daddys

Beware the fury of a patient man

Skyldig!!

Kategori: diskriminering

(OBS kommentarsfunktionen fixad)

Efter ett antal inlägg om Bjästa fallet har denna blogg på två veckor fått över 50 000 träffar. Många människor har hört av sig per mail, och många har skrivit kommentarer. Långt ifrån alla har godkänts.
Men att jag enbart släppt igenom positiva kommentarer är ju inte sant. Det ser väl alla. Jag har släppt igenom alla kommentarer som haft något nytt att tillföra eller som har klarat att kritisera det jag skrivit på ett någorlunda moget sätt.

Några har besvärat sig att skriva rena romaner, och det har funnits delar i dessa som hade varit värda att posta ut, men så har författarna ändå inte klarat att låta bli att använda öknamn och elakheter, och då går det bort.

En sak som slagit mig är att av alla som kontaktat mig så finns det ingen som har kunnat presentera någonting som har kunnat på något sätt bevisa mig fel. Många däremot har lagt fram uppgifter som styrkt mig i mina misstankar om att ett oerhört övergrepp har begåtts mot ett barn av både rättsstatens domare och medias. Men idag fick jag reda på att en av Sveriges bästa advokater åtagit sig att representera pojken. Vetskapen om att jag har hjälpt till med detta gör mig glad. Domstolens godkännande återstår dock innan jag kan berätta mer.

För er som spekulerar på diverse andra mer eller mindre ynkliga bloggar om dom hundratals tusen kronor som jag påstås få in via min donatorknapp kan jag berätta att sedan jag började skriva om detta fall har det kommit in exakt 2000 kronor. Allt från en och samma donator för övrigt. Och nej, det är ingen av pojkens familjemedlemmar eller vänner som donerat. Så nu är den sanningen om Daddy avslöjad. Detta kan jag självklart styrka om någon tvivlar.

Märkligt att jag inte ens har råd att köpa nya sommardäck. Jag som har hela den amerikanska papparättsrörelsen i ryggen. Inte för att dom är speciellt rika heller förstås.

Chansen att få en ny prövning är liten


Chanserna till att "Oskar" skall beviljas en ny prövning i juridisk mening är oerhört små. Detta vet alla som satt sig in i hur rättvisa skipas i Sverige. Om ni inte vet så kan ni med fördel läsa vad Medborgare X skriver om EMR. Va vet ni inte vad det är? Konstigt, det handlar ju om era demokratiska rättigheter.  Men ni vet väl i alla fall att det inte förs någon officiell statistik i vårt land över hur många som beviljas resning i alla fall? Va inte det heller? Men att det är uppmot 120 000 fall som väntar på prövningstillstånd i Europadomstolen visste ni väl ändå? Och att Sverige redan 1995 fälldes för sitt sätt att hantera sina LVU lagar? Jaså inte det heller.

Visste ni att Sverige oftast då ett fall får prövningstillstånd, tar fram stora skatteplånboken och erbjuder en "förlikning"? 18 gånger fälldes Sverige i Europadomstolen för brott mot dom mänskliga rättigheterna mellan 1997 och 2007.  Lika många gånger lyckades man nå en förlikning innan dom. I 6 fall friades Sverige av domstolen.  Detta har inte varit billigt.

När Sverige eller något annat land med samma lagar blir fällda så verkar dom inte bry sig nämnvärt. Förutom att statistiken inte i längden blir särskild smickrande förstås.  Men hur många bryr sig om sånt när tidningar och TV bländar oss med underhållning som är mycket intressantare. Men vi är i alla fall bättre än Turkiet och Ryssland. Alltid något.

Även pojkar skall anses vara människor


I alla fall står det inget annat i europakonventionen om mänskliga rättigheter. Åtminstone inte ännu. Trots att vi har en lobby som tycks arbeta hårt med stöd av bland andra Sveriges television för att ändra på detta. I konventionen kan man för övrigt i artikel 6 som handlar om rätten att få en rättvis prövning  bland annat läsa följande:

även om det inte uttryckligen nämns i artikel 6 i konventionen, så är rätten att tiga och rätten att inte vittna mot sig själv allmänt erkända internationella normer som ligger i hjärtat av begreppet rättvist förfarande enligt artikel 6. Denna regel finns bland annat att skydda den tilltalade mot otillbörligt tvång från myndigheternas sida och därigenom bidra till att undvika felaktiga domslut och till uppfyllandet av målen i artikel 6 ... Rätten att inte vittna mot sig själv, förutsätter särskilt att åtalet i ett brottmål syftar till att styrka sin sak mot den tilltalade utan att tillgripa bevisning som erhållits genom metoder för olaga tvång i trots mot att de anklagade. I denna mening rätt är nära samband med oskuldspresumtionen i Artikel 6 (2) i konventionen.

Hur konventionen inte bara får bäring i "Oskars", utan också i mitt eget allt mer tragiska fall tas upp i bland annat följande stycke.

Om barn påstår sig ha blivit utsatta för kränkningar av konventionens rättigheter som också är medborgerliga rättigheter måste de få tillgång till domstolen för att fastställa ansvar för de myndigheter som anklagas för dessa brott. Domstolen har slagit fast att advokater som har agerat tidigare i förfaranden för, eller de föräldrar som har fråntagits föräldraansvaret har rätt att få ärendet prövat i Strasbourg för sina barns räkning om det annars skulle innebära att barnens fall inte får prövas.  Det finns ingen anledning varför denna princip bör inte också gälla i nationella domstolar. Alla konventionen rättigheter måste läsas tillsammans med de relevanta bestämmelser i konventionen om barnets rättigheter (COROC) (till exempel artikel 40 i straffrättsliga förfaranden). Den COROC är tillämplig enligt den europeiska konventionen enligt artikel 53.

Varför bryr jag mig om detta?


En av dom vanligaste frågorna och invändningarna jag har fått sedan jag tog upp Bjästa fallet handlar om varför jag överhuvudtaget bryr mig om detta?

För mig blir frågan helt obegriplig. Det är för mig som att man skulle fråga en brandman varför han står och sprutar vatten på ett brinnande hus. Men jag är ju å andra sidan inte helt normal. Det kan man ju tydligt läsa sig till i den nya bloggen om mig. En blogg som säger sig stå för en "öppen och fri debatt om sanningen".

Sanningen om den hemska papparättsrörelsen. Vi som kämpar oss ända in till benet för att vi ska kunna fortsätta förgripa oss på våra barn. Vi som offrar allt. Jobb, inkomst, sparkapital, hus, och vår psykiska hälsa för att få tillbaks våra "sexleksaker".

Om det hade varit mitt motiv så hade jag säkert kunnat köpa en sådär trettio semesterresor till något land i tredje världen där jag antagligen tryggt hade kunnat leva ut mina pederastiska böjelser. Är det ingen som har tänkt på det? Samma sak gäller för övrigt de tusentals andra fäder som drabbats av samma öde.

Min dotter törs inte träffa mig längre


Nu efter den nya vårdnadsutredningen kommit in till tingsrätten har jag återigen nekats allt umgänge med min dotter. Nu är hon plötsligt för rädd för att komma på våra fyratimmarsumgängen. Socialtjänsten som bär det tunga ansvaret för denna situation har agerat genom att tillsätta en psykolog för att utröna orsakerna till dotterns plötsligt uppkomna rädsla. Samtidigt som handläggaren på ett möte återigen drar upp anklagelserna mot mig. Trots att jag nu har friats av alla instanser man kan bli friad av. Men det tycks som om blotta nklagelsen för alltid ska följa en precis som ett brännmärke i pannan.
En mycket tänkvärd kommentar om den moderna häxjakten och psykologin bakom, hittade jag på ett forum för vetenskap och folkbildning. Rekommenderar det varmt för dom som är intresserade.

I morgon skulle jag ha fått träffa prinsessan fyra timmar igen. Men istället kommer jag att få sitta hos en barnpsykolog och dra hela storyn en gång till.

Var det någon som sa att man inte kan påverka barn att inte vilja träffa en älskad förälder? Att jag är högt älskad av mina barn har alla som någonsin träffat oss vittnat om.

Mellan fem och sjutusen barn om året som sagt. Det är summan av de barn som dras genom detta helvete år ut och år in för att myndigheterna helt enkelt vägrar se att inte alla mödrar är oskyldiga änglar. Och att inte alla fäder har dolda och dunkla motiv för att kämpa för sina rättigheter. Dom kan helt enkelt inte se att även pappor har hjärtan som kan slitas sönder av en sådan behandling som jag och många med mig fått.

Till råga på eländet smutskastas vi som försöker protestera mot dessa vidrigheter å det grövsta på siter där man i grafiska detaljer skriver om vad vi påstås göra med dom i sängkammaren. Detta är tydligen inte heller åtalbart enligt svensk lag.

Eller rättare sagt, det är endast åtalbart för dom som har en fet nog blånbok att riskera att väcka enskilt åtal och därmed riskera att få betala nån girig jävla advokat för att han eller hon försvarar fanskapen.

Samtidigt undrar folk varför människor hängs ut på Daddys?

Jag antar att det gläder en del människor att se att jag uttrycker sorg och vanmakt. Men jag bjuder på det. Hoppas att detta gör er riktigt glada. Tänk att ni har lyckats "rädda" ännu ett barn från hennes hemske far. Hallelulja!

Och som en liten extra tjänst så kommer här ännu en bild av barnet så att ni får ännu mer bevis på vilken hemsk människa jag är, som kränker mitt barn på detta fruktansvärda vis.

Gud förbjude att pappor börjar publicera ut personuppgifter och bilder på sina barn. Att dessa barn är offer för grov brottslighet från myndigheterna har väl för fan inget med saken att göra?

Att dom och deras fäder får sina mänskliga rättigheter söndertrampade och mosade då dom strippas på sina förälderliga rättigheter helt utan anledning, försvarar väl inte den "kränkning" det innebär för barnet då detta uppmärksammas på en blogg?

Det är det jag och mina "Daddysar" inte begriper.

Det är för övrigt helt korrekt. Det begriper vi inte. Om barn drabbas av annan grov brottslighet skriver man om det i tidningar med stora bilder av sagda barn. Men den brottslighet som sker på våra socialtjänster och i våra domstolar ska man hålla käft om! Annars får man bloggar som skriver om vilken ynklig patetisk skit man är.

Du gamla du fria.....


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

  • susanna svensson säger:

    ni har väl inte missat det här läs även det som länkas i artikeln http://genusnytt.wordpress.com/2010/04/15/kvinnoklubb-har-makten-over-domartillsattningarna/

    2010-04-16 | 13:41:30
  • Anonym säger:

    Men varför ska det vara så svårt för inblandade myndigheter runt dig och din dotter att se att det finns ett mönster här? Självklart är det ju så att mamman i det här fallet ser att umgängena är bra, att de sker utan några konstigheter nånstans, självklart blir hon rädd för att förlora kontrollen hon haft och har! Och för att behålla kontrollen om dottern så påverkar hon henne. Jag kan inte se det på nåt annat sätt.

    2010-04-16 | 13:49:37
  • Niklas S säger:

    Klistrar in ett inlägg från flashback:



    "Detta blir ju lite tragikomsikt i sammanhanget. Taget från Daddy's blogg såklart.



    Citat:

    Samtidigt som handläggaren på ett möte återigen drar upp anklagelserna mot mig. Trots att jag nu har friats av alla instanser man kan bli friad av.



    Ja, han har blivit friad från de anklagelserna, och därav har jag aldrig lagt fram de som argument emot honom ang. lämpligheten som pappa. Men tänk så lustigt, när han är friad av alla instanser, då är det ett korrekt beslut som alla skall respektera. När Dennis blir fälld är det ett oerhört rättsövergrepp av alla 4 instanser."

    2010-04-16 | 14:13:27
  • Cian säger:

    Vad ledsen jag blir över att läsa om indraget umgänge :(



    2010-04-16 | 14:54:42
    Bloggadress: http://knasig.wordpress.com
  • Pensa säger:

    Om inte detta är PAS då vet jag inte vad det ska kallas. Hoppas nu bara att flickan får en barnpsykolog värd namnet som kan se igenom moderns vansinnesdåd att beröva flickan sin pappa. Vi som känner dig och din dotter och vet vilken fin relation ni hade innan denna karusell med falskanklagelser från mamman startade känner stor sorg idag. Mamman borde fråntas vårdnaden med omedelbar verkan! Jag har inte ord för vad jag tycker om en mamma som kan göra så mot sitt barn!

    2010-04-16 | 15:11:29
  • 9.0 säger:

    Samhällsklimat är jävligt vidrigt!



    Och ju mer man får veta om R, desto tydligare blir bilden av hur mamman, och mormorn använder sig av PAS, för att få er dotter att ta avstånd till dig!



    PAS - Parental Alienation Syndrom



    Det vill säga för dom som inte förstår, så handlar det om föräldra alinering/eliminering.



    Tragiskt, att det kan få fortsätta månad för månad, utan åtgärder från berörda myndigheter!



    9.0

    2010-04-16 | 16:28:46
  • Leroy säger:

    Daddy blir så arg när jag ser att din dotter inte får möjlighet till umgänge igen.



    Det är väl klart att ett barn kan påverkas om det bara lever hos en av föräldrarna och hindras från möjlighet att bilda sig andra egna uppfattningar. Klart motparten säger att barnet är rädd.



    Förhoppningsivs så ser den kloka Psykologen till att Ni får träffas och visar att det inte handlar om räddsla utan om osäkerhet.



    Det är skämigt agerat av de som utrett och förhalar att umgänge kommer igång och det kan få bli normaliserat. Vardagen börjar fungera för alla inblandade igen.



    Leroy

    2010-04-16 | 17:10:09
  • Fullt Navn säger:

    jag måste motvilligt medge (därför att jag efter att ha genomgått ditt material verkar ha haft fel i mitt omdömme)att du verkar ha sak i ditt eget fall joakim, men du ser inte ut att använda ditt omdömme när du försöker skapa ett efterspel i bjästafallet! använd din energi på ditt eget fall istället. jag är övertygad att du är mer tjänt av det.

    2010-04-16 | 22:46:11
  • Tommy Jonsson säger:

    Har sett detta sätt användas tidigare med negativt resultat. Manga pappor har trott pa pastaendetatt barnet inte vill träffa dem och blir pa.verkade att avsta.

    Det finns ingen anledning att tro att detta är nagonting annat än ett grundlöst pastende.

    Det finns ett fall i Europadomstolen där tyska myndigheter fälldes för att de ej hade utrönt "barnets verkliga villja".

    Barnläkaren Lars H Gustavsson vittnade i ett sadant

    fall i Svea Hovrätt pa 90 talet.

    Kräv en utredning om flickan har paverkats eller att pastaendet saknar verklig grund.

    2010-04-16 | 22:49:50
  • Daddy säger:

    Under dom fyra och ett halvt år som jag har kämpat för rätten att få vara med min dotter, och speciellt under de ett och ett halvt åren som jag drivit den här bloggen har jag kommit i kontakt med många andra föräldrar och barn som har drabbats av liknande situationer.



    Jag har också fått stöd och lärt känna många underbara människor. Men att se all smärta, all sorg och allt lidande tär så klart. Jag önskar att jag hade resurser att skriva om dom alla.



    Jag har lärt mig massor och kommit mer och mer till insikt om vilka processer i vårt samhälle som leder till att dessa brott kan begås i det tysta.



    En stor anledning till detta är media. Deras vinklingar och lögner jämnar vägen för denna diskriminering. Hela tiden är det kvinnan som porträtteras som offer och mannen som förövare. Detta har nu blivit så normalt att vi ser det inte ens längre. (se mitt förra inlägg).



    Då jag då ser UG:s reportage och börjar rota i bakgrunden så ser jag mer och mer ett medvetet vilseledande av TV-tittarna. Samma oetiska vinklingar som har gjort det möjligt för myndigheterna att behandla mitt eget barn på ett sådant hänsynslöst sätt.



    Därför har jag reagerat och skrivit om detta. Någongång måste någon reagera mot dom lögner som sprids om män. Någongång måste någon säga, stopp det räcker nu.



    Inte förrän folket får upp ögonen för verkligheten kan vi förändra ett system som är i grunden djupt orättvist. Därför är detta fall viktigt. Även för mig och mitt eget. Det kanske är svårt för många att se kopplingen, men ni har å andra sidan inte heller levt i min värld de sista åren.

    2010-04-16 | 23:25:36
    Bloggadress: http://daddys
  • Daddy säger:

    Mycket har skrivit om mig i tråden på Flashback. Nu framförs dessutom uppgifter om att jag skulle vara misstänkt och att det föregår en brottsutredning mot mig.



    I så fall är det mer än jag vet om. Jag har i alla fall inte blivit delgiven misstanke för några brott.



    Likas framförs uppgifter om att umgänget med min dotter skulle vara indraget. Inte heller detta är sant. Domen på umgänge gäller fortfarande. Att jag sedan inte får något är en helt annan sak.

    2010-04-17 | 00:23:55
    Bloggadress: http://daddys
  • Anonym säger:

    Kan ju sätta några miljoner att du inte hade brytt dig ett skit om det hade varit en tjej som hade dömts för något brott och inte fått en "rättvis" rättegång och allt vad det nu är.

    2010-04-17 | 00:25:00
  • Bryt säger:

    Ingen kommer åtgärda någonting med basis i dina känslomässiga utspel.



    Hårt och kallt, men likväl sant. Jag hade önskat att du separerade dina eventuella journalistiska strävanden med dina egna personliga. Den här mixen du har på bloggen ger ett närmast... instabilt intryck. Du må ha ett fullständigt ärligt uppsåt, men du signalerar bara hysteri.

    2010-04-17 | 00:26:23
    Bloggadress: http://psykbryt.com
  • Daddy säger:

    Det vadet tar jag gärna. För mig skall likhet inför lagen råda. Oavsett kön. Det skulle både kvinnor och män, flickor och pojkar tjäna på. Vi skulle då kunna börja arbeta på att skapa ett jämlikt och rättvist samhälle. Hur skall det annars gå till?

    Diskriminering är fruktansvärt och alltid fel. Oavsett vem som drabbas.



    Jag ser gärna att du visar mig ett enda exempel på något jag någonsin skrivit som motsäger detta.

    2010-04-17 | 01:57:59
    Bloggadress: http://daddys
  • Anonym säger:

    Hörredu, fult navn!!



    Du har skrivit massvis här inne och klankat på daddy i tid och otid, haft en jäkla massa åsikter och så kommer du NU och säger att du inte läst förut och att du NU motvillig erkänner att du förstår osv.



    Det vore ju bättre om du hade läst INNAN du började skriva så raljerande som du gjorde.

    2010-04-17 | 02:37:37
  • Fredrik Ékdahl säger:

    Har läst dina två senaste inlägg och haft problem med att få tekniken att fungera.



    Så man får säga att dom som inte ser att du får lida inte bara i 4år som du gjort i och den kamp det är.



    Dom människorna är dom söm sitter inte bara som en "nyttig idiot" och hävdar att vi minnsan har fungerande rättsväsende, poliskår och åklagere etc.



    Utan dom skall även sitta och berätta för dig att du "skall inte engagera dig i andra ärenden pga si eller så".



    För bövelen, är det något man skall säga så är det väl, DU GÖR EN INSATS SOM ÄR OVÄRDELIG!!



    Samtliga punkter i dagens blogginlägg är något som borde gå ut i massutskick istället för reklam till hushållen om div skit.



    Dag ut och dag in tills folk vaknar. För det är inte en mans jobb det här. Det krävs några till.



    Hoppas dom fega anonyma kräk som smutskastar "Daddy" får sig en riktigt usel dag.



    Fredrik Ekdahl

    2010-04-17 | 04:54:50
  • Lilla My säger:

    Konstigt att Daddy inte får skriva om orättvisor mot män utan att bli påhoppad om att han hatar kvinnor, och aldrig skulle försvara någon av det kvinliga könet.



    Vad jag läst i hans blogg skriver han inte någonstans att han hatar kvinnor som grupp, han skriver oftast väldigt specifikt om vem/vilka han inte gillar och vad han anser att de gjort för fel.



    Jag är 100% säker på att skulle jag hamna i knipa skulle Daddy hjälpa mig efter hans förmåga. Trots att jag är kvinna...

    Vet också att han anser att barn behöver båda sina föräldrar och det är vad han kämpar för.



    Läs på hans blogg utan att lägga in förutfattade meningar, så kanske ni ser vad han verkligen skriver.



    2010-04-17 | 07:04:15
  • Bur-q-ua53 säger:

    Var det någon som möjligen lade märke till namnet Claes Borgström, när man klickade på följande länk:

    http://www.nkmr.org/europadomstolens_beslut_mot_sverige_lvu.htm

    ?



    Jag lade märke till det och kan bara konstatera att C. B. tycks återkomma överallt.



    Handlar det inte om Thomas Quick (f-låt: Sture Bergwall), så handlar det om "mäns våld mot kvinnor", eller någonting annat, lika irrelevant.



    Ang. foton på barn...



    Det ligger tyvärr, rent historiskt, en problematik i att visa ett foto av ett barn, som ler eller inte ler, ett barn med napp i munnen, m.m. och att använda ett sådant foto som en sorts argument för att styrka något, som man vill säga.



    Taktiken med att t.ex. krama om ett barn inför journalister (inbegripet "låtsasjournalister") används traditionellt av diktatorer.



    Ad. Hitler gjorde det, Jo. Stalin också och jag är övertygad om att såväl Sa. Hussein, som diskretare diktatorer, t.ex. Go. Brown och Ba Obama (Osama?) har hållit ett barn i sin famn, i propagandasyfte.



    /

    B53 - av Isaskars stam (49-60)

    för

    Sällskapet Bur-q-ua - för allas lika värde, emot rättsröta

    BB - bröd och bur-q-ua åt folket







    2010-04-17 | 07:08:10
    Bloggadress: http://www.societyofbur-q-ua.tk
  • Frida säger:

    Man får inte glömma vad som i dag räknas som våldtäckt, gränsdragningen är ytterst tveksam och i synnerhet när det gäller unga i skolålder.



    När jag själv gick i 7:an (13 år) var min pojkvän 15 år, han hade idag kunnat fällas för våldtäckt mot barn, trots att det var jag som var mer utvecklad och lärde honom om sex samt en del annat som var mindre bra, i den åldern är man väldigt olika utvecklade vilket gör att någon klar skiljelinje inte finns.



    Jag är glad för att veta pojken biträds av Kerstin Koorti, vilket också stärker min uppfattning att det är viktigt du tog ställning tidigt, heders till dig JR.



    Skickar även med en länk i ämnet rättsystemet. http://www.mariaabrahamsson.nu/index.php/2010/04/14/kvinnligt-frimureri-lika-illa-som-manligt/

    2010-04-17 | 08:27:00
  • Torkel säger:

    Det är ju två flickor som har drabbats och inte ser jag att Daddy bryr sig om dem. Nej, han vantolkar det han läser för att det är synd om pojken. Det är tydligt att han ställer sig på pojkens sida fast pojken har våldtagit flickorna. Sjukt!

    2010-04-17 | 09:27:39
  • Leroy säger:

    Hedersamt agerat o resonerat Fultnavn.



    LEroy

    2010-04-17 | 09:30:30
  • Ann Helena Rudberg säger:

    Jo så där fungerar samhället. En gång misstänkt alltid misstänkt i dessa pappafall. I fallet med den pappa som finns i min släkt så har en av pojkarna blivit så stor att han har fått flickvän och hon har en blogg, så där kan vi andra i släkten följa honom genom flickvännens ögon.



    Själv har han varken mobiltelefon eller blogg, ingen dator antagligen och som sagt han får inte ta emot telefonsamtal från sin pappa eller ha någon som helst kontakt. Det avhåller hans kära moder honom ifrån. Dock finns det bilder på pojken på bloggen, som hans kära moder har tagit och där syns det hur han mår. Ungefär som din dotter ovan tyvärr.

    2010-04-17 | 09:30:45
    Bloggadress: http://www.annhelenarudberg1.blogspot.com
  • Frida säger:

    @ Lilla My, det bevisar bara hur rätt och viktigt det han gör är.



    @ Bur-q-53, Irrelevant ? slant du ? Eller vad menar du ?



    2010-04-17 | 09:33:05
  • Madde säger:

    Fullt Navn, nu steg du kraftigt i mina ögon.

    Det är så här det är att leva.

    Det är hedersamt att kunna vidga sina åsikter, reflektera.



    När det gäller Daddys dotter kan jag bara konstatera att hennes mamma verkligen har missat vad som är hennes uppgift.

    Mammans agerande speglar sig nu i flickans beteende och känslor.

    Mamman projicerar sina känslor och lägger de på flickan.

    Flickan bor hon sin mamma och det är där hon tillbringar sin mesta tid.

    Mamman gjorde valet att untyttja lilla tjejen för att stilla sitt eget ego.

    Jag ställer mig frågan: Är detta något mamman medvetet gör, eller förstår hon inte vad hon utsätter dottern för?

    Vad vill hon uppnå?

    Ett tungt ansvar att bära för vilket barn som helst.

    Flickan tar på sig den svåra uppgiften att välja mellan sina föräldrar.

    Inom sig gråter hon.



    Detta är tyvärr inte unikt.

    Detta händer så många barn.

    En mamma eller en pappa som inte klarar av att hantera sina egna känslor och väljer att utnyttja ett eller flera barn på detta fruktansvärda sätt.



    Är det inte dags nu att detta uppmärksammas på ett mycket tydligare sätt av myndighetspersoner?



    Hur många barn skall ha denna bördan med sig in i framtiden innan det sätts ner en hel massa fötter.



    2010-04-17 | 11:03:40
  • Mikael Karlsson säger:

    Till Fullt Navn, Tycker det är hedersamt att du kan erkänna dig ha fel.



    Det visar på storhet med tanke på vad som sker i och omkring dessa frågor.



    Frågorna har utvecklats till att antingen slåss man för barns rätt till sina föräldrar och föräldrars rätt till sina barn eller så är man emot detta och anser att alla vi som slåss för våra barn och andras barn är pedofiler.



    Oftast saknar de som säger att vi är både det ena och det andra motstycke och rent av emotionell kompetens. Men detta är nått man får lära sig att leva med.



    Jag kan väl i försvar för Daddy, säga vad jag tror gör att Daddy skriver om annat än enbart sitt eget case. Det är så att man måste ibland distansera sig till sina egna problem i vårdnadsfrågor. Annars hamnar an i en mental instabilitet. För mig är det så man arbetar inom socialväsendet. Få pappan mentalt instabil och man kan då hävda det i TR i efterhand.



    Mitt mål avslutades i onsdags. Och helt ärligt. Jag fick inte mycket kritik för min föräldraroll. Man ansåg att jag var en lämplig förälder MEN, det stora MEN, Min ekonomiska och mentala hälsa har sviktat. Idag är min mentala hälsa ok, Min ekonomi sakta på väg att ordna upp sig.



    Ingen frågade dock, Vad berodde den mentala instabiliteten på, Varför har jag haft en dålig ekonomi. Detta är inte av intresse. Jag vet och många med mig vet varför min ekonomi och mentala hälsa sviktade. Det var inte mycket man kunde göra åt det. Samhället har hårdnat. Har du en god ekonomi idag, så stärks den ännu mera. Har du en dålig ekonomi så sänker man dig ännu mera. Vi har helt enkelt inte den Världsbästa välfärden som vi haft en gång i tiden.



    Barnfattigdomen har ökat med 70% hörde jag igår på Tv. Hur ska man toilka det? Att vi följer Fns Barnkonvention? Nee Knappast. Tvärt om. Många föredömer USA för att inte skriva under Mänskliga rättigheterna. Då vill jag vända kritiken, USA visar en ärlighet att inte skriva under, Sverige skriver under men nonchalerar den fullständigt. Allt för att se bra ut mot omvärlden.



    Kan förövrigt också tala om att i mitt mål satt en psykolog vid namn Ann-catrin Juhlin och hade svurit på att tala sanning och inget förtiga. Detta höll hon inte från det att hon började till hon slutade. Hon påstod att jag varit inbjuden till möten med henne och mamman samt våran gemensamma dotter.



    Ann-Cathrin Juhlin har ALRDIG skickat en enda kallesle till mig personligen.



    Och om man lyssnade riktigt noga på hennes sätt att uttala sig på frågan om hon skickat kallelse till mig om att ta med våran dotter på besök "Ensamt så som mamman gjort till förhandsbedömningen" så svarade hon: Mikael har varit välkommen att delta.



    Hennes sätt att yttra det var att jag hade haft rätten att vara med men att mamman och Dottern var dem som var de som var huvud inkallade. Dottern kan jag köpa men mamman, Varför är mammans uppgifter hela tiden de som skall ligga till grund för alla dumheter som skall beslutas.



    Ann-Cathrin Juhlin har således inte frågat om jag vill lämna upplysningar. Inte heller har hon besvarat mina frågor som jag skickat efter förhandsbedömningen som gjordes. Enligt mig "fast jag är ju då part i målet" så gav Ann-Cathrin Juhlin ett intryck av att det är mamman hon arbetar för, inte barnet och inte situationen i sig. Mamman är den som bestämmer som sagt.



    Mitt fall är inte unikt, Långt ifrån. Vi är nog drabbade mer än 90% av alla som har samma typ av tvist.



    Jag vill avslutningsvis informera om mammans yrkanden:



    Mamman vill ha ensamvårdnad och boendet.

    Får inte mamman ensamvårdnad så vill hon att boendet flyttas över till pappan. Flyttas boendet över till pappan så vill hon att pappan får ensamvårdnad.



    Flyttas boendet över så vill hon enbart ha var tredje helgumgänge. Senare ändrar hon lite, När barnet kommit in i sin nya situation hos pappan kan hon tänka sig att ha mer umgänge. (Min notering: Är det än en gång hennes nya pojkväns situation som spelar in i yrkandet?, Han har nämligen enbart vart tredje helg umgänge).



    Pappans enda yrkande: Boendet med möjlighet till stort umgänge och gemensamvårdnad.

    2010-04-17 | 11:20:18
    Bloggadress: http://daddys-sverige.se
  • Frida säger:

    Man får inte glömma vad som i dag räknas som våldtäckt, gränsdragningen är ytterst tveksam och i synnerhet när det gäller unga i skolålder. När jag själv gick i 7:an (13 år) var min pojkvän 15 år, han hade idag kunnat fällas för våldtäckt mot barn, trots att det var jag som var mer utvecklad och lärde honom om sex samt en del annat som var mindre bra, i den åldern är man väldigt olika utvecklade vilket gör att någon klar skiljelinje inte finns.



    Jag är glad för att veta pojken biträds av Kerstin Koorti, vilket också stärker min uppfattning att det är viktigt du tog ställning tidigt, heders till dig JR.



    Skickar även med en länk i ämnet rättsystemet. http://www.mariaabrahamsson.nu/index.php/2010/04/14/kvinnligt-frimureri-lika-illa-som-manligt/

    2010-04-17 | 14:08:55
  • Patrik säger:

    Torkel



    Menar du att man måste engagera sig i alla människor som det är synd om för att vara trovärdig? Det finns ju flera hundratusen personer som uttryckt sitt stöd för flickorna, och det är till 99% personer som baserat sina åsikter uteslutande på UGs framställning, så en person till gör varken från eller till. Vad som är tydligt för dig behöver inte vara tydligt för någon som har en bredare förståelse för händelseförloppet än du, någon som dessutom har personliga erfarenheter hur myndigheter fungerar i Sverige.

    2010-04-17 | 14:46:57
  • Perra säger:

    Daddy är en nutida kopia av dom Quijote men som tyvärr saknar en Pancho som tar hand om honom.

    2010-04-17 | 15:24:32
  • Anonym säger:

    Eftersom han enbart fokuserar på enbart killar och mäns orättvisor så kan man ju inte tro något annat. Hade det varit en flicka i det här fallet som blivit dömd tror jag knappast Daddy hade uppmärksammat detta lika mycket. Han är ju lika dålig som han påstår alla extremfeminister vara, som bara tar parti för kvinnorna.

    Kan inte Daddy uppmärksamma lite orättvisor för kvinnor så blir hans påstående om allas lika värde lite mer trovärdigt. Men klart som fan man får intrycket av att han bara bryr sig om killars orättvisor när han bara fokuserar på det. Det är sjukt tråkigt att män förlorar vårdnad och liknande, men det är ju lika jävligt att kvinnor inte ens får 90% ibland av männens lön för samma jobb. Det går inte att uppnå jämställdhet att bara arbeta ifrån ETT hål, utan båda.

    2010-04-18 | 19:24:05

Kommentera inlägget här: