daddys

Beware the fury of a patient man

"De dunkade hennes huvud i asfalten"

Kategori: Feminism

våld mot kvinnor(AB 100105) En flicka i 15-årsåldern blev i kväll misshandlad av två andra flickor i samma ålder i närheten av Högdalens tunnelbanestation, söder om Stockholm. – Två tjejer ska ha hoppat på henne och dunkat hennes huvud i asfalten. Hon blöder ur näsa och mun, säger Göran Callervik vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Ambulans och tre polispatruller är på plats. – Vi vet inte ännu vad som hänt, om det rör sig om ett rån eller en misshandel med råninslag eller vad det kan vara, säger Callervik. Polisen fick larmet 20.02.

22 procent av kvinnovåldet är samkönat


Det kan vara dags att påminna läsarna av denna blogg att:
  • ca 0,3 procent eller drygt 19 000 av sveriges kvinnor förra året, liksom året före det, anmälde att dom utsatts för våld av någon.
  • Polisen säger att dom uppskattar att ca 30 procent av dessa anmälningar är Falska.
  • 22 procent av dessa påstådda misshandelsbrott är samkönade, det vill säga kvinnor som misshandlar andra kvinnor.
  • Återstoden av de anmälda fallen, dvs hälften rör sig om allt från ringa till grov misshandel. Men i de flesta fall rör det sig om ringa misshandel.
  • De flesta fall av misshandel mot kvinnor utförda av någon annan i hushållet sker i kriminella eller på annat sätt socialt utsatta familjer.
  • Våld är aldrig okej, men tyvärr en realitet i vårt samhälle som uppenbarligen inte går att utrota.
  • Den stora majoriteten av offer för våld i Sverige är män.(Källa: BRÅ)
fittbyxanVår nuvarande borgliga regering öronmärkte 800 000 000 kronor av våra skattepengar till detta, som dom påstod gigantiska samhällsproblem efter dom tillträdde 2006. Och sedan dess har dom pumpat in ytterligare massor av miljoner årligen i det svarta hål dom kallar "kvinnofrid". Ändå stiger anmälningarna om misshandel i takt med att arbetslöshet, utanförskap och fattigdom ökar i rasande takt! Hade det inte varit bättre att spendera våra skattepengar på att bekämpa dessa problem?

Medborgare, känn er blåsta....


för det är precis vad ni är. Era skattepengar har gått rätt ner i fickorna på kvinnojourer, genusgalningar och andra feministiska organisationer som inte har gjort ett dyft för att minska våldet mot kvinnor under dessa snart 4 år.

Och alternativet är inte bättre. Snarare sämre...Det är dags att ta till gatorna igen medborgare. Om ni vill rädda moder Svea innan hon blir ihjälslagen av sveriges alla queerteoretiker, kvinnoförbund, ROKS extremister och alla deras galna projekt och påhitt. Om inte annat för kommande generationers skull.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Ja det är nog dags för en del att vakna upp och tänka på hur pengar delas ut. Det är ju val snart.



    Många har fått upp ögonen för hur orättvisor sker.



    Hur myndigheter agerar. Många bra initiativ har tagits under året 2009 i rätt riktning.



    Men Daddy tänk på dig själv en stund och sitte inte upp så sent på kvällarna.



    Hoppas det har börjat lösa sig med skatten och att umgänget är planerat o överenskommet enligt kontinuitets principen.



    Du har många bra vänner och familj runt omkring dig. Sköt om dig o det du har.



    Vi hörs.



    Leroy

    2010-01-07 | 00:21:49
  • Mikael Karlsson säger:

    Skönt att det är fler än jag som reagerar på var pengarna stoppas., Tänk om man kunde ha lagt de pengarna på våra barn ute i samhället, drabbade av tvister, partiska handläggare mm mm. Vad jag menar är att lägga pengarna på ett system som säkerställer barnens rätt till trygg och fast grund hos båda sina föräldrar och få rätten att kunna relatera till båda sina föräldrar efter en hård tvist.



    Mvh

    Micke

    2010-01-07 | 00:23:20
    Bloggadress: http://mikael.netroots.se/
  • Anton säger:

    Det kan vara dags att påminna läsarna av denna blogg att:



    * ca 0,3 procent eller drygt 19 000 av sveriges kvinnor förra året, liksom året före det, anmälde att dom utsatts för våld av någon.

    * Polisen säger att dom uppskattar att ca 30 procent av dessa anmälningar är Falska.

    * 22 procent av dessa påstådda misshandelsbrott är samkönade, det vill säga kvinnor som misshandlar andra kvinnor.

    * Återstoden av de anmälda fallen, dvs hälften rör sig om allt från ringa till grov misshandel. Men i de flesta fall rör det sig om ringa misshandel.

    * De flesta fall av misshandel mot kvinnor utförda av någon annan i hushållet sker i kriminella eller på annat sätt socialt utsatta familjer.

    * Våld är aldrig okej, men tyvärr en realitet i vårt samhälle som uppenbarligen inte går att utrota.

    * Den stora majoriteten av offer för våld i Sverige är män.(Källa: BRÅ)



    Yapp,det är sanningen i ett nötskal,och det är för jävligt att staten öser ut drygt 110 miljoner varje år,sedan 2007,istället för att satsa på sjukvår,skola och omsorg.



    Det är tragiskt att en grupp lyckas tillskansa sig så enorma summor på bekostnad av andras behov i samhället,och att staten/regeringen inte ser detta är absurt.



    Anton

    2010-01-07 | 09:59:49
  • Anonym säger:

    Nu ska jag räkna som jag har förstånd till då...

    om hälften återstår då.. det vill säga 9500 kvinnor som misshandlas av någon i hemmet.. Troligt vis en hög siffra som är man. Men strunt samma då.. 9500 delat med 360 dagar ger ca:26 om dagen...



    Ska ringa misshandel vara OK då? Har det betydelse om kvinnan lever i kriminella kretsar eller socialt utsatta familjer.. Eller det är så enkelt att om en kvinna misshandlas i exempelvis uteliggar kretsar så kan vi blunda... ironiskt Hon får skylla sig själv eller??



    Dagens sanning jaja.. Sen att staten har avsatt pengar till sånt här och att kvinno organisationer är duktiga på att söka och driva sina frågor är inte jag avundsjuk på. Tvärt om.. och tänker på om det vore så bra att pappa/mans föreningar vore lika duktiga istället för att gnälla som små avundsjuka,bortskämda barn.



    Jag vet inte men hela denna blogg är jue "utballad" och handla mångt och mycket om antifeminism och påminnelser om att kvinnor också kan vara "stygga"



    Nåja inte säkert att det kommer fler inlägg efter som modereringen eller cencuren är ganska stark här..Trots gnäll om EDB,s blogg om just densamma



    2010-01-07 | 12:32:46
  • Ramona Fransson säger:

    Sannerligen har vi uppnått den "rätta" jämställdheten! Ja, istället för att vi människor ska ta vara på och hand om varandra, oavsett kön, uppför sig unga kvinnor som om de alla vore en hyllad Lisbeth Salander ur en av milleniumböckerna av Stieg Larsson.



    Tänk om Lisbeth Salander haft namnet Göran Salander, undrar just hur hyllad "han" hade blivit?

    2010-01-07 | 18:17:32
    Bloggadress: http://www.ramona-fransson.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Jag säger bara RAMBO

    2010-01-07 | 18:22:55
  • Jakobsson säger:

    Alla dessa pengar som slängs ut på fanatiska feministers projekt, en del av dem t.o.m olagliga, utan att ens kräva ordentliga redovisningar av hur pengarna används får mig att tänka på Ebbe Carlsson affären, olika projekt men samma stollighet.



    Samtidigt som man öser pengar (110 miljoner+ kommunala och regionala bidrag) över ROKS och kvinnojourer så sänker man pensionen för de allra fattigaste pensionärerna. Av besparings skäl tvingas gamla gå och lägga sig kl. 17.00, får endast duscha en gång i veckan och man har inte råd att låta dem få en promenad ens en gång i veckan, men man har råd att finansiera projekt som fittbyxan. I somliga kommuner så funderar man på om det inte räcker med ett halvt ägg till frukost och en halv bulle till kaffet, i samma kommun disponerar kvinnojouren en sjurumslägenhet topputrustad i det allra dyraste kvarteret i stan och redovisningen av beläggning och uppföljning av resultat har i alla fall inte jag lyckats få ta del av. Det är fan så man vill gråta när man ser hur våra gemensamma pengar leks bort av politikerna.

    2010-01-07 | 21:53:27
  • Madde säger:

    Jocke, ett riktigt otäckt inlägg.

    Bra att du tar fram det, vi behöver öppna ögonen ännu mer.

    Det är märkligt egentligen.

    När det gäller våra egna pengar i vår egen plånbok så är vi (oftast när det gäller mig) noga med att lägga dessa på det som är tvunget, det som är bra, där vi vill osv.

    Vi tänker kring våra pengar.

    När de hamnar i skattemasens plånböcker verkar vi inte reagera och försöka påverka i det stora hela.

    Vi bryr oss inte.

    Jag vill väldigt gärna ge av mina pengar till kvinnojourer, där de verkar (direkt eller indirekt) för barn som har det svårt.

    Jag vill inte ge en krona till de som utnyttjar systemet, kvinnojourer som inte har rent mjöl i påsen.

    Jag vill även ge av mina pengar till män och barn som har det svårt.

    Men det verkar plötsligt svårt att få ge bort av mina pengar när de har bytt namn till skatt till män som behöver samma hjälp som kvinnor.



    Är det Lilla Fridolf syndromet som hindrar?



    Ta bara ett exempel, där det kom många komentarer på olika ställen på nätet där vi som vill hjälpa Jocke blev utskällda.

    Samtidigt läste jag på en annan blogg där en mamma som levde skyddad med sitt barn och som frågade om alla som läste där ville ge henne i femma var så hon kunde överleva.

    Där var det inga problem alls med donationer.

    Det fanns de som skrev och uppmuntrade andra till att lätta på plånboken till henne som hade det svårt med vad jag/vi gör med våra egna pengar och i detta fallet så betydde ett par hundralappar mer för Jocke än för mig.

    Valet är självklart.



    Precis som er som gav denna mamma pengar.

    FÅR man inte hjälpa andra?

    Är det inte min rätt att välja om jag skall köpa ett par flaskor vin eller göra gott för någon annan.



    Vad är skillnaden mellan denna tjej som gömmer sig än Jocke?



    Jag vill även passa på att berätta att Ingrid har bloggat.

    Hon låter EBDs exmake få komma till tals.

    Han har varit tyst i många år.

    Läs, det är verkligen intressant.

    http://inteutanminasoner.wordpress.com/2010/01/07/eva-britt-dahlstroms-exman-talar-ut/



    2010-01-08 | 07:23:31
  • Frida säger:

    Oj vad jag inte blir förvånad att det är en man som inte vill att man ska lägga skattepengar på kvinnofrid. Inte förvånande alls.

    Jag har stor respekt för kvinnojourer och deras jobb och de har hjälpt min familj väldigt mycket.

    2010-01-08 | 11:09:55
    Bloggadress: http://fridalundh.blogspot.com
  • Madde säger:

    Frida;



    Vad jag vet så har jag inte gjort könsbyte och dessutom är jag en mamma.



    Jag har skrivit i flera inlägg att de kvinnojourer som gör nytta på det rätta sättet dvs inte för sin egen skull utan för barnens skull, skall ha all hjälp de kan få.

    Men det är de som likt Kobra utan skrupler gör det för sina egna syften skull som skall bort, bort, bort.



    2010-01-08 | 13:37:12
  • Anonym säger:

    sluta aldrig blogga. du är bäst.

    2010-01-08 | 21:11:34
  • Daddy säger:

    Tack för helt den fina komplimangen av ovanstående kommenator. Jag skulle nog inte klara att sluta blogga även om jag ville. Däremot kommer jag inte att kunna göra det lika ofta framöver. Orsaken till detta är att jag har bestämt mig för att göra författardebut. Detta kommer att ta en hel del tid, men bloggen kommer att finnas kvar.



    En stor förhoppning inför 2010 är dock att min egen tvist kan lösas en gång för alla och att jag och Ranias mor kan komma till en lösning som känns okej för oss båda. För Ranias skull. Det är min absolut största önskan. Jag är fruktansvärt trött efter att ha stridit dagligen i fyra år. Nästan lika länge som 2:a världskriget...



    För en gångs skull är jag inte helt överrens med Madde. Jag anser att alla kvinnojourer skall dras upp med rötterna. Däremot skall dom ersättas av andra jourer som står under statlig kontroll och där alla människor oavsett kön skall vara välkomna, och som inte diskriminerar och demoniserar män.



    Behovet av mansjourer är skriande. Ändå får de få som finns inget som helst stöd av myndigheterna. Kvinnojourernas grundregel är det centrala problemet. "En kvinnas utsago skall aldrig ifrågasättas". Det hade väl varit okej så länge strider om barn inte är inblandade, men det är dom ofta. Och däri ligger kvinnojourernas farlighet.



    Antalet barn som fått lida för denna frundregel växer dagligen.



    Jag är säker på att Madde instämmer. Hon är nämligen mycket klok och dessutom är hon en fighter.

    2010-01-08 | 22:00:35
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Adam Weisshaupt säger:

    Det helt självklara i sammanhanget är att kalla det för människojourer á la Erin Pfizzey, dessutom så skulle det innebära ekonomiska bidrag i ett flertaliga miljoner kronor då män råkar ut för 4 ggr så mycket mer våld än kvinnor (då har jag inte räknat in de män som dör i krig för att en överlevnad för kvinnors kultur i respektive samhälle skall överleva) se gärna reproduktion, de gamla grekerna , sewos, servants ,slaves) för att förstå innebörden. Sexuell makt har ockå sin förklaring.

    Kan någon ge mig Mikael Karlssons nya blogg sida då jag läst den och ansett att han i sak har helt rätt men helt fel i en annan åsikt?

    Mikael är min osedda vän som jag skulle krama om jag träffade men min nemesi när det kommer till politik :-) Låt Oss därför aldrig igen tala politik MK istället så ska vi tala för varandra om en framkomlig väg för ett bättre samhälle för barn, pappor och mammor. Även ett bättre och rättssäkrare samhälle, som de flertalet av Oss mening i detta så finns det konsensus och inget motstånd, oavsett politisk riktning!

    respekt!

    2010-01-08 | 22:27:07
  • Nisse säger:

    Ser fram emot din författardebut :)

    Din historia behöver få komma ut längre än vad den verkar göra genom din blogg. Den är viktig, inte bara för dig personligen utan för många andra i liknande situationer, och förhoppningsvis kan en bok få större genomslag. Verkligen lycka till!

    2010-01-08 | 23:20:57
  • carstoned säger:

    Daddy! Du MÅSTE och jag menar du VERKLIGEN MÅSTE LYSSNA PÅ DENNA LÅT!



    Jag hörde den och tänkte direkt på dig! DU MÅSTE LYSSNA!.



    Handlar om en pappa och sin dotter som han inte får träffa



    =( Lyssna och säg vad du tycker om den =(



    http://www.youtube.com/watch?v=w4t7pY8N2FM



    Lägg ut den låten på din blogg för alla pappor som hålls undan¨ifrån sina barn



    2010-01-09 | 01:00:18
    Bloggadress: http://kulusoy.blogg.se/
  • Frida säger:

    Till Björn Ranelid

    Min farmor berättade att då hon var liten, uppe i Norrland, så gömde hennes Far döttrarna, från Prästerna, som for förbi och avkrävde uppmärksamhet med myndig stämma.

    Men hon trodde alltid på gud och Jesus om man frågade, och jag är övertygad det var kärlekens budskap och inte prästernas förtjänst.



    Jag arbetar ideellt med barns rätt till båda sina föräldrar, bla pappa-barn.se, vi är vana att se falska anklagelser användas för att skilja bort en förälder tex(daddys.blogg.se), har funderat mycket kring hur det kan få förekomma. Vem är det som inte ser vad som sker, och varför ?



    Jag kan svänga mig med ord också men jag blev mållöst tagen din text var sann och väldigt viktig, jag har sparat den.



    Farmor betydde mycket för mig. Tack!



    Läs Björn Ranelids krönika !



    http://www.dagensarbete.se/home/da/home.NSF/98770b2ae7748f3541256ce5006dad5f/be7dc4407ba734f2c12576a1003778c5?OpenDocument



    2010-01-09 | 02:24:09
  • Mikael Karlsson säger:

    Till Adam Weisshaupt 2010-01-08 @ 22:27:07



    Såg vad du skrev om delade och odelade åsikter Adam, Låt mig då få påminna dig om att jag redan i ett tidigt skede vänligen men bestämt bad dig att ta de frågorna som du ställde någon annanstans än här.



    Det är fler än du som inte delar mina politiska åsikter eller aspekter. De finns även i min närhet när det kommer till talet och skriften om våra barn. Vad jag märkt är att de mest lärde kan hålla politiken utanför våran gemensama kamp om barns rätt till trygghet samt den kampen för ett mer jämställt föräldraskap efter en separation.



    Jag har även i min vänkrets folk som inte klarar av att keep their mouth shut när det handlar om politiken i samröre med våra barn.



    På min blogg väljer jag att tala mina åsikter om både och. Men jag väljer bara att tala om en sak här när jag kommenterar.



    När jag publicerar mina skrivelser så gör jag det på två ställen, ett ställe är:



    http://www.vardnads-umgangeslagar.se



    och på



    http://mikael.netroots.se/



    Man måste väl säga att det är tur att vi har olika partier att rösta på och rätten att få rösta. Hade vi inte haft det så kan vi bara spekulera i hur samhället hade sett ut. Förmodligen en diktaturisk militärjunta.



    Jag har också enligt mig själv förmågan att vara självkritisk i den punkten om hur långt och om hur man inte bör agera när det handlar om kvinnligt och manligt. Där ibland kritiserade jag hur man ville använda sig av PAS-relaterade ämnen. Detta skapar en effekt att man i vissa fall och vissa personer från alla läger älskar att hata mig. För man menar att antingen skall man hålla med oavsett hur det resoneras eller så är man en fiende.. sådant får ju mest mig att småle och gå vidare. De ger knappast någon effekt alls på mig, speciellt när det inte är sakligt när man talar emot.



    Jag har när det kommer till förenings livet vid två tillfällen sprungit blint in och trott att föreningar är ett bra svar på den mediala tystnaden samt trott att det kan bli ett hot mot felbehandlande myndigheter. Jag bedrog mig vid första omgången och är allmänt hatad av de gäng som var med och startade upp en förening:



    http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070504/BROMOLLA/105040883/1019



    För ordningens skull skall nämnas att jag är den som står till höger (så att inte det missuppfattas).



    Där lärde jag mig att det inte var barnen som stod i centrum och jag tror inte att jag ens var med i styrelsen en månad (För övrigt var det aldrig några styrelsemöten.



    Det andra var när vi var ett gäng som skulle starta upp Vårdnads & Umgängeslagar som förening:



    http://www.nsk.se/article/20090507/PERSONLIGT/630765113



    Föreningen startades upp men efter det fanns inget intresse från någon part i styrelsen. Man behagade inte helles svara på de mail som skickades ut där jag ifrågasatte om skulle fortsätta.



    Föreningen ligger idag i träda.

    Nämnas kan ju också att antalet UNIKA besökare ökat från 4000 till ca 9600 (2009).



    Jag får även en hel del mail från både pappor och mammor om deras rättigheter. I vissa fall är det fan så svårt att kunna ge ett bra svar då man personligen vet att oavsett vad vissa lagar säger så agerar myndigheterna lika illa ändå.



    Jag kan avslutningsvis tala om att jag nu sitter med ett annat projekt som handlar om socialens yrkesroll som ansvariga och den enskildes rättigheter. Går dock inte mer på det än så.



    Mvh

    Micke



    2010-01-16 | 00:34:31
    Bloggadress: http://mikael.netroots.se/

Kommentera inlägget här: