daddys

Beware the fury of a patient man

Ju mer man gräver i den feministiska dynghögen...

Kategori: Pappa

Fan, jag önskar ibland att jag fick skriva om roligare saker, men ju mer man gräver i den feministiska dynghögen ju mer hittar man. Denna dynga måste tyvärr också spridas. För som Nils Ferlin uttryckte det redan på sin tid: "Snus är snus och skit är skit, om än i gyllne dosor". Det är dags att öppna dessa gyllne dosor nu och låta människor se innehållet.

"Hets mot folkgrupp är ett brott som innebär att offentligt sprida uttalanden som hotar eller uttrycker missaktning för en eller flera utpekade folkgrupper.  Vilka folkgrupper som skyddas och vilka kriterier som skall uppfyllas för att uttalandet skall vara ett brott varierar mellan länderna."

Ovanstående text är hämtad från Wikipedia och handlar om lagen om hets mot folkgrupp. Att lagen efterlevs rätt så vigoröst i Sverige kan man t ex se i fallet med den polis som 2005 fick sparken i Malmö p.g.a. ett "rasistiskt" mail där han (citat) "tyckte att det var fel att spendera en massa pengar på blattar i Rosengård medans de svenska pensionärerna lever i misär". (slut citat). Rikspolisstyrelsen företräddes i fallet av arbetsrättsjuristen Gunnar Bergström. Han ser mycket allvarligt på formuleringarna i mejlen. - "Vi har att göra med tydliga och klara rasistiska uttalanden och det talar för en påtaglig främlingsfientlighet hos polismannen", säger Bergström.

Definitionen av folkgrupp i den svenska lagtexten är tydlig. Man får inte hetsa mot människor med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, och det är väl bra, även om gränsdragningen mellan nämnda lag och lagen om yttrandefrihet ibland kan vara svår.

En "folkgrupp" som det i Sverige däremot är fritt fram att hetsa mot, utan några som helst begränsningar däremot är män. En rättighet som vissa människor utnyttjar långt bortom gränsen för det anständiga. Jag trodde den gamle ROKS ordföranden Irene von Wachenfeldt och hennes tokiga teorier om mäns medfött djuriska läggning för evigt var förpassad till historiens skampåle. Döm om min förvåning när jag upptäcker att hon Idag är projektledare för Självförsvar.nu som tydligen är ett samarbete mellan svenska kyrkan, kommunerna och skolorna, och som uppenbarligen syftar till att lära unga kvinnor att ge män på käften. Dessutom kan hon, helt utan risk att lagföras, publicera texter som denna på sin blogg: "(Läs eländet här)".
Hon hade kunnat dömas till fängelse om hon skrivit: "Han dödade för att han är arab" eller "Han dödade för att han är homo".
Men nu gällde det män och vi räknas som bekant inte in i kategorin "folk" i Sverige.

"Vart jag än gick, började jag se xxxxx, och ju mer jag såg, desto skarpare skilde dom sig i mina ögon från resten av mänskligheten. Dom är ansvariga för alla sociala problem, inklusive prostitution och vit-slav trafik: Man känner lätt igen dom på deras kalla framtoning, skamlösa och beräknande sätt "

Ovanstående citat är uttalat av en mycket känd tysk diktator angående människor med en viss religion. Förutom måltavlan för den hatfyllda retoriken, vad är skillnaden? Jo, den ena är för alltid avslöjad som en galen rasistisk idiot,  och den andre jobbar för kyrkan, kommunerna och skolorna i vårt kära fosterland Sverige.
*Suck*

Förresten, Läs detta helt underbara inlägg från Elise Claesson: http://www.newsmill.se/artikel/2008/10/19/kejsarinnorna-ar-nakna , som jag hittade på samma site. Fanimej det bästa jag läst på år och dag.


// Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

  • Metusalem säger:

    "En "folkgrupp" som det i Sverige däremot är fritt fram att hetsa mot, utan några som helst begränsningar däremot är män."

    Det är bra att komma ihåg att utländska män är i den gruppen mest utsatta. Och det är inte bara feministerna som fritt fram hetsar mot den här gruppen av män.

    2008-10-20 | 10:22:17
  • Daddy säger:

    Skillnaden är dock att utländska män har ett lagligt skydd mot diskriminering som svenska män saknar. Hade Von Wachenfeldt skrivit "Dom dödar för att dom är utländska män", hade hon riskerat fängelse. Något hon inte gör fn då hon utelämnat ordet "utländska" i sitt inlägg.

    Därmed inte sagt att jag tycker diskriminering mot invandrare är mindre jävligt på något sätt.

    2008-10-20 | 10:29:52
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Metusalem säger:

    De har skydd mot rasism precis som invandrarkvinnor har men inte mot könsdiskrimineringen. När det gäller könsdiskriminering av män så har det svenska män ändå mycket bättre än utländska. Dessa kan bli diskriminerade även av en vanlig ickefeministisk tant på socialen, en sjuksköterska, lärare i skolan, vid vårdnadstvister osv. Det finns mycket man inte pratar om. Har hittat den här artikeln i fråga:



    http://balkanpress.blogspot.com/2007/08/en-del-av-femmister-r-rasister.html

    2008-10-20 | 14:08:39
  • Daddy säger:

    Tack för länken. Jag förstår din poäng bättre nu. Tydligen finns det nivåer i diskrimineringshelvetet som t o m ligger under vår. Men det är ju samma feminister bägge grupper råkar ut för skulle jag tro. Låt oss enas i kampen.

    2008-10-20 | 15:21:38
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Eomin Nordgren säger:

    Vet du, jag tycker det är superbra att en blogg tar upp förtrycken som män möter. Jag är feminist men jag är det för att jag ser att våra könsroller leder till förtryck, åt BÅDA hållen.



    Jag ställer mig helt bakom uttrycket "män är djur", men inte för att ni är det, utan för att samhället speglar det så genom att säga att män inte kan tygla sina lustar om de ser lite hud (Exempel: Många våldtäktsmål) och att män inte kan ta hand om barn osv. Därifrån kommer uttrycket från början, som en ironisering. Sedan vad ROKS-kärringen gör med det uttrycket får stå för henne, hon menade troligen precis det du skriver och det är helt sinnessjukt. Men att skriva att alla feminister hatar män är som att skriva att alla muslimer är självmordsbombare. Det är bara en försvinnande liten del, som dessvärre får nästan allt utrymme i media.



    Män är otroligt förtryckta, tyvärr ser inte så många män det själva. Så jag tycker det är bra att du har den här bloggen. Dock ställer jag mig inte bakom dina uttalanden om feminism eftersom mansförtryck räknas in i den gren av feminism som jag tillhör.

    2008-10-20 | 21:02:51
    Bloggadress: http://eomin.blogspot.com
  • Tjorven säger:

    Eomin:



    Det är ju jättebra att du ser mansförtrycket. Men den hegemoniska feminismen i sverige gör det inte, och när den börjar skava lite i kanten så är det alltid uteslutande MÄNS problem, något MÄN ska ta tag i etc. Den dagen din gren av feminismen blir mer än en marginalliserad droppe i ett hatiskt hav skall jag sluta kalla feminismen en hat-rörelse.

    2008-10-21 | 12:08:33
  • Metusalem säger:

    Tjorven:

    Många kallar sig för "feminister" bara för att de inte finner ett annat ord som förknippas med jämställdhet.

    2008-10-21 | 17:30:52

Kommentera inlägget här: