daddys

Beware the fury of a patient man

Daddy är anmäld till socialtjänsten

Kategori: Pappa


Jag har hittills inte skrivit så mycket om mitt eget fall här. Jag har inte velat att mitt namn på något sätt skall bli förknippad med denna blogg. För de flesta människor är nog detta svårt att förstå. Men alla ni som någon gång varit inblandad i en strid mot vår social"tjänst" vet ju. De enda som har lyckats vinna mot denna koloss är dom som fått hjälp av media. Det har inte jag. Då de flesta svenska nyhetsmedier har en uttalat feministisk grundsyn så är dessutom chanserna till det rätt små. Speciellt om dom får reda på att jag är "daddy". Läs denna artikel i Aftonbladet. Googla sedan på de 5 kvinnor som undertecknat dyngan så förstår ni vad jag menar.
Aftonbladet upplåter redaktionellt utrymme till extremister ifrån ROKS. Detta måste dom väl ändå vara medvetna om?

Nu har alltså det som jag hela tiden fruktat hänt. Jag är anmäld till socialtjänsten av modern. Dom skall nu starta en utredning mot mig. Jag vet inte än vad jag är anmäld för, det har jag tydligen inte rätt att få reda på. Det berättade handläggaren på familjerätten då hon ringde idag kl 11.45.

Jag skickade under min förra umgängeshelg två långa mail till familjerätten där jag dels uttryckte oro för min dotters psykiska hälsa. Hon visar allt mer tydliga tecken på ångestkänslor. Hon är 4 år! Jag bifogade domen från tingsrätten från April i fjol då dom tog vårdnaden ifrån mig. I domen står klart och tydligt att mamman har begått brott mot både barnet och mig. Bl a egenmäktighet och falsk tillvitelse. Det står att mamman och mormodern är ansvariga för konflikten. Det står att tingsrätten ifrågasätter om mamman är den mest lämpade vårdnadshavaren, att tingsrätten inte fäster någon tilltro till hennes uppgifter om min påstådda "farlighet". Dom tog emellertid ändå vårdnaden ifrån mig. Detta på inrådan från familjerätten. 

Jag har sedan den upplevelsen inte vågat kontakta varken familjerätten eller socialtjänsten, trots att både jag och min dotter sedan domen blivit utsatta för umgängessabotage, påhopp, fruktansvärda ilskeattacker, offentlig förtal och fortsatta lögnaktiga påståenden om att jag skulle vara farlig, hotfull och olämplig som förälder. Det som till sist fick mig att ändå våga var att mitt barn mår allt sämre och t o m visar tecken på ren ångest. Det skall man inte behöva ha när man är 4 år. Men nu får jag precis som jag fruktade betala priset för detta.

Jag försökte verkligen i mina mail till familjerätten visa bortom allt rimligt tvivel hur mamman medvetet ljuger om, och förtalar mig. Detta kunde jag göra tack vare att jag dokumenterat många av våra möten med hjälp av inspelningar och vittnesmål. Jag trodde att jag nu hade tillräckligt på fötterna för att dom slutligen skulle inse att dom nog rekommenderat fel person som enskild vårdnadshavare.

Därför blev jag idag först glad när handläggaren på familjerätten idag ringde och berättade att dom nu lämnat en anmälan till barn & ungdom angående vår dotter. Jag tänkte: "äntligen har dom läst och förstått". Men i nästa sekund rämnade hela min värld, då hon fortsätter: "angående hur xxxxx har det hos dig". Det tar mig några sekunder att förstå vad hon har sagt, sedan utbrister jag "HOS MIG??" "Ja mamman har lämnat uppgifter som får oss att vilja utreda detta.

Det blev alltså precis så som jag fruktade då jag skickade min anmälan om hur vår dotter behandlas av sin "ömma" mor. Denna mor har nu anmält mig för någonting. Vad hon påstått fick jag som sagt inte reda på av familjerättens handläggare. Detta måste jag alltså nu fundera över ett antal sömnlösa nätter framöver. Våld? Övergrepp? Något annat? Chansen är nu stor att jag blir ännu en i raden av oskyldiga fäder som slängs i fängelse för någott påstått brott mot den heliga kvinnofriden, eller än värre mot mitt älskade barn.

Hur kan detta tillåtas? Har vi ett rättssamhälle där alla har lika värde och samma rättigheter eller har vi det inte?
Alla som påstår det förra måste vara helt blinda. Jag har på något sätt lyckats lura mig själv, trots att jag drivit denna blogg i ett halvår och trots alla fall och beskrivningar över vad som sker i vårt samhälle. Naivt har jag inbillat mig att jag på något sätt skall vara undantaget från regeln. Att i mitt fall måste dom ju ändå till slut se. Det är ju så tydligt.

Men den illusionen är också krossad nu. Kanske det var hög tid. Jag vet inte om det finns någon som kan hjälpa mig? Jag har varit så noggrann som möjligt i mitt val av advokat denna gång och jag litar på honom, men frågan är om det räcker med en bra advokat. En kvinna med barn anser sig kränkt eller t o m utsatt för brott. Jag som pappa är den utpekade förövaren. Vilken advokat kan vinna mot dom oddsen?

Skogomeanstalten får man inte ha internet. Man kan ju använda det till olämpligheter gubevars. Så om jag hamnar där, vilket är troligt då det ju ligger i Göteborg, så blir det inga fler blogginlägg på några år.  Jag undrar vad jag skall säga i gruppsessionerna i den behandling mot kvinnovåld och barnövergrepp som jag kommer att tvingas delta i...Jag är falskt anklagad? Den har dom nog aldrig hört förut....

I morgon träder IPRED lagen i kraft. Då är min identitet inte längre garanterad det skydd som stadgas i bl a tryckfrihetsförordningen. Men frågan är om jag bör fortsätta blogga anonymt eller om jag bör gå ut med mitt namn och get fäderna i Sverige ett ansikte. Råd angående detta mottages också tacksamt.

Med detta avslutar jag dagens inlägg. Måste sätta in pengar på min dotters mors konto innan månaden är slut. Annars anmäler hon mig till försäkringskassan igen...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Kommentarer

  • Thomas säger:

    Jag känner med dig. Det är inte något roligt att behöva ge sig in i. Jag har sett skrivet (av dig eller någon annan) att de inte tror på män, eftersom de inte har samma "inkännande" attityd som kvinnor. Det stämmer inte, av egen erfarenhet. Själv är jag inkännande, och nickar instämmande även när socialtanterna pratar, och menar det verkligen. Och min exfru är helt socialt inkompetent, kan inte lyssna, och blir arg om hon inte får prata till punkt. Men det spelar ingen roll: henne är det synd om och hon behöver stöd, och det jag säger tas inte på allvar.

    2009-03-31 | 20:03:23
  • susanna svensson säger:

    Du blir värdigare om du skriver under med ditt namn än om du gör det anonymt. Men soc gillar inte att man träder fram med sina historier och blåttlägger deras brister så risken är att de hämnas genom att skriva ner dig i utredningen om du gör det. Egentligen ska man ju inte behöva ge sådana råd i en demokrati, men soc är inte en demokratisk organisation utan ett reservat där allt för många psykopater ges möjlighet att spela allan under sekretessens skyddsmantel.

    2009-03-31 | 20:23:00
  • KimhZa säger:

    "anmäld till socialtjänsten"



    Kom igen, det är lugnt. Förstår att det måste kännas för djävligt, men ta det easy.



    2009-03-31 | 21:24:55
  • PAPI säger:

    Daddy,



    Jag har aldrig märkt att du har försökt dölja vem du är eller vad du står för utan du har alltid varit rak, ärlig och öppen även med din identitet, kanske för öppen? Att du inte skyltar med ditt namn på en blogg är väl inget konstigt, men gömmer dig gör du då verkligen inte!



    Jag tror inte att du får så mycket mer tyngd i det du skriver här genom att gå ut med ditt namn här, snarare så ger det bara mer bränsle till ditt ex då du ibland skriver vad du tänker/känner istället för "taktiskt". Men det är också det en blogg är till för, att få ge utlopp för sina känslor (inom gränser).



    Skall du gå ut med ditt namn, gör det på ett bättre ställe och skriv mer journalistiskt med eftertanke, t.ex. http://newsmill.se, jag tror det får bättre effekt så.



    /PAPI

    2009-03-31 | 21:37:47
  • daddy säger:

    Jag har tidigare också fått rådet att inte "outa" mig här på bloggen. Tack för påminnelserna. Ni har naturligtvis rätt.



    Om man skall kritisera socialtjänsten eller en enskild tjänsteman så ska man göra det på torr byråkratsvenska och inte blanda in känslor. Något jag har så innerligt svårt för då jag är en känslomänniska och ibland har svårt att få huvudet att springa i samma takt som hjärtat.



    Det är klart att det går att lista ut min identitet för dom som verkligen vill. Det viktiga är nog emellertid att "daddys" inte dyker upp i träfflistan om man googlar mitt namn. Jag tvivlar på att min motpart läser denna blogg enbart för att få insyn i fädernas situation.



    Tack också KimhZa för dom orden...Jag ska försöka.



    //daddy

    2009-03-31 | 21:54:14
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leroy säger:

    Lite konstigt verkar det ju. Förut när jag sökte på BBF i samband med vilka som kanske var inblandade i det Liza skrev om Trossen med Mia som "mullvad" och letade efter kopplingar till BBF hamnade jag i Uppsalahos en advokatbyrå, nu när jag söker/Googlar på de som skrivit artikeln hamnar jag i Uppsala igen.



    Man blir mörkrädd att en Socialogisk institution väljer att lägga skuld på fäder. I stället för att skriva att barn behöver bägge sina föräldrar.



    Du vet att jag är övertygad om att sanningar hinner ikapp eftersom barn är smarta och ser förr eller senare helheter. Dom är sökare vi är bara de vi kan vara här och just nu. Väljer vi att kämpa för deras rätt och vi inte far med osanning eller så så har vi rent samvete och då förstår dom en VACKER dag.



    Vi har ju dessutom skrivit ner vår kamp och vilja och kan visa att vi velat men kanske inte fått och vilka som försökt hindra oss från detta.



    Vi är föräldrar oavsett kön. Ingen skall behöva förlora det dom vill ge genom att andra tillåts ta det ifrån barnen.



    Därför finns såna som du och jag. I marginalen mellan verklighet och vansinne.



    Det handlar om rättvisa. Så klart så skall dom utreda ordentligt och grundligt men dom skall då också våga tala om att vårdnaden kan ändras till din fördel om det visar sig att du har byggt allt på sanning har mamman byggt allt på ostabil grund då skall hon faktiskt få detklart för sig och det skall dom även våga uttala till henne.



    Det får bli ett slut på vansinnet.



    Du e ingen myra, du e en Doberman som vaktar ditt barns rätt!









    Leroy

    2009-03-31 | 22:15:34
  • Rospiggen säger:

    Plugg och möte idag så nu först är jag vid datorn och blir så nedstämd av vad jag läser :/. Håller med om newsmill; sträck på dig, upp med huvudet och hakan och pränta ner hård och torr fakta, eller hur jag ska uttrycka mig. Din blogg är din ventil men på newsmill når du ut med vem du är och ditt budskap. Det hela har gått på tok för långt :(

    2009-03-31 | 22:16:03
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Lilla My säger:

    Håller på dig!!



    Tycker inte att du ska gå ut med namn just nu när läget är som det är...



    Vänta tills allt lugnat sig och du står stadigt på fötterna igen...



    Håll dig lugn och ta med en stödperson till mötet med socialtjänsten...

    Har för mig att de inte kan hindra dig att ta med en person som stöd.. Tror socialtjänsten blivit anmäld när de hindrade en pappa att ta med en stödperson på ett möte..



    2009-03-31 | 23:05:50
  • daddy säger:

    Hej



    Tack ert stöd.



    Jag har både blivit rådd och och avrådd från att gå ut med min identitet.

    Jag tror dock att dom som varnar har en poäng. Socialtjänsten gillar inte att bli avslöjad offentligt,

    och man kan få betala ett högt pris. Ännu finns det ju ett litet hopp om att de handläggare på socialtjänsten

    som nu får ta över ärendet har en gnutta humanism och kanske tar mina bevis på allvar. I det läget är det nog dumt att stöta sig med hela denna yrkeskår.



    Den dagen dom åtalar och fäller mig för brott, eller fråntar mig rätten att ha kontakt med mitt barn helt och hållet kommer dock saken i ett annat läge. Så för stunden så är det nog bättre att ducka.



    Jag har hamnat i en minst sagt besvärlig situation, den saken är klar och jag tror att

    fam-rätten i detta fall aktivt gått in och hjälpt mamman. Inte minst kommer det fram i det samarbetssamtal som jag har inspelat där dom trots att mamman visar tydliga tecken på instabilitet, att hon motsäger sig själv flera gånger,

    att hon vägrar svara på omöjliga frågor, bara sitter och lyssnar förstående på henne och ifrågasätter allt jag säger. Jag är lugn och hon är upprörd och spelar över, men trots att jag hänvisat till detta samt andra inspelningar där mamman skrämmer vårt barn från vettet med sina utbrott, så tror dom helt och hållet på henne. Nu får jag bara avvakta och se vad jag har blivit anmäld för denna gång.



    Förra gången sas det att jag lämnat över dottern ovårdad, trött och hungrig. Jag skall också ha jagat mammans bil, med min bil i 10 minuter, samtidigt som jag skulle ha skrikit och varit ursinnig. Detta har aldrig hänt. Vi kör åt samma håll i 1-2 minuter efter överlämningen, sedan tar jag av på motorvägen norrut. fRam till den plats där mamman enligt uppgift fått stanna och djupandas av rädsla, och där hon då påstår att jag har passerat henne tar det kanske 30 sekunder att köra. Frågan är också hur hon kan påstå att jag skrikit då vi uppenbarligen befann oss i varsin bil.

    Men sådana saker reagerar inte dessa handläggare på.



    Hon sitter dessutom på mötet och beklagar sig över att Vår dotter säger hemma att hon vill att mamman skall prata med domaren så hon får vara mer hos mig så lyckas dom vända det till att jag på något sätt skall ha tvingat eller lurat en 4 åring att säga dessa saker?? Hör dom inte hur dumt det låter? Hur tvingar man en 4 åring som påstås inte vilja besöka mig att säga detta till hennes mor?

    Allt detta finns inspelat, men tydligen är inspelade samarbetssamtal inte giltiga som bevis. Åtminstone enligt min advokat.



    Detta är som att befinna sig i twilight zone utan att hitta en dörr ut. Trots att jag mer än många andra skrivit om dessa övergrepp och radat upp ett antal fall så fattar man inte vilket trauma det verkligen är förrän man utsätts för det själv.



    Tack återigen för ert stöd. Jag hoppas att det jag uttryckt och skrivit hittills på denna blogg bevisar vem jag är och vad jag står för. Jag skulle ALDRIG på något sätt utsätta mina barn för någonting som på något sätt skulle skada dom. Tvärtom. Jag skulle offra livet för dom bägge två.



    Idag var jag tvungen att ringa min son som är 10 år och lugna honom, då han ibland läser det jag skriver här. Han är nu orolig för att jag skall hamna i fängelse. Han frågade hur länge jag i så fall skulle vara borta. Han spenderar numera ofta all sin lediga tid hos mig trots att jag har ett varannanhelgs umgänge. Jag var dock klokare den gången i val av mor.



    Skall nog försöka få in en artikel på Newsmill som vissa rått mig till. Vi får se.



    MVH



    daddy

    2009-04-01 | 00:09:38
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Leonora - The Magic Memories säger:

    Hoppas du får en härlig dag :)

    allt väl?

    2009-04-01 | 00:14:33
    Bloggadress: http://magiskaminnen.blogg.se/
  • daddy säger:

    Eb härlig dag??!!

    Nja, jag har haft härligare dagar, det får jag nog tillså.



    Och nej, allt är inte väl...



    Märlig kommentar, men lite skön också på nåt sätt.

    Hoppas du får en härlig dag själv..<=)

    2009-04-01 | 00:25:01
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • anders säger:

    Lycka till !



    Spela in är bra som minneshjälp för att sedan citera från om man själv är deltagande i samtalen. Troligen får du aldrig använda inspelningarna direkt men de gör det lättare att citera ordagrant.

    Du kan även begära externa utredare tex Emtestam om du upplever att soc är påverkad av tidigare kontakter men det finns risker med det. Personligen gjorde jag det men fick då en extern som dom verkar anlita ofta dvs ev indirekt knuten till dem.



    Lycka till !



    anders

    2009-04-01 | 02:27:15
  • Tommy Jonsson säger:

    Sitt lungt i båten Daddy!

    Max Sharnberg har sagt att han skulle bli arundlöst anklagad för sexuella övergrepp så skulle han erkänna det som läggs honom till last. Då får man bättre behandling kortare straff frigång med mera. Hans senaste bok "Textual Analysis of a Recovered Memory Trial Assisted by Computer Search for Keywords". Är ett fall av flera som han dokumenterat.

    Själv har jag aldrig förstått varför man skall verka under falskt namn. Tycker att det verkar lite suspekt. Att man har något att dölja.

    Newsmill och Emterstam är goda förslag.

    En god vän sa att socialtjänsten kan man inte bekämpa men sätt dig i deras knä och sammarbeta tills de tröttnar.

    Som sagt Daddy sitt lungt i båten. Reagera inte utan agera.

    2009-04-01 | 10:49:27
  • Tommy Jonsson säger:

    Daddy du skrev: "en utredning MOT mig".

    Det kan vara en s.k. paragraf 55-utredning och då utreds även vårdnadshavarens vårdkapacitet.

    2009-04-01 | 10:57:10
  • L.P säger:

    Daddy..vi är många som finns runt om och visar att vi finns för våra barn,och det är precis det du också ska göra för ditt barns bästa!



    För din egen skull fortsätt med att vara daddy,det räcker hela vägen fram på denna blogg,och mer till!!



    Att vara "daddy" är det finaste en man kan vara,glöm inte det.



    Ang.ditt X,sanningen kommer ikapp även henne en dag,men hon har inte insett det ännu bara.



    Det handlar "bara" om att fortsätta kämpa för ditt barn,precis som för oss andra.



    Ditt barn kommer få veta sanningen.



    Håll ut,släpp inte taget,oavsett vad som än sker.



    Mvh L.P



    www.pappa-barn.se



    Pappa-Barn/Ett band för livet.

    2009-04-01 | 14:20:31
  • Fnitterling säger:

    Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Jag kan inte förstå hur man kan bete sig så här. Varken mot dig eller sitt eget barn. Förstår inte mamman den skada hon orsakar sitt barn? Usch vad arg jag blir!



    För mig finns det inget alternativ. Min son ska umgås med sin pappa. Punkt slut. Nu har vi inga konflikter alls, men även om vi hade haft det värderar jag deras umgänge högt. Att se hela ansiktet lysa upp på sonen när han ser sin älskade pappa? Finns inget bättre!



    Stå på dig! Min bekant är i en liknande situation. Mamman tog sonen och flyttade till Piteå. Min bekant har inte haft någon chans i familjerätten, mammans linje är den linje som följts. Det finns så många bra pappor därute, varför i h-lvete värderas ni inte högre?

    2009-04-02 | 11:06:00
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/fnitterling
  • Gymnasieelever säger:

    Hej!

    Vi är tre gymnasieelever som skriver ett arbete om vårdnadstvister inom socialtjänsten. Vi läste din blogg och undrar om du har något emot att vi ställer några frågor via mejl? Vi tar inte illa upp om du inte vill utan förstår det. Vi behöver inte veta namn etc. Vi har läst om så mycket orättvisor mot män när det gäller vårdnadstvister, så vi skulle vilja ha det ur en mans perspektiv.



    Om du vill, svara gärna till:

    liiinaaa_@hotmail.com

    2009-04-02 | 11:18:41
  • daddy säger:

    Hej



    Jag svarar gärna på så många frågor ni vill.

    Kommer att vara borta till i kväll, men ni kan skicka frågorna till

    [email protected]



    Så besvarar jag dom så fort jag kan.



    2009-04-02 | 13:25:13
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • L.P säger:

    Till eleverna:



    Titta gärna in på www.pappa-barn.se där finns det många separerade pappor,som säkert vill dela med sig av sina svårigheter att få vara en ansvarstagande förälder till sitt/sina barn.



    Många pappor önskar inget mer än att få ta sitt ansvar,att få ge trygghet,kärlek till sitt barn.



    Istället bemöts dessa pappor med misstänksamhet,och misstro,bl.a av socialtjänsten.



    VARFÖR kan inte en pappa få lov att vara en god förälder till sitt barn?



    L.P



    www.pappa-barn.se



    Vi har även ett forum,titta in där och ta del av våran syn på problematiken =)



    2009-04-02 | 20:24:07
  • Lena säger:

    Jag tycker inte att du behöver "outa" dig här på bloggen. Eftersom du är konsekvent med ditt alias på mail och när du kommenterar någon så tycker jag att du är tillräckligt öppen med vem du är.

    Riskerna är större att socialjänsten eller militanta feminister skulle ta reda på vem du är och du skulle på så sätt råka illa ut.



    För mig som läsare gör det ingen skillnad vad du heter.



    Däremot tycker jag det är en bra att du som är inläst och har personliga erfarenheter ska satsa på en artikel i Newsmill.

    2009-04-03 | 17:03:29
  • Moa säger:





    Hjälp!



    Vilken Emtestam... Jag söker med ljus och lykta efter hjälp till min man.

    2009-04-06 | 09:34:52
  • Cuben säger:

    Moa, Emtestam, heter Gösta i förnamn. Länken är till en artikel han skrev i DN 2003.



    http://www.dn.se/insidan/barn-kan-fas-att-hata-sin-pappa-1.160748



    Hans telefonnummer, se länk



    utbildningogutveckling/929624320072.htm" rel="nofollow">http://www.gulex.se/firmainfo/emtestamutbildningogutveckling/929624320072.htm



    Cuben



    2009-04-09 | 17:49:03
  • Camilla säger:

    Hej!



    Jag vill bara visa mitt stöd och säga att jag tycker att du är fantastisk som kämpar på utan att tappa glöden.

    Dina barn måste vara stolta att ha en pappa som du!!



    Varmaste hälsningar,

    Camilla

    2009-04-11 | 11:02:11
    Bloggadress: http://caluas.blogspot.com
  • Mikael Karlsson säger:

    Jaaa du Daddy, Att du ska behöva hävda dig mot de stora gamarna i båset är ju inget som du är ensam om. Att skicka in en anmälan där du märker att din lilla mår dåligt och vill ha till någon utredning som i sin tur vänder och sparkar dig rakt upp i brumman, Måste vara hesmkt. Jag vet till vis del vad du känner när du ser ditt barn må dåligt, Jag är i samma sits där.



    Man känner en fullkomlig maktlöshet ingen lyssnar på vad man säger. Skola och "låtsas psykologer stöttar mamman" och vill skapa ett beroende från barnets sida till mamman för att omöjliggöra en flytt av barnet eller ens möjligheten till ett utökat umgänge. Detta är allt för vanligt.



    Jag har sluppit anmälningar från soc emot mig, "Bevaremigväl" men det kanske mer beror på att jag varit öppen när jag pratat med dem om andra saker. Jag har visat dem vem JAG är. Jag har visat en stark sida av mina mål om vad jag anser är rätt och fel.



    Du har mitt fulla stöd Daddy,... Trist att LP måste komma in och försöka göra reklam för sitt forum hela tiden bara. Om nu gymnasieeleverna vill prata med daddy så är det inte säkert att de vill prata med maniska människor som saknar verklighetsförankringar så som många gör på det forumet.





    Än en gång Daddy... Stå på dig rock dom JVLRN*. Tror inte att du med din lätthet för uttryck har svårt att tala för din sak. Och jag tror inte att de har tillräckligt på fötterna för att kunna ge dig nån smäll... Sen kan du ju "När du fått reda på vad du är anmäld för" Anmäla mamman för förtal om det finns en massa lögner i påståenden.



    Mvh

    Micke

    2009-04-12 | 16:23:37
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • daddy säger:

    Hej Mikael



    Jag har tack vare dina kommentarer hittat till din hemsida. Och den kan rekommenderas pg a all dess lätt tillgängliga information om lagar etc.



    Det finns många föreningar som jobbar mot det som sker mot våra barn, men dom har ofta svårt att samarbeta vilket ju i sin tur även det drabbar barnen. Därför har jag valt att ställa mig utanför.



    Däremot är alla välkomna att skriva kommentarer och åsikter på min blogg, (Jag har hittills endast raderat tre inlägg).







    2009-04-12 | 17:53:33
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Klungan säger:

    Jag blev anmäld till soc precis på samma sätt som du beskriver - inte en, utan två gånger!!



    Alltihopa vände till det bästa för mitt barn tack vare en opartisk (jo, de finns, men de är nog ovanliga!) socialsekreterare som fick ärende nr 2 på sitt bord. Därtill anlitades en extern barnpsykiater, som gjorde en opartisk utredning av hur mitt barn mådde, eftersom vi föräldrar hade så olika bild. Resultatet blev att han verkade må bra med mig, att mitt föräldraskap bedömdes som bättre anpassat till barnets ålder, och att modern hade svårt att skilja sina egna känslor från barnets dito. Voila! Allt vände 180 grader...



    ERGO: Se till att professionella människor får möjlighet att utreda hur ditt barn mår.

    2009-04-21 | 11:00:28
  • GBGpappa säger:

    Jag VET EXAKT vad du talar om!! Att läsa din blogg är som att läsa min egen.



    Allt tystas ner alltså existerar det inte. Justitiemord begås och ingen reagerar. Media tystar ner fel som "Rättsstaten" begår. Rättsystemet kan ju inte göra fel för då rubbas förtroendet för rätten och det får inte ske.



    RÄTTSRÖTA kallar jag det. Socialtjänst och familjerätt skall man akta sig väldigt noga för. Dom går endast på moderns linje oavsett hur dålig mor hon än må vara.



    Finns det inga Journalister här som är beredda att offra lite tid på denna RÄTTSRÖTA som alla blundar för?????



    Jag är beredd att offentliggöra hela min process som har pågått sedan 2005 d.v.s. 4½ år. Blev klar förra veckan och jag förlorade självklart för jag är född med fel kön.

    2009-05-11 | 08:47:36

Kommentera inlägget här: