daddys

Beware the fury of a patient man

Musiktips till Liza Marklund och Mia Eriksson

Kategori: Pappa

Thank you Linkin Park! Your words are true and your music is fantastic!
It says "parental advisory" on your new CD and DVD that I bought for my son on his birtday. But I don't care how may times you say fuck, when all the words in between are so beautiful and honest. I am prod that my son has idols like you guys!! He has made me a fan too. (I hope you don't have an agelimit).


Lyrics | Linkin Park lyrics - In Pieces lyrics

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Jag blir nog oxå ett fan.



    Texten är kanon.



    Lite som Linda B: http://www.youtube.com/watch?v=gWz23MqS9SA (Sanningen)



    Leroy

    2008-12-15 | 21:27:30
  • Leroy säger:

    En annan artist jag nu sitter och kan gråta till;

    Carole King.: You´re o far away: http://www.youtube.com/watch?v=fveEU8NAhcc



    Eller You´ve got a friend. http://www.youtube.com/watch?v=q7hDnKtc9oM



    Sen kan man lyssna till Will you still love me tomorrow och Beautifull eler Is it to late. Det beror nog på vad andra har gjort. Inte vad du känner att du skulle kunnat få visa.



    Jag vet att du gillar musik. Men jag vill gärna dela det som jag vet kan vara viktigt för andra.



    Baby will you still love me tomorrow?



    Leroy





    2008-12-15 | 21:50:23
  • daddy säger:

    Hej

    Tack för länkarna. Jag uppskattar alltid hyllningar till sanningen, men i övrig så kommer jag aldrig någonsin kunna lyssna på linda B och finna någonting som rör mig in i själen. För mig blir det den musikaliska motsvarigheten till kalle anka pocket. Inget illa ment. Jag respekterar dom som tycker olika. Men som sagt det är sanningen.

    Och den hyllar hon ju i den där låten. Då borde hon ju uppskatta även sanningsenliga recensioner. Carole har jag större respekt för som musiker, men tyvärr. Den musiken tränger inte in i hjärtat på mih heller.



    Men jag är musiker själv och har vart det länge, och alla vet ju att vi är den jävla mest svåra och mest krångligaste publik som finns. Can't help it.

    2008-12-16 | 05:58:56

Kommentera inlägget här: