daddys

Beware the fury of a patient man

Ken Ring bryter tystnaden

Kategori: Jämställdhet

Ken ring och dotterKen Ring fick sitt stora genombrott med den självbiografiska låten "Mamma", som handlar om hur hans mor Rebecka insjuknade och dog i cancer när han var 14 år gammal. Efter en spelning på Vattenfestivalen i Stockholm 1999 blev han gripen av polis efter att ha framfört låten "Spräng Regeringen" Hans skivbolag (EMI Productions) sade då upp samarbetet med Ken.

Rapstjärnan polisanmäldes för uppvigling och förtal efter konserten. Och naglades bildligt talat fast vid skampålen. Ken bannlystes av konsertarrangörer och hans platta dalade snabbt på försäljningslistorna. Han skickade ett personligt brev till hovet, bad om ursäkt för tilltaget och förklarade att hetsandet mot hovet bara varit en metafor.  Vår grundlagsskyddade yttrandefrihet har vissa undantag. Monarkin är ett av dessa. Fast det fattade nog inte Ken.

Skivan "Äntligen hemma" utkom 24 oktober 2007 och det är den första skivan han släppt på ett skivbolag sedan skivan "Mitt hem blir ditt hem" år 2000. Skivan förhandssläpptes till intagna på svenska anstalter, med undantag för sexualförbrytare och angivare. Lite synd kan jag tycka då många dömda sexförbrytare sitter inne just på grund av att dom krävt sin rätt till gemensam vårdnad och umgänge, och som straff anmälts för sexövergrepp. Att jag klarade mig beror till stor del på att jag här valde att öppet redogöra för omständigheterna omkring min vårdnadstvist och redovisade hela rättsprocessen offentligt.

Jag har nu tack vare mitt juridiska ombuds frågor till socialtjänsten i Kungsbacka fått reda på hur polisanmälan mot mig gick till. Det var inte min dotters mor som polisanmälde mig först. Det var den förre förvaltningschefen för familj och individomsorgen i Kungsbacka Gunnel Pettersson som gjorde det. Samme Gunnel Pettersson som nekade mig insyn i socialtjänstens agerande i fallet. Varför? Jo för att modern sagt till socialtjänsten att Rania och pappa hade en "hemlis". Inte ens det är sant. Rania tordes inte tala om för mamma att hon ville träffa sin pappa mer. Därför blev det en "hemlis". Gunnel Pettersson flyttades efter min JO anmälan till socialtjänsten i Göteborg där hon nu jobbar som socialchef i stadsdelen Gunnared.

Nu bryter i alla fall Ken tystnaden, och han gör det med en svidande uppgörelse med de svenska vårdnadslagarna som även han drabbats hårt av. Här är låten. Jag uppmanar alla att lyssna på Kens ord i denna låt. Och passar även på att tacka "Carstoned" för tipset:




Jag har nu även överlevt skattmasen tack vare er


Jag berättade tidigare i ett annat inlägg att ni underbara läsare efter mitt dramatiska juläventyr har bidragit och hjälpt mig ekonomiskt på grund av den hopplösa ekonomiska rävsax jag hamnat i efter fyra års kamp för mina och min dotters mänskliga rättigheter. Jag kan nu meddela att jag själv har satt in 7200 kronor på mitt skattekonto. Pengar som ni har skänkt för att hjälpa mig. Det finns så många underbara människor i detta land, det har jag nu fått bevis på.

skatteverketSedan Monica Antonsson och Ramona Fransson publicerat plusgirot som går till mitt skattekonto så fick jag idag reda på att det har kommit in ytterligare 3000 kronor den vägen. Dessutom har det kommit in 3000 kronor till på mitt personkonto sedan det förra inlägget. om man därtill lägger de 500 kronor som Ingrid Carlqvist skänkt, de 1700 kronor som kommit in via paypalknappen på bloggen och de 1800 som kommit in via Mikael karlssons sms insamling (om det inte blivit mer sen sist)

så betyder det att jag nu är i hamn och kommer att kunna betala skulden i tid för att få behålla min 10 år gamla bil, så att jag även i fortsättningen kan köra mina 20 mil för att ha 4 timmars  övervakat umgänge med min prinsessa varannan fredag, min älskade gitarr och min dator så jag kan fortsätta blogga, skriva låtar, göra videos och skriva min bok som jag nyligen påbörjat. Detta är fn närvarande allt jag äger. Kanske det till och med har blivit ett överskott? Jag skall ringa Mikael i morgon och kolla statusen på sms kontot.

Eventuellt överskott kommer att distrubieras till andra behövande


Jag upprepar än en gång att allt överskott som eventuellt blir av denna stödinsamling kommer jag att använda för att hjälpa andra pappor och mammor som hamnat i samma trångmål som jag. Mikael Karlsson står först i kön som tack för att han sträckte ut en hand till mig trots att hans situation nästan är ännu värre. Hoppas du läser detta Mikael. Du och de andra givarna är i sanning änglar och goda gärningar brukar belöna sig. Jag återkommer med mer information om detta så fort jag har alla detaljer.

divorced fatherAlla människor som har en slant att skänka och vill hjälpa pappor och mammor som liksom jag kämpar mot allehanda myndigheter som stjäl deras barn kan göra det via mig. Antingen via Paypal (knappen i högermarginalen) eller via Plusgiro Plusgiro:4890103-7 med ocr nummer: 19661126821741. Jag lovar och svär att pengarna kommer dit dom skall. Kandidater som behöver hjälp saknas sannerligen inte. Naturligtvis kommer jag emellertid att vara noggrann så att inga pengar hamnar i fel händer. Även om jag inte har möjlighet än att öppna ett så kallat 90 konto så kommer jag att redovisa vartenda öre samt vad dom används till här på bloggen löpande.

Att år efter år kämpa för sina barn i rätten kostar massor av stålar. Speciellt eftersom man som pappa gång på gång tvingas betala även motpartens kostnader då man haft fräckheten nog att ansöka om verkställighet av umgängesdomen då mamman utan anledning vägrar. Så om man som jag inte inte har mycket magra inkomster eller ett fett bankkonto kommer man precis som jag förr eller senare att hamna hos fogden. Och det är inte bara offer för vårdnadstvister som behöver hjälp. En dröm jag har är också att kunna bidra till att Osama Awad kan få råd att starta en process mot Piratförlaget och Liza Marklund innan det är för sent. Flera duktiga advokater har sagt sig villiga att kasta sig över detta, men det saknas pengar.

Sara AwadDe senaste uppgifterna jag har från Arizona USA är att Emma, Mias dotter, som egentligen heter Sara Awad nu har halkat tillbaks i drogträsket. Förmodligen blev avslöjandet av livslögnen hon tvingats leva i för mycket för henne. Stackars flicka. Man önskar att det fanns något man kunde göra. Jag hoppas dock fortfarande på en återförening av far och dotter, men det verkar inte möjligt i dagsläget.

Men för det kommer det att krävas större summor eftersom det blir ett civilmål som bland annat kommer att gälla grovt förtal. En annan som nog gärna skulle delta i den processen är Elisabeth Hermon som fick sitt liv förstört av teamet MiaLiza. Men alla bäckar små....För nytillkomna läsare som inte är insatta i affären sammanfattas den rätt bra i tidigare inlägg här, samt på Monica Antonssons blogg. Hon är journalisten som med sitt enorma grävande avslöjade den ruttna sanningen om Liza Marklunds och Mia Erikssons bedrägerier och lögner i sin bok "Sanningen om gömda"

Kronofogden visade förståelse, skattmasen Dick Blom gjorde det inte


Skatteverket var väldigt snabba med att sätta mig hos kronofogden. Det är väl deras jobb i och för sig. Men börjar dom inte likna Prins John av Nottingham väl mycket när dom misstror människor, vägrar gå med på några månaders anstånd och genast skickar sheriffen att driva in det lilla de fattiga äger och har?. Igår låg brevet från fogden i brevlådan. Man undrar ju nästan om Dick jobbat både Jul och nyår för att sätta mig hos fogden dan efter 13 dagen? Som tur är i mitt fall så visade det sig att även Robin Hood förekommer i många skepnader i vårt land. Lite kul i sammanhanget att min son är döpt efter honom.

Jag talade dock med en mycket sympatisk tjej vid namn Madelene på Vänersborgs kronofogdekontor idag, och då jag berättade bakgrunden till den uppkomna situationen och vad det nästan ledde till så gjorde hon allt för att hjälpa till. Då de pengar jag betalt hittills sattes in på mitt skattekonto så syntes inte det på hennes dator, och skulle inte heller komma att göra det förrän den 1 februari, det vill säga 13 dagar efter att min betalningsanmärkning skulle bli ett faktum. Men hon litade på mitt ord och blev rätt förfärad av hur det hela gått till så hon gav mig genast ett anstånd till den 8 Februari. Bless her golden heart. Så det ser i nuläget ut som att inte heller skatteverket lyckades knäcka den här tjuriga farsan. Daddys vs Skattemyndigheten 1-0, och det är er förtjänst.

Men när jag senare efter 30 minuters telefonkö lyckades få tag i en handläggare på skatteverket för att få reda på saldot på mitt skattekonto hördes han förbryllad ut.

-Men här har ju kommit in ytterligare 3000 kronor?
-Ja, det är godhjärtade människor som har startat en insamling för mig efter jag försökte ta mig av daga på julafton.
-öööh...jaha
konstaterade han kort och avslutade därefter samtalet.
Daddy vs Skatteverket 2-0.

Nu är boken påbörjad


pen
Jag har nu påbörjat arbetet med den bok som många har önskat att jag ska skriva. Jag har 2 förlag som har visat intresse varav det ena har fått första tjing på manuset. Då jag är väldigt noga med detaljer och eftersom den kräver en hel del research så kanske den tar ett tag att skriva. Det är mitt första försök som bokförfattare, men när jag väl bestämt mig så finns ingen återvändo. Det kanske är därför det ibland tar lite tid för mig att komma över själva funderingsfasen. Spännande skall det i alla fall bli.

Jag har då och då snuddat vid tanken på att det skulle vara roligt att prova på författaryrket. Jag har bara inte kunna lista ut vad den eventuella boken skall innehålla för att tillgodose mina höga krav på mig själv. Det vet jag nu. Håller också på att pula på med en ny film som skall bli klar i dagarna, så jag ser allt till att även göra saker som ger mig tillfredställelse numera. Men nu ser jag att jag suttit med min blogg hela natten igen. Det var ju det jag skulle ge fan i...hm..bara att konstatera. Min älskade blogg...ibland jag hatar dig!
Nu blev det långt igen..hoppas ni orkat läsa ända hit, men nu räcker det för idag.

God morgon och ha en riktigt trevlig Lördag. Själv ska jag städa idag hade jag tänkt. Fick på vintersulorna på bilen igår sent omsider. Idag är det husets tur.

Jag hatar att städa, men med Rock´n´roll på vansinnigt hög volym är det uthärdligt.  Hoppas ni som hjälpt mig förstår hur tacksam jag är. Låt mig få veta om jag kan göra något för er i gengäld.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Tina säger:

    God Morgon!

    inne och läser din blogg ibland. frånskild mamma sen 10 år som gjort precis tvärtom mot ditt ex, kämpar för att ha barnens far kvar i deras liv...Pappor är så jäkla viktiga. Trots att man inte längre lever ihop så bildar man ändå , i barnens ögon en familj.

    Du får ha en underbar dag! Och kämpa på!

    det vänder nu och blir snart ljusare igen.

    kram tina

    2010-01-09 | 07:38:14
  • Anton säger:

    Tack för en god,välskriven artikel,skriven ifrån ditt hjärta som alltid!

    Men som i vanlig ordning upptäckte du att du suttit hela natten,och för mig inser jag snabbt,att tigerns ränder fortfarande sitter kvar långt där inne,men med nya erfarenheter,nya kloka visdomar och en envishet som inte ens döden längre rår på!

    Jag vet att du har genomgått en förvandling och utvecklats,Joakim,du har framför allt blivit starkare..

    Kanske är du inte medveten om det ännu,men i ditt hjärta så finns ärren kvar efter din kamp!

    Samma ärr som finns inom mig och många andra,stå på dig,och ge aldrig upp,varken dina ungar eller livet!

    Må hända att vi tvingas leva i ett eländigt helvete,där smärtan alltför ofta gör sig påmind,men det visar bara hur stark vår kärlek till våra barn verkligen är!



    Mvh



    Anton Karhu

    Styrelseledamot Pappa-barn Riks

    www.pappa-barn.se

    2010-01-09 | 08:25:39
  • Madde säger:

    Japp Jocke, jag orkade att läsa alla orden.

    Vad detta inlägg gör mig glad, så otroligt glad.

    Jag tänker inte tjata om att varva ner osv, jag ser ju att du nu har låtit den tanken få komma till ro.

    Det blir lättare för varje dag, jag lovar :)



    Jag kan säga som så, jag kommer att stå allra först i kön och kräver (japp, kräver) att få den boken som jag längtar efter dedikerad av dig.



    Underbart att du äntligen gör detta.



    När det blir jobbiga stunder, då finns jag här för dig - alltid.



    Nu skall jag läsa ditt inlägg igen :)

    2010-01-09 | 12:55:25
  • Leroy säger:

    Sa ju åt dig att inte sitte uppe halva nätterna och blogga!



    Jag har länge lyssnat på Ken´s fina låtar då och då som han tillägnar sina barn. (Han skrev en kort stund på PL. Började lyssna då.)



    Kanske förlaget går med på en bok +en Musik CD/ljudbok. Jag vill likt Madde ha ett signerat x.



    Härligt att höra att Ekonomin börjart repa sig. Hoppas du och Sotis har det bra.



    Leroy

    2010-01-09 | 15:43:54
  • Daddy säger:

    Tackar för omtänksamheten.

    Jag ska skärpa mig med nattbloggandet. Promise =/



    Just nu följer jag den nästan surrealistiska debatten på Ingrids blogg.



    Jösses amalia, jag trodde fallet med södertäljeflickan var dödförklarat vid det här laget. Pappan är friad och har fått skadestånd, och uppenbarligen till och med hunnit avlida sedan dessa satanistiska perversa barnskändningar påstods ha ägt rum. Mamman friades redan i hovrätten.

    Polisen var ute och grävde hundratals hål i dom värmändska skogarna men hittade inte ett skit. Och nu har fostermamman som avslöjats som fabrikatören av alla dessa snuskiga och horribla fantasier mage att släppa en bok....OCH DEN HYLLAS I SVENSKA DAGBLADET!!



    Nu kan det inte bli mer jävla skruvat i det här landet. Jag tror jag svimmar tamefan....

    2010-01-09 | 16:31:52
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Ann Helena Rudberg säger:

    Tack för all information! Så roligt att du har så många järn i elden. Och så bra att lite pengar kan göra så stor nytta!



    Hoppas det går bra med boken och att bilen funkar fast det är så satans kallt i det här landet.



    Så himla bra att det går att prata med kronofogden.



    Stor kram

    2010-01-09 | 17:53:35
    Bloggadress: http://www.annhelenarudberg1.blogspot.com
  • Cuben säger:

    Skönt att du är tillbaka! Ser fram emot att följa dina forsatta projekt.

    2010-01-09 | 22:24:23
  • Anonym säger:

    Citat.



    Polisen var ute och grävde hundratals hål i dom värmändska skogarna men hittade inte ett skit. Och nu har fostermamman som avslöjats som fabrikatören av alla dessa snuskiga och horribla fantasier mage att släppa en bok....OCH DEN HYLLAS I SVENSKA DAGBLADET!!



    Perfekt för att ge dagbladet en rejäl känga,som hyllar osanning...

    2010-01-10 | 06:31:08
  • Matte Matik säger:

    Visst är barnporr förfärligt, precis som kvinnomisshandel, och antagligen därför tenderar vi att inte ifrågasätta uppgifter om det. Antibarnporrspropagandan används därför för att få stöd för att införa lagar som FRA-lagen.



    Oscar Swartz har skrivit en del bra (och otäckt) om hur mycket felaktigheter det är i skrämselpropagandan mot barnporr och hur dåliga media är på att kontrollera uppgifterna - precis som du skriver här. Se t.ex. http://swartz.typepad.com/texplorer/2009/09/hur-tips-blev-sajter---barnporr-del-2.html



    Citerar Thomas Bodström: "det [är] så oerhört mycket viktigare att skydda de unga tjejerna och killarna, jämfört med någon slags informationsfrihet. Det väger inte ens lätt. Det väger ingenting."



    Det går lätt att dra paralleller i det uttalandet till hur sociala försvarar sekretessbeläggning av ärenden för "barnens bästa".

    2010-01-12 | 17:59:05
  • omar säger:

    Kämpa på vännen...

    styrke kramar

    2010-01-14 | 00:35:24
  • hans säger:

    Lycka till med din bok! Jag kkommer att köpa den och läsa den! Jag ska försöka skriva några recensioner på den med där jag kan!



    Du är en förebild för mig. Jag tittar mycket på hur du skriver och argumenter för att lära mig själv. Kampen mot feminismens vansinne som skapar hat, rädsla och segregation måste intensifieras!



    2010-01-14 | 00:38:20
  • kusin hampus säger:

    Värmer i hjärtat att läsa detta inlägget jocke



    ta hand om dig

    2010-01-15 | 02:02:49

Kommentera inlägget här: