daddys

Beware the fury of a patient man

Varför inte alla förstår daddy

Kategori: Jämställdhet

borderline womenDet kom en kommentar som slog knock på mig i all sin klarsynthet och klokskap. Därför ändrar jag hastigt och lustigt min plan för bloggen idag och skickar det som jag hade tänkt att skriva om till Newsmill istället. Det inlägg som postats av signaturen "Norrlänningen" var så skönt för min plågade själ att läsa att jag vill dela det med alla som läser bloggen, men kanske missar denna kommentar. Detta är en av mest insiktsfulla kommentarer som kommit in på denna blogg trots att den stora majoriteten av alla som skriver här är förstående och kloka människor. Det Norrlänningen beskriver är min verklighet. Han gör det på ett sätt som inte är svårt att förstå. Men kanske detta enbart gäller oss drabbade? Det är en av de saker som är svårast för mig att förstå, trots alla obegripligheter som drabbat mig.  Att det ska vara så svårt t o m för min närmaste familj att förstå vad jag går igenom. Jag skall ändra färgerna på bloggen till ljus bakgrund och svart text igen. Detta var samtliga som kommenterade eniga om. Jag lyssnar. Det kommer att göras så fort tiden tillåter. Därmed lämnar jag över scenen till dagens gästskribent:

Varför inte alla förstår Daddy är för att dom inte sett nakna sanningen i vitögat, saknar kunskap i vad grav osund narcissistisk störning är. Jag fattade inget heller i början trots att jag sett tecken på underliga beteenden innan med mitt ex. Om vi vänder på steken att pappan gör på samma sätt...ja då är risken stor att pappan förlorar ändå för inte kan ju en mamma misshandla pappan eller sina barn. Efter alla falska inviten, systematyisk försummelse, kränkningar mot barnen, utpressningar av dyligt, hot, stölder, egenmäktigt förfarande you name it... gjorde jag anmälan till Polis som sedan vände om allt innan de kom på papper till ett simpelt förtal som lades ner direkt. Jag ringde då polis chefen och frågade vad dom håller på med som då sa att skit i mamman, gå vidare i livet!!??.

Ok..men barnen då? ska jag inte ha nån del av deras uppväxt, ska dom leva med falska påståenden om sin far,lära sig att ljuga & bedra, misshandlas fritt på öppen gata, lemlästas i grund & botten, har inte barnen rätt till sin fader???? Är lagarna bara till för mammor?? och för att skydda brottsliga kvinnor?? Mamman gjorde anmälningar på mig innan..då var de minsann förhör etc som tillslut lades ner då jag hade allt inspelat och då hon inte vågade stå för sina anmälningar vilket är ett brott i sig.
fatherless children

Så lätt för en mamma att fantisera, gapa, skrika för att sedan tillsammans med rättsystemet gömma sig bakom barns ryggar och låtsas vara ovetande. När pappan sedan får nog & tar upp problemet med soc säger man..tyst...tänk på barnen etc (för att klara sina egna rumpor). När man då inte får gehör från varken Polis eller soc går man ut i media. Då står ovetandes godtrogna blinda svenssons eller allehanda "experter" och tror sig vara profeter som bara sett ytan av korruptionen som finns i sverige och som redan är hjärntvättade av myndigheter osv..tyst! ..tänk på barnen blir de återigen!.. Knasig pappa som går ut i media med detta som inte tänker på stackars barnen osv..

Är inte de bättre ordentligt "skrika" ut detta för hela världen istället så att öppen misshandel av barn i dagens sverige inte ska få fortlöpa? För regelrätt misshandel är detta och sålänge ingen vaknar eller sätter ner foten tar de aldrig slut.. Vi svenskar låtsas vara så duktiga på galor med rädda barnen trams osv, men egna barn skiter vi fullt fasen i sålänge de inte är egna barn som drabbas. Istället försöker man skrämma pappor till tystnad vilket kanske funkar på många, men de biter banne mig inte på mig! för jag har ett ansvar över mina barn!.

En viktig detalj som de flesta myndigheter verkar blunda för och alla dessa "ego" personer är att barnen har rätt till båda föräldrarna lika mkt på lika villkor. Med kunskap & grundligare utredningar direkt från bådas håll kan mkt besparas gentemot barnen. Rätten har inget med detta att göra överhuvudtaget! Skolbänken gäller för socionomer med tung inrikting mot pas, narcissism och även fördjupning i att kunna läsa av barns beteenden ordentligt, förstå hur barn agerar & reagerar när dom blir utsatta. Jag förstår Daddy till 110% eftersom jag själv sett verkligheten om man råkar ut för en manipulerande, projicerande psykiskt sjuk mamma som enbart tänker på sig själv och vill "hämnas för sin svartsjuka etc".

buddyMamman kan i godan ro dra valser för att sedan kamma hem storkovan i bidrag, mysa me chips i soffan med flinet i ansiktet medans pappan håller på att gå i konkurs, sliter som ett djur för att hävda sin rätt gentemot barnen och för att skydda sina barn mot misshandeln som rättsystemet bidrar till. Mamman dikterar hur allt ska vara medans pappan är den som måste försvara, förklara sig. Jag har försökt samverka på alla möjliga sätt, även fölåta knasbollen, men de funka inte det heller då det återigen blev nya trakasseri anmälningar bakom min rygg etc,etc.

När soc erbjöd sig utredning efter alla falska anmälningar kvinnan gjort välkomnade pappan varmt detta men då ville inte mamman medverka så då vart det ingen utredning. ojoj Kort därefter begär modern interimistiskt för att undkomma utredning som då bygger på en (snabbupplysning) på en halvtimmes besök hemma hos vardera med en snabb kopp kaffe. Barnens bästa...jojo (fasad snack)

Personer som tror sig vara guds allmose saknar bara förstånd & kunskap i detta och hur sverige verkligen fungerar om man råkar ut för pas, sjuklig narcissism. De finns säkert förnuftiga på soc oxå, men det är få som har verklig kunskap om detta och som vågar sätta emot för att inte hamna i kläm själva av okunskapen eller medvetet kvinnovälde på socialer. Jag vet hur de känns att se sina barn grovt utnyttjas som dessutom vill ha pappans hjälp, men pappan kan inget göra mer än se på misshandeln som fortgår för att inte straffas ytterligare då man försöker hjälpa barn. Den personen som talar om för mig att de är bara skita i barnmisshandel och gå vidare i livet är ju lika kriminell & hjärtlös som misshandlaren själv.

Dessa borde utsättas för samma sak så ska vi se vad som kommer ur munnen på den personen. Jag håller med Daddy...enda sättet att stoppa sånt här är att få ut kunskap till allmänheten, helst i alla nyhets kanaler & tidningar med STOR TEXT & STORA RUBRIKER. Ps: kan tillägga att barnens mormor jobbar på soc, i annan ort som mamman kört snyft historier för givetvis i separationen som hon redan innan ljugit för hela sitt liv i allt då navelsträngen ej är avklippt. Mormor sa vid ett tillfälle i början...vi får väl se med ett leende på munnen & så kom anklagelser flödande in på soc. Nu skall våra barn "skolas" upp i samma fotspår som mamman hur man tar sig fram i vårt fosterland Sverige. punkt & slut Tack & hej Lever Pastej!

Tack själv!
Du får gärna kontakta mig på mailen för fortsatta samtal.

//daddy

Kommentarer

  • Rospiggen säger:

    Ja, herregud! Soc är medbrottslingar i allra högsta grad! Bra skrivet, du norrlänning!

    2009-05-14 | 14:40:49
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Anonym säger:



    Min narcissistiska pappa lyckades redan på 70-talet manipulera alla och tog mig från min mamma och PASade mig (jag fick åter kontakt med henne som 15 åring men då var det "för sent" sas). Jag har idag kontakt med flera mammor och pappor i liknande situation som Norrlänningen.



    Men personligen tror jag det är bättre att göra detta till en fråga om "sjuka" individer istället för att göra samma misstag som könsmaktsordningsfeministerna.



    http://www.narcissism.se/



    2009-05-14 | 14:48:35
  • Anonym säger:



    Redan på 70-talet lyckades min narcissistiska pappa manipulera alla och tog mig från min mamma (återfick kontakten med henne när jag var 15 år men då var det "för sent" sas). Har idag kontakt med mammor och pappor som är i liknande situation som "Norrlänningen" Och ja kunskap saknas!



    Men tror personligen att det är bättre att göra detta till en fråga om "sjuka" individer istället för att göra samma misstag som könsmaktsordningsfeministerna.



    http://www.narcissism.se/







    2009-05-14 | 14:54:19
  • Moa säger:

    Tack för en användbar hemsida :narcissism.se.

    Absolut ska man se mönster i den här våldet som har med personlighetsstörningar att göra och inte med kön. Det ter sig uppenbart och logiskt när man väl lärt sig och förstått. (Måste detta alltid ske den hårda vägen?)



    Men hur ska man sprida denna kunskap om personlighetsstörningar? För mig blev logiken uppenbart när jag - efter att ha lämnat ett ytterligt destruktivt förhållande med psykiskt våld - träffade min nuvarande make. När vi jämförde våra berättelser var det så mycket som var lika. Hans fd. och min fd. hade använt samma strategier till stor del och en hel del olika också.



    Nu har jag en avslappnad relation till mina barns pappa och vi delar vårdnad och har aldrig behövt gå till familjerätten. Hans fd. däremot har nått till den gravsta formen av PASning. Hennes våld har inte slutat.



    Bra skrivet av norrlänningen. Vi behöver samla människor som ser och förstår dessa mönster. Finns där forum för det? Det närmsta jag funnit är PappaLiv - som inte gör skillnad på om du är man eller kvinna.

    2009-05-14 | 15:12:19
  • daddy säger:

    Min blogg fungerar ju som ett forum på ett sätt, även om man inte kan starta egna trådar. Flashback är ett hyfsat fritt forum där precis allt diskuteras. Men inom en snar framtid tror jag att det kommer att dyka upp fler alternativ.

    2009-05-14 | 15:45:05
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Adam Weisshaupt säger:

    Jag känner igen mig i norrlänningen och även Daddy´s historier, efter några terapi timmar med mitt ex så ville hon inte fortsätta trots att hon rekommenderades 2 års terapi!?

    En psykologvän som arbetade på min skola visste om min historia och lyssnade på mig en gång vid ett långt samtal. Historian kunde man dra karbonkopia på betr. Daddy´s och norrlänningens...

    Han gav mig ett boktips som förklarade mycket, den heter "men jag då?" skriven av : Sandy Hotchkiss.

    Ofta så tror jag att kvinnor som rymmer med sina barn har en femårings känsloliv och psykologin blir därefter, svartvita saker händer och man känner sig som "frisk" otroligt svag. Man åker berg och dalbana med upp och nedgångar, man känner sig som om man går på äggskal. Om psykoterapeuter fick vara med vid vårdnadsutredningar så skulle 95% av fallen sluta på ett annorlunda sätt, helt säkert.

    Kämpa Daddy och norrlänningen! vi står med Er tills Sverige åter en dag blir ett bra land för barn att växa upp i..

    2009-05-14 | 15:57:37
  • Anonym säger:



    Två andra mycket bra böcker som skrivits för de som drabbats heter "Vardagens osynliga våld" Och "Hotande närhet"



    2009-05-14 | 18:26:42
  • Alexis säger:

    Intet nytt under solen: "Emancipationens (här menas den kvinnliga) förkämpar hafva, som vi redan nämnt, ej stannat vid frågor af rent social beskaffenhet; de hafva äfven gripit öfver på naturvetenskapens område och framställt qvinnan som den högsta och mest fulländade organism i naturen. ´Mannen är blott djurens urbild." Skrivet av en tysk i boken Qvinnan", utgiven 1881. Det är där vissa genusprofessorer hittat sitt enorma vetande?

    2009-05-14 | 18:34:40
  • Sofian säger:

    Om man har en person med dylika problem i sin nära omgivning, så tenderar man att bli väldigt ensam, för det är tycks omöjligt för andra att förstå vad som pågår, det går utanför fantatin och det möjligt tänkbara. Är man medveten om vad man varit med om då vet man direkt när man stöter på det igen, man förstår och vet hur det hela hänger ihop. Domstolar, de tycks inte förstå vad dt handlar om, men det börjar bli dags nu, för alla inblandades bästa.

    Personen i fråga ska ställas inför konsekvenserna av sina påstående och sitt beteende. De ska korrigeras när de har fel och inget får lämmnas öppet för olika tolkningar. Det ska inte sopas under mattan för att de sköra personer, det blir bara värre i längden. De behöver stöd i att leva i verkligheten.

    2009-05-14 | 20:32:42
  • Tommy Jonsson säger:

    Jag delar Norrlänningens, Daddys med fleras erfarenheter. Det är fråga om en oerhörd psykisk och fysisk misshandel som barnet och oftast fadern utsätts för med politiker och myndigheters goda minne.

    Jag har dock glädjen att informera om två vårdnadstvister med umgängessabotage, Parental Alienation, PA som snabbt nyligen avgjordes i domstol med att fadern i dessa fall fick vårdnden om barnet.

    Utredningen i dessa fall samt dommarna hoppas jag inom kort kunna redovisa på nätet.



    För vidare information tillskriv:

    [email protected]

    2009-05-14 | 21:18:01
  • daddy säger:

    Mycket goda nyheter Tommy. Skedde detta här i Sverige?

    Jag trodde inte ens att svenska myndigheter accepterat PAS som ett begrepp?



    Håll mig uppdaterad är du snäll.

    2009-05-14 | 22:11:51
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Pensa säger:

    Otroligt bra och träffande skrivet av norrlänningen. Och nog behöver detta skrikas ut över vårt land. Frågan jag ställer mig är (med vetskap om dessa socialtanters medvetandenivå) om de när de känner sig hotade och ifrågasatta blir ytterligare förnuftsblockerade och "straffar" pappan med sina maktmedel. Jag skulle så gärna vilja att det går att vara sann och rak i all kommunikation, att känslor hos makthavare inte får styra över förnuftet men tyvärr fungerar det inte så. Mitt hjärta säger ja till Daddys klarspråk om hur socialtjänsten beter sig i vårdnadsärenden och framför allt i hans eget. Min hjärna säger: Var lite försiktig så att det inte slår tillbaka på dig själv. Men till syvende och sist- det måste bli hjärtat som vinner! Sanningen skall göra eder fria.

    2009-05-14 | 23:33:36
  • Pensa säger:

    Otroligt bra och träffande skrivet av norrlänningen. Och nog behöver detta skrikas ut över vårt land. Frågan jag ställer mig är (med vetskap om dessa socialtanters medvetandenivå) om de när de känner sig hotade och ifrågasatta blir ytterligare förnuftsblockerade och "straffar" pappan med sina maktmedel. Jag skulle så gärna vilja att det går att vara sann och rak i all kommunikation, att känslor hos makthavare inte får styra över förnuftet men tyvärr fungerar det inte så. Mitt hjärta säger ja till Daddys klarspråk om hur socialtjänsten beter sig i vårdnadsärenden och framför allt i hans eget. Min hjärna säger: Var lite försiktig så att det inte slår tillbaka på dig själv. Men till syvende och sist- det måste bli hjärtat som vinner! Sanningen skall göra eder fria.

    2009-05-14 | 23:50:17
  • Tommy Jonsson säger:

    Ja umgängessabotagen, Parental Alienation-fallen har inträffat här i Sverige i två av de tre utredningar som gjorts av Lena Hellblom Sjögren. Det finns inget hinder för att det inträffat också i flera andra fall.

    Man behöver heller inte känna till PA och diagnosen på barnet, PAS, för att veta att det är ett övergrepp på barnet och faderns rätt till en vettig relation.

    2009-05-14 | 23:51:49
  • Leroy säger:

    Tommy J,



    Det låter bra att saker får flyta till ytan hoppas man verkligen så att sånt här inte behöver utspela sig offentligt mer. Att barnen får, att soc sätter ner foten på ett tidigt stadum är A och O o att det får handla om vilja, lämplighet och förmåga och den faktislt får en ärlig chans att vli prövad o utredd. Opartiskt.



    Leroy

    2009-05-15 | 00:49:30
  • Mikael Karlsson säger:

    I Sverige är inte PAS "Föräldraalination" Medicinskt bevisat. "Godkänt" Det finns inget som kan utredas i saken "När det kommer till FAMRÄTTEN". Det finns inga metoder inom familjerätten omkring PAS. Lena Hellbom har visst skrivit ett par rader om PAS, Men de e allt, Hennes Skrivelser är baserade på utomstående uppgifter från andra skrivelser.



    Jag har läst hennes lilla skrivelse men det var länge sedan. Och kom för FAN inte och säg att PAS endast utförs eller mestadels utförs av Kvinnor.. Det var Pappa-Barns enda försvar för ett eller två årsedan. Man hade inget bättre i sin agenda att peka på Pappors rätt och valde därför att göra en egen tolkning på PAS. Likt Kvinnojourerna och ROKS gör sin egna tolkning på Kvinnofrid och Kvinnomisshandel.

    2009-05-15 | 00:53:48
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Lena Hellblom Sjögren har skrivit mer än ett par rader om PAS. PAS utförs av både mammor och pappor. Och jo, mammor är i stor majoritet bland förövarna. Det finns gott om internationell statistik som visar det. I USA har nyligen två fall avgjorts där två mammor förlorade vårdnaden pga PAS. Där aktualiserades frågan då en pojke på 11 år sköt sin pappa till döds, pga att han led av PAS.



    I England nyligen drabbade samma öde en mor som dessutom fick tre års besöksförbud. Att det är mest mödrar som utför denna psykiska misshandel på barnen betyder inte Mikael, att kvinnor är ondare eller grymmare än män utan snarare på att dom även är i stor majoritet när det gäller vårdnad och boende. Sen när det gäller vissa personlighetsstörningar som borderline är det vanligare bland kvinnor, medan andra störningar är vanligare bland män. Vi skulle alla tjäna på att det forskades mer på dessa och att vi kunde hitta effektivare metoder att både diagnostisera och behandla. För en människa som har borderline kan visserligen bete sig samvetslöst och flina den förlorande föräldern rätt i ansiktet i ren skadeglädje (tro mig). Men man får inte glömma att denna störning innebär ett mycket svårt lidande för den drabbade. Jag vill påstå att det egentligen är ett rent självhat det handlar om. Ett självhat som är så starkt att man blir tvungen att ha någon som älskar en så man inte går under. Man blir en kärleksvampyr som aldrig släpper sitt offer förrän man hittar ett nytt.



    Ett nyfött barn blir nästan alltid offer för föräldrar med denna störning. Våra myndigheter måste se detta. Vilja se det åtminstone. Annars kan dom aldrig någonsin åter bli trovärdiga vad gäller frågan om "barnens bästa" som dom tjatar om.



    Jag blir lite nyfiken Mikael. Du attackerar dom som skriver om fäders rättigheter här. Ofta mycket hårt, medan du försöker att föra en diskussion med människor som tycker epitetet feminist försvarar deras rätt att kontra med epitet som "bitterkukar" och annat. Människor som uppenbarligen vill hindra mig och andra här att diskutera de frågor som den här bloggen handlar om genom barnsliga påhopp, förlöjliganden och en dryg överlägsen attityd. Ser du inte det?



    Har du blivit så illa behandlad av andra pappor att du vänder dig emot hela rörelsen? Hos människor som Malla kommer du inte dock att hitta stöd i din kamp för jämställdhet. Visst kan du få upptäcka det själv vad det lider, men varför slösa bort dyrbar tid?



    Jag startade denna blogg en gång i ett annat liv då jag trodde det skulle gå att föra en sansad och fruktbar debatt om jämställdheten. det som dock blivit mer och mer tydligt under det senaste året är att detta inte är en fråga som är öppen för debatt. detta är ett krig som utkämpas i en tyst och osynlig verklighet där offren inte får höras eller synas. Du vinner ingenting på att stryka fienden medhårs. Det har jag lärt mig efter tre år. Skulle inte tro att det kommer att fungera för dig heller. Ju fortare du väljer sida desto bättre. Detta är inget krig mellan kvinnor och män. Det är ett krig mellan vakna och kloka människor som törstar efter jämlikhet och rättvisa, och den andra sidan som till varje pris vill förhindra det. Låt dig inte luras av deras vackra paroller. Feminismen (och då menar jag den som är representerad i varje parti och på varenda mediaredaktion i vårt land, dvs den radikala) har inte ett piss med jämställdhet att göra. Dom har inte gjort ett enda dugg för kvinnor de senaste 40 åren. Stå och gapa om att allt är orättvist är det dom duger till. För det får dom hutlöst bra betalt. Vad gör det i det läget att människor krossas och får sina liv förstörda. I krig måste ju några offras, eller hur?

    2009-05-15 | 03:19:33
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Ulf Andersson säger:

    Väl talat, daddy.

    Jag menar det.





    Hälsningar från Uffe

    2009-05-15 | 06:36:31
    Bloggadress: http://www.dads-r-us.se/
  • Malla säger:

    Du är fan helt otrolig Daddy..



    Återigen gör du anspråk på att känna mig..



    I sak tycker jag att du har rätt.. Metoderna du arbetar med är helt bakvända enligt mig.



    Du har kallat mig både det ena och det andra.. Släpp! Det är du som angivit tonen.. Sluta var martyr!



    Jag tror att min erfarenhet kan vara till nytta för för de som är mottagliga. Och det handlar inte om feminism.. Det handlar om humanism. Och att våga se att det här är ett problem, som alltid drabbar barnen..



    Och jag ska säga dig att det hamnar väldigt många människor här som är fulla av bitterhet, skyller allt på den andra partnern eller på soc.. Kan man läsa och följa en text, ett människoöde så finner man ganska många avarter här som borde få dig att reagera. Jag finner vissa så sorgliga att det inte ens är möjligt för mig att peka ut dem. Men helt klart är det många barn som far illa av båda sina föräldrars betenden. Dessa bemöter du knappt.. Varken positivt eller negativt. Sorgligt..Verkar inte finnas så mycket huanism när det gäller..



    Dra inte in mig som ett argument varken här eller där om du inte vill ha svar.. Och sluta tro att du känner mig och mina åsikter. Du har visat synnerligen svag läsförståelse i vad jag skrivit och du har misstolkat allt i eget syfte..



    Tjingeling..



    Mallasedinegnarollbralla

    2009-05-15 | 07:05:47
    Bloggadress: http://desperatenotwives.blogspot.com
  • kicki säger:

    Att det fortfarande ska vara så svårt att sätta barnens behov i första rummet! Barnen har behov av en bra relation till båda föräldrarna (och deras respektive föräldrar/syskon osv). Det framgår också tydligt av Föräldrabalken att boendeföräldern har ansvar för att barnet får en bra relation till umgängesföräldern. Då borde egentligen saken vara klar, den som saboterar umgänget borde förlora boendet. Jag vill inte se det här som en könsfråga utan enbart se till barnets bästa och det är tråkigt, minst sagt, att socialtjänsten agerar som de tydligen gör. De, om några, borde ta barnens parti och tydligt markera att barn behöver både mamma och pappa. Som mormor/farmor tycker jag det är fantastiskt med alla engagerade fäder som finns idag och jag hade önskat att mödrarna uppskattat det. Vid min skilsmässa för många år sedan fick jag kämpa för att barnen skulle få ha en regelbunden kontakt med sin pappa och skulle ha varit glad om han (som ni pappor av idag) verkligen önskat ett bra umgänge med barnen.

    2009-05-15 | 08:17:48
  • Tommy Jonsson säger:

    Lena Hellblom Sjögren har skrivit många artiklar och böcker."Hemligheter och minnen" Att utreda tillförlitlighet i sexualbrottmål, Den boken säljer jag åt henne för 480:-.

    Dessutom deltar Lena Hellblom Sjögren som en av 24 vetenskapsmän i boken "The International Handbook of Parental Alienation Syndrome".

    PAS kommer att skrivas in i DSM IV och det blir då en Disorder dvs PAD.

    VSG

    [email protected]

    2009-05-15 | 09:02:29
  • Jumo säger:

    Mycket bra skrivet, det är en verklighet alldeles för många pappor känner igen! jag har tyvärr den erfarenheten, det tär och är enormt destruktivt, jag har tappat tron på rättvisan! // J

    2009-05-15 | 09:26:47
    Bloggadress: http://jumo.blogg.se/
  • Maria säger:

    Apropå förfallet i svensk rättsäkerhet läs Anna Ekelunds krönika i AB.



    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/annaekelund/article5142026.ab

    2009-05-15 | 09:34:32
  • Mikael Karlsson säger:

    Tommyt, Nej Tack, Jag vill inte ha den boken för 480 spänn. Daddy, Njaaa... Studier i Usa hit, Studier USA dit.. ÄR det inte relevant vad som sker i vårat land mer än vad det är som sker i ett land byggt av dubbelmoral.



    Jag vill inte vara taskig daddy, Men det enda som händer här är att du lyckats samla ett gäng "Misslyckade" män som nu hittat sin gud. Guden det är du Daddy, För att du kan uttrycka dig i text mer än vad de själva kan. För vad du än säger nu Daddy, Så kommer dina anhängare att sitta här och skriva "Bra skrivit, Du vet hur man ska ta dem" etc etc.. Oavsett om du så tvärnitar och skriver att alla män är skit,... För de bryr sig inte om vad du skriver, Bara du skriver.



    Vad jag inte heller förstår är varför dessa män som sitter här och yrar inte är med aktiva i till exempel Pappa-Barn eller Pappaliv. Dom vill ju göra papporna till envoldshärskare över tvistefrågor, Varför stödjer ni inte dem med högre skälla... Jag fattar inte.. men det ska väl inte en sån som jag göra.

    2009-05-15 | 09:45:53
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Tommy Jonsson säger:

    Jag är med i en grupp "PAS i Norden" som vill anordna ett seminarium om PAS på Linköpings Universitet och i Riksdagshuset.

    Vi behöver bli flera som jobbar med detta. Anmäl er till mig.

    2009-05-15 | 09:50:28
  • Tommy Jonsson säger:

    Mikael jag uppfattar inte detta som ett könskrig mellan man och kvinna som några feminister vill ha det till.

    Vi är många flera som vill ha jämställdhet kring vården av barnet i sann humanistisk anda.

    Att alienera ett barn kan också utföras av en biologisk far så det har du helt rätt i Mikael.

    2009-05-15 | 10:01:13
  • Tommy Jonsson säger:

    Styckmordsmålet startades av Thomas Allgens fd som utnyttjade deras gemensamma dotter till att påstå att dottern varit med då da Costa ritualmördades.

    Ett fall med umgängessabotage och Parental Alienation.

    Tack Maria för hänvisningen och Anna Ekelund för krönikan.

    Detta torde vara ett av det mest omskrivna fallen av umgängessabotage eller Parental Alienation, PA

    2009-05-15 | 10:30:46
  • Tommy Jonsson säger:

    Varför vill inte alla inse Ranjas utsatta läge? Hon har en far som hon älskar. Varför skall hon inte få fortsätta göra det?

    Känslomässiga störningar etableras i åldern 0 till 6 år. Ska hon också uppfostras till en manshatare?

    2009-05-15 | 10:36:44
  • Malla säger:

    Hmmm.. Tommy Johnson..



    Nu var väl inte styckmordsärendet direkt uppkommet pga av en PA-störd mamma.. Vad jag vet så var det massor av "allmänhet" som snarare stod bakom skeendena i denna tragiska historia. Konstigt att du direkt kopplar PA till de "vidriga följderna" av massmedia, kvinnogrupper, polis, åklagares misstag... Det är som om du riktigt gottar dig i tragiken som blev för både barnet pappan och mamman. Osmakligt!



    Med den bakgrunden som just detta mål skapade så vore det väl snudd på sjukt av en förälder att lämna sitt barn till en människa som stod anklagde för det denne person gjorde. Trots allt blev de ju inte friade från styckningen. Och att själv avgöra om det är bäst att lämna barnet till en så´n förälder eller ej, måste vara oerhört svårt och förvirrande.. För den andra föräldern. För delat föräldrarskap krävs 2 sunda föräldrar... Jag skulle nog i ett så´nt fall ha oerhört svårt att själv veta vad jag skulle tro eller hur jag skulle handla... Att dömma mamman, i detta fall visar bara på en oerhörd brist på empati, insikt och förståelse. Och det var inte på hennes intiativ allting skedde. Ful tolkning i eget syfte!



    Tommy.. Alla barn som inte växer upp med en förälder utvecklar mans och kvinnohat. Det är din oerhört tragiska tolkning i ett syfte att "håsa upp" ditt mantra.



    Det finns barn som aldrig träffat sina biologiska föräldrar som klarar sig utmärkt. Det finns barn som växer upp utan mamma eller pappa som klarar sig utmärkt.. Det finns barn som blir ifråntagna föräldrarna som klarar sig utmärkt. Ma & Pa dör, barnen klarar sig utmärkt.. Känslomässigt får de sig, naturligtvis en törn. Och självklart blir de extra utsatta. Men med rätt kärlek, omtanke och omhändertagande så blir de starka, vettiga levnadsglada vuxna. Som klarar av att vända en tragik till något de har nytta av resten av livet.



    Känslomässiga störningar kan ske när som helst i livet.. Det är bara att inse.. Livet är livsfarligt.. Man kan dö!



    Tjingaling..



    Mallaskiljpåfaktaochåsiktbralla



    2009-05-15 | 12:45:19
    Bloggadress: http://desperatenotwives.blogspot.com
  • Neo säger:

    Det ryser i hela kroppen att få läsa detta. Tror att så många känner igen sig i det - men När skall samhället vakna när Aftonbladet varje dag spyr sin galla över ett "Patriarkat" som inte finns längre och "Kvinnoförtryck" som visar sig vara påhitt?



    Sofian:



    Helt UNDERBART!



    Precis på pricken. I över ett och ett halvt år så styrde mamman reglerna i familjerätten, och var hon inte nöjd (som alltid) så ändrades överenskommelserna efter mötet så inget skulle skrivas ned. När jag tog upp detta med FR så var ju svaret att "allt kan tolkas olika" (trots att TRE personer skrivit ned dagar för umgänge), samt kommentaren att "man kan ju alltid ändra sig"...



    Jag kontaktade enhetschefen för soc och fick denne, faktiskt manlige, FR-rep ersatt av (helt otroligt!) två personer som satte barnets behov Först. Och precis som du skrivit så var deras första reaktion att Ifrågasätta mamman(!) Hon totalt EXPLODERADE och skällde ut en hel kommun via mail för detta..! Nu har mitt barn äntligen en pappa som FÅR närvara efter att den "nya" FR gått på barnets bästa och skickat oss vidare till TR som såg mammans motvilja till samarbete och tog beslut om gemensam vårdnad samte ett regelrätt umgänge för mitt barn och hans pappa.





    Och till "Malla":



    Det finns bloggar för feminister oxå. Tror du att du kan försöka att hålla dina skriverier där? Manshatet du verkar ha finns nog inte mycket utrymme för här iaf...



    /Neo

    2009-05-15 | 15:57:21
  • Neo säger:

    "Återigen gör du anspråk på att känna mig..



    I sak tycker jag att du har rätt.. Metoderna du arbetar med är helt bakvända enligt mig.



    Du har kallat mig både det ena och det andra.. Släpp! Det är du som angivit tonen.. Sluta var martyr!



    "



    Nästan som att försöka samtala med sitt X... ;P

    2009-05-15 | 16:12:51
  • Malla säger:

    Neo..



    Tagga ner lite..



    Tror du att du kan spela ball och avfärda mina åsikter med feministköret!?! Hur korkad vill du framställa dig själv!!?



    Var, i det jag skriver finner du något manshat? Att du känner dig hotad av att jag har erfarenheter och åsikter är inte detsamma som att jag har manshat... Verkar snarare som om du har ett kvinnoförakt..



    Och precis som jag förordar.. Lät du ditt ex "exponera sig själv", istf att du snackade skit om henne.. För att verkligen komma till "pudelns kärna".. Ditt ex skötte själv så att soc fick se hennes rätta sida... Förr eller senare så avslöjas, för det allra mesta vem som är problemet..



    För det allra mesta.. Ibland är även soc mejniacs.. Det är då de verkliga problemen uppstår... Men jag tror inte på hot, kränkningar, indragning av barnen mm.. Håller man på så så är man lika stor skurk som den andra föräldern.. Hur den åsikten hos mig kan få det till at jag är manshatare... Säger fan mer om er här.. Än vad det säger om mig..



    Tjingaling..



    Mallafegisdärbralla

    2009-05-15 | 16:55:20
    Bloggadress: http://desperatenotwives.blogspot.com
  • Adam Weisshaupt säger:

    Malla;

    Tagga ner snälla....

    2009-05-15 | 17:26:52
  • valens säger:



    Mikael Karlsson!

    Du vill inte vara taskig…

    Men du lyckas ändå!

    Och samtidigt visar du (och dem i din omgivning) att tack vore era horribla insatser som marionetter styrda av sjuka händer, saknar så många barn deras älskade pappor!



    Du pratar om Daddy och om vad han har lyckats göra eller inte göra…

    Sanningen är att Daddy inte är någon Gud…

    Däremot har han lyckats på en mycket kort tid det som en lång rad så kallade ”pappa föreningar” inte har lyckats!

    Ok då, jag är en av dem ”misslyckade”… Men Monica Antonsson, Ramona Fransson, Ingrid Carlsson för att nämna bara några namn, då? Newsmill då?



    Om du (och dem i din omgivning) anser att Daddy och det ”misslyckade gänget” inte är värt något, då bör ni lysa här med er frånvaro …

    Om jag inte tycker om Marx, då knappar jag mig inte på hans sida för att svartmåla honom…





    Malla

    Hoppas du slutar malla…



    2009-05-15 | 17:44:14
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • Mikael Karlsson säger:

    Kan du gå in lite på detalj vad du menar VALENS, Vad du menar med att jag skulle vara en marionette styrd av någon med sjuka händer och horribla insatser i vad och så.. "Vad du nu skrev". Jag är inte styrd av någon. Kommer förmodligen aldrig att blir, Jag styrs inte av den där tanken som far igenom vissa om stackars far grejjen. Den överlåter jag till er i den förening du skriver mycket i. För där är man styrd. Man får inte ge sin syn på något som inte överrenstämmer med övriga och man får inte säga emot för då blir man straffad. Det är samma attetyd som man använder sig av på både familjerätten och andra instanser som arbetar med människor.



    Mina Horribla insatser består i att arbeta för att öka möjligheterna att slåss för sina barn. Jag slåss för föräldrars rätt att få MÖJLIGHET att driva frågor i vad man anser är bäst för barnen. Jag slåss för att barnen skall få ha en trygg tillvaro när föräldrarna tryter i tvister och separationer.



    Ja, Du valens, Jag räknas också in bland de misslyckade. Att vara misslyckad innebär inte att man inte försöker eller vill, Att vara misslyckad innebär att man inte kan eller får.



    Och just det du säger, Håller man inte med Valens, Så får man inte finnas, Om du inte vill svartmåla Marx, Så är det upp till dig, Din valmöjlighet.



    Jag stöttar Daddy i hans fall, Men jag ifrågasätter hur många som är med i tex, Pappa-Barn som verkligen har ett gott uppsåt och verkligen är drabbade av systemet. Jag läste i ett forum om en Pappa som hade växelvist boende och GV. Han skulle bråka om allt bara för att... Och ALLA på forumet satt och höll med honom och hånglade allt han skrev. Personligen rynkade jag ögonbrynen och ifrågasatte vad allt handlade om "Mängden besökare eller gott uppsåt och slåss för dem som hamnat snett?!? Vilket är ditt uppsåt Valens?



    Daddys Uppsåt vet jag, Och jag vet att det är gott, Men ibland fallerar grundtanken från vad han skriver eftersom alla dyrkar hans ord och orden blir till lag, Och som jag sa... tidigare... Oavsett vad Daddy skulle skriva nu.. så dyrkar man det ändå oavsett om han vänt kappan och skrivit nått annat. "Säger inte att han har skrivit annat det är hypotetiskt".





    Vad jag utläser av många kommentarer är: Var med oss eller var EMOT oss, Det finns mellanläge .. Tro mig.



    Sen tror jag att Daddy vet var jag lägger min vikt när det gäller barnens rätt. Tror jag sagt det till honom tidigare.

    2009-05-15 | 21:08:43
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Norrlänningen säger:

    Tack Daddy mfl för brinnade intresse av barnens rätt i samhället och barnens lika rätt till båda föräldrarna.

    Det är för lätt idag använda små oskyldiga barn som slagträn med löken under ögat då oftast pappan sitter med "karlssons klister" under foten i all oförstånd från personer som dessutom "apploderar" till barnmisshandeln.

    Barnen lider & får men för livet..men få förstår eller bryr sig...

    Innan hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat tro hur de kan fungera om de vill sig illa och hur hjälplös man är gentemot sina egna barn om man råkar ut för en tragisk girig förälder med Pas/ sjuklig narcissism.

    Inom myndigheter är grundsynen uppbyggd från mammans perspektiv, inte barnens som de sig bör.

    En förälder som använder sig av pas eller liknade och som saknar de vi normala har..kan lätt "belönas" av okunskapen vilket kränker barnen ytterligare.

    Är de då en mamma som använder sig av detta kan de vara kört direkt för barnen & pappan eftersom pappan oftast inte får komma till tals överhuvud taget, (men mycket hänger på personalen).

    Nämner man något om pas eller narcissism till socionomer sväller dom upp som "ballonger" i protest då man inte förstår eller ens vet vad det är.

    Vi pappor & mammor reagerar olika när vi hamnar i frustration vilket socialer inte heller har stor kunskap om...pappan kanske slår näven i bordet till slut efter allt motarbete och då anses han som våldsam, medans mamman snyftar på...kanske fäller en liten tår och alla samlas runt & tycker synd om förövaren själv.

    De flesta mammor är förnuftiga med sunda tankar & verderingar, men tyvärr finns en bunt "svarta får" som för enkelt utnyttjar feminismen & okunskapen.

    Om det sedan visar sig vara felgjorda bedömningar av en som orkat dra hela lasset med okunniga feminister, tjurbockar & diverce, ja då springer myndigheterna under bordet och drar ner rullgardinen för att sedan inte kännas vid något!

    Ingen tar ansvar, alla bollar runt på varandra.

    Lagarna måste följas lika vare sig man är man eller kvinna!

    Regler som missbrukas inom sociala enheter måste skärpas med strängare straff som följ.

    Tur de finns pappor som orkar bry sig och inte klarar av att se hur samhället fungerar i verkligheten.



    Tillsammans blir vi starka...



    Återkommer med all säkerhet!



    Skickar med en länk så okunninga kanske får mer insikt.





    Trevlig helg!



    / Norrlänningen

    2009-05-16 | 02:37:07
    Bloggadress: http://http://www.evah.org/
  • Mikael Karlsson säger:

    Klistrar in dessa länkar med Kontaktlim eftersom det fungerar bättre än Karlssons klister som ovanstående skribent vill göra ett löje av dock med stort misslyckande.



    http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/kvinnomisshandel.htm



    motman.htm" rel="nofollow">http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/kvinnovaldmotman.htm



    Jobbig sida... Gillade inte bakgrunden och de.. och skrivningarnar var ALLDELES för röriga. I huvudsak var det en bra sida annars.



    Att inte tåla att bli emotsagd är ett tecken på Borderline för övrigt, :)

    2009-05-16 | 09:19:05
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Plastfarfar säger:

    Tagit del men ej förstått skulle jag kunna skriva, men det är bara så förbenat svårt för mig att läsa svart text på brun bakgrund att jag för närvarande inte kan ta del av Daddys.

    2009-05-17 | 21:06:15
    Bloggadress: http://elofmaria.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Som sagt...allt kan vridas & vändas sålänge ingen vågar ta del av fakta.

    Den dagen barnen säts i centrum och man & kvinna möts på lika vilkor inom rättsväsendet & inom de sociala har vi kommit långt.

    Så är inte fallet idag och de finns en hel del som styrker de, men ingen som förstår mer än dom som utnyttjats kanske?.









    En kvinna kan utnyttja systemet busenkelt när kunskapen ligger nära noll inom sociala myndigheter och en pappa inte kommer till tals.

    Hellere hänvisar man till rätten iställer för att göras som de sig bör göras.



    Mvh / Norrlänningen.

    2009-05-18 | 18:36:49
  • Norrlänningen säger:

    Som sagt...allt kan vridas & vändas och de är ju deras specialite ;).

    Som övre skribenten limma in me bättre lim säger ju en hel del..där finns ju lite kunskap om hur kvinnan eller mannen gör kanske? så då är de ju lättare se mönstren om kvinnan eller mannen har den störningen?? den där skulle man ju sända över till sociala myndigheterna.

    Den dagen barnen säts i centrum och man & kvinna möts på lika vilkor inom rättsväsendet & inom de sociala har vi kommit långt.

    Så är inte fallet idag och de finns en hel del som styrker de, men ingen som förstår mer än dom som utnyttjats kanske?.

    De borde förklara en hel del när man smiter undan på alla vis & inte vågar vara person för sin hatt.

    Ändrig måste då till på något vis så att inte barnmisshandel kan ske öppet som de görs idag där en massa personer med förbundna ögon står & hejjar på..







    2009-05-18 | 18:50:50
  • Norrlänningen säger:

    Undra just vart allt försvann.., fick börja igen & då vart de dubbel kaka:)

    Jo...vitt är för skärande, men antar att Daddy jobbar med bakgrundsfärgen.











    2009-05-18 | 19:31:17
  • Majsan säger:

    Tänk om dom sociala myndigheterna också kunde se vad mödrarna gör!!

    Min make har legat i vårdnadstvist i snart 4 år och för 2 år sedan begärde exet hans ensam vårdnad samtidigt som hon då sa att minsta inte ville komma. Sen tog det ett år innan hon hade manipulerat, hotat den äldsta dottern till att vägra komma. Han har vunnit 3 ggr i rätten om att han ska ha umgänge men det blir kompikationer då modern hävdar en massa saker sedan när barnen blivit kallade till samtal på BUP så finns det inget positivt alls hos deras pappa. Varken BUP eller socialen har fattat vad modern håller på med, droppen vart när en på socialen skriver ett utlåtande till Tingsrätten att han anser att modern ska ha ensam vårdnad för barnens trygghet samt att umgänget kanske därefter ska komma igång!! Vad är det dom inte fattar?! Har hon inte medverkat till umgänge förr lär hon aldrig göra det då!

    Det känns som om han kommer att förlora kontakten med sina barn, det ända han kan göra idag är att skriva brev till dom då modern gett dom mobiltfn som hon inte lämnar ut nr till och sedan sagt till barnen att inte svara i hem tfn...är inte detta sjuk?



    Men jag vill ändå säga: sluta inte slåss för era barn , dom behöver er pappor!!

    2009-08-28 | 15:32:56
  • Daddy säger:

    Sjukt så det förslår, men än så länge sitter Svenska folket stenhårt fast i den fälla som radikalfeminismen satt oss i. Endast de barn som har en biologisk pappa som utför misshandel och övergrepp får hjälp. Alla de som fortfarande befinner sig i moderns vård ignoreras.



    För att göra läget än värre för barnen ger man sig tyvärr även på de barn vars pappor är oskyldiga med följd att deras kärleksfulla relation med fadern förstörs för alltid.

    2009-08-28 | 15:55:28
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: