daddys

Beware the fury of a patient man

Visst är världen lustig ibland

Kategori: Jämställdhet

familjerättenHär inne på familjerättsbyrån i Göteborg jobbar Kenneth Eriksson. Honom har jag haft det tveksamma nöjet att träffa. Men låt oss backa en bit.

Efter att jag i början på Mars skickade in en ny stämning angående vårdnaden om Rania och jag sedan även skickade in den numera berömda men också välgrundade anmälan om oro för min dotter den 23 mars, så stoppade mamman med hjälp av dagis det kommande påsklovsumgänget mellan mig och henne. Faktum är att den 23 mars var den sista dagen jag och hon sågs. Allt ungänge mellan far och dotter har sedan dess vägrats.

Jag gjorde då det enda jag kan göra i en sådan situation, jag ansökte om verkställighet om dom. Dessa ansökningar skall behandlas skyndsamt står det i lagtexten. Skyndsamt är ett väldigt flexibelt begrepp. Det finns ett skyndsamt som skulle gynna dina rättigheter som medborgare och ett annat skyndsamt som gynnar gynnarna som sitter på sina små kontor och bestämmer över människor liv och öden.


I mitt fall tog det tid att först hitta en s k medlare, för en sådan skall alltid in och försöka lösa den uppkomna tvisten först. När så tingsrätten i Varberg till slut hittade en medlare, så tog det henne någon vecka till att lista ut att hon var jävig eftersom hon jobbade på Kungsbacka kommun?? Det var då man kallade in Medlarfirman K.E Medling.

Det är ett enskilt bolag, och det tog mig en stund att finna, ty namnet K.E Medling som stod på visitkortet var inte namnet på företaget. Det var istället K.E Konsult. Ett enmansföretag som drivs av socionom Kenneth Eriksson 59 år.
Jag var inne på familjeliv och tittade lite nyfiket på vad en socialarbetare tjänar nu för tiden. Och en sak kan jag konstatera, att vi släpar fortfarande en bra bit efter Norge. Den högsta Inkomsten före skatt var en gruppledare som tjänade 30 000 brutto dvs nånstans 20 tusen efter skatt.

rich idiotKenneth Eriksson däremot drar in det dubbla i månaden. Taxerad inkomst förra året: 483 537 kr (per månad 40 295).
Lägenhet på fina gatan i Göteborg och sommarvilla på Orust. Och jag missunnar honom inte alla hans pengar. För mig får folk ha så mycket pengar dom vill, men man får däremot inte förskansra sig dom hur man vill. Anledningen till detta inlägg är att jag tydligen av Varbergs tingsrätt dömts som tappare av det verkställighetsmål som jag aldrig fick eftersom det drog ut så mycket på tiden att det hann komma en anklagelse om sexuella övergrepp imellan. Nästan som en tanke...

Nu är jag tydligen dömd att betala den här pajasen ur min ekande ficka för att han med hjälp av en nu bevisat falsk anklagelse såg till så en älskad far inte får träffa sin dotter. Många dåliga investeringar har man gjort. T o m åkt på fortböter nån gång, och visst är det sura pengar, men att ge ett öre till en ren jävla bedragare som profiterar på människors liv...nope, nada inte kopek får denne pajas av mig. Tryter det kan han ju alltid börja skriva böcker.

Kenneth Eriksson gick  in med liv och lust (eller girighet) i det uppdrag han gavs av tingsrätten, Uppdraget löd kort och gott: VERKA FÖR ATT DEN SOM HAR HAND OM BARNET FRIVILLIGT SKALL FULLGÖRA VAD SOM ÅLIGGER HONOM ELLER HENNE. OCH DÄREFTER LÄMNA EN REDOGÖRELSE OM VILKA ÅTGÄRDER SOM VIDTAGITS. Inget mer och inget mindre. Detta var uppdraget.

misunderstandingMen Kenneth han greppade aldrig riktigt den där uppdragsbeskrivningen, utan han tolkade det snarare som: DU SKALL UNDER RÄTTENS MANDAT SJÄLV AVGÖRA RÄTT OCH FEL I DENNA FRÅGA OCH SEDAN LÄMNA DITT DOMSLUT TILL TINGSRÄTTEN SÅ VI HAR NÅGON DOM ATT SÄTTA STÄMPEL PÅ. Det var nämligen vad han gjorde

Ur mitt ombuds överklagan till hovrätten: Av Kenneth Erikssons redogörelse framgår att han har samtalat med parterna därefter gjort en "bedömning" av att det finns hinder för verkställigheten. Detta är domstolens uppdrag och inte Kenneth Erikssons. Av Kenneth Erikssons redogörelse framgår att han inte på något sätt har vidtagit några åtgärder för att motparten frivilligt skall fullgöra vad som åligger henne.

Efter jag fick reda på Att pajsarn skulle komma hit på besök så var min första spontana tanka...Vaför? Det finns en dom. Tillgänglig för alla, även på socialtjänsten. Man kan ju i sitt stilla sinne hoppas att kenneth åtminstone tog del av den först, men i så fall vore han den förste på socialtjänsten, så varför skulle han vara något undantag? Om han däremot hade läst domen så skulle han ju kunnat sett att den är rätt tydlig och klar i sin slutledning. T ex ansåg man mig vara den mest lämpliga vårdnadshavaren och man konstaterade också att mamman har en historia av lögnaktiga anklagelser redan innan denna.

Men jorå, hit skulle han. Kanske passade på att kolla till sommarhuset på Orust när han ändå var ute och cruisade i sin inte så billiga bil. Väl inbjuden högg hann in på både kaffet och bullarna, men vägrade höra på ett enda ord jag försökte säga. Jag förstod redan då vart det barkade. Killen hade minsann jobbat med dom här frågorna i 10 år så honom skulle man inte ifrågasätta, ändå hade jag krossat killen i vilken debatt som helst. Han var helt rudis. Det enda han verkade ha snappat upp på sin socionomutbildning var att pappor var farliga. Jag frågade då vad han hade för kvalifikationer för att ta dessa uppdrag. Det ville han inte svara på, utan då började han slingra sig och upprepade sedan som en trasig skiva,
socialtjänstenjag har 10 års erfarenhet, jag har tio års erfarenhet. Snubben vägrade helt enkelt.

Inte förrän jag fick beskedet som jag redan gissat...Medlaren kunde ju inte riskera att min dotter hamnade i mina farliga händer så därför så var han vänlig nog att, på sitt lilla arvode på 15 papp även göra domstolens jobb åt dom, och det roligaste av allt var att dom inte ens begrep det på tingsrätten....Visserligen var det en ung fiskal under utbildning, men om en rådman ännu inte lärt sig fundamentala rättsprinciper så bör hon nog sätta sig i skolbänken lite till innan hon drar på sig rocken igen.

Har ni uppmärksammat fallet med Domenic på Gotland?


Det handlar om 6 årige Domenic Johansson som då han satt på planet på Arlanda med mamma och pappa för att åka till indien, då plötsligt die sozialstormtruppe bordar planet och sliter upp 6 årige lille Dominic som under vilda skrik av ångest försöker klamra sig fast vid mamma, stolsryggar och allt som fanns. Till slut lyckades man dock med hjälp av polisen ta lilla Domenic och sedan dess har han inte synts till. Detta är en länk till pappans blogg. Mer Fakta finns också på Vaken.se. Samt på bloggen Tankar i gryningens ljus.

DominicMamman Annie har tagit detta trauma så hårt att det syns tydligt i hennes ansikte efter endast tre månader.
Socialnämnden fick sedan backa på alla anonyma anmälningar som kommit in. Detta par levde nämligen en s k alternativ livsstil, och i mellanmjölkens förlovade land börjar sådant att bli farligt. Och socialtjänsten tycks ha gott stasispioner därute i samhället som noterar allt som bryter mönstret på minsta sätt.

Så när dom beskyllningarna visade sig inte hålla så hittade man på nya. Någonting om två mjölktänder var det plötsligt nu som var fel. 6 årige Domenic  Har hamnat i ett familjehem, men där vill han inte vara. Han vill hem till Mamma och pappa. Därför stämplas han som besvärlig, vilket ju naturligtvis talar emot föräldrarna ytterligare. Om han gjort tvärtom däremot hade det ju tagits som bevis på att han trivs hos sina "nya" föräldrar.

Damned if you and damned if you dont.

Ta del av deras historia. Om ni inte redan har fått geggan upp i halsen förstås. Jag kommer att skriva mer om dessa människor. Jag tror jag är en av dom som verkligen kan känna deras smärta.

Hörru Reinfeldt! Ser du vad som pågår i ditt ordförande land?? Eller är du helt omedveten? Ointresserad av frågan? Du lär ju komma att bli medveten om den förr eller senare, det är rätt säkert.  

Nu drar jag på semester fram till Torsdag...men tar med laptopen utifall...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

  • PAPI säger:

    Varför skall du betala för medlaren, det är väl domstolen som har beslutat om detta för att dit ex vägrar att samarbeta?! Sen 15000:- för att skriva lite skit, fy fan säger jag, hoppas jag aldrig behöver hamna i den soppan!

    2009-08-02 | 20:58:50
  • Anonym säger:

    Enligt Sol är det socialtjänsten i din/exets kommun som skall tillhandahålla/betala det!



    Stå på dig!



    Jarri

    2009-08-03 | 09:55:46
  • susanna säger:

    Expressen vill att fler svenska barn ska adopteras för att komma tillrätta med svårigheterna för HBT folk att kunna adoptera barn. Kanske ett kommande öde för din dotter Daddy i fall att soc till slut får för sig att er dotter mår dåligt av vårdnadstvisten. Många barn omhändertas pga infekterade vårdnadstvister i sverige

    2009-08-04 | 11:04:20
  • Anonym säger:

    Nu tror jag allt att du är paranoid?



    Tvångsadoptioner sker inte i Sverige.



    Jarri

    2009-08-05 | 16:38:44
  • Daddy säger:

    Jarri,



    Vet inte om jag har rätt, men genom det du skrivit här hittills har jag fått för mig att du jobbar inom den sociala sektorn. Samtidigt som jag är oense med dig om mycket som du vet så har jag även noterat att du skrivit ett par riktigt balanserade kommentarer här i det senaste.



    Som du kanske har sett så söker jag för tillfället gästskribenter och det skulle vara intressant att få en inblick i hur socialtjänsten resonerar i fall som mitt. Om jag nu har rätt i mina antaganden så får du gärna försöka måla en bild av det som jag kan förstå.



    För hur jag än vrider och vänder på hur dom agerar i mitt fall så kommer jag inte till någon annan slutsats att hur mycket man än sympatiserar med den feministiska världsbilden så kan man ju inte som medkännande välfungerande medborgare vara helt blind för misshandel som riktar sig mot några andra än kvinnor...väl?



    Som sagt jag kan ha fel... men kontakta mig gärna privat, jag lovar att inte röja din e-mailadress eller identitet, och jag håller alltid ett löfte.

    2009-08-05 | 19:22:56
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tack för erbjudandet, Daddy! Det må jag säga var generöst.



    Nej, nej! Jag arbetar inom juridik/ekonomisektorn.



    Vår familj har haft en del fosterbarn och iom det så har jag fått inblick i hur det fungerar både rent juridiskt och hur soc arbetar.



    Tack iaf Daddy!



    Jarri

    2009-08-05 | 22:30:38
  • Daddy säger:

    Jag är efter att ha utsatts för ganska tuff psykisk press i över tre år märkt av denna. Men även om mitt minne är påverkat bl a så vill jag minnas att jag endast vid ett fåtal tillfällen (3 inlägg tror jag) tagit bort kommentarer som skrivits här. Endast en person har blivit avstängd för gott och en i en vecka.



    Detta anser jag vara ett ganska måttligt censurerande med tanke på det känsliga ämne jag skriver om, och att antalet inlägg nu börjar närma sig 200. Så om jag gjort intryck av att vara intolerant inställd till avvikande åsikter så anser jag detta vara en felaktig slutsats.



    Tack Jarri för ditt förtydligande. Vad gäller tvångsadoptioner så kan det förhålla sig så att detta inte förekommit i Sverige, men det är i så fall på väg att ändras.

    http://www.regeringen.se/content/1/c6/12/93/01/ad2e9519.pdf



    Det är ju en liten tröst att de biologiska föräldrarna dock skall få komma till tals innan deras barn adopteras bort till ett helmanligt eller helkvinnligt sambopar, men om detta även gäller icke vårdnadshavare finner jag inte i utredningen. Och dessutom vet jag ju av egen erfarenhet att det inte går att komma till tals med myndigheter som inte vill lyssna eller bry sig ett dyft om ett enda ord du säger, så jag tycker inte Susannas farhågor är paranoida, utan snarare ytterst oroande.



    Men för att se det måste man förmodligen ha utsatts för de grova rättsövergrepp som jag och många andra föräldrar och barn drabbas av i Sverige. Fram till dess det händer en själv så är det väl svårt att överge illusionen om att vi lever i ett land där grundlagen gäller och där föräldrabalken tolkas könsneutralt.



    Har du något förslag på hur jag kan visa det tydligare än jag har gjort och gör?

    2009-08-06 | 07:04:06
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • L.P säger:

    Ang.utredningen,så finns det att läsa på sidan 110...där tar man upp familjehems placerade barn,och jag hoppas verkligen att detta inte går igenom,att ett barn skall växa upp i en relation som inte är normal,det kan ju verkligen inte ligga i ett barns intresse att ha "samkönade föräldrar",otroligt att detta ens övervägs.



    Detta borde man VERKLIGEN skriva om på Newsmill.



    //L.P



    För barns rätt till båda sina föräldrar dvs mamma och pappa.

    2009-08-08 | 06:27:55
  • Mey Rose - debattör säger:

    "Daddy": det du skriver om "medlaren" (jag skulle vilja kalla honom SPLITTRARE") är en blåkopia av mitt fall, vilket skrämmer mig oerhört.



    Jag känner igen den formulering, som du nämner:



    "

    VERKA FÖR ATT DEN SOM HAR HAND OM BARNET FRIVILLIGT SKALL FULLGÖRA VAD SOM ÅLIGGER HONOM ELLER HENNE.

    " (så står det även i mina dokument)



    och även den summa som du nämner ("15 papp").



    Jag kräver att någon omgående granskar dylika medlarrapporter och tar reda på hur de ser ut och vad "medlarna" kommer fram till.



    Vem är med om att starta ett parti, inför riksdagsvalet 2010?



    Räck upp en hand, ni som är med, eller skriv till Föreningen Barntjuv (länk finns).



    Arbetsnamn: "Allas lika värde - ALV-partiet", med undertexten: "i alla sammanhang".



    Jag har kontakt med en person från Pappamanualen (www.pappamanualen.se) om detta projekt, som är fullt realiserbart.



    Det ska dock inte handla om ett enfrågeparti, utan kanske om ett trefrågeparti.



    Allt för att vara så populistiskt som möjligt, utan att "tumma" på grundvärderingar.



    ;O)



    Som sagt: vilka är med? (Who's in and who's out?)



    2009-08-15 | 00:50:42
    Bloggadress: http://www.barntjuv.tk
  • Daddy säger:

    Det finns redan ett parti som har våra grundlagsstiftade mänskliga rättigheter som sin stora fråga och det är piratpartiet. Så här skriver man i sitt program:



    Staten ska respektera grundlagen även i praktiken. Respekt för medborgarna och deras integritet skall innebära att principer som tortyrförbud, lagstiftningsintegritet, rättssäkerhet, budbärarimmunitet och korrespondenshemlighet är okompromissbara. Piratpartiet skall och kommer att agera för att exponera och fälla en regering som partiet anser inte lever upp till den respekt för människorätt som man ska kunna förvänta sig av en demokrati. Vi anser också att en sådan respekt aldrig ska villkoras, exempelvis baserat på härkomst, etnicitet, religion, kön, handikapp, ålder, sexuell läggning eller politisk åskådning.



    Jag hoppas partiet lever upp till dessa ord då jag numera är både medlem och väljare.

    2009-08-15 | 01:59:21
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: