daddys

Beware the fury of a patient man

Nu räcker det...

Kategori: Pappa

Jag har just varit igenom den värsta veckan i mitt liv. Jag har fått reda på, att att efter tre års kamp, då jag gått igenom all den förnedring och de anklagelser som vissa mammor med hjälp av familjerätterna utsätter pappor för i Sverige. Mamman tros, pappan misstros. Alla vet ju hur potentiellt farliga pappor är eller hur? Könsmaktsordningen remember? Hur någon överhuvudtaget kan tro att man som pappa skulle gå igenom detta helvete i tre år om man inte verkligen älskade sin dotter och ville hennes allra bästa kan man ju fråga sig. Bevisar inte detta att man är en rätt bra pappa trots allt, som är beredd att göra vad som helst för sina barn?

Efter att ha gått igenom denna skärseld av rättslöshet och misstro, misstänkt för diverse och anklagad för att inte bry sig om sitt barn framför allt, så fick jag alltså i måndags reda på att en ny man skall flytta in hos min dotter. Jag får i praktiken 3-4 dagar i månaden med henne och en total främling som jag inte vet något om, får resten. Nu blir det han som finns där när hon vaknar, när hon behöver tröst, när hon kommer hem från dagis, som lär henne cykla mm mm.

Detta var strået som knäckte kamelens rygg. Att dessutom ha en mamma till barnet som inte ser något konstigt med detta, utan säger att "jag bara tycker synd om mig själv" tyder i mitt tycke på en ren empatistörning. I måndags kraschade jag, i tisdags åkte jag in på psykakuten och fick två stesolid som fick mig att härda ut till Torsdagen då jag fick träffa en läkare. När han såg mig, och det skick jag befann mig i så skrev han ut 20mg Sobril på stört. Dom har räddat mig över det värsta, och gör det fortfarande.Men jävlar vad jag har gråtit.

Vet ni, jag satt häromdagen och räknade på de antal brott som begåtts mot mig och min dotter i Sverige bara de tre sista åren. jag kom fram till dessa.
Egenmäktighet med barn , Falsk tillvitelse, Förtal ,Grovt tjänstefel ,Hets mot folkgrupp ,Kidnappning, alt.människorov ,Maktmissbruk ,Medhjälp till kidnappning ,Myndighetsmissbruk ,Ofredande ,Olaga frihetsberövande ,Olaga tvång ,Osant intygande ,Ärekränkning ,Övergrepp i rättssak 

Jag har försökt att anmäla till polisen, JO, JÄMO och Länsstyrelsen, men det var innan jag förstod att, jag som man gentemot en kvinna är fullständigt rättslös i Sverige idag. 200 000 kids får knappt träffa sin pappa idag. Ändå behövs vi. Kloka mammor och pappor, det är dags nu att vi ställer oss upp för våra barn och säger ifrån. För barnen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

  • Zac säger:

    Varje reaktion kräver en motreaktion. Idag är det reella feministväldet ett mycket större problem än de s k "osynliga manliga maktstrukturerna". Det är feministrörelsen som idag slåss för ökad diskriminering, det är SD och Fi som är politiska företrädare för partier som vill öka diskrimineringen och gruppera människor utifrån annat än deras prestationer och personliga egenskaper. Äckligt.



    Jag struntar egentligen i manfrågor, men då det är vi som oavbrutet direkt och öppet diskrimineras idag så är det antifeminist som jag betitlar mig som. Jag hoppas att feminismen är övergående så att vi istället kan börja arbeta mot <i>all generell</i> diskriminering.



    Feminister - sluta enbart slåss för <b>kvinnors rättigheter</b> och slåss istället för individens rättigheter - oavsett kön, hudfärg eller musiksmak...



    Jag känner starkt med dig. Din dotter kommer vara stolt över hur du har kämpat - och kämpar - för att vara med henne när hon blir större - häng i!





    //Zac

    2008-10-27 | 09:09:22
    Bloggadress: http://www.wiktzac.com
  • Daddy säger:

    Tack Zac

    Människor som förstår och som ser igenom lögnerna och dimridåerna är en jäkla bra medicin.

    Inom jämställdhetens område tycks de flesta fortfarande tro att jorden är platt. Jag hajar hur tufft det måste varit för dom som hävdade annorlunda i början.



    Håller som du vet med dig om feminismen. Vaför inte byta ut det ordet mot humanism istället? För där ingår väl även vi...väl?

    2008-10-28 | 02:27:10
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: