daddys

Beware the fury of a patient man

Alfahannarna

Kategori: Rättvisa

Vidare uppgifter om uppdrag gransknings journalistiska magplask får tyvärr vänta då nedanstående ämne har fått förtur. Förtur har även anmälan till granskningsnämnden gällade "den andra våldtäkten" fått. Orsaken torde vara lätt att räkna ut.

"Vi är imponerade av alla sakliga, kloka kommentarer som väller in." Skriver skaparna av bloggen "Sanningen om Daddy" eller ynkliga bloggen som den även kommit att kallas. Själv följer jag den fortfarande med en märkligt blandad känsla. Samtidigt som jag ofta skrattar rätt ut åt alla "sanningar" är jag också rätt bekymrad över den totala likgiltigheten för vad man anser att det är okej att skriva om småbarnsföräldrar på nätet.

Att jag polisanmält bloggen för grovt förtal är fullständigt förvånande för fåntrattarna som vill "främja en öppen debatt". "Vari förtalet består framgår inte", skriver man.

Tja, om man beskriver någon som alkoholist, knarkare, lögnare och dessutom skriver ut historier som hämtade ur Aktuell rapport angående vederbörandes barn, utan att ha några belägg, så är det grovt förtal. Jag hoppas att denna text blir tydlig nog så att även blogginnehavarna förstår.
Diarienumret angående anmälan som man för övrigt vill göra gällande inte existerar är 1400-K49895-10

E-mail adressen [email protected] är kopplad till en Maria Pihl, som enligt Utrace skall befinna sig i trakterna runt Enköping. Själv har jag aldrig ens hört talas om människan.

Anledningen till mina misstankar gällande medlemmar ur papparättsrörelsen härstammar från en kommentar som kom in till bloggen den 3 Mars, men som automodererades bort. Kommentaren var skickad av min gamle häcklare Ibis99. Som redan på Pappa-Barns tid var inne på deras forum och kränkte pappor genom att bland annat posta ut bilder på deras barn.  Han skrev:


haha men skärmdumpen kom med... som många andra dumpar så kommer det att visas upp på sidan "andra myntet av daddy som vi inte ska veta"

Jo då sanningen kommer för dig med daddy!

- Dölj citerad text -


Information:

Alias/namn Ibis99
E-postadress: [email protected]
URL:


Denne Ibis99 har identifierats som Mats Jakobsson, sekreterare i föräldrajouren i Malmö. I och för sig påstod han sig vara Mats Jakobssons bror "Björn", på forumet. Men Mats Jakobsson har ingen bror vid namn Björn.
Föräldrajourens ordförande Kim Möller var aktiv i upprorsfalangen av Pappa-Barn. Samme Kim Möller ringde mig för övrigt och spred desinformation angående George Pesors söner då dom var kidnappade av sin mor. Dom befann sig i Danmark enligt Kim, som minsann hade kontakter lite överallt. Även kvinnojouren hade han spioner inom påstods det.

Kim Möller förnekar kännedom om Ibis


Möller har inte varit aktiv på nätet sedan i November. Då skrev han en kommentar på min blogg och sade upp bekantskapen med mig. Detta eftersom det hade cikulerat uppgifter om att Ibis99 var identisk med Mats Jakobsson. Han skrev bland annat:

Som ordförande i en förening har man inte speciellt mycket makt, definitivt inte utanför föreningen.
Jag har sett Ibis99 i farten på fler ställen och även om jag inte kan hålla med i sak, då förfäras jag över att det tydligen är helt OK att koppla Ibis ihop med mig och FJ, fast jag inte har något alls med Ibis att göra, vill inte ha det heller för den delen.

Men det finns flera uppgifter som talar för att detta är osant. En pappa som råkade väldigt illa ut på Pappa-barns gamla forum var Mikael Karlsson, som efter att ha gått i polemik med Ibis99 tvingades se denne använda en bild av hans dotter som avatar på forumet.

Karlsson skriver bland annat:
Först och främst har Ibis comhem i helsingborg, Det har Mats också (vissa tillfällen har dom haft samma ipnummer), Ibis stavar fel på ordet "visst", Det gör Mats också. Gå in på Föräldra-jourens forum och skriv in ordet "Vist" i sökrutan och klicka på searh. Jämför med inlägg på Daddys Blogg.

Vid en mailkonversation säger Mats och Kim Möller att Ibis är Mats bror som
kände sig tvingad att gå in på PB och försvara sin bror Mats. Kim försvarade Mats bror med att leta upp en bild på min dotter igenom att tala om Hur Ibis sökt fram bilden och samtidigt sade att det förmodligen var en helt oskyldig aktion där han egentligen "bara hade letat upp en bild på ett barn för att ha i sin avatar på PB"

Vad är motivet?


Dessa människor säger sig kämpa för pappors rätt. Ändå anser man tydligen att det är viktigare att förstöra för alla andra som försöker göra samma sak. Varför har jag inte den blekaste aning om. Är det revirtänk? Har man en annan agenda än den man frontar med?



Eller beror det på det som jag brukar kalla alfahannesyndromet? Alfahannar är dom män som alltid utan undantag blir förbannade om man säger minsta lilla ofördelaktigt om kvinnor. Dom är kvinnans försvarare i vått och torrt. Dom idealiserar henne, ser henne som ofelbar och totalt perfekt. Därtill är dom uppfostrade och lärda. Kvinnan är gud, och fan ta den som säger något annat. Honom ska vi spöa skiten ur.

Dessa män har inte begripit att många kvinnor är vansinningt trötta på att behandlas som ofelbara våp. Dessa kvinnor kallas populärt av daddyhatarklubben, "Daddys harem" och "Daddysar". Nästan lite gulligt det där sista...

Inte heller har dom förstått att dom blir hänsynlöst utnyttjade av de kvinnor som inte är sådär gulliga och snälla som i deras fantasivärld.

Kritisera inte kvinnor!! Då hatar du dom!! Försvara inte svin som begår våldtäkt!! Är man dömd för det har man förverkat alla mänskliga rättigheter.Med den logiken försöker man nu hävda att det förs en nyanserad debatt på ynkliga bloggen.

Då jag hävdar att det ju faktiskt är fler kvinnor som skrivit på namninsamlingen för mig än män. Att jag i mitt interna nätverk har betydligt fler kvinnor än män. Att gruppen som administrerat siten "fria Dennis"  endast består av kvinnor, ja då avfärdas dessa kvinnor som mina "tjänarinnor"? Vilka är det som har en taskig kvinnosyn? Jag eller dessa babianhannar?

För övrigt läser jag att svenska fängelser nu är så överfulla att fångar tvingas sova i tvättstugor. Men det problemet tycks dock endast gälla manliga anstalter.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

  • ANONYM Pappa säger:

    Det där verkar stämma bra. M Alonzo med många fler vet nog hur allt sett ut och gått till de senaste åren, både de i gamla och nya styrelsen i föreningen kan nog bekräfta eller dementera ett och annat som skett. Ibbe eller Ibis. Kanske någon som hatar honom och försöker misskreditera på detta vis låt då K Möller försöka förklara.

    2010-04-06 | 16:45:16
  • Daddy säger:

    Fniss Nu har jag visst varit älskare åt alla mina "Daddysar" också...



    Den nyanserade debatten fortsätter..

    2010-04-06 | 18:43:00
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Daddy, om du modererar bloggen så finns det ingen anledning att kommentera inlägg som vi andra inte kan läsa. Låt skiten vara bara. Neglect !



    Några andra saker. En alfahanne är inte "kvinnornas försvarare i vått och torrt". Det har du fått om bakfoten. Han skiter fullständigt i kvinnan och hennes behov. Han kommer i första rummet. Punkt.



    Och avslutande sentensen :



    "För övrigt läser jag att svenska fängelser nu är så överfulla att fångar tvingas sova i tvättstugor. Men det problemet tycks dock endast gälla manliga anstalter."



    Du gör en jämförelse mellan bristen för sovplatser (för män antar jag) i svenska fängelser med påföljderna i ett unikt fall (Sara Svensson).



    Logiken haltar.



    Off topic - Jag hoppas att du inte har påverkat mamman i Bjästafallet att anmäla Uppdrag granskning.



    Den mamman sätter sina söner än mer i skiten med sitt handlande.



    /Anno Nyhm

    2010-04-06 | 19:06:26
  • Leroy säger:

    Väldigt vad många som är anonyma på den bloggen du tidigare länkade till och inte skriver under eget namn.



    Tragiskt att behöva se att man blandar ihop sak och person.



    Leroy

    2010-04-06 | 19:29:29
  • ni vet vem säger:

    citat@Som redan på Pappa-Barns tid var inne på deras forum och kränkte pappor genom att bland annat posta ut bilder på deras barn



    Bilder är väl flertal... Så hur många bilder snackar vi nu om?? Eller det är för att spä på???



    Såååå ingen bror då!!!haha inte ens en liten "syrra" njaaaa får nog snacka lite med föräldrarna asg och fråga obehagliga frågor efter som "daddy" ponken vet mer vist???



    ööö "daddy" du vet väl att man får driva vilka idelogiska frågor man vill i detta landet, Verka för det man tror på är rätt??? Åsiktsfrihet,organisations och föreningsrätten... haha om man vill så kan man faktiskt argumentera mot eller för FN,s barn tjohej



    citat@E-mail adressen [email protected] är kopplad till en Maria Pihl, som enligt Utrace skall befinna sig i trakterna runt Enköping. Själv har jag aldrig ens hört talas om människan.



    Jaaa "daddy" vi vet om ditt kontrollbehov...



    Nämen oj då har du polisanmält...(förtal) hmmm haft med fabro blå innan att göra blinkar lite med ögat och tänker på saker innan händelsen med R....?



    citat@Kritisera inte kvinnor!! Då hatar du dom!! Försvara inte svin som begår våldtäkt!! Är man dömd för det har man förverkat alla mänskliga rättigheter.Med den logiken försöker man nu hävda att det förs en nyanserad debatt på ynkliga bloggen.



    hmmm men "daddy" då... Inte menar du väl att det ska försvaras... Eller herr "daddy vill" dela ut medalj kanske till våldtäcks män/kvinnor?



    jaja "daddy" vore det så att du har psykiska problem så kunde man kanske förstå dig och tycka synd om dig! Men efter som du själv anser dig vara fullständigt frisk så... tja tolka på bara(men inte som du villironi



    Sätt dig ner och fundera på vad som är viktigt... Kanske ta tag i ditt liv... ordna upp saker som att skaffa ett jobb.. Se till att skärpa dig så det blir lite rikligt umgänge för din "dotters" skull....(misstolka nu inte detta som ett hot..utan en välmenad uppmaning)



    citat@haha men skärmdumpen kom med... som många andra dumpar så kommer det att visas upp på sidan "andra myntet av daddy som vi inte ska veta"



    Jo då sanningen kommer för dig med daddy!



    - Dölj citerad text -



    Information:

    Alias/namn Ibis99

    E-postadress: [email protected]

    URL



    Tänk att vem som helst kan koka ihopa den texten...även du "daddy"



    /tolle tott-- pappa rörelsens fiende number one... tänka sig... snart ett fall för efterlyst...asg

    2010-04-06 | 20:09:18
  • Mikael Karlsson säger:

    Ja se denna Möller, Han sprider så mycket motstridigheter omkring sig. Ena stunden sitter han i mailkonversationer och stödjer att man söker upp bilder på andras barn för att lägga de i sin avatar på forum. Misstänker att det då också är acceptabelt att göra så på hans egna forum med.



    Samtidigt sitter han och säger att Ibbelille är Mats bror, Snackar Möller med andra "Jocke" så vet han inte vem Ibbelille är... Jävla märkligt..



    Ja ja.. så kan det vara, själv låter jag dem vara nu mera, Varför tjaffsa med dom som har ett lägre förstånd?



    Sen vet jag inte om andra får samma problem som jag men det står Error Page när man går in på denna bloggen och hela sidan är jätte seg.



    Till Leroy, Många av dem som är anonyma har inte för avsikt att skriva av någon vettig anledning därför vågar de inte stå med sitt namn, Såg förövrigt att Aschberg ska ta upp dessa frågorna om folks dumheter på nätet i nästa program. Tyckte han nämnde dem som "Anonyma kräk".

    2010-04-06 | 22:11:41
    Bloggadress: http://daddys-sverige.se
  • Mian säger:

    Det är inte särskilt mindre anonymt med bara ett för eller efternamn heller. Vem vet om jag använder mitt riktiga namn? Även om jag skriver Mikael Andersson så kan jag ju faktiskt heta något helt annat.



    Det som tyvärr är synd med anonyma inlägg är ju att det krånglar till det om de flesta "heter" anonym när man ska skriva svar till någon.

    2010-04-06 | 23:02:18
  • Daddy säger:

    http://genusnytt.wordpress.com/2010/04/06/lag-om-pengar-till-politiska-kvinnoforbund/

    2010-04-07 | 00:06:41
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Mikael Karlsson säger:

    Den proppen har legat uppe sedan den kom ut på daddys severiges forum.



    Men det är tydligen inte så många som engagerar sig där längre:



    http://www.daddys-sverige.se/index.php?option=com_kunena&Itemid=2&func=view&catid=7&id=111&lang=sv#111



    Fast de e klart, Jag engagerar ju mig inte i bloggvärlden heller så det går väl jämt ut.

    2010-04-07 | 00:24:45
    Bloggadress: http://daddys-sverige.se
  • ni vet vem säger:

    micke@ hmmm ska du ge upp nu igen??? måste vara "femtielfte gången" du gör den...



    Snart blir det kanske en i folkmun "att göra en micke"



    gonatt



    /trullet



    hmm tänk att mina frågor oxh komentarer med citat inte fick plats... dom måste vara såååå obehagliga.. allt för att behålla lögnen om "daddy"

    2010-04-07 | 00:52:42
  • Daddy säger:

    Inte ens längden på den utbildning jag går lyckas dom få rätt. Inte heller har jag "hoppat av" någon utbildning.



    Jag gick nästan klart termin nummer ett innan jag i samråd med min lärare beslöt mig för att ta ett studieuppehåll.



    Termin nummer två består till största delen av praktik. Visst kan man ha åsikter om ett år på folkhögskola är tillräckligt för att bli journalist, men jag vill då påminna om att det är precis denna utbildning som Liza Marklund har.

    2010-04-07 | 11:46:38
    Bloggadress: http://daddys.blogg.se/
  • Fullt Navn säger:

    denne liza marklund har alltså, jag utgår från att hon till skillnad från dig har fullfört sin utbildning, någon slags journalistutbildning?



    av ren nyfikenhet; borde inte du kunna dokumentera din framfart över internet och tillgodoräkna dig den som den praktik du behöver för att fullföra din journalistutbildningen?

    2010-04-07 | 15:55:00
  • Lilla My säger:

    Daddy

    Du måste vara en riktig nagel i ögat på massor av folk : )

    Att din blogg är så pass välbesökt måste skrämma många av dessa människor till att göra allt de kan för att misskreditera dig.



    Stå på dig och ge inte upp din kamp : )

    2010-04-07 | 16:33:25
  • Anonym säger:

    My;



    Du har missförstått något!



    Daddy är ingen "nagel i ögat" på någon. Har öht något utav hans "projekt/anmälningar/avslöjanden/outning av omyndiga barn mm, mm. Get något som helst resultat?



    Vem är rädd för dåren Daddy?



    Tjoflöjt!

    2010-04-07 | 19:39:33
  • Bedrövad mamma säger:

    http://daddys.blogg.se/2009/march/liza-en-palitlig-lognerska.html



    Nå joakim, har du en gymnasie examen eller har du med en 9-årig grundskola i ryggen och är svagbegåvad som du anklagar Liza och övriga människor som bara har grundskoleutb för?



    Förresten så framkommer det väl tydligt att Liza har journalistutb men inte författarutb.



    2010-04-08 | 00:34:40
  • Viktoria säger:

    Lite förbryllande är det med Sibylla-

    Daddy skriver i sitt inlägg:



    "Det som säkert kan fastslås är att Dennis och flickan haft sex inne på toaletten. Det nekar inte Dennis till. Han säger dock att det har varit frivilligt och att flickan blev upprörd då han efteråt sagt att han inte ville inleda ett förhållande. Han erkänner också att han utnyttjat flickans "förälskelse" för att ha sex med henne. Detta ångrar han."



    Sedan



    "Postat av: Daddy 2010-03-28 @ 15:29:13 URL: http://daddys.blogg.se/



    Om man läser FU o har i betänkande att Dennis var på Sibylla två gånger stämmer hans o pojke A o B:s historier ihop.



    Detta framgår inte riktigt ( men inget motsäger heller att det skulle vara så) men enligt pojkens mor var det på detta sätt."



    Jag fattar inte! Är han klonad? Hur kan man annars vara på två ställen samtidigt.



    Angående advokaten som inte hade brottsmål som specialitet: Vad exakt gjorde han för fel eftersom D sägs inte har fått en rättvis prövning och det är ett argument.

    Det andra argumentet är att kändisadvokaten inte var med på sluten. Vad gjorde då hans ersättare för fel?

    Ett annat argument i fall 2 är den nyktra mamman. Jag har läst hennes "vittnesmål" på broders blogg, nåt av det rörigaste jag har läst. Får nog hålla med om att det troligtvis hade varit till D:s nackdel.



    och dna:t såklart att det skulle kunna matcha någon annan också. Det är väl det enda argumentet som faktiskt skulle kunna hålla.

    2010-04-08 | 19:37:22
  • Leroy säger:

    Vore bra om man förklarar eller tar avstånd.



    Leroy

    2010-04-09 | 20:09:15

Kommentera inlägget här: