daddys

Beware the fury of a patient man

Fråga till socialdemokraterna

Kategori: Pappa

Nu löper tanten amok. Att Eva Britt Dahlström varit ifrågasatt som nämndeman tidigare är väl känt. Bland annat har hon anmälts, hitills dock utan framgång, av rättssäkerhetsorganisationen i Sverige (http://www.rsorg.se/). Varför kan ni bland annat läsa här: http://blt.se/nyheter/blekinge/namndeman-s-ger-stod-at-tito-beltrans-anmalare%28475948%29.gm

I någon slags uttryck för sitt hat mot pappor i allmänhet och mig i synnerhet börjar nu Eva Britt Dahlström på sin blogg att slunga ur sig vilda anklagelser mot mig som inte har någon grund i verkligheten. Jag har därför ikväll sänt nedanstående mail med några små variationer till Fredrik Korneback och Anna Helsén som är presstalesmän för partiet respektive partiledaren.

Även ordföranden i S-kvinnorna Nalin Pekgul har fått frågan samt också ordföranden i Blekinges partidistrikt Mats Johansson. Jag väntar nu med spänning på deras svar.  Jag har även sänt en kopia till Blekinge läns tidning. Socialdemokraterna är ett parti som säger sig värna alla medborgares lika rättigheter, rätten till yttrandefrihet samt jämställdhet. Antar att det är upp till bevis.


Eva Britt Dahlström anger på sin blogg (http://www.s-info.se/page/default.asp?id=1651) att hon är aktiv socialdemokratisk politiker inom blekinges partidistrikt och s-kvinnorna. Därför skriver jag till er i egenskap av presstalesmän för partiet respektive partiledaren och frågar; är det okej att en socialdemokratisk politiker under den socialdemokratiska partisymbolen ägnar sig åt allmänt förtal av människor, enbart för att dom utnyttjar sig av den grundlagsskyddade rättigheten att yttra sig? Jag skulle även vilja veta vilka uppdrag, förutom nämndeman i tingsrätten denne person för närvarande har inom ert parti?

Eva Britt Dahlström antyder saker om mig på sin blogg som inte har någon förankring i verkligheten. Hon kommer dessutom med antydningar om att "jag skulle ha saker i mitt bagage". Dock utan att närmare redogöra vad hon syftar på.
Jag är dessutom själv "portförbjuden" på hennes blogg och har därför inte heller möjlighet att där försvara mig mot dessa ogrundade anklagelser. Jag kan garantera er att jag ingalunda har något "i mitt bagage" som jag behöver skämmas för.

Är detta ett beteende som det socialdemokratiska arbetarpartiet ställer sig bakom? Själv anser jag att det är djupt odemokratiskt. Min blogg http://daddys.blogg.se avhandlar orättvisorna i den familjelagstiftning som råder i Sverige. Dessa orättvisor förnekas helt av Eva Britt Dahlström. Detta trots att diskrimineringen mot män i vårdnadsfrågor är statistiskt säkerställd och också uppmärksammad i ett flertal nyhetsartiklar och TV-reportage. Eva Britt Dahlström uppger också felaktigt att det finns eller någionsin har funnits någon statistik från SCB angående detta. Hon påstår till och med att hon fått dessa uppgifter från representanter från SCB då hon skall ha ringt upp dessa. Det finns dock statistik över detta på SCB. bland annat här http://www.scb.se/statistik/BE/BE0701/2000I02/BE51030101_01.pdf.

I denna rapport från 2001 framgår könsdiskrimineringen av fäder tydligt. Det finns även ny och helt aktuell statistik över detta på hemsidan www.minpappa.nu. Där har man bland annat visat att av de mål som exempelvis avgjorts i Lunds kommun i år, och där enskild vårdnad utdömts, så har 100 procent av domarna gett modern ensam vårdnad om barnen. Jag vet inte hur man kan göra en systematisk diskriminering av fäder tydligare än så? Att socialdemokratiska politiker och s-kvinnorna då offentligt förnekar detta fenomen är en förolämpning mot oss pappor som försöker att ideellt jobba för att stärka barnens rättigheter. Man kan också ifrågasätta det lämpliga i att personer som Eva-Britt tillåts sitta som nämndeman i frågor som rör vårdnad om barn. Hon förefaller vara allt annat än objektiv i dessa frågor.

Hon uppger vidare på sin blogg att hon själv bidragit att hindra kontakten mellan sina egna, nu vuxna barn och deras far. Huruvida hon haft legetima skäl att göra detta eller inte kan jag inte uttala mig om, men med tanke på hur oförsiktigt hon hanterar sanningsbegreppet på sin blogg borde detta undersökas närmare.

Ser fram mot ett svar på min fråga.

Med vänlig hälsning

Joakim Ramstedt.

Bloggare och journaliststudent



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

  • Adam Weisshaupt säger:

    Klockrent!

    2009-11-28 | 23:11:20
  • Imres pappa säger:

    Din blogg har verkligen berört mig. Jag tror på dig - håll modet uppe!

    2009-11-28 | 23:58:42
    Bloggadress: http://alltharforandrats.blogspot.com
  • Omar säger:

    mycket bra,

    Väl skrivet..

    2009-11-29 | 02:05:38
  • valens säger:

    ...Om det vad man kan se (och inte längre se!!!) på Eva-Britt Dahlströms hemsida:



    ================

    Valentin - inga inlägg på min blogg- du uppfyller inte mina bloggregler!



    Tisdag den 24 november



    Valentin!

    Mina regler för inlägg är att

    1. Du inte är anonym

    2. Inga påhittade för-och efternamn

    3. Du måste uppge en mailadress- räcker inte med hänvisning till en länk

    4.Inga oseriösa inlägg får göras

    5. Lever du med skyddad identitet, man eller kvinna gör jag undantag från anonymitet om du skriver och berättar till min privata mailadress



    Du, Valentin uppfyller inga av mina regler därför kommer jag att ständigt plocka bort dej om du inte ändrar dej.

    Jag har inte den minsta lust att debattera med fega krakar som inte utåt vågar stå för sina åsikter.



    Hälsar

    Eva-Britt

    2009-11-24, 21:55



    __________________



    Kommentar av Valentin Soare - 27 november 15:34, 2009



    Till Eva-Britt Dahlström:

    Det var bara att konstatera hur du gång på gång utan godtagbar anledning tagit bort mitt inlägg (se längre ner sista försök)...

    Min komentar (oändrat) var/är hur seriös som helst och har lämnats enligt dina 5 punkter, med riktigt för- och efternamn samt e-post och web...

    Istället för ett civiliserat svar, väljer du Eva-Britt Dahlström att tala osanning på min bekostnad samt offentligt förolämpa mig.

    Nu får du chansen att ovilkorligt be mig om ursäkt samt (eventuell) besvara min tidigare komentar:



    "Kommentar av Valentin Soare - 24 november 21:09, 2009

    Till Eva-Britt Dahlström:

    Jag gör ett nytt försök att lägga min komentar (tidigare: 20 november 21:17 och 23:18 samt 21 november 16:14 under "Tisdag den 17 november").

    Förklara gärna vad är för fel med den här kommentaren... eller vad är så iriterande att du är så ivrig att ta bort den... gång på gång...



    ***



    "God morgon Fredrik Reinfeldt.

    Låt oss för en stund låtsat att du bara är pappa och inte statsminister."

    http://www.unicef.se/barnkonventionen

    Artikel 7

    Barnet skall registreras omedelbart efter födelsen och skall ha rätt från födelsen till ett namn, rätt att förvärva ett medborgarskap och så långt det är möjligt, rätt att få vetskap om sina föräldrar och bli omvårdat av dem.



    UNICEF kräver att barnkonventionen blir svensk lag...



    *



    Sist men inte minst, lite tankeställande, avslappnande music...

    http://www.youtube.com/watch?v=AhR36gV6vW4



    "Bless the beasts and the children for in this world they have no voice -

    They have no choice.

    Bless the beasts and the children for the world can never be -

    The world they see."



    valens

    En pappa i en av alldeles för många vårdnadstvister som avgjorts till mammornas fördel... "

    __________________

    Lämna din kommentar på inlägget



    Förnamn och efternamn är obligatoriskt. E-postadress och webbadress är valfritt.

    Skriv sedan din kommentar och klicka på Spara kommentar.



    ================



    Så man kan ju själv bedöma vad Eva-Britt Dahlström håller på med.

    Varför gör hon det i mitt fall?

    Inte en svår fråga för dem inblandade i denna härva...

    Men!

    Det blir ingen dans på rosor om man väljer "fel" man att driva med...



    valens (som är lite roligare än Valentin Soare)



    PS. För dem som fortfarande tvekar, "valens" är mitt registrerade varumärke... DS



    2009-11-29 | 07:49:09
    Bloggadress: http://visa.respEQt.nu
  • EP säger:

    Kommentar av Enn Persson - 29 november 09:31, 2009



    "15.5.1 Inledning

    Sexuella övergrepp mot barnet utgjorde det huvudsakliga påståen-

    det om övergrepp i 13 domar (eller i 5 procent av de 249 genom-

    gångna tingsrättsdomarna). "

    SOU 2005:43 sid 7978



    Ditt "bevis" handlar om 13 fall knappast en tillräckligt antal för att använda procentbegreppet.

    13 av 249, 5% av underlaget på 249 domar.

    Dvs i 3 av 249 fall fick pappan ensam vårdnad enligt din statistik. Det innebär 1% (0,012) och knappast ett bevis mot den ststistik du påstår är felaktig.



    mvh EP



    Ovanstående klippt från den blogg du nämner såtillvida det raderas.

    2009-11-29 | 09:39:20
    Bloggadress: http://endastp.blogspot.com/
  • Mikael Karlsson säger:

    Jag skrev ett inlägg på Eva-Britt Dalströms blogg men den togs bort utan att denna människa talar om varför, Den strider inte mot gällande regelverk som är uppsatt på hennes blogg och jag kommer därför att publicera den här i stället samt lägga upp den på min S-Blogg som jag har hos socialdemokraterna. Jag förstår överhuvudtaget inte denna människas tankesätt. Här följer den skrivelse som jag lade upp i kommentatorfältet hos Eva-britt Dahlström:



    Gick in och läste lite på Daddysblogg eftersom diskussionen om Daddys vara eller icke vara samt om hur du ställt dig till denna man. Uppenbart av vad jag kan se så hyser du någon form av agg emot denna man, detta då jag läste hans senaste inlägg där han offentliggör ett brev som han skickat till det socialdemokratiska partiet. Jag är beredd att hålla med denna Daddy då jag finner det märkligt att du enligt honom kan uttala dig emot honom men han inte har rätten att försvara sig emot dig i sina frågor. Lika så reagerar jag mycket starkt att du allt som oftast skriver VI som om dina uppfattningar stöds av det Socialdemokratiska partiet. Hade jag haft uppfattningen att Socialdemokratiska partiet stödjer dina uttalanden i det ena än det andra så hade jag lämnat partiet med omedelbar verkan. Jag som man skulle ju då inte platsa i detta parti eftersom det då skulle vara alldeles för likt Feministiskt initiativs politik.



    Jag vill samtidigt kommentera lite av de inlägg som tillkommit efter att jag inte skrivit. Anton Karhu skriver följande: ”Och då undrar jag,hur ni närmar er problemet med föräldrar som påstår,anklagar,umgängessaboterar och förhalar rättsprocesser i syfte att bl.a kunna använda sig av kontunitetsprincipen,och rotning?”



    Det är viktigt att tillägga att begreppet PAS innefattar många delar. Myndigheterna utför det på ett sätt igenom att hjälpa vissa föräldrar (Oftast modern) att skapa en beroende ställning mellan mor och barn. Detta bland annat igenom försök att diagnostisera barnet med olika bokstavs diagnoser. Detta har jag sett på mycket nära håll. Där har man valt att se fadern som sista utväg i stället för att se honom som den första utvägen för att se om barnets omvårdnad och boende kan påverka barnets problematik. Detta har man gjort trotts att fadern i tidigt skede kunnat tala om att det skulle bli problem om man dömde till moderns fördel.



    Däremot har jag svårt att acceptera den del där man vill könsindela problematiken PAS. Jag menar att det inte har med könet att göra utan med situationerna. Att man gick in så starkt med att peka ut mamman är på grund av den skrivelsen som gavs ut av UFR vilket pekade på att mödrar var de som mest använde sig av PAS mot den andra föräldern. Detta snappade Pappa-barn upp lite för lättvindigt. Då vill jag hellre relatera Pas till en annan skrivelse. Att använda sig av uttalanden om PAS i frågor kring våra barn som lever i separerade förhållanden är alldeles för svårt för oss lekmän så som Eva-Britt, Anton och jag själv. Detta då minsta sak kan utvecklas till en anklagelse om PAS. Skall man följa den skrivelse som Pas innefattar så skulle en separerade förälder som hamnar i tvist inte kunna köpa saker till sitt barn, Säga att h*n saknar sitt barn eller kunna få visa sin sanna kärlek. Detta då det skulle kunna påverka barnets tro och ställning i frågan om vilken förälder barnet känner mest trygghet hos. Det är inte alltid hos boendeföräldern som barnet känner ett lugn och trygghet hos trotts att familjerättens handläggare samt tingsrättens ledamöter tror sig ha kunskapen att avgöra detta.



    Sveriges tingsrätter saknar kunskap och kompetens att egentligen döma vårdnadsärenden över huvudtaget. Jag är själv starkt emot att Tex. folkvalda utan vidare kompetens skall sitta med barns öden i sin hand och avkunna domar och beslut utan att ens genomgått någon professionell utbildning i psykologi. Jag anser i och för sig inte att socionomer har den rätta kompetensen heller att arbeta med barnavårds ärenden. Detta då det endast krävs 4 år socionomutbildning och 2 års arbetserfarenhet av ekonomiska biståndsavdelningen inom socialtjänsten. Jag anser att en som skall handha ärenden med barn först skall genomgå en psykologutbildning där praktiktiden då skall inriktas på barnpsykologiska instanser för att sedan läsa den ordinarie socionomutbildningen. Detta kan säkerställa utredningar för många barn. Jag anser inte att socionomer är kompetenta med tanke på den knapphändiga utbildningen de får att handha utredningsmetoder så som Tejping och BOF.



    Det allra största problemet jag kan se för att nå målet som vi alla har gemensamt, S-kvinnorna, Pappa-Barn, Daddysblogg och Vårdads & Umgängeslagar är att vi/ni inte kan släppa könsindelningen i föräldraskapet. Jag har i och för sig inte läst hela S-kvinnoagendan men efter vad jag läst om S-Kvinnorna här på EBD:s blogg så förstår jag att det handlar om ett visst snedvridet tänkande om det manliga. Detta tankesätt får S-kvinnorna gärna ha men släpp den biten när det kommer till våra barn. Pappa-Barn:s tankesätt har också i mina ögon vacklat lite fram och tillbaka, Om det i vissa fall förelegat angrepp på själva mödrarna hos Pappa-barn så tror jag att det oftast kommer från besvikna pappor som är medlemmar. Jag säger inte att dessa medlemmar varken har blivit rätt eller fel behandlade, detta då frågan är individuell från fall till fall. Daddysblogg, tja.. Vad jag vet och läst arbetar väl Daddy mest för att få rätt i sitt fall samtidigt som han vill ha ett mer jämställt tänkande omkring vårdnadsärenden och där är jag fullkomligt lojal i det tänkande. Vårdnads & Umgängeslagar, Den sidan har ALLTID varit och är könsneutral men lyfter ofta fram myndigheternas och lagarnas dåliga inställning till våra barns behov. Sidan är ju trotts allt skapad för båda könen i ett informativt syfte om sin rätt och skyldighet under eller efter en separation.



    Om vi all lägger våra egna personliga vendettor åt sidan och i stället vänder på det hela, som till exempel frågan om Barnkonventionen, Gemensamt gör en aktion för att visa att vi är enade i frågan istället för att vända allt emot varandra så tror jag att vi hade nått långt.. Sen kan man ta de andra frågorna för sig. Det är som Hyresgästföreningens gamla slagord ”Tillsammans är vi starka”. En gemensam skrivelse från oss allihop där alla organisationerna skriver under om frågan gällande Barnkonventionen borde ge ett rejält gehör.



    Tack för ordet.



    PS om de länkar jag bifogat inte dyker upp, så lägger jag till dem i efterhand i nästa kommentar. DS



    Okej, Länkarna kom inte med så jag lägger in de här nedan:



    Skrivelsen om PAS som jag inte stödjer:



    http://www.vardnads-umgangeslagar.se/index.php/skrivelse-om-pas-1



    Skrivelsen om pas som jag anser är mer relevant:



    http://www.vardnads-umgangeslagar.se/index.php/skrivelse-om-pas-2



    Förklaringen om vad Tejping är för något:

    http://www.vardnads-umgangeslagar.se/index.php/tejping



    Förklaring om BOF:

    http://www.vardnads-umgangeslagar.se/index.php/bof



    Länk till S-Kvinnorna:

    http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/S-kvinnor/S-kvinnor/Aktuellt/Artiklar-av-S-kvinnor/Barnen-behover-bade-sina-mammor-och-pappor/



    Länk till PB kristianstad: http://pappa-barn-kristianstad.se/



    Länk till Daddys Blogg:

    http://daddys.blogg.se/



    Länk till Vårdndads & Umgängeslagar: http://www.vardnads-umgangeslagar.se/



    Jag ber om ursäkt för att jag tog upp 2 kommentatorfält på en gång men det kanske är lättare för utomstående att förstå och läsa vad man skriver om ifall de kan få en förklaring av de olika begreppen och föreningarna som omnämns.



    Mvh

    Mikael Karlsson

    2009-11-29 | 12:24:45
    Bloggadress: http://www.vardnads-umgangeslagar.se
  • Rospiggen säger:

    Jag hoppas verkligen att det här inlägget och även Ingrids senaste får fart på debatten för nu är jag förbannad!



    Jag har några små egna idéer om vad jag själv kan göra för att påverka men de är inte färdigsmidda i skallen riktigt ännu, men jag ska!

    2009-11-29 | 15:20:12
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Rospiggen säger:

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1796657/liza-marklund-vuxna-ar-mer-varda-an-barn



    Hon är ju bara för mycket! Skriva så här och inte ens ha i åtanke vad hon själv har gjort genom sina böcker!!

    2009-11-29 | 15:34:35
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/piggen
  • Leroy säger:

    Ja tänk vilken skillnad det är då folk skriver eller agerar utifrån rädsla eller hat.



    De har en agenda men väljer att inte förklara sig, Försvara varför dom skrivit.



    Du Daddy mfl. jag känner efter flera år på nätet har visat att Ni skriver av kärlek och längtan efter rättelse och rättvisa.



    Jag och John kom ju på att Sanningen kommer ikapp, Tajmingen med att Liza och andra som påstod blev avklädda är ju kopplat till yttrandefrihet och rättvisa. Jag citerar John:



    "Till umgängessaboterande föräldrar



    En dag skall räkningen betalas. En dag kommer du att vara den som står inför rätta. Rätten kommer att ledas av en enda ordförande din dotter eller din son. Straffet kommer att bli hårdare än det du gav mig, och det kommer inte att gå att överklaga.



    När sanningen kommer fram om vad du har gjort för att förhindrat min kontakt med mitt barn. Då dina lögner inte längre biter. Då din smutskastning av mig och min familj inte fungerar. Då det inte längre går att täcka över gamla lögner med nya. Då inte dina hot och skrämselåtgärder (Polisanmälningar mm.) emot ditt eget barn inte biter på barnet…

    Den dagen kommer, och då kommer du att byta strategi. Du kommer istället att bli martyr och offer. Den gamla "buuhuu, ingen älskar mig" floskeln kommer du då att försöka med istället. Den kommer inte heller att fungera, utan snarare endast späda på det förakt som du har gjort dig förtjänt av. Men det kan du inte se, för du verkar sakna ett normalt samvete. Du kan fortfarande inte se vad du har gjort för fel mot ditt eget barn och barnets andra förälder.

    Kanske du försöker att skylla ännu en gång på den drabbade föräldern att han/hon ljuger och åsidosätter sitt barn. Du kommer nog att försöka ännu en gång att komma med en massa lögner och dikter för att själv sätta dig i god dager inför ditt barn men nu är det försent… barnet har lärt sig att lägga ihop att 1+1=2 och ingenting annat…

    Allt detta kommer inte heller att vara ett försvar som håller i din rättegång. Du kommer att få betala priset som ditt eget barn tilldelar dig, när barnet är tillräkligt stort att själv börja kunna se vad allt handlar om egentligen, ditt sabotage att barnet ska kunna umgås med den andra föräldern. Den betalningsskyldige är du. Bara du och ingen annan…



    En dag kommer din dom. Och den kommer att bli hårdare än den du dömde oss till, mitt barn och mig. Ditt straff kommer förmodligen att bli att få leva ut dina dagar föraktad av dina barn på grund av ditt beteende emot barnet och hans Mamma/Pappa. Detta är inte barnets fel. Ingen skuld skall läggas på barnet för det. Detta är endast ditt eget fel. Men det kommer du att vägra inse. Du kommer med stor sannolikhet fortsätta att påstå att felet är den andra föräldern.

    Den dagen kommer sakta men säkert…



    För varje dag som går så är det en dag närmare rättegången…"



    Det gäller så klart även politiker och tjänstemän som inte gjort sitt arbete.



    Leroy

    2009-11-29 | 16:53:25
  • Leroy säger:

    Valens Fin låt med Carpenters.



    Se möjligheten vad som kan hända om man använder Peace love and understanding - Harmony, väljer att möta nya vänner öppet:



    http://www.youtube.com/watch?v=mnox0YM9pWQ



    (What a wonderful world.)



    Leroy

    2009-11-29 | 17:20:40
  • KimhZa Bremer säger:

    Den här Eva-Britt Dahlström är en väldigt otäck och farlig person. Att hon sitter som nämndeman är inget mindre än en skandal.

    2009-11-29 | 18:52:40
  • Anonym säger:

    Jag har läst och läst EBDs blogg. Ytterst, ytterst lite är öht skrivet om dig. Med tanke på att du själv anklagar alla som inte håller med dig för än det ena, än det andra. Du snackar skit om din läsare/skribenter och raderar sedan deras genmäle. Så finner jag din senaste attack mot EBD helt fantastisk rolig.



    Du verkar ha en totalt snedvriden bild av dig själv och din betydelse i andra människors liv. För att ha skrivit så mycket avslöjande om dina egna problem. Både i ord och i handling så finner jag det konstigt att hon inte skrev betydligt mer om dig. Mycket finns ju att ifrågasätta och kanske diagnosisera, som ni ju gärna gör på den här bloggen.



    Bra skrivet? Knappast! Kung Joakim finns bara i din fantasi. En av kriterierna för en psykopat är just högmod. Och det har du ju fullständigt drabbats av i detta inlägg. Holy shit, vad man stöter på här på nätet!



    Karla



    2009-11-29 | 20:16:47
  • Leroy säger:

    Misstänker att Karla är en av Indianerna i kanoten bland folk som påstår men inte kan bevisa eller förlara rättvisan utan bara hemfaller åt påhopp.



    Tänk om du varit utsatt på samma sätt själv Karla!



    Påståenden dina egna föraktande ord tyder på det.



    Leroy

    2009-11-29 | 20:36:52
  • Alexis säger:

    Jag är tämligen övertygad om att Karla är feminina "Hasse" på Medborgare X-s blogg. Båda har "läst och läst" på MEs respektive EBDs bloggar utan att kunna tillägna sig texterna där. Psykopat-dyslektiker?

    2009-11-29 | 20:45:11
  • Anonym säger:

    Karla är Karla! Karla hittade EBDs blogg via Daddys blogg. Vem MEs blogg som jag påstås ha läst får stå för dig Alexis, själv har jag ingen aning.



    Psykopat? Hur tänkte du här då lilla vän? Fast det är ju det jag säger. Här tycks vara en farsot av "diagnosiseringar" på inga indikationer alls. Ja, förutom då att man har en avvikande åsikt. Det, min vän... Är inte ett sjukdomstillstånd. Det är sunt förnuft, just i denna blogg.



    Dyslektiker? Slå upp i ordlistan vad ordets innebörd vittnar om så kan du nog omgående avfärda ditt egna påhopp. Problem med läsning och problem med stavning hänger ihop i dyslektiska fall.



    Leroy, Vad vill du ha förklarat gällande rättvisa?



    Btw.. Ordspråket lyder "Hon har inte alla indianer i kanoten". Och åsyftar att EN person är lite korkad.



    Alltså.. Föraktande ord? Är inte förakt och grova anklagelser och påhopp en ton som "Herr bloggägare" inbjuder till?



    Läser man då EBDs blogg finner jag en kvinna som är konsekvent i vad hon tycker, tänker och står för. Jag håller inte alls med henne om allting. Men att hon skulle utsätta "Herr blogginhavare" något speciellt kan jag verkligen inte hålla med om. Och att hon skulle vara farlig mm. Är ju bara löjligt. "Herr blogginnehavare" är ju som en rabiessmittad hund mot varenda en som har avvikande åsikter. Anmälningar, utfläkningar på bloggen mm är ju legio. Så vad är det som är så hemskt med EBDs ringa svar på Joakims inlägg i hennes blogg?



    Han har bagage, Vem fan har inte bagage? Ska det föreställa förtal? Sansa er lite.



    Ibland får man bara respektera att andra människor har andra åsikter och erfarenheter. Utan att se det som en personlig vendetta. EBD Jobbar för vad hon tror på och blogginnehvaren här jobbar för vad han tror på.



    Skulle man anmäla varenda en som hade olika åsikter än vad man själv har, så skulle man ju inte få göra annat. Hur ska man då kunna sköta ett jobb? Ha tid med familjen och vänner?



    Jag vet iaf vad jag prioriterar. Och vad "blogginnehavaren prioriterar presenterar han ju tydligt i inlägg efter inlägg. Och skyller sedan dåligt mående, taskig ekonomi och allmänt det mesta på alla andra än sig själv. Men det är väl så det är med "offer". Som aldrig har del i problemen själva. De är bara "drabbade". Därför kan de bara "slåss mot väderkvarnar". Sen är energin slut. Och så börjar de skylla på någon annan, anmäler och är allmänt störiga. Och tycker synd om sig själva, ekorrhjulet bara snurrar på.



    Men, men... Det är ett val man själv gör. Den dag man vill förändra sitt liv så gör man det som vuxen. Möjligheterna är oändliga, för var och en av oss.



    Karla som kan stå för en åsikt utan att behöva beblanda mig med likasinnade.

    2009-11-29 | 21:29:38
  • KimhZa Bremer säger:

    Analysera vad den här "Karla" skriver - och hur hon skriver det. Känn av nivån av hån och förlöjligande, genom språk och retorik.



    Så här ser det ut. Tack och lov att allt fler börjar kunna avkoda galenskaperna.

    2009-11-29 | 23:18:43
  • Mikael Karlsson säger:

    Något som jag också reagerade på i EBD:s inlägg är att hon tydligt markerar att hon googlar om folk och sparar material.



    Då måste man fråga sig, I vilket syfte gör hon det? Är det smuttskasstning om de personer hon samlar info om som hon är ute efter?



    Om så är fallet så förlorar hon massor på den typen av diskussioner. Min uppfattning till sådant agerande är att man inte klarar av att argumentera i sak och därför använder sig av smutskasstning i stället.



    Men samtidigt måste man vara realist, Jag fick in några kommentarer på min blogg gällande min uppfattning om EBDs sätt att agera som Socialdemokrat och som person. Jag tackar för de svaren och de visar lite hur man från andra människor ser på de olika problemen.



    Dock fick jag in ett svar som jag anser förärvar lite för oss som pratar jämställdhet. Det handlade om att ha en Kvinnlig partiledare. Om man då ska prata om jämställdhet och samtidigt påtala att det skulle vara sämre med en kvinnlig partiledare så stupar jämställdhetssnacket rakt ner... Jämställdhet ska väl gälla ALLA? Eller kanske det är jag som missuppfattat ordet jämställdhet?



    I och för sig kom kommentaren från en person som inte sympatiserar med det parti som jag stödjer, där av resonemangen kanske!?!



    Och till slut: Jag är ingen bokmänniska men med tanke på de anklagelser som Ingrid Carlqvist blev utsatt för av EBD så blir jag nu tvungen att läsa en bok till. Senaste boken jag läste var Skadad skriven av Cathy Glass : http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9150500422



    Och det var ju nu ett tag sedan.



    Så nästa projekt blir då Inte utan mina söner av just... Ingrid Carlqvist. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197738263

    2009-11-30 | 10:27:11
    Bloggadress: http://mikael.netroots.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Det där såg fel ut: Jag menade inte att jag INTE skulle läsa vilket det lät som när jag skrev:



    "Så nästa projekt blir då Inte utan mina söner av just"



    Jag menar då att jag ska läsa boken som heter "Inte utan mina söner"... Nu blev det mer rätt :)

    2009-11-30 | 10:36:38
    Bloggadress: http://mikael.netroots.se/
  • Omar säger:

    Länken till SCB fungerar inte??

    2009-11-30 | 17:39:25
  • Adam Weisshaupt säger:

    Är det någon som har svarat på ditt mail Jocke?

    2009-11-30 | 18:49:13
    Bloggadress: http://pappabloggaren.wordpress.com/
  • Daddy säger:

    Länken till SCB fungerar fint..och Nej. Ingen har svarat på mitt mail än.

    2009-11-30 | 19:58:39
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: