daddys

Beware the fury of a patient man

Det låter ju fruktansvärt...

Kategori: Barn

...Om det är så som du säger. Det är ju otroligt svårt att tro att någon som jobbar professionellt med att utreda övergrepp mot barn skulle ööhh..skulle göra så. Så uttrycker sig fiskal Hanna Westgård på tingsrätten i Varberg då jag berättar att Förundersäkningsledare Maria Brage tvingat min dotter att rita bilder på pappas snopp. Idag postar jag ut min egen ljudinspelning från hela den muntliga förberedelsen som hölls i Varbergs tingsrätt. Hanna Westgårds beslut blev att ta ifrån mig den lilla umgängesrätt som Göteborgs tingsrätt gav mig i April ifjol. Så fruktansvärt var det alltså inte? Eller blev det för svårt att tro?


Jag förstår inte.
Lyssna på Mammans advokat som säger att "vi inte kan laborera med flickan tills vi vet mer.... ", vad är det som pågår just nu då? Man skadar min dotter genom att göra nakenhet till något fult och farligt. Det håller Fiskal Westgård också med om, men PANG, bort med umgängesrätten och låt dessa "professionella" utredare laborera på hur länge dom vill. Är detta i "barnets bästa"? Notera också att inga brottsanklagelser under förhandlingen förs fram av motsidan. Det enda som konstateras är att jag har duschat och delat säng med min 4 åriga dotter.


Jag har idag även talat med åklagare Per Åke Kvarnström. Den ljudfilen sparar jag dock i förhoppningen om att någon seriös journalist snart intresserar sig för de rättsövergrepp som jag och mitt barn utsätts för. Nu planerar han att hålla ännu ett förhör med min dotter i början på nästa vecka. Huruvida han hade den speciella kompetens som åklagarna bör ha i dessa fall enligt deras egen handledningslitteratur, eller huruvida han själv deltagit vid det första förhöret med min dotter, ville han inte svara på, vilket för mig är svar nog. Han verkade inte ens ha läst förhörsprotokollet. Den bevisning som jag lämnade in i samband med förhöret med mig, bestående av bl a domen från tingsrätten från ifjol hade han i alla fall inte läst. Är inte det också en smula märkligt?
Hur kan han besluta om ännu ett plågsamt förhör av min dotter innan han ens tagit del av bevisningen i fallet?


Vidare har jag idag lämnat in ännu en begäran till socialförvaltningen i Kungsbacka om att få ut samtliga journaler, protokoll, anteckningar etc som på något sätt rör mig. Dom skickade efter min förra begäran endast journalhandlingar och det enda e-mail från mig som visade en något frustrerad ton. Min anmälan om oro för dottern var dock inte med. Fast det är tydligen legio på landets socialtjänster att fullständigt ignorera anmälningar från föräldrar och allmänhet om dom inte riktar sig mot "rätt person".


Svenska dagbladet skriver i denna artikel om det rätt förfärande resutatet av stadsrevisionens kontroll av socialtjänsten i Stockholm. Dom bryr sig inte ens om att registrera anmälningarna. Inte konstigt att det då uppstår fall som Bobby och Baby P. Dessutom bryter dom ju mot lagen. Fast den är ju ytterst töjbar när det gäller myndigheter. Det lär man sig efter att ha hamnat i deras hårkors.


I Skarpnäcks kommun exempelvis kom man fram till att endast 22% av de anmälda fallen utreddes. Enligt Lars-Gunnar Winsa, avdelningschef för individ- och familjeomsorg så beror detta på att dom jobbar på ett "annorlunda sätt". I de mindre allvarliga fallen så slussas de inblandade vidare till kommunens resursenhet där barn och föräldrar erbjuds samtalshjälp.

 



Jag har inte blivit erbjuden ett skit av Kungsbacka kommun. Inte ens ett enskilt samtal. Mina anmälningar åker i papperskorgen och man polisanmäler mig utan att ens ha talat med mig innan och sedan vägrar man att ens berätta vad anklagelsen gäller. Detta fick jag gå och undra i flera veckor tills jag slutligen fick veta det då jag förhördes av polisen. Detta är ett tydligt brott mot mina mänskliga rättigheter enligt EU:s definition där det slås fast att alla som anklagas för brott har rätt att få veta vad anklagelsen rör sig om.
Hittade för övrigt en intressant krönika av Ulf Nilsson i Expressen som i stort sett gör samma analys som mig om vad som har gått snett i vårt samhälle. En snedvridning av det vackra ordet jämställdhet som har tillåtits pågå sedan 70 talet.


justitiedepartementetOch ännu en av alla hycklande organisationer som påstår sig jobba för allas väl och ve nämligen Lions har uppvaktat justitsiedepartementet med allas vår Ask i spetsen med ett förslag om att även frivilligorganisationer ska få rätt att nominera nämndemän. Vilket hellyckat förslag...verkligen. Då har snart även domstolarna fullständigt tagits över av kvinnomaffian i ROKS, Rädda barnen, BRIS, Brottsofferjouren och Röda korset för att bara nämna några.
Den ljusnande framtid är fortfarande en utopi. Det verkar bara bli mörkare och mörkare.


Jag håller med Hanna Westgård. Det är ta mig fan helt fruktansvärt........


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är en otrolig människa och en god far som bara orkar, dessutom en förebild för hur en god medborgare skall agera. Ville bara kort säga att det finns människor som tror på dig och till fullo stöttar dig, hitintills så har du varit oklanderlig enligt mig.

    Vet inte vad det är värt för dig men för mig är du värd guld, oavsett om det går bra för dina eller mina barn så kommer jag att fortsätta kampen för barnen.

    En dag hoppas jag kunna orka berätta hur min och mina barns historia ser ut, om det är av intresse?

    Med Kärlek

    Adam

    2009-06-16 | 21:10:26
  • daddy säger:

    Tack Adam



    Roligt att höra att min blogg uppskattas. Jag önskar att den inte hade behövts. Att jag kunde få spendera min tid med viktigare saker som att leka krama och uppfostra mina barn. Spela musik och bidra till vårt samhälles BNP istället för att bara belasta det.



    Men det är inte så vår verklighet ser ut, det blir man ju tvungen att konstatera till slut. Jag hoppas att det jag visar upp för folket kan göra skillnad och att våra barns rättigheter även kan respekteras i Sverige inom kort, men än ser jag inte många tecken på det.



    Jag vill minnas att jag skrev om ett fall i Borås en gång med en pappa som hette Adam. Det råkar inte vara du?

    2009-06-16 | 21:34:45
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Rospiggen säger:

    Han har så rätt den här Ulf Nilsson (rättar dig lite) och om varför jag tycker det kan jag skriva en hel roman men han täcker in så mycket i den lilla text han skrivit.



    Och nämndemän! Det har jag erfarenhet av sedan mina år som domstolssekreterare och där har jag en hel det att säga också och jag har många gånger undrat hur de egentligen kunnat bli valda och om organisationerna ska utse dessa, ja, då kan det gå hur som helst.



    Och att de inte ska "laborera med flickan", men varför gör de det då? Det där lät konstigt, det är ju precis det som händer!



    Och vad gäller ljudfilen från åklagaren, jag hoppas verkligen att någon vill göra något av allt material som du har.

    2009-06-16 | 22:06:18
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Leroy säger:

    Ja tack vare dig Daddy och din öppenhet så tror jag att framtiden kan se annorlunda ut och att det kommer krav på förändringar.



    Så klart skall media ta sitt ansvar när myndigheter

    agerat så här och du är offentlig.



    Jag undrar så klart vem som vågar ta den kastade handsken.



    För alla barnens skull som en del insamlare skulle saggt.



    SÅ klart borde telefonen gå varm. Gör den eller e-posten inte det så får du så klart ypa dig för det råder yppandefrihet.



    Vindar kan vända som tur är.



    Leroy



    Leroy

    2009-06-16 | 22:12:36
  • Wagner säger:

    "Jag har idag även talat med åklagare Per Åke Kvarnström. Den ljudfilen sparar jag dock i förhoppningen om att någon seriös journalist snart intresserar sig för de rättsövergrepp som jag och mitt barn utsätts för."



    Ulf Nilson kanske?

    2009-06-16 | 22:32:17
  • daddy säger:

    Jag har en tråd ute, skall se om denna ger något napp först. Annars är Ulf definitivt en av de journalister som kommer att få mail från mig.



    //D

    2009-06-16 | 22:37:51
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag lyssnade tills där de kom till hur Rania blev tvingad att rita av pappas snopp. Orkade inte mer, blev för upprörd. VILKA DJUR!



    Fy fan, säger jag. Daddy - tänker på dig. Förstår inte hur du orkar, men å andra sidan orkar man ju allt när det gäller ens barn. Men ändå. FY FAAN. Stackars lilla tösen. Men ljuset i slutet av tunneln är detsamma som i så många andra fall - sanningen hinner alltid ifatt, och hur det än blir, vad de än anklagar dig för och bränner dig på bål över, Rania kommer en dag att kunna se vad det handlade om och vad som var sant/falskt. Klen tröst, jag vet, men ändå.



    Anna

    2009-06-16 | 22:44:18
  • Adam Weisshaupt säger:

    Nej Daddy! det är inte den Adam...

    2009-06-16 | 23:08:09
  • Leroy säger:

    Daddy!



    Jag skickade denna e-post utifall man missat att följa din blogg.:



    "

    Till:

    [email protected]



    [email protected]



    [email protected]





    "Med anledningen att man ofta i utredningar hos myndigheter och tjänstemän baserar fakta på halvasanningar har nu media en möjlighet att reda ut vems rätt man arbetar för och hur utredningar kan gå till som i ex vis i Daddys fall. :



    Läs: http://daddys.blogg.se/



    Daddy går att kontakta på: [email protected]



    Han är öppen och har svar om man ställer rätt frågor. (Jag kan förstå om han väntar med att svara någon dag då det säkert är fler som hört av sig. )



    Daddys historia och blogg påminnner skrämmande om det som Joacim i Aftonbladet varit med om och Aftonbladet lyft i artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5378998.ab



    Det jag läser att Joacim fått genomleva och faktum att Joacim´s barn Edvin ännu inte har fått egen rätt att bilda sig egen uppfattning är verkligen skrämmande.



    Hur kan Ni låta sådana general fel och falskt skyddande av en part få fortsätta?



    Det verkar ske med myndigheternas, åklagarnas, tjänstemännens och tidningars goda minne. Våga ta kontakt och lyfta eller granska.



    Vad gör man inom journalistkåren när dessa påstådda halvsanningar dyker upp?. Vems trångomål skall man lyft/belysa och varför borde man skriva och agera? Vem väljer man att intervjua eller fråga om agerande och lämplighet? Vem vågar man pressa?



    Utifrån visad vilja, ev. förmåga och nakenhet?



    Vad gör Ni för ett bättre samhälle för barnen i morgon?



    Undrar varför Ni inte vågar hjälpa barnen som sitter i kläm, ta direkt kontakt med pappan nu och lyft den nu avklädda halvan av den nu nakna sanningen som myndigheter kanske agerat helt fel i ?



    Sen skall det så klart i de fall olämplighet finns eller visar sig under utredningar som fungera som dom ska vara så att den olämplige får och inser restriktioner.



    Men det skall inte få gå till så här enbart på påståenden.



    Leroy

    "



    Leroy

    2009-06-16 | 23:08:11
  • Leroy säger:

    Auto svar från Jan Nyman: "



    "Jag är ledig. Återkommer 22 juni.



    Med vänlig hälsning



    Jan Nyman"



    (Får väl hoppas att någon eller redaktionen läser och agerar.)



    Leroy

    2009-06-16 | 23:14:20
  • Leroy säger:

    Sa du att detta sköttes av Kungsbacka Kommun?



    Om man nu kände oro eller ville klaga eller fråga?



    Oavsett man var annonym eller Journalist?



    Leroy

    2009-06-17 | 00:03:11
  • Leroy säger:

    Så sjuka försvars tal som man för gentemot Daddy och Försvarararen i de två ljudupptagningarna som publicerats.



    Falska polisanmälan?



    Umgänge?



    Dagbok ?



    Opartisk utredning.?



    Ingen vårdnads, boende och umgängesutredning?



    Så många fel i de bandupptagningarna som man ser sker då man hör.



    Leroy



    2009-06-17 | 00:18:07
  • Genji Wistrand säger:

    Man kommer till att början kalla dig för rättshaverisst, men håll ut , i och med att du är "transparant", kommer det inte att funka .

    Men min egen erfarenhet är att det tar lång tid innan det sker. (8 år-dråp)- Idag kramar "änkan" mig...

    2009-06-17 | 00:50:52
  • daddy säger:

    Ja Leroy det är rätt uppfattat att det är Kungsbacka kommun som har ansvarat för ärendet och fortfarande gör det. (I alla fall vad jag vet. Mig har dom fortfarande inte kontaktat).



    2009-06-17 | 01:25:25
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddys säger:

    Glömde att tacka dig Leroy, för ditt mail till tidningarna.

    Jag och kvällspressen är ju inte direkt bästa kompisar. Jag har gett båda tabloiderna en hel del stryk på denna blogg, kanske det ligger mig i fatet nu när jag behöver dom.



    Kan väl bara hoppas att dom ser min kritik som berättigad.

    2009-06-17 | 01:43:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Alexis säger:

    Nu skriker en del mörkermänniskor på bloggar om att du nämnt din dotters förnamn, och därmed "hängt ut" henne. Det är ju bara människor i din och mammans närmaste krets som känner till att flickan finns och för övriga gör ju ett förnamn varken till eller ifrån. Jämmerropen kommer naturligtvis från dessa som alltid vill skydda att man skall kunna begå vilka vidrigheter och falska anklagelser som helst under skydd av "sekretess". Om någon anklagar någon annan för något allvarligt skall anklagaren också kunna stå för det med sitt namn etc. Offentlighet är sådana människors fasa, och du har gjort helt rätt genom att framträda öppet i ditt fall, också med din dotters förnamn (hon kommer ändå att läsa det här när hon blir äldre). Öppenhet, offentlighet är det enda som hjälper mot mörkermänniskorna; i ljuset spricker trollen. Förmodligen är mamman och hennes ev medhjälpare nu också oroliga för att få sina namn offentliggjorda, liksom du gjort med ditt, därav de uppblossande ramaskrina. Ge inte upp!

    2009-06-17 | 15:19:11
  • Alexis säger:

    Nu skriker en del mörkermänniskor på bloggar om att du nämnt din dotters förnamn, och därmed "hängt ut" henne. Det är ju bara människor i din och mammans närmaste krets som känner till att flickan finns och för övriga gör ju ett förnamn varken till eller ifrån. Jämmerropen kommer naturligtvis från dessa som alltid vill skydda att man skall kunna begå vilka vidrigheter och falska anklagelser som helst under skydd av "sekretess". Om någon anklagar någon annan för något allvarligt skall anklagaren också kunna stå för det med sitt namn etc. Offentlighet är sådana människors fasa, och du har gjort helt rätt genom att framträda öppet i ditt fall, också med din dotters förnamn (hon kommer ändå att läsa det här när hon blir äldre). Öppenhet, offentlighet är det enda som hjälper mot mörkermänniskorna; i ljuset spricker trollen. Förmodligen är mamman och hennes ev medhjälpare nu också oroliga för att få sina namn offentliggjorda, liksom du gjort med ditt, därav de uppblossande ramaskrina. Ge inte upp!

    2009-06-17 | 15:19:59
  • Anonym säger:

    ännu ett "fall", i Göteborg. Helt i händerna på soc.

    2009-06-17 | 19:02:20
  • Anonym säger:

    Glömde lägga in länken i förra, här kommer det.



    http://www.gt.se/nyheter/1.1609796/anholls-for-misshandel-av-sitt-barn

    2009-06-17 | 19:03:41
  • Anonym säger:

    Glömnde länken



    http://www.gt.se/nyheter/1.1609796/anholls-for-misshandel-av-sitt-barn

    2009-06-17 | 19:05:22
  • Anonym säger:

    Göteborg!



    Göteborgs område är ett av flera infekterade område där det råder orättvisor,kränkningar och sargade band mellan barn och förälder,jag har persoligen sett flera fall där fadern och barnet/barnen inte ges den möjlighet till umgänge som de båda behöver och har rätt till,istället så ser bl.a sociala mellan fingrarna när en mamma saboterar umgänge efter umgänge,även domstolarna ser mellan fingrarna på detta fenomen där mammor medvetet saboterar utan tanke på sina egna barns behov av pappan.



    Istället för att agera så händer inget,istället så tvingas barn till att rotas hos olämpliga föräldrar(i många fall mammor med olika typer av missbruk),vilket ofta leder till en tragisk och svår uppväxt,som dessa barn sargas av i djupet av sin själ,dessa sår läks aldrig.



    Att barn och föräldrar separeras ifrån varandra är en stark form av psykisk misshandel/övergrepp mot både den vuxne och barnet,detta måste upphöra omedelbart,om så med kraft.



    Görs inget så är risken överhängande att den psykiska misshandeln mot barnet,övergår till fysisk misshandel,vilket ofta börjar med "bestraffning",som går ifrån tal till slag riktat mot barnet.



    I många fall världen runt har man fått se det extremt brutaliserade våldet,där mammor dödat sina egna barn efter att pappan inte längre finns med i bilden.



    När ska myndigheterna förstå att det är pappan som utgör ett starkt grundskydd för sina barn!



    //L.P



    www.pappa-barn.se

    2009-06-17 | 20:12:28
  • Johan säger:

    Till LP



    "När ska myndigheterna förstå att det är pappan som utgör ett starkt grundskydd för sina barn!

    "



    Vill du utveckla detta påstående lite ytterligare?



    2009-06-17 | 21:53:08
  • L.P säger:

    Johan:



    Jag tycker du kan läsa vad som hänt baby P (Peter) genom denna länk.



    http://www.newsoftheworld.co.uk/news/article73228.ece



    Sen att detta bara är ETT fall av många som det hyshas om,men media utomlands börjar vakna och tar det på allvar.



    Och pappan/mannen tillåts inte att inta en skyddande roll,inte ens för att beskydda sitt eget barn idag,det mesta är lagstadgat så att barnen idag lever utan faderns beskydd.



    Konsekvenserna av detta ser vi tydligt runt om i världen.



    Daddys case är även det ett av dessa fall där pappan inte tillåts få skydda sitt eget barn ifrån psykiska övergrepp,modern till deras utsätter dottern för traumatiska inslag som kommer forma hennes liv och uppväxt om myndigheterna inte "ser" vad som pågår och agerar snabbt.



    //L.P

    2009-06-17 | 22:54:25
  • Johan säger:

    Lp



    Jag undrar vad just du menar med "det är pappan som utgör ett starkt grundskydd "



    Menar du detta som i ex. daddy's och p's fall eller menar du överlag?

    Att kvinnor/mammor från början inte kan utgöra ett starkt grundskydd?



    Jag trodde detta handlade om "jämnställdhet", ej om kön.



    Ett barn har inga rättigheter what so ever.

    Ett barn har inte rätt att skyddas från en förälder som planerar att döda det, göra det illa, utsätta det för psykisk misshandel osv.



    Även en mamma kan ha svårigheter att skydda sitt barn mot en pappa som är psykiskt sjuk och som försöker skada barnet för att göra mamman illa.



    Även detta förekommer just idag!



    Jag betvivlar inte daddy för en enda sekund. Det han och Rania utsätts för är ren och skär terror, övergrepp och psykisk misshandel.

    Det gör ont i en att det ska behöva gå till såhär, utsätta ett litet barn för något som hade kunnat göra vilket vuxen som helst till en bruten människa.

    Det är fegt av denna sk. mamma att använda Rania som slagträd och som tröstpelare bara för att man själv inte klarar av ett normalt vardagsliv.



    2009-06-17 | 23:10:54
  • L.P säger:

    Jag menar att det förekommer i många fall bl.a så ser vi det tydligt i Daddys fall,även i baby P:s fall är detta tydligt,att pappor inte längre kan skydda sina barn på ett bra sätt,då pappor inte erkänns gemensam vårdnad om sina barn.



    Risken är mycket stor idag att vårt sociala system i samhället slår blint och skadar,istället för att stödja och hjälpa,så att barn får det bästa möjliga ifrån båda sina biologiska föräldrar som separerat ifrån varandra!



    Det handlar även om föräldrarollerna,även om vi försöker nå,och kan skapa jämställdhet mellan könen tillsammans,så besitter båda könen unika egenskaper som pappa/mamma,som varken jämställdhet eller myndigheterna kan rucka på.



    Och visst finns det olämpliga pappor,men de är i en mycket liten minoritet,och vi kan inte stifta lagar som slår mot vanliga kärleksfulla pappor som vill sina barn det bästa,bara för att komma åt en liten klick av individer som bär sig illa åt,men det är precis det som skett här i Sverige,och dessa lagar utnyttjas fullt ut av väldigt många samvetslösa mammor som gör sitt allra bästa för att skilja barnet/barnen och deras pappa åt.



    Dessa barn och pappor riskerar ett livslångt psykiskt lidande som som i många fall kommer följa dem under resten av deras liv,om de orkar leva med detta,vilket inte alls är säkert,många vuxna och barn har redan tagit sina liv som en sista utväg,ofta i ett desperat önskan att slippa smärtan av det psykiska lidandet,som en sepration mellan förälder och barn innebär!



    Jag kan inte acceptera att detta tillåts få förekomma i vårt samhälle,därför har jag engagerat mig!



    //L.P



    PS..Och visst kan även en mamma utgöra ett mycket starkt grundskydd,och det finns många bra mammor därute(tänker på framför allt en mamma just nu,som är fantastisk).

    2009-06-18 | 03:52:00
  • daddy säger:

    Johan

    Vad LP syftar på är att riskerna för barnen ökar kraftigt att utsättas för misshandel och övergrepp om dom tvångsskiljs från sin biologiska far som om han är en normal man som inte är psykiskt sjuk eller grav missbrukare, faktiskt fungerar som barnens beskyddare i familjen. Han som ser till så att barnen INTE utsätts för våld och övergrepp.



    Det kan man bl a läsa i det inlägg där jag citerar Dr Stephen Baskerville PhD professor i social studies i USA. Läs gärna hans artikel som jag har översatt och postat här under länken

    http://daddys.blogg.se/2009/march/baby-p-och-barnmisshandels-industrin.html

    Så får du en bättre överblick över situaionen. Och försök samtidigt att komma ihåg att en lögn fortfarane är en lögn oavsett hur många som uttalar den.

    2009-06-18 | 04:47:20
    Bloggadress: http://daddys.blogg
  • Anonym säger:

    Yapp,Johan...Daddy förstår vad jag menar,trots att jag kanske var lite otydlig i min formulering,hur som helst så hoppas jag att du förstår vad som pågår runt om i vårt land,men också i omvärlden!



    Jag önskar inget hellre än att föräldrar som separerat kan finna goda lösningar tillsammans, istället för att processa mot varandra!



    Att se barnets behov av den motsatta föräldern är att ge barnet den allra bästa tänkbara omsorg,trygghet och kärlek,trots att man som förälder valt att skilja sig ifrån varandra!



    Men inte alla föräldrar har denna förmåga att se barnets individuella behov av en trygg kärleksfull gemenskap med BÅDA sina föräldrar!



    Tyvärr är det så,vilket i sin tur skapar turbulenta miljöer för de drabbade barnen!



    //L.P

    2009-06-18 | 21:43:00
  • Bur-q-ua12 säger:

    Jag lyssnade på en del av ljudfil no 1, där fiskal Hanna Westgård säger vissa saker, men förstod mig ärligt talat inte på den inspelningen.



    Varför hörs inte motparten?

    Tog motparten en kaffepaus eller vad?



    Tacksam för svar.



    /

    B12

    2009-07-04 | 03:37:25
    Bloggadress: http://www.societyofbur-q-ua.tk

Kommentera inlägget här: