daddys

Beware the fury of a patient man

Det stinker bullshit lång väg

Kategori: Jämlikhet

Mia varelsen
Fan vilket pissigt tillfälle att få datorhaveri. Alla som haft det vet nog. Halva ens liv finns ju därinne. Och som om inte det vore nog så har mobilen pajat. Där har jag andra halvan, så nu håller jag på att återskapa halva mitt liv och det tar tid. Och den andra halvan är på reparation och det kan ta tre veckor.

Som tur är har jag fått lina och ny dator så nu kan jag åtminstone få ge några
synpunkter på Lizamias express aftonfabler. Det finns så mycket att skriva om dessa så allt får inte plats, men jag skall försöka få med så mycket jag kan. Först och främst. Ingrid Carlqvist. Läs hennes blogg idag, och hjälp till att samla in pengar i en fond för Osama och hans dotter, så han har råd att försvara sig mot miljonärskorna. Det är nämligen inte billigt att stämma någon i Sverige. Speciellt om du förlorar. Vilket pappan i "När blodsband brister" fick erfara när han försökte. Han hade inte råd att överklaga. Men ni som är pappor i vår situation, ni som är pappor, men inte hamnat där än, ni som är släkt eller bekanta med oss drabbade samt alla övriga som längtar efter sann jämlikhet och rättvisa. Sätt in pengar pengar på denna fond. Om så bara några tior. Här är hans egen historia förresten..

Jag tänker tillbaks till den dagen jag fick reda på att sanningen om Mia skulle ges ut. Jag tänkte ÄNTLIGEN...men undrar om den kommer att tigas ihjäl?....Och mycket riktigt försökte man, men det visade sig vara ett misstag. Och för oss som är PR utbildade så vet vi ju att det är en farlig strategi som sällan lyckas. Men människorna bakom det här projektet hade ju inte direkt valet, att göra det som står som nummer ett på krishanteringslistan, nämligen tala om sanningen. Dom flesta i projektet gömmer sig ju dessutom fortfarande, även om dom svettas. Vissa avslöjar sig själva i debatt i TV.   

Jag gjorde ett undantag igår och köpte Aftonbladet. Man var nämligen tvungen om man inte vill bli s k plusmedlem. Och den dag jag blir plusmedlem på Aftonbladet, är den dag kor flyger och rättvisan råder i världen. dvs jag håller inte andan.
Aftonbladet har nämligen gjort ett åtta sidor långt "hemma hos" reportage hos Mia där hon visar bilder på sig själv, sin familj, sitt hus som hon meddelar ligger i Tucson Arizona. Det står t o m att man ska ta highway 10 för att komma dit. Jag vet inte hur andra tänker? Och jag menar verkligen det för det mesta. Men om jag vore mordhotad av en hänsynslös psykopat som inte drar sig för att skjuta bäbisar i huvet med maskingevär (från gömda), så vetefan om jag hade varit så tänd på den idén. Men det är väl jag som är fånig kanske?

Några citat ur artikeln "Under många år tordes Mia inte ha några bilder alls. Hon ville inte lämna några personliga avtryck alls ifall "han" skulle dyka upp". "Han" dvs Osama dök dock aldrig upp. Han gifte om sig istället och fick tre nya barn. Han bor fortfarande med sin fru och sina pojkar. Inte dömd för någonting de senaste 21 åren.

Osamas äldste son kontaktade mig på Youtube när han sett filmen som jag lagt ut där. Han skrev följande:
"Tack så mycket för allt du gör . Vårat hemtelefonnummer är xxxxxxxxxxx . och min pappas email är [email protected]. tack så mycket du vet inte hur glada vi är,"
Låter det som en kille som är rädd för sin farsa, eller som en som verkligen älskar honom?
Mia varelsen
Men Mia gav aldrig Osamas dotter den chansen. Nu står hon i kvällspressen och påstår att alltihop är sant. Hon är ett stackars oskyldigt offer för en psykopatisk krigsförbrytare och massmördare. Och Aftonbladet själjer lydigt sim medicin och går på alltihop. Detta gott folk är varför jag slutat läsa kvällstidningar. Man blir sjuk i både själen och knoppen av att läsa dom. Jag säger inte att allt är lögn eller vinklat, men så länge en stor procent av det vi får presenterat som nyheter är det, så bör man undvika skiten om man vill hålla sig psykist och mentalt fungerande.

Jag kan t ex inte låta bli att undra varför man som redaktör och ekonomiskt ansvarig för en tidning skickar folk ända till Tucson Arizona för att få fram "sanningen", men inte ser sig ha råd att betala reseräkningen för en tripp tur och retur till Oxelesund och Nyköping?

"Jag vet faktiskt inte varför jag inte har något kort på Micke" Fortsätter Mia i intervjun. Varför skulle hon ha det? Hon har ju aldrig nånsin brytt sig om grabben. Inga julkort, inga födelsedagskort, När Micke första gången försökte kontakta sin mamma på telefon så slängde hon på luren. Men eftersom inte Aftonbladet anser det vara värt med bensinpengar till Oxelesund tur och retur får vi ju aldrig reda på sådana trivialiteter. Men Micke ska ju själv skriva ner sin historia och ge ut den. Det verkar ju vara det enda sättet att få ut den för övrigt. Tidningarna står inte på kö utanför hans dörr. Och i Debatt i TV blev han åtsagd att inte öppna käften. Jag har själv varit med i det där skämtprogrammet så jag vet att det går till så. Vad som får sägas och inte sägas regleras noga med varje deltagare innan.

Ja så där håller det på...bla bla bla. Jag hittade inte många sanna meningar eftersom jag är någorlunda insatt kan jag säga detta. En mening var dock helt riktig. "Bluffen stavas Mia" Inget mer att säga om den artikeln egentligen utom själva slutklämmen som "journalisten" lagt dit  "Alla ärr syns inte utanpå". Tror ni hon har tagit ställning i sakfrågan? Det är för övrigt synd att alla ärr inte syns utanpå för då skulle det bli tydligt vilka som misshandlas mest i det här konungariket, och vilka som är förövare. Skulle tro att fler män än kvinnor skulle se ut som frankensteins monster innan dom fyllt 40. Jämfört med mig är han rena fotomodellen.

I dagens Aftonbladet kan man få tillgång till 21 sidor dokument, men återigen kostar det 19 spänn. Jag vägrar att bidra till Aftonbladets vinst om det så bara är kaffepengar. Jag är tämligen säker på att dom där dokumenten redan finns att läsa på andra siter. Vad gäller dokument från försäkringskassan, socialtjänsten, domstolar och övrigt är det för mig, inte ett dugg konstigt att man kan lägga fram "bevis". Min dotters mor kan göra det mot mig med. Trots att jag aldrig rört fanskapet. Det är ju bara att gå till en förstående socialassistent och dra sin "elaka pappa" historia så kommer det ju att hamna i varenda dokument efter det. Tro mig gott folk, så går det till.  Här kan ni exempelvis läsa Nackas socialtjänsts handlingsplan vid våld i nära relationer. Är det någon som hittar ett ord om eventuellt kvinnliga förövare? Men jag skall gå igenom vartenda ett av Mias dokument så fort jag får chansen. det ska bli mycket intressant. Jag tror fortfarande sanningen vinner i tredje ronden.

Mia varelsenOch så har då "drottningen" behagat öppna munnen igen. Dagens kvällsposten har hon till slut erkänt att hon enbart och okritiskt gått på Mias story. Vilken journalistik! Ändå har hon mage att göra ner Monica Antonsson som faktiskt bedrev journalistiskt arbete innan hon skrev sin bok? "Mia står för sin historia, jag står för min roman"  Hoppsan, nu blev det en roman helt plötsligt.

"Min största farhåga när jag skrev boken "Gömda" var att människorna jag skildrade skulle ta skada av skriverierna. Att skydda mina uppgiftslämnare, framför allt Mia och hennes föräldrar, släkt, vänner och familj, var därför överordnat den rent dramaturgiska utvecklingen i boken."
Men människorna som du faktiskt skadade då? Inga farhågor där? Barnen? Pappan? Pappor? Muslimer? Nej, här luktade det både kvinnovåld, makt och stålar. De enda tre saker som kan ge lilla fröken fräken Marklund orgasm.

Micke valde hon bort. Precis som Mia gjorde. För att se till att inte familjen identifierades. Vad säger man? Undrar vad som är märkligast. Att det finns människor som Liza-mia, eller att så många går på dom? "men att skriva i boken att Mias make kommer från Norrland var aldrig något konstigt för mig. Luis, som han heter, påminde mig om männen runt omkring mig när jag växte upp: hygglig, stabil och tystlåten." Jag måste då undra varför Liza går på korståg emot fäder och män, om nu de män hon hade omkring sig då hon växte upp var så hyggliga. Förstår hon inte vad hon gör mot alla dessa män med sina falska skriverier? Om det nu finns män som hon faktiskt gillar, varför medverkar hon då till att göra dom rättslösa och kvinnor rättsimmuna? Önskar jag kunde fråga. Inga i Sverige har skadat barn i Sverige så mycket som Liza-mia. Dom har tvingat barn att skiljas från sina fäder, dom har fått män att begå självmord och skapat ungdomskriminalitet, drogmissbruk, ångest och elände. Och det som verkligen får mig att spy....Dom är fan stolta över det också.

Liza kallar oss som är kritiska till "hennes" sanning historieförfalskare och jämför oss med sådana som David Irwing som förnekar förintelsen. Snyggt...verkligen... Speciellt av henne som till stor del själv är ansvarig för den familje förintelse vi ser idag. Hur jag än vrider och vänder på det hittar jag inget annat ord.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Jag tycker det är skämmigt att lägga ut dockument som bara bekräftar vad hon hara saggt att hon känner. Hon har ju inte låtit någon utreda saken ordentligt, hon har ju flytt från plats till plats för att slippa bli ordentligt granskad och utredd.



    Det kallas bättre fly än illa fäkta.



    Hade hon stannat upp så hade myndigheterna kunnat konstatera att det ej förelåg något hot och Saras pappa hade kunnat få en chans att få visa att han var minst lika lämpad. Nu tog hon i stälet för att stanna och låta saken bli utredd. Hon påstod att hon var hotad. Ja Mia gjorde fel Loui gjorde ju oxå fel. Kanske det hade varit bättre om dom inte utnyttjat Hermon och dragit ner henne i förnedringen som Liza gjorde med hjälp av dom.



    Enligt artiklarana så var det på beställning av Socialtjänsten i Ludvika/Smedjebacken. - Något sådant har inte E Hermon fått papper på. Hon erbjöd gratis logi. Någon har i såfall förfalskat E Hermons namnteckning eller agerat över sina befogenheter. E Hermon har skrivit vad som föregicks i sin bok och det beviset på tidsaxeln borde man verkligen kolla upp för det visar vem mer än Mia och Liza som kanske agerat utifrån en "Politisk Agenda" om det nu fanns fler inblandade.



    Föresten så bör dom betala Telefonräkningen på runt 20.000 i samtal till leksakstillverkare i Ásien med ränta till Hermon.



    Kanske Louis kan idag prata ut och göra upp med det förflutna. Rensa ut samvetet.





    Leroy

    2009-02-14 | 19:54:31
  • Anders säger:

    Saxat från

    bloggvarlden.blogspot.com



    "Tittar man på hela historien utifrån, så ser man en kvinna som blivit miljonär på sina böcker, varit pensionär sedan hon var 28 år, och använt det sociala skyddsnätet för att förhindra en dotter från att träffa sin pappa. Och tvärtom."



    Det trista är att hon inte är ensam.

    2009-02-14 | 20:04:13
    Bloggadress: http://http:/bloggvarlden.blogspot.com
  • Rospiggen säger:

    Det är banne mig helt otroligt! Jag hoppas att det går att få till en fond åt Osama (jag är med och betalar!) och Silbersky som advokat, så vi kan få ett ordentligt stamp med foten i marken en gång för alla. Jag är less på Mia, jag är less på Liza, jag är fan less över huvud taget!

    Tänk om man hade vetat om det här drevet idag, då för två år sen när Levi ringde och Monica lyssnade. Hon ska ha pris för det här!

    2009-02-14 | 20:26:25
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Rospiggen säger:

    Så, nu har jag skrivit av mig inne hos mig hämtar andan men nog fasen är det konstigt, va? Hur kan Mia tro att samma upprapning av exakt samma saker (visserligen ackompanjerade av en del papper men ändå) ska göra någon skillnad? Hallå, Mia, vi har läst Monicas bok nu, vi har fått upp ögonen för feminismgrejen, vi har förstått hur fruktansvärt ofarlig Osama är osv. Vad tror hon egentligen? Nä, jag hoppas Osama lyckas stämma bägge de här damerna. Ingen annan har hittills granskat det Mia kommit med förutom länsrätten, där gjordes en koll och ser man på - Osama var inte ett hot!! Om nu Mia är rädd för att komma hem är det nog för att hon anar vad som kan vänta henne.

    2009-02-14 | 21:02:28
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Linda säger:

    Har egentligen inte mer att kommentera än att din bloggpost var väldigt bra.

    2009-02-14 | 21:44:29
  • Daniel Nilsson säger:

    Håller med föregående talare Linda. Mycket bra bloggpost!

    2009-02-15 | 00:39:43
  • daddy säger:

    Tack.



    Det grosserar visst vinterkräksjuka nu hörde jag. 100.000 svenskar ligger över toastolen för närvarande. Men Jag tror artiklar som dessa kan ha med saken att göra. Det finns elaka virus i stora varianter också, och här har vi två sällsynt elaka varianter.

    2009-02-15 | 02:00:09
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Marisol säger:

    Håller med, man vill spy när man ser AB:s agerande och dessa två damer. Äckligt!!!

    Du är hård i dina texter, men det är bra.

    Anmälde intresse för att bidra till en fond för Osama. Hoppas den sätter igång, nu har det gått för långt. Han gjorde dumma saker i sin ungdom, men vem har inte gjort det?? men LM anlitar minsann Salomonson, som har gjort dumma saker för inte så länge sedan... Där kan man se hur konsekvent hon är..

    Och nu skyller de på varandra:

    "Det är hennes bok" och "det är hennes historia". RUTTET är vad det är!!! det är som två kriminella som skyller på varandra, och det är klart, de har dödat SANNINGEN!!!

    2009-02-15 | 03:28:32
  • Anton säger:

    Detta stod som kommentar på Unni D´s blogg såg jag idag.



    "Bra skrivet. Men bara för att förtydliga. Mia sa i Aftonbladets chat att tolken hade översatt "kammarrätten" till "letter from the Swedish Supreme Court", under asylförhandlingarna. Och handlingen var ett "letter", för att beslutet var skickat i ett brev till Mia.



    Eftersom detta "beslut" verkar vara huvudanledningen till att Mia fick asyl, och då det de facto är en felöversättning, så erkänner Mia indirekt att hon har fått asyl på falska grunder!"





    Tänkvärt tycker jag.. borde följas upp av kunniga på området!



    //Anton



    2009-02-15 | 14:03:53
  • L.P säger:

    Citat:



    Postat av: daddy

    Tack.



    Det grosserar visst vinterkräksjuka nu hörde jag. 100.000 svenskar ligger över toastolen för närvarande. Men Jag tror artiklar som dessa kan ha med saken att göra. Det finns elaka virus i stora varianter också, och här har vi två sällsynt elaka varianter.



    Citat:slut:



    Kan bara instämma med ditt inlägg,Daddy,även om jag klarat mig från sjukdomen,så märker jag av en sur smak i munnen,när man läser om dessa personers agerande,och ovanpå detta så smeker media dem medhårs.........



    Detta visar ju på att media ser saken endast utifrån eget persektiv,vilket jag upplever som ytterst obehagligt!!!



    Mvh L.P



    www.pappa-barn.se



    Vi arbetar för barns rättigheter till båda sina föräldrar,kom med du också,och gör din röst hörd!!!



    2009-02-15 | 14:05:09
  • Rospiggen säger:

    Anton, jag såg din kommentar inne hos mig. Det faktum att Mia kom från Chile innan USA visade på att asyl i USA inte var nödvändig. Det här med asylen är konstig också eftersom Luis är pappa till Dennis men ändå var det de tre som i så fall fick asylen medan Luis inte. De kom som familj, far och son, men det känns skumt det hela.

    2009-02-15 | 14:45:35
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Ramona Fransson säger:

    Hej Daddy



    Ett mycket bra citat från www.livet.se/ord



    Bättre att bli utskälld för att man säger sanningen

    än älskad för att man ljuger.

    Berit Åse. Norsk politiker socialprofessor född 1928



    Håller fullständigt med Berit Åse.



    Bra skrivet Daddy!



    Mvh

    Ramona

    2009-02-15 | 15:32:43
    Bloggadress: http://www.anomar-forlag.se
  • carstoned säger:

    Alltså, ni är kanske inte medvetna om att Monica själv förbjöd sitt ex att träffa sina barn???



    varför skriver ni inget om det då??

    2009-02-15 | 17:03:43
    Bloggadress: http://carstoned.blogg.se/
  • daddy säger:

    Jag förstår mig inte på dig Carstoned. Åt ena hållet ena dan och andra den andra dan. Kan det vara så att du så hemskt gärna vill att Mias historia ska vara sann så att du låter dig luras av Aftonbladet?



    Jag har inte skrivit något om Monicas eventuella umgängessabotage därför att jag inte någonsin har hört någon nämna något om det förut.



    Men om du sitter på fakta så varför skriver du inte om det själv? Du verkar ju i alla fall hata henne tillräckligt. Om du vill ha ett gott råd som även jag har fått. Tona ner överlägsenheten i ditt skriveri. Ta fram lite mer ödmjukhet så kommer människor att ta till sig det du skriver. Men när du pratar om att stening är för lindrigt så hoppas jag att det bara är ungdomligt oförstånd.

    2009-02-15 | 17:24:27
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Lou säger:

    Yttrligare en läsare som ofta går in och läser din blogg. Du skapar många tankar och funderingar, jag är nog en av de få som har turen att ha en bra relation med mitt ex. Barnen först och främst.

    mvh

    Lou

    2009-02-15 | 19:54:26
  • Hosanna säger:

    Bra. Tack.

    2009-02-15 | 21:27:43
    Bloggadress: http://hosannas.info/wordpress/
  • carstoned säger:

    Postat av: carstoned

    Okey jag måste fan vara ärlig. Jag vet inte ett piss om Monica Antonsson och hennes karl och deras ungar.



    Så jag ljög och eftersom jag inte vill vara som dessa galna ljugande feminister så erkänner jag att jag ljög. . Korsfäst mig eller skriv en bok om mig.



    Hursomhelst, jag tycker inlägg som ovan är intressanta och du vet att vi delar åsikter inom just detta ämne.

    2009-02-16 | 01:04:39
    Bloggadress: http://carstoned.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Kanske en del svar om detta går att finna här:



    http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=101&bet=1991/92:104



    Men vad hjälper det Bröderna Valette?



    : http://missingvaletteboys.blogspot.com/



    Lite konstigt är ju att man hamnar i Oxelesund åter igen. ?



    När jag sökte på Valette så hamnade jag på träffar utifrån en blogg i Oxelesund?



    Hoppas att kidnappning inte skall löna sig i något fall.



    Barnen skall beaktas, utredningar som gjorts skall respekteras. Föräldra skall ges chans och möjlighet.



    Man skall inte ta.



    Man skall ge.



    Leroy

    2009-02-16 | 22:27:14
  • Leroy säger:

    Altså: Vad håller man på med i Oxelesund:





    "Försvunna Barn / Missing Children

    We are trying to find Frank and Andre Valette, they are beeing hidden by their mother Ann-Louise Valette. Their father George Pesor has custody of the boys, the mother has now lost all her parental rights due to the kidnappning of the boys. Vi försöker att hitta Frank och Andre Valette. Pojkarna är gömda av sin mamma, Ann-Louise Valette. Pojkarna bor med sin pappa, George Pesor i Australien. Mamman har pga denna kidnappning anhållen i sin frånvaro.

    URL: http://missingvaletteboys.blogspot.com/

    Atom/RSS: Atom/RSS

    Bloggen startade: januari, 2008

    Ort: Oxelösund

    Proffs/privat: Privat

    Kategori(er): Föräldraskap och barn > Aktuella evenemang

    "



    Lås gärna hans ansträngningar för att barnen skall få återförenas med sin far utifrån dommar mm.



    Leroy

    2009-02-16 | 22:31:37
  • tabitha säger:

    varför är du så insatt i det här med mia och gömda? känner du henne och familjen? eftersom du påstår dej veta så jäkla mycket.. jag undrar, varför skrev monica antonsson en bok utifrån vad två av mias ex-karlar sa? varför kontaktade hon aldrig mias föräldrar och syskon? neej just det, hon ville "lämna dom ifred".. jag tycker det är patetiskt att antonsson påstår sej veta nått, hon är bara en kärring som vill dra nytta av nån annans lidande!

    2009-02-19 | 01:43:48
  • daddy säger:

    Varför frågar du mig saker när du vet svaret själv??



    Och frågar du mig verkar inte Mia lida så mycket därborta med sitt miljondollarshus och feta bankkonto..



    Dom som lider är hennes barn, speciellt hon som blev bestulen på sin far. Hon har fått någonting stulet från sig. Något som var hennes och som aldrig kan betalas tillbaks. Varför förstår inte ni feminist nötter det?

    2009-02-19 | 01:51:24
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: