daddys

Beware the fury of a patient man

Vi måste ju se till barnets bästa..bla bla bla...

Kategori: Barn

Den som tiger samtycker sägs det. Nytt besökssrekord igen, men om man endast ser till antalet kommentarer får man lätt intrycket att det är få som hittar hit. Jag gick till Tailsweep idag och kollade hur det såg ut med besöksfrekvensen här egentligen. Bilden visar var mina läsare kommit ifrån det senaste dygnet. Att besöken är många men antalet kommentarer är få visar förhoppningsvis att det jag skriver och postar ut är svårt att ifrågasätta.

Inlägget igår kom till efter att jag dumt nog gick i polemik med några riktiga psykfall inne på Ingrids blogg. Aldrig förr på 180 inlägg har jag skrivit med versaler, eller använt mer än ett utropstecken. Dålig svenska, men igår kröp dom innanför skinnet på mig. Om man får tipsa polisen så borde ni genast spåra dessa personer. Då kommer ni kanske att lyckas ta några riktiga gärningsmän för en gångs skull.

Dom där häxorna har en mycket skruvad syn på det där med sex och barn, men det har å andra sidan ROKS ideologiske ledare Eva Lundgren också, och hon är än idag professor på Uppsala universitet. 1993 kom kvällstidningarna ut med nyheten att ett tiotal barn ritualmördats och grävts ner i skogarna utanför Eskilstuna. Polisen lade tusentals timmar på att gräva en sabla massa hål ute i skogen, men hittade inte ett spår av några offer.  Lundgren hävdade dock med stor emfas att satanismen ”inte är en marginell företeelse” och att det är vanligt med sexuella övergrepp mot barn och djur bland svenska djävulsdyrkande män.

Hur någon ens kan orka läsa igenom alla vidrigheter denna uppenbart psykiskt sjuka kvinna suttit och diktat ihop förstår jag inte. Jag tänker inte ens citera en rad. Ni som vill se skiten kan säkert hitta den nånstans. Uppsala universitet riktade kraftig kritik mot Lundgren, men ansåg inte att hon skulle förlora sin forskarstatus?

Dessa  slutsatser kom professor Jörgen Hermansson fram till efter att ha läst eländet. Statsvetenskapliga institutionen, Uppsala universitet:
* Det finns dock inte (...) grund att hävda att det rör sig om vetenskaplig ohederlighet.
* Eva Lundgren är utan tvivel en idérik och produktiv forskare. (jo, det stämmer visserligen....)
* Hennes texter utmanar invanda föreställningar och ger öppningar för nya spännande infallsvinklar.

Man blir sjuk i själen


Själv kände jag mig bara sjuk och nedsmutsad i själen efter att ha läst bara några få rader. Jag kan knappast tänka mig att det finns en enda sida på detta nät som slår denna avhandling när det gäller sjuk totalskruvad perversitet.

Ursäkta om jag upprepar mig men jag finner för en gångs skull inte ord för att bättre beskriva detta.

Allt började med en flicka som blev arg på pappa då han avlivade hennes hund. Det slutade med att pappan fick 10 års fängelse. Mamman fick 5. Efter överklagan så fick pappan sänkt straff till 5 år och mamman friades.  Pappan fick efter en lång och hård kamp till slut upprättelse och skadestånd.

Det värsta av allt är väl att denna sexuellt mycket avvikande person fortfarande sitter och forskar om sin könsmaktsordning och får en rejäl professorslön för besväret. Men på barnhusen som nu slås upp över hela Sverige på Tomas Bodströms initiativ fortsätter man att leta efter sexualbrottslingar bland pappor som endast är skyldiga till att vägra ge upp sina barn frivilligt.

Barnens bästa

 

t o m Rädda barnen jobbar för att dessa övergrepp får fortgå. Jag tycker stridsropet "barnens bästa" borde fastna i halsen snart på de människor som dagligen jobbar med att förgripa sig på barn. Detta var vad dom gjorde mot mitt i alla fall på detta "barnens hus". Härmed förklarar jag polis Maria Brage som skäligen misstänkt för detta brott. Närmare än så kommer jag knappast för att få henne fälld. Mina  anmälningar om brott vänder bara hos polisen och kommer tillbaks med en stämpel redan nån dag efter jag skickat dom. Detta trots att jag faktiskt kan bevisa att brott har begåtts. Både egenmäktighet med barn och falsk tillvitelse.

Men idag var det ju socialtjänsten och familjerätten i Kungsbacka vi skulle tala om. Denna roliga myndighet som slår klorna i min dotters mamma så fort hon kommit innanför kommungränsen. Det framgår av deras vårdnads"utredning" att mamman fått "samtalsstöd" på den frivilliga delen av socialtjänsten som dom kallar den. Vad detta samtalsstöd bestod
av kan man ju räkna ut. Strax efter så började anklagelserna hagla mot mig. Våldsam, hotfull, trakasserande, farlig var bara några av etiketterna som sattes på mig. På den här tiden trodde jag fortfarande att socialtjänsten hade ett barnperspektiv och samarbetade med deras utredning bäst jag kunde.
Föga förvånande tog det dom mer än dom stipulerade 4 månaderna att färdigställa sina intryck av 3 intervjuer. Det gör det nämligen alltid. att en utredning på socialen skulle gå fortare än 4 månader har nog aldrig hänt. Trots att rätten alltid skriver skyndsamt. Mamman, jag och flickans dagis som var hemligt  p g a min "farlighet" intervjuades.
Resultatet blev en rekommendation att ge mamman enskild vårdnad. Jag vet att ni läser min blogg. Hur kändes det att sitta där och ge mig beskedet, samtidigt som ni låtsades vara deltagande och "förstå"? hur känns det att komma hem till sina egna barn efter en dag på "jobbet"? Jag är uppriktigt nyfiken.
Den som saboterar umgänget belönas

En av utredarna "Jessica Persson" sägs ha sagt upp sig sedan dess. Hade varit intressant att få reda på varför.
Jag fick för en tid sedan ett intressant mail från en mamma som befunnit sig på den motsatta sidan, men sedan dess ångrat sitt beteende. Hon skriver följande:

Den som saboterar belönas



Mmm, jag tror jag förstår lite hur du tänker - eftersom jag själv stått på "motsatt "sida när jag vid något tillfälle blev ifrågasatt som mamma eftersom jag lät min son vara hos sin far en kväll (ja, vi hade gemensam vårdnad och jag har aldrig velat neka min son att träffa sin far utan tvärtom. En förälder har ALDRIG rätt till sitt barn men ett barn har ALLTID rätt till sin förälder). Ivrigt uppmuntrad av sosstanter skaffade jag ensam vårdnad, eftersom det fanns ett dilemma där jag riskerade att själv bli av med min son om jag lät honom träffa sin far (olämplig mamma som sagt)
medan jag varken juridiskt eller moraliskt kunde/ville hindra dem att umgås. Men ensam vårdnad stoppades socialtanterna och gjorde att de glömde utredning och allt och inte hörde av sig igen...

Så det är inte bara vi mammor som försöker jävlas jämnt. Det känns snarare som om kulturen på socialkontor tvingar fram konfliker, vårdnadstvister, anmälningar o.s.v. som kanske inte kommit till stånd utan dem - eller vad tror du? Eftersom jag själv upplevt hur dessa tanter nästan försökte tjata sig till att jag skulle acceptera vilket dålig pappa/dålig man mitt ex var måste det vara lätt för en svagare person att faktiskt tro på det... Särskilt om de själva fantiserat fram hot

baserat på sina egna skuldkänslor som din dotters mor verkar ha gjort. (A la: Jag orkar inte med honom. Jag tar ungen och drar. Fan han kommer bli skitsur. Tänk om han är så arg att han kommer jaga oss/bli våldsam... herregud han är nog våldsam. Han är säkert farlig!) Vi människor har till skillnad från djuren fantasi - och tyvärr kan det för vissa til slut bli svårt att skilja mellan den och verkligheten. Oj, vad långt det blev nu, sorry. Jag har precis läst det där worddokumentet till rätten som du hade lagt ut vilket väckte många tankar jag trodde jag hade glömt. Hur går det med allt? Du får gärna höra av dig om du vill.

Lycka till/ Kram


Döm om min förvåning, då jag  fyra dagar efter att jag gjorde min anmälan den 22 mars, ringde upp Christina Pettersson på familjerätten och frågade varför dom inte hade hört av sig. Jag fick  då frågan en bit in på samtalet "Men varför förlorade du vårdnaden då"? Denna myndighetsperson var med och "utredde" mig och modern, sedan frågar hon mig varför jag förlorade vårdnaden? Som om jag skulle kunna svara på det. Jag har fortfarande ingen jävla aning. Det har också framkommit i moderns svaromål på min senaste ansökan om verkställighet, att citat: "Jag har ständigt varit i kontakt med Familjerätt, BUP, inklusive socialen sedan dom -08 (T 8134-06)". Tilläggas kan ju att tingsrättens dom slår fast att jag skall hållas informerad även om jag inte längre är vårdnadshavare.

Nu har jag fått en kallelse till socialtjänsten som tydligen vill tala med mig angående den anmälan om oro för barn som dom har mottagit (mammans). Dom väntar dock tills det endast återstår en vecka på de 4 månader dom har på sig att utreda innan dom ens kallar mig till ett möte.  Jag undrar dock varför jag ska behöva åka 20 mil för att endast  få svaret, "det kan jag inte gå in på eftersom du inte är vårdnadshavare", vad jag än säger...samma svar. Vad är vitsen med det?

Ni som vill kan här få höra hur man som orolig pappa bemöts av denna myndighet som säger sig jobba "för barnets bästa". Jag börjar bli jävligt trött på att höra denna klyscha barnets bästa upprepas överallt när jag försöker få någon att förstå min saknad och oro. Om det inte vore så jävla tragiskt hade denna konversation nästan varit rolig. (Ursäkta den dåliga ljudkvaliten i början, den blir bättre vartefter).



Om ni hade velat jobba för mitt barns bästa så skulle ni t ex kunna kontrollera om hon har fått ta del av detta brev från farmor med tillhörande present som skickades den 20 maj. Vore inte det intressant att få reda på?  

Socialtjänsten i Kungsbacka är polisanmäld för tjänstefel grundat på deras underlåtenhet att utreda min anmälan om välgrundad oro för min dotter som skickades till familjerätten den 22 Mars 2009. En vecka innan jag av individ & familje omsorgen blir polisanmäld för sexuella övergrepp på henne.

Det har nu gått 99 dagar sedan jag hörde av min dotter..... 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

  • Kira/Erik säger:

    "Daddy" skriver "Pappan fick efter en lång och hård kamp till slut upprättelse och skadestånd."



    Jag vill ogärna kommentera på din blogg, men uppenbara sakfel om Södertäljefallet anser jag mig tvungen att kommentera.



    Han fick vare sig "upprättelse" eller skadestånd. Efter resning kom domslutet 3 maj 1994, där domen stod kvar men sänktes till 5 års fängelse. Någon ny resning fick han aldrig



    I övrigt innehåller din beskrivning av fallet en mängd förvrängningar. De som vill veta vad som verkligen hände kan läsa Birgitta Allmos bok "Vem vågar tro på ett barn?" (Tusculum 2008),



    Se i övrigt också Nuri Kinos artikel om fallet på http://www.dn.se/polopoly_fs/1.248978!Illustrationer.pdf



    Och Södertäljeflickans egen artikel på http://www2.hemsida.net/kiremaj70/nyheter/meddel.asp?medid=472&kategori=12

    2009-06-29 | 11:33:19
    Bloggadress: http://www2.hemsida.net/kiremaj70/
  • KimhZa Bremer säger:

    För er som inte känner till Kira eller Erik Rodenberg, är han en ganska tragisk figur, som helt öppet går ut med att han hatar sitt eget kön, (att han är man) - och han ser sexuella övergrepp i det mesta runt omkring. Det har aldrig gått att föra ens en något sånär vettig diskussion med honom.



    En narr i Eva Lundgrens hov. Och nu narrar han igen.

    2009-06-29 | 12:04:08
  • antifeminist säger:

    Så här kan det gå om man skriver böcker som kritiserar Eva Lundgren.



    http://www.axess.se/blog/post/2009/05/22/Bok-som-kritiserar-Eva-Lundgren-maste-makuleras.aspx



    2009-06-29 | 12:08:46
  • Kira/Erik säger:

    KimhZa Bremers amatörpsykologiska teorier om mig är ju intressanta, men mitt inlägg handlade inte om mitt psyke.



    Det fanns ett konkret påstående om Södertäljefallet, att den anklagade inte fick "upprättelse". Vem som helst kan kolla att jag har rätt.



    Dessutom rekommenderades två länkar och en bok.

    Har Bremer något att säga om innehållet i mitt inlägg, eller är amatörpsykologi det enda som intresserar honom?

    2009-06-29 | 12:30:15
    Bloggadress: http://www2.hemsida.net/kiremaj70/
  • daddy säger:

    Om jag har fel om pappan i det här fallet aå rör det sig alltså om att han inte har fått "upprättelse",Och det skulle ju i så fall vara ännu mer märkligt.



    Kanska inte för såna som Kira/Erik...Ursäkta en fråga förresten, jag är mest nyfiken och du behöver inte svara. Men Kira är det ditt namn när du är kvinna?



    Tänk om ni överlevare skulle inrikta er på att ta ansvar för er situation och försöka göra er fri från hatet ni verkar ha fastnat i. Att leva med en massa hat svärtar ju ner själen hos en själv. Målet för hatet tycker väl inte att är särskilt kul heller, men det är inte hans själ som främst drabbas, Inte tillnärmelse lika mycket som er egen.



    Menar du Kira-Erik att du anser att Eva Lundgrens bok skulle vara sann?



    I så fall sätter jag dig i samma stollefack som Lundgren och anser i så fall även du borde bli föremål för en närmare utredning. Så du kan få proffesionell hjälp med att må bättre.



    Ingen som fastnar i hatträsket mår bra. Där nere kan man aldrig göra något åt sitt liv.

    Förlåtelse är nyckeln för att komma ur det.



    Ingen har någonsin hatat sig frisk...

    2009-06-29 | 12:52:58
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddy säger:

    Man trodde aldrig att man skulle behöva uppleva den dag då ett universitet i Sverige anordnar ett bokbål.



    Det får mig återigen att undra vad som håller på att hända...Usch, fy och blä...jag får dåliga assocaitioner.



    Jag hoppas att ett och annat exemplar räddas undan.

    2009-06-29 | 12:57:30
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Kira/Erik säger:

    "Menar du Kira-Erik att du anser att Eva Lundgrens bok skulle vara sann? I så fall sätter jag dig i samma stollefack som Lundgren"



    Det finns mycket att säga om Eva Lundgrens bok, men frågan är om det är meningsfullt att ta upp det här då du inte verkar ha läst den. Eller något annat relevant i ämnet.



    Du skriver om barn som sades ha ”grävts ner i skogarna utanför Eskilstuna” (ska vara Södertälje) om att polisen "lade tusentals timmar på att gräva en sabla massa hål" (de grävde under en februaridag 1993, men ett dygn innehåller knappast "tusentals timmar"). Södertäljeflickan har, i motsats till vad du antyder, tagit avstånd från åsikten att hennes fall skulle ha något med satanism att göra.



    Vidare skriver du "Allt började med en flicka som blev arg på pappa då han avlivade hennes hund."



    Ingen hund blev avlivad, vilket du skulle sett om du verkligen läst vad som står. ”Pappan fick efter en lång och hård kamp till slut upprättelse och skadestånd." Inte sant, som sagt, det heller. Hur läser du texter?



    Härmed lämnar jag denna debatt, och denna blogg.



    PS. Inte för att du har något med saken att göra, men jag brukar inte gå omkring och "vara kvinna" lika lite som jag går omkring och är "man". Jag brukar däremot vara mig själv.

    2009-06-29 | 13:13:16
    Bloggadress: http://www2.hemsida.net/kiremaj70/
  • Kira/Erik säger:

    Rättelse.

    Rätt ska vara rätt, polisen grävde vid ytteligare några tillfällen förutom denna uppmärksammade ferbuaridag, men några "tusentals timmar" handlade det ju inte om.

    2009-06-29 | 13:26:17
    Bloggadress: http://www2.hemsida.net/kiremaj70/
  • daddy säger:

    Nu har jag fått in av dessa anonyma pervon här också. Jag tar bort hans kommentarer som inte går ut på något annat än ett prakt exempel på hån och översitteri.



    Spm synes på Kira Eriks inlägg är jag alltid villig att diskutera saker, om det nu är det man vill göra. Men det är svårt att argumentera med snatterbyttor som kommer med svepande anklagelser om rättshaveri och annat trams. Diskutera visst, men det går till så att saker diskuteras, och kanske t o m ifrågasätts, såsom Kira-Erik gör.



    Då kan jag antingen bekräfta eller förneka påstående. Men att gå in i någon debatt om rättshaveri är ju rätt lönlöst. Speciellt som vi tydligen definierar frågan annorlunda.

    2009-06-29 | 13:54:42
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Det handlade om tusentals timmar Erik.

    Det framgår tydligt av exempelvis denna utmärkta artiken i SvD



    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_408063.svd

    2009-06-29 | 13:56:34
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Kira/EriK säger:

    Trots vad som står i den länkade artikeln handlade det inte om tusentals timmar. Tänk! Om de grävt tusentals timmar skulle de grävt över fyrtio dygn, 24 timmar om dygnet. Det gjorde de sannerligen inte. Det handlade om några dagar. Man behöver inte tro på allt som står i alla tidningsartiklar.

    OK, andra gången gilt, nu lämnar jag denna debatt i denna blogg. Möjligen återkommer jag till saken på min egen blogg, om jag tykcer det är nödvändigt.

    2009-06-29 | 14:05:38
    Bloggadress: http://www2.hemsida.net/kiremaj70/
  • Mdm Sade säger:

    Till Kira/Erik

    Det spelar ingen roll vad du säger eller hur du argumenterar.

    Jocke skapar sin egna privata sanning genom att ta några passande ord här, några meningar där och kokar ihop det och hävdar envist "Titta jag har beviiiiis".



    Att det är helt ryckt ur sitt sammanhang och egentligen säger det omvända spelar ingen som helst roll så länge som folk inte fattar vad ordet KÄLLKRITIK innebär utan sväljer allt och lallar med som de fån de är.



    Skit i Jocke, låt honom utkämpa sitt eget krig mot de demoner han anser sig se. Ägna tiden åt något vettigare.

    2009-06-29 | 14:23:24
  • daddy säger:

    Nja inte för att jag är något geni på matematik, men Erik/kira räknar ju lite lättvindigt. Han utgår i sitt räkneexempel ifrån att det bara var en stackars polis som fick stå och gräva ensam i 40 dygn.



    Men när man beräknar man timmar måste man även ta med antalet män i ekvationen. Annars slår den fel.

    2009-06-29 | 14:25:33
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Mdm Sade



    (får associationer till läder och piskor av den signaturen). Men det är klart att så fort en blogg handlar om avvikande sexuellt beteende så får man in dessa människor. Sadister, masochister, transor och andra som kommer hit och spyr galla för att jag inte är lika "kloka" som dom.



    Det farliga är ju att om deras syn på sex och kärlek skall vara någon sorts norm så kommer vi normala heterosexuella att bli dom onormala.



    Ännu ett steg i den märkliga plan för vårt samhälle som verkar vara utformad av transexuella, lesbiska, bögar och andra med ännu värre läggningar. Och bara för att reta er riktigt ordentligt så kan jag meddela att jag är fullt enig med Göran häggqvist i hans åsikt att en biologisk mamma och pappa är det bästa för ett barn. Så länge dom inte är olämpliga på något sätt. Men i så fall skall detta bevisas. Inte som idag där dom lägger det på föraldrarna att bevisa tt dom är lämpliga.

    2009-06-29 | 14:37:18
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • susanna svensson säger:

    Ni som är intresserade av södertäljefallet måste läsa den här artikeln och kanske framför allt kommentarerna till den. http://www.newsmill.se/artikel/2009/06/03/bokbal-i-sverige-nu-stoppas-forskares-bok-om-misstankt-justitiemord

    2009-06-29 | 14:48:08
  • daddy säger:

    Asch Södertälje var det, inte Eskilstuna. Jag blandade ihop det...jag hade fel...jag erkänner...



    Men om du menar att journalisten i SvD har faktafel i sin artikel så borde du väl ge dig på honom och inte mig.



    Jag inser att man inte skall köpa allt i tidningar okritiskt, men jag har också insett att vad gäller trovärdighet så ligger SvD förmodligen högst på stegen. Aftonbladet kommer betydligt lägre på den skalan.

    2009-06-29 | 14:54:36
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • daddy säger:

    Jag tycker snarare att det är du som borde Googla ordet bevis. Då kanske du hade lärt dig åtminstone det mest grundläggande om vad det handlar om.



    Att bevis är till för att styrka ett påstående. Påståenden om att människor är knarkare och inte har någon hjärna p g a detta bör ju vara ett typexempel på sådant som man som någorlunda intelligent människa inte ens slänger ur sig utan....Ja just det! Bevis.



    Om detta ämne någon gång skulle avhandlas i en skolklass så hoppas jag att du inte blir den som får lara ut det. Du verkar ju skrämmande okunnig i det ämne som du raljerar över här.



    För er övriga kan jag bara säga att jag förnekar denna anklagelse, och eftersom den riktas mot mig så är jag alltså enligt lag inte den som skall lägga fram några bevis för detta, utan den anklagande.

    2009-06-29 | 15:44:07
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Rospiggen säger:

    Det som ger mig rysningar ända in i märgen är hur jäkla lätt det är att få en oönskad pappa totalt på fall, få honom att harva runt bland alla myndigheter, beröva honom på pengar och en massa annat, mangla honom tills det knappt finns något kvar och ändå fortsätta det arbetet - bara pga några meningar till soctanterna. Ingen koll görs, inga bevis behövs, bara hennes ord.



    Men pappan ska bevisa och även om han gör det så gills det inte utan då ska han tvingas gå till polisen och göra en anmälan för att soc inte har gjort sitt jobb. Och där sitter mamman och pladdrar och pladdrar och soc slår på stora trumman.



    Det är fanimej ruskigt!

    2009-06-29 | 16:27:58
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • valens säger:

    Rospiggen

    Det är bara så!

    2009-06-29 | 16:40:16
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • Roback säger:

    Mycket bra idé med koordinatorer. Hade helst lagt mina skattepengar på X antal hundra sådana som i ett tidigt skede tar "tjurarna vid hornen/kossorna i örat" så att barn slipper tokföräldrars (oavsett kön) skadliga beteenden mot varandra och barnen. Hellre skattepengar till det än till exempel tok-lundgrens "forskning". Hellre LVATKF(ok) = lag om vård av tillfälligt konfliktfyllda föräldrar (oavsett kön) än att stänga in fyraåringar i nåt slags "barnhus" som får åtminstone mig att tänka på Nordkorea.



    I det här fallet verkar det tyvärr vara aldeles åt helvete försent och skattekronorna rinner iväg till ingen nytta, bara skada. Tyvärr. Sorgligt.

    2009-06-29 | 20:28:56
  • valens säger:

    Roback

    Amin!

    2009-06-29 | 20:38:20
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • daddy säger:

    Till nyfiken och alla andra som klampar in här med ett enda syfte, att smutskasta, förnedra och sprida hat. Ni kommer att rensas bort härifrån som det ogräs ni är. Ni kan förpesta resten av samhället hur mycket ni vill, men här inne råder fr o m nu en strikt uppörande kod.



    Diskutera vad ni vill. Ha vilka åsikter ni vill, fråga mig vad ni vill, men gör det i en hövlig ton som det anstår vuxna människor. Annars tar jag bort dyngan.



    Angående min tidigare kommentar om sexuella avvikelser. Folk får för mig ha vilka läggningar som helst.



    jag har sagt att jag kämpar för sann jämlikhet och det står jag för. samma skyldigheter och samma rättigheter för alla. Oavsett.



    Idag har HBT personerna vad jag vet rätt att skaffa barn och gifta sig? Rätta mig om jag har fel.



    Dvs dom har idag större rättigheter än heterosexuella män. Visst får vi skaffa barn och gifta oss, men efter vi har gjort det kan kvinnan lätt separera oss från barnen och t o m sända oss i fängelse för påstådda brott. Och även om vi frias så tar dom bara det faktum att vi anklagats som ett skäl att ta barnen ifrån oss.



    Ni ser inte hur illa vi behandlas. Jag hör bögar klaga ve och fasa över hur mycket hat och spe dom får utstå. Vänta tills du öppnar en pappa blogg så kommer du att få se på hat. Och märkligt nog kommer mycket av detta hat från andra män.



    Jag anser dock precis som jag sa tidigare att ett barn mår bäst med en biologisk mamma och en biologisk pappa. Jag tror nämligen att vi som sexuella varelser har en både manlig och kvinnlig sida. hela naturen och allt bilogiskt liv på denna planet är mycket noggrant uttänkt. En slump säger vissa. En skapare säger andra. Jag själv vacklar i frågan.



    men det synes mig att chansen för att allt jag ser omkring mig då jag står uppe på min klippa här utanför, skulle vara skapat av en ren slump torde vara lika stor som chansen att, om man slängde upp tio miljoner plåtdelar i luften, skulle landa som en perfekt Jumbojet.



    Det behövs manligt och kvinnligt för att skapa liv. Detta är oomtvistligt. Detta är alltså inte heller en slump i mina ögon. Därför drar jag därmed slutsatsen att det finns en mening med detta. Att det är skapat så och därför finns det ett syfte med detta. Simple as that.



    Men detta är inte en enkel fråga, och jag ber om ursäkt om jag har förolämpat någon. Kanske jag t o m uttryckte mig dumt.



    Hoppas att jag härmed har svarat på "nyfikens" fråga, även om jag misstänker att syftet med hans kommentarer var mer ämnade för att sätta mig på pottkanten än ett genuint intresse av mina åsikter.

    2009-06-29 | 22:04:00
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Sammy säger:

    2009-06-29 | 22:20:11
  • daddy säger:



    Jag är försiktigt positiv till tanken med koordinatorer. Problemet lär dock inte lösa den korruption som som har infekterat hela vår familj & Individomsorg. Jag har förstått att de flesta människor ser till sig och sitt först, sedan kommer andra i andra hand. Jag har två gånger lämnat in en ansökan om verkställighet då mamman helt utan orsak saboterade vårt umgänge enligt den gamla domen.



    Då utser tingsrätten först alltid en medlare. Dessa pajaser kommer sedan på hembesök och talar med mamman, och sedan pappan, för att om det blir nödvändigt ha ett gemensamt möte som avslutning.



    Den förre medlaren Kenneth kom struttandes här en dag och slog sig ner i min soffa där jag hade dukat upp med Kaffe och bullar. Han räckte över ett visitkort som var printad på en bit kartong. där stod hans namn och telefonnummer och mailadress.



    Mailadressen löd k.e.medling@(nån public domain).

    Jag förstod direkt. Jag frågade då vad han hade för kvalifikationer för att sköta detta jobb. Han började genast skruva på sig och sa att han hade lååång erfarenhet. Jaha, men vilka kvalifikationer? frågade jag igen med samma klena resultat. Snubben vägrade berätta. Hans uppdrag från tingsrätten var mycket enkelt. Se till att mamman följer domen, punkt. Detta uppdrag missuppfattade denna idiot totalt. Mamman berättade att hon anmält mig för brott. Jaha! sa pajasen och sprang direkt till tingsrätten och sa att han inte kunde rekommendera umgänge i detta läge.



    Senare lyckas jag pressa ur honom hans kvalifikationer. Han var familjerättssekreterare på familjerätten i Göteborg. Dom har tydligen dessa uppdrag som lönande extraknäck på sidan om. 2 hembesök, 14 000 kaching!



    Rätt lönande yrke det där. Sedan kan man ju inte heller hävda jäv. Varför skulle en familjerättssekreterare från Göteborg vara jävig?



    Öööh, skulle 14 000 per gig utöver lönen från kommunen kunna vara en orsak??



    Varför inte inrätta en rättvis vårdnadslag istället som ger alla föräldrar lika rättigheter efter en skilsmässa. 50-50. om någon är uppenbart olämplig så ska detta bevisas vilket ju i verkligheten inte kan vara så svårt eller hur? Om det finns en historia av mentala problem eller våld så måste det ju finnas dokumenterat och bevittnat.



    Om en förälder saboterar skall det bestraffas genast och bestämt. Tills alla föräldrar har förstått budskapet klart och tydligt. Messa inte med ditt barns rätt till sin andra förälder.



    Om det ändå uppstår fall då föräldrarna för allt smör i småland inte kan enas bör bägge genast remitteras till en psykiatrisk klinik för diagnostisering, och en god man utses som kan fatta beslut gällande barnet under tiden.



    Det är mitt förslag.

    Sen kan vi avskaffa den hemska instution som kallas familjerätten. Ju förr desto bättre.



    Jag kom att tänka på min kommentar ovan där jag ber människor diskutera saker hövligt i på denna blogg. När man läser mina inlägg kanske denna önskan kan ifrågasättas. Men jag anser att man får skilja på det krig jag för just nu på denna blogg mot människor som skadar mitt barn, och diskussionen som förs här. jag hoppas ni ser skillnaden.



    Sedan bara för att visa att jag inte står över mina egna regler har jag anmält och återkallat min egen kommentar ovan och erkänner att den var dum. Jag lider fortfarande av sviterna från natten i fredags då fröken Dacke och gänget slängde skit rätt in i hjärtat på mig. Dom spottade och trampade på det som är heligast i mitt liv.



    Jag har tagit mycket skit, men någonstans har jag en gräns även jag.



    Hörde att hon varit inne och skrivit sina vidrigheter även på piggens blogg. Viken sällsynt kallhjärtad människa det där måste vara. Hoppas hon inte har några barn.

    2009-06-29 | 22:30:52
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Ett intressant sidospår.



    : https://www.flashback.info/archive/index.php/t-257466.html



    Har för mig att paret med barnet sen separerade och han försökte ge barnet rätt till sitt ursprung och få umgänge/slippa betalningsansvar, ta riktigt ansvar, men jag vet inte hur det gått.



    Kanske någon annan som vet om barnet har fått rätt till bägge sina biologiska föräldrar och dess släckt.



    Leroy



    2009-06-29 | 22:35:51
  • Leroy säger:

    Hittade denna länk:

    http://www.qx.se/1679/spermadonator-har-forsorjningsplikt-sa-tingsratt



    Från 2002 och det var fler barn.



    Leroy

    2009-06-29 | 22:58:49
  • Nyfiken säger:

    Tack för ditt svar ang HBT, jag är uppriktigt nyfiken annars skulle jag inte ställa frågor till dig!



    Din kommentar tidigare:

    "“Ännu ett steg i den märkliga plan för vårt samhälle som verkar vara utformad av transexuella, lesbiska, bögar och andra med ännu värre läggningar".

    Vad menar du med "ännu värre läggningar"?

    Vilka läggningar tänkte du på då?

    2009-06-29 | 23:00:46
  • Leroy säger:

    undrar var riktiga molle på familjeliv med sin presentation tog vägen. Undrar hur han blev ersatt av tigermamman och många spår försvann. Molle beskrev ju hur barnet förlorade mamman och pappan tragiskt fick vårdnaden.



    Var e riktiga Molle?



    Leroy

    2009-06-29 | 23:02:19
  • daddy säger:

    Nyfiken

    Ännu värre läggningar var ett felaktigt och dumt uttryck, vilket jag redan har sagt två gånger, detta blir den tredje. Denna blogg handlar inte om HBT frågor och jag är därmed inte speciellt varken kunnig eller insatt i dessa.



    Med skruvade sexuella läggningar menar jag exempelvis pedofiler, nekrofiler, sådana som gillar mänskliga exkrementer, sådana som har sex med djur... o s v. Eva Lundgren verkar lida av alla dessa om man läser hennes uppdiktade historia om satanist nätverken.



    Ok?

    2009-06-29 | 23:12:44
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Nyfiken säger:

    Du har helt rätt i att man som homosexuell har rätt att ingå äktenskap from 1/5 2009 och man har rätt att adoptera barn (finns idag ingen organisation som kan förmedla barn och föräldrar till varandra, utan det handlar mer om barn som är födda innan äktenskap, insimination, surrogatmamma osv).

    Hur kan homosexuella män ha större rättigheter än heterosexuella män?

    Kan du förklara lite mer?

    Fortfarande nyfiken och intresserad av dina svar!

    2009-06-29 | 23:17:34
  • Nyfiken säger:

    Tack för ditt svar 23,12, då förstår jag hur du tänker.

    Vi kan alla göra misstag när vi skriver och uttrycka oss felaktigt och dumt!

    2009-06-29 | 23:19:58
  • daddy säger:

    Skall försöka ge min syn på detta också då.

    Det jag vänder mig mot framförallt är inte att HBT personers rättigheter diskuteras, eller att någon annan grupps rättigheter diskuteras heller för den delen. Alla är vi dom vi är och kan väl knappast vara annat.



    Men det finns en grupp vars rättigheter aldrig får diskuteras. Det är heterosexuella vita män. Tänk tillbaks på den gångna vinterns Gömda debatt.



    Där avslöjades det att Osama Awad fått sin dotter olovligen bortförd och blivit nekad all kontakt med henne i 22 år. Utan att någon brytt sig om att hjälpa honom. Han var ju ett brottsoffer trots allt. Det allra värsta sortens brott dessutom. Kidnappning av ett barn från en förälder. I 13 av dessa fick han dessutom finna sig i att i Sveriges mest lästa bok bli beskriven som en krigsförbrytare, barnamördare, hustruplågare, våldtäktsman och allmänfarlig gangster.



    Debatten som följde kom att handla om hur kvinnor nu inte skulle bli trodda längre när dom anmäler män, och vem som var offer och förövare förändrades inte heller. han HADE ju misshandlat Mia. Han VAR ju dömd för det. Fler och fler saker kom fram. Hur det egentligen var Mia som hade kört över Osama, hur hon hade trashat hela hans lägenhet och stått och skrikit könsord genom hans brevinkast. Men näpp, det spelade ingen roll. Han var ju dömd för ringa misshandel för 22 år sedan. Ordet kvinnomisshandlare skulle brännas in i pannan och sedan stå där för evigt.



    T o m på Flashback om man försökte ta upp ämnet om pappadiskriminering blev man tillsagd att hålla sig till ämnet. För DET hade väl inte med det här att göra. Aldrig har en fråga misshandlats så svårt i en debatt som pappafrågan i denna. Om Osama ö h t var diskriminerad var det för att han var muslim. Inte pappa.



    Den dag Sveriges heterosexuella fäder stolt får marschera genom Stockholm på en stor festival där politiker tågar jämsides för våra rättigheter så har vi i alla fall kommit dit ni är. (Jag gissar att du tillhör HBT gruppen). Men dit har vi fortfarande mycket långt.



    Jag hoppas att detta stillar din nyfikenhet på detta område. Jag har massor att göra innan jag kan ta natt.

    2009-06-29 | 23:47:15
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Daddy !



    Skit i de som skriver i marginalen och försöker undivka att föra en diskussion om det som är vesäntligt.



    De vill bara försöka få dig trött och missundar dig det focus du har, dom är inte här för att stötta dig och Rania i att bygga en framtid baserad på två sociala baser de är här för att ifrågasätta eller påstå saker som inte hör till frågorna.



    JAg hoppas dom en dag sitter i skiten själva och att dom inte ens får känna lukten av sina barn. Eler känna oro om dom torkar bajs ur rumpan på dom eller badara eller duschar.



    Tänk så sjuka människor det finns och att myndigheter har den jävla flatheten du visat.



    Lyssnat på den sjuka bandupptagningen där man säger att du har tid i Augusti och man väljer att låta skiten hålla på hela Juli utan att någon myndighet agerar.



    Så sjukt och fult och att inte JK eller socialstyrelsen ingripit för Ranias skull tycker jag är så dåligt att man faktiskt börjar fundera på hur det är ställt i samhället.



    Mycket har man varit med om men den undanlåtenhet från att agera man visar dig i Kungsbacka och Göteborg borde ta me fasiken vara straffbart.



    Dom hade månader på sig men agerar inte och gör skyndsamt en utredning när du ber om det. Dom stänger dig ute på påstående och gömmer sig bakom vårdnadsdommen inte kollar lämplighet eller vilja.



    Vare sig hos barnet eller dig.



    Stå på dig annars står någon annan på dig!



    Leroy

    2009-06-29 | 23:49:56
  • Daddy säger:

    Tack Leroy



    Kloka synpunkter som vanligt.

    dags för den där pubrundan i sommar måntro?

    2009-06-30 | 00:01:29
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Roback säger:

    Natt nu här på västkusten



    http://www.youtube.com/watch?v=mU9_Q7PJuNQ&feature=related



    Den är först och främst riktad till Daddy (som förmodligen kan låten redan utantill i sömnen) men också till er alla där ute oavsett kön och läggning som sitter i skiten just nu. Tänk på texten när det är "o-kul" i livet. Faktiskt även Du Maja L. som helt klart är i uppenbart behov av en kärlek som jag hoppas du får. Jag är inte ironisk eller har konstiga baktankar om nån.

    2009-06-30 | 00:18:16
  • Daddy säger:

    Oh yeah!! Neil är grym...



    Kontrar med annan av mina favoriter.

    http://www.youtube.com/watch?v=HUrLQxQ-7ZM



    Buddy Miller / Worry too much

    2009-06-30 | 01:14:32
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • pokerpappan säger:

    Postat av: Kira/EriK

    "Trots vad som står i den länkade artikeln handlade det inte om tusentals timmar. Tänk! Om de grävt tusentals timmar skulle de grävt över fyrtio dygn, 24 timmar om dygnet. Det gjorde de sannerligen inte. Det handlade om några dagar. Man behöver inte tro på allt som står i alla tidningsartiklar."



    Detta garva jag gott åt och liknande tankeolyckor går aldrig att bortförklara helt.



    Den snabbaste simmaren är inte alltid den mest lämpade... ;)



    Kämpa Daddy!

    mindre tid på diskussioner med femi...hrum...idioter på internet och mer tid åt din kamp och att jaga fram tokstollarna i rampljuset. Så fort man öppnar ögonen lite finns det oändligt med material.



    / pokerpappan

    2009-06-30 | 01:31:53
    Bloggadress: http://visa.eriksIQ.nu
  • VaFan säger:

    Kira eller vad han/hon/den/det väljer att kalla sig själv är som han/hon/den/det själv sagt här off-topic. Icke desto mindre får man en hel del inblickar i denne överlevarrörelsens överstepräst i bla. den här tråden



    https://www.flashback.info/showthread.php?t=584587



    Det finns fler. Bara använd "sök". Och, den som googlar han/hon/den/det finner.

    2009-06-30 | 01:52:01
  • Daddy säger:

    Dom där sinnesförvirrade typerna har jag skrivit om förr på den här bloggen också. Sök på "apropå hat"

    i bloggens sökfält t ex...



    Blir inget nytt inlägg i natt.

    Tiden räckte inte till. Får vänta till i morgon.

    100 dagars jubiléet...känner dock inte direkt för att fira.



    2009-06-30 | 02:56:32
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Nils säger:

    Jag har full förståelse för den kamp du bedriver, stöder dig till 100 %. MEN jag tycker att du gör ett fatalt missstag genom att så öppet lämna ut din dotter i denna kamp. Du gör henne en fruktansvärd otjänst genom detta- snälla hon är ett oskyldligt barn - bespara henne dina kontroverser mellan dig och hennes mamma. Hon har lika rätt att älska såväl dig som sin mamma.

    2009-06-30 | 13:01:34
  • Daddy säger:

    Nils

    Om du hade träffat dom pappor som "skonat" barnet och istället gett upp för att hon inte skall behöva se alla dessa kontroverser.



    Om du hade kunnat känna den kniv som körs genom deras hjärta när dom 15 år senare får brev och mail från den lilla 4 åring som kramade dom och älskade dom, där det står saker som "äcklig pedofil" och "Jag hatar dig". Om du endast för en sekund hade fått känna på den smärtan...



    Då hade du förstått varför jag gör detta. Om min dotter släpps och får dom rättigheter som hon lagligen har rätt till skall jag av personifiera hela bloggen...men tills dess är denna blogg mitt alibi.



    Det enda sätt jag har att skydda mig från ett lika jävligt öde som alla dessa farsor.

    2009-06-30 | 13:24:24
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Daddy säger:

    Avpersonifiera skall det vara...

    2009-06-30 | 13:25:24
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Nils säger:

    "Om du hade kunnat känna den kniv som körs genom deras hjärta när dom 15 år senare får brev och mail från den lilla 4 åring som kramade dom och älskade dom, där det står saker som "äcklig pedofil" och "Jag hatar dig". Om du endast för en sekund hade fått känna på den smärtan..."



    Inte helt klar över vad du menar med detta - gör mig bara mer konfunderad över ditt "korsåg". Jag tror att du hade haft mycket att vinna genom att

    "chilla" ner lite.

    2009-06-30 | 18:07:42
  • daddy säger:

    Nils



    Om du är genuint intresserad av att sätta dig in i fädernas situation så har jag hittills skrivit uppåt 180 inlägg om mestadels detta. Alla dina frågor besvaras redan där. Bloggen har dessutom en sökfunktion så det blir lätt att hitta det man söker..



    Om inte detta heller hjälper föreslår jag att du vänta till det inlägg jag f n skriver...

    2009-06-30 | 18:35:18
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: