daddys

Beware the fury of a patient man

"Emma" fick aldrig veta sanningen

Kategori: Pappa

"Emma" Mias dotter trodde fram till 2002 att Luis, chilenaren var hennes
riktiga pappa. Det var han själv som berättade sanningen för henne. Det var då
hon började missbruka droger, och det slutade med en bilolycka där hon
blev stämd av både försäkringsbolag och medtrafikant. Samt hamnade på ett behandlingshem i Florida under en tid.
Efter det erkände Mia att hon hade en pappa i Sverige, men att han var ett mordiskt odjur. Snyggt!

Den typen av övergrepp och misshandel hördes inte ett ord om i "debatt", eller  gjorde ni? Nä en hurring för 21 år sedan var det som skulle motiverat att, "Mia har gjort allting rätt" (Inger Segelström). *suck* Vilket tror ni "Emma" / Sara hade valt?

Debatten tycker Inger Segelström handlar om "roman eller faktabok"? Måste man vara idiot för att bli politiker? Eller är det endast en merit?

Inger Segelström visar att hon tycker principer går före sanningen.Principen om mäns våldsamhet skall bevisas till varje pris. Barnen offras men vad gör det.? Vad jag anser om politiker som dessa, är att dom fått vårat mandat på tok för länge. Ska det vara så jädrans svårt att hitta en som är ärlig, och som vet skillnad på sanning och lögn?

Denna lilla tydliggörande video roade jag mig med att klippa ihop igår. (Ni som inte tycker om rock musik på lika hög volym som jag kan ju vara beredd  på volymknappen ca 2 minuter in i filmen.)

Enjoy!


Untitled from Daddy on Vimeo.

Här är en ny musikvideo jag gjort. Låten skrev jag för några år sedan då jag var mer arg. Ilskan har lagt sig nu. Numera är den mer riktad till dom som inför kriminella lagar i Sverige, tjänstemän som skadar barn under parollen "barnens bästa", och på dom som ser men håller käften. Baby that's cold, by DADDY



Föe övrigt har jag min son i helgen och tänker prioritera honom. Min dotter som jag sett fram mot att få hålla i min famn de senaste två veckorna blev det inget med.

Dom där domarna man får i tingsrätten är inte mera värda än det billiga papper dom är skrivna på. 200 000 barn i Sverige får sällan eller aldrig träffa sin pappa. Inte ens "världens bästa Karlsson" hade tyckt att detta är en "världslig sak", men det tycker  våra politiker och majoriteten av Sveriges medborgare. Media som är en av demokratins stöttepelare anser inte att det är ett problem överhuvudtaget. Vår riksdag är en annan stöttepelare, och för att få den att rasa behöver man bara ljuga ihop några böcker och kalla dom sanning. När bevisen läggs fram så mörkar dom sanningen, vrider på debatten och går t o m så långt att dom försöker misskreditera sannings sägaren.

Kan man ens kalla Sverige för en demokrati längre? Kan vi kalla det jämställt? Svaret på  båda frågorna, och detta gör mig ledsen in i själen att säga, svaret är nej. Sverige är ingen demokrati. Det finns ingen rättssäkerhet. Dom stora mediebolagen är sammanflätade av stora ekonomiska intressen och rapporterar inte om sanningar som är obekväma för sig själva och sina kompisar, och politikerna har för länge sen slutat verka för människors bästa.

Det är en insikt som skakar en in i själen. Vårt lands enda hopp är medborgarna, och att vi inte längre accepterar detta. Det är dags att marschera genom stockholms gator igen.Någon som vill gå med?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

  • Leroy säger:

    Hej D. !

    Super bra låt.



    Hoppas motionen 2008/09:C455 du visade kan gå igenom. Eller vara diskussionen det skall handla om.



    På lika villkor.



    Den borde nog få en egen länk.



    Leroy

    2009-01-24 | 18:58:33
  • Rospiggen säger:

    Håller med Leroy, verkligen bra låt! Du skriver bra musik! Den här Segelström?! skakar på hövvet

    2009-01-24 | 21:49:16
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Daddy säger:

    Tack



    Om ni vill höra mer av min musik så kan ni gå till

    http://www.tequilasunrise.se



    Där finns även en länk till Promo FM där låtarna säljs för 0.99$ styck. 9 orginal till salu hitills. Daddy skriver, sköter Gitarrerna och sången, Assar Danielsson fixar bas, trummor och mixning.



    Om 4-5 veckor kommer 4 av låtarna ut på Itunes worldwide. Det finns två saker ni skulle kunna hjälpa mig med.

    1. Gå till www.tequilasunrise och skriv upp er på maillistan, och tipsa andra som ev gillear denna typ av musik.

    2. Köp en låt ekller två på Promo FM. 99 cent styck. Alla 9 orginallåtar finns där.



    Advokater är dyra, och oftast får man inte särskilt mycket valuta för pengarna, men efter låmg efterforskning har jag hittat ett par stycken som visar potential.



    Om ni ville göra detta för mig skulle jag vara er evigt tacksamma.



    IP: 79.138.165.22

    2009-01-24 | 22:10:51
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Hosanna säger:

    Bra klippt och bra låt även om jag inte är en rockbrud ;)

    2009-01-25 | 19:47:38
    Bloggadress: http://hosannas.info/wordpress/
  • Lasse säger:

    Tjena D!!!



    Citat:Det är dags att marschera genom stockholms gator igen.Någon som vill gå med?





    ----------------------------------------------------

    Jag ställer upp för våra barns bästa,myndigheters och mammors psykiska tortyr mot VÅRA barn,måste få ett slut NU



    LÅT VÅRA BARN VARA IFRED............

    ----------------------------------------------------





    Lasse Pistol



    www.pappa-barn.se



    Vill fler vara med och stödja barns rättigheter till båda sina föräldrar..



    Kom med oss isåfall =D



    Vi är redan många som kämpar,men det finns plats för fler =)

    2009-01-26 | 02:05:39
  • Linn säger:

    Nagon som är duktig pa engelska och känner sig manad?



    "Mia" har nämnligen begatt 2 brott i USA (de har ju börjat titta pa bidragsbedrägerierna i Sverige so, tur är...):

    1. Ljugit när hon sökt asyl. Det fanns ingen hotbild mot henne i Sverige och hon använde sig av hennes och LMs bok Gömda i rätten (se boken Asyl). Fraud.

    2. Hon har uppgett i svensk media att hon fixar "arranged marriages" i USA för svenska kvinnor, vilket jag iof betvivlar med tanke pa denna kvinnas egoism, men detta är ocksa ett brott; fraud; bedrägeri. Och hon har redan erkänt i media.



    Kontakt (man kan vara anonym och göra en anmälan): US Immigration and Customs Enforcement Office of Intelligence

    FIG Arizona



    Telefonnummer fran Sverige: 001 520514-4872



    WHO SPEAKS ENGLISH FLUENTLY????

    2009-01-26 | 22:46:06
  • daddy säger:

    Angående anmälan mot Mia till dom Amerikanska myndigheterna så tror jag inte publika forum är rätt kanal att diskutera detta på.

    Men jag delar helt din åsikt.

    2009-01-27 | 04:34:01
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Arandur säger:

    Hoppas du får en härlig tisdag :)

    Kolla gärna in min fotoblogg, den kanske kan pigga upp dig lite :)

    2009-01-27 | 04:49:21
    Bloggadress: http://arandur.blogg.se/
  • Carstoned säger:

    Alltså. Jag håller med dig i många saker. De mesta. Fast just debatten mellan Monica antonsson och Liza Marklund så är vi nog inte ense. Men vad gör det, man kan föra diskussioner ändå.



    Oavsett vad. Det är Emma/sara som är det största "offret" här av alla.



    Jag tycker så synd om henne.

    Jag önskar jag kände henne, och på ngt sätt kunde berätta för henne, trösta henne och säga att saker o ting blir bättre.



    Men det är inte så lätt, speciellt inte om man är förd bakom ljuset.



    Stackars tjej säger jag bara.



    2009-01-27 | 21:10:06
    Bloggadress: http://carstoned.blogg.se/
  • Katrin säger:

    Carstoned: Elisabeth Hermon har också råkat väldigt illa ut av Liza Marklunds lögner.

    2009-01-29 | 22:07:16
  • Carstoned säger:

    Katrin: Jaha ok.



    2009-02-05 | 19:15:38
    Bloggadress: http://carstoned.blogg.se/
  • Moa säger:

    WOW bra låtar!

    2009-02-09 | 10:06:54
  • MOa säger:

    WOW bra låtar!

    Angående Emma/Sara - man får hoppas att hon får tillfälle att lära känns sin pappa nu när hon är vuxen och kan fatta egna beslut och nu när hon vet vem hennes pappa är.

    2009-02-09 | 10:10:30

Kommentera inlägget här: