daddys

Beware the fury of a patient man

Var det detta som hände hos Tiger och Elin?

Kategori: Feminism

Det har blossat upp en häftig debatt här på bloggen mellan förespråkare för separering med våld av föräldrar och barn och den stora majoritet som tycker detta är fel.

Det kommer mer om detta då det faktiskt har uppstått en del intressanta frågeställningar om hur uppgifter från myndigheter används och sprids. Jag återkommer till detta. Men här har ni i alla fall ett klipp som visar hur det ungefär kan ha gått till då Elin och Tiger bråkade den där kvällen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

  • Pether säger:

    Jag ser inte att Tiger blir jagad av Elin med en golfklubba dock.

    2010-02-01 | 00:46:33
  • New Love in Town OR Mother, Child and Father love säger:

    THERE'S A NEW LOVE IN TOWN



    (about positive thinking in general, as opposed to negative)

    (about construcive thinking, as opposed to destructive <=> fight for children in court; no such fights should ever occus in a court room, year after year: it's MADNESS! Yet it's going on in Sweden! Is Sweden a mad country?)



    (forbid fights for custody in court this very instant!)



    Continuing on the topic...



    Swedish world-known group Europe has made a GREAT new song, called: "New Love in town", dedicated to the singer's - Joey Tempest - 2 year old son.



    Here's where/how to watch and listen to it:

    "Europe - New Love in Town":

    http://www.youtube.com/watch?v=8Ok9OlfKcF0.



    It could only be matched by the song "Mother Love" by Queen.



    Here is where/how to watch and listen to it: Queen "Mother Love", http://www.youtube.com/watch?v=mU6RXac5uiY.



  • Världsförbättrare i allmänhet säger:

    Man kan lika gärna ställa sig frågan (parafras på det som skrevs i inlägget):



    HUR ANVÄNDS MYNSIGHETER, av vem/vilka och vilken är tjänstemännens ev. kompetens (och borde inte det vara offentliga uppgifter)?



    Följdfråga:

    om Sverige är en s.k. demokrati, varför kan dess medborgare inte välja om "sina" tjänstemän på myndigheter runtom i "sitt" land, vart fjärde år?



    DETTA anser jag vara en högst relevant fråga, för att man ska kunna förändra problematiken kring socialtjänsten...en skyddad odemokratisk värld, omgiven av sekretess, enkom för att skydda dem som arbetar där och som begår fel.



    Om nu någon medborgare, mot förmodan, vill att en viss socialchef ska sitta på samma eller liknande post under ett drygt DECENNIUM, så får väl han/hon (/hen?) lov att personrösta på den chefen, eller?



    Vore inte DET sann DEMOKRATI?

    Rotation inom socialtjänsten helt enkelt.



    Vilka är FÖR demokrati förresten?

    Glömde att fråga det.



    Jag glömde visst även att nämna ett förslag:

    INFÖR EN ENHET FÖR INTERNUTREDNING INOM SOCIALTJÄNSTEN.



    Sådana finns inom t.ex. Polisen och olika företag, där man tillämpar s.k. "självsanering".



    Mer eller mindre SERIÖSA myndigheter och företag alltså.



    Emellertid tycks seriösa internutredningar och självsanering vara något av TABU, inom just socialtjänsten, som därigenom får OINSKRÄNKT MAKT ÖVER FÖRÄLDRARS OCH ÖVRIGA MÄNNISKORS LIV.



    Är det inte märkligt att demokrati inte råder inom socialtjänsten, så säg?



    Demokrati står nog längst ned på dagordningen, om den punkten ens finns med.



    Båda alternativen är ytterst sorgliga och vittnar om en katastrofal människosyn, som är långt värre än en tänkt miljökatastrof, "svininfluensa" och annan spekulativ propaganda.

    2010-02-01 | 05:48:10
  • Världsförbättrare i allmänhet säger:

    Tips:

    Det är valår i år: 2010.

    Jag vill välja bort "mina" socialsekreterare och "mina" socialchefer!



    Per omgående.

    Vill DU?



    Hur löser VI (borträknat: DE) det?



    Upprepar den tidigare frågan, fast rättstavad denna gång:

    HUR ANVÄNDS MYNDIGHETER (och i vem/vilkas syften?)?



    VEMS ÄR BEVISBÖRDAN, om en förälder anses "olämplig"?



    a.)

    myndighetens?



    b.)

    den enskilde förälderns, som MOT SIN VILJA för en destruktiv och ojämn kamp mot s.k. "väderkvarnar"?



    (Den enskilde förälder, som inget hellre vill än att vara en BRA FÖRÄLDER, I LUGN OCH RO och IFRED, utan att främlingar, "förstå-sig-påare"/självutnämnda experter och liknande inkräktar på hans/hennes (ofta en "han" dock) territorium och hans/hennes (ofta "hans" där också) familjesfär.



    För MIG är svaret givet:

    alternativ a.



    Vilket är Ditt svar?

    "a" eller "b"?

    2010-02-01 | 06:13:44
  • Världsförbättrare i allmänhet säger:

    "Enough is enough!", som man säger på engelska.



    På svenska väljer jag:

    DET FÅR VARA LOV ATT VARA NOG NU!

    INGEN MER DISKRIMINERING, P.G.A. KÖN.



    Alla kommer till en gräns för sin kapacitet, vilka, ork, livslust, tålamod, omdöme, ilska, etc.



    ALLA KAN MÖRDA, såväl sig själv och andra, bara de blir tillräckligt "sporrade", triggade av samhällets instanser.



    Så lyder mitt ord idag. Det är min sanning.

    Någon som känner igen sig?



    Om inte annat är jag unik.



    MITT tålamod är S L U T , en gång för alla med det svenska s.k. rättsväsendet!



    (=mjäkigt, lamt, "mammavänligt", etc)



    Jag är TRÖTT på att förnedras, p.g.a. mitt tydligen obekväma kön. Måste jag skära av det?



    Hur är dagsformen för DITT tålamod?



    1.)

    halvklar till mulen, med mer snö bortåt eftermiddagen



    2.)

    stormig



    3.)

    dimmig



    4.)

    0 grader Kelvin (ca -273 grader C..Brr.)



    5.)

    solig



    6.)

    mittemellan?



    Snart tar jag på mig en Spindelmannendräkt och klättrar upp på Kulturhuset i Stockholm, eller något ännu "värre", "mer förnedrande".



    Kvardröjande fråga:

    vem/vilka blir mest förnedrad(-e), VI eller DE?



    2010-02-01 | 06:42:44
  • Ulf Andersson säger:

    @ Världsförbättrare i allmänhet



    Förändring är på G om det finns

    människor som är FÖR en förändring

    http://www.dads-r-us.se/2010/02/01/arets-bomb-jamstalldhetspartiet/



    Mvh Uffe från PappaRättsGruppen



    2010-02-01 | 14:27:48
    Bloggadress: http://www.dads-r-us.se/
  • Anonym säger:

    Jag har ju hängt med i debatten en hel del denna helg, menar du, Daddy på fullt allvar att det stora diskussionsämnet har varit,



    Citat: Det har blossat upp en häftig debatt här på bloggen mellan förespråkare för separering med våld av föräldrar och barn och den stora majoritet som tycker detta är fel.



    Ja då vet jag att jag är helt rätt ute. Du har fan i mig en skruv lös!



    Ingen enda, varken med eller motlöpare, har skrivit ett enda ord om tvångsseparering av barn och föräldrar. INTE EN ENDA!



    Varför försöker du förvrida sanningen? Varför försöker du svartmåla meningsmotståndarna?



    Jag kan nog gå i god för alla i debattråden och säga att ingen, jag säger INGEN förespråkar det du påstår.



    Skäms på dig Daddy! Nu försökte du bara tjäna billiga poäng!



    Jag



    2010-02-01 | 22:52:19
  • Danne säger:

    @Jag - tror aldrig jag läst så mycket hat i kommentarer på någon blogg som det som du producerat under de senaste dagarna. Man kan ju inte annat än fråga sig varför en "oberoende" person skulle agera som du gör. Eller så är du inte så oberoende som du vill göra sken av....

    2010-02-01 | 23:37:58
  • Daddy säger:

    Människor som dessa livnär sig på att provocera, misstänkliggöra, undergräva och prata skit. Ju mer uppmärksamhet dom får desto mer triggas dom att fortsätta försöka så split och sabotera en vettig diskussion. Gärna genom att försöka styra in samtalen på stickspår och likt magiker lura människor att titta på fel hand.



    "Jag" har lyckats mycket bra med sina trolleritrick på den här bloggen, som å andra sidan har fått upp besöksstatistiken ordentligt som en följd. Jag vet inte vad hennes inblandning i mitt ärende skulle vara. Jag känner inte en kotte i området där hon huserar, men det är väl en sabotagemamma som känner sig kränkt gissar jag.



    Lämna fanskapet ifred så kanske hon lessnar till slut. Det har jag gjort.



    2010-02-02 | 00:17:40
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Ibis99 säger:

    Tjo asso... nåja ganska kul film... jaja en del har vist inget att göra... appropå inget att göra så är det ganska intressant att se tiderna för inläggen... Liksom "daddy" om du nu behöver pengar och du är uppe mitt i natten... När hade du tänkt söka arbete???

    Daddy!!! haha snacka om ordklyvarens "kung daddy"

    2010-02-02 | 15:40:49
  • Anonym säger:

    Men lilla Daddy.



    Svara bara på frågan hur du kan få helgens diskussion till något så tossigt som du fått till det i det här inlägget.



    Det misstämmer ju på precis varje punkt.



    Jag

    2010-02-03 | 13:44:08
  • Bernt säger:

    Men lilla jag!



    Kolla på den här så kanske du lugnar ner dig lite:



    http://www.youtube.com/watch?v=nscmU6AzaIg

    2010-02-03 | 14:11:54
  • Bernt säger:

    Lilla jag!



    Kanske denna passar bättre:

    http://www.youtube.com/watch?v=4mwApd29wsI&feature=related

    2010-02-03 | 14:15:49

Kommentera inlägget här: