 åriga dotter som nu knappt hinner hit och vända innan hon måste hem igen. Varför får jag inte stanna? Varför får jag vara så lite här? Varför är mamma så arg? Jag har svårt att svara på hennes frågor. Vad hade du svarat Liza? Varför? Gud vad jag önskar att jag nångång får chansen att ställa dig den frågan.

Så till ännu ett fult feminist tryne som stack upp ur dynghögen idag. Pappor har lika stor chans som mammor i vårdnadstvister. Detta har professor Johanna Schiratzki vid Stockholms univesitet forskat fram. Hur hon har fått till detta är ju lätt att se.
A fathers faithHon använder helt enkelt samma argument som domstolarna. Mamman har haft barnen mest och då är det naturligt att hon får vårdnaden. detta är samma professor som kommit fram till att det är en myt att pappor anklagas falskt för brott som misshandel och incest i vårdnadstvister. Jag önskar att Johanna hade kunnat framföra det till pappor som Conny Olausson och Stefan Holmlin, men det går ju inte. Dom har ju tagit sina liv. Bägge efter falska anklagelser. Inte helt oväntat går denne "forskare" också till frontalangrepp på 1998 års vårdnadslag. Den mest moderna och jämställda vårdnadslag västvärlden någonsin skådat. men den fick vi inte behålla länge.
Dagens gristryne från daddys går härmed till Johanna Schiratzki, s k "expert" på vårdnadsfrågor. Detta gott folk är ingen forskare. detta är bilden av en barnmisshandlare.  Jag kommer att spara hennes bild och adress till dess min dotter blir större så hon får chansen att ställa även denna lögnare mot väggen. Har en hel lista nu.

Ännu en ful feministattack fylld av lögner. Jag fruktar att vi kommer att få se dom allt tätare fr o m nu i feministernas husorgan Aftonbladet. När man inte längre har något försvar för sin egen vidriga hantering av Monica Antonsson och hela Gömda skandalen, så försöker man nu med det berömda trollkarstricket. Titta på min högra hand, så kan jag dölja den vänstra. Det stinker gott folk. Svinstia!
Apropå falska anklagelser (som tydligen är en myt enligt professorn) så kom ännu ett fall upp idag. Denna gång var det en körskolärare och hans familj som blev offer.  Ni som vill veta mer om detta kan besöka www.yakida.se/falskt, eller "Polisens utredare tycker till"

En vän till mig råkade idag passera Pocket Shop i en av Sveriges större städer. Han fick då till sin förvåning se samtliga
A fathers faithMia Erikssons böcker placerade i hyllan för faktaböcker. (se bild). Något förbryllad över detta så går min vän fram till den unga damen bakom kassan och påpekar att dessa böcker inte skall stå på fakta då det ju framkommit att de inte innehåller någon fakta. Svaret från damen: Ja..jo..men dom säljer bättre där..Hallå...nån hemma? Fast det var samma på mitt bibliotek som jag besökte igår. Där stod Mias systrar på faktahyllan under något konstigt namn...diagenetik..eller nåt liknande. Undrar om det betyder lögn? Fast jag betvivlar det.

Ett långt och mycket bra inlägg av Ingrid Carlqvist idag igen, även om hon själv inte skrivit det mesta själv idag så vill jag ge en eloge till KimZa som skrivit den mycket insiktsfulla kommentaren. Om du skulle råka hitta hit och vill få en aning om den smärta och det trauma det innebär att bli tvångsseparerad från sina barn så rekommenderar jag filmen med Joel från Tel Aviv som jag postade ut här igår.

Nu är det också avslöjat vem som startade kvinnorörelsen. Hon hette Ruth Smythers och kom redan 1894 ut med boken "Sex tips for husbands and wives" Här kommer några utdrag ur denna bok (som måste fått t o m mer genomslagskraft på sin tid än Gömda och asyl) Nu vet vi i alla fall var huvudvärks ursäkten kommer ifrån *lol* :

* " Den smarta hustrun tillåter maximalt två korta sexuella kontakter i veckan. Allt eftersom åren går bör hon försöka få också den frekvensen att minska. Spelad sjukdom, trötthet och huvudvärk är de smartaste sätten att uppnå detta."

* En självisk och sensuell make kan lätt få övertag över sin fru. Glöm därför aldrig detta grundläggande råd: ge lite, ge sällan och framförallt ge motvilligt. Annars kan ett i övrigt respektabelt äktenskap lätt förvandlas till en orgie i sexuell lust."

* "En smart hustru gör det till en regel att aldrig visa sin nakna kropp för sin man, eller låta honom visa sin nakna kropp för henne".

* "Många män får sin mesta sexuella tillfredsställelse precis efter sexakten då de känner sig lugna och helt avslappnade. Därför måste hans hustru se till att det inte blir någon lugn och skön stund för honom efteråt. Annars kommer han snart att känna sig uppmuntrad att försöka igen."

* "När maken får sin vilja fram ska hustrun ligga så stilla som möjligt. Kroppsrörelse kan uppfattas som sexuell upphetsning av den optimistiske maken. Sex ska, när det inte kan undvikas, endast praktiseras i totalt mörker."

* "Gräl och tjat och gnabb har visat sig väldigt effektivt sent på kvällarna då mannen vanligtvis brukar försöka få sin vilja fram. Börja gnabba med honom ungeför en timme innan han brukar försöka förföra dig."

* "De flesta män är av naturen perverterade, och kommer om de ges minsta chans vilja ha de mest avskyvärda sexakter som till exempel att genomföra sexakten i olika positioner."

* "Vid det tionde bröllopsdagen har många hustrur klarat av barnafödandet samt klarat av det ultimata målet att avsluta all sexuell kontakt med maken".

Och så påstår man att det är kvinnan som varit den förtryckta?

Ett fall där mamman hade haft hand om barnet mest och alltså, enligt både fru gristryne ovan och de svenska och engelska domstolarna, skulle fått egen vårdnad, och också naturligtvis fick det, var den lille pojken i England vid namn Peter, mera känd som Baby P. Trots att det fanns massor med varningstecken såsom skador på pojken så bestämde de sociala myndigheterna att barnet som varit omhändertaget i ett antal månader och fått ett tryggt och bra hem, skulle skickas tillbaks till sin mor. Någon månad senare var han död, med över 50 skador på kroppen. Bl a en bruten ryggrad och 4 knäckta revben. Mamman Tracey Connelly,  hennes nye pojkvän Steven Barker och deras inneboende Jason Owen erkänner sig skyldiga till mord. Detta är ett av dom groteskaste fall av barnmisshandel som någonsin kommit till allmänhetens kännedom. Dessa tre hade t o m övat sina attackhundar på pojken. Socialtjänsten hade gjort 60 hembesök hos pojken, som också undersöktes av läkare, men ingen såg någonting. Inte ens när hans lilla ryggrad var bruten. Mamman täckte över skador och blåmärken med chocklad!!?? svårare är det tydligen inte för en mamma att lura socialtjänsten. Där har ni en av era alltigenom goda mammor som tagit ett så stort ansvar för barnet. Naturligtvis skall barnet vara hos mor. Så resonerade man i england och så resonerar man här. Vem ska behöva dö härnäst pga dessa barbariska och diskriminerande lagar? Här följer en vacker hyllning till lille Peter 17 månader. Du offrades, men det räckte inte ändå. Undrar vad som ska till annat än ett folkligt uppror?




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,   ,

Kommentarer

  • Plastfarfar säger:

    Vi som följer ett liknande fall, om än utanför rikskänisskapet, kan bara hålla med här. Män är rättslösa och kvinnan i en separation äger läget.



    Att barn far illa betyder mindre.

    2009-02-27 | 17:48:14
    Bloggadress: http://elofmaria.blogspot.com/
  • Carstoned säger:

    What the fuck! Fan vad arg man blir!! Tänkte på bobby, han bodde väl med sin cp hora till mamma som band fast honom och liknande.



    om det är ngt som gör mig förbannad så är det barnmisshandel, fega äckliga personer till föräldrar.



    hatar folks syn på "åh stackars arma kvinna", och samma arma kvinna går hem o spöar sina ungar.



    nu ska jag vara lite personlig faktiskt, min morsa slog mig med en galge en gång när jag var runt 8-9 år, hon slog tills galgen gick sönder. Jag och min äldre syster "rymmde" till socialtjäsnten, och där berättade jag för socialen, och socgubbens svar var " är du säker på att det inte var din pappa?"



    Sedan ringde han min mamma - som kom och hämtade oss.



    Det är egentligen den enda "dåliga" upplevelsen jag personligen haft med socialen, men kan tänka mig att jag haft tur, men kom tänka på den här gången.



    2009-02-27 | 18:48:26
    Bloggadress: http://evilgenius.blogg.se/
  • KimZa säger:

    Kämpa på, Daddy!



    Hemskt hur Johanna Schiratzki går ut med en så enahanda "forskning", som ju uppenbart också har ett politiskt syfte. Det är det här som är problemet med en hel del forskning nu. Alla som har jobbat vid universiteten vet ju också hur det kan gå till med stöd för en viss forskning osv. Det finns starka krafter som vill få fram en viss "sanning".



    Att påstå att mammor och pappor har samma rättigheter vid vårdnadstvister är oanständigt. Att liksom helt undvika frågorna kring varför barnets skattetekniska boende ser ut som det gör, från födseln, är ju knappast seriös forskning.



    Men det låter ju bra. "Nya forskningsrön..." osv.



    Det är sorgligt. Så många lider. Lagen från 2006 måste ändras. Politiker måste vakna.

    2009-02-27 | 18:50:22
  • daddy säger:

    Är du säker på att det inte var din pappa???

    Vilket jäkla stolpskott...Du minns inte vad han hette och vilket kontor han jobbar på?



    Det forskas åt andra hållet också. Läste just en intressant studie om kvinnliga och manliga samkönade vänskapsrelationer bl a som var rätt intressant. Den kommer kanske ut vad det lider.



    Jorå visst kämpar man på. Vad har man för val egentligen? lägga sig ner och dö? Hjälp mig att sprida bloggen på communitys, forum, till vänner och bekanta. Så jobbar jag på att få fram intressant innehåll.



    Tack allihop!

    2009-02-27 | 19:13:06
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Rospiggen säger:

    Jag hjälper så gärna till att sprida din blogg, jag pratar med vänner och bekanta som är öppna för ämnet (annars har jag märkt att det inte är någon idé). Lizas bulldozer och ångvältsfasoner hoppas jag får ett tvärt och snöpligt slut snart. Så många artiklar på newsmill gör att det känns så. Det är så mycket som finns i den här härvan att åtminstone något eller några saker faller in i juridiken.



    Och stackars, stackars lille pojk!! Så jävla hemskt och fruktansvärt och hur fan...nä, jag får kramp i magen :(

    2009-02-27 | 19:19:30
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Carstoned säger:

    Detta var när jag var runt 8-9 år, alltså över tio år sedan, minns inte vad han hette, förmodligen jobbar han inte kvar. Men det var i upplands väsby iallafall.

    2009-02-27 | 19:25:02
    Bloggadress: http://evilgenius.blogg.se/
  • susanna svensson säger:

    ja att liza läst folkhögskole kursen i journalestik borde man ju förstått. På universitets och högskoleutbildningarna får man ju lära sig att kolla källor på ett helt annat sätt. Hade liza gått en sån utbildning hade hon förstått att utdrag ur socialjournaler bara är en sammanfattning av vad någon sagt i ett samtal med soc inte ett bevis för att det är sant

    2009-02-27 | 19:40:09
  • Anton säger:

    Det fanns en artikel i dn från 2005 som pekade på en utredning om att kvinnor ver lika våldsbenägna som män i parförhållanden.



    ARTIKELN ÄR BORTTAGEN AV DN!!!



    Varför??



    Är den inte viktig i samhällsdebatten??

    Många har länkat till den i sina bloggar och på sina hemsidor.

    Den måste fram igen!



    Känner du till det daddy?



    Mvh /Anton

    2009-02-27 | 19:57:53
  • daddy säger:

    Nja, jag har läst många såna artiklar, men om ni vill få sanningen rätt i plytet så rekommenderar jag följande siter:

    http://www.yakida.se/story60.html

    http://www.canadiancrc.com



    Nu har ni att läsa ett tag =)

    2009-02-27 | 20:14:43
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Maria säger:

    Angående lilla Peter Connelly så är det tyvärr inte mord som de tre förövarna har erkänt sig skyldiga till: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20081118152743AAuZVTa



    Blev sjuk i själen av att läsa om honom, har själv en son som är bara några månader äldre än Peter, så jag blev ohyggligt illa berörd av hela den historien. Förövarna kommer att få sina slutgiltiga domar i april. Jag hoppas de hamnar i genpop (general population), då kommer de inte bli gamla.



    Enligt Jason Owens 15-åriga flickvän filmades många av övergreppen mot Peter av männens mobiler, hon har vittnat om att hon själv var med männen i Epping Forest för att göra sig av med mobilerna, hon har även vallats av polis på platsen, men man har inte lyckats upptäcka var mobilerna begravts. Skulle de hittas, kan filmerna räcka för att förövarna dömda för mord. hoppas

    2009-02-28 | 20:22:47
  • daddy säger:

    Ja, urtidsmänniskan i en önskar nästan att dom blev frisläppta alla tre och att tid och plats affischerades ut över hela landet. Det som sällan kommer fram i rapporteringen om detta mord är också att Peter hade en biologisk pappa som älskade honom väldigt mycket, men som dömdes att förlora vårdnaden. Den sista gången han såg sin son sträckte pojken ut armarna mot honom och sa "daddy". Den bilden måste han nu leva med i resten av sitt liv.

    2009-02-28 | 20:36:22
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Karina säger:

    vill bara skicka in denna länk om baby p. Fruktansvärd läsning, får hjärtat att gråta



    http://www.newsoftheworld.co.uk/news/article73228.ece

    2009-02-28 | 21:01:25
  • Ramona Fransson säger:

    Det groteska vill ingen se. Kvinnor som förgriper sig på sina barn vill ingen tro på. Märkligt för kvinnor och män är människor, bara av olika kön. Vem tror att bara för att det är en kvinna kan hon inte döda, misshandla och förgripa sig på barn? Vi måste få tillstånd ett annat synsätt! Vi bara måste!

    2009-02-28 | 22:27:20
    Bloggadress: http://www.anomar-forlag.se
  • daddy säger:

    Ja vi måste, och vi måste nu, om vi vill undvika ännu en mänsklig katastrof. Vårt samhälle vittrar sönder och vi står och ser på. Ilurade att allt är som det ska och går åt rätt håll. Hypnotiserade styr vi rätt mot isberget, trots att utkiken vrålar ut sina varningar, men vi hör och ser ingenting längre. det är rent skrämmande.

    2009-02-28 | 23:29:52
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Fiskmånglaren säger:

    Måste säga att Johanna Schiratzki "tror" och "anser" lite för mycket för att tas på allvar.



    "Men hon [Schiratzki] anser ändå att det är en myt att det skulle vara vanligt att kvinnor medvetet utsätter män för falska anklagelser om våld eller incest i syfte att vinna vårdnaden.

    - Det finns ingen statistik eller forskning på detta område, förklarar hon, så ingen kan säkert säga hur det ligger till. Men jag tror att sådant är väldigt ovanligt."



    OK, Johanna. Det finns alltså ingen statistik eller forskning - och ändå dristar du dig till att ta ställning utifrån vad du "tror"!? Det låter som bra forskning...



    "Tvärtom är det ganska naturligt att barn som har upplevt sexuella kränkningar håller tyst ända tills föräldrarna separerar. Det är inte lätt att bryta lojalitetspakten med en närvarande förälder. Men om han eller hon flyttar och blir mindre viktig i barnets liv - då kan hemligheten krypa fram."



    Undrar vad Johanna baserar detta på? Finns forskning, eller ska vi lita på att Johanna vet hur det ligger till eftersom hon tror att det är så här? Johanna verkar ha en förkärlek för att vinkla sina resultat till att passa de åsikter hon har. Samma stil går nämligen igen i den andra länkade artikeln, som inte alls tar hänsyn till att många mammor i vårdnadstvister snor åt sig boenderollen inför kommande förhandlingar och vägrar dela med sig.

    2009-02-28 | 23:39:36
  • daddy säger:

    En mycket bra analys av "fiskmånglaren".

    2009-02-28 | 23:49:11
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: